Στηρίξτε το έργο μας!

Δευτέρα 24 Οκτωβρίου 2011

Ένα τεστ της Α΄ Λυκείου από την Λεόντειο σχολή

Τεστ στην Άλγεβρα, διάρκειας μιας διδακτικής ώρας, στο μάθημα  "Ταυτότητες - Παραγοντοποίηση", για τους μαθητές της Ά Λυκείου.

Το τεστ υποβλήθηκε τον Οκτώβριο στην Λεόντειο σχολή, ένα αξιόλογο ιδιωτικό σχολείο με έμφαση στα Γαλλικά.


5 σχόλια:

  1. αυτό που πραγματικά με ενδιαφέρει να δω δεν είναι τα θέματα, αλλά οι απαντήσεις που έδωσαν οι μαθητές...

    δες και τη δική μου ανάρτηση, για να καταλάβεις τι εννοώ..
    ΠΟΥ ΥΠΑΡΧΕΙ ΛΑΘΟΣ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. +1 στο παραπάνω σχόλιο. Δυστυχώς οι μαθητές που είναι ικανοί να ανταποκριθούν σε τέτοιο επίπεδο θεμάτων αποτελούν είδος υπό εξαφάνιση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. @nik
    :)
    Αυτό ακριβώς είναι το σημείο που πρέπει να έχουμε, ως εκπαιδευτικοί, στο μυαλό μας! Τι συμβαίνει και ολοένα και περισσότερο λιγοστεύουν οι μαθητές που ανταποκρίνονται σε τέτοιες συμβολικές ασκήσεις;
    Χθες ρώτησα σε τρία τμήματα της Α'Λυκείου τι νομίζουν πως είναι το α+β και όλα τα παιδιά απάντησαν "άθροισμα"!! Σωστό;Σωστό, αλλά όταν το συναντάς στο (α+β)γ, τότε είναι πάλι άθροισμα; Όχι, είναι αριθμός! Αυτό δεν το κατανοούν με αποτέλεσμα να βλέπουν την παραπάνω παράσταση, την (α+β)γ, πολλοί -μεταξύ των οποίων και καλοί μαθητές -ως άθροισμα και όχι ως γινόμενο.
    Τα παιδιά μαθαίνουν την αλγοριθμική διαδικασία και δεν κατανοούν τι υπάρχει από πίσω, ποιες έννοιες υπεισέρχονται κλπ. Συχνά δεν νοηματοδοτούν σωστά τα αλγεβρικά σύμβολα, πολύ δε περισσότερο τις μεταβλητές...

    Υπάρχει ένα ενδιαφέρον αρθρο στο 5ο Τεύχος του περιοδικού Εκπαιδευτική Επιθεώρηση, εδώ http://www.pi-schools.gr/publications/epitheorisi/teyxos5/ με τίτλο "Η Αίθουσα Μαθηματικών: Από τα Τεχνικά Μαθηματικά στα Μαθηματικά του Νοήματος", του Δημήτρη Γαβαλά (γιορτάζει κιόλας σήμερα, χρόνια του πολλά), που νομίζω ότι θα πρέπει να το μελετάμε όσοι διδάσκουμε Άλγεβρα και γενικότερα Μαθηματικά από την 1η Γυμνασίου, μέχρι και τη Γ'Λυκείου
    (πόσες φορές στο 4ο θέμα των πανελλαδικών όσοι διορθώνουμε δεν βλέπουμε σε ένα καλό γραπτό να γίνεται, εκεί προς το τέλος, ένα καταστροφικό μπέρδεμα με τις μεταβλητές..)
    Σταματάω εδώ για να μην κουράσω τον Μάκη με ιδιαίτερα μακροσκελείς σχολιασμούς :)

    Χρόνια πολλά σε όσους γιορτάζουν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Κατερίνα το διάβασα μονορούφι!

    Συμφωνώ, αλλά δεν πρέπει να κάνουμε και τις "εκπτώσεις" μας στις γνώσεις και στο επίπεδο που πρέπει να κρατάμε τα Μαθηματικά. Αν οι Πανελλήνιες είναι σε αυτό το ύψος (υπερβολικά υψηλό και απαιτητικό) πρέπει και οφείλουμε να δίνουμε κάποια (αν όχι όλα) εφόδια στους μαθητές μας στο σχολείο και να μην αφήνουμε ή να θεωρούμε ότι είναι έργο του Φροντιστηρίου.

    Πάντως καταλαβαίνω την θέση - αγωνία σας και πιστέψτε με όταν μπαίνω σε μία τάξη με αυτή την σκέψη πολεμάω, να μείνω στην πρακτική σημασία των Μαθηματικών ή επεκταθώ στην στείρα ασκησιολογία που θα βάλουν οι συνάδελφοι (και εγώ μαζί τους) στο τέλος των εξετάσεων; Γιατί όσο και να μείνω στα πρακτικά αν δεν πεις και τα κολπάκια, κατηγορίες ασκήσεων κτλ δεν γράφει ο μαθητής είκοσι, και εκεί έχετε η απογοήτευση άρα η αποστροφή στα Μαθηματικά.

    Σηκώνει πολύ συζήτηση αυτό το θέμα που δεν ξέρω αν λύνεται τόσο απλά από ένα σχολιασμό σε ένα blog...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Δεν σημαίνει ότι κάνουμε "εκπτώσεις", όταν δίνουμε την πρέπουσα σημασία στην εννοιολογική προσέγγιση των Μαθηματικών εννοιών.
    Μάλλον κάνουμε κάτι πολύ δυσκολότερο από την στεγνή διαδικαστική εκμάθησή τους. :)

    Επίσης δεν προκαλεί "αποστροφή" για τα Μαθηματικά στους μαθητές το γεγονός ότι δεν θα πάρουν 20 σε ένα διαγώνισμα. Αν ένας μαθητής είναι σε θέση να πάρει 20, τότε έχει αγαπήσει τα Μαθηματικά στη σωστή ηλικία! :)

    Οι λόγοι που "αποστρέφονται" οι μαθητές τα Μαθηματικά έχουν να κάνουν με παρανοήσεις,με δυσκολίες και με εμπόδια στην κατανόηση, κι όλα αυτά προκύπτουν για ποικίλους λόγους κι έχουν πολλές πιθανές αιτίες.
    Ερευνες πάντως έχουν δείξει ότι η "διαδικαστική μελέτη" των Μαθηματικών συσχετίζεται αρνητικά με την επίδοση που έχουν οι μαθητές σ' αυτά. (εν ολίγοις δεν παπαγαλίζεται το μάθημά μας..παρά μόνο σε μικρό βαθμό :)), ενώ αντιθέτως "η εννοιολογική προσέγγιση και η αναστοχαστική μελέτη" συσχετίζονται θετικά με την επίδοση..

    Τέλος πάντων είναι όντως μεγάλο το θέμα και σου είχα γράψει ένα εκτενές σχόλιο, πριν από αυτό, αλλά απέτυχε η αποστολή και τώρα βαριέμαι να τα ξαναγράψω... :)
    Το θέμα είναι ότι ο κάθε καθηγητής προσαρμόζει το μάθημα στις δικές του πεποιθήσεις..
    (και γι' αυτό το θέμα υπάρχουν πολλές σχετικές έρευνες.. :) )

    Κι εγώ, ως πολλών χρόνων φροντίστρια, υπήρξα τυπική ασκησιολόγα, αλλά, άμα τω διορισμώ μου εν έτει 2007, κατάλαβα πως εστιάζοντας μόνο σε δύσκολες ασκήσεις, με τα παιδιά της Α' Λυκείου, δεν πετυχαίνω τίποτα άλλο από το να τρομάζω τον πολύ κόσμο και να τον στέλνω στην Θεωρητική! Εν πάση περιπτώσει, σε καμιά περίπτωση δεν πρέπει να ταυτίζεται το σχολείο με το φροντιστήριο... όπως σε καμιά περίπτωση δεν πρέπει να ταυτίζεται το σχολείο με τις Πανελλαδικές.

    Καλό βράδυ και καλή συνέχεια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Εκτιμάμε τους ανθρώπους που σέβονται τους συνομιλητές τους και διδάσκουν ήθος από τα πληκτρολόγιά τους.

Το lisari είναι χώρος που ενώνει φωνές, κάνει τις διαφορετικές δυνάμεις ομόρροπες.

Είναι εδώ για να ενώσει τους μαθηματικούς και να εκφραστούν μέσα από ένα μέσο. Επομένως, οι αντεγκλήσεις και οι προσβολές δεν μας τιμούν και δεν βοηθούν το σκοπό του εγχειρήματος.

Σας ευχαριστούμε για τη συμμετοχή και το ήθος σας!

Μάκης Χατζόπουλος