Στηρίξτε το έργο μας!

Τρίτη 12 Ιουνίου 2012

Οι αλλαγές στο βιβλίο της Άλγεβρας της Β΄ τάξης Γενικού Λυκείου για το σχολικό έτος 2012-13

Οι πρώτες πληροφορίες έτσι όπως τις διαβάσαμε από το http://neadiastasi.blogspot.gr του Νίκου Ντούση

Το παρακάτω άρθρο το αναδημοσιεύει και το http://www.alfavita.gr

Από το βιβλίο της Β΄ Λυκείου αφαιρέθηκε το κεφάλαιο «Πρόοδοι», ενώ προστέθηκαν δυο κεφάλαια: το κεφάλαιο «Συστήματα» και το κεφάλαιο «Ιδιότητες Συναρτήσεων», τα οποία προέρχονται από το βιβλίο της Α΄ Λυκείου. 

Επίσης το κεφάλαιο «Τριγωνομετρία» του βιβλίου της Β΄ Λυκείου εμπλουτίστηκε με το κεφάλαιο «Τριγωνομετρία» του βιβλίου της Α΄ Λυκείου. Τέλος, στο κεφάλαιο «Πολυώνυμα – Πολυωνυμικές εξισώσεις» του βιβλίου της Β΄ Λυκείου προστέθηκαν αποσπάσματα από την παράγραφο «Ανισώσεις γινόμενο και ανισώσεις πηλίκο» του βιβλίου της Α΄ Λυκείου. 

Προφανώς η ύλη της Β΄ Λυκείου γίνεται μεγαλύτερη και πιο συνεκτική. 

Συγκεκριμένα, τα περιεχόμενα του παρόντος βιβλίου έχουν ως εξής:
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1ο - ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ:
Είναι το 6ο Κεφάλαιο του βιβλίου της Α΄ Λυκείου. Αλλαγές έχουν γίνει μόνο στην αρίθμηση των παραγράφων (1.1 και 1.2) και στην τελευταία σελίδα του κεφαλαίου, όπου ο τίτλος «ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗΣ 6ου ΚΕΦΑΛΑΙΟΥ» έγινε «ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗΣ 1ου ΚΕΦΑΛΑΙΟΥ».

• ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2ο – ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ ΣΥΝΑΡΤΗΣΕΩΝ:
Το κεφάλαιο αυτό αποτελείται από δύο παραγράφους που προέρχονται από το βιβλίο της Α΄ Λυκείου. Η παράγραφος 2.1 «Μονοτονία – Ακρότατα – Συμμετρίες συνάρτησης» είναι η παράγραφος 4.5 του βιβλίου της Α΄. Η παράγραφος 2.2 «Κατακόρυφη – Οριζόντια μετατόπιση καμπύλης» είναι η παράγραφος 4.4 του βιβλίου της Α΄. Οι αλλαγές που έγιναν, εκτός από την αρίθμηση των παραγράφων, είναι οι εξής:
1. Προστέθηκαν δύο εισαγωγικές προτάσεις στην αρχή του κεφαλαίου.
2. Στις Ασκήσεις της παραγράφου 2.2 προστέθηκε μία άσκηση με αριθμό 4. (Πρόκειται για την Άσκηση 1 της παραγράφου 5.3 του βιβλίου της Α΄.) Κατά συνέπεια, άλλαξε και η αρίθμηση των δύο ασκήσεων που ακολουθούν.
3. Στο τέλος του 2ου κεφαλαίου προστέθηκαν οι «Ερωτήσεις Κατανόησης» του 4ου Κεφαλαίου του βιβλίου της Α΄, από τις οποίες όμως αφαιρέθηκαν οι ερωτήσεις Ι)1 και Ι)2 και άλλαξε αντίστοιχα η αρίθμηση των ερωτήσεων που ακολουθούν.

• ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3ο – ΤΡΙΓΩΝΟΜΕΤΡΙΑ:
Οι 3 πρώτες παράγραφοι 3.1, 3.2 και 3.3 αυτού του κεφαλαίου είναι οι παράγραφοι 7.1, 7.2 και 7.3 αντίστοιχα του βιβλίου της Α΄ Λυκείου. Μετά την παράγραφο 3.3 ακολουθούν οι Ερωτήσεις Κατανόησης του 7ου Κεφαλαίου του βιβλίου της Α΄, οι οποίες έχουν μετονομαστεί απλά σε «Ερωτήσεις Κατανόησης». Ακολουθούν με τη σειρά όλες οι παράγραφοι (1.1 ως 1.7) του 1ου Κεφαλαίου του βιβλίου της Β΄ Λυκείου, αριθμημένες από 3.4 ως 3.10. Στο τέλος του 3ου Κεφαλαίου έχει προστεθεί το «Ιστορικό Σημείωμα» που βρισκόταν στο τέλος του 7ου Κεφαλαίου του βιβλίου της Α΄ Λυκείου.

• ΚΕΦΑΛΑΙΟ 4ο – ΠΟΛΥΩΝΥΜΑ – ΠΟΛΥΩΝΥΜΙΚΕΣ ΕΞΙΣΩΣΕΙΣ:Πρόκειται για το 2ο Κεφάλαιο του βιβλίου της Β΄ Λυκείου. Οι αλλαγές που έγιναν, εκτός από την αρίθμηση των παραγράφων, είναι οι εξής:
1. Η παράγραφος 4.3 μετονομάστηκε σε «Πολυωνυμικές εξισώσεις και ανισώσεις» και η παράγραφος 4.4 μετονομάστηκε σε «Εξισώσεις και ανισώσεις που ανάγονται σε πολυωνυμικές.»
2. Στην παράγραφο 4.3, μεταξύ του 2ου και του 3ου Παραδείγματος προστέθηκαν οι υποπαράγραφοι «Πρόσημο γινομένου» και «Ανισώσεις της μορφής » της παραγράφου 3.3 («Ανισώσεις γινόμενο και ανισώσεις πηλίκο») του βιβλίου της Α΄ Λυκείου. Ακολουθεί το 3ο Παράδειγμα με τον τίτλο «Παράδειγμα».
3. Στις Ασκήσεις Α΄ ομάδας της παραγράφου 4.3 έχουν προστεθεί δύο ασκήσεις με αριθμούς 4 και 5 και έχει αλλάξει αντίστοιχα η αρίθμηση των ασκήσεων που ακολουθούν.
4. Μετά το τέλος του 4ου Παραδείγματος της παραγράφου 4.4 έχει προστεθεί η υποπαράγραφος «Ανισώσεις της μορφής » της παραγράφου 3.3 («Ανισώσεις γινόμενο και ανισώσεις πηλίκο») του βιβλίου της Α΄ Λυκείου.
5. Στις Ασκήσεις Α΄ Ομάδας της παραγράφου 4.4 έχουν γίνει οι ακόλουθες αλλαγές: Η Άσκηση 1 παρέμεινε στη θέση της, η Άσκηση 2 έγινε Άσκηση 6, οι Ασκήσεις 3 και 4 έγιναν 2 και 3 αντίστοιχα, ενώ προστέθηκαν δύο ασκήσεις με αριθμούς 4 και 5. Οι ασκήσεις της Β΄ Ομάδας και οι Γενικές Ασκήσεις του κεφαλαίου παρέμειναν ίδιες.

• ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5ο – ΕΚΘΕΤΙΚΗ ΚΑΙ ΛΟΓΑΡΙΘΜΙΚΗ ΣΥΝΑΡΤΗΣΗ:Είναι το 4ο Κεφάλαιο του βιβλίου της Β΄ Λυκείου. Αλλάζει μόνο η αρίθμηση των παραγράφων.

4 σχόλια:

  1. Καλημέρα.
    Προσωπικά δεν συμφωνώ ότι μεγαλώνει η ύλη, αφού ουσιαστικά είναι η ίδια με την περσινή, με μόνη διαφορά το κεφάλαιο των ακολουθιών που αφαιρείται.

    Τις πρώτες ενότητες (συστήματα, μονοτονία, συμμετρίες, τριγωνομετρία Α Λυκ) ούτως ή άλλως τις διδάσκαμε Σεπτέμβρη-Οκτώβρη ως υπόλοιπο Α Λυκείου.
    Μένει να δούμε αν αυξηθεί η ύλη της τριγωνομετρίας και αν θα επιστρέψουν στη διαδακτέα οι τριγ/κοι αριθμοί α+β , 2α κλπ που ήταν μέχρι και πρόπερσι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Κι εγώ με τη σειρά μου θα συμφωνήσω με το σχόλιο του "nik". Ό,τι προστέθηκε ουσιαστικά ήταν κομμάτια της ύλης που παραδίδονταν υπό την έννοια των συμπληρώσεων στην αρχή κάθε σχολικής περιόδου.

    Για να δούμε τι θα γίνει με την τριγωνομετρία και τη ύλη της.

    Καλή συνέχεια στην εξαιρετική δουλειά που κάμνεις σε αυτό το μπλογκ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Παιδιά με προβληματίζετε, εγώ νομίζω ότι η ύλη αυξήθηκε, γιατί,

    1. Παλιά η Τριγωνομετρία της Α΄ Λυκείου ενώ την παραδίδαμε, δεν ήταν εντός ύλης, άρα δεν κάναμε αναλυτική παρουσίαση και δεν λογιζόταν στις εξετάσεις. Τώρα θα δίνουμε περισσότερο βάρος και οι ασκήσεις θα είναι περισσότερες.

    2. Τα συστήματα δεν ήταν καν στην ύλη της Β΄ Λυκείου.

    3. Για τις ιδιότητες των συναρτήσεων ισχύει ότι και στην πρώτη παρατήρηση. Επίσης πολλά σχολεία το κάλυπταν από την Α΄ Λυκείου χωρίς να χρειάζεται να τα ξαναπούν στην Β΄ Λυκείου. Εγώ προσωπικά δεν θυμάμαι να τα έχω πει ποτέ στην Β΄ Λυκείου.

    4. Προστέθηκε οι ανισώσεις γινομένου - πηλίκου που ήταν γνωστά από την Α΄ Λυκείου, από φέτος θα τα διδάσκουμε για πρώτη φορά στην Β΄, άρα περισσότερες διδακτικές ώρες. Επίσης αναβαθμίζεται η παράγραφος 2.4 που μέχρι τώρα ήταν σε περιληπτική μορφή.

    Και τι βγήκε; Οι πρόοδο! Που τα σχολεία έμεναν 5 διδακτικές ώρες.

    Εγώ νομίζω ότι έχουμε περισσότερη ύλη, αλλά πιο συνεκτική, αφού δεν έχει κενά και συμπληρώσεις από την περσινή χρονιά.

    Φυσικά συμφωνώ στην διάταξη και την κατανομή της νέας ύλης. Έχω μια επιφύλαξη ως προς το χρόνο κάλυψης της...

    Σας ευχαριστώ για την συμμετοχή και τα καλά σας λόγια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Το παρακάτω σχόλιο είναι ενός μέλους μας, του g. vasiliadi

    "ΜΑΚΗ, ΘΕΛΩ ΝΑ ΑΝΑΦΕΡΘΩ ΣΤΗΝ ΑΛΓΕΒΡΑ Α- Β ΛΥΚΕΙΟΥ. ΕΙΝΑΙ ΝΟΜΙΖΩ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ ΝΑ ΜΗΝ ΓΙΝΕΤΑΙ ΑΝΑΦΟΡΑ ΣΤΗΝ ΙΣΟΔΥΝΑΜΙΑ ΜΕ ΑΝΙΣΟΤΗΤΕΣ( ΓΙΑ ΤΗΝ ΙΣΟΤΗΤΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΑΝΑΦΟΡΑ ΣΤΙΣ ΕΚΘΕΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΛΟΓΑΡΙΘΜΙΚΕΣ) ΠΟΥ ΠΡΟΚΥΠΤΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΜΟΝΟΤΟΝΙΑ ΣΥΝΑΡΤΗΣΗΣ, π. χ.
    x1<x2 ↔ f(x1)<f(x2) . ΕΙΝΑΙ ΚΡΙΜΑ ΝΑ ΜΗΝ ΑΝΑΦΕΡΕΤΑΙ ΣΤΑ ΣΧΟΛΙΚΑ ΒΙΒΛΙΑ (Α-Β ΛΥΚΕΙΟΥ) ΑΝ ΚΑΙ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙΤΑΙ ΣΤΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ (ΒΛΕΠΕ ΕΚΘΕΤΙΚΕΣ ΕΞΙΣΩΣΕΙΣ). ΕΙΝΑΙ ΤΟΣΟ ΔΥΣΚΟΛΟ ΝΑ ΤΟ ΑΝΑΦΕΡΟΥΝ ΜΕ ΑΤΟΠΟ ΑΠΑΓΩΓΗ; ΤΟ ΑΝΑΦΕΡΩ ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΤΗΝ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΛΗ ΤΗΣ ΤΡΙΓΩΝΟΜΕΤΡΙΑΣ.
    Υ.Γ.1) ΠΡΟΣΠΑΘΗΣΑ ΝΑ ΔΗΜΟΣΙΟΠΟΙΗΣΩ ΤΟ ΠΕΡΑΣΜΕΝΟ ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΓΕΝΙΚΗΣ ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΤΑ ΚΑΤΑΦΕΡΑ... ΠΙΣΤΕΥΩ ΜΕ ΤΟΝ ΚΑΙΡΟ ΝΑ ΜΑΘΩ."

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Εκτιμάμε τους ανθρώπους που σέβονται τους συνομιλητές τους και διδάσκουν ήθος από τα πληκτρολόγιά τους.

Το lisari είναι χώρος που ενώνει φωνές, κάνει τις διαφορετικές δυνάμεις ομόρροπες.

Είναι εδώ για να ενώσει τους μαθηματικούς και να εκφραστούν μέσα από ένα μέσο. Επομένως, οι αντεγκλήσεις και οι προσβολές δεν μας τιμούν και δεν βοηθούν το σκοπό του εγχειρήματος.

Σας ευχαριστούμε για τη συμμετοχή και το ήθος σας!

Μάκης Χατζόπουλος