Googlisari

Τρέχοντα….

Εκπαιδευτικά νέα….

Τα νέα της lisari team...


1) Δημιουργικές εργασίες 2017 για Α΄ και Β΄ Λυκείου

2) Ύλη μαθηματικών Γ Λυκείου 2016 - 17

3) Η ύλη μαθηματικών Α΄ και Β΄ Λυκείου 2016 - 17

4) Θέματα Πανελλαδικών εξετάσεων 2000 - 2015 (σε ένα pdf και σε word).

5) Θέματα κανονικών και επαναληπτικών εξετάσεων 2016 (νέα ύλη).

6) Όλα τα θέματα των Πανελλαδικών εξετάσεων 2000-2016 ταξινομημένα από την μοναδική ιστοσελίδα του Παύλου Τρύφωνα.

7) 223 λυμένα επαναληπτικά θέματα της ΕΜΕ στη Γ΄ Λυκείου

8) Τέλος για την "Η άσκηση της ημέρας" για το σχολικό έτος 2016 - 17.

9) Διαγωνίσματα προσομοίωσης ΟΕΦΕ και Φροντιστηρίων 2017.

10) Επαναληπτικό φυλλάδιο για ενδοσχολικές εξετάσεις Γ΄ Λυκείου.

11) Ενδοσχολικές εξετάσεις 2017 θέματα Λυκείων (Επιμέλεια: lisari team).

12) Επανάληψη για το Λύκειο 2017

13) Επανάληψη για το Γυμνάσιο 2017


1) Ημερομηνία Πανελλαδικών εξετάσεων:

- Μαθηματικά Ομάδας Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών / Οικονομίας & Πληροφορικής [9 – 6 – 2017]

- Μαθηματικά Γενικής Παιδείας [19 – 6 – 2017]

2) (νέο) Θέματα Παγκύπριων εξετάσεων 2017 για τα Μαθηματικά Κατεύθυνσης


1) Το πρώτο βιβλίο της ομάδα μας για την Επανάληψη στη Γ΄ Λυκείου

(18/2/2016)!


2) Με καμάρι σας παρουσιάζουμε το
2ο βήμα (20/12/2016) της ομάδα μας για τους μαθητές των ΕΠΑ.Λ στη Γ Λυκείου!


3) Έπεται και το τρίτο βήμα της ομάδας.

Κυκλοφορεί (16/3/17)!!

Ένα απαραίτητο εργαλείο για όλους τους μαθητές, ένα βιβλίο στοχευμένο στο μαθητή που έχουμε στο σχολείο, στο Φροντιστήριο στην τάξη.


4) Τα διαγωνίσματα προσομοίωσης 2017 της lisari team για το Γυμνάσιο - Λύκειο.


Δευτέρα, 19 Αυγούστου 2013

Μείωση των ωρών στα Μαθηματικά ενδέχεται να φέρει το νέο ωρολόγιο πρόγραμμα

Ένα άρθρο του Μπουμπουλή  Παντελή
 
"...Έχω ήδη γράψει για την κατάργηση της Αστρονομίας και της Πληροφορικής από το Λύκειο. Ένα θέμα όμως που έχει περάσει απαρατήρητο από όλους τους συναδέλφους (και φοβάμαι θα δημιουργήσει προβλήματα στο μέλλον) είναι η μείωση των ωρών των μαθηματικών που φαίνεται ότι θα προκύψει.

Σύμφωνα με το νέο ωρολόγιο πρόγραμμα οι φιλόλογοι (ΠΕ02) και οι Φυσικοί-Χημικοί (ΠΕ04) φαίνεται ότι κρατάνε (μπορεί και να αυξάνουν) σε γενικές γραμμές τις ώρες των μαθημάτων τους (με τους Χημικούς να είναι κάπως πιο ενισχυμένοι). 

Όμως στην Γ΄ Λυκείου υπάρχει πολύ σοβαρός κίνδυνος να μειωθούν σημαντικά οι ώρες των συναδέλφων μαθηματικών (ΠΕ03). Για να γίνω κατανοητός θα δώσω ένα απλό παράδειγμα. Σε ένα τυπικό αθηναϊκό σχολείο 4 τμημάτων ανά τάξη (περίπου 100 μαθητών σε κάθε τάξη) μέχρι σήμερα λειτουργούσαν συνήθως 4 τμήματα κατεύθυνσης: 1 θεωρητικής, 1 θετικής και 2 τεχνολογικής. Έτσι στη Γ΄ Λυκείου αντιστοιχούσαν 8+15 = 23 ώρες Μαθηματικών. Με το νέο ωρολόγιο πρόγραμμα το πιο πιθανό σενάριο είναι να λειτουργούν πάλι 4 τμήματα κατευθύνσεων: 1 θεωρητικής, 1 θετικής για κλάδους υγείας, 1 θετικής με μαθηματικά και 1 του κλάδου των οικονομικών σχολών. Αυτό, όμως, ισοδυναμεί με 2*8=16 ώρες μαθηματικών... Χάνονται έτσι 7 ώρες μαθηματικών σε κάθε τέτοιο σχολείο. 

Όπως πολύ εύκολα καταλαβαίνει κανείς, ο μόνος τρόπος για να μη γίνει μια τέτοια μείωση θα είναι να δημιουργηθεί άλλο ένα τμήμα κατεύθυνσης (πιθανόν στο οικονομικό πεδίο;) πράγμα εξαιρετικά δύσκολο αν λάβουμε υπ' όψη τη νέα πολιτική που ακολουθείται από το Υπουργείο (λίγα τμήματα - πολλοί μαθητές). Φαντάζομαι ήδη καθηγητές να προσπαθούν να πείσουν τους μαθητές τους να αλλάξουν κατεύθυνση....

Κατά την ταπεινή μου γνώμη βασικό ρόλο σε αυτή την μείωση έπαιξε και η αλλαγή των αναλογιών των ωρών Μαθηματικών - Φυσικής+Χημείας. Εδώ και αρκετές δεκαετίες η αναλογία αυτή ήταν 1:1 (5 ώρες Μαθηματικών έναντι 3 ωρών Φυσικής και 2 Χημείας). Στο νέο ωρολόγιο πρόγραμμα η αναλογία γίνεται 2:3 (8 ώρες μαθηματικών, 6 ώρες Φυσικής, 6 ώρες Χημείας). Είναι προφανές ότι αν ήθελε κανείς να κρατήσει τις ισορροπίες θα έπρεπε απλά να διπλασιάσει τις ώρες όλων των μαθημάτων (δηλαδή 10 ώρες Μαθηματικών, 6 ώρες Φυσικής και 4 ώρες Χημείας) και όχι να διπλασιάσει τις ώρες της Φυσικής και να τριπλασιάσει τις ώρες της Χημείας σε βάρος των Μαθηματικών.... 

Κατά τα άλλα θεωρώ μάλλον σωστή την αφαίρεση των μαθηματικών γενικής παιδείας από το ωρολόγιο πρόγραμμα της Γ΄ Λυκείου (δεν θέλω να βασανίζω άλλο τα κακόμοιρα παιδιά της Θεωρητικής), αλλά και την αντικατάστασή τους από τη Βιολογία στην κατεύθυνση των κλάδων υγείας (φαντάζομαι ότι ένας γιατρός δε χρειάζεται να ξέρει ολοκληρώματα)."

 Άδεια Creative Commons  
Αυτό το εργασία χορηγείται με άδεια Creative Commons Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 3.0 Ελλάδα .

1 σχόλιο :

  1. Το πιο ανησυχητικό για μένα είναι η κατάργηση του προγραμματισμού (ΑΕΠΠ) στη Γ Λυκείου.Πώς γίνεται ένας φοιτητής πληροφορικής ή ηλεκτρολόγος μηχανολόγος να μην έχει δει έστω και τα στοιχειώδη του προγραμματισμού;Οι υπόλοιποι κάνουν βήματα προς τα εμπρός στις νέες τεχνολογίες και εμείς ως "πρωτοπόροι" προς τα πίσω.
    (για να προλάβω κάποιους, θέλω να ενημερώσω ότι είμαι μαθηματικός και όχι καθηγητής πληροφορικής.)

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Creative Commons License Αυτό έργο χορηγείται με άδεια Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Ελλάδα.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...