Στηρίξτε το έργο μας!

Παρασκευή 24 Οκτωβρίου 2014

Βγήκαν οι ΝΕΕΣ οδηγίες για τη διδακτέα και εξεταστέα ύλη της Α΄ και Β΄ Λυκείου

Δείτε τις συμπληρωματικές οδηγίες που προστέθηκαν στην εγκύκλιο (22-10-2014) 
(Ευχαριστούμε το μέλος Mel T για την ενημέρωση)

Στην απόφαση για τον καθορισμό διδακτέας - εξεταστέας ύλης των μαθημάτων Β΄ τάξης Ημερησίου Γενικού Λυκείου και Γ΄ τάξης Εσπερινού Γενικού Λυκείου για το σχολικό έτος 2014-2015, Αρ. Πρωτ. 171867/Γ2, που ανακοινώθηκαν στις 22/10, έχουν προσθέσει τις εξής "σημειώσεις":

ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ
Β΄ ΤΑΞΗ ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ
ΣΗΜΕΙΩΣΗ:

Να μην διδαχθούν οι αποδεικτικές ασκήσεις, τα σύνθετα θέματα και οι γενικές ασκήσεις από τα κεφάλαια 7 και 8.


ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
ΟΜΑΔΑΣ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ ΤΩΝ ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
Β΄ ΤΑΞΗ ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ
Γ΄ ΤΑΞΗ ΕΣΠΕΡΙΝΟΥ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ
ΣΗΜΕΙΩΣΗ

Α) Δεν θα διδαχθούν οι ασκήσεις Β ομάδας των παραγράφων 3.2, 3.3 και 3.4.
Β) Από τις γενικές ασκήσεις του 3ου Κεφαλαίου δεν θα διδαχθούν ασκήσεις που αναφέρονται στις παραπάνω παραγράφους (Παραβολή, Έλλειψη και Υπερβολή).

_________________________________________________________________________

(Οδηγίες παλιές: 24 - 09 - 2014)

Από αλλού το φοβόμασταν (Κατεύθυνση) και τελικά 
από αλλού μας προέκυψε (Άλγεβρα και Γεωμετρία Β΄ Λυκείου)!

Τελικά υπάρχουν διαφοροποιήσεις στην ύλη Άλγεβρας και Γεωμετρίας για τη Β΄τάξης των ημερησίων ΓΕΛ κατά το σχολικό έτος 2014 -15, σε σχέση με την περσινή! 
  • Για να αποθηκεύσετε τις οδηγίες για το σχ. έτος 2014 - 15, πατήστε εδώ (word). 


Ενδεικτικά αναφέρω

1. Άλγεβρα
Έχουν προστεθεί στην εξεταστέα (άρα και διδακτέα ύλη) τα εξής κεφάλαια:

3.6 Τριγωνομετρικοί αριθμοί αθροίσματος γωνιών (χωρίς τις αποδείξεις των τύπων)
3.7 Τριγωνομετρικοί αριθμοί της γωνίας 2α (χωρίς τις αποδείξεις των τύπων)


2. Γεωμετρία
Έχουν προστεθεί στην εξεταστέα (άρα και διδακτέα ύλη) τα εξής κεφάλαια:


Κεφάλαιο 7: Αναλογίες
Κεφάλαιο 8: Ομοιότητα

Υπενθυμίζουμε ότι στη Β΄ Λυκείου για πρώτη φορά φέτος θα έχουμε την Τράπεζα θεμάτων,
οπότε τα θέματα θα αντληθούν από όλα αυτά τα κεφάλαια!! Συνεπώς, φυλλάδια και σημειώσεις
πρέπει να προσαρμοστούν και να εμπλουτιστούν! 

Σημείωση: Ή ύλη Κατεύθυνσης της Β΄ Λυκείου δεν αλλάζει (σταματάει στο 3ο κεφάλαιο: Κωνικές τομές. 
Η Μαθηματική επαγωγή είναι εκτός ύλης). 

Στην ύλη της Α΄ Λυκείου Άλγεβρας για το σχολικό έτος 2014 -15, προστέθηκε το κεφάλαιο, 

Κεφ.7ο: Μελέτη Βασικών Συναρτήσεων
7.1 Μελέτη της Συνάρτησης : f(x)= αx2
7.3 Μελέτη της Συνάρτησης : f(x)= αx2+βx+γ

Για την περσινή ύλη δείτε εδώ.  

Μείνετε συντονισμένοι, θα υπάρχει συχνή ενημέρωση. Αναμένω τις απόψεις σας

15 σχόλια:

  1. Όσον αφορά στις προσθήκες από το κεφάλαιο της τριγωνομετρίας, νομίζω πως είναι προς τη σωστή κατεύθυνση, αφού θα λύσει τα χεριά των παιδιών στην Γ' λυκείου σε αρκετές ασκήσεις. Αναφορικά με τη Γεωμετρία μάλλον προβλέπω πως σύντομα θα μας ανακοινώσουν ότι το 7ο και το 8ο αποτελούν μόνο διδακτέα κι όχι εξεταστέα ύλη.Οι 2 ώρες διδασκαλίας της Γεωμετρίας δεν επαρκούν για τον συγκεκριμένο όγκο ύλης. Ωστόσο, έχω μια απορία... Τα μέλη της επιτροπής που προτείνουν την ύλη είναι συνάδελφοι; Κι αν είναι, έχουν μπει ποτέ σε σχολική αίθουσα να διδάξουν; Μας θέλουν να μπαίνουμε μέσα στην αίθουσα να κάνουμε τους "παρουσιαστές" τύπων και θεωρημάτων, χωρίς να έχουμε τα χρονικά περιθώρια να κάνουμε τα αυτονόητα;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Καλημέρα σας,
    Στην ανάγνωση της νέας (!!!!) ύλης, ένα είναι το συναίσθημα που με κυριεύει!!!!
    ΣΟΚ και ΔΕΟΣ!!!!!
    Αγαπητοί κ. σύμβουλοι του ΙΕΠ, αναδιατυπώστε τις οδηγίες με λογική!!!!!!
    Κάκανος Γιάννης - Μαθηματικός

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Λογική η αύξηση της Άλγεβρας Β' λόγω της +1 ώρας. Η ύλη της κατεύθυνσης όμως πώς θα βγει με 1 ώρα λιγότερη; (η επαγωγή ήταν ούτως ή άλλως εκτός ύλης για πολλά σχολεία εδώ και χρόνια)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Πρόβλεψη: Ανακοινώνουν το Φεβρουάριο ότι το κεφάλαιο 7 και 8 στη Γεωμετρία Β Λυκείου είναι διδακτέα ύλη και όχι εξεταστέα.

    Δεν θα είναι πρώτη φορά. Πέρυσι βγήκε νέα ύλη στην Α΄ Λυκείου Φεβρουάριο μήνα, και στην Άλγεβρα έβγαλαν το 7ο κεφάλαιο, ενώ στη Γεωμετρία βγήκαν πολλές αποδείξεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Μάκη , υπάρχουν πολλοί μαθητές που ρωτάνε για την ύλη μαθηματικών γενικής παιδείας και κατεύθυνσης γ λυκείου της επόμενης χρονιάς ,δηλαδή για τους υποψηφίους του 2016,εάν θα υπάρξουν αλλαγές;

    Ειναι γνωστό οτι αυτοί που στοχεύουν για υψηλή βαθμολογία ξεκινάνε προετοιμασία απο τον Φεβρουάριο και δεν αφήνουν στην τύχη τον προγραμματισμο τους.

    Θα ξέρουμε τίποτα μέχρι τον Δεκέμβριο τι θα γίνει με τους υποψηφίους του 2016;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. καλημερα,
    Μάκη ελπίζω να έχεις δίκιο με την πρόβλεψη σου...
    Από την άλλη όμως δεν μπορώ να καταλάβω, γίνεται μια αλλαγή στο σύστημα της παιδείας, ωραία! συμφωνώ προσωπικά, γιατί δεν γίνεται με σχέδιο...! Δηλαδή, ας βγει η εξαταζόμενη ύλη όλων των τάξεων μαζί! Να ανακοινωθεί η τράπεζα θεμάτων όλων των τάξεων σε όλα τα μαθήματα μαζί... προς τί όλος αυτός ο χαμός, λίγα λίγα λες και ψωνίσαμε απο τον κοτσοβολο? Ας ετοιμάζονταν όλα και μετά η αλλαγή! Δεν καταλαβαίνω το σκεπτικό του υπουργείου, να πειραματίζεται με τη συγκεκριμένη γενιά και την καθε γενιά που γίνονται οι αλλαγές στο εκπαιδευτικό σύστημα!
    Το μόνο που έχουν καταφέρει είναι να εχουν γεμισει τα φροντιστήρια, να τρέχεουν όλοι στα ιδιαίτερα και γονείς με μαθητές να είναι γεμάτοι άγχος... Βέβαια για να είμαι ειλικρηνής, αφού δουλεύω στον ιδιωτικό τομέα, με συμφέρει. Όμως, δεδομένων των συνθηκών, το πρόσθετο οικονομικό βάρος, το επιπρόσθετο, για χιλιάδες οικογένειες είναι μεγάλο προβλημα. Ακόμη πρέπει να αναλογιστούν οι υπεύθυνοι του συγκεκριμένου προγράμματος, τα παιδια που εγκατέλειψαν το σχολείο, μετά την αποτυχία προαγωγής τους στην Β΄ λυκείου... Θα πει κανείς, όλοι πρέπει να σπουδάσουν? Όχι. Όμως όλοι πρέπει να έχουν ίσες ευκαιρίες στην εκπαίδευση, βάσει συντάγματος, και στο τέλος τέλος βρες υπεύθυνε του υπουργείου μια διέξοδο για τα παιδια που αφήνουν το σχολείο!
    Η προχειρότητα του σχεδίασμου, απο πλευράς του υπουργείου, της αλλαγής του εκπαιδευτικού συστήματος αντανακλά στην ποιότητα της κοινωνίας που θα παραδώσουμε στα παιδιά μας... και δεν την βλέπω να ειναι αυτή που θα ονειρεύονταν εκείνα!
    Όσον αφορά τα μαθηματικά, γνώμη μου είναι ότι θα έπρεπε να είναι υποχρεωτικά σε όλες τις τάξεις, με βαθμό δυσκολίας και αναλόγου ύλης κατά περιπτώσεις. Άλλα μαθηματικά χρειάζεται ο υποψήφιος του πολυτεχνείου, άλλα ο υποψήφιος των οικονομικών σχολών και άλλα ο υποψήφιος της νομικής, που θα αντιμετωπίσει στο μέλλον προβλήματα πρακτικής αριθμητικής! Με το υπάρχον σύστημα, καταφέρνουμε μόνο να διώχνουμε τα παιδιά απο τη μαθηματική σκέψη, με αποτέλεσμα η κοινωνία να είναι ευάλωτη γενικότερα...
    Ας ελπίσουμε για το καλύτερο, για το νέο σύστημα, την παιδεία και το μέλλον αυτής της γενιάς!
    Καλή και δημιουργική σχολική χρονιά σς όλους σας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Δείτε τα σχόλια μας για την διδακτέα-εξεταστέα ύλη της Α΄και B΄ τάξης των Γενικών Λυκείων, του Σχολικού Συμβούλου Ιωάννη Καραγιάννη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. http://blogs.sch.gr/iokaragi/2014/09/25/%CF%84%CE%B1-%CF%83%CF%87%CF%8C%CE%BB%CE%B9%CE%B1-%CE%BC%CE%B1%CF%82-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CE%B4%CE%B9%CE%B4%CE%B1%CE%BA%CF%84%CE%AD%CE%B1-%CE%B5%CE%BE%CE%B5%CF%84%CE%B1%CF%83%CF%84/

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Φοβάμαι πως μια ακόμη χρονιά πειραματισμών και διαρκών αλλαγών είναι μπροστά μας. Τα θύματα τα γνωρίζουμε όλοι. Μολονότι κι εγώ εργάζομαι στον ιδιωτικό τομέα και τέτοιου είδους κινήσεις αυξάνουν το φροντιστηριακό ενδιαφέρον, δεν μπορώ να παραγνωρίσω την τρέχουσα οικονομική πραγματικότητα της Ελληνικής οικογένειας. Μάκη ευχαριστούμε θερμά για την έγκαιρη και τόσο αναλυτική ενημέρωση που πάντα κάνεις βοηθώντας το έργο συναδέλφων και μαθητών.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Καλησπέρα. Στην απόφαση για τον καθορισμό διδακτέας - εξεταστέας ύλης των μαθημάτων Β΄ τάξης Ημερησίου Γενικού Λυκείου και Γ΄ τάξης Εσπερινού Γενικού Λυκείου για το σχολικό έτος 2014-2015, Αρ. Πρωτ. 171867/Γ2, που ανακοινώθηκαν στις 22/10, έχουν προσθέσει τις εξής "σημειώσεις":

    ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ
    Β΄ ΤΑΞΗ ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ
    ΣΗΜΕΙΩΣΗ:
    Να μην διδαχθούν οι αποδεικτικές ασκήσεις, τα σύνθετα θέματα και οι γενικές ασκήσεις από τα κεφάλαια 7 και 8.


    ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
    ΟΜΑΔΑΣ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ ΤΩΝ ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
    Β΄ ΤΑΞΗ ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ
    Γ΄ ΤΑΞΗ ΕΣΠΕΡΙΝΟΥ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ
    ΣΗΜΕΙΩΣΗ
    Α) Δεν θα διδαχθούν οι ασκήσεις Β ομάδας των παραγράφων 3.2, 3.3 και 3.4.
    Β) Από τις γενικές ασκήσεις του 3ου Κεφαλαίου δεν θα διδαχθούν ασκήσεις που αναφέρονται στις παραπάνω παραγράφους (Παραβολή, Έλλειψη και Υπερβολή).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Σε ευχαριστούμε πάρα πολύ, το είχαμε αμελήσει, ευτυχώς που το σημείωσες, θα το περάσω στην επίσημη ανάρτηση. Να είσαι καλά που μας βοηθάς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Εγώ οφείλω να σας ευχαριστήσω, εσένα καθώς και τους υπόλοιπους συναδέλφους της ομάδας, για την σπουδαία προσφορά σας. Να είστε καλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Νομίζω ότι εδώ ταιριάζει αυτό που λένε "η ισχύς εν τη ενώσει"!!

    Χωρίς την αγάπη, την ενθάρρυνση και την βοήθεια σας, δεν θα γινόταν τίποτα, εσείς βάζετε το νερό στο αυλάκι... το αξίζετε και όσο μπορούμε θα είμαστε εδώ να σας ενημερώνουμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Πάντως το γεγονός ότι τέλη Οκτώβρη ανακοινώνεται να μην διδαχθούν αυτές οι ασκήσεις από τα κεφάλαια 7 και 8 της Γεωμετρίας (την περίοδο που πολλά σχολεία έχουν ΉΔΗ μπει στις μετρικές σχέσεις) είναι τουλάχιστον αστείο!! Ας ελπίσουμε να μη βγει αργότερα ανακοίνωση να μην διδαχθούν στην Άλγεβρα... τα συστήματα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Διαβάζοντας την απομαγνητοφώνηση της ομιλίας του υπουργού, μάλλον περιμένουμε και νέες ανακοινώσεις σχετικές με την εξεταστέα ύλη. Έχουν χάσει τα αυγά και τα πασχάλια εκεί στο υπουργείο, καθώς φαίνεται. Βγαίνει ο ένας κλάδος και ζητάει το τάδε, το εφαρμόζουν. Βγαίνει ο άλλος κλάδος και λέει τα δικά του... κάτι κάνουν και γι' αυτούς για να μην μείνουν παραπονεμένοι. Κι εν τω μεταξύ μαθητές, καθηγητές και γονείς τελούμε υπό διαρκή σύγχυση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Εκτιμάμε τους ανθρώπους που σέβονται τους συνομιλητές τους και διδάσκουν ήθος από τα πληκτρολόγιά τους.

Το lisari είναι χώρος που ενώνει φωνές, κάνει τις διαφορετικές δυνάμεις ομόρροπες.

Είναι εδώ για να ενώσει τους μαθηματικούς και να εκφραστούν μέσα από ένα μέσο. Επομένως, οι αντεγκλήσεις και οι προσβολές δεν μας τιμούν και δεν βοηθούν το σκοπό του εγχειρήματος.

Σας ευχαριστούμε για τη συμμετοχή και το ήθος σας!

Μάκης Χατζόπουλος