Googlisari

Τρέχοντα….

Εκπαιδευτικά νέα….

Τα νέα της lisari team...


Το lisari θα αλλάζει κατά την διάρκεια του καλοκαιριού μορφή. Οπότε μην ανησυχείτε αν κάποια στιγμή δείτε κάτι διαφορετικό από αυτό που γνωρίζατε.


Θα ομαδοποιήσουμε κάποιες αναρτήσεις, θα σβήσουμε κάποιες άλλες και θα αναζητήσουμε την ιδανική μορφή για να γίνει πιο χρηστικό το blog που αγαπάτε.

Κάτι ανάλογο είχαμε κάνει πριν δύο χρόνια (δείτε εδώ). Φέτος θα προσπαθήσουμε να κάνουμε κάτι διαφορετικό.

Επίσης θα υπάρχουν νέες καρτέλες, νέες ιδέες και όλα αυτά θα ολοκληρωθούν μέχρι 31/8/17.

Όποιος θέλει να καταθέσει προτάσεις, σκέψεις, ιδέες και να συμμετέχει στη δημιουργία μην διστάσετε να στείλε μήνυμα στο lisari.blogspot@gmail.com.


Στις 30 Ιουνίου (πηγή: esos.gr) ημέρα Παρασκευή θα ανακοινωθούν οι βαθμολογίες των υποψηφίων των πανελλαδικών εξετάσεων. Στη συνέχεια οι 104.929 υποψήφιοι, εκ των οποίων 85.908 ΓΕΛ και οι 19.021 υποψήφιοι από τα ΕΠΑ.Λ έχουν περιθώριο ως τις 14 Ιουλίου για να συμπληρώσουν το μηχανογραφικό τους δελτίο.


1) Το πρώτο βιβλίο της ομάδα μας για την Επανάληψη στη Γ΄ Λυκείου

(18/2/2016)!


2) Με καμάρι σας παρουσιάζουμε το
2ο βήμα (20/12/2016) της ομάδα μας για τους μαθητές των ΕΠΑ.Λ στη Γ Λυκείου!


3) Έπεται και το τρίτο βήμα της ομάδας.

Κυκλοφορεί (16/3/17)!!

Ένα απαραίτητο εργαλείο για όλους τους μαθητές, ένα βιβλίο στοχευμένο στο μαθητή που έχουμε στο σχολείο, στο Φροντιστήριο στην τάξη.


Παρασκευή, 16 Ιουνίου 2017

Οδηγίες βαθμολόγησης από το Βαθμολογικό κέντρο (αναλυτική μοριοδότηση)

Έχουμε αρκετές οδηγίες από διάφορα βαθμολογικά κέντρα. Όσοι μας δώσουν την άδειά τους ή έχουν αναρτηθεί στο διαδίκτυο θα τα αναρτήσουμε και εμείς εδώ για το καλύτερο συντονισμό και ενημέρωση των υποψηφίων και διδασκόντων.

Παρουσιάζουμε τις αναλυτικές οδηγίες από το Βαθμολογικό κέντρο:

Α. Λαμίας με συντονιστές:

1) Δημήτριο Σπαθάρα Σχ. Σύμβουλος
2) Νικόλαος Τσοτουλίδης (μαθηματικός του 5ου ΓΕΛ Λαμίας)

Για απευθείας αποθήκευση πατήστε εδώ. 

Παρατήρηση 1η
Επίσης μια προσέγγιση ενός μαθητή στη μονοτονία του Δ θέματος με την κυβική ρίζα που δεν είδαμε στις λύσεις είναι η παρακάτω. Πολύ έξυπνα και προσεκτικά απέφυγε ο μαθητής να παραγωγίσει. Ίσως να αντιλήφθηκε το πρόβλημα – παγίδα που έκρυβε η παράγωγος και προσπάθησε με τον ορισμό της μονοτονίας.

Ας θυμηθούμε το ερώτημα και να δούμε τη λύση του μαθητή: 


Παρατήρηση 2η
Απαιτείται στο Β2 η απόδειξη της «1 – 1» συνάρτησης για την εύρεση της h -1 ;
Ή μπορούμε κατά την εύρεση του τύπου της αντίστροφης συνάρτησης να έχουμε αποδείξει ότι είναι και 1 – 1;

Να δούμε τι γράφει το σχολικό βιβλίο (σελ. 34).

Μια συνάρτηση f είναι 1–1, αν και μόνο αν για κάθε στοιχείο y του συνόλου τιμών της η εξίσωση f(x) = y έχει ακριβώς μια λύση ως προς x.

Επομένως αν κάποιος μαθητής το έχει διατυπώσει έτσι ακριβώς και έχει χρησιμοποιήσει ισοδυναμίες δεν χάνει κανένα μόριο.

Ας θυμηθούμε το ερώτημα και την αντιμετώπιση των μαθητών



(νέο) Παρατήρηση 3η
Μου το θύμισε ένας μαθητής μου όταν τον συνάντησα τυχαία στο δρόμο (Λ. Πετρουπόλεως). 

Κύριε θυμάστε πώς λύναμε μέσα στην τάξη την εξίσωση που έπεσε στις Πανελλαδικές εξετάσεις; Είχαμε δώσει πάνω από 3 διαφορετικούς τρόπους! 


Για το μηχανογραφικό δελτίο 2017 και τις βάσεις των σχολών 2016 πατήστε εδώ.

8 σχόλια :

  1. Η οδηγία της ΚΕΕ πως το πεδίο ορισμού της αντίστροφης μπορεί να βρεθεί από τους περιορισμούς για το y, αναφέρεται μόνο στους περιορισμούς από την y=h(x) ή και την ανίσωση 0<x<1?
    Ρωτάω διότι το σχολικό αν θυμάμαι καλά δεν αναφέρει τη λύση της ανίσωσης σε αντίστπιχη περίπτωση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σπύρο το σύνολο τιμών της h ή το πεδίο ορισμού της αντίστροφης μπορείς να το βρεις με δύο τρόπους:

      α) Κατά την επίλυση (βάζοντας περιορισμούς ως προς y) και στο τέλος αποδεικνύοντας ότι το e^y / (e^y + 1) ανήκει μεταξύ (0, 1) είτε

      β) Με μονοτονία + συνέχεια + πεδίο ορισμούς της h

      Διαγραφή
    2. Μάκη, σχετικά με τον α τρόπο, παρόλο που κανονικά το σωστό είναι αυτό που γράφεις πιο πάνω,όμως, στο σχολικό βιβλίο, δεν κάνει πουθενά έλεγχο για το αν το e^y / (e^y + 1) ανήκει μεταξύ (0, 1) στις αντίστοιχες ασκήσεις. Παράδειγμα, παράγραφος 1.3, άσκηση 2, ερώτημα v. Οπότε θεωρώ ότι οι μαθητές που ακολούθησαν αυτή την αντιμετώπιση, θα πρέπει να βαθμολογηθούν κανονικά χωρίς απώλεια αν δεν ελέγξουν το συγκεκριμένο.

      Διαγραφή
    3. Ευχαριστώ για την απάντηση κύριε Χατζόπουλε. Ωστόσο(πιθανόν δεν το έθεσα σωστά) η απορία μου δεν ήταν πως βρίσκουμε το πεδίο ορισμού της αντίστροφης, αλλά τι εννοεί η επιτροπή με τους περιορισμούς που προκύπτουν για το y. Εννοεί μόνο όσους προκύπτουν απο το h(x)=y(που είναι αυτό που ακολουθεί το σχολικό) ή και την ανίσωση?(που είναι το ορθό και διορθώστε με αν κάνω λάθος αλλά νομίζω πως εδώ απλά "τυχαίνει" να ισχύει η ανίσωση 0<χ<1 για καθε y εR και αν πχ δινόταν ως πεδίο ορισμού κάποιο υποσύνολο του (0,1) θα προέκυπτε και άλλος περιορισμός για το y).

      Διαγραφή
  2. Θα ήθελα να συγχαρώ τον παλιό μου καθηγητή Δημήτρη Σπαθάρα για την επιμέλεια και τη δημοσιοποίηση των παραπάνω εγγράφων.
    Επίσης συγχαρητήρια στο Μάκη Χατζόπουλο και τους συνεργάτες του, για όσα μας προσφέρουν.
    Καλά αποτελέσματα σε όλα τα παιδιά!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Καλημέρα σας,ως (πρώην) υποψήφιος θέλω να σας κανω δυο ερωτήσεις όσον αφορα την βαθμολόγηση για να πάρω μια γνώμη απο καποιον πιο εμπειρο.1)Όπως βλεπω οτι αναφέρατε και σεις παραπάνω ο ένας τρόπος εύρεσης του συνόλου τιμών της αντιστροφης γινεται βρίσκοντας ολους του περιορισμούς ως προς y οταν θέτουμε y=f(x).Ωστόστο στις ενδεικτικές λύσεις τις ΚΕΕ χρησιμοποιεί τα δύο όρια.Απο αυτο χανουμε τις 2 μοναδες (αν χρησιμοποιησουμε τον 1ο τρόπο).2)Στις ενδεικτικές λύσεις όποτε παραγωγίζει μια γνωστή συνάρτηση λεει οτι ειναι παραγωγίσιμη.Αν δεν το αναφέρουμε καθε φορά ,χάνουμε μονάδες; Ευχαριστώ εκ των προτέρων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα και καλά αποτελέσματα!

      1) Κανένα μόριο ΔΕΝ χάνεις από κανένα βαθμολογικό αν έχεις πάρει περιορισμούς κατά την επίλυσή σου ως προς x. Απλά στο τέλος έπρεπε να αποδείξεις ότι e^y/e^y +1 ανήκει στο διάστημα (0,1).

      2) Κανένα μόριο δεν χάνεται...

      Διαγραφή

Creative Commons License Αυτό έργο χορηγείται με άδεια Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Ελλάδα.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...