Googlisari

Τρέχοντα….

Εκπαιδευτικά νέα….

Τα νέα της lisari team...





1) Το πρώτο βιβλίο της ομάδα μας για την Επανάληψη στη Γ΄ Λυκείου

(18/2/2016)! Νέα επανέκδοση (26/6/2017) χωρίς το ένθετο, εμπλουτισμένο και με τα θέματα των Πανελλαδικών εξετάσεων 2016 και 2017!


2) Με καμάρι σας παρουσιάζουμε το
2ο βήμα (20/12/2016) της ομάδα μας για τους μαθητές των ΕΠΑ.Λ στη Γ Λυκείου!


3) Έπεται και το τρίτο βήμα της ομάδας.

Κυκλοφορεί (16/3/17)!!

Ένα απαραίτητο εργαλείο για όλους τους μαθητές, ένα βιβλίο στοχευμένο στο μαθητή που έχουμε στο σχολείο, στο Φροντιστήριο στην τάξη.


Διαβάστε την πρότασή μας για τη διδασκαλία των μαθηματικών στη Γ Λυκείου.

Το σχολικό βιβλίο με συνδυασμό των δύο βοηθημάτων της lisari team.


Σάββατο, 14 Οκτωβρίου 2017

Εσείς ξέρετε τα ζευγάρια των αριθμών;

Έννοια: Ζευγάρια αριθμών
Τάξη: Α΄ Δημοτικού (!)
Στόχος: Πρόσθεση και ανάλυση αριθμών

Κατά τύχη βρέθηκα σε μια συζήτηση για την παραπάνω έννοια, και προσπάθησα με τη σειρά μου να αντιληφθώ τι αποκαλούν στο δημοτικό ζευγάρια αριθμών.

Μετά από μια γρήγορη επίδειξη της κόρης μου κατάλαβα ότι μιλάμε για την ανάλυση ενός φυσικού αριθμού σε άθροισμα δύο άλλων φυσικών αριθμών. Το ζητούμενο είναι να βρουν οι μαθητές όλα αυτά τα ζευγάρια! Προφανώς σε αυτή τη διαδικασία κρύβονται βασικές έννοιες των μαθηματικών όπως είναι η πρόσθεση, η αφαίρεση και η αντιμεταθετική ιδιότητα.

Για παράδειγμα ο αριθμός 2 έχεις τα εξής ζευγάρια αριθμών:

0 και 2, 2 και 0, 1 και 1

Ο αριθμός 3 έχει τα εξής ζευγάρια αριθμών:

0 και 3, 3 και 0 , 1 και 2, 2 και 1

Θα περιγράψω τη δική μου παρουσίαση και παρατήρηση για την εύρεση των ζευγαριών, που δεν ξέρω αν είναι γνωστή στο δημοτικό και αναμένω τα σχόλια από τους ειδικούς ( = δάσκαλους – ες) και μη!

Μέθοδος
Ας ασχοληθούμε τα ζευγάρια του αριθμού 5. Γράφουμε διαδοχικά όλους τους αριθμούς από το 0 έως το 5:
0, 1, 2, 3, 4, 5

Το γράφουμε ξανά με φθίνουσα σειρά δηλαδή

5, 4, 3, 2 , 1, 0

Αν τα γράψουμε το ένα κάτω από το άλλο ανακαλύψαμε όλα τα ζευγάρια του 5! Δείτε τον πίνακα:

0
1
2
3
4
5
5
4
3
2
1
0

Φαίνονται όλα τα ζευγάρια του 5 που είναι: 0 και 5, 1 και 4, 2 και 3, 3 και 2, 4 και 1, 5 και 0.

Όμοια μπορούμε να κάνουμε και για οποιοδήποτε αριθμό. Για παράδειγμα δείτε για τον αριθμό 11.

0
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
11
10
9
8
7
6
5
4
3
2
1
0

Μια χρήσιμη παρατήρηση είναι ότι το πλήθος των ζευγαριών είναι ένας αριθμός παραπάνω από τον αριθμό που αναζητούμε τα ζευγάρια του! Δηλαδή όλα τα ζευγάρια του αριθμού 5 είναι 6 σε πλήθος, τα ζευγάρια του αριθμού 11 είναι 12 σε πλήθος και τα ζευγάρια του 100 είναι 101 σε πλήθος κ.ο.κ.!

Πλέον η εύρεση των ζευγαριών είναι μια απλή υπόθεση αρκεί να γνωρίζουμε να τα γράφουμε ανάποδα!

Να ευχαριστήσω τη δασκάλα Μαριάννα Μυρσιάδη από το 6ο Δημοτικό Ν. Ιωνίας για τις χρήσιμες παρατηρήσεις που μας έστειλε. 

3 σχόλια :

  1. Καλημέρα Μάκη!
    Είναι πολύ τυχερά τα μικρά παιδιά, όταν έχουν δάσκαλο που αγαπάει τα Μαθηματικά.
    Σε μικρή ηλικία δημιουργείται το ψυχολογικό υπόβαθρο που απαιτεί ένα μάθημα τόσο ...
    διεισδυτικό στην καρδιά και στο μυαλό...
    Διδάσκοντας Α' Γυμνασίου για τρίτη χρονιά διαπιστώνω πόσο κατάφορα διαμορφώνεται το μαθηματικό προφίλ των μικρών μαθητών από τη σχέση των δασκάλων τους με τα Μαθηματικά.
    Όταν έρχονται σε μας, για κάποιους μαθητές, είναι λίγο αργά και χρειάζεται πάρα πολλή και απαιτητική δουλειά, για να τους αλλάξουμε μυαλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Σίγουρα δεν είμαι ειδικός αλλά γνώμη μου είναι πως είναι καλύτερα να αφήσουμε ένα μικρό παιδί να ανακαλύψει "μόνο" του τον τρόπο ώστε να βρίσκει τα ζευγάρια κάνοντας τις πρώτες του μαθηματικές πράξεις στο μυαλό του (πρόσθεση, αφαίρεση, αντιμεταθεση) και να μην του δώσουμε τη φόρμουλα ώστε να τα βρίσκει στο χαρτί... Δεν ξέρω μπορεί να έχω και άδικο... Θα δείξει. Γενικά είμαι της γνώμης να δίνουμε κίνητρα και όχι φόρμουλες σκέψης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Κώστα όχι δεν έχεις άδικο αλλά έτσι προτείνουν και οι δάσκαλοι!! Όχι τεχνάσματα! Όχι φορμαλισμός στη σκέψη.
    Απλά συνηθισμένος από τα τεχνάσματα του Λυκείου δεν μπόρεσα να αντισταθώ σε αυτή την σκέψη! Απλά ως εναλλακτική πορεία το καταθέτω και όχι ως πρόταση διδασκαλίας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Creative Commons License Αυτό έργο χορηγείται με άδεια Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Ελλάδα.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...