Στηρίξτε το έργο μας!

Παρασκευή 22 Φεβρουαρίου 2019

Το νέο πρόγραμμα σπουδών για το 2020 από το ΙΕΠ

Αυτό που περιμέναμε μήνες τώρα όλοι οι εκπαιδευτικοί!

Μόλις ανακοινώθηκε από το ΙΕΠ το νέο πρόγραμμα σπουδών της Γ΄ τάξης του Γενικού Λυκείου όπως έχει αποσταλεί στο Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων. Δηλαδή αυτή είναι η πρόταση του ΙΕΠ. Το οριστικό πρόγραμμα Σπουδών θα αναγγείλει λογικά τη Δευτέρα ο Υπουργός Παιδείας.

Γενικά το πρόγραμμα σπουδών δεν αποτελεί πάντα και την εξεταστέα ύλη όμως στη Γ Λυκείου αυτά τα δύο ταυτίζονται.

Εν ολίγοις:

Οι φετινοί μαθητές της Β Λυκείου θα διδαχθούν του χρόνου τα εξής:

1) Ανάλυση όπως ακριβώς την γνωρίζουμε...
2) Στοιχεία Στατιστικής
3) Πιθανότητες 
4) Συνδυαστική (η έκπληξη!!)

Για να δείτε το αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών από την ιστοσελίδα του ΙΕΠ πατήστε εδώ. Για όλα τα μαθήματα πατήστε εδώ!

Δείτε τα αποτελέσματα από την ψηφοφορία που είχε αναρτηθεί στο lisari και είχε να κάνει με τις επερχόμενες αλλαγές. 

Το δείγμα ξεπερνούσε τα 200 άτομα!






24 σχόλια:

  1. Δύο παρατηρήσεις για το νέο προγραμμα σπουδών στην Γ Λυκείου.
    1) Γιατί οι υπεύθυνοι του ΙΕΠ δεν έβαλαν το όνομά τους να φαίνεται στην εισήγησή τους στο υπουργείο? «Tanquam ex ungue leonem!!»
    2) Στην 1η σελίδα γράφουν :
    "... Συναρτήσεις
    Γίνεται αρχικά σύντομη ανασκόπηση των βασικών στοιχείων των συναρτήσεων (Ορισμός,
    Ισότητα, Πράξεις, Σύνθεση, Μονοτονία, Ακρότατα)."
    Αλήθεια, πότε οι μαθητές διδάχθηκαν σύνθεση πριν την Γ Λυκείου?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Καλησπέρα Μάκη από Ζάκυνθο,Ροδίτης.Συμφωνώ ότι η ύλη αυτή δεν είναι αναγκαστικά και η εξεταστέα,όμως μέχρι να διευκρινιστεί αυτό τι κάνω με το γιό που θα πάει τρίτη του χρόνου;Στο μεταξύ 1 παραπάνω ώρα την εβδομάδα έχουμε και μας χώσανε 3 ουσιαστικά κεφάλαια.Πάρε να διδάσκεις.Καλή δύναμη και υπομονή,μαθημένοι τόσα χρόνια,άλλη μία εμπνευσμένη μεταρρύθμιση μας περιμένει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το έγραψα και αλλού θα το αναφέρω και εδώ Γιάννη, με μια διδακτική ώρα ΔΕΝ μπορούμε να καλύψουμε τα 3 κεφάλαια!!
      Εδώ πριν το 2015 είχαμε ένα κεφάλαιο, τους μιγαδικούς (με τρεις παραγράφους 2.1, 2.2, 2.3) με τη γνωστή πίεση να βγει η ύλη! Έρχεται η κυβέρνηση και το αφαιρεί γιατί θεωρεί ότι η ύλη είναι μεγάλη! Σήμερα ανακοινώνει το ΙΕΠ ότι όχι θα προστεθεί όχι μόνο ένα ίδιο σε μέγεθος κεφάλαιο με τους μιγαδικούς αριθμούς όπως είναι οι πιθανότητες αλλά και δύο ακόμα κεφάλαια! Ελλάδα = εκκρεμές! Ταλαντωνόμαστε από το ένα άκρο στο άλλο! Αναζητούμε την ισορροπία μέσα από τις ακραίες θέσεις...

      Διαγραφή
  3. Νομίζω ότι το κεφάλαιο του διαφορικού λογισμού θα επικεντρωθεί σε εφαρμογές από γεωμετρία, φυσική. Θα απουσιάζουν δηλαδή θεωρητικές ασκήσεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν νομίζω να τίθεται θέμα αλλαγής (ουσιαστικής) σχολικού βιβλίου. Μάλλον συρραφή με αυτό της γενικής παιδείας. Εκτός αν εννοείτε να αλλάξει προσέγγιση η διδασκαλία μέσω των διδασκόντων.

      Διαγραφή
    2. Ναι η διδασκαλία του διαφορικού λογισμού θα αλλάξει. Περισσότερες εφαρμογές φυσικής, γεωμετρίας

      Διαγραφή
    3. Μένει να το δούμε στην πράξη. Προσωπική μου γνώμη είναι ότι αν δεν αλλάξει κάτι άρδην στα θέματα του φετινού Ιουνίου, η διδασκαλία του χρόνου στα κεφάλαια ορίων, παραγώγων και ολοκληρωμάτων θα εξακολουθήσει από την συντριπτική πλειοψηφία των διδασκόντων στο ίδιο μήκος κύματος. (Δεν λέω ότι αυτό είναι το σωστό, λέω ότι αυτό εκτιμώ ότι θα γίνει)

      Διαγραφή
  4. Ενδιαφέρον έχει η επιχειρούμενη στροφή στη λογική διδασκαλίας (από την "άσκοπη ασκησιολογία των ορίων" στην "αντιμετώπιση εφαρμογών σε προβλήματα"). Ποιος καλλιέργησε την "άσκοπη ασκησιολογία"; Μήπως η ίδια η επιτροπή θεμάτων; Κάπου δεν μας τα λένε καλά...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Συνάδελφοι, μην ξεχνάτε πως "καλοβλέπουν" οι εκδοτικοί οίκοι την αλλαγή της ύλης (και μάλιστα με την προσθήκη πιθανοτήτων, στατιστικής και συνδυαστικής)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Επειδή το διάβασα το σχόλιο και αλλού (μπορεί να είσαι και ο ίδιος αφού δεν υπογράφεις). Γιατί πιστεύετε ότι οι αλλαγές βοηθούν πάντα τους εκδοτικούς οίκους; Το ξέρετε ότι αυτή η παρατεταμένη αβεβαιότητα της ύλης έχει παγώσει τις πωλήσεις εδώ και πάρα πολύ καιρό τους εκδοτικούς οίκους; Κανείς πλέον δεν γράφει βιβλία, κανείς δεν πουλάει βιβλία κανείς δεν αγοράζει βιβλία, γιατί πολύ απλά όλοι περιμένουν! Από όσο γνωρίζω όλοι είναι χαμένοι από αυτή την υπόθεση. Και αυτή μόδα - φαντασίωση να χρεώνουμε όλα στο κέρδος είναι κουραστικό αν δεν υπάρχουν επιχειρήματα.

      Διαγραφή
    2. Μάκη, πρώτα πρώτα δεν είμαι εγώ αυτός που καθόρισε την ύλη του ΙΕΠ γιατί δεν είμαι στο ΙΕΠ. Δεν έγραψα τυχαία την φράση του Μπερνούλι : «Tanquam ex ungue leonem!!»
      Κάτι ξέρω....

      Τώρα κοίτα να δεις τι γίνεται, όλοι μας πρέπει να αγοράσουμε καινούργια βιβλία, οι μαθητές μας θα πρέπει να αγοράσουν και αυτοί καινούργια βιβλία ενώ θα μπορουσαν να χρησιμοποιήσουν τα βιβλία από τα μεγαλύτερα αδέλφια τους. Δες λίγο το κόστος σε περίοδο κρίσης όταν αυτοκτονούν άνθρωποι. Δεν είναι όλοι καλοβολεμένοι.
      Και δες το πιο σημαντικό. Δεν έγραψαν πουθενά το σκεπτικό τους για την προσθήκη των τριών κεφαλαίων.

      Γιατί για παράδειγμα πρόσθεσαν πιθανότητες και δεν πρόσθεσαν πίνακες? Κάποιο σκεπτικό είχαν προφανώς. Γιατί δεν το λένε?

      Αν τους ενδιαφέρει οι μαθητές να μαθαίνουν όσο γίνεται περισσότερα, θα έπρεπε να ξαναβάλουν στην ύλη την παράγωγο του ολοκληρώματος από α μέχρι x. Άσε δε, που αν θέλουν να στηρίξουν την Ευκλείδεια γεωμετρία πρέπει να ξαναβάλουν τους μιγαδικούς.
      Μην προσπαθείς να τους δικαιολογήσεις, κάτι δεν πάει καλά στο ΙΕΠ τα τελευταία χρόνια. Το λέμε πολλοί καθηγητές στα μεταξύ μας πηγαδάκια στα σχολεία.

      Διαγραφή
    3. Συνάδερφε, το σκεπτικό προσθήκης των νέων κεφαλαίων υπάρχει. Αναλύεται στις σελίδες 2 και 3 του νέου προγράμματος. (το αν στέκει ή αν οι ώρες επαρκούν είναι άλλου παπά ευαγγέλιο)

      Διαγραφή
  6. Εγώ πάντως διαπιστώνω το εξής: ΓΛΩΣΣΑ ΚΑΙ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ :από 3 ώρες γίνονται 6
    ΙΣΤΟΡΙΑ /ΦΥΣΙΚΗ/ΧΗΜΕΙΑ/
    ΒΙΟΛΟΓΙΑ/ΑΟΘ :από 3 ώρες και πάλι 6
    ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ/ ΑΕΠΠ :από 2 ώρες γίνονται 6
    ΑΡΧΑΙΑ /ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ :από 5 ώρες γίνονται 6
    θα μας εξηγήσουν εκεί στο ΙΕΠ γιατί ενώ αυξήθηκε η ύλη στα Μαθηματικά, η αύξηση χρόνου διδασκαλίας είναι μόνο κατά 1 ώρα;
    Τι ποσοστό της επιτροπής του ΙΕΠ είναι απόφοιτοι του ΠΑΝΤΕΙΟΥ;
    Λυπάμαι τα παιδιά που θα έχουν κάθε μέρα ανάλυση ποιημάτων και κειμένων και στο καπάκι Κοινωνιολογία και μετά Ιστορία .......................................................

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. το ωραίο CRISTINE είναι ότι ο τωρινός υπουργός παιδείας είχε πει οτι η ύλη πρέπει να μειωθεί ώστε τα 18χρονα, να μπορούν να πάνε για ένα ποτό το Σάββατο το βράδυ, να μπορούν να ερωτευτούν όταν είναι στην Γ΄ Λυκείου.
    Ξαφνικά η ύλη των μαθηματικών αυξήθηκε κατά 70% τουλάχιστον.
    Τελικά να ερωτεύονται ή όχι?

    http://www.kathimerini.gr/911115/article/epikairothta/politikh/gavrogloy-gia-panelladikes-ta-paidia-den-mporoyn-na-pioyne-poto-savvato-vrady

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Για βάλτε τις επιπλέον ώρες φροντιστηριου που θα χρειαστούν....το κόστος...?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Χρειαζεται υπομονη!Τιποτα ακομα δεν ειναι 100% βασιμο!Το αρνητικοτερο ολων, που κανεις απο μας τους εκπαιδευτικους δεν εχει αναφερει, περα απο κοστη κτλ, ειναι πως καμμια επιμερους αλλαγη δεν εγινε στην κατευθυνση της οικονομιας!Αν τα παιδια αυτα με την παλια υλη εγραφαν 80% κατω απο τη βαση , τωρα τα ποσοστα θα ανελθουν και θα ερθουμε αντιμετωπει με φριχτες καταστασεις!Αν ειχε αλλαξει αυτο κανεις δεν θα μιλουσε!Υπομονη λοιπον!Ελλαδα εν οψει εκλογων και ως γνωστον πολλα θα παρουν πισω!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Εγώ πιστεύω οτι αυτό θα βοηθήσει τους κακούς μαθητές να γράψουν καλύτερα! Ολοκληρώματα ποτέ δεν θα τα λύσουν όσο και απλα να είναι .. Ενα β θέμα στατιστικής με κανένα πινακάκι και καμιά μέση τιμή... Ολο και κάτι θα γράψουν...
    Για τους καλούς μαθητές μεγαλύτερη ύλη αλλα η στατιστική δεν θα τους είναι εμπόδιο και χρήσιμο εργαλείο για το πανεπιστήμιο. Πιστεύω με 7 ώρες την εβδομάδα στο σχολείο θα ήταν τέλειο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Αν διαβάζω καλά τα "υπαρξιακά" προβλήματα, είναι εκτός, με εξαίρεση το Bolzano και αυτό "κουτσουρεμένο"...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Τόσο καιρό διαβάζαμε για επικείμενες αλλαγές, τεκμηριωμένες επιστημονικά και παιδαγωγικά. Αλλαγές που θα βοηθήσουν το σύστημα αυτό, που έχει εδώ και χρόνια βαλτώσει , να πάρει μια μορφή πιο κοντά στην πραγματικότητα, που ορίζεται από την κοινωνία και τα παιδιά (ως άνθρωποι και ως μαθητές). Ξαφνικά ανακοινώνεται ένα πλάνο που είναι πάλι εκτός πραγματικότητας.
    Τα φροντιστήρια (που προσωπικά ζω από αυτά) αντί να αποδυναμωθούν θα γίνουν περισσότερο αναγκαία. Οι μαθητές της οικονομίας θα πρέπει να ασχοληθούν πάλι με έννοιες που τους ζορίζουν. Μέσα στον χαμό της ανάλυσης, αν πρέπει να μάθουν και στατιστική/πιθανότητες/συνδυαστική τελικά δεν θα μάθουν σωστά ούτε αυτά, τα οποία στην τελική τους αφορούν πραγματικά. Κατανοώ πως και οι αρμόδιοι έχουν περισσότερες παραμέτρους να ικανοποιήσουν, πρέπει όλα αυτά να τα φέρουν στα μέτρα του υπάρχοντος πλαισίου. Οι πιέσεις είναι από παντού και οι λόγοι ξεπερνούν εκπαιδευτικους/παιδαγωγικούς στόχους.
    Προσωπικά θεωρώ πως οι μελλοντικοί φοιτητές των οικονομικών πρέπει να ξέρουν στατιστική. Αλλά φορτονωντας τόσο την ύλη δεν τους βοηθάμε. Τους μελλοντικούς φοιτητές θετικών επιστημών δεν τους φοβάμαι, είναι πάντα πιο συνηδειτοποιημένοι και έτοιμοι για μαθηματικά, αυτοί καλύτερα να μάθουν μιγαδικούς βέβαια. Για να κλείσω, όλα αυτά που ανακοινώθηκαν αν γίνουν πραγματικότητα με την ίδια φιλοσοφία θεμάτων θα είναι καταστροφκό. Ας δούμε τουλάχιστον τι θέλουμε να έχουν κατακτήσει οι μαθητές γνωστικά κι επιστημονικά και ας τους εξετάσουμε κατάλληλα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Εγω αυτό που καταλαβαίνω είναιπως πρόκειτα για μια απόφαση παρμένη στο γόνατο και πολυ πολυ βιαστικά. Copy paste κεφαλαιων απο υπαρχοντα συγράμματα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Το πιο σημαντικό και χρήσιμο είναι να υπάρξουν σαφείς οδηγίες διδασκαλίας αλλά και μορφής των θεμάτων. Οι συγγραφείς και οι εκδοτικοι οίκοι δεν φταίνε. ..προσπαθούν να καλύψουν όσο περισσότερα πιθανά θέματα μπορούν. ..που χωρίς οδηγίες προφανώς δεν μπορούν τελικά να τα καλύψουν και ετσι χανόμαστε όλοι στο πέλαγος, μαθητές και καθηγητές . Συγκεκριμένα και προσωπικη άποψη μου είναι καταρχάς το πως θα είναι εντός τα υπαρξιακα θεωρήματα όπου θεωρώ είναι σωστό να υπάρξουν σαφείς οδηγίες ωστε να μη τίθενται σε θέματα εξετάσεων αλλιώς η υλη ειναι μεγάλη για την μια ώρα που μας "δώσανε".Επίσης τα Στοχαστικα μαθηματικά να μην συνδυάζονται με την Ανάλυση σε θέματα εξετάσεων γιατί τότε το πλήθος των σελίδων αυτής της ύλης δεν σημαίνει τίποτα αφού το πλήθος των συνδυασμων ασκήσεων θα τείνει στο άπειρο και το ξέρουμε καλά από την εποχή των δεσμων. .. Ελπίζω να έγινα κατανοητος σε αυτές τις λίγες γραμμές. ..Προσέχουν λοιπόν οι τελικές οδηγίες, η αποσαφηνιση των στόχων διδασκαλίας αλλά και αξιολόγησης οπότε τότε θα κρίνουμε καλύτερα κατά πόσο αυξήθηκε η υλη, πόσο καλά κάνουν τη δουλειά τους οι συγγραφείς και οι εκδοτικοι οίκοι και πόσο καλά και ηθικά σωστά θα είναι τα θέματα εξετάσεων και θα μπορεί κάποιος να κάνει τον προγραμματισμό του για την διδασκαλία του. ..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Αλήθεια τους μαθητές που κάθε μέρα θα έχουν πέντε συνεχόμενες ώρες μαθήματα κατεύθυνσης τους σκέφτηκε κανένας ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Εκτιμάμε τους ανθρώπους που σέβονται τους συνομιλητές τους και διδάσκουν ήθος από τα πληκτρολόγιά τους.

Το lisari είναι χώρος που ενώνει φωνές, κάνει τις διαφορετικές δυνάμεις ομόρροπες.

Είναι εδώ για να ενώσει τους μαθηματικούς και να εκφραστούν μέσα από ένα μέσο. Επομένως, οι αντεγκλήσεις και οι προσβολές δεν μας τιμούν και δεν βοηθούν το σκοπό του εγχειρήματος.

Σας ευχαριστούμε για τη συμμετοχή και το ήθος σας!

Μάκης Χατζόπουλος