Στηρίξτε το έργο μας!

Δευτέρα 5 Ιουνίου 2023

Εφημερεύον ΦαρΜΑΚΗο για τις Πανελλήνιες Εξετάσεις ΓΕΛ 2023

ΕΚΦΩΝΗΣΕΙΣ από το Υπουργείο Παιδείας

Απαντήσεις από τη lisari team 

Και τα θέματα σε word από τον Χρήστος Τσουκάτο

Για εναλλακτικούς τρόπους επίλυσης δείτε εδώ

Για τις ενδεικτικές απαντήσεις της Κ.Ε.Ε. πατήστε εδώ

Σχολιασμός

Το ερώτημα που συνήθως ρωτούν οι περισσότεροι καθηγητές (συνήθως άσχετοι του κλάδου μας), γονείς κτλ. είναι το εξής: 

"Τα θέματα ήταν εύκολα; Ποιο εύκολα από πέρυσι;"

Την απάντηση θα την δώσω μετά από την Ανάλυση των θεμάτων γιατί μπορεί να μην είναι και η πιο εύκολη ερώτηση… 

Θέμα Α
Α1, Α2 και Α3 αναμενόμενα, χωρίς ακρότητες (Σημείωση: Δεν μας έφταναν τόσα θεωρήματα υπαρξιακά που εξετάζουν τα θέματα όπως θα δούμε παρακάτω, η επιτροπή θεώρησε ότι έπρεπε να ρωτήσει και το Θεώρημα Rolle! )

Α4. Απαιτητικά Σ – Λ! Κάτι μη αναμενόμενο! 

α) Υπάρχει στο σχολικό βιβλίο; 
Ναι υπάρχει και είναι στις ερωτήσεις Κατανόησης (5β σελ. 83) του σχ. βιβλίου. Παρατηρούμε ότι έχουμε την κατηγορία όπως τη λέμε «μηδενική επί φραγμένη». Ίδια λογική θα δούμε και παρακάτω. 

β) «η γραφική παράσταση μιας πολυωνυμικής συνάρτησης περιττού βαθμού έχει πάντοτε οριζόντια εφαπτομένη».
Είναι ερώτημα πάλι από τις ερωτήσεις κατανόησης του σχ. βιβλίου (ερωτ. 5β / σελ. 177). 
Ίσως η λέξη «πάντοτε» να βοήθησε του μαθητές ότι παραπέμπει σε λάθος… διαφορετικά είναι πολύ απαιτητικό ερώτημα. 

γ) Αντίστροφο μιας πρότασης

δ) Πολύ αναλυτικά γραμμένο για να είναι σαφής και σωστή η πρόταση και να μην δίνει δικαιώματα στους επαναστάτες του πληκτρολογίου. 

ε) Μπορεί να μπερδέψει τους μαθητές, που έχουν συνηθίσει να τους ρωτούν το εξής: 
« αν ορίζονται οι συναρτήσεις fog και gof  τότε είναι υποχρεωτικά ίσες» που είναι λανθασμένο. 
Μια διατύπωση που την έχουμε δει και στο παρελθόν! 

Ένας καλό μαθητής εκτιμώ ότι μπορεί να γράψει στο θέμα Α τουλάχιστον 21/25 . 

Θέμα Β 
Για Β θέμα δεν ήταν και το πιο απλό! Δεν έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε σε Β θέμα, απόδειξη ανισότητας και όριο που αποκαλείται «μηδενική επί φραγμένη». 

Β1. απλό 

Β2. i. πολύ απλό   ii. για Β θέμα δεν είναι και πολύ απλό (όμως πέρυσι στο σημείο αυτό ήταν η εύρεση αντίστροφης, που είχε δυσκολία με τις απόλυτες τιμές και το σ.τ. της f). 

B3. Βασικό

Β4. Κλασικό, αλλά για Β θέμα είναι δύσκολο! Μηδενική επί φραγμένη, όπως συνηθίζεται να λέγεται αυτή η κατηγορία ασκήσεων. Κάτι ανάλογο είδαμε και στο πρώτο ερώτημα από τα Σ – Λ.

Στο περσινό θέμα, στο ίδιο σημείο, ο μαθητής έπρεπε να εφαρμόσει Θ.Ε.Τ. και να θυμηθεί την μονοτονία της συνάρτησης της ημιτόνου στο διάστημα [π/6, π/2]. 

Ένας καλό μαθητής εκτιμώ ότι μπορεί να γράψει στο θέμα Β τουλάχιστον 21/25. 

Θέμα Γ 

Από τα πιο απλά – βατά Γ θέματα που έχουμε δει τα τελευταία χρόνια στις εξετάσεις. 

Γ1. Αν και το ολοκλήρωμα με άκρα 2 έως 3 σημαίνει να πάρει τη συνάρτηση 
f(x) =1/x+α, x>=1 δεν είναι στο πλαίσιο του σχ. βιβλίου (κρύβεται συνάρτηση ολοκλήρωμα), δεν είναι καθόλου απαιτητικό για τους μαθητές. Μάλλον μόνο εμένα φόβισε… 

Γ2. i) Απλό
ii) Απλό, αν θυμάται ο μαθητής ότι εφ135 = - 1. 

Γ3. Μια ιδέα που την είδαμε στο φετινό διαγώνισμα προσομοίωσης (β΄ φάση) της ΟΕΦΕ στο θέμα Β. Ίδια λογική, μια συνάρτηση πολλαπλού τύπου είναι γν. μονότονη κατά διαστήματα και επειδή είναι συνεχής στο σύνορο, είναι μονότονη σ’ όλο το π.ο της. Χωρίς να χρειαστεί ο μαθητής να εξετάσει αν τα σύνολα τιμών τους είναι ξένα μεταξύ τους (όχι αν το κάνει θα ήταν λάθος…). 

Γ4. Γιατί εδώ πιστεύω ότι οι περισσότεροι μαθητές δεν θα είδαν τον άξονα x΄x και θα πήραν τη διαφορά της εφαπτομένης από την f; Δηλαδή θα υπολόγισαν λάθος χωρίο; 

Μάλλον ο μαθητής παρασύρεται από την ευκολία του Γ θέματος… και υποσυνείδητα διαβάζει αυτό που τον βολεύει.  

(edit) Μεγάλος Φροντιστηριακός Οργανισμός ανάρτησε απαντήσεις με το παραπάνω λάθος, δεν είδε ποτέ τον άξονα x΄x.... 

Ένας καλό μαθητής εκτιμώ ότι μπορεί να γράψει στο θέμα Γ τουλάχιστον 20/25. 

Θέμα Δ

Ένα μοναδικό θέμα! Σε τρία από τα τέσσερα ερωτήματα ζητούσε την «μοναδικότητα» των ριζών! 

Αξίζει να σημειώσουμε ότι το π.ο της f δεν είναι το διάστημα (-00,0)U(0,2) αλλά το περιορίζει η άσκηση στο διάστημα (0,2) για να γίνει πιο απλό. 

Σημείωση: Στην εκφώνηση, μόλις τελειώνει το όριο, πληκτρολογήθηκε δύο φορές μια τελεία. Δεν ξέρω αν το πρόσεξε κανείς, αλλά ως συγγραφέας μου έκανε "μπαμ". 

Δ1. Αρκετά γνωστό θέμα, αν και ο τρόπος που δίνεται είναι λίγο διαφορετικός από το συνηθισμένο. 

Δ2. Πλέον αναμενόμενο ερώτημα των τελευταίων ετών! Αρχίζει ο κατασκευαστής – θεματοδότης να βάζει την υπογραφή του σε αυτό το στυλ των ασκήσεων! Συναντάμε  και αρκετές ανάλογες ασκήσεις στην Τράπεζα Θεμάτων και υποψιάζομαι ότι είναι ο ίδιος άνθρωπος! 

Δ3. Αν διακρίνει ο μαθητής το Θ.Μ.Τ. – καθόλου εύκολο - τότε είναι ένα πολύ εύκολο ερώτημα! Διαφορετικά, μπορεί να ταλαιπωρηθεί με γενικευμένο Bolzano ή ΘΕΤ. Η έκφραση «κλίση της γρ. παράστασης της συνάρτησης f» μπορεί να ξινίσει μερικούς, αλλά με αυτό τον τρόπο δίνεται στο σχ. βιβλίο (ή κλίση της f στο x0). 

Δ4. Ένα απαιτητικό ερώτημα, αφού άσκηση χρησιμοποιεί δύο αρχικές συναρτήσεις για την ίδια συνάρτηση f ! 

Εμένα με «χάλασε» (δεύτερη φορά χρησιμοποιώ την ίδια έκφραση) που εμφανίζεται, έστω και έμμεσα η συνάρτηση ολοκλήρωμα. 

Δεν τίμιο παιδιά, δεν είναι σωστό! 

Να λέμε το 2016 ότι δεν είναι στην ύλη η συνάρτηση ολοκλήρωμα γιατί παραξηλώσαμε τα Δ θέματα με αυτό το πράγμα και μετά από επτά χρόνια να την βάζουμε από το παράθυρο. 

Αυτά δεν μας τιμούν. Δεν μπορείς να εμπιστευτείς τις οδηγίες του Υπουργείου Παιδείας.  

Επίσης, το βιβλίο δεν έχει ασκήσεις με αρχικές. Έστω και μία άσκηση να μου βρείτε, τότε θα αποσύρω το σχόλιο μου. Και γιατί δεν έχει; Γιατί όλες είναι με συνάρτηση ολοκλήρωμα! 
Η επιτροπή έχει την δυνατότητα – ικανότητα (το έχουν αποδείξει) να θέσουν ασκήσεις που υπάρχουν μέσα από το σχολικό βιβλίο και να τις προσαρμόσει στα δικά της μέτρα. Δεν χρειάζεται να είναι στα όρια της ύλης και να προκαλεί… 

Ένας καλό μαθητής εκτιμώ ότι μπορεί να γράψει στο θέμα Δ τουλάχιστον 12/25. 

Γενικά Σχόλια

1. Δεν είδαμε
α) αντιπαράδειγμα 
β)  Ρυθμό Μεταβολής και γενικά προβλήματα 
γ) αντίστροφη συνάρτηση
δ) Θ. Fermat 
ε) σημείο καμπής
στ) τεχνικές ολοκλήρωσης
ζ) σταθερή συνάρτηση (κάποιοι ήταν σίγουροι ότι θα υπάρχει ερώτημα!)
η) ίσες συναρτήσεις

και ασκήσεις από το σχολικό βιβλίο!! 

Παρατηρώ ότι τα θέματα των Εξετάσεων ΔΕΝ πατούν πάνω σε ιδέες στο σχολικό βιβλίο. Πλέον τα θέματα των εξετάσεων δεν έχουν το ύφος και την λογική του σχολικού βιβλίου, προσομοιάζουν περισσότερο με τα θέματα που υπάρχουν στα βοηθήματα, με τις ασκήσεις που υπάρχουν στο διαδίκτυο, παρά με τις ασκήσεις του σχ. βιβλίου. 

Γιατί αλλάξαμε τη ρότα; 

Από την άλλη θα ομολογήσω ότι είναι πιο κοντά στα μέτρα των μαθητών, αφού αυτά δουλεύουν καθημερινά. 

2. Είδαμε μετά από καιρό, αρκετά ερωτήματα με υπαρξιακά θεωρήματα που εμένα προσωπικά, στο βαθμό που υπήρχαν δεν με πείραξε… 

3. Με «χάλασε» που βλέπω σε μερικά ερωτήματα τη συνάρτηση ολοκλήρωμα, αλλά δεν την εμφανίζουμε. Είναι κρυφή! Ή αφαιρούμε κάτι από την ύλη ή όχι. Το Δ4 ερώτημα  προέρχεται από παλιά άσκηση βοηθήματος με συνάρτηση ολοκλήρωμα. Απλά την μετατρέψαμε με δεξιοτεχνία σε συναρτήσεις με αρχικές. 

Η απάντηση στο αρχικό ερώτημα, αφού συζήτησα με αρκετούς συναδέλφους είναι η εξής: τα θέματα ήταν της ίδιας λογικής και εκτιμώ ότι είναι λίγο πιο απλά από πέρυσι. Νομίζω ότι αυτός ήταν και ο στόχος των θεματοδοτών, αν διέκρινα καλά… 

Αυτό ΔΕΝ σημαίνει ότι θα ισχύσει κατ΄ ανάγκη για όλους τους μαθητές. Δηλαδή ένας μαθητής που στα περσινά θέματα θα έπαιρνε βαθμό Χ, μπορεί στα φετινά θέματα να πάρει βαθμό Y με Υ < Χ. Είναι θέμα προτιμήσεων και σε ποιο κομμάτι της ύλης έχει μελετήσει ο μαθητής.  

Τελική διαπίστωση! 

Πολύ όμορφα και κλιμακούμενης δυσκολίας θέματα που όλοι οι μαθητές μπορούν ανταποκριθούν χωρίς να τρομάζουν. Πολύ γράψιμο! Πολύ μονοτονία και μοναδικότητα!  Ένα ερώτημα δύσκολο που θα ξεχωρίσει τον άριστο μαθητή από τους υπόλοιπους. 

Θα δώσω συγχαρητήρια στην επιτροπή, αν εξαιρέσουμε το ερώτημα με τις αρχικές (εξήγησα το λόγο)… 

Διαγώνισμα που το 74/100 μπορεί να επιτευχθεί από ένα διαβασμένο μαθητή. Εκτιμώ  ότι βρισκόμαστε στο σωστό δρόμο. 

Καλά αποτελέσματα στους μαθητές! 




Την Τρίτη 6/6 (την ίδια ημερομηνία με πέρυσι) θα γράψουν και φέτος Πανελλήνιες Εξετάσεις οι μαθητές των ΓΕΛ και των εσπερινών σχολείων. 


Το lisari.blogspot.com δίπλα στους υποψήφιους αλλά πιο κοντά στους εκπαιδευτικούς, γονείς, συντελεστές που συμμετέχουν έμμεσα ή άμεσα στις εξετάσεις. 

Φέτος το lisari θα διοργανώσει αντί για το Online Καφενείο, 

το εφημερεύον ΦαρΜΑΚΗο! 

Το μοναδικό μαθηματικό site που θα εφημερεύει και θα λειτουργήσει ως μέσο ψυχοθεραπείας, προβλέψεων, εκτόνωσης των εκπαιδευτικών από την ένταση και κούραση όλων των ημερών λίγες ώρες πριν τις Εξετάσεις των Μαθηματικών 2023. 

Ας ξορκίσουμε το κακό λέγοντας: 

  • 2003: λάθος ερώτημα
  • 2013: δύσκολο ερώτημα
  • 2023: ερώτημα με λανθασμένη διατύπωση (στα ΕΠΑΛ)

Άρα έκλεισε ο δεκαετής κύκλος της κακοδαιμονίας; Τι θα δούμε την Τρίτη 6.6.2023; 

Ευχόμαστε να έχουμε καλοδιατυπωμένα ερωτήματα, χωρίς ακρότητες, στο επίπεδο και αντάξιων των προσδοκιών των μαθητών. Τα θέματα πρέπει να είναι στοχευμένα στους μαθητές και όχι στους καθηγητές. Τα καλά θέματα δεν είναι αυτά που εντυπωσιάζουν τους καθηγητές. 

Εκτιμώ ότι θα δούμε την ίδια επιτροπή με πέρυσι, αφού κρίθηκε πετυχημένη. Άρα εμπιστευόμαστε την επιτροπή, αφού έδειξε την μαθηματική αρτιότητά τους και την σοβαρότητά τους, χωρίς να λείπουν τα πονηρά ερωτήματα, οι καινοτόμες ιδέες (εμβαδόν χωρίου θετικό, άρα μας δίνει μια ανισοτική σχέση). 

Εκτιμήσεις

Ίσως να δώσω κάποιες προβλέψεις - εκτιμήσεις τη Δευτέρα μετά τις 22:00... Μέχρι τότε θα διαβάζω τις δικές σας!


68 σχόλια:

  1. Κλεινει αλλη μια χρονια με παιδια που εκαναν μαθηματα στην α λυκειου διαδικτυακα με οτι αυτο συνεπαγεται για τις γνωσεις τους και την καταχρηση του διαδικτυου.Πρεπει να συνεκτιμηθει και αυτο στα αυριανα θεματα και να υπαρχει η διαβαθμιση που ειχαν τα περσινα θεματα .θα περιμενα και μια αποδειξη παραγωγου οπως το ln|x| και απο σχημα να βγαλουν συμπερασματα για την f.Καλη επιτυχια σε ολα τα παιδια και κουραγιο σε εμας που το ζουμε αυτο καθε χρονο.Ευχαριστουμε πολυ και εσενα Μακη απο καρδιας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Καλη επιτυχία σε όλα τα παιδιά. Η δική μου πρόβλεψη είναι πιο πολύ διαπίστωση που πρέπει να ακολουθεί κάθε υποψήφιο. Δεν θα κριθείς αύριο αλλά θα συγκριθείς. Συνεπώς όσο εύκολα ή δύσκολα είναι τα θέματα θα πρέπει απλά να γράψεις καλύτερα απο τους υπόλοιπους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Αν και δεν είχα μαθητή ΓΕΛ φέτος που να δίνει Πανελλαδικές, θα ποντάρω σε δοσμένη γραφική παράσταση και μάλιστα που υπάρχει έτοιμη σε κάποιο θέμα της τράπεζας θεμάτων. Για τα υπόλοιπα, στο Θέμα Α θα ποντάρω στην απόδειξη της παραγώγου της x^ν!!! Όσο για θέμα Δ βλέπω δοσμένο ολοκλήρωμα και με παραγοντική να υπολογίζεις κάποιες τιμές (Παρόμοιο με Δ2016), τις οποίες θα αξιοποιείς αργότερα για κάποιο υπαρξιακό, ή για την εξίσωση της εφαπτομένης που σε συνδυασμό με κυρτότητα θα αποδεικνύει σχέσεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Αν δεν υπάρχει κίνηση, τότε δεν θα δώσω προβλέψεις! Απλά θα δώσω ένα tips! Όλα τα ερωτήματα θα έχουν ένωση (= Original)!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Καλησπέρα. Οι φετινές μου προβλέψεις είναι: Θέμα Α:Απόδειξη fermat και ίσως δούμε πάλι κάποιο πολλαπλής από τις ερωτήσεις κατανόησης του σχολικού(προβλέπω αυτό με την 1/f').Ορισμός παραγουσας.Θεμα Β:Συμπεράσματα από δοσμένη Cf Θέμα Γ :απλό πρόβλημα βασισμένο στο σχολικό (προβλεπω αυτό με το στίβο) Θέμα Δ δικλαδη συνάρτηση .Περιμένω το ερώτημα με ισεμβαδικα χωρια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Καλησπέρα. Απόδειξη ln|x| και ορισμός πλαγιας ασύμπτωτης. καλό ξημέρωμα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Καλή επιτυχία σε όλα τα παιδιά και μακάρι οι κόποι τους όλα αυτά τα χρόνια να ανταμειφθούν. Η διαπίστωσή μου χρόνια τώρα είναι πως οι συγκεκριμένες εξετάσεις στα μαθηματικά, σχεδόν κάθε χρόνο είναι απρόβλεπτες οπότε ας μοιραστούμε και εμείς λίγη από την αγωνία των μαθητών μας μέχρι αύριο στις 10 το πρωί!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. ΣΙΑΝΝΗΣ ΝΙΚΟΣ5 Ιουν 2023, 9:26:00 μ.μ.

    Καλησπέρα και καλή δύναμη σε όλους! Προλέψεις για το Α: Αν f'(x)=0,τότε f(x)=c. Πότε η f είναι παραγωγίσιμη στο [α,β]και ορισμός οριζόντιας-πλάγιας ασύμπτωτης.
    Στο Γ κάποια ορια βασισμένα στον ορισμό της παραγώγου.Επίσης σχόλιο κυρτότητας και εφαπτομένης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Καλή τύχη σε όλους τους υποψηφίους, μακάρι να πετύχουν τους στόχους τους. Ψυχραιμία και υπομονή! Θα περίμενα περισσότερη ενασχόληση με ολοκληρώματα αύριο, μιας και είναι δεύτερη χρονιά "κανονικοτητας" στην ύλη. Γραφική παράσταση παραγώγου όπως στις επαναληπτικές του 19, με πονηρά ερωτήματα για χρήση υπαρξιακων θεωρηματων ή ακόμα και τύπο συνάρτησης που περιλαμβάνει το ορισμένο ολοκλήρωμα της. Α! Κι αυτές οι συνέπειες Bolzano με σταθερό πρόσημο για εύρεση της f από το 2016 τις περιμένουμε. Όπως και να χει, να πάνε όλα καλά για τα παιδιά κι ας πέσουμε έξω. Να είστε όλοι καλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Απόδειξη ΘΕΤ -Ορισμός F. Σιγουρακι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Καλή επιτυχία σε όλα τα παιδιά αύριο!!! Ελπίζω τα θέματα να είναι αντάξια των προσδοκιών όλων μας. Στο παιχνίδι της πρόβλεψης τώρα... Θέμα Α ... εύκολη απόδειξη του τύπου παράγωγος αθροίσματος... Σ-Λ τουλάχιστον(!) μία από τις κατανόησης του σχολικού όπως γίνεται τα τελευταία χρόνια ..Θέμα Γ.... ακουλουθώντας την τράπεζα, ήρθε η ώρα να δούμε σχήμα f ή f' ...., εμβαδόν και ίσως υποερώτημα ρυθμού μεταβολής ....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Παραγωγισιμη τοτε συνεχης,
    Κυρτη ή ΘΘΟΛ
    Θεμα Β Δικλαδη+
    Θεμα Γ εύρεση τυπου συνεχους+
    Θεμα Δ Γραφικη ή διαφορα δεδομενα απο ορια, ολοκληρωμα-εμβαδον, διαφορικη.
    Περιμενω καπου κυρτοτητα και εφαπτομενη, εμβαδον, παραγοντικη...
    Καλη επιτυχια στους μαθητές!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Καλησπέρα στην εκλεκτή παρέα! Φέτος θα αναφέρω τα θέματα που πρότεινα στους μαθητές μου και θα ήθελαν να τα δουν αύριο! Για την αποσυμπίεσή τους λοιπόν, στήσαμε μια μικρή κάλπη, φτιάξαμε 4 ψηφοδέλτια (Α, Β, Γ και Δ θέμα) και για υποψήφιους είχαμε 3 θεωρίες και 3 ορισμούς για το Θέμα Α και από 5 ασκήσεις για τα υπόλοιπα θέματα! Έγινε χαμός όπως μπορείτε να φανταστείτε, με την μυστική ψηφοφορία να λαμβάνει χώρα στην τουαλέτα!! Αποτελέσματα:
    Θέμα Α: απόδειξη το θεώρημα της σταθερής και για ορισμό την "1-1"
    Θέμα Β: συνάρτηση με παραμέτρους α και β με εξισώσεις που φτιάχνουμε μέσω σημείων που παρουσιάζει ακρότατα η συνάρτηση και στη συνέχεια μελέτη.
    Θέμα Γ: Εύρεση αρχικής με την εφαρμογή c*e^x, εμβαδόν με χρήση κυρτότητας και εφαπτομένης.
    Θέμα Δ: Συνάρτηση με τριγωνομετρία και το ολοκλήρωμα 1/ημχ από Γ ομάδα.
    Εύχομαι σε όλα τα παιδιά καλή επιτυχία για αύριο, καλή δύναμη για τη συνέχεια και για εμάς τους εκπαιδευτικούς υγεία και έμπνευση!
    Τέλος, θα ήθελα να ευχαριστήσω για μια ακόμη φορά τον Μάκη, που κάθε χρόνο μας δίνει τη δυνατότητα να δηλώνουμε παρών σ΄αυτή τη γιορτή!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Α θέμα: απόδειξη τοπικού μέγιστου (σελ 144), ορισμός σημείου καμπής, γεωμετρική ερμηνεία ΘΜΤ.
    Β θέμα: δίκλαδη συνάρτηση να εξεταστεί για συνέχεια παραγωγισιμότητα, εύρεση μονοτονίας και εύρεση της αντίστροφης. Να βρεθούν τα κοινά σημεία της αντίστροφης με την y=x.
    Θέμα Γ: βασισμένο στο πρόβλημα με το κανάλι σελίδα 153 σχολικό, μεγιστοποίηση εμβαδού, ερώτημα με ΘΜΤ.
    Θέμα Δ: εύρεση παραμέτρου σε συνάρτηση από δεδομένη ανισότική σχέση με Fermat, δεύτερη συνάρτηση και εύρεση τύπου με συνέπειες ΘΜΤ στην οποία πρέπει να εμφανίσεις την παράγωγο από τον ισοδύναμο ορισμό της παραγώγου, εμβαδό ανάμεσα στις δύο γραφικές παραστάσεις των προηγούμενων συναρτήσεων, εξίσωση με κλάσματα και ολοκληρώματα να λύνεται με Bolzano ή ανισοτική σχέση ολοκληρώματος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Καλή επιτυχία σε όλα τα παιδιά!καταλαβαίνεις ότι δεν είναι καθόλου εύκολο όταν τα βλέπεις να ξεφυσάνε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. θεμα β θα ειναι μελετη συναρτησης οπως τα παλια θεματα του 2016. Και θεμα γ θα βαλουν προβλημα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Καλή επιτυχία σε όλα τα παιδιά αύριο, μία γενιά που έχει περάσει δυσκολα μαθητικά χρόνια, σε κρίσιμες τάξεις λόγω τηλεκπαίδευσης. Τα δαφνόφυλλα του χωριού μου λένε:
    Β θεμα: Μελέτη συνάρτησης απλό όπως το 16
    Γ Θέμα: Το προβλημα του σχολικου με τη δεξαμενή - τραπέζιο
    Δ Θέμα: Κλαδωτή με συνέχεια - παραγωγισιμότητα, κυρτότητα - εφαπτομένη, εμβαδόν, θεώρημα ύπαρξης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Να ενημερώσω τους αγαπητούς φίλους - συνάδελφους που συμμετέχουν ότι η πρόταση της σταθερής συνάρτησης έπεσε στα θέματα της ΟΕΦΕ και παραγωγίσιμη άρα και συνεχής στα θέματα "Είμαστε μέσα".

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Εύχομαι με τη σειρά μου επιτυχία και καλά αποτελέσματα στα παιδιά...
    Απόδειξη θθολ/θεώρημα σταθερής, ορισμός σημείου καμπής, σύνθεση/ αντίστροφη στο Β .. δεδομένη γραφική παράσταση f' ... ανισοτική με ολοκλήρωμα από κυρτότητα και εφαπτομένη, ρυθμό μεταβολής γωνίας .. και Fermat για εύρεση παραμέτρου από ανισότητα σε ισότητα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Το Νο1 θέμα που δίνουν οι περισσότεροι συνάδελφοι από τα σχόλια που διαβάζω είναι γραφική παράσταση της f ' και εύρεση διαστήματα μονοτονίας, κυρτή, κοίλη και σημεία καμπής της Cf !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. ορισμός ακολουθίας ή ορισμένου ολοκληρώματος και όποιος αντέξει .Απόδειξη η παράγωγος ενός γινομένου τριών συναρτήσεων (fxgxh)'

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το λαμβάνω ως χιούμορ! Δεν υπάρχει τέτοια περίπτωση! Και επειδή τα γραπτά μένουν θα το συζητήσουμε αύριο το πρωί.

      Διαγραφή
    2. δεν είμαι καλός στις προβλέψεις, νομίζω ότι το θέμα της θεωρίας είναι τυχαίο, μπορεί να βάλουν μία απόδειξη που έχουν βάλει άλλες 2 φορές ενώ κάποιες άλλες δεν έχουν εμφανιστεί ποτέ. Εύχομαι να βάλουν εύκολα για να γράψουν τα περισσότερα παιδιά καλά

      Διαγραφή
  22. Καλησπέρα και από εμένα!!! Καλή επιτυχία αύριο σε όλα τα παιδιά. Φέτος δεν θα μπω σε διαδικασία προβλέψεων γιατι τα προηγούμενα χρόνια πήγα κουβα!!! Πάντως το θέμα με γραφική παράσταση της f' με ιντριγκάρει και εμένα. Όπως και θέμα με ανισότητα και ολοκλήρωμα που θα προκύπτει από κυρτότητα και εφαπτομένη!! Για θεωρία θα ποντάρισμα σε Θ.Ε.Τ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Από τις αποδείξεις το κοινό λέει και την απόδειξη της ln|x|. Εγώ λέω μία που δεν έχουμε ξανά δει! Την (εφx) ' ! Εύκολη και την αποδεικνύεις χωρίς διάβασμα (αν δεν πας με τον ορισμό)....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Ορισμος f/g και κλασική μελέτη συνάρτησης .
    Εύρεση τύπου απο οριο με διερεύνηση μεγιστοβάθμιου όρου καθως χ τεινει στο άπειρο
    Ολοκλήρωμα που προκύπτουν ισα τα άκρα και οδηγούμαστε σε θεώρημα ύπαρξης.
    Θ.Μ.Ε.Τ και αποκλεισμός ακροτάτων στα άκρα διαστήματος που μας οδηγεί σε fermat και ύπαρξη οριζόντιων εφαπτομένων.
    Υπολογισμός ορίου με κατασκευή ανισότητας απο κυρτότητα και εφαπτομένη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Εύχομαι επιτυχία στους μαθητές που κόπιασαν και οι καθηγητές να νιώθουν ικανοποίηση μόλις δουν τα θέματα. Θα σημαίνει ότι εκπλήρωσαν το στόχο τους, όσα δίδαξανμ ζητήθηκαν από τις εξετάσεις. Έτσι δικαιώνονται στα μάτια των μαθητών τους.

    Πάμε στις εκτιμήσεις μου! Αν και έτσι δεν θα είμαι σαφής...

    Θέμα Α
    Α1. (εφx) ' απόδειξη (αντιSOS)
    Α2. Ορισμός ολικό και τοπικό μέγιστο
    Α3. Σ - Λ - Λ - Λ - Σ (έκανα πλάκα!!)

    Θέμα Β
    Μια ρητή συνάρτηση πχ. f(x) =2(x+1)/(x-1) και μια g(x) = (ρίζαx - 1)/(ρίζαx + 1) + (ρίζαx + 1)/(ρίζαx - 1)

    B1. Ισότητα συναρτήσεων
    Β2. Μελέτη συνάρτησης
    Β3. Να αποδείξετε ότι η f αντιστρέφεται (Κλασικό λάθος: f ' (x) < 0 άρα η f είναι γν. φθίνουσα, οπότε 1 - 1 συνεπώς αντιστρέφεται! Όμως το π.ο. της f είναι ένωση διαστημάτων άρα η απόδειξη είναι άκυρη!)
    Β4. Χάραξη της Cf
    Β5. Ολοκλήρωμα από -1 έως 0 για την f(x)

    Θέμα Γ
    Δίνεται μια συνάρτηση με παραμέτρους. Αν η y = 2x - 3 είναι ασύμπτωτη της Cf στο +00, τότε
    α) Να βρείτε τις παραμέτρους κτλ.

    Θέμα Δ
    α) Να αποδείξετε ότι η g είναι σταθερή και να βρείτε τον τύπο της f...

    Μπορεί η τιμή για την εύρεση του c, να βρίσκετε μέσω ενός ολοκληρώματος από το f(1) έως το 1 θετικής παράστασης = 0 (άρα τα άκρα ίσα διότι....).

    Αυτά για την ώρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Αν μπει ανισότητα, τότε ΔΕΝ θα έχουμε κυρτή >= εφαπτομένη, αλλά κυρτή <= χορδή! Δεν έχει παίξει ποτέ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Καλησπέρα στην παρέα και καλή τύχη στα παιδιά αύριο .Μάκη πολύ ωραία αυτά που έγραψες .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δημήτρη είχα έτοιμο αρχείο με ασκήσεις συγκεκριμένες για να κατανοήσετε τι λέω....

      Νιώθω ότι απέδωσα κατά μεγάλο βαθμό αυτά που προτείνω (γιατί οι προβλέψεις είναι αυτά που θέλουμε να δούμε!).

      Διαγραφή
  28. Εννοείται και εύχομαι να τις δούμε Μακη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. Σήμερα ξενυχτάνε οι θεματοδότες και το lisari!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. Καλησπέρα στο μαθηματικό φαρμακείο- καφενείο Καλή επιτυχία σε όλα τα παιδιά. Στο δια ταύτα... Απόδειξη δύσκολα πιστεύω ότι θα ξεφύγει από ΘΘΟΛ ή Fermat ήρθε η ώρα τους. Οποιαδήποτε έκπληξη εύχομαι να είναι ευχάριστη. Ορισμός του 1-1 και σημείο καμπης. Δε πιστεύω στο αντιπαράδειγμα αλλά θα μπορούσε να έχει σχέση με σημείο καμπης.Στα ζητούμενα πιστεύω πολύ την εύρεση τύπου συνάντησης με συνέπειες ΘΜΤ και bolzano..ce^x. επίσης θέλω και πιστεύω να υπάρχει σχήμα για εξαγωγή συμπερασμάτων όπως αρκετοί. Έλεγχος προϋποθέσεων εφαρμογής rolle σε δικλαδη. Όριο ή Ανισότητα που απαιτεί κυρτότητα κ εφαπτομένη...ισως μια μελέτη με σημείο μηδενισμού παραγωγού που να προκύπτει από θεωρημα και τέλος ολοκληρώματα που,γιατί όχι,το ένα άκρο να απαιτεί εύρεση χο από πρόβλημα μεγιστοποίησης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. Όχι αντιπαράδειγμα! Συμφωνώ σε αυτές τις δύο αποδείξεις....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  32. Β θέμα όπως το Β του 2019,Γ θέμα όπως το Γ του 2018 και Δ θέμα όπως το Δ του 2016.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  33. ΜΠΟΖΑΤΖΙΔΗΣ ΒΑΣΙΛΗΣ6 Ιουν 2023, 1:00:00 π.μ.

    Έτσι για το...καλό... κάποιες "προβλέψεις"
    ΘΕΜΑ Α - Το πόρισμα από συνέπειες ΘΜΤ (f(x)=g(x)+c
    ΟΡΙΣΜΟΣ - 1-1

    ΘΕΜΑ Β - Κλασική μελέτη συνάρτησης με άρρητο παρονομαστή

    ΘΕΜΑ Γ - Συνάρτηση με κλάδους. Μέσω συνέχειας να προκύπτει εξίσωση μη επιλύσιμη, οπότε... να αποδείξετε την ύπαρξη παραμέτρου σε ανοιχτό διάστημα.
    Επίσης, είναι καιρός να εμφανιστεί και πάλι δοσμένη ανισότητα και Θ.fermat.

    ΘΕΜΑ Δ - Ανισότητα με ολοκληρώματα. Ίσως παίξει μετά από καιρό πολύ ολοκλήρωμα στο Δ θέμα.

    Πάνω απ' όλα εύχομαι θέματα με σαφήνεια και καλή διαβάθμιση.

    Καλό ξημέρωμα σε όλους τους συναδέλφους

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  34. ΘEΜΑ Α
    ΑΠΟΔEΙΞΗ ΠΟΡΙΣΜΑ ΑΠΟ ΣΥΝEΠEΙEΣ ΘΜΤ f(x)=g(x)+c
    ΣE EΡΩΤΗΜΑΤΑ ΝΑ EΞEΤΑΣEΤE ΑΝ EΙΝΑΙ 1-1 ΔΥΟ ΣΥΝΑΡΤΗΣEΙΣ ΑΛΛΑ Η ΜΙΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΔΥΟ ΔEΝ ΘΑ EΙΝΑΙ Η ΝΑ EΙΝΑΙ Η fog 1-1 ΚΑΙ ΝΑ ΛEEΙ ΝΑ ΔEΙΞΟΥΜE ΟΤΙ Η g EΙΝΑΙ 1-1
    ΟΠΩΣ EΠΙΣΗΣ ΚΑΙ ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΑ ΑΝΤΙΣΤΡΟΦΗΣ ΣΥΝΑΡΤΗΣΗΣ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΜΠΟΡEΙΣ ΝΑ ΒΡEΙΣ ΤΗΝ ΑΝΤΙΣΤΡΟΦΗ ΚΑΙ ΝΑ ΘEΤEΙΣ..ΣE ΑΛΛΟ ΘEΜΑ ΝΑ EΧEΙ ΤΗΝ f ΜE ΠΑΡΑΜEΤΡΟΥΣ ΚΑΙ ΝΑ ΣΟΥ ΛEEΙ ΟΤΙ Η EΥΘEΙΑ ΑΥΤΗ EΙΝΑΙ ΑΣΥΜΠΤΩΤΗ ΣΤΟ +০০

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  35. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  36. Δεν μας δίνεις και τις λύσεις ; Α ξέχασα ,τις περιμένεις έτοιμες από την ομάδα .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γιατί δεν δοκιμάζετε να τα λυσετε μόνος σας; Καλό είναι να γράφουμε επώνυμα. Σταύρος Ζώης

      Διαγραφή
    2. Να μας στείλει ο κ. Ανώνυμος την λύση του στο Γ4 και στο Δ4...

      Διαγραφή
    3. Γ4 θελει σχημα και Ε=1/2 και Δ4 bozano sto (x1,x2)

      Διαγραφή
    4. ευχαριστω stel ...προφανως και ειρωνευτηκα τον κ.ανωνυμο ,αφου και το δικο του υφος ηταν ειρωνικο....

      Διαγραφή
    5. πολυ καλα εκανες αν θες κατι αλλο .....

      Διαγραφή
    6. Νομίζω το ενβαδόν στο Γ4 δεν ισούται με 1/2. Υπάρχει και μικρό τρίγωνο κάτω από τον άξονα, το εμβαδόν του οποίου πρέπει να αφαιρεθεί.

      Διαγραφή
    7. λεει και τον αξονα χχ'

      Διαγραφή
    8. Δικό μου λάθος, έχετε δίκιο, δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί απ' ευθείας ολοκλήρωμα με όρια 1 και e. Ευχαριστώ!

      Διαγραφή
    9. Παιδιά σας ευχαριστώ για το ήθος σας. Σας παρακαλώ να μην αντιδράτε στις συμπεριφορές που δεν ταιριάζουν στο lisari. Ο καθένας πρέπει να βρίσκεται σε ένα χώρο που νιώθει ότι τον αντιπροσωπεύει, τον χαρακτηρίζει. Εδώ δεν μιλάμε προσωπικά, δεν απευθύνουμε το λόγο στο συνομιλητή μας με κομπασμό, ούτε βγάζουμε απωθημένα. Εδώ είμαστε για να σχολιάσουμε τα θέματα και για να γίνουμε όλοι καλύτεροι. Δεν είμαστε σε αντίπαλα στρατόπεδα...

      Διαγραφή
  37. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  38. Το Δ1 θα μπορούσε να λυθεί και με διερεύνηση ορίου;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  39. Γ4, Δ3 και Δ4 θέλουν καθαρό μυαλό από τα παιδιά μας. Τα υπόλοιπα ήταν αντιμετωπίσημα θεωρώ απ τους υποψήφιους. Καλή επιτυχία να έχουν όλα τα παιδιά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  40. Χαιρετώ άπαντες, καλή επιτυχία . Θέλουν πολύ γράψιμο αλλά είναι αρκετά βάτα το Δ4 λίγο πιο τσιμπημενο αλλά με bolzano, μονοτονία κλπ βγαίνει ευκολα. Αυτό που κάνει ο Ανώνυμος είναι τουλάχιστον άκομψο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ας μην δώσουμε άλλη διάσταση... όλοι μπορεί να έχουμε μια κακή στιγμή. Πάμε να δούμε τα θέματα. Ανέβασα αναλυτικό σχολιασμό.

      Διαγραφή
    2. Εντάξει φίλε μου Μάκη, έχεις δίκιο. Όσο για τα θέματα, διαφωνώ εκεί που λες για το Δ3 ότι είναι δύσκολο να δεις ότι βγαίνει με ΘΜΤ , αλλά γενικά πολύ σωστός σχολιασμός !

      Διαγραφή
    3. Πάντως φιλτατε Μάκη δεν με εντυπωσίασαν καθόλου τα θέματα, δεν είδαμε και ύπαρξη και ορισμό αντίστροφης. Πέρυσι είχαμε δει στο θέμα Β.
      Είδαμε πάντως σύνολο τιμών σε διάστημα (αρα και ύπαρξη ρίζας σε αυτο )και 1-1 συνάρτηση (οπότε μοναδικότητα ρίζας) τουλάχιστον ! Εντάξει, και ασύμπτωτες είδαμε ! Μου έλειψε πολύ το Θ. Fermat και το Θ. Rolle που ήταν μόνο στη θεωρία.
      Εγώ είμαι σε γυμνάσιο φέτος και γράφουμε μεθαύριο, ας τα να πάνε Μάκη...έχουν αγχωθει πολύ τα παιδάκια μας και προσπαθώ να μην βάλω σύνθετα προβλήματα και θέματα.

      Διαγραφή
    4. Α, και κάτι άλλο. Είμαι πολύ χαρούμενος που ο μαθητής που προετοίμαζα φέτος έγραψε πολύ καλά !!! (τα είδαμε μαζί μετά το πέρας της εξέτασης και πήγε πάρα πολύ καλά). Καλή συνέχεια !



      Διαγραφή
  41. καλά αποτελέσματα σε όλους. Επίσης οι συνάδελφοι μη βιάζονται να βγάλουν λύσεις, γιατί εκτίθονται. (Γ4 από μεγάλο φροντιστηριακό οργανισμό με συνεργασία με σελίδα εκπαιδευτικού ενδιαφέροντος...)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  42. Καλησπερα σε όλη την υπεροχη ομάδα, δύο μαθητες μου έκαναν την εξήε ερώτηση: Στο Γ2 που χωριζει σε Γ2i και Γ2ii τα απάντησαν στο ίδιο ερώτημα Γ2i , τι μορια θα παρουν ?? έχει κανένας εικόνα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα σε όλους, καλή δύναμη στους βαθμολογητες! Το λογικό και ηθικό είναι να τα πάρουν όλα...

      Διαγραφή
  43. Έκανα το Δ1 με διερεύνηση ορίου, Δ4 i θεώρησα h(x)=F(x) - G(x) και έκανα θμτ στο [χ1,χ2].. Δεν θα μου κόψουν από κάπου έτσι;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  44. στο εξωφυλλο των λυσεων γιατι εχει τον κοκκινο πλανητη? Παντως ειναι πιασαρικο " λυσεις απο αλλον πλανητη"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Επειδή επιμελούμαι τα εξώφυλλα και το στήσιμο του αρχείου, αυτό που θα πω είναι ότι τίποτα δεν είναι τυχαίο!

      Διαγραφή
    2. Καλημέρα, Μάκη! Συγχαρητήρια για άλλη μία χρονιά σε όλη την ομάδα για τις έγκυρες και εγκαιρες λύσεις.

      Ίσως, ναι, τα θέματα φέτος, να ήταν πιο εύκολα από άλλες χρονιές. Πλην όμως αυτό δεν σημαίνει ότι και οι μαθητές έγραψαν καλά. Προσωπικά συναντησα μαθητές που αναγνώριζαν την ευκολία, αλλά δεν ήταν ευχαριστημένοι. Δεν συναντησα κάποιον που να έχει λύσει σωστά το Γ4, και κάποιον που να έχει επαρκή χρόνο για να ασχοληθεί με το Δ4. Ίσως λοιπόν και φέτος οι βαθμολογίες να είναι το ίδιο κακές κι αυτό λέει πολλά για την δική μας ανεπάρκεια και τις στρεβλώσεις του συστήματος.
      Θα συμφωνήσω Μάκη, ότι τα θέματα δεν πατούσαν στο σχολικό βιβλίο, όμως δεν πατούσαν ούτε στην τεράστια ασκησιολογια των φροντιστήριων . Πόσο τελικά ο μέτριος, ο αδύνατος μαθητής, είχε βοηθηθεί από την δικιά μας εντύπωση σωστής διδασκαλίας της ύλης? Και πόσο τελικά αυτός ο μέτριος μαθητής πιστεύει ότι αξίζει να ασχοληθεί όλη την χρονιά με τα μαθηματικά?
      Ναι, θα ήθελα η επιτροπή με τα θέματα της να δείχνει την κατεύθυνση, πολύ φοβάμαι όμως ότι κι αυτό δεν είναι σωστό αλλά ευκαιριακο και συγκυρίακο. Η ανωμαλία, θα μου επιτρέψετε να πω είναι ότι η συναρτήση ολοκλήρωμα είναι εκτός ύλης και θα ήθελα τα χθεσινά θέματα να δείχνουν την επιστροφή της εντός, έστω και σε αόρατο ρόλο, όπως για τον ορισμό του ολοκλήρωματος ,όπως και την παγιωση αυτής της στροφής σε πιο εύκολα και κατανοητά θέματα σε όλη την έκταση του διαγωνίσματος. Είναι όμως έτσι? Πολύ φοβάμαι πώς όχι... και το χειρότερο, πολύ φοβάμαι ότι όπως και σε πολλά άλλα ,έτσι και εδώ, το μόνο που επιβεβαιώνεται από όλα αυτά είναι αυτό που είπε κι εκείνο το παλικάρι, το " πάμε κι όπου βγει " ...
      Καλά αποτελέσματα στα παιδιά! Καλή δύναμη και συνέχεια σε όλους!

      Διαγραφή
  45. Συγχαρητήρια για την άψογη απόδοση των λύσεων για άλλη μια χρονιά από την ομάδα του lisari team!! Έχω μια μικρή ένσταση για το ότι δεν πατούσαν στο σχολικό βιβλίο. Θεωρώ ότι οι διατυπώσεις πλέον είναι τις περισσότερες φορές ίδιες με αυτές του βιβλίου (πχ Γ2) ακόμα και η εκφώνηση (Γ4). Τώρα για την αρχική συνάρτηση νομίζω ότι το θέμα το Δ που την αναφέρει ήταν τόσο,όσο. Φαντάζομαι ότι το Δ1 το πάλεψαν πάρα πολλοί μαθητές. Απλώς δεν βλέπουμε πλέον ακριβώς ίδιος ασκήσεις του βιβλίου να πιάνουν ολόκληρο το θέμα.
    Και τέλος, ένα ακόμη τυπογραφικό. Στην κλαδική του Γ1 στον πρώτο κλάδο το - δεν είναι το μαθηματικό... Καλή διόρθωση και καλή δύναμη στα βαθμολογικά .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  46. Κάτι που μου έλειψε αρκετά ήταν και ένα πρόβλημα με Ρυθμό μεταβολής ,
    πέρυσι είδαμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Εκτιμάμε τους ανθρώπους που σέβονται τους συνομιλητές τους και διδάσκουν ήθος από τα πληκτρολόγιά τους.

Το lisari είναι χώρος που ενώνει φωνές, κάνει τις διαφορετικές δυνάμεις ομόρροπες.

Είναι εδώ για να ενώσει τους μαθηματικούς και να εκφραστούν μέσα από ένα μέσο. Επομένως, οι αντεγκλήσεις και οι προσβολές δεν μας τιμούν και δεν βοηθούν το σκοπό του εγχειρήματος.

Σας ευχαριστούμε για τη συμμετοχή και το ήθος σας!

Μάκης Χατζόπουλος