tag:blogger.com,1999:blog-2137131541541904163.post8652106365683621917..comments2024-03-27T13:37:17.905+02:00Comments on lisari.blogspot.com: Σχολικό βιβλίο και Α΄ ΓυμνασίουΜάκης Χατζόπουλοςhttp://www.blogger.com/profile/09853616272976489789noreply@blogger.comBlogger9125tag:blogger.com,1999:blog-2137131541541904163.post-83922745421176804312021-03-24T11:51:45.743+02:002021-03-24T11:51:45.743+02:00Καλή παρατήρηση, δεν το είχα προσέξει! Καλή παρατήρηση, δεν το είχα προσέξει! Μάκης Χατζόπουλοςhttps://www.blogger.com/profile/09853616272976489789noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2137131541541904163.post-20342156349688258482021-03-24T11:48:54.552+02:002021-03-24T11:48:54.552+02:00Έχεις δίκιο NEW USER για τις παρατηρήσεις 1 και 2 ...Έχεις δίκιο NEW USER για τις παρατηρήσεις 1 και 2 που αναφέρεις, τις εντόπισα και εγώ. Όσο για την 3η παρατήρηση έτσι ορίζεται σε όλα βιβλία! <br /><br />Παρόλα αυτά στο ορθογώνιο και ρόμβο θα δεχθώ ο μαθητής να κρατήσει για την ώρα τους ορισμούς (όχι είναι ιδανικοί) αυτούς για πιο εύκολη κατανόηση των σχημάτων. Δηλαδή να έχει μαζί με τον ορισμό και τις ιδιότητες τους... <br />Αυτό που δεν μπορώ να κατανοήσω είναι ο ορισμός των αντίστροφων αριθμών ότι πρέπει να επισημάνουμε ότι είναι μη μηδενικοί! Μάκης Χατζόπουλοςhttps://www.blogger.com/profile/09853616272976489789noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2137131541541904163.post-50943895320175709352021-03-24T11:42:27.466+02:002021-03-24T11:42:27.466+02:00Έχεις δίκιο για τις παρατηρήσεις που αναφέρεις. Πλ...Έχεις δίκιο για τις παρατηρήσεις που αναφέρεις. Πλέον τις εντόπισα και αυτές (εκτός από το 3). <br /><br />Παρόλα αυτά στο ορθογώνιο και ρόμβο θα δεχθώ ο μαθητής να κρατήσει για την ώρα τους ορισμούς (όχι είναι ιδανικοί) αυτούς για πιο εύκολη κατανόηση, αλλά ότι οι αντίστροφοι πρέπει να επισημάνουμε ότι είναι μη μηδενικοί με ξεπερνά! Makis Chatzopouloshttps://www.blogger.com/profile/15620807711346219495noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2137131541541904163.post-49036140797710351822021-01-06T14:47:49.046+02:002021-01-06T14:47:49.046+02:00Μάκη, Χρόνια Πολλά και Καλή Χρονιά
συνεχίζω με του...Μάκη, Χρόνια Πολλά και Καλή Χρονιά<br />συνεχίζω με τους πλεονασμούς<br />Α γυμνασίου γεωμετρία σελ. 226 πάνω πάνω :<br />1) «ορθογώνιο ονομάζεται κάθε παραλληλόγραμμο που έχει όλες του τις γωνίες ορθές»<br />Γιατί, μια ορθή δεν αρκούσε?<br /><br />2) «ρόμβος ονομάζεται κάθε παραλληλόγραμμο που έχει όλες του τις πλευρές ίσες»<br />Γιατί, 2 διαδοχικές δεν αρκούν?<br /><br />3) σελίδα 176,<br />δύο γωνίες ονομάζονται κατά κορυφήν όταν έχουν την κορυφή τους κοινή και τις πλευρές τους αντικείμενες ημιευθείες<br />Γιατί, γίνεται να μην έχουν κοινή κορυφή όταν οι πλευρές τους είναι αντικείμενες?<br /><br /><br />Όλα αυτά γιατί πολύ απλά ένα υπέροχο βιβλίο που κυκλοφορούσε μέχρι το 2007 το "πέταξαν" χωρίς να μας εξηγήσουν τον λόγο (και στο τελευταίο σχόλιο που λέω δεν δέχομαι κουβέντα).NEW USERhttps://www.blogger.com/profile/15476958543769487781noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2137131541541904163.post-91164854078365801062021-01-04T21:30:54.099+02:002021-01-04T21:30:54.099+02:00Προφανώς γι' αυτό γίνεται Νικόλα! Αλλά το αναφ...Προφανώς γι' αυτό γίνεται Νικόλα! Αλλά το αναφέρεις μέσα στον ορισμό; Δεν θα ήταν καλύτερα να γράψει σε μια σημείωση, ότι οι δυνάμεις ισχύουν και για θετικούς αλλά και για αρνητικούς ρητούς αριθμούς; Έτσι δεν έρχεται η γενίκευση; Δεν ξέρω... μπορεί και να σφάλλω αλλά το διαβάζω ως καθηγητής και εκεί πρέπει να είναι το λάθος μου.Μάκης Χατζόπουλοςhttps://www.blogger.com/profile/09853616272976489789noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2137131541541904163.post-74567393694290112452021-01-04T19:12:15.565+02:002021-01-04T19:12:15.565+02:00Συμφωνώ κ επαυξάνω. Ας πάρουμε τους αντίθετους. Με...Συμφωνώ κ επαυξάνω. Ας πάρουμε τους αντίθετους. Με βάση τον ορισμό του σχολικού το 0 δεν έχει αντίθετο! <br />Αν πάμε όμως στην Α Λυκείου κ ζητήσουμε τη συνθήκη ώστε μια εξίσωση β βαθμού να έχει ρίζες αντίθετες γράφουμε S=0 και Δ >=0. Εκεί λοιπόν θεωρούμε ότι το 0 έχει αντίθετο τον εαυτό του! Τελικά τι διδάσκουμε στα παιδιά το 0 έχει η δεν έχει αντίθετο;Π.Σταύρουhttps://www.blogger.com/profile/07384882403719111312noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2137131541541904163.post-24436979924947380262021-01-04T12:42:57.437+02:002021-01-04T12:42:57.437+02:00Χρόνια πολλά καλή χρονιά με υγεία!
Για εμένα το με...Χρόνια πολλά καλή χρονιά με υγεία!<br />Για εμένα το μεγάλο φάουλ είναι ο ορισμός των ρητών. Το 2 είναι όντως περιττό και το 5 θα συμφωνήσω ότι δεν έχει νόημα σε αυτή την ηλικία. Σε όλα τα άλλα κατανοώ τον συγγραφέα άσχετα αν συμφωνώ ή όχι. Για παράδειγμα στο 1 ξεχωρίζουν τις βάσεις σε θετικές και αρνητικές διότι θα θα διδαχθούν στο επόμενο υποκεφάλαιο την περίπτωση με βάση μηδέν. Το ίδιο ισχύει και για τους αντίθετους. Η πρόσθεση ρητών ακολουθεί την απόλυτη τιμή και νομίζω θέλουν να δώσουν στο μαθητή να καταλάβει την έννοια της απόστασης. Στο 6 δεν νομίζω ότι σκοπός είναι να μάθουν την κάθε περίπτωση σαν τύπο. Νομίζω σκοπός είναι να δώσουν στον μαθητή να καταλάβει τι κάνουμε για να βρούμε τον άγνωστο αναλόγως αν έχει την θέση προσθετέτου ή μειωτέου ή αφαιρετέου κλπ.Τάκης Παπαγιαννόπουλοςhttps://www.blogger.com/profile/08682733629199318901noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2137131541541904163.post-24281226452815646732021-01-03T20:46:28.865+02:002021-01-03T20:46:28.865+02:00Στα περισσοτερα συμφωνουμε εκτος απο τα 2 και 3.Κα...Στα περισσοτερα συμφωνουμε εκτος απο τα 2 και 3.Καταρχην η πιο δυσκολη ταξη να διδαξει καποιος ειναι η Α γυμνασιου ειδικοτερα τωρα που το δημοτικο τα εχει κανει μανταρα στα μαθηματικα, για καποιον που εχει γνωση της μαθηματικης διαδικασιας των ταξεων του δημοτικου θα καταλαβει και την πηγη πολλων κακων που επιφερει το γυμνασιο...πρεπει να απαλλαγει ο δασκαλος απο το φορτιο των μαθηματικων (οι περισσοτεροι δεν το απολαμβανουν ιδιαιτερα) και να αναλαβει μαθηματικος με τροποποιηση προφανως και του περιεχομενου.Αν συνυπολογισουμε και το καπως δυσκολο βιβλιο της α γυμνασιου που δεν ξερω για ποιο λογο δεν ακολουθει σε υφος αλλα και αισθητικά τα βιβλια της β και γ τότε αυξάνονται οι δυσκολιες.Δεν καταλαβαινω γιατι δεν πρεπει να υπάρχει το διαφοροι του 0 όταν θα μπορουσε να έχει εξηγηθεί προηγουμενα.<br />Οσο για την απολυτη τιμη φαινεται πιο ευκολο να το εξηγησεις παρα να αναφερθεις σε άθροισμα που απαιτει και γνώση κανονων.Φαινεται παντως σα να θελει το βιβλιο της α γυμνασιου να τα κανει πιο δυσκολα τα πραγματα ενω δε χρειαζεται.SteKrihttps://www.blogger.com/profile/18013442311056541551noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2137131541541904163.post-16919259384344938682021-01-03T20:42:57.967+02:002021-01-03T20:42:57.967+02:00Χρόνια πολλά και καλή χρονιά στην ομάδα.
Μάκη για...Χρόνια πολλά και καλή χρονιά στην ομάδα.<br /><br />Μάκη για το πρώτο, εκτιμώ ότι η διευκρίνηση γίνεται διότι τα παιδιά γνωρίζουν την έννοια της δύναμης από την αρχή του βιβλίου. Φυσικά μόνο για βάση φυσικό, εκτός του μηδενός. <br />Μετά την εισαγωγή των αρνητικών ο ορισμός της δύναμης γενικεύεται ΚΑΙ για βάση αρνητική ακέραια. Εξ ου και η διευκρίνηση στην παρένθεση.nikhttps://www.blogger.com/profile/12304777784131375743noreply@blogger.com