tag:blogger.com,1999:blog-2137131541541904163.post8942000202548434295..comments2024-03-27T13:37:17.905+02:00Comments on lisari.blogspot.com: Οι δέκα πολύτιμες εργασίες και διαλέξεις του Α. ΚυριακόπουλουΜάκης Χατζόπουλοςhttp://www.blogger.com/profile/09853616272976489789noreply@blogger.comBlogger5125tag:blogger.com,1999:blog-2137131541541904163.post-19392171032521458172010-12-17T19:36:55.365+02:002010-12-17T19:36:55.365+02:00ναι, δεν θα το έλεγα έτσι ακριβώς όπως το θέτεις γ...ναι, δεν θα το έλεγα έτσι ακριβώς όπως το θέτεις για τη "δίκλαδη".<br />Επιμένω να κάνω διάκριση ανάμεσα σε "τύπο" και σε "τιμή" της συνάρτησης. Στην πρώτη τιμή η μεταβλητή παίρνει τιμές σε διάστημα, στη δεύτερη η μεταβλητή παίρνει μια μοναδική, συγκεκριμένη, αριθμητική τιμή! :)<br />Σα να βουλώνουμε μια τρύπα...<br />Nαι, εντάξει δεν ακούγεται και πολύ επιστημονικό, αλλά αυτό ακριβώς κάνουμε. Ή έστω "επεκτείνουμε" τη συνάρτηση, για μια πιο δόκιμη έκφραση.<br />Το θέμα δεν είναι εκεί όμως. Το θέμα είναι πως αν οι δικοί μου μαθητές πχ, που γενικά είμαι φειδωλή και άκρως μίνιμαλ και ποτέ δεν χρησιμοποιώ βοηθητικές μεταβλητές αν πραγματικά δεν χρειάζονται, δούνε μια τέτοια λύση που προτείνεται από το Υπουργείο και όχι απλά από κάποιο φροντιστηριακό βιβλίο,τότε θα έχω να αντιμετωπίσω και ένα επί πλέον πρόβλημα. Γιατί δεν το είπα...κλπκλπ. Όλην αυτήν την αμφισβήτηση που apriori δέχεται ούτως ή άλλως ο καθηγητής στο σχολείο, έως ότου τουλάχιστον καταφέρει να πείσει πως είναι "καλός καθηγητής" και γνωρίζει όσα και ο apriori σοφός φροντιστής! Τέλος πάντων μεγάλο θέμα, ειδικά για κάτι καθηγητές σαν κι εμένα που και σχολείο αλλάζω συνέχεια και κατεύθυνση κάνω επίσης συνέχεια...:):)<br />Αντιμέτωπη κάθε φορά με την αμφισβήτηση, μέχρι να κερδίσω τη μάχη..:)και να κριθώ αξιόπιστη!<br /><br />Και για να γυρίσω στους μαθητές που κακώς ή καλώς στη Γ΄ μηχανάκια τα κάνουμε τα παιδιά, εν όψει των εξετάσεων, λες να έχουμε την πολυτέλεια να κάνουμε και φιγουρίστικες εναλλακτικές και ποικίλες διαδικασίες επίλυσης για τετριμμένες ασκήσεις; Άσε που δεν προλαβαίνουν να αφομοιώσουν και μετά πάνε και κάνουν κάτι αλλαγές μεταβλητής εκεί που δεν πρέπει, όπως για παράδειγμα στο όριο του <br />(1/χ)ημχ, όταν χ τείνει στο +άπειρο!!! χαμός. Λιτότητα θέλει και σοβαρότητα στη Γ'. Είναι που είναι ξεχαρβαλωμένα, αγχωμένα και δεν ξέρω τι τα έρμα, αν κάνουμε κι εμείς τις "Φιγούρες" μας θα τα ξεκάνουμε! Τέλος πάντων, μιλάω και σαν bigmama τώρα, αλλά ... <br />έχω δίκαιο έτσι κι αλλιώς :)<br />Βέβαια, το τι μάθημα κάνει ο καθένας και ποιες μεθόδους ακολουθεί εξαρτάται - πέρα από τις γνώσεις που ο ίδιος έχει ή δεν έχει- και απο το επίπεδο των μαθητών του. Στους μέσους και προς τα κάτω μαθητές η "πολυσημεία" και η "πολυτροπικότητα" καταντά ενίοτε άκρως αναποτελεσματική.<br /><br />Καλό βράδυ.<br /><br />Υ.Γ. <br />και για να μην παρεξηγηθώ, να πω ότι επί είκοσι χρόνια φροντιστήριο είχα, μέχρι να διοριστώ με τον ΑΣΕΠ του 2007...Katerina Kalfopoulouhttps://www.blogger.com/profile/11834357055855634435noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2137131541541904163.post-72183811955747921312010-12-17T16:20:16.130+02:002010-12-17T16:20:16.130+02:00Εδώ να δεις Κατερίνα, http://www.study4exams.gr/ma...Εδώ να δεις Κατερίνα, http://www.study4exams.gr/math_k/mod/resource/view.php?id=675<br />αυτό που λέει είναι λάθος!! Μπορεί η συνάρτηση να είναι πολλαπλού τύπου και να μην παίρνεις πλευρικά όρια, πχ. φ(χ)=(χ^2-1)/(χ-1) για χ διάφορο του 1 και φ(χ)=5 όταν χ=1. Βρείτε το όριο της φ(χ) στο 1.<br /><br />Εδώ είναι δίκλαδη και ζητάμε το όριο στο σημείο που χωρίζονται οι κλάδοι, παρόλα ταύτα δεν παίρνουμε πλευρικά όρια, σωστά;;Μάκης Χατζόπουλοςhttps://www.blogger.com/profile/09853616272976489789noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2137131541541904163.post-68856186376947042092010-12-17T16:02:49.379+02:002010-12-17T16:02:49.379+02:00Όσο για τον σύνδεσμο που έδωσες είναι κάτι νέο για...Όσο για τον σύνδεσμο που έδωσες είναι κάτι νέο για μένα, πολύ όμορφο και έξυπνο που κάποια στιγμή το είχα σκεφτεί και εγώ. Όσο για τον τρόπο που παρουσιάζει ο συνάδελφος είναι γνωστός και υπάρχει σε μερικά βιβλία. Το αν το συνιστώ; Νομίζω πως όχι, αλλά δεν τον απορρίπτω, άσε που αν το δει και ο Αντώνης (Κυριακόπουλος) θα φρίξει με τον τρόπο που χρησιμοποιεί την ισοδυναμία και τα αυτοσχέδια (που κάνουμε όλοι) με το (1) και (2) πάνω από την ισοδυναμία. <br />Αυτήν την άσκηση την δίνω με 3 τρόπους στους μαθητές (ο τρίτος τρόπος είναι του συναδέλφου) και δεν σου κρύβω ότι ο τελευταίος αρέσει στα παιδιά, γιατί τα κόλπα και τα τεχνάσματα τους αρέσουν περισσότερο από την σκέψη και τον συλλογισμό. <br />Τώρα η μεθοδολογία που δίνει στο τέλος ο συνάδελφος είναι λογικό να αγανακτείς, έτσι κάνουμε τα παιδιά μηχανάκια, φορμαλιστές!Μάκης Χατζόπουλοςhttps://www.blogger.com/profile/09853616272976489789noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2137131541541904163.post-57822845618463661412010-12-17T16:01:19.119+02:002010-12-17T16:01:19.119+02:00Κατερίνα δεν έχεις και άδικο, στα σχόλια (για τα σ...Κατερίνα δεν έχεις και άδικο, στα σχόλια (για τα σχόλια μιλάμε μόνο έτσι; Όχι στο βασικό κείμενο, σωστά;) υπάρχει πρόβλημα φόντου, προσπάθησα να το διορθώσω αλλά μάταια. Άσε που φοβάμαι μην χαλάσει ξανά το blog (δεν ξέρω αν το παρατήρησες) οπότε δεν το πολυπειράζω, το πολύ πολύ μάρκαρε το κείμενο και αλλάζει χρώμα, οπότε θα βλέπεις καλύτερα. Επίσης είναι έξυπνο τα σχόλια να είμαι είναι και πολύ έντονα αλλά διακριτικά, για σκοτεινούς τύπους σαν και εμάς‼ <br /><br />Όσο για τον σύνδεσμο που έδωσες είναι κάτι νέο για μένα, πολύ όμορφο και έξυπνο που κάποια στιγμή το είχα σκεφτεί και εγώ. Όσο για τον τρόπο που παρουσιάζει ο συνάδελφος είναι γνωστός και υπάρχει σε μερικά βιβλία. Το αν το συνιστώ; Νομίζω πως όχι, αλλά δεν τον απορρίπτω, άσε που αν το δει και ο Αντώνης (Κυριακόπουλος) θα φρίξει με τον τρόπο που χρησιμοποιεί την ισοδυναμία και τα αυτοσχέδια (που κάνουμε όλοι) με το (1) και (2) πάνω από την ισοδυναμία. <br />Αυτήν την άσκηση την δίνω με 3 τρόπους στους μαθητές (ο τρίτος τρόπος είναι του συναδέλφου) και δεν σου κρύβω ότι ο τελευταίος αρέσει στα παιδιά, γιατί τα κόλπα και τα τεχνάσματα τους αρέσουν περισσότερο από την σκέψη και τον συλλογισμό. <br />Τώρα για την μεθοδολογία που δίνει ο συνάδελφος στο τέλος νομίζω ότι δικαίως αγανακτείς... κάνουμε τα παιδιά μηχανάκια, φορμαλιστές.Μάκης Χατζόπουλοςhttps://www.blogger.com/profile/09853616272976489789noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2137131541541904163.post-86863327688215182232010-12-17T14:40:57.448+02:002010-12-17T14:40:57.448+02:00Γεια σου Μάκη!
Πολύ καλή κίνηση να δημοσιεύσεις συ...Γεια σου Μάκη!<br />Πολύ καλή κίνηση να δημοσιεύσεις συγκεντρωμένες τις εργασίες-διαλέξει του Α. Κυριακόπουλου.<br />Μπράβο.<br /><br />Με την ευκαιρία να σου πω ότι το μπακράουντ σου είναι πολύ σκούρο και με δυσκολία διαβάζω τα κείμενα.<br />Επίσης να σε ρωτήσω αν σου αρέσει το τρόπος που λύνεται εδώ http://www.study4exams.gr/math_k/mod/resource/view.php?id=343<br />η άσκηση.<br />Προσωπικά αγανακτώ όταν γίνονται περίσσειες ενέργειες και ειδικά άλογες αλλαγές μεταβλητών ή χρήση βοηθητικών μεταβλητών...<br />Αυτά.<br />Καλό σου απόγευμαKaterina Kalfopoulouhttps://www.blogger.com/profile/11834357055855634435noreply@blogger.com