Στηρίξτε το έργο μας!

Τρίτη 9 Απριλίου 2013

Μία άσκηση κάθε μέρα για τους μαθητές Β΄ Λυκείου Μαθηματικά Κατεύθυνσης

Μια πολύ όμορφη ιδέα από τον συνάδελφο  Γιάννη Απλακίδη

Ένα ημερολόγιο με μια άσκηση για κάθε μέρα στα μαθηματικά κατεύθυνσης Β Λυκείου.

ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ Β΄ΛΥΚΕΙΟΥ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ - ΜΙΑ ΑΣΚΗΣΗ ΓΙΑ ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ ( pdf )


Δευτέρα 8 Απριλίου 2013

Νέο βιβλίο μιγαδικών από τον Ροδόλφο Μπόρης

Ο αγαπητός συνάδελφος Ροδόλφος Μπόρης μας πρόσφερε κατά αποκλειστικότητα το βιβλίο του στους μιγαδικούς αριθμούς που καλύπτει ένα ευρύ φάσμα γνώσεων όπως θα δείτε παρακάτω.

 Για απευθείας αποθήκευση πατήστε εδώ.

Ανανεώθηκε: 8/4/2013 ώρα 21:00

Για αντίστοιχη δημοσίευση "Μιγαδικοί και Γεωμετρία"

πατήστε εδώ.

Για σχόλια για το παρόν σύγγραμμα δείτε στο mathematica.gr.

Παρασκευή 5 Απριλίου 2013

3 Διαγωνίσματα προσομοίωσης για την Γ Λυκείου κατεύθυνσης από τον Τσεκούρα Διαμαντή (ανανεωμένο)

Ανανεωμένο 15/4/2013
Ο φίλος και εκλεκτός συνάδελφος Τσεκούρας Διαμαντής, μας έστειλε τα 3 τελευταία διαγωνίσματα προσομοίωσης , που έθεσε στους μαθητές του, στη Γ Λυκείου Κατεύθυνσης.

Ένα εξαιρετικό υλικό που αξίζει να δείτε. Τις προσεχείς ημέρες θα προστεθούν και τα άλλα διαγωνίσματα προσομοίωσης προηγούμενων ετών.

Δείτε τα θέματα προσομοίωσης του 2013 - 2012 - 2011

(Σημείωση: Το Δ θέμα είναι βελτιωμένο σε σχέση με το αρχικό θέμα που παρουσιάστηκε, εξ ου και τα σχετικά σχόλια των αναγνωστών)

(για τις λύσεις του Δ1 - Δ2 πατήστε εδώ)

Τετάρτη 3 Απριλίου 2013

Επαναληπτικά θέματα στη Γ ΄ Λυκείου Κατεύθυνσης σε word

Μια πολύ καλή συλλογή επαναληπτικών θεμάτων 2012 για την Γ΄ Λυκείου Κατεύθυνσης από τον συνάδελφο Βαγγέλη Νικολακάκη

Επίσης στο τέλος δίνονται αναλυτικά όλα τα κεφάλαια Μαθηματικών Κατεύθυνσης σε word. Δείτε τα αξίζουν την προσοχή σας!

Για απευθείας αποθήκευση πατήστε εδώ (σελ. 73).

Ανάλογο αρχείο από τον ίδιο συγγραφέα για την Άλγεβρα Α΄ Λυκείου είχαμε δει εδώ.

Περιεχόμενα (σελ. 73)

0) Συνοπτική Μεθοδολογία σελ. 3-4
1) Θέματα Θεωρίας  (Θέμα επιπέδου Α) σελ. 5-7
2) Ασκήσεις (Θέμα επιπέδου Β) σελ. 8-17
3) Ασκήσεις (Θέμα επιπέδου Γ) σελ. 18-46
4) Ασκήσεις (Θέμα επιπέδου Δ) σελ. 47-72

Πηγές βιβλιογραφίας

· Θεματογραφία - αρχείο (Βαγγέλης Νικολακάκης)
· Γενικά θέματα (Γιώργος Μιχαηλίδης)
· Γενικά θέματα - Το 4 θέμα (Γιάννης Μπαϊλάκης)
· Μαθηματικά Γ΄ Λυκείου (Αναστάσιος Μπάρλας)
· Γιάννης Μαντάς - Όλη η βιβλιογραφία - Σημειώσεις
· Θωμάς Ραϊκόφτσαλης-Σημειώσεις
· mathematica – Συλλογές γενικών θεμάτων
· Κώστας Μαλλιάκας (μεθοδολογίες)
· Δ. Κάππου (Απειροστικός Λογισμός)
· Spivak - calculus (1980)
· Spivak (Διαφορικός – Απειροστικός Λογισμός )
· Apostol - calculus - (1969)

Δείτε επίσης αναλυτικά τα εξής: 

α΄ μέρος (μιγαδικοί αριθμοί),
β΄ μέρος (συναρτήσεις όρια και συνέχεια),

γ΄ μέρος (παραγώγους),

τέλος το δ΄ μέρος (ολοκληρώματα) ασκήσεις και λύσεις.

ΌΛΑ ΤΑ ΑΡΧΕΊΑ ΕΊΝΑΙ ΣΕ WORD!

▪ Εφημερίδα "ΤΟ ΒΗΜΑ" - Αφιέρωμα στις Πανελλήνιες εξετάσεις

Δέκα θέματα Μαθηματικών Γενικής Παιδείας και Κατεύθυνσης, για ημερήσια και ΕΠΑΛ σχολεία, από την καθημερινή εφημερίδα το Βήμα που κάνει ένα αφιέρωμα στις Πανελλαδικές Εξετάσεις 2013.

Αν επιθυμείτε να δείτε τα θέματα που πρότεινε η εφημερίδα Έθνος πατήστε εδώ.

1. Θέματα Μαθηματικών Γενικής Παιδείας Γ' Λυκείου (2)
Είναι θέματα όμοια με Πανελληνίων εξετάσεων. Απαιτούν καλή γνώση της ύλης καθώς και γνώσεις Άλγεβρας Β' Λυκείου.
2. Θέματα Μαθηματικών Θετικής και Τεχνολογικής Κατεύθυνσης Γ' Λυκείου (1)
Τα θέματα χαρακτηρίζονται από υψηλό βαθμό δυσκολίας και απαιτείται πλήρης εμπέδωση και αφομοίωση της ύλης.
3. Θέματα Μαθηματικών Θετικής και Τεχνολογικής Κατεύθυνσης Γ' Λυκείου (2)
Τρίωρο διαγώνισμα με μέτριας δυσκολίας θέματα, δομημένα όπως αυτά των πανελληνίων. Καλύπτουν μεγάλο μέρος της εξεταστέας ύλης και απαιτούν καλή κατανόηση και εμπέδωση των βασικών εννοιών της ύλης.
4. Θέματα Μαθηματικών ΕΠΑ.Λ.
Τα θέματα που παρουσιάζονται θεωρούνται βατά και δεν θα δυσκολέψουν τους καλά διαβασμένους μαθητές.
5. Θέματα Μαθηματικών Γενικής Παιδείας Γ' Λυκείου
Τα θέματα απευθύνονται σε καλά προετοιμασμένους μαθητές που γνωρίζουν καλά την ύλη και των τριών τάξεων του Λυκείου. Το θέμα Β συνδυάζει και τα τρία κεφάλαια των μαθηματικών Γενικής Παιδείας. Στο θέμα Δ4 πρέπει να χρησιμοποιηθεί ο τύπος του αθροίσματος της αριθμητικής προόδου, ο οποίος έχει διδαχθεί στην Β΄ Λυκείου.
6. Θέματα Μαθηματικών Γενικής Κατεύθυνσης ΕΠΑ.Λ. (2)
Τα θέματα είναι μέσα στα πλαίσια των πανελλαδικών εξετάσεων, όπως αυτές είναι διαμορφωμένες τα τελευταία χρόνια. Τα θέματα, ακόμη, είναι για καλά προετοιμασμένους μαθητές.

7. Θέματα Μαθηματικών Γενικής Κατεύθυνσης ΕΠΑ.Λ.
Τα θέματα είναι μέσα στα πλαίσια των πανελλαδικών εξετάσεων, όπως αυτές είναι διαμορφωμένες τα τελευταία χρόνια. Τα θέματα είναι για μαθητές, οι οποίοι, όχι μόνο έχουν προετοιμαστεί καλά, αλλά έχουν κατανοήσει πλήρως όλη την ύλη του μαθήματος.

8. Θέματα Μαθηματικών Θετικής και Τεχνολογικής Κατεύθυνσης Γ' Λυκείου (2)
Τρίωρο διαγώνισμα για καλά προετοιμασμένους μαθητές με θέματα δομημένα όπως αυτά των πανελληνίων. Καλύπτουν μεγάλο μέρος της εξεταστέας ύλης και απαιτούν καλή κατανόηση και εμπέδωση σχεδόν όλων των εννοιών της ύλης. Ιδιαίτερης δυσκολίας είναι τα θέματα Β1, Γ1 και αρκετά απαιτητικό το Δ4.

9. Θέματα Μαθηματικών Θετικής και Τεχνολογικής Κατεύθυνσης Γ' Λυκείου (1)
Τρίωρο διαγώνισμα με θέματα δομημένα όπως αυτά των πανελληνίων. Καλύπτουν ευρύ φάσμα ύλης και απαιτούν κατανόηση των βασικών εννοιών. Ιδιαίτερη προσοχή στο Γ5 ερώτημα και στα Δ1, Δ2.

10. Θέματα Μαθηματικών Γενικής Παιδείας Γ' Λυκείου
Τα θέματα στα μαθηματικά Γενικής παιδείας είναι σε γενικές γραμμές απλά. Το θέμα Α είναι κλασικό θέμα θεωρίας. Το θέμα Β είναι μια βασική άσκηση στην στατιστική. Στο θέμα Γ οι υποψήφιοι πρέπει να είναι προσεκτικοί στις πράξεις και να δώσουν ιδιαίτερη προσοχή στο Γ4 που μπορεί να λυθεί με περισσότερους από έναν τρόπους. Το θέμα Δ είναι συνδυαστικό και απαιτεί καλή γνώση ανάλυσης και της θεωρίας πιθανοτήτων.

Δευτέρα 1 Απριλίου 2013

3η Ενδιαφέρουσα άσκηση στη Γεωμετρία Α΄ Λυκείου - Ενώστε δύο σήραγγες! (ανανεωμένο)

Σε μια πεδιάδα υπάρχει λόφος Λ, στον οποίο πρόκειται να κατασκευαστεί μια σιδηροδρομική γραμμή ΑΒ-ΓΔ που να διασχίζει κατά μήκος τον λόφο, όπως φαίνεται στο παρακάτω σχήμα. Αν δύο ομάδες δουλεύουν και από τις δύο μεριές του λόφου ταυτόχρονα, βοηθήστε τον μηχανικό – τοπογράφο να βρει την ακριβή θέση που πρέπει να σκάψουν οι ομάδες και από τις δύο μεριές έτσι ώστε όταν ενωθούν οι σήραγγες να γίνουν μία.

{ Γεωμετρική απόδοση: Δηλαδή βρείτε τα σημεία Γ, Δ, έτσι ώστε τα Α, Β, Γ ,Δ να είναι συνευθειακά.}


Στη Β Λυκείου από την επόμενη σχολική χρονιά οι Μιγαδικοί Αριθμοί!

Σύμφωνα με τις πρώτες ενδείξεις το κεφάλαιο των Μιγαδικών Αριθμών Μαθηματικά Κατεύθυνσης Γ Λυκείου θα βγει εκτός διδακτέας ύλης το σχολικό έτος 2013 - 14 και μεταφέρεται (αυτούσιο στην Β΄ Λυκείου).

Πάντως είμαι υπέρμαχος αυτής της λογικής αφού οι μιγαδικοί αριθμοί "συνεργάζονται" άψογα με τα διανύσματα, ευθεία και γενικά με τις κωνικές τομές μέσω των γεωμετρικών τόπων.

Τώρα ποιο εδάφιο θα προστεθεί στην Γ Λυκείου και ποιο θα αφαιρεί (αν αφαιρεθεί) στην Β Λυκείου θα καθορισθεί με την μεγάλη εγκύκλιο γύρω στο τέλος Ιουνίου 2013.

ΚΑΛΟ ΜΗΝΑ ΠΑΙΔΙΑ (1/4/2013)!!  

Η σκέψη για μία τέτοια αναδιάρθρωση της ύλης είναι γνωστή εδώ και καιρό, για το λόγο του αληθές δείτε εδώ!  Το ψεματάκι στην παραπάνω δημοσίευση (λόγω ημέρας, Πρωταπριλιά) βρίσκεται στο σημείο ότι θα εφαρμοστεί άμεσα, δηλαδή την επόμενη σχολική χρονιά, κάτι που δεν είναι έως τώρα γνωστό.