Στηρίξτε το έργο μας!

Παρασκευή 5 Απριλίου 2013

3 Διαγωνίσματα προσομοίωσης για την Γ Λυκείου κατεύθυνσης από τον Τσεκούρα Διαμαντή (ανανεωμένο)

Ανανεωμένο 15/4/2013
Ο φίλος και εκλεκτός συνάδελφος Τσεκούρας Διαμαντής, μας έστειλε τα 3 τελευταία διαγωνίσματα προσομοίωσης , που έθεσε στους μαθητές του, στη Γ Λυκείου Κατεύθυνσης.

Ένα εξαιρετικό υλικό που αξίζει να δείτε. Τις προσεχείς ημέρες θα προστεθούν και τα άλλα διαγωνίσματα προσομοίωσης προηγούμενων ετών.

Δείτε τα θέματα προσομοίωσης του 2013 - 2012 - 2011

(Σημείωση: Το Δ θέμα είναι βελτιωμένο σε σχέση με το αρχικό θέμα που παρουσιάστηκε, εξ ου και τα σχετικά σχόλια των αναγνωστών)

(για τις λύσεις του Δ1 - Δ2 πατήστε εδώ)

Τετάρτη 3 Απριλίου 2013

Επαναληπτικά θέματα στη Γ ΄ Λυκείου Κατεύθυνσης σε word

Μια πολύ καλή συλλογή επαναληπτικών θεμάτων 2012 για την Γ΄ Λυκείου Κατεύθυνσης από τον συνάδελφο Βαγγέλη Νικολακάκη

Επίσης στο τέλος δίνονται αναλυτικά όλα τα κεφάλαια Μαθηματικών Κατεύθυνσης σε word. Δείτε τα αξίζουν την προσοχή σας!

Για απευθείας αποθήκευση πατήστε εδώ (σελ. 73).

Ανάλογο αρχείο από τον ίδιο συγγραφέα για την Άλγεβρα Α΄ Λυκείου είχαμε δει εδώ.

Περιεχόμενα (σελ. 73)

0) Συνοπτική Μεθοδολογία σελ. 3-4
1) Θέματα Θεωρίας  (Θέμα επιπέδου Α) σελ. 5-7
2) Ασκήσεις (Θέμα επιπέδου Β) σελ. 8-17
3) Ασκήσεις (Θέμα επιπέδου Γ) σελ. 18-46
4) Ασκήσεις (Θέμα επιπέδου Δ) σελ. 47-72

Πηγές βιβλιογραφίας

· Θεματογραφία - αρχείο (Βαγγέλης Νικολακάκης)
· Γενικά θέματα (Γιώργος Μιχαηλίδης)
· Γενικά θέματα - Το 4 θέμα (Γιάννης Μπαϊλάκης)
· Μαθηματικά Γ΄ Λυκείου (Αναστάσιος Μπάρλας)
· Γιάννης Μαντάς - Όλη η βιβλιογραφία - Σημειώσεις
· Θωμάς Ραϊκόφτσαλης-Σημειώσεις
· mathematica – Συλλογές γενικών θεμάτων
· Κώστας Μαλλιάκας (μεθοδολογίες)
· Δ. Κάππου (Απειροστικός Λογισμός)
· Spivak - calculus (1980)
· Spivak (Διαφορικός – Απειροστικός Λογισμός )
· Apostol - calculus - (1969)

Δείτε επίσης αναλυτικά τα εξής: 

α΄ μέρος (μιγαδικοί αριθμοί),
β΄ μέρος (συναρτήσεις όρια και συνέχεια),

γ΄ μέρος (παραγώγους),

τέλος το δ΄ μέρος (ολοκληρώματα) ασκήσεις και λύσεις.

ΌΛΑ ΤΑ ΑΡΧΕΊΑ ΕΊΝΑΙ ΣΕ WORD!

▪ Εφημερίδα "ΤΟ ΒΗΜΑ" - Αφιέρωμα στις Πανελλήνιες εξετάσεις

Δέκα θέματα Μαθηματικών Γενικής Παιδείας και Κατεύθυνσης, για ημερήσια και ΕΠΑΛ σχολεία, από την καθημερινή εφημερίδα το Βήμα που κάνει ένα αφιέρωμα στις Πανελλαδικές Εξετάσεις 2013.

Αν επιθυμείτε να δείτε τα θέματα που πρότεινε η εφημερίδα Έθνος πατήστε εδώ.

1. Θέματα Μαθηματικών Γενικής Παιδείας Γ' Λυκείου (2)
Είναι θέματα όμοια με Πανελληνίων εξετάσεων. Απαιτούν καλή γνώση της ύλης καθώς και γνώσεις Άλγεβρας Β' Λυκείου.
2. Θέματα Μαθηματικών Θετικής και Τεχνολογικής Κατεύθυνσης Γ' Λυκείου (1)
Τα θέματα χαρακτηρίζονται από υψηλό βαθμό δυσκολίας και απαιτείται πλήρης εμπέδωση και αφομοίωση της ύλης.
3. Θέματα Μαθηματικών Θετικής και Τεχνολογικής Κατεύθυνσης Γ' Λυκείου (2)
Τρίωρο διαγώνισμα με μέτριας δυσκολίας θέματα, δομημένα όπως αυτά των πανελληνίων. Καλύπτουν μεγάλο μέρος της εξεταστέας ύλης και απαιτούν καλή κατανόηση και εμπέδωση των βασικών εννοιών της ύλης.
4. Θέματα Μαθηματικών ΕΠΑ.Λ.
Τα θέματα που παρουσιάζονται θεωρούνται βατά και δεν θα δυσκολέψουν τους καλά διαβασμένους μαθητές.
5. Θέματα Μαθηματικών Γενικής Παιδείας Γ' Λυκείου
Τα θέματα απευθύνονται σε καλά προετοιμασμένους μαθητές που γνωρίζουν καλά την ύλη και των τριών τάξεων του Λυκείου. Το θέμα Β συνδυάζει και τα τρία κεφάλαια των μαθηματικών Γενικής Παιδείας. Στο θέμα Δ4 πρέπει να χρησιμοποιηθεί ο τύπος του αθροίσματος της αριθμητικής προόδου, ο οποίος έχει διδαχθεί στην Β΄ Λυκείου.
6. Θέματα Μαθηματικών Γενικής Κατεύθυνσης ΕΠΑ.Λ. (2)
Τα θέματα είναι μέσα στα πλαίσια των πανελλαδικών εξετάσεων, όπως αυτές είναι διαμορφωμένες τα τελευταία χρόνια. Τα θέματα, ακόμη, είναι για καλά προετοιμασμένους μαθητές.

7. Θέματα Μαθηματικών Γενικής Κατεύθυνσης ΕΠΑ.Λ.
Τα θέματα είναι μέσα στα πλαίσια των πανελλαδικών εξετάσεων, όπως αυτές είναι διαμορφωμένες τα τελευταία χρόνια. Τα θέματα είναι για μαθητές, οι οποίοι, όχι μόνο έχουν προετοιμαστεί καλά, αλλά έχουν κατανοήσει πλήρως όλη την ύλη του μαθήματος.

8. Θέματα Μαθηματικών Θετικής και Τεχνολογικής Κατεύθυνσης Γ' Λυκείου (2)
Τρίωρο διαγώνισμα για καλά προετοιμασμένους μαθητές με θέματα δομημένα όπως αυτά των πανελληνίων. Καλύπτουν μεγάλο μέρος της εξεταστέας ύλης και απαιτούν καλή κατανόηση και εμπέδωση σχεδόν όλων των εννοιών της ύλης. Ιδιαίτερης δυσκολίας είναι τα θέματα Β1, Γ1 και αρκετά απαιτητικό το Δ4.

9. Θέματα Μαθηματικών Θετικής και Τεχνολογικής Κατεύθυνσης Γ' Λυκείου (1)
Τρίωρο διαγώνισμα με θέματα δομημένα όπως αυτά των πανελληνίων. Καλύπτουν ευρύ φάσμα ύλης και απαιτούν κατανόηση των βασικών εννοιών. Ιδιαίτερη προσοχή στο Γ5 ερώτημα και στα Δ1, Δ2.

10. Θέματα Μαθηματικών Γενικής Παιδείας Γ' Λυκείου
Τα θέματα στα μαθηματικά Γενικής παιδείας είναι σε γενικές γραμμές απλά. Το θέμα Α είναι κλασικό θέμα θεωρίας. Το θέμα Β είναι μια βασική άσκηση στην στατιστική. Στο θέμα Γ οι υποψήφιοι πρέπει να είναι προσεκτικοί στις πράξεις και να δώσουν ιδιαίτερη προσοχή στο Γ4 που μπορεί να λυθεί με περισσότερους από έναν τρόπους. Το θέμα Δ είναι συνδυαστικό και απαιτεί καλή γνώση ανάλυσης και της θεωρίας πιθανοτήτων.

Δευτέρα 1 Απριλίου 2013

3η Ενδιαφέρουσα άσκηση στη Γεωμετρία Α΄ Λυκείου - Ενώστε δύο σήραγγες! (ανανεωμένο)

Σε μια πεδιάδα υπάρχει λόφος Λ, στον οποίο πρόκειται να κατασκευαστεί μια σιδηροδρομική γραμμή ΑΒ-ΓΔ που να διασχίζει κατά μήκος τον λόφο, όπως φαίνεται στο παρακάτω σχήμα. Αν δύο ομάδες δουλεύουν και από τις δύο μεριές του λόφου ταυτόχρονα, βοηθήστε τον μηχανικό – τοπογράφο να βρει την ακριβή θέση που πρέπει να σκάψουν οι ομάδες και από τις δύο μεριές έτσι ώστε όταν ενωθούν οι σήραγγες να γίνουν μία.

{ Γεωμετρική απόδοση: Δηλαδή βρείτε τα σημεία Γ, Δ, έτσι ώστε τα Α, Β, Γ ,Δ να είναι συνευθειακά.}


Στη Β Λυκείου από την επόμενη σχολική χρονιά οι Μιγαδικοί Αριθμοί!

Σύμφωνα με τις πρώτες ενδείξεις το κεφάλαιο των Μιγαδικών Αριθμών Μαθηματικά Κατεύθυνσης Γ Λυκείου θα βγει εκτός διδακτέας ύλης το σχολικό έτος 2013 - 14 και μεταφέρεται (αυτούσιο στην Β΄ Λυκείου).

Πάντως είμαι υπέρμαχος αυτής της λογικής αφού οι μιγαδικοί αριθμοί "συνεργάζονται" άψογα με τα διανύσματα, ευθεία και γενικά με τις κωνικές τομές μέσω των γεωμετρικών τόπων.

Τώρα ποιο εδάφιο θα προστεθεί στην Γ Λυκείου και ποιο θα αφαιρεί (αν αφαιρεθεί) στην Β Λυκείου θα καθορισθεί με την μεγάλη εγκύκλιο γύρω στο τέλος Ιουνίου 2013.

ΚΑΛΟ ΜΗΝΑ ΠΑΙΔΙΑ (1/4/2013)!!  

Η σκέψη για μία τέτοια αναδιάρθρωση της ύλης είναι γνωστή εδώ και καιρό, για το λόγο του αληθές δείτε εδώ!  Το ψεματάκι στην παραπάνω δημοσίευση (λόγω ημέρας, Πρωταπριλιά) βρίσκεται στο σημείο ότι θα εφαρμοστεί άμεσα, δηλαδή την επόμενη σχολική χρονιά, κάτι που δεν είναι έως τώρα γνωστό.

Τετάρτη 27 Μαρτίου 2013

Ποιος αριθμός προκύπτει από το Google Chrome;

Μια δική μου παρατήρηση που δεν ξέρω αν είναι ήδη γνωστή ή κυκλοφορεί στο διαδίκτυο...

Ποιον αριθμό κρύβει το σήμα της Google?

Σημείωση: Ελπίζω από αύριο να λειτουργεί κανονικά το blog μου! 

Αν δεν το παρατηρείτε πατήστε παρακάτω...

Χρήσιμα αρχεία για την πιστοποίηση Β΄επιπέδου στις ΤΠΕ

Δείτε συγκεντρωμένα τα λογισμικά για την πιστοποίηση του Β΄επιπέδου στις ΤΠΕ καθώς και σενάρια διδασκαλίας και σημειώσεις σε περίληψη από τον αγαπητό φίλο Παύλο Τρύφων.

 Αναλυτικά,

Οδηγός Geogebra

  
Χρήσιμος οδηγός βοήθειας του Λογισμικού Δυναμικής Γεωμετρίας Geogebra εδώ.

Τέμνουσες κύκλου

Σενάριο διδασκαλίας στις τέμνουσες κύκλου με χρήση του λογισμικού Geogebra.
Στο παρακάτω αρχείο περιέχονται το σενάριο και τα αρχεία του σεναρίου. εδώ

Κέντρο βάρους τριγώνου

Η βασική ιδέα ενός σεναρίου διδασκαλίας για το βαρύκεντρο τριγώνου με χρήση του λογισμικού geogebra.εδώ

Λογισμικά – σενάριο διδασκαλίας και εξετάσεις

Χρήσιμα στοιχεία σεναρίων καθώς και δείγμα θεμάτων εξετάσεων πιστοποίησης Β΄ επιπέδου ΠΕ03.
εδώ

Geogebra

Συνοπτική παραθυρική περιγραφή του προγράμματος (Geogebra 3) εδώ

Ταξινομούμε


Το λογισμικό «ταξινομούμε » με μια ματιά! 
Περιέχει την πλήρη περίληψη του  manual των 20 σελίδων. εδώ

Sketchpad


Το λογισμικό sketchpad με μια ματιά! Περιέχει χειρόγραφη περίληψη του manual των 336 σελίδων!
εδώ

Function Probe (Fp)


Το λογισμικό Fp με μια ματιά! Περιέχει χειρόγραφη περίληψη του manual των 133 σελίδων. εδώ

Σύγκριση λογισμικών


Σύγκριση λογισμικών CABRI-GEOGEBRA-SKETCHPAD ως προς το χειρισμό τους. Δείτε συνοπτικά τις βασικότερες ομοιότητες και διαφορές των παραπάνω μικρόκοσμων. εδώ

Modellus


To λογισμικό Modellus με μια ματιά! Συνοπτική περιγραφή του λογισμικού MODELLUS. Όλες οι λειτουργίες του μικρόκοσμου σε μια σελίδα, εδώ!

ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΑΤΑ: Θεωρία ,ασκήσεις από τα Ψηφιακά βοηθήματα του Υπουργείου Παιδείας

1) ΘΕΩΡΙΑ Ολοκληρωτικού Λογισμού Γ΄ Λυκείου (σελ. 30)
http://newspaideia.99k.org/2012-2013/Clykeiou/thewria_olokliroma.pdf

2) ΑΣΚΗΣΕΙΣ Ολοκληρωτικού Λογισμού λυμένες (σελ. 179)
http://newspaideia.99k.org/2012-2013/Clykeiou/askiseis_%20olokliroma.pdf

από το έγκριτο site του συναδέλφου Μάριου Ελευθεριάδη.




Το Θεώρημα αντικατάστασης στα ορισμένα ολοκληρώματα

Το συνημμένο περιέχει μια εργασία του Αντώνη Κυριακόπουλου σχετικά με το θεώρημα αντικατάστασης στα ορισμένα ολοκληρώματα, την οποία έγραψε μαζί με τον εξαιρετικό συνάδελφο, Σχολικό Σύμβουλο των Μαθηματικών, Γιώργο Τασσόπουλο, η οποία έχει δημοσιευθεί στο περιοδικό ΕΥΚΛΕΙΔΗΣ Β΄της Ε.Μ.Ε.( τεύχος 80, σελίδα 63).

Πειραματική διδασκαλία: Μέγιστα και Ελάχιστα, με τη μέθοδο συμπλήρωσης τετραγώνου

Ο σχολικός σύμβουλος Τρικάλων και Καρδίτσας, Δημήτρης Ντρίζος, συνεχίζει το Πρόγραμμα των Πειραματικών Διδασκαλιών σε συνεργασία με μαθηματικούς που διδάσκουν σε σχολεία της περιοχής του.
 
Μια τέτοια πειραματική διδασκαλία έχει προγραμματιστεί για την προσεχή Τρίτη 2 Απριλίου, στο 2ο Γενικό Λύκειο Τρικάλων σε συνεργασία με τον μαθηματικό Άρη Λυμπίκη, και θέμα: "Μέγιστα και Ελάχιστα, με τη μέθοδο συμπλήρωσης τετραγώνου".
 
 
 

Τρίτη 26 Μαρτίου 2013

Γεωμετρία των μιγαδικών αριθμών (ανανεωμένο)

Στο Α΄ μέρος παρουσιάζουμε ένα αρχείο από τον Σχολικό Σύμβουλο Μαθηματικών Δ. Ντρίζο για την Γεωμετρία των μιγαδικών αριθμών.

Περιέχονται
  • 24 άλυτα θέματα
  • Σχόλια και παρατηρήσεις 
  • Λίγα λόγια για τις συναρτήσεις του Möbius (Moebius)
Για αποθήκευση πατήστε εδώ.

Επίσης δείτε παρακάτω τις

Μαθηματικές Συναντήσεις – Σημείωμα 1: Θέματα για διδασκαλία στην τάξη από τη Γεωμετρία των Μιγαδικών Αριθμών,

από τον εκλεκτό φίλο και Σχολικό Σύμβουλο Τρικάλων Δημήτρη Ντρίζο.  

Στο Β΄ μέρος παρουσιάζεται η Γεωμετρία στους μιγαδικούς αριθμούς από τον Ροδόλφο Μπόρις. Το αρχείο αυτό συμπληρώνεται από 3 ενδεικτικές αποδείξεις του αξιαγάπητου συναδέλφου Ρίζου Γιώργου και διάφορες εκφράσεις διάφορων συναδέλφων. Για το βιβλίο του Ροδόλφου Μπόρις Γεωμετρία και μιγαδικοί αριθμοί πατήστε εδώ.

Περιέχονται
  • Τυπολόγιο από το βιβλίο του Μ. Radovanovic
  • Ενδεικτικές λύσεις
  • Γεωμετρικές εκφράσεις στους μιγαδικούς αριθμούς
Για αποθήκευση πατήστε εδώ.

Στο Γ΄ μέρος μπορείτε να δείτε μία σειρά παρουσιάσεων για τη γεωμετρία των μιγαδικών αριθμών που περιλαμβάνει τα απαραίτητα στοιχεία της θεωρίας για το μέτρο του μιγαδικού, το μέτρο της διαφοράς δύο μιγαδικών του βασικούς γεωμετρικούς τόπους στο μιγαδικό επίπεδο ( κύκλο, μεσοκάθετο ευθύγραμμου τμήματος, έλλειψη και υπερβολή) τον κανόνα του παραλληλογράμμου

Οι αποδείξεις όσων προτάσεων δε βρίσκονται στο σχολικό βιβλίο, μπορούν να γίνουν με τη βοήθεια των διανυσμάτων.
Δείτε τα από την ιστοσελίδα www.mathnet.gr (μέρος 1)

μέρος 2

Η δεύτερη παρουσίαση για τη γεωμετρία των μιγαδικών αριθμών που περιλαμβάνει προτάσεις και απαραίτητα στοιχεία της θεωρίας για συνευθειακά σημεία - καθετότητα, ισοσκελή , ισόπλευρα και ορθογώνια τρίγωνα, παραλληλόγραμμα.

μέρος 3 - 4

Η τρίτη και τη τέταρτη παρουσίαση για τη γεωμετρία των μιγαδικών αριθμών που περιλαμβάνει γεωμετρικούς τόπους και ασκήσεις όπου ζητείται η εύρεση της μέγιστης και της ελάχιστης τιμής του μέτρου.

Την προηγούμενη δημοσίευση την είχαμε δει και εδώ.

Στο Δ΄ μέρος, κάντε κλικ εδώ, για να δείτε το πλούσιο υλικό από το φόρουμ του mathematica. Το επιμελήθηκε το μέλος του φόρουμ Atemlos.

Στο Ε΄ μέρος δείτε το σχετικό βιβλίο του Κ. Καραθεοδωρή, "Η Γεωμετρία των μιγαδικών αριθμών".

Τέλος στο Στ΄ μέρος υπάρχει μια ανάλογη διπλωματική εργασία της Βασιλάκης Μαρίας, πατήστε εδώ.

    Τετάρτη 20 Μαρτίου 2013

    Ο νέος Ακαδημαϊκός χάρτης - Τμήματα Μαθηματικών

    Αλλάζει το μηχανογραφικό των υποψηφίων μαθητών της Γ΄ Λυκείου για την εισαγωγή τους στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.

    Μερικά τμήματα των Μαθηματικών χωρίζονται ανάλογα με τις κατευθύνσεις. Οι κατευθύνσεις είναι οι εξής:
    • Μαθηματικά
    • Εφαρμοσμένα Μαθηματικά
    • Στατιστικής, αναλογιστικών και χρηματοοικονομικών


    164. Μαθηματικών (Ηράκλειο) - Πανεπιστήμιο Κρήτης(κατεύθυνση 1ου εξαμήνου μαθηματικών) 

    165. Μαθηματικών (Ηράκλειο) - Πανεπιστήμιο Κρήτης(κατεύθυνση 1ου εξαμήνου εφαρμοσμένων μαθηματικών)       

    166. Μαθηματικών (Αθήνα) - Εθνικό & Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
    167. Μαθηματικών (Ιωάννινα) - Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων

    168. Μαθηματικών (Σάμος) - Πανεπιστήμιο Αιγαίου  (κατεύθυνση 1ου εξαμήνου μαθηματικών )

    169. Μαθηματικών (Σάμος) - πανεπιστήμιο αιγαίου(κατεύθυνση 1ου εξαμήνου στατιστικής, αναλογιστικών και χρηματοοικονομικών μαθηματικών )

    170. Μαθηματικών (Θεσσαλονίκη) - Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης

    171. Μαθηματικών (Πάτρα) - Πανεπιστήμιο Πατρών


    161. Εφαρμοσμένων Μαθηματικών & φυσικών επιστημών (Αθήνα) - Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο


    Δείτε αναλυτικά τον Χάρτη ΕΔΩ

    Παρασκευή 15 Μαρτίου 2013

    Αποτελέσματα εκλογών Ε.Μ.Ε

    Δείτε εδώ τα αποτελέσματα εκλογών της Ε.Μ.Ε. που πραγματοποιήθηκαν στις 10 Μαρτίου 2013 .

    Αυτή την χρονιά ο Δημάκος Γεώργιος έχασε  την πρωτιά (476 ψήφοι) από τον Τυρλή Ιωάννη (510 ψήφοι) .

    Τρίτη 5 Μαρτίου 2013

    Δείτε τους 779 εκπαιδευτικούς ΠΕ:03 που ζητούν μετάθεση

    Δείτε τον πίνακα των αιτούντων για μετάθεση Μαθηματικών για το σχολικό έτος 2013 - 14, από τον Π. Χαραλάμπους

    Ο πίνακας περιέχει:
    • Ονοματεπώνυμο
    • Αριθμός μητρώου
    • Οργανικής θέσης 
    • Πλήθος προτιμήσεων
    • Σύνολο μορίων
    • Πρώτη προτίμηση
    Φυσικά υπάρχει ένα θέμα πως διέρρευσαν όλα αυτά τα στοιχεία στην δημοσιότητα, προς στιγμήν το παραβλέπουμε και μετράμε πόσα άτομα  διεκδικούν την ίδια περιοχή με μας και προηγούνται στον πίνακα. Δεκτές απορίες ή ενστάσεις.

    Δείτε των πίνακα. Τα παραπάνω τα διαβάσαμε εδώ (δείτε κάτι ανάλογο για τους Θεολόγους).


    Τετάρτη 27 Φεβρουαρίου 2013

    Ένα θέμα εξετάσεων από τον Απειροστικό Λογισμό Ι για τους μαθητές της Γ΄ Λυκείου (νέο με λύσεις)

    Δείτε τα θέματα εξετάσεων του Απειροστικού Λογισμού Ι  του Ιανουαρίου 2013 στο Μαθηματικό Αθήνας. 


    Δείτε ένα θέμα που είναι κατάλληλο για μαθητές 
    της Γ΄ Λυκείου στα Μαθηματικά Κατεύθυνσης.

    Έστω οι συναρτήσεις f, g : [0, 1]→R. Έστω g(0) = g(1) = 0, η f παραγωγίζεται στο [0, 1] και ότι

    g(x) f ΄ (x) + f(x) = 1 για κάθε xε[0,1]

    τότε να δείξετε ότι f(x) =1 για κάθε xε[0, 1].

    Για άμεση αποθήκευση πατήστε εδώ.

    Ευχαριστώ τους αγαπητούς συναδέλφους 
    • Τρύφων Παύλος
    • Γιώργος Βασιλειάδης
    • Ιορδάνης Μουταφίδης
    για τις λύσεις τους.

    Τρίτη 26 Φεβρουαρίου 2013

    Πρόγραμμα Πανελλαδικών εξετάσεων 2013

    Τελικά οι εξετάσεις ξεκινούν στις 17/5, ενώ τα μαθήματα τελειώνουν στις 15/5, με τα Μαθηματικά Γενικής Παιδείας να εξετάζονται την Δευτέρα 20/5, ενώ Μαθηματικά Κατεύθυνσης την Δευτέρα 27/5.

    Για τα προγράμματα πατήστε εδώ.

    Για το Δελτίο Τύπου πατήστε εδώ.

    Α. Καθορίζουμε το πρόγραμμα διεξαγωγής των πανελλαδικών  εξετάσεων της  Γ΄ τάξης ημερήσιων και της Δ΄ τάξης εσπερινών Γενικών Λυκείων, των πανελλαδικών εξετάσεων της  Γ΄ τάξης ημερήσιων και της Δ΄ τάξης εσπερινών ΕΠΑΛ (ΟΜΑΔΑ Β΄) στα μαθήματα γενικής παιδείας και επιλογής, έτους 2013, ως ακολούθως:

    ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ 2013 ΗΜΕΡΗΣΙΩΝ ΚΑΙ ΕΣΠΕΡΙΝΩΝ ΓΕΝΙΚΩΝ ΛΥΚΕΙΩΝ (ΓΕΛ)
    ΚΑΙ ΗΜΕΡΗΣΙΩΝ ΚΑΙ ΕΣΠΕΡΙΝΩΝ ΕΠΑΛ(ΟΜΑΔΑ Β΄) ΣΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΛΟΓΗΣ

    ΗΜΕΡΑ

    ΗΜΕΡ/ΝΙΑ
    ΜΑΘΗΜΑ
    ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
    ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
    17 - 5 - 2013
    -ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ
    ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
    ΔΕΥΤΕΡΑ
    20 - 5 - 2013
    -ΒΙΟΛΟΓΙΑ
    -ΦΥΣΙΚΗ
    -ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗΣ
    -ΙΣΤΟΡΙΑ
    ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
    ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
    ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
    ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
    ΤΕΤΑΡΤΗ
    22 - 5 - 2013
    -ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ

    -ΦΥΣΙΚΗ

    ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΚΑΤ/ΝΣΗΣ

    ΘΕΤΙΚΗΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ
    ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗΣ ΚΑΤ/ΝΣΗΣ (ΚΑΙ ΤΩΝ ΔΥΟ ΚΥΚΛΩΝ)
    ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
    24 - 5 - 2013
    -ΙΣΤΟΡΙΑ
    -ΒΙΟΛΟΓΙΑ
    -ΧΗΜΕΙΑ – ΒΙΟΧΗΜΕΙΑ

    -ΑΡΧΕΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ
    ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΚΑΤ/ΝΣΗΣ
    ΘΕΤΙΚΗΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ
    ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗΣ ΚΑΤ/ΝΣΗΣ
    (ΚΥΚΛΟΣ ΤΕΧΝ/ΓΙΑΣ & ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ)
    ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗΣ ΚΑΤ/ΝΣΗΣ
    (ΚΥΚΛΟΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ & ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ)
    ΔΕΥΤΕΡΑ
    27 - 5 - 2013
    -ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ

    -ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

    ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΚΑΤ/ΝΣΗΣ

    ΘΕΤΙΚΗΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ
    ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗΣ ΚΑΤ/ΝΣΗΣ (ΚΑΙ ΤΩΝ ΔΥΟ ΚΥΚΛΩΝ)
    ΤΕΤΑΡΤΗ
    29 - 5 - 2013
    -ΛΑΤΙΝΙΚΑ
    -ΧΗΜΕΙΑ
    -ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΙΑ

    -ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
    ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΚΑΤ/ΝΣΗΣ
    ΘΕΤΙΚΗΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ
    ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗΣ ΚΑΤ/ΝΣΗΣ (ΚΥΚΛΟΣ ΤΕΧΝ/ΓΙΑΣ & ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ)
    ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗΣ ΚΑΤ/ΝΣΗΣ (ΚΥΚΛΟΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ & ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ)
    ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
    31 - 5 - 2013
    -ΑΡΧΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΘΕΩΡΙΑΣ
    ΜΑΘΗΜΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΩΝ
                                        
    Ως ώρα έναρξης εξέτασης ορίζεται η 08:30 π.μ., κοινή για τους υποψηφίους ημερήσιων και εσπερινών Λυκείων. Οι υποψήφιοι πρέπει να προσέρχονται στις αίθουσες εξέτασης μέχρι τις  08.00 π.μ.
    Η διάρκεια εξέτασης κάθε μαθήματος είναι τρεις (3) ώρες.

    Παρασκευή 22 Φεβρουαρίου 2013

    Η ταινία proof και τα Μαθηματικά

    Όσοι παρακολούθησαν πρόσφατα στην τηλεόραση την ταινία proof ( Γκουίνεθ Πάλτροου, Άντονι Χόπκινς) τα επόμενα θα τους είναι γνωστά.

    Τι ιδιότητα έχει ο αριθμός 1729; Είναι μοναδική; Ποια είναι η επίσημη ονομασία του; Δώστε ιστορικά σχόλια.

    Δείτε εδώ ή εδώ

    Επίσης σε εν λόγω ταινία θυμηθήκαμε και τους πρώτους αριθμούς Germain, υπενθυμίζουμε, 
    αν ο αριθμός p είναι πρώτος και ταυτόχρονα είναι πρώτος και ο 2p+1 ,τότε ο p ονομάζεται πρώτος Sophie Germain. Από το όνομα της μαθηματικού που τον ανακάλυψε.

    Για παράδειγμα πρώτοι Sophie Germain είναι :

    Ο αριθμός 2 διότι 2x2+1=5 επίσης πρώτος .
    Ο αριθμός 3 διότι 2x3+1=7 επίσης πρώτος .

    Και η λίστα συνεχίζεται με τους 5, 11, 23, 29, 41, 53, 83, 89, 113, 131....

    ΑΡΧΙΜΗΔΗΣ 2013

    ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ ΕΜΕ

             Η 30η ΕΘΝΙΚΗ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΗ ΟΛΥΜΠΙΑΔΑ «Ο ΑΡΧΙΜΗΔΗΣ» 
          θα γίνει το Σάββατο 23 Φεβρουαρίου 2013.
             Ο διαγωνισμός θα διεξαχθεί στην Αθήνα, στο κτίριο του Νέου Χημείου, οδός Ναυαρίνου 13Α, μεταξύ Μαυρομιχάλη και Χαρ. Τρικούπη στις 09.00 – 12.00 π.μ.

    Την Κυριακή 24 Φεβρουαρίου 2013 στη Μεγάλη Αίθουσα Τελετών του Πανεπιστημίου Αθηνών
           και ώρα 11.00 π.μ. θα γίνει η τελετή βράβευσης των μαθητών που θα διακριθούν στον «ΑΡΧΙΜΗΔΗ». 

    Τετάρτη 20 Φεβρουαρίου 2013

    Μαθηματικά και ρουλέτα - Το έχετε σκεφτεί;

    Έχετε σκεφτεί γιατί η αριθμητική ακολουθία του τροχού της ρουλέτας είναι η παρακάτω;
    • Ευρωπαϊκή/γαλλική ρουλέτα με ένα 0:
    0-32-15-19-4-21-2-25-17-34-6-27-13-36-11-30-8-23-10-5-24-16-33-1-20-14-31-9-22-18-29-7-28-12-35-3-26
    • Αμερικάνικη ρουλέτα με διπλό μηδέν:
    0-28-9-26-30-11-7-20-32-17-5-22-34-15-3-24-36-13-1-00-27-10-25-29-12-8-19-31-18-6-21-33-16-4-23-35-14-2

    Ποια είναι ακολουθία; Μήπως η διάταξη των αριθμών είναι τυχαία;

    Η ρουλέτα δεν έχει μνήμη.

    ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΤΗΣ ΡΟΥΛΕΤΑΣ , ΑΛΗΘΕΙΕΣ ΚΑΙ ΨΕΜΑΤΑ!!!
    Για περισσότερες πληροφορίες Μαθηματικά και ρουλέτα δείτε παρακάτω.

    Παρασκευή 15 Φεβρουαρίου 2013

    Σημειώσεις ΕΠΑΛ: Γ΄ Λυκείου - Γενικής Παιδείας

    Οι παρακάτω σημειώσεις είναι από τον συνάδελφο Μιχάλη Γιαννόπουλο που διδάσκει στο ΕΠΑΛ της Αμερικανικής Γεωργικής Σχολής (Α.Γ..Σ) Θεσσαλονίκης και τα πρόσφερε αποκλειστικά στους αναγνώστες του lisari.blogspot.com.

    Για απευθείας αποθήκευση πατήστε: 
    1. Όρια και συνέχεια
    2. Στατιστική

    Επίσης, δείτε τις άρτιες σημειώσεις του συναδέλφου Κώστα Κουτσοβασίλη για την Στατιστική (για ΓΕΛ αλλά ταιριάζουν και για ΕΠΑΛ).

    Για απευθείας αποθήκευση πατήστε εδώ.







    Μαθηματικά λόγια αγάπης για την ημέρα των ερωτευμένων!

    1) Κύκλος είναι η ζωή
    με κέντρο την αγάπη,
    διάμετρο τον έρωτα
    και εμβαδόν το δάκρυ.

    2) Στην αριθμητική της αγάπης, ένα συν ένα ισούται με το παν και δύο πλην ένα με το μηδέν.

    3) Την ώρα των μαθηματικών σε σκεφτόμουν, αλλά δεν μπορούσα να υπολογίσω πόσο πολύ σε αγαπώ!

    4) Ερωτική εξομολόγηση σε μαθηματική γλώσσα 
    (μας το έστειλε ο αγαπητός και φίλος Τριαντάφυλλος Πλιάτσιος)

    Μια φορά θα ήθελα να περιγράψω τις συντεταγμένες του εφαρμοστού διανύσματος σου, που έχει αρχή την καρδιά μου και πέρας τα μάτια σου...

    Tα μάτια σου αποτελούν ταυτοτική συνάρτηση των δικών μου.

    Μα όταν βρίσκεσαι μακριά μου η ορίζουσά μου μηδενίζεται και το σύστημά μου γίνεται αδύνατο.
    Μόνο όταν είσαι στην αγκαλιά μου ισχύει και έχω μοναδική λύση να σου δείξω την αγάπη μου.
    Μια αγάπη που όλα τα σημεία ανήκουν στην ίδια κλάση συγγραμικών διανυσμάτων.
    Γι αυτό λατρεία μου σου ζητάω να κρατήσεις για πάντα την αγάπη μου
    ανεξάρτητη του U και του C .
    Σ αγαπώ τόσο πολύ που η αγάπη μου τείνει στο +00 (άπειρο) και το όριό της δεν ορίζεται.....

    5) Η εξίσωση της Αγάπης (μας το έστειλε η αγαπητή Αλεξάνδρα Στυλιανίδου)


    Σημειώστε τα δικά σας μαθηματικά λόγια αγάπης! 

    Τρίτη 12 Φεβρουαρίου 2013

    Επιτυχόντες 73ου Πανελλήνιου Μαθηματικού Διαγωνισμού "Ο Ευκλείδης"

    Η Επιτροπή Διαγωνισμών της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας εξέδωσε την παρακάτω ανακοίνωση:

    Οι Επιτυχόντες του 73ου Πανελλήνιου Μαθηματικού Διαγωνισμού "Ο Ευκλείδης" θα ανακοινωθούν  σήμερα (12/2/2013) το βράδυ.

    Για τα θέματα και λύσεις πατήστε εδώ.

    Μια πρόχειρη δημοσίευση από την ΕΜΕ, δείτε εδώ.

    Επιτυχόντες Διαγωνισμού Ευκλείδη 2012 - 2013



    Έχετε απόδειξη;

    Αποδείξτε τα παρακάτω (προφανείς) ιδιότητες (λήμματα) χρησιμοποιώντας τις εξής δομικές σχέσεις (αξιώματα) αντιμεταθετική, προσεταιριστική, επιμεριστική, ουδέτερο στοιχείο ως προς την πρόσθεση και πολ/σμο, αντίθετοι και αντίστροφοι αριθμοί, πρόσθεση και πολ/σμού του ίδιου αριθμού και στα δύο μέλη μιας ισότητας.

    Ι) $0\neq 1$

    ΙΙ) Το -α  είναι μοναδικό

    ΙΙΙ) Αν $a\neq 0$ τότε ο $a^{-1}$ είναι μοναδικό

    IV) -α = (-1)α

    V) (-1) (-1) = 1

    VI) (-α)β = α(-β) = - αβ και (-α) (-β) = αβ

    VII) $a*0=0$

    VIII) $ab=0\Leftrightarrow a=0$ ή $b=0$  (δείτε μια απόδειξη εδώ)

    Αναμένω τα σχόλια και τις αποδείξεις σας.

    Τρίτη 22 Ιανουαρίου 2013

    Επιστολή από μία συνάδελφο: Η προσπάθεια ενός κοριτσιού να επιβιώσει από την διπλή πείνα

    Μια επιστολή που μας έστειλε μια συνάδελφο για μια μαθήτρια που αντιμετωπίζει δυσκολίες επιβίωσης και πρέπει να δώσει την μάχη της με το θεριό των Πανελλαδικών εξετάσεων. 


    Θα ήθελα  την συμμετοχή και την γνώμη σας στην απόγνωση του εκπαιδευτικού (μαθηματικού στην περίπτωσή μας) που πρέπει να αντιμετωπίσει τις πρακτικές δυσκολίες της εκπαίδευσης και από την άλλη να στηρίξει την προσπάθεια του μαθητή να επιβιώσει 

    Διαβάστε το κείμενο και δώστε στο τέλος τα σχόλια σας. 

    "...με τα όρια μπορεί να παλέψει κανείς
    με τις παραγώγους και τα ολοκληρώματα επίσης
    με την πείνα όμως...

    και μιλάω για την αληθινή πείνα...
    αυτή που κάνει τα πόδια να τρέμουν και το χρώμα να φεύγει από τα μάγουλα
    και το χειρότερο δεν είναι η πείνα. Είναι η αξιοπρέπεια που σταματάει το χέρι απ το να πάρει το τελευταίο κουλουράκι από το πιάτο.

    και μιλάω και για μια άλλη πείνα...
    την πείνα για μάθηση, την πείνα για δουλειά, την πείνα για φυγή από τη μιζέρια. Αυτή την πείνα που κάνει την καρδιά να κτυπάει ακόμα και αν το στομάχι γουργουρίζει. Αυτή την πείνα που κάνει το μυαλό να αστράφτει ακόμα και αν το κορμί τρέμει.

    Και αυτές οι πείνες πάνε μαζί. Χέρι χέρι. Κι αυτό το παιδί θα γράψει πανελλήνιες (αν υπάρχουν λεφτά για βενζίνη γιατί το σχολείο είναι 18Km μακριά)

    Θα περάσει κιόλας (πριν δυο χρόνια ξαναέδωσε πανελλήνιες και πέρασε αλλά δεν είχε λεφτά να πάει να γραφτεί)

    Και χαλάλι η κούραση που αντέγραψε ΟΛΟ το βιβλίο της ειδικότητας με το χέρι γιατί είχε χάσει το δικό του βιβλίο.

    <<Και κάνει και ένα κρυοοοοο στο σπίτι...>>


    Κι εγώ κάθομαι απέναντι αντί να κάθομαι δίπλα. Και προχωράω στην ύλη και αναρωτιέμαι ποια πείνα από τις δυο θα υπερισχύσει, αυτή που μας επέβαλαν η αυτή που μας στέρησαν.
    Και ντρέπομαι γιατί αυτά που έχω να προσφέρω είναι ανούσια και κανένα θεώρημα δεν εξασφαλίζει τη λύση σε αυτό το πρόβλημα".


    Σας ευχαριστώ για το χρόνο σας, για το πολύ αξιόλογο site σας και για τις σημειώσεις που έχω κατά καιρούς χρησιμοποιήσει. Θα ήθελα πολύ μια συμβουλή για το πως αντιμετωπίζουμε ένα παιδί που πεινάει και με τις δυο πείνες.


        Με τιμή Σταυρούλα (Λίνα) Παναγιωτοπούλου μαθηματικός.



    7ος "Μικρός Ευκλείδης" : Ηλεκτρονική Αίτηση Συμμετοχής

    Για αίτηση πατήστε εδώ.

    7ος Μαθητικός Διαγωνισμός "Παιχνίδι και Μαθηματικά"

    Στοιχεία Δημοτικού Σχολείου


    - Διεθνής Μαθηματικός Διαγωνισμός ΚΑΓΚΟΥΡΟ 2013 -

    Μας κοινοποιήθηκε μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου την εκδήλωση ενδιαφέροντος (για μαθητές, γονείς και καθηγητές) και την ημερομηνία διεξαγωγής του διαγωνισμού.


    "Αγαπητέ συνάδελφε ή γονέα,
     Σας γράφουμε για να σας ενημερώσουμε για τον επόμενο Διεθνή Μαθηματικό Διαγωνισμό "Καγκουρό" ο οποίος προγραμματίζεται να διεξαχθεί το Σάββατο 23 Μαρτίου 2013, στις 9 το πρωί.

    Παγκοσμίως ο διαγωνισμός διεξάγεται με μεγάλη επιτυχία με πάνω από έξι εκατομμύρια μαθητές σχολείων διάσπαρτους σε 52 χώρες, μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα.


    Σημειώνουμε ότι η φιλοσοφία του "Καγκουρό", είναι τελείως διαφορετική από τους γνωστούς διαγωνισμούς που ανιχνεύουν ταλαντούχους μαθητές. Βασίζεται στην αρχή ότι Μαθηματικά είναι παιδεία η οποία πρέπει να παρέχεται σε όλους. Ειδικά, δεδομένου ότι τα μαθηματικά καλλιεργούν την σκέψη και φέρνουν πνευματική ικανοποίηση, δεν πρέπει να απευθύνονται μόνο σε λίγους.


    Δευτέρα 21 Ιανουαρίου 2013

    Ανάρτηση ηλεκτρονικού βιβλίου Αλγεβρας Β Λυκείου

    Δείτε εδώ το νέο ανανεωμένο βιβλίο Άλγεβρας Β΄ Λυκείου που ολοκληρώθηκε (18/1/2013) σε ηλεκτρονική μορφή και αναρτήθηκε στη ψηφιακή πλατφόρμα του υπουργείου Παιδείας.

    Δείτε εδώ

    Το περιεχόμενο του παρόντος τεύχους έχει σε γενικές ­­γραμμές ως εξής:
    • Στο 1ο Κεφάλαιο γίνεται μια επανάληψη των γραμμικών συστημάτων δύο εξισώσεων με δύο αγνώστους, τα οποία οι μαθητές έχουν μελετήσει στο Γυμνάσιο, και εισάγεται η χρήση της ορίζουσας για την επίλυση και διερεύνηση τέτοιων συστημάτων. Επίσης, επιλύονται και γραμμικά συστήματα με τρεις αγνώστους καθώς και μη γραμμικά συστήματα.
    • Στο 2ο Κεφάλαιο εξετάζονται ιδιότητες των συναρτήσεων και των γραφικών παραστάσεών τους, όπως η μονοτονία, τα ακρότατα και οι συμμετρίες μιας συνάρτησης, καθώς και η κατακόρυφη και οριζόντια μετατόπιση της γραφικής παράστασης μιας συνάρτησης.
    • Στο 3ο Κεφάλαιο επεκτείνονται οι τριγωνομετρικοί αριθμοί με την εισαγωγή του τριγωνομετρικού κύκλου και αποδεικνύονται στη γενικότητά τους οι τριγωνομετρικές ταυτότητες. Επίσης, ορίζονται οι τριγωνομετρικές συναρτήσεις, γίνεται η σύνδεση αυτών με φαινόμενα που εμφανίζουν περιοδικότητα και επιλύονται τριγωνομετρικές εξισώσεις. Τέλος χρησιμοποιούνται οι τριγωνομετρικοί αριθμοί γωνιών τριγώνου για τον υπολογισμό των στοιχείων του.
    • Στο 4ο Κεφάλαιο τίθενται οι βάσεις για μια πιο συστηματική μελέτη των πολυωνύμων και αναπτύσσονται διάφορες μέθοδοι επίλυσης πολυωνυμικών εξισώσεων και ανισώσεων.
    • Στο 5ο Κεφάλαιο εισάγονται η εκθετική και η λογαριθμική συνάρτηση, οι οποίες έχουν σημαντικές εφαρμογές σε διάφορα επιστημονικά πεδία.

    Στόχοι

    Με κατάλληλες δραστηριότητες οι μαθητές αναμένεται να καταστούν ικανοί να:­
    • Χρησιμοποιούν τη έννοια της περιοδικής συνάρτησης και να κατασκευάζουν­ γραφικές παραστάσεις τριγωνομετρικών συναρτήσεων.
    • Συνδέουν την περιοδικότητα φυσικών φαινομένων ή καταστάσεων με τις ­τριγωνομετρικές συναρτήσεις.
    • Επιλύουν βασικές τριγωνομετρικές εξισώσεις.
    • Εφαρμόζουν τις έννοιες και τις μεθόδους της Τριγωνομετρίας στην επίλυση πραγματικών προβλημάτων.
    • Επιλύουν πολυωνυμικές εξισώσεις και εξισώσεις που ανάγονται σε πολυωνυμικές.
    • Χρησιμοποιούν τις ιδιότητες της εκθετικής και λογαριθμικής συνάρτησης στη μελέτη προβλημάτων.