Στηρίξτε το έργο μας!

Τρίτη 21 Μαΐου 2013

Σχόλια για τα θέματα Πανελλαδικών Εξετάσεων Μαθηματικών Γενικής Παιδείας

Ας κάνουμε μία γύρα μέσα στο διαδίκτυο για να δούμε τα σχόλια καθηγητών - μαθητών για τα φετινά θέματα Πανελλαδικών Εξετάσεων 2013.

Σημείωση: Τώρα βγήκε η ανακοίνωση της ΕΜΕ για το λάθος που πρώτοι είχαμε αναφέρει για το υποερώτημα Δ3 των ΕΣΠΕΡΙΝΩΝ σχολείων. 

Δείτε την αναφορά μας στο blog, εδώ και στο mahtematica.gr  και κανείς δεν είπε τίποτα (εκτός από κάποιον μαθητή)!!

Έβγαλε και η ΕΜΕ ανακοίνωση για το λάθος θέμα και αναφέρει τα εξής:

Επισημαίνουμε ότι το Θέμα Δ3 του μαθήματος: “Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής Γενικής Παιδείας” των Πανελλαδικών Εξετάσεων της Δ΄ Τάξης Εσπερινού Γενικού Λυκείου και ΕΠΑΛ (Ομάδα Β΄), που διεξήχθησαν τη Δευτέρα 20 Μαΐου 2013 είναι λάθος.
      Καλούμε το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού να λάβει τα κατάλληλα μέτρα και να δώσει οδηγίες για τον τρόπο βαθμολόγησης των γραπτών.

      Επιπλέον, λαμβάνοντας υπόψη το βαθμό δυσκολίας των θεμάτων των άλλων μαθημάτων Γενικής Παιδείας που εξετάσθηκαν την ίδια μέρα, έχουμε να επισημάνουμε ότι υπάρχει άνιση μεταχείριση των μαθητών που επέλεξαν τα Μαθηματικά Γενικής Παιδείας σε σχέση με τους μαθητές που επέλεξαν τα άλλα μαθήματα Γενικής Παιδείας.

H ανακοίνωση της Κεντρικής Επιτροπής Εξετάσεων

«Η Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων (ΚΕΕ) ανακοινώνει ότι στο θέμα Δ3 του μαθήματος «Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής Γενικής Παιδείας» των Εσπερινών Λυκείων, στο οποίο εξετάστηκαν περίπου πεντακόσιοι υποψήφιοι, δόθηκε μία ασύμβατη υπόθεση, η οποία, ωστόσο, ουδόλως επηρεάζει την επίλυση του θέματος.
Η ΚΕΕ με οδηγία της προς τα Βαθμολογικά Κέντρα θα λάβει όλα τα απαραίτητα μέτρα για την ισότιμη και αντικειμενική βαθμολόγηση όλων των υποψηφίων».

Για το Δελτίο Τύπου πατήστε εδώ.

(1) Δείτε την ανακοίνωση της Ε.Μ.Ε

Θέμα Α
Θεωρία

Θέμα Β
Συνδυάζει γνώσεις Πιθανοτήτων και Ανάλυσης

Θέμα Γ
Ελέγχονται γνώσεις από μεγάλο μέρος του Κεφαλαίου της Στατιστικής

Θέμα Δ
Συνδυάζει όλα τα κεφάλαια της διδακτέας ύλης. 


                                                                         ΓΕΝΙΚΑ ΣΧΟΛΙΑ
Τα ερωτήματα καλύπτουν το σύνολο σχεδόν της ύλης με πολλά ερωτήματα κλιμακούμενης δυσκολίας, που συνδυάζουν διαφορετικά κεφάλαια. Θα μπορούσε βέβαια να υπήρχε καλύτερη συνάφεια στα ερωτήματα.
Η επιτυχής αντιμετώπιση από τους υποψηφίους προϋποθέτει:
•    πολύ καλή γνώση των εννοιών
•    βασικές γνώσεις από τις προηγούμενες τάξεις
•    κριτική ικανότητα
•    ευχέρεια στους υπολογισμούς και αυξημένη προσοχή
•    δυνατότητα συνδυασμού γνώσεων από διαφορετικά κεφάλαια
Τα θέματα χαρακτηρίζονται μεγαλύτερου βαθμού δυσκολίας από τα αντίστοιχα περσινά και απαιτούσαν περισσότερο χρόνο.

Σχολιασμός των θεμάτων από την Μαθηματική εταιρία παράρτημα Ηρακλείου , 
κύριος Μπουνάκης.

Μαθηματικά Γ. Π.: Μια σύντομη κριτική ματιά

1. Γενικά τα θέματα ήταν δύσκολα, πολλά, μη αντιμετωπίσημα από ένα άριστο μαθητή εντός του διατιθέμενου χρόνου, αναντίστοιχα με το επίπεδο των μαθητών και του σχολικού βιβλίου. Οι θεματοδότες, στην προσπάθειά τους να βρουν πρωτότυπα θέματα, έφτιαξαν θέματα μάλλον για καθηγητές και φροντιστές παρά για μαθητές...

2. Το Β2 ερώτημα είναι δύσκολο και τέθηκε, αψυχολόγητα, σε θέμα που απευθύνεται σε μέτριους και αδύνατους μαθητές (οι εξετάσεις είναι και απολυτήριες!).

3. Το Θέμα Γ (εκτός του Γ4) είναι θεωρητικό και δύσκολο για καλούς μαθητές, "προσβάλει" την Στατιστική η οποία είναι κυρίως μια πρακτική επιστήμη και δεν απευθύνεται σε μαθητές της Γ΄Λυκείου Γενικής παιδείας με την συγκεκριμένη ύλη.

4. Δύσκολο θέμα, με αψυχολόγητο ανακάτεμα γνώσεων, για μαθητές Γενικής παιδείας όταν μάλιστα δεν υπάρχει χρόνος να αντιμετωπιστεί.

Αν πιστεύουν μερικοί θεματοδότες ότι τα Μαθηματικά στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση είναι Γρίφοι, Βάρβαρες Ασκήσεις και Ανταγωνισμός με Καθηγητές, σε βάρος των μαθητών, καλύτερα να αλλάξουν, ή να τους αλλάξουν, πόστο, γιατί το μόνο που πετυχαίνουν είναι να υπονομεύουν την Μαθηματική Εκπαίδευση και να απογοητεύουν τους φιλομαθείς νέους.

Τώρα, αν τα θέματα είναι σύμφωνα και με την νομοθεσία, ας ρίξουν μια ματιά στο συνημμένο αρχείο...

Δημήτρης Μπουνάκης, Σ. Σ. Μ


(από το blog ke-ntro.blogspot.com) 

(2) eisatopon.blogspot.com του Σωκράτη Ρωμανίδη

Ερώτηση στα μέλη της επιτροπής που έβαλαν τα σημερινά θέματα στα Μαθηματικά Γενικής Παιδείας:

Θέλει πολύ μυαλό για να καταλάβετε ότι το μάθημα ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ πανελλαδικά εξεταζόμενο ΑΠΟ ΟΛΟΥΣ, αλλά ένα μάθημα επιλογής Γενικής Παιδείας?


(3) fotis' blog about maths του Φώτη Σταυρίδη

Αρχικά θα συμφωνήσω με την άποψη της καλής συναδέλφου Κατερίνας Καλφοπούλου ότι δεν πρόκειται για εξετάσεις αλλά για διαγωνισμό κατάταξης υποψηφίων.
Συμβαδίζει εντελώς με την άποψή μου ότι δεν σε νοιάζει τι θα γράψεις, αλλά τι θα γράψεις σε σχέση με τους υπόλοιπους.

Είναι προφανές ότι σιγά σιγά πάνε με τα θέματα να "κόψουν" τη θεωρητική από την επιλογή Μαθηματικών+Οικονομίας για το 5ο πεδίο...Είναι απαραίτητα αυτό κακό? Η άποψή μου είναι πως όχι.

Ως τεταρτοετής φοιτητής ακόμα το 2001 (είχα δώσει την προτελευταία χρονιά των δεσμών) είχα πετύχει κοπέλα που είχε μπει στο ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟ από ΘΕΩΡΗΤΙΚΗ.Αν είναι δυνατόν. Από τότε ακόμα είχα φίλους μικρότερους σε ηλικία από εμένα που μπήκαν στο οικονομικό μη γνωρίζοντας καν ολοκληρώματα (λόγω θεωρητικής)...Για να περάσουν τα μαθηματικά στη σχολή οι πιο πολλοί "έφτυσαν αίμα" ή έκλεψαν (ω ναι μη γελιόμαστε, όλοι ΣΧΕΔΟΝ κάτι κάναμε ως φοιτητές) ή έστω πλήρωσαν για μαθήματα εκτός πανεπιστημίου φυσικά. Την κατάσταση αυτή φυσικά και την συνάντησα και σε μαθητές μου.

Είναι γνωστό ότι μου αρέσουν τα δύσκολα και τα συνδυαστικά θέματα και αυτός είναι ο λόγος που διαφωνώ συχνά με τους νεότερους μαθητές μου στο σχολείο γιατί τους βάζω δύσκολα. Δυστυχώς ή ευτυχώς έτσι είναι τα μαθηματικά...Εγώ δεν τα λέω δύσκολα αλλά απαιτητικά.θεωρώ όμως ότι καλύτερο είναι να μπαίνουν στο κλίμα από νωρίς παρά να πάρουν την κρυάδα στα 18.

Το ζήτημα για τα απαράδεκτα σχολικά βιβλία θα το θίξω κάποια άλλη στιγμή.

Ας πάμε όμως στα θέματα...

Μήπως ήταν πολλά? Ήταν...
Μήπως ήταν πολύ συνδυαστικά? Ήταν...
Είχαν διαβάθμιση? Δεν θα το έλεγα...
Έγινα σωστά η κλιμάκωση των βαθμών? Δε νομίζω...Πιστεύω πως θα υπάρχουν κενά σε κλίμακες βαθμών...Θα έχει άριστα γραπτά, μέτρια γραπτά και άσχημα γραπτά. Δεν θα υπάρχουν κατά τη γνώμη μου πολλά ενδιάμεσα σε αυτές τις κλίμακες γραπτά (πχ πολύ καλά γραπτά).

Ας τα δούμε ένα ένα...(link με τα θέματα
εδώ)

Θέμα Α.

Θεωρία δεν πιστεύω πως έχει κάτι να αναλύσουμε.

Θέμα Β.

Θύμισε κάπως τα θέματα 2011.Η πρώτη κρυάδα για τους μέτριους μαθητές.Τους έκοψε τα φτερά.Το P(ω4)=0 πιστεύω πως όλο και κάποιους μπέρδεψε.

Θέμα Γ.

Υπάρχει ακόμα κόσμος που θεωρεί ότι "Μπήκε αυτό το θέμα στον ΟΕΦΕ, άρα <κάηκε>"?
Όχι ότι ήταν πρωτότυπο μιας και το είχαμε δει και το 2010 αλλά είχαν μια κοινή έμπνευση με τη Στατιστική του ΟΕΦΕ (βλέπε ΟΕΦΕ 2013 θέμα Β).

Θέμα Δ.

Χάθηκε ο κόσμος να ζητήσετε την εφαπτομένη στο Δ1, ώστε να συνεχίσει παρακάτω κάποιος που δεν τα κατάφερε στο Δ2?
Δ2 Πολύ γράψιμο όμως ρε αδερφέ...πολύ γράψιμο.
Δ3 Πολύ νορμάλ...έχουμε λύσει πολλά τέτοια...στην ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ!
Δ4 πλέον όταν το έλυσα και αυτό ήθελα ένα deponάκι...πολύ γράψιμο και πολύ δείκτης πάνω,κάτω,πλάγια...άσε που εξαντλήσαμε όλες τις μεταβλητές.

Στον
επίλογο θα πω ότι τα θέματα ήταν κουραστικά κατά τη γνώμη μου...συνδύασαν τα πάντα...αλλά εμένα προσωπικά δε μου άρεσαν και τόσο γιατί είχε (και ας καταντήσω βαρετός) πολύ γράψιμο. Πολύ όμως. Δεν έχω καταλήξει ακόμα επίσης αν το Β ήταν ευκολότερο από το Γ ως προς τη διαβάθμιση. Πάντως για ένα είμαι σίγουρος...δύσκολα κάποιος από τη θεωρητική θα επιλέξει του χρόνου Μαθηματικά Γενικής (σιγά το πράγμα που μάντεψα...όλοι οι συνάδελφοι το κάνατε)


παλαιοπωλείο Μαθηματικών του Κανάβη Χρήστου
Θεωρώ τα θέματα καλά όσον αφορά τη διατύπωση τους και την ποικιλία τους. Θα τα χαρακτήριζα όμως, από τα δυσκολότερα που έχουν πέσει. Πάρα πολύ απαιτητικά για τον εξεταζόμενο χρόνο και φυσικά για μάθημα γενικής παιδείας. Καλή τύχη σε όλους και ειδικά σε αυτούς που δε πήγαν και τόσο καλά, συμβουλεύω να μην το βάλετε κάτω. Υπάρχει και συνέχεια.... 

ke-ntro.blogspot.com του Μάριου Κοντέλλη

  
lisari.blogspot.com
Δείτε εδώ σχόλια αναγνωστών μας 

www.mathematica.gr
Δείτε εδώ πληθώρα μηνύματα συναδέλφων από το αγαπημένο forum των μαθηματικών

Βασίλης Μαυροφρύδης - Μαθηματικός από τις Σέρρες

Τα πιο δύσκολα θέματα γενικής ολ τάιμ!!
 

ΘΕΜΑ Α
φυσιολογικό
 

ΘΕΜΑ Β
Δεν είναι θέμα Β ...
Β2,Β3 δύσκολα ερωτήματα για Β αλλά ένα ωραίο Γ. Ανισότητες με υποσύνολα.

ΘΕΜΑ Γ

Γ1. Από τα δύσκολα ερωτήματα αν και κλασικό.
Γ2. ΝΑ ΚΑΙ ΚΆΤΙ ΕΎΚΟΛΟ
Γ3. Δύσκολο (προσωπικά σκέφτηκα σταθμικό μέσο με βάρη τις σχετικές συχνότητες)
Γ4. Από τα κλασικά δύσκολα ερωτήματα της στατιστικής και αυτό που έχουμε συνηθίσει να το βλέπουμε στο τελευταίο θέμα.
Το θέμα Γ είναι ένα ζόρικο θέμα Δ

ΘΕΜΑ Δ
Είναι ένα καλό θέμα κατεύθυνσης που και καλοί μαθητές δεν βγάζουν.....

Δ1. Αδυναμία κατασκευής σχήματος (βοηθά για το ισοσκελές αν και μη αναγκαία) και το -1<κ<3 5="" br="">Δ2. Καλό ερώτημα
Δ3. Εξωπραγματικό ερώτημα. Ελάχιστοι θα λογαριθμίσουν...απουσιάζει προηγούμενο ερώτημα που ζητά μελέτη μονοτονίας ή ακροτάτων...να δούμε ποσοστιαία πόσοι θα το λύσουν!!
Δ4. Μπορούσε να δοθεί το Ω περιφραστικά...ο τρόπος που δόθηκε δεν μου άρεσε. Οι ανισοτικές σχέσεις μεταξύ των παρατηρήσεων μπορούσαν να δοθούν έξω από τον ορισμό του Ω ως αλγεβρικό δεδομένο. Λεπτομέρεια βέβαια, αλλά...

Συνεχίζεται η "παράδοση" των τελευταίων χρόνων για ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ γράψιμο...απλά εκτοξεύτηκε και η δυσκολία. Του χρόνου να μην ξεχάσουμε να προτείνουμε στους μαθητές μας την φυσική γενικής και την Βιολογία.
Σαν μαθηματικός μου άρεσαν τα θέματα ...σαν καθηγητής όχι. 


Σωκράτης Λύρας - μαθητής Γ΄ Λυκείου
Απαράδεκτα θέματα..είμαι φανατικά υπέρ των (πολύ) δύσκολων θεμάτων, αλλά εκεί που πρέπει.
Χρειάστηκα 18,5 σελίδες,αυτό τα λέει όλα.


Θανάσης Νικολόπουλος - Καθηγητής Ζακύνθου
Σήμερα στη Ζάκυνθο ήμουν εξεταστής φυσικώς αδυνάτων.

Απαράδεκτα θέματα! Αυτά είναι θέματα επιπέδου Μαθηματικών Κατεύθυνσης σε ύλη Μαθηματικών Γενικής Παιδείας! Πολλές δυσκολίες, πολλά σημεία που ήθελαν προσοχή. Απαράδεκτο το γεγονός ότι εμφανίζεται δύο φορές η ίδια συνάρτηση xlnx (τα /3 ή +2 που έχουν οι παραλλαγές δεν ξεγελούν, τελικά η παραγώγιση της xlnx ήταν το θέμα...)

Δηλαδή συγνώμη, δεν μπορούσαν να βάλουν άλλη συνάρτηση, είναι δυνατόν σε δύο διαφορετικά θέματα να εμφανίζεται κατά βάση η ίδια;

Επίσης η P(ω4)=0 ναι, θεωρητικά είναι εντός ύλης στον αξιωματικό ορισμό της πιθανότητας αλλά υπήρχε λόγος να ζητηθεί; Δηλαδή στοιχείο του δειγματικού χώρου με μηδενική πιθανότητα; Σε εμένα τον ίδιο ήρθε μαθητής (που εξεταζόταν δηλαδή προφορικά) ο οποίος είχε βρει αυτή την πιθανότητα ΣΩΣΤΑ αλλά θεωρούσε ότι δεν μπορεί να ήταν σωστό! Έφαγε πόση ώρα να βρει που είναι το λάθος και στο τέλος αφού δεν την βρήκε αποφάσισε ότι θα έχει κάνει λάθος και δεν έπιασε και τα επόμενα! Κοινώς το θέμα είναι τυπικά σωστό αλλά έτσι όπως είναι δομημένο κάνει τους μαθητές να ψάχνουν αν και που έχουν κάνει λάθος (χωρίς να συμβαίνει κάτι τέτοιο). Άτιμη παγίδα!

Και θα πω και την κακία μου!

Επειδή εμείς εξετάζουμε προφορικά επιτόπου, μας έρχονται ενδεικτικές απαντήσεις περίπου μιάμιση ώρα μετά τα θέματα. Φέτος για δεύτερη φορά (το ίδιο έγινε και πέρυσι) βρήκα εγώ προσωπικά λάθος στις ενδεικτικές απαντήσεις και τρέχαμε με τηλεφωνήματα μέχρι το Υπουργείο για να τους το πούμε και να διορθώσουν την απάντηση που έστειλαν.

Εντάξει πρόλαβα να είμαι εγώ, θα ήταν κάποιος άλλος, αλλά το θέμα είναι πως δεν γίνεται αυτοί που βάζουν τα θέματα να στέλνουν λάθος απαντήσεις στους διορθωτές! Δεύτερη χρονιά σερί γίνεται αυτό (και τις δύο έτυχε εγώ να έχω εντοπίσει αυτό το λάθος και να ψάχνουμε το υπουργείο)...

Τι δείχνει σε μένα ως εκπαιδευτικό αυτό για την προσοχή που δίνουν στην επιλογή (και στις λύσεις) των θεμάτων;


Αγαπητός (σχολείο Αιγάλεω) - ΚΑΡΑΠΑΤΗΣ (σχολείο της Ν. Σμύρνης)
Κρίμα, από Σεπτέμβρη βλέπω να ξεμένουμε από μαθητές στα Μαθηματικά Γενικής Παιδείας, αν είναι γενική οδηγία να τα δυσκολέψουν τόσο ας μας το πουν τουλάχιστον να προετοιμάζουμε ανάλογα τα παιδιά και να μην έχουμε δράματα σαν το σημερινό!


Οι παρακάτω σκέψεις-θέσεις είναι απαύγασμα της εμπειρίας δύο μαθηματικών που χρόνια τώρα πασχίζουν διδάσκοντας μαθηματικά "μέσα" στην τάξη του Δημόσιου Λυκείου. Θέτουμε εξαρχής το ερώτημα :είναι παιδαγωγικά συνεπές ο εκπαιδευτικός που κάθε χρόνο στην ίδια ύλη εμπλουτίζει και ανανεώνει τη συλλογή των θεμάτων του "εξελισσόμενος" να αξιολογεί σε τέτοιου βαθμού δυσκολίας , θέματα, τους υποψηφίους μαθητές του που έρχονται σε επαφή με το αντικείμενο για μια χρονιά μόνο ;

Σ΄αυτήν τη χρονιά πρέπει να κατανοήσουν-εμπεδώσουν-εφαρμόσουν-γενικεύσουν και να αφαιρέσουν μαθηματικές έννοιες ώστε να αξιολογηθούν σε πανελλήνιο επίπεδο με θέματα που πρέπει να τους κλιμακώσουν σε αδύνατους-μέτριους-καλούς-πολύ καλούς και άριστους.

Πιστεύει κανείς ότι τα θέματα που δόθηκαν στα Μαθηματικά Γενικής Παιδείας πληρούν την παραπάνω προϋπόθεση ;

Ποιο συγκεκριμένα :

1.Υπάρχει έστω και ένα θέμα του σχολικού βιβλίου που να προσεγγίζει στο ελάχιστο τα θέματα Β,Γ,Δ...;

2. Να δεχθούμε ως "πρωτότυπη" τη σύνθεση του Γ θέματος της Στατιστικής. Είναι ¨παιδαγωγικά έντιμο¨ να περιμένουμε από τον υποψήφιο να ανταποκριθεί στον προκλητικά πρωτότυπο ρόλο της διαμέσου για την δημιουργία μιας από τις 4 εξισώσεις ενός γραμμικού συστήματος που και αυτό θέλει αρκετό χρόνο να λυθεί..

3.Σκεφθήκατε άραγε εσείς οι θεματοδότες ότι ο υποψήφιος αν έχει απαντήσει στο ερώτημα Γ1 και έχει την έμπνευση να επαληθεύσει ότι οι υποθέσεις του Γ3 ισχύουν για το Γ2 θα μπορούσε να συμπληρώσει άμεσα τον πίνακα και να τον μεταφέρει σωστά στο τετράδιο του

4. Στο Γ4 ερώτημα για να "ολοκληρωθεί" η παιδαγωγική αντίληψη της αξιολόγησης "επινοήσαμε" να επιλέξουμε κ παρατηρήσεις και να δημιουργήσουμε ένα ομοιογενές δείγμα που οι παρατηρήσεις του ακολουθούν την κανονική κατανομή.

Οι υπόλοιπες ν-κ παρατηρήσεις τι ακολουθούν ώστε το αρχικό δείγμα στο σύνολο του να "ευσταθεί" επιστημονικά ;

5.Αν δεν έγινε παρέμβαση στη φύση των μαθηματικών εννοιών στο Γ4, τι έγινε στο Δ θέμα όπου κατακερματίζοντας μια συνάρτηση που προσφέρεται στο « φαντασιακό μας» γιατί υλοποιεί και ολοκληρώνει τους στόχους αξιολόγησης μας , εκστασιάζει το πρωτότυπο της μαθηματικής σκέψης αλλά συγχρόνως όμως δημιούργει «γνωσιακή ρήξη» στο όψιμο νεανικό μυαλό . Ετσι κτίζεται και αξιολογείται η γνώση ;Αυτά είναι ρεαλιστικά μαθηματικά ; Μπορεί άραγε ο εμπνευστής του θέματος να μας συγκεκριμενοποίηση για την αναφερόμενη συνάρτηση το πραγματικό πρόβλημα ;.

Στην αξιολόγηση της ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ αναφερθήκαμε στην επίδραση της εξέλιξης της τεχνολογίας στο φυσικό περιβάλλον και συμπερασματικά καταλήξαμε ότι : "όσο οι στέγες των σπιτιών ψηλώνουν τόσο οι καρδιές των ανθρώπων απομακρύνονται".

Μήπως είναι άποψη μόνο δική μας ότι όταν ο άνθρωπος εξελισσόμενος παρεμβαίνει στα μαθηματικά με μη ορθολογιστικό τρόπο κάνει τους μαθητές του να απομακρυνθούν από αυτά και την ομορφιά τους

ΜΑΙΟΣ 2013

Οι Εκπαιδευτικοί ΑΓΑΠΗΤΟΣ Δ και ΚΑΡΑΠΑΤΗΣ Σ

Φροντιστήρια (διάφορα)
1. Τα ερωτήματα στα Μαθηματικά Γενικής Παιδείας χαρακτηρίστηκαν αυξημένης δυσκολίας ακόμη και από τους εκπαιδευτικούς. Η δυσκολία αφορούσε κυρίως στον όγκο των απαντήσεων που απαιτούνταν αλλά και στην κριτική σκέψη που έπρεπε να έχουν οι εξεταζόμενοι.

2. Τα θέματα των Μαθηματικών Γενικής Παιδείας ήταν αρκετά απαιτητικά ενώ μάλιστα χαρακτηρίστηκαν από καθηγητές τα ως τα δυσκολότερα των τελευταίων ετών.
Δύσκολα λοιπόν τα θέματα των Μαθηματικών για πολύ καλά προετοιμασμένους υποψηφίους καθώς απαιτούσαν συνδυασμό γνώσεων πολλών κεφαλαίων.
Στο δεύτερο και το τέταρτο θέμα, απαιτείται καλή εμπέδωση των εννοιών και συνδυασμός αυτών. Το τρίτο είναι κλασικό θέμα στατιστικής χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα.
Σε γενικές γραμμές, τα θέματα είναι διαβαθμισμένης δυσκολίας και απαιτούν καλή προετοιμασία
Τέλος, οι μαθηματικοί εκτιμούν ότι το γεγονός της δυσκολίας των Μαθηματικών, θα επηρεάσει τις βάσεις στα τμήματα και τις σχολές που συνδέονται με αυτά.
Διευκρινίζουμε ότι για τους υποψηφίους του 5ου Πεδίου το μάθημα Μαθηματικά Γενικής Παιδείας, είναι μάθημα βαρύτητας μαζί με τις Αρχές Οικονομικής Θεωρίας.



Παρασκευή 17 Μαΐου 2013

Πανελλαδικές Εξετάσεις 2013- online ενημέρωση - Μαθηματικά Γενικής Παιδείας

(Το lisari είναι σε διαρκή ενημέρωση και online όλο το 24-ώρο για ότι χρειαστείτε) 





Η ανακοίνωση της Ελληνικής Μαθηματικής εταιρείας. 

Μετράμε ήδη αντίστροφα, οπότε ετοιμαζόμαστε και φέτος, να καλύψουμε ζωντανά  την διαδικασία των Πανελλαδικών Εξετάσεων 2013 στο μάθημα της Γενικής Παιδείας. Θα σχολιάσουμε, θα δώσουμε λύσεις και θα συζητήσουμε ότι προκύψει...  είμαστε εδώ για οποιαδήποτε ερώτηση σας απασχολεί.


Καφενείο Μαθηματικών 
Κυριακή βράδυ (μετά τις 20:00) θα δοθούν τα SOS θέματα, όπως συνηθίζουν να λένε οι μαθητές. Φυσικά και δεν υπάρχουν τέτοια θέματα (εξού και ο τίτλος), πιο πολύ γίνεται να ωθεί το έναυσμα για κουβέντα. Η κουβέντα αφορά καθηγητές, γι αυτό θα γίνει αργά το βράδυ και νωρίς το πρωί. Η αγωνία των μαθητών είναι γνωστή, λίγοι γνωρίζουν ότι οι καθηγητές αγωνιούν εξίσου ίσως και περισσότερο, είναι όπως το ψυχολογικό που παθαίνεις με την ένεση, πονάς πολύ περισσότερο όταν βλέπεις να την κάνουν σε άλλο παρά σε σένα! Όταν το βλέπεις  αγνοείς τον πόνο του άλλου και φαντάζεσαι τεράστιο πόνο, όταν στο κάνουν αντιλαμβάνεσαι ότι δεν είναι τίποτα και ηρεμείς...

Πριν τις Εξετάσεις
Εδώ δίνουμε τις σκέψεις μας, εδώ δίνουμε τα SOS

Θεωρία
Για απόδειξη οι ιδιότητες της σχετικής συχνότητας για τις παρατηρήσεις

Ορισμοί
1. Ποιοτική και Ποσοτική μεταβλήτη (διάκριση μεταβλητών)
2. Συνάρτηση
3.Διακύμανσης (νέο, σε αντικατάσταση του ορισμού Στατιστικής κατά Fisher που είναι εκτός ύλης!)
4. Στατιστική ομαλότητα (σε ένα ιδιωτικό σχολείο δίνεται SOS εδώ και μέρες)
5. Ο αξιωματικός ορισμός

Σ-Λ
1. Το CV και οι μονάδες μέτρησης
2.  Απλό ενδεχόμενο
3. Σταθμικός μέσος (με παρονομαστή το ν και όχι το άθροισμα των wi)
4. Ο τύπος αi=360*fi
5.  Ένα τοπικό μέγιστο είναι πάντα μεγαλύτερο από ένα τοπικό ελάχιστο (Λάθος).

Ασκήσεις προτεινόμενες (δείτε το επισυναπτόμενο)



Πανελλήνιες εξετάσεις 2013
Εδώ θα παραθέτουμε το υλικό που αφορά τις Πανελλήνιες εξετάσεις 2013 για το μάθημα των Μαθηματικών και στοιχείων Στατιστικής της Γ Λυκείου. Δίνεται και σε μορφή word.

Περιέχονται (μετά από τις 10:00)
  • Θέματα: Δείτε επίσημα εδώ (από την ιστοσελίδα του Υπουργείου Παιδείας)
  • Λύσεις δείτε εδώ ή εδώ τις υποδειγματικές λύσεις που δίνει κάθε χρόνο το mathematica.gr
  • Σχολιασμός θεμάτων 

Τα θέματα της Γενικής Παιδείας ήταν τα πιο δύσκολα θέματα που έχουν τεθεί σε επίπεδο Πανελλαδικών Εξετάσεων, όχι μόνο Κανονικών αλλά και Επαναληπτικών που θεωρούνται πιο απαιτητικές.

Πρώτη φορά βλέπω συνδυαστικό θέμα τέτοιου μεγέθους στο Β.

Πρώτη φορά βλέπω να μην υπάρχει καθόλου κλιμάκωση, θεωρία απλή (άρα έως 5 μονάδες) και δύσκολα θέματα Β, Γ, Δ (άρα έως 15 μονάδες), δύο ταχύτητες εύκολα και πολύ δύσκολα.  

Πρώτη φορά βλέπω τόσα πολλά (και δύσκολα)  ερωτήματα στα Μαθηματικά της Γενικής Παιδείας με αποτέλεσμα το τρίωρο να φαντάζει λίγο…

Πρώτη φορά αντιμετωπίζω την απόλυτη αδικία μεταξύ των Μαθημάτων Γενικής Παιδείας, ήδη κάποιοι μαθητές ξεκινούν με πλεονέκτημα και άλλοι με μειονέκτημα. Η διαφορά των μορίων λόγω αυτής της ανακολουθίας είναι μεγάλη που δύσκολα καλύπτεται από τους υποψήφιους. Φαίνεται ότι μεταξύ μαθητών ίδιων δυνατοτήτων πλεονέκτημα θα έχουν οι μαθητές που δεν διαγωνίστηκαν στα Μαθηματικά Γενικής Παιδείας.

Πρώτη φορά βλέπω τόσο όμορφα θέματα που αδικούνται από την αδηφάγα υπερβολή τους να τεθούν και στο εύκολα θέμα Β. Ξεχάσαμε ότι οι μαθητές παίρνουν βαθμό και για απολυτήριες εξετάσεις γι αυτό δεν εξετάζονται ενδοσχολικά, οπότε το 10 θα έπρεπε τουλάχιστον να ήταν πιο προσιτό.

Για το γνωστικό αντικείμενο…

1) Υπάρχει πρόβλημα στο Γ θέμα με την μικρότερη παρατήρηση 50. Δεν εξασφαλίζεται ότι θα είναι και το κατώτατο όριο της πρώτης κλάσης, σύμφωνα με τα γραφόμενα του σχολικού βιβλίου.

2) Συνεχίζουμε στο Γ θέμα, η διατύπωση «…μεταφέρετε στο γραπτό σας τον πίνακα συμπληρωμένο» σημαίνει ότι βαθμολογούμε το κάθε κελί και όχι την τεκμηρίωση, όχι τις πράξεις. Το πρόβλημα είναι ότι στο επόμενο ερώτημα δίνονται οι απαντήσεις οπότε θα μπορούσε κάποιος ακούραστα να τις αντιγράψει στον πίνακα και να πάρει όλες τις μονάδες χωρίς να έχει κάνει καμία πράξη, καμία τεκμηρίωση!!

3) Τέλος στο θέμα Δ3 στα εσπερινά Λύκεια είναι τελείως λανθασμένο, αφού οι αριθμοί που θεωρούν ότι ικανοποιούν κάποιες σχέσεις είναι ανύπαρκτοι!! Ένα εξόφθαλμο λάθος που το παρατηρεί μέχρι και μαθητής του Δημοτικού!

Θεωρώ ότι μεγάλη ευθύνη την έχουν οι εισηγητές που δεν είχαν κλιμάκωση τα θέματά τους, επίσης ευθύνη έχει και ο λύτης της επιτροπής που δεν εισηγήθηκε (αν το έπραξε τότε κάνω λάθος) ότι τα θέματα είναι πάρα πολλά για το τρίωρο που απαιτείται.

Καθηγητής Μαθηματικών
Χατζόπουλος Μάκης
για το http://lisari.blogspot.com


Καλή αποτελέσματα σε όλους!Μην πτοείστε...



Πέμπτη 16 Μαΐου 2013

Το eisatopon προτείνει και το lisari λύνει! (η τελευταία ενημέρωση)

Μια συνεργασία μεταξύ των κορυφαίων blog στον χώρο τους, eisatopon.blogspot.com και  lisari.blogspot.com, προσφέρει στους μαθητές της Γ Λυκείου στα Μαθηματικά Κατεύθυνσης, ασκήσεις υψηλού επιπέδου για την καλύτερη προετοιμασία.

Κάθε μήνα ο αγαπητός μαθηματικός και κατασκευαστής ασκήσεων Νίκος Ζανταρίδης θα προτείνει ένα θέμα, εφάμιλλο με το Δ θέμα των Πανελλαδικών Εξετάσεων, στη σελίδα eisatopon.blogspot.com. Το lisari με την σειρά του, θα δίνει τις λύσεις στο τέλος του μήνα.

Αναδημοσιεύουμε την αντίστοιχη δημοσίευση που υπάρχει στο eisatopon του φίλου και συγγραφέα Σωκράτη Ρωμανίδη.

▪ Ο Νίκος Ζανταρίδης προτείνει

 Το 4ο Θέμα των Πανελλαδικών εξετάσεων                               
Το eisatopon δημιουργεί τη στήλη: 
 "Η άσκηση του μήνα" 
όπου ο αγαπητός συνάδελφος και φίλος Νίκος Ζανταρίδης θα προτείνει κάθε μήνα μία άσκηση στα Μαθηματικά κατεύθυνσης της Γ΄ Λυκείου, προσoμοίωσης 4ου θέματος των Πανελλαδικών εξετάσεων. 
Ο Νίκος Ζανταρίδης είναι έμπειρος φροντιστής (Φροντιστήριο Πυραμίδα στην Έδεσσα), συγγραφέας και εκδότης του μαθηματικού περιοδικού "Όπερ έδει δείξαι". Με τις ασκήσεις που θα προτείνει θα προσπαθήσει να εξοικειώσει τους μαθητές στον βαθμό δυσκολίας του 4ου θέματος, καθώς και στα ιδιαίτερα τεχνάσματα που απαιτούνται για την αντιμετώπιση των ερωτημάτων του.
 Το 4ο Θέμα των Πανελλαδικών εξετάσεων                               

Σημείωση: Για να δείτε και να αποθηκεύσετε όλα τα θέματα μαζί, πατήστε εδώ

Λυμένα επαναληπτικά θέματα στα μαθηματικά γενικής παιδείας Γ Λυκείου (2013)

Του Μήταλα, Δρούγα, Χάδου
Ένα επαναληπτικό φυλλάδιο από το αγαπημένο blog http://mathhmagic.blogspot.gr με λυμένα θέματα και διασαφηνίσεις στην θεωρία για την επανάληψη στα μαθηματικά γενικής παιδείας 2013.

Για άμεση αποθήκευση πατήστε εδώ.

Για την θεωρία, ορισμοί, προτάσεις και αποδείξεις δείτε εδώ, από τον Μαθηματικό Νικολάου Αλέξανδρο.

Για την ύλη των Πανελλαδικών Εξετάσεων 2013 για τα Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής (Γ.Π) δείτε εδώ

Τρίτη 14 Μαΐου 2013

Υποψήφια θέματα Πανελλαδικών Εξετάσεων στα Μαθηματικά Κατεύθυνσης Γ΄ Λυκείου από το lisari.blogspot

Μία τελευταία προσεγμένη συλλογή για τους υποψήφιους μαθητές της Γ Λυκείου προσφορά του lisari.blogspot σε όλους εσάς που μας στηρίζετε το έργο μας.
 
Περιέχουν βασικά θέματα Μαθηματικών Κατεύθυνσης εφ' όλης της ύλης, τα περισσότερα θέματα είναι συνδυαστικά. Παρουσιάζουν ενδιαφέρον τα συνδυαστικά θέματα Ανάλυσης και μιγαδικών. Τα περισσότερα δε έχουν και υποδείξεις, για να μην ψαχνόμαστε τελευταία στιγμή ...

Για άμεση αποθήκευση πατήστε εδώ.





Ερωτήσεις τύπου "Σωστό - Λάθος" στα Μαθηματικά Γενικής Παιδείας



Το παρακάτω φυλλάδιο είναι αφιερωμένο στον "ανώνυμο" μαθητή και συνάδελφο που σχολίασαν δημόσια για την βοήθεια που προσφέρει το lisari.blogspot.com στον μαθητή και καθηγητή αντίστοιχα. Μπορείτε να δείτε το εν λόγω θέμα όπως και τα σχόλια πατώντας εδώ.  

Σας ευχαριστώ και πάλι για την ενθάρρυνση και υποστήριξη που μου δίνετε δύναμη, να είστε καλά!

Ως προς την ταμπακιέρα. Όσο πλησιάζουμε τις Πανελλαδικές Εξετάσεις μετράμε συνέχεια το σακούλι μας με τις σίγουρες μονάδες που πρέπει να έχει, οι μονάδες τις θεωρίας πρέπει να θεωρούνται τέτοιες, επομένως δίνω ένα φυλλάδιο στα Σωστά – Λάθος από όλα τα κεφάλαια, για τα Μαθηματικά Γενικής Παιδείας,  σαν αφορμή για μία ακόμα επανάληψη στην θεωρία.

Περιέχει:

  • 37 Σωστά - Λάθος στις Πιθανότητες
  • 67 Σωστά - Λάθος στην Στατιστική
  • 32 Σωστά - Λάθος στην Ανάλυση
Για άμεση αποθήκευση του αρχείου πατήστε εδώ.




Δευτέρα 13 Μαΐου 2013

Άντε ρε κοπρίτες καθηγητές που δε θέλετε να δουλέψετε 2 ώρες παραπάνω...

Το lisari.blogspot κάνει μία παρένθεση από τα μαθηματικά και τις Πανελλαδικές Εξετάσεις και παρουσιάζει δύο επιστολές, η πρώτη είναι από τον συνάδελφο που διαθέτει το blog http://mayrogenis.blogspot.gr και η δεύτερη επιστολή, που αναρτήθηκε στο site enikos.gr, είναι από τον αριστούχο μαθητή ΜΑΝΙΚΑ Κ. και οι δύο εκφράζουν τις απόψεις τους από την δική τους σκοπιά, για την απεργία των καθηγητών. Αξίζει να το διαβάσετε!

Του Μαυρογένη
Τι έγινε ρε κοπρίτες εκπαιδευτικοί που σας έβαλαν 2 ώρες να δουλέψετε και χαλάσατε τον κόσμο; Έτσι κι αλλιώς 3 ώρες την ημέρα δουλεύετε... Εσείς που τα κονομάτε από τα ιδιαίτερα... Εσείς που έχετε γεμίσει κάθε είδους γραφείο με αποσπασθέντες και τα σχολεία είναι άδεια; Απεργία μέσα στις πανελλαδικές, ρε αλήτες; Όλο απεργίες μέσα στις πανελλαδικές κάνετε. Τα παιδιά δε τα σκεφτήκατε;
 
 ΒΑΡΕΘΗΚΑ! Βαρέθηκα να με κατηγορούν, βαρέθηκα να γίνομαι δέκτης κακεντρεχών σχολίων σε κάθε παρέα όταν λέω το επάγγελμα μου, βαρέθηκα να απαξιώνεται η προσφορά μου – μικρή, μεγάλη, καμία, εσείς διαλέγετε -, βαρέθηκα να με κατακρίνει το κάθε κομπλεξικό λαμόγιο, βαρέθηκα γενικώς...
Γίνεται τόσος ντόρος για 2 ώρες μάθημα παραπάνω; Όχι δεν γίνεται για τις 2 ώρες παραπάνω, άλλωστε γνωρίζω πολλούς εκπαιδευτικούς που κάνουν επιπλέον ώρες χωρίς να τους το ζητήσει κανείς. Ο ντόρος γίνεται για το ντόμινο που θα φέρουν αυτές οι 2 ωρίτσες:15.000 αναπληρωτές στα σπίτια τους. Ναι είμαστε όλοι εμείς που τόσα χρόνια μπαλώνουμε τις τρύπες της εκπαίδευσης, γιατί όλοι μας, λίγο ή πολύ, έχουμε περάσει από αυτή την ομηρία. Θα μου πεις : «σιγά μωρέ, αναπληρωτές είναι, δεν είναι δα και μόνιμοι...»
Για τους μόνιμους λοιπόν, το 2ωρο επιφυλάσσει μερικές χιλιάδες οργανικές θέσεις στον αέρα, γεγονός που με τα νέα δεδομένα σημαίνει απόλυση. Και για μαντέψτε ποιοι θα βγουν υπεράριθμοι και υποψήφιοι απόλυσης; Προφανώς αυτοί που πήραν τελευταίοι τις οργανικές τους, η πλειοψηφία δηλαδή όσων διορίστηκαν μέσω ΑΣΕΠ (νάτη και η αξιοκρατία που λέγαμε...). Θα μου πεις : «σιγά μωρέ, πως κάνεις έτσι, αφού δεν συμπληρώνουν ωράριο για να έχουν οργανική...»
Για αυτούς λοιπόν που συμπληρώνουν ωράριο το 2ωρο τους επιφυλάσσει μια ωραία εκδρομή στα σχολεία του νομού. Γιατί δεν είναι απλώς ένα 2ωρο. Είναι ένα 2ωρο του ενός, ένα 2ωρο του άλλου και μαζεύονται καμιά 20-30 ώρες που πρέπει να συμπληρωθούν. Βέβαια για έξοδα μετακίνησης ούτε λόγος, και πολύ σου είναι που δουλεύεις θα σου πουν... και για όσους πιστεύουν ότι δεν τρέχει και τίποτα να οργώνεις το νομό, ας φανταστούν έναν δημοτικό υπάλληλο Δευτέρα στο Αμύνταιο, Τρίτη Βαρυκό, Τετάρτη Κάτω Κλινές & Τριπόταμο (διπλές εμφανίσεις), Πέμπτη  Βεύη & Παρασκευή Φλώρινα; Και να βρίσκεσαι στην ηπειρωτική Ελλάδα με τους ανεκτούς δρόμους, πάει και έρχεται σκέψου να είσαι σε κανένα νησί και να χρειάζεται να περάσεις απέναντι;  Θα μου πεις : «πάλι καλά να λες που κοιμάσαι στο σπίτι σου...»
Και για αυτό έχει προβλέψει το 2ωρο. Υποχρεωτικές μεταθέσεις ονομάζεται και πηγαίνεις όπου σε έχει ανάγκη η υπηρεσία. Με απλά λόγια μέχρι τώρα δεν επέτρεπαν στα νέα ζευγάρια να σκεφτούν να κάνουν οικογένεια, τώρα ακόμη και αυτοί που  τα καταφέρατε... ας προσέχατε. Θα μου πεις : «σιγά μωρέ, πως κάνεις έτσι, και οι στρατιωτικοί κάθε τρεις και λίγο αλλάζουν μέρη...» ναι μόνο που εγώ επέλεξα να διοριστώ σε κάποια εσχατιά ή όργωσα την Ελλάδα μαζεύοντας μόρια για να κατασταλάξω κάπου. Αν ήθελα να γίνω καραβανάς θα γινόμουν. Άσε που οι στρατιωτικοί έχουν έξοδα μετακίνησης οικοσκευής με τις μεταθέσεις, σπίτι υπό προϋποθέσεις στα ΣΟΑ, Λέσχες Αξιωματικών και πρατήρια, συνυπηρέτηση κατά προτεραιότητα για τους συζύγους και ένα κάρο άλλα προνόμια, που μεταξύ μας καλώς τα έχουν.
Θα μου πεις : «αυτά όλα τα λες, γιατί δεν ξέρεις πως νιώθουν τα παιδιά που δίνουν εξετάσεις, έλα και λίγο στη θέση τους...» Φίλε μου ξέρω και πολύ καλά μάλιστα, πως νιώθουν τα παιδιά. Έδωσα πανελλαδικές εξετάσεις το 1990. Και τότε είχε γίνει απεργία στις πανελλαδικές, ξεκινήσαμε στις 25 Ιουλίου και τελειώσαμε Αύγουστο. Είχαν μειωθεί τα εξεταστικά κέντρα και εμείς δώσαμε στη Φλώρινα (45 χιλιόμετρα) και πηγαίναμε κάθε πρωί αξημέρωτα μέσα σε κλούβες συνοδεία αστυνομίας. Παρά την ταλαιπωρία δεν ένιωσα κακία ούτε μου έχει μείνει απωθημένο για τους καθηγητές μου. Για αυτό σου λέω ξέρω πολύ καλά πως νιώθουν τα παιδιά...
Άσε που από τη δεκαετία του 90 έχει να δει ο κλάδος απεργιακές κινητοποιήσεις  μέσα στις εξετάσεις. Θα μου πεις : «καλά όλα αυτά, αλλά δουλεύετε 3 ώρες την ημέρα...»
Σωστά. Προφανώς και οι δημοσιογράφοι που το έχουν κάνει πιπίλα το παραπάνω δουλεύουν ένα 2ωρο, όσο δηλαδή διαρκεί η εκπομπή τους... Για σκέψου λίγο. Αυτή η παράσταση που δίνουμε κάθε μέρα, όσο και επαναλαμβανόμενη να είναι, χρειάζεται μια προετοιμασία πριν και μια αξιολόγηση μετά. Δε θα επικαλεστώ μελέτες της ΟΥΝΕΣΚΟ ότι 1 διδακτική ώρα ισούται με 4 γραφείου και άλλα τέτοια όμορφα και γραφικά. Θα σε ρωτήσω και απάντησε στον εαυτό σου (με ειλικρίνεια, κανείς δε θα το μάθει...) από τις 8 ώρες στο γραφείο, πόσες πραγματικά δουλεύεις; Ξέρω, ξέρω τουλάχιστον 7,5. Εμένα μου φτάνει η απάντηση που έδωσες μέσα σου, αυτή να κρατήσεις. Τα σχολεία και ιδιαίτερα τα μεγάλα, είναι πέρα από μια εκπαιδευτική μονάδα, κατ’ ουσία και μια υπηρεσία με όλη τη γραφειοκρατία της, που πιστέψτε με είναι πολύ μεγάλη. Επειδή έχω την τιμή(;) ή την ηλιθιότητα(!) να βρίσκομαι στη διοίκηση μιας τέτοιας μονάδας, κάθε φορά που ο αδερφός μου! μου λέει : «ε, και σιγά τι κάνετε...» του απαντώ (από μέσα μου πλέον γιατί έχω βαρεθεί όπως σου είπα) : «ό,τι ακριβώς και εσύ, συν την διδασκαλία». Θα μου πεις : «κάνετε απεργία γιατί τα κονομάτε από τα ιδιαίτερα...»
Δεν εθελοτυφλώ. Και βέβαια υπάρχουν ιδιαίτερα! Πρώτον, δεν είναι όλοι οι εκπαιδευτικοί φιλόλογοι, μαθηματικοί ή φυσικοί για να κάνουν ιδιαίτερα, όχι ότι όλοι των προαναφερόμενων κλάδων κάνουν. Δεύτερον, όπως και σε πολλά άλλα στη ζωή, χρειάζονται δύο για το ταγκό. Τρίτο και σημαντικότερο, βολεύει την κάθε κυβέρνηση η ύπαρξη των ιδιαίτερων. Αν ήθελε, εν μια νυκτί θα μπορούσε να βρει αυτούς που κάνουν ή ακόμα καλύτερα κατά τη γνώμη μου να τα νομιμοποιήσει και να έχει και έσοδα. Δεν θέλει. Δεν είναι δυνατόν ο κάθε γονιός να βρίσκει τον καλύτερο για το παιδί του και να μη μπορούν να τον εντοπίσουν οι αρμόδιοι.
Για τις αποσπάσεις, τα γεμάτα γραφεία και τις άδειες αίθουσες πιστεύω φίλε μου και εσύ θα συμφωνείς, ότι οι τελευταίοι που φταίνε είναι οι εκπαιδευτικοί, άλλωστε δεν αποφασίζουν αυτοί. Και τώρα που συμφωνήσαμε και σε κάτι, σκύψε λίγο να σου πω ένα μυστικό : «τα παιδιά σας η Κυβέρνηση τα έχει ... ΧΕΣΜΕΝΑ»
Αν ενδιαφερόταν πραγματικά ... δεν θα τα άφηνε νηστικά να λιποθυμάνε στις αίθουσες. Ξέχασα! τους μοίρασε  μία (αριθμός 1) φορά φρούτα που κατά σύμπτωση ήταν σάπια...ατυχία! Αν ενδιαφερόταν πραγματικά ... δεν θα τα άφηνε να ξεπαγιάζουν σε αίθουσες χωρίς θέρμανση λόγω εξίσωσης του φόρου πετρελαίου. Πόσα μάστερ στα οικονομικά χρειάζεται για να βγάλεις απόφαση εξαίρεσης ή ολικής επιστροφής του φόρου στα τιμολόγια που εκδίδονται σε σχολικές επιτροπές;
Αν ενδιαφερόταν πραγματικά ... δεν θα τα άφηνε χωρίς βιβλία. Θα μου πεις χωρίς βιβλία ναι, αλλά με φωτοτυπίες. Αφενός και αυτές τις φωτοτυπίες εμείς οι κοπρίτες που δε νοιαζόμαστε για τα παιδιά τις βγάλαμε, αφετέρου είναι μια καλή προπόνηση για τις σημειώσεις αντί συγγραμμάτων που θα λαμβάνουν στην ακαδημαϊκή ζωή τους.
Αν ενδιαφερόταν πραγματικά... δεν θα τα άφηνε χωρίς μεταφορές μισή και πλέον σχολική χρονιά. Στους αγώνες τους για δωρεάν μεταφορές, οι μαθητές ποιους είχαν συμπαραστάτες, πολλές φορές ακόμα και απουσία των ίδιων των γονιών τους; Καλά το φαντάστηκες, αυτούς τους κοπρίτες που δεν νοιάζονται για τα παιδιά σου. Παράξενο βέβαια γιατί οι καθηγητές είτε με 30 παιδιά είτε με 5 μπορούσαν να κάνουν μάθημα και να πληρώνονται κανονικά, αλλά επιλέξανε να κατεβούν στους δρόμους με τους μαθητές τους.
Φίλε μου εγώ ξέρω με το μικρό του όνομα κάθε παιδί από τα 298 του σχολείου μου, πράγμα που αμφιβάλω αν γνωρίζεις για τους υπαλλήλους του ορόφου του γραφείου σου. Για ορισμένα από αυτά είναι τιμή μου γιατί μου έχουν εμπιστευθεί και γνωρίζω πράγματα που ούτε οι γονείς τους ξέρουν. Δεν είμαι κάτι το ιδιαίτερο, είμαι ακριβώς αυτό που θέλετε για τους εκπαιδευτικούς, και δάσκαλος και διοικητικός υπάλληλος, και προϊστάμενος, και ψυχολόγος και τεχνίτης και συντηρητής και καθαρίστρια και... Για αυτό σου λέω, πολλά μπορείς να μου προσάψεις αλλά όχι ότι δεν νοιάζομαι τους μαθητές μου. Τόσο μάλιστα που με ντροπή ομολογώ, ότι επιστρέφοντας σπίτι δεν έχω τις ίδιες αντοχές και την ίδια υπομονή για τα βιολογικά μου παιδιά.
Ξέρω ότι σε κούρασα, αλλά τώρα στο τέλος είναι το καλύτερο : ΓΙΑΤΙ;;;;;
Βοήθησε με σε παρακαλώ γιατί εγώ δεν μπορώ να το καταλάβω. Γιατί τώρα; Τι εξυπηρετεί η ανακοίνωση της αύξησης του ωραρίου τώρα, δύο εβδομάδες πριν τις πανελλαδικές; Έτσι κι αλλιώς το νέο ωράριο θα εφαρμοστεί το Σεπτέμβριο, γιατί τόση βιάση; Εγώ με το μικρό μου το μυαλό θα άφηνα να γίνουν οι εξετάσεις κανονικά και τέλος Μαΐου θα το ανακοίνωνα. Στη διάρκεια των πανελλαδικών όλο το υπουργείο νεκρώνει και ασχολείται με τις εξετάσεις, άρα ούτε μεταθέσεις, ούτε διορισμοί, ούτε σχεδιασμοί γίνονται. Σε μια χρονιά που μέχρι πριν δύο βδομάδες κανείς δεν μιλούσε για απεργία. Γιατί τώρα; Για αυτό σου λέω, όταν όλα τα κανάλια θα βρίζουν τους τεμπέληδες εκπαιδευτικούς και όλος ο κόσμος θα τα έχει με τους κοπρίτες τους δασκάλους, εσύ έχε τα αυτιά σου ανοιχτά να ακούσεις κάτω από τις φωνές αυτό που σου ετοιμάζουν. Γιατί να είσαι σίγουρος αύριο στη θέση του τεμπέλη εκπαιδευτικού θα είναι ο επίορκος γιατρός ή ο φοροφυγάς έμπορος, μεθαύριο ο πλούσιος φαρμακοποιός, αντιμεθαύριο ο «έχων και κατέχων» ιδιοκτήτης ακινήτου και ίσως με λίγη τύχη να βρεθείς και εσύ.
Ένας κοπρίτης
Πηγή: http://mayrogenis.blogspot.gr

Για σχόλια από το site mayrogenis.blogspot.com πατήστε εδώ,  ενώ για σχόλια από το site alfavita.gr δείτε εδώ.

Συγκλονίζει η επιστολή 16χρονου αριστούχου μαθητή

από το enikos.gr

Συγκλονίζει η επιστολή 16χρονου αριστούχου μαθητή
 Πολλές συζητήσεις έχει προκαλέσει η συγκλονιστική επιστολή ενός 16χρονου αριστούχου μαθητή που κυκλοφορεί εδώ και λίγες ώρες στο Facebook. Όπως τονίζει χαρακτηριστικά αφορμή για να την γράψει στάθηκε η απεργία των καθηγητών μέσα στην εξεταστική περίοδο, ενώ στρέφη τα βέλη του κατά των πολιτικών και των ΜΜΕ.
Αναλυτικά η επιστολή του:
«Λέγομαι Κωνσταντίνος Μανίκας και είμαι μαθητής της πρώτης Λυκείου στο 1ο Λύκειο Δραπετσώνας Αποφάσισα να γράψω αυτό το κείμενο, θέλοντας να εκφράσω τον αποτροπιασμό και την αγανάκτησή μου για το θράσος και την υποκρισία και αυτών που μας κυβερνούν καθώς και όλων αυτών των δημοσιογράφων και ΜΜΕ που τους βοηθάνε για να επιβάλλουν τα άνομα και ανήθικα σχέδια τους σε βάρος των μαθητών και της νέας γενιάς.
Αφορμή είναι η απεργία των καθηγητών μου , μέσα στην εξεταστική περίοδο και τα κροκοδείλια δάκρυα πολιτικών και δημοσιογράφων για το μέλλον μου ,που «κινδυνεύει» απ αυτήν.
Τι λέτε;;;;;
Τι μέλλον έχω , -εξαιτίας σας – κι από ποιους πραγματικά κινδυνεύει;;;;
Ας δούμε πρώτα, ποιος διαμόρφωσε το μέλλον και την ζωή όλων, από παλιά.
- Ποιος έφτιαξε το μέλλον του παππού μου και το έντυσε με τα αποφόρια της ΟΥΝΡΑ, στέλνοντας τον μετανάστη στη Γερμανία;
- Ποιος κακοδιαχειρίστηκε και κατάκλεψε αυτόν τον τόπο;
- Ποιος ανάγκασε την μητέρα μου να δουλεύει απ το πρωί ως το βράδυ για 530 ευρώ, που αφού πληρώσει λογαριασμούς και φαγητό , δεν περισσεύουν –όχι για να μου πάρει παπούτσια- αλλά ούτε ένα βιβλίο που θέλω απ τον πάγκο του παζαριού;;;;;
- Ποιος μείωσε στο μισό τον μισθό του πατέρα μου;
- Ποιος τον συκοφάντησε ,τον απείλησε με επιστράτευση , απόλυση -αυτόν και όλους τους συναδέλφους του στις μεταφορές- όταν κατέβηκαν σε απεργίες μόνο και μόνο γιατί ήθελαν να ζήσουν με αξιοπρέπεια;
- Ποιος θέλει να κλείσει την σχολή που διάλεξε ο αδερφός μου για να πραγματοποιήσει τα όνειρα του, στο Πανεπιστήμιο;
- Ποιος μου έδωσε φωτοτυπίες αντί για βιβλία;
- Ποιος με άφησε να παγώνω χωρίς θέρμανση στην τάξη μου;
- Ποιος φταίει που μαθητές λιποθυμάνε απ την πείνα;
- Ποιος άφησε τόσους άνεργους;
- Ποιος οδήγησε 4000 ανθρώπους στην αυτοκτονία;
- Ποιος άφησε τους παππούδες μας χωρίς περίθαλψη και φάρμακα;
Οι καθηγητές μου ή ΕΣΕΙΣ τα κάνατε όλα αυτά;;;;
Λέτε επίσης ότι οι καθηγητές μου , με την απεργία , θα καταστρέψουν τα όνειρα μου.
Ποιος σας είπε ότι όνειρο μου είναι να είμαι ένας ακόμα άνεργος στο 67% των νέων ανέργων;
Ποιος σας είπε ότι όνειρο μου είναι να δουλεύω ανασφάλιστος και χωρίς ωράρια για 350 ευρώ το μήνα –όπως ψηφίσατε στην τελευταία σας τροπολογία-;
Ποιος σας είπε ότι όνειρο μου είναι να γίνω οικονομικός μετανάστης ;
Ποιος σας είπε ότι όνειρό μου είναι να γίνω delivery boy;
Δυο λόγια θέλω να πω και στους δασκάλους μου , σ όλη τη χώρα.
Δάσκαλοι μου , έχετε υποχρέωση απέναντι σ όλους τους μαθητές ΝΑ ΜΗΝ ΚΑΝΕΤΕ ΟΥΤΕ ΒΗΜΑ ΠΙΣΩ .
Αν υποχωρήσετε στον δίκαιο αγώνα σας τότε πραγματικά θα έχετε παίξει με το μέλλον μου και θα το χετε υποθηκεύσει.
Όποια υποχώρηση και να κάνετε , όποια νίκη της κυβέρνησης , θα μου στερήσει το δικαίωμα να χαμογελάω , να ονειρεύομαι , να ελπίζω, να αγωνίζομαι για καλύτερη ζωή για μια ανθρώπινη κοινωνία.
Στους γονείς , τους συμμαθητές μου και σ όλη την κοινωνία έχω να πω τα εξής:
Θέλετε αυτοί που μας διδάσκουν να ζουν μες στην εξαθλίωση;
Θέλετε να μας στοιβάξουν σαν εμπορεύματα στις αίθουσες;
Θέλετε να κλείσουν τα σχολεία και να χτίσουν φυλακές;
Θα αφήσετε τους δασκάλους μας μόνους τους σε αυτόν τον αγώνα ;
Έτσι θα μας μάθετε να φωνάζουμε αλληλεγγύη ;
Θέλετε ο δάσκαλος να είναι παράδειγμα σε μας, αυτοσεβασμού , αξιοπρέπειας μαχητικότητας η παράδειγμα υποδούλωσης;;;
Θέλετε τελικά να ζήσουμε σαν δούλοι ;
Από αύριο κιόλας , καταλήψεις σε όλα τα σχολεία από μαθητές και γονείς για να στηρίξουμε τους δασκάλους μας μ’ ένα τραγούδι , ένα σύνθημα : «εμπρός να τσακίσουμε τυράννους φασίστες»
Όλοι μαζί για να αγωνιστούμε για δημόσια δωρεάν και ποιοτική παιδεία .
Όλοι μαζί για να ανατρέψουμε αυτούς που κλέβουν το γέλιο μας ,το γέλιο των παιδιών σας.
ΥΓ. όχι από ματαιοδοξία αλλά για να στερήσω από κάποιους το γελοίο επιχείρημα πως «απλά θέλω να χάσω μαθήματα» , παραθέτω τους βαθμούς μου…»

Τετάρτη 8 Μαΐου 2013

Προσομοιωτικό διαγώνισμα με λύσεις Μαθηματικών Γ΄ Λυκείου Κατεύθυνσης

Του Ελευθερίου Προδρόμου

Η ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ Δ/ΝΣΗ ΕΚΠ/ΣΗΣ Β. ΑΙΓΑΙΟΥ
ΘΕΜΑΤΑ ΠΡΟΣΟΜΟΙΩΣΗΣ
Ε π ο π τ ε ί α
Ο Προϊστάμενος
Επιστημονικής και Παιδαγωγικής Καθοδήγησης Δ/θμιας Εκπ/σης Β. Αιγαίου
Πρόδρομος Π. Ελευθερίου





Επαναληπτικό διαγώνισμα Μαθηματικών Γ Λυκείου Κατεύθυνσης από την Ευαγγελική Σχολή

Διδάσκοντες: Ν. Μαυρογιάννης και Α. Τζελέπης

Ένα τρίωρο επαναληπτικό διαγώνισμα για τους μαθητές της Γ Λυκείου Κατεύθυνσης, από το Πρότυπο Πειραματικό Γενικό Λύκειο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης.

Το διαγώνισμα εστιάζεται σε 4 ασκήσεις με βάση το σχολικό βιβλίο και απουσιάζει η θεωρία.

Για άμεση αποθήκευση πατήστε εδώ 


Ο "Μαθηματικός Περιηγητής" προτείνει το lisari λύνει

Ο αγαπημένος ιστότοπος του Σχολικού Συμβούλου Δωδεκανήσου Γιάννη Καραγιάννη ο "Μαθηματικός Περιηγητής" προτείνει διαγωνίσματα προσομοίωσης και το lisari.blogspot.com λύνει.

Θέματα προσομοίωσης Νο 2 πανελληνίων εξετάσεων στα Μαθηματικά Θετικής και Τεχνολογικής κατεύθυνσης Γ’ ΓΕ.Λ. 2013 (26/04/2013)

Δίνουμε τις λύσεις του διαγωνίσματος, δείτε εδώ (ανανεώθηκε, Β΄ έκδοση: 07-05-2013).  

Έγινε μία επισήμανση στο ερώτημα Γ1, στην ισότητα των δύο εκθετικών, οι βάσεις πρέπει να είναι μεγαλύτερες του μηδέν και διάφορες του ένα για να εξισώσουμε τους εκθέτες.

Δευτέρα 6 Μαΐου 2013

Όχι άλλο κάρβουνο με δύσκολα υποψήφια Δ θέματα Πανελλαδικών εξετάσεων - Υποψήφια θέματα Α -Β - Γ

ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ

Επειδή έχουμε δει πολλά υποψήφια δύσκολα θέματα αντίστοιχα με αυτά που τίθονται στο Δ θέμα στις Πανελλαδικές Εξετάσεις Μαθηματικών Γ Λυκείου Κατεύθυνσης, θεωρούμε ότι πρέπει να ασχοληθούμε και με τις άλλες 15 μονάδες. Επίσης πρέπει να τονίσουμε ότι με τα τόσο δύσκολα θέματα που εμφανίζονται κατά καιρούς (και έχουμε δημοσιεύσει και εμείς μέσα από το lisari.blogspot.com) δίνουμε λάθος εντυπώσεις για το επίπεδο των μαθητών μας, για το μέγεθος της δυσκολίας που αναμένουμε από τα φετινά θέματα των Πανελλαδικών και τέλος για ποια θέματα θεωρούμε κατάλληλα για εξέταση των μαθητών, με αποτέλεσμα να βγάζουμε οι ίδιοι τα μάτια μας. Ας ρίξουμε τα φώτα και στα άλλα θέματα Α - Β -Γ (δηλ. 15 μονάδες στα 20), χωρίς να ρίχνουμε τον πήχη αλλά βάζοντας θέματα πιο κοντά στην λογική των θεμάτων που έπρεπε να τίθενται, έτσι θα ξεαγχώσουμε, όσο γίνεται, μαθητές και καθηγητές και θα είμαστε πιο κοντά στο στόχο μας...

Σημείωση: Το γαϊτανάκι του τέταρτου θέματος που κυκλοφορεί από blog σε blog και από Φροντιστήριο σε Φροντιστήριο, πολύ φοβάμαι ότι γίνεται από εγωισμό των  καθηγητών (χωρίς να αποκλείω και τον εαυτό μου) να το πετύχουν, άρα να θεωρηθούν πετυχημένοι, παρά να βοηθήσουν τον μαθητή να γράψει όσο γίνεται περισσότερες μονάδες... Καλύτερα αυτά όμως να τα πούμε μετά τις 31 Μαΐου, θα έχουμε όλο το χρόνο να ακούσω και άλλες απόψεις.

Δέκα ενδεικτικά υποψήφια θέματα Πανελλαδικών εξετάσεων δυναμικότητας Β - Γ για τους μαθητές της Γ τάξης Λυκείου θετικής και τεχνολογικής κατεύθυνσης.

Μία εργασία που υλοποιήθηκε το 2012 και είναι διαχρονική...

Για άμεση αποθήκευση πατήστε εδώ. 



Μία ανάλογη εργασία με θέματα Α δείτε εδώ, από το Παλαιοπωλείο Μαθηματικών του Χρήστου Κανάβη.

Μια ακόμα πολύ ενδιαφέρουσα δουλειά που αφορά στο 1ο Θέμα των Πανελληνίων Εξετάσεων στα Μαθηματικά Θετικής και Τεχνολογικής Κατεύθυνσης, καθώς και τις ερωτήσεις Σωστού-Λάθους από τον μαθηματικό Βαγγέλη Νικολακάκη. 

Για άμεση αποθήκευση πατήστε ΕΔΩ

Αν ενδιαφέρεστε και για τις ερωτήσεις Σωστό ή Λάθος των πανελληνίων στα μαθηματικά κατεύθυνσης και γενικής παιδείας, με διάδραση μπορείτε να ανατρέξετε στα

Επίσης Σωστό - Λάθος από τον συνάδελφο Δημήτρη Μπούζα πατήστε εδώ για να κάνετε τεστ.

Κυριακή 28 Απριλίου 2013

100 λυμένες Επαναληπτικές Ασκήσεις στα Μαθηματικά Στοιχεία Στατιστικής Γενικής Παιδείας

Όλοι οι χρήστες του mathematica τραβάνε "κουπί"
για την καλύτερη προετοιμασία των μαθητών
Ανανεώνουμε την δουλειά στα Μαθηματικά Γενικής Παιδείας που αναρτήθηκε στον ιστότοπου mathematica.gr από τα μέλη του. Μια πρωτοβουλία του συναδέλφου Τηλέγραφου Κώστα.
  • Γιώργος Απόκης , 
  • Βασίλης, Κακαβάς, 
  • Δημήτρης Κατσίποδας, 
  • Χρήστος Κανάβης, 
  • Περικλής Παντούλας, 
  • Κώστας Τηλέγραφος, 
  • Χρήστος Τσιφάκης, 
  • Μάκης Χατζόπουλος
Το εξώφυλλο φιλοτέχνησε ο καλλιτέχνης του είδους Μιχάλης Νάννος, τα σχήματα έγιναν από τους Κώστα Τηλέγραφο, Δημήτρη Κατσίποδα, Χρήστο Κανάβη.

Το υλικό που περιέχεται στηρίζεται σε δημοσιεύσεις που έγιναν στο mathematica.gr.

Μπορείτε να βρείτε και τις λύσεις όλων των ασκήσεων, έτσι όπως προτάθηκαν από τους χρήστες.

Ένα τεράστιο αρχείο 164 σελίδων!

Πατήστε εδώ για να κατεβάσετε τα αρχεία (pdf).