Στηρίξτε το έργο μας!

Τετάρτη 16 Απριλίου 2014

Πρόγραμμα Πανελλαδικών εξετάσεων 2014 - Αρχίζουν 28/5/14

α) Στις 21 Μαΐου λήγουν τα μαθήματα του σχολικού έτους 2013-2014 .

β) Οι πανελλαδικές εξετάσεις των υποψηφίων των ημερήσιων και εσπερινών Γενικών Λυκείων (ΓΕΛ) και των ημερήσιων και εσπερινών Επαγγελματικών Λυκείων (ΕΠΑΛ-ΟΜΑΔΑ Β΄) για εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση θα αρχίσουν την Τετάρτη 28-5-2014, ενώ οι πανελλαδικές εξετάσεις των υποψηφίων των ημερήσιων και εσπερινών Επαγγελματικών Λυκείων (ΕΠΑΛ-ΟΜΑΔΑ Α΄) θα αρχίσουν την Πέμπτη 29-05-2014.

γ) Οι απολυτήριες εξετάσεις για τα μαθήματα που εξετάζονται σε επίπεδο σχολικής μονάδας για την Γ΄ τάξη των ημερήσιων και τη Δ΄ τάξη των εσπερινών Γενικών Λυκείων θα ξεκινήσουν την Παρασκευή 13-6-2014 για όσους θα έχουν συμμετάσχει στις πανελλαδικές και θα διενεργηθούν με βάση το πρόγραμμα που καταρτίζει το κάθε λύκειο χωριστά.

Παρασκευή 30-5-2014       Μαθηματικά Γενικής Παιδείας
Δευτέρα      02-6-2014        Μαθηματικά Κατεύθυνσης

ΗΜΕΡΗΣΙΩΝ ΚΑΙ ΕΣΠΕΡΙΝΩΝ ΓΕΛ - ΕΠΑΛ (ΟΜΑΔΑ Β΄) ΣΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΛΟΓΗΣ 

ΗΜΕΡΑ
ΗΜΕΡ/ΝΙΑ
ΜΑΘΗΜΑ
ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
ΤΕΤΑΡΤΗ
28-5-2014
-ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ
ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
30-5-2014
-ΒΙΟΛΟΓΙΑ
-ΦΥΣΙΚΗ
-ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗΣ
-ΙΣΤΟΡΙΑ
ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
ΔΕΥΤΕΡΑ
2-6-2014
-ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ
-ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΚΑΤ/ΝΣΗΣ
ΘΕΤΙΚΗΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗΣ ΚΑΤ/ΝΣΗΣ (ΚΑΙ ΤΩΝ ΔΥΟ ΚΥΚΛΩΝ)
ΤΕΤΑΡΤΗ
4-6-2014
-ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ
-ΒΙΟΛΟΓΙΑ
-ΧΗΜΕΙΑ – ΒΙΟΧΗΜΕΙΑ
-ΑΡΧΕΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ
ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΚΑΤ/ΝΣΗΣ
ΘΕΤΙΚΗΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗΣ ΚΑΤ/ΝΣΗΣ
(ΚΥΚΛΟΣ ΤΕΧΝ/ΓΙΑΣ & ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ)
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗΣ ΚΑΤ/ΝΣΗΣ
(ΚΥΚΛΟΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ & ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ)
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
6-6-2014
-ΛΑΤΙΝΙΚΑ
-ΧΗΜΕΙΑ
-ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΙΑ
-ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΚΑΤ/ΝΣΗΣ
ΘΕΤΙΚΗΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗΣ ΚΑΤ/ΝΣΗΣ (ΚΥΚΛΟΣ ΤΕΧΝ/ΓΙΑΣ & ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ)
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗΣ ΚΑΤ/ΝΣΗΣ (ΚΥΚΛΟΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ & ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ)
ΤΡΙΤΗ
10-6-2014
-ΙΣΤΟΡΙΑ
-ΦΥΣΙΚΗ
ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΚΑΤ/ΝΣΗΣ
ΘΕΤΙΚΗΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗΣ ΚΑΤ/ΝΣΗΣ (ΚΑΙ ΤΩΝ ΔΥΟ ΚΥΚΛΩΝ)
ΠΕΜΠΤΗ
12-6-2014
-ΑΡΧΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΘΕΩΡΙΑΣ
ΜΑΘΗΜΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΩΝ
 

Τρίτη 15 Απριλίου 2014

Θεωρία Γυμνασίου σε μορφή ερωτήσεων - απαντήσεων

Του Παναγιώτη Παπαδόπουλου από το http://www.askesi.blogspot.gr

Πατήστε εδώ για να δείτε όλη τη θεωρία των μαθηματικών της Γ΄ Γυμνασίου με τη μορφή ερωτήσεων και απαντήσεων, το οποίο θα βοηθήσει στην καλύτερη προετοιμασία των μαθητών για τις εξετάσεις του Ιουνίου.
Δείτε παρακάτω τη θεωρία των υπολοίπων τάξεων του γυμνασίου σε ανάλογη μορφή:


Θεωρία Β΄ Γυμνασίου (ερωτήσεις - απαντήσεις)

Θεωρία Α΄ Γυμνασίου (ερωτήσεις - απαντήσεις)


 Α΄ Γυμνασίου


Β΄ Γυμνάσιου


Γ΄ Γυμνασίου

12 θέματα εξετάσεων Άλγεβρα Α΄ Λυκείου

Μια όμορφη συλλογή θεμάτων από τον αγαπητό φίλο Γιώργο Ράπτη [6 ΓΕΛ Βόλου].

Δείτε 12 θέματα εξετάσεων για την Άλγεβρα της Α΄ Λυκείου μιας και την περίοδο αυτή όλοι ομιλούν για την τράπεζα θεμάτων. Τα θέματα αυτά μας υπενθυμίζουν τα όρια και τις δυνάμεις των μαθητών μας....

Για άμεση αποθήκευση πατήστε εδώ. 


Κυριακή 13 Απριλίου 2014

Σημειώσεις θεωρίας, παραδείγματα, ασκήσεις για ΕΠΑΛ Γ΄ Λυκείου

Ένα τεράστιο αρχείο 261 σελίδων, για τους μαθητές της Γ Λυκείου ΕΠΑΛ, από τον αγαπητό συνάδελφο Νίκο Μακρή.

Για απευθείας "κατέβασμα" από εδώ.(ανανεώθηκε ο σύνδεσμος)



Σημείωση: Αν η μορφοποίηση δεν φαίνεται σωστή, κατεβάστε το αρχείο, δεν υπάρχει πρόβλημα.. 

Στείλτε την δική σας άσκηση στην Τράπεζα Θεμάτων...!

Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.)

στο πλαίσιο της Πράξης
‘ΤΡΑΠΕΖΑ ΘΕΜΑΤΩΝ ΔΙΑΒΑΘΜΙΣΜΕΝΗΣ ΔΥΣΚΟΛΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ (ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ - ΕΠΑΛ)’
προσκαλεί
την μαθηματική* κοινότητα να υποβάλλει προς κρίση, με στόχο να ενταχθούν στην Τράπεζα Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας για τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, θέματα για τα εξεταζόμενα μαθήματα της Α’ Τάξης των Ημερήσιων Γενικών Λυκείων, της Α’ και Β’ Τάξης των Εσπερινών Γενικών Λυκείων και της Α’ Τάξης Ημερήσιων και των Εσπερινών ΕΠΑΛ.

*το αρχικό κείμενο ανέφερε τον όρο "εκπαιδευτική", αλλά το αντικατέστησα για να ταιριάζει με το μάθημα που μας ενδιαφέρει.

Για απευθείας αποθήκευση πατήστε εδώ. 

 Για όλα τα μαθήματα δείτε εδώ.



Τι καταλαβαίνουμε:
1) Μαθηματική (ή εκπαιδευτική) κοινότητα: Άρα συμμετέχουν όλοι όσοι έχουν πτυχίο Μαθηματικών, δηλαδή συμμετέχει και η Ιδιωτική Εκπαίδευση,που συμφωνώ 100%.

2) Για να γίνετε πρόσκληση τελικά δεν είναι έτοιμη η Τράπεζα Θεμάτων...

3) Οι ευθύνες θέλουν να επιμεριστούν... και να μην το σηκώσει όλο το βάρος μια συγκεκριμένη οργανωτική ομάδα. 

4) Η σύνθεση μας κάνει μέρος του όλου, στηρίζουμε την προσπάθεια αφού συμμετέχουμε, γινόμαστε συμμέτοχοι, άρα και υποστηρικτές του έργου.

5) Το δεύτερο και τέταρτο θέμα, δεν χρειάζεται να έχει όλες τις γνωστικές απαιτήσεις που θέτει η προκήρυξη, άλλα σίγουρα κάποιες από αυτές.. οπότε όταν στείλουμε μια άσκηση αναφέρουμε  ποιες γνωστικές απαιτήσεις καλύπτει η άσκηση μας.

6) Δίνουμε ενδεικτική απάντηση στην προτεινόμενη λύση μας

7) Δίνονται οδηγίες και προδιαγραφές ακόμα και στα θέματα που δεν είναι στη Τράπεζα, δηλαδή στο πρώτο και τρίτο θέμα.

8) Θα ήταν τέλειο να είχαμε όλες τις προδιαγραφές των θεμάτων από τον Σεπτέμβρη και όχι τον Απρίλη, θα κερδίζαμε χρόνο και όλες αυτές οι ασκήσεις που βγήκαν αυτό το διάστημα και πήγαιναν χαμένες. Επίσης θα είχαμε προετοιμάσει και τους μαθητές για την ανάλογη εξέταση...

Σάββατο 12 Απριλίου 2014

Προσομοιωτικό διαγώνισμα Μαθηματικών για τη Γ΄ Λυκείου Κατεύθυνση


Για άμεση αποθήκευση:

Ένα απαιτητικό διαγώνισμα για τους μαθητές της Γ Λυκείου κατεύθυνσης, από τον χαρισματικό συνάδελφο και φίλο, Νίκο Ζανταρίδη από την Έδεσσα.

Τα θέματα είναι (εκτός του Α) επιπέδου Δ πανελληνίων εξετάσεων και έχει πολλές νέες και όμορφες ιδέες που μπορεί να τις δούμε κάποια στιγμή στις Πανελλήνιες εξετάσεις.

Αξίζει να το δουν οι μαθητές που στοχεύουν ψηλά, οι συνάδελφοι που θέλουν να δουν κάτι νέο, πονηρό και διαφορετικό από αυτά που κυκλοφορούν! Θέματα που απευθύνονται σε μαθητές, δίνοντας την ευκαιρία να ξεχωρίσουν και να δείξουν τις δυνατότητές τους.

Οι λύσεις αναρτήθηκαν, ανανεωμένες και πιο αναλυτικές. Τον σχολιασμό και τις παρατηρήσεις των λύσεων επιμελήθηκε ο εμπνευστής του διαγωνίσματος Νίκος Ζανταρίδης!

Δευτέρα 7 Απριλίου 2014

Διαγώνισμα προσομοίωσης 2014 για τους μαθητές της Γ΄ Λυκείου Κατεύθυνσης

Δείτε τα θέματα και τις λύσεις του ανακεφαλαιωτικού διαγωνίσματος προσομοίωσης 2014 στα Μαθηματικά Θετικής Κατεύθυνσης Γ΄ Λυκείου.

Ανανεωμένο: 9/4/14 (προστέθηκαν και άλλες λύσεις)
 
Ε π ο π τ ε ί α
Ο Προϊστάμενος
Επιστημονικής και Παιδαγωγικής Καθοδήγησης Δ/θμιας Εκπ/σης Β. Αιγαίου
Πρόδρομος Π. Ελευθερίου

ΘΕΜΑΤΑ&ΛΥΣΕΙΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΑΤΟΣ ΠΡΟΣΟΜΟΙΩΣΗΣ ΣΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ Γ” ΛΥΚΕΙΟΥ_6_04_2014



Κυριακή 6 Απριλίου 2014

Εμπλουτισμένο αρχείο: 35 Χρήσιμες προτάσεις με λύσεις

DSCF1982Ένα βασικό φυλλάδιο για τους μαθητές της Γ΄ Λυκείου Κατεύθυνσης. 

Περιέχει 35 βασικές προτάσεις, λήμματα που χρειάζονται οι υποψήφιοι για τις εξετάσεις. Με αυτές τις γνώσεις θα "ξεκλειδώνουν" πιο εύκολα τις σύνθετες ασκήσεις.

Το φυλλάδιο αυτό είναι μια προέκταση διάφορων φυλλαδίων που κυκλοφορούν στο διαδίκτυο και η βάση του είναι το αρχείο (Νίκος Ζανταρίδης: master class 4).

Το αρχείο θα ανανεώνεται συνεχώς

(β΄ έκδοση: 8/4/2015) Προστέθηκαν δύο ακόμα προτάσεις (31 -32)
(γ΄ έκδοση: 13-05-2015) Προστέθηκαν 3 ακόμα προτάσεις (33, 34, 35) επιμέλεια: Νίκος Σπλήνης

Επιθυμητή η συμμετοχή σας.

Για να αποθηκεύσετε άμεσα αυτό το αρχείο πατήστε εδώ.


Παρασκευή 4 Απριλίου 2014

3o Πανελλήνιο Εκπαιδευτικό Συνέδριο Ημαθίας

4, 5 & 6 Απριλίου 2014: Διεξαγωγή Συνεδρίου

1) Δείτε την επίσημη ιστοσελίδα του 3ου Πανελληνίου Εκπαιδευτικού Συνεδρίου Ημαθίας.

2) Δείτε ήδη τα πρακτικά του συνεδρίου (πριν ολοκληρωθεί)

3) Κατεβάστε το πρόγραμμα


4) Για το 2ο Πανελλήνιο Εκπαιδευτικό Συνέδριο της Ημαθίας δείτε εδώ.

Εισηγήσεις Μαθηματικών

ΤΟΜΟΣ Γ'
  • Σάλτας Β., Ηλιάδης Α., Μουστακέας Ι. 
 Λογισμικό διδασκαλίας των μαθηματικών της Γ΄ Τάξης Γυμνασίου (σσ 235-241)
  • Κωστόπουλος Γ.
Η ισότητα τριγώνων μέσω της μεθόδου της υπέρθεσης, αντιπαραδειγμάτων και χρήσης Δυναμικής Γεωμετρίας (σσ 242-253)
  • Αργύρη Π.
Μια διαφορετική προσέγγιση για την κατασκευή των γεωμετρικών τόπων των κωνικών τομών με το λογισμικό GeoGebra (σσ 254-266)
  • Τζούμπα Δ., Μαυρουδής Σ.
Η Γεωμετρία κάνει παρέα με την Άλγεβρα (σσ 267-277)
  • Ζαφειρόπουλος Χ.
Επέκταση του Πυθαγόρειου Θεωρήματος με χρήση Τ.Π.Ε. (σσ 278-284)
  • Λουμπαρδιά Α., Ναστάκου Μ.
Επαναλαμβάνοντας το Ισόπλευρο Τρίγωνο με Δύο Κώδικες (σσ 285-295)



Πέμπτη 3 Απριλίου 2014

2048 - Mathematicians Edition: Το νέο μαθηματικό παιχνίδι, για τρελό κάψιμο!

1) Σύνδεσμοι
Δείτε εδώ (την εκδοχή με την χρονολογία γέννησης διάσημων Μαθηματικών)

ή εδώ (με αριθμούς, πολ/σια του 2, έως το 2048 που τελειώνει (;) και το παιχνίδι).

2) Πως παίζουμε;
Παίξτε με τα βελάκια (κέρσορες) του πληκτρολογίου και προσπαθήστε να ταιριάξετε ίδια μοτίβα για να συγχωνευτούν...

3) Σκοπός;
Να έχουμε πάντα διαθέσιμες κινήσεις και να μην γεμίσει το τετράγωνο κουτί 4Χ4 με 16 μοτίβα χωρίς να έχουμε δυνατή κίνηση.


4) Συμπέρασμα
Πολύ κάψιμο!!

5) Δημιουργός:
Gabriele Cirulli.

  
Ευχαριστώ τον Nick Kolliopoulos
που μας το γνωστοποίησε μέσω f/b! 

Τρίτη 1 Απριλίου 2014

Η φετινή Πρωταπριλιά, εκτός από ψέματα, μας έφερε και μια σπάνια αριθμολογική σύμπτωση!

Άλλοι γιορτάζουν την πρωταπριλιά (όπως εμείς πέρυσι), εμείς φέτος γιορτάζουμε την αριθμολογία!!

Σήμερα είναι 1/4/14 ... φοβερό; Σπάνιο; Συνηθισμένο;

Αυτό είναι σπάνιο (για την 1η του Απρίλη), πάλι καλά που δεν εμφανίστηκαν τα γνωστά email να γράφουν για money bags και άλλα κουφά που έχουμε δει στο διαδίκτυο.

 Άσκηση λόγω ημέρας
Από το 2000 (τελευταία ψηφία 00) έως το 2099 (τελευταία ψηφία 99) πόσες φορές μπορούμε να το δούμε το παραπάνω φαινόμενο 
α) Για το μήνα Απρίλιο
β) Για οποιοδήποτε μήνα (πχ. 1/3/13);
γ) Διαλέγοντας μια μέρα μεταξύ 2000 και 2099, ποια είναι η πιθανότητα και για τις δύο προηγούμενες περιπτώσεις;

13 Χρήσιμες προτάσεις στα Μαθηματικά της Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης

 Ένα χρήσιμο αρχείο για όλους τους μαθητές - καθηγητές για τις εξετάσεις. 

Περιέχει 13 λυμένες βασικές προτάσεις που χρησιμοποιούμε στα Μαθηματικά της Γ Λυκείου Κατεύθυνσης από το μέγα δάσκαλο Νίκο Ζανταρίδη για το master class 4. 

Οι προτάσεις αυτές είναι βοηθητικές - χρειάζονται απόδειξη πριν τις εφαρμόσουμε - και μας διευκολύνουν πολύ στην επίλυση απαιτητικών - σύνθετων ασκήσεων. 

Για απευθείας αποθήκευση πατήστε εδώ.





Δευτέρα 31 Μαρτίου 2014

Τράπεζα θεμάτων εξετάσεων για όλες τις τάξεις του Λυκείου (ανανεωμένο)

Βρήκαμε το παρακάτω αξιόλογο υλικό για τις εξετάσεις Λυκείου, από το ενημερωμένο site Μαθηματικός Περιηγητής.


Δείτε συγκεντρωμένα θέματα εξετάσεων στα μαθηματικά για όλες τις  τάξεις  του Λυκείου κατανεμημένα σε κεφάλαια σε όλη την διδακτέα ύλη (Θεωρία και Ασκήσεις) καθώς και συνδυαστικά θέματα. Τα θέματα προέρχονται από τις εξεταστικές περιόδους 2012 και 2013 από Λύκεια του Ν. Δωδεκανήσου και η συλλογή έχει  εμπλουτιστεί  με επιπλέον θέματα. Αποτελεί μια καλή συλλογή θεμάτων για εξάσκηση των μαθητών όλων των τάξεων του Λυκείου, είτε σε επιμέρους κεφάλαια είτε, αργότερα, σε όλη την εξεταστέα ύλη με συνδυαστικά θέματα από όλα τα κεφάλαια. Η συλλογή για την Β΄και Γ΄τάξη δίνεται και σε μορφή Word.

Α΄ΛΥΚΕΙΟΥ
Άλγεβρα
Ερωτήσεις κλειστού τύπου Άλγεβρας Α΄ Λυκείου (σε όλη την ύλη)
Κεφάλαιο 3ο-4ο: ΕΞΙΣΩΣΕΙΣ-ΑΝΙΣΩΣΕΙΣ
Κεφαλαιο 5ο : ΠΡΟΟΔΟΙ

Κεφάλαιο 6ο -Έννοιες Συναρτήσεων (ΝΕΟ ΑΡΧΕΙΟ)
Γεωμετρία
ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΚΛΕΙΣΤΟΥ ΤΥΠΟΥ-ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ ΤΗΣ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ (σε όλη την ύλη)
Τράπεζα θεμάτων εξετάσεων Γεωμετρίας Α΄Λυκείου (σε όλη την ύλη)

Β΄ΛΥΚΕΙΟΥ
Θέματα εξετάσεων Άλγεβρας B΄Λυκείου (Θεωρία+Ασκήσεις σε όλη την ύλη)
Θέματα εξετάσεων Γεωμετρίας Β΄Λυκείου (Θεωρία +Ασκήσεις σε όλη την ύλη)
Θέματα Β΄Λυκείου Θετικής και Τεχνολογικής Κατεύθυνσης (Θεωρία+Ασκήσεις-όλη την ύλη)

Γ΄ΛΥΚΕΙΟΥ (Ενδοσχολικές εξετάσεις)
Ερωτήσεις κλειστού τύπου-Μαθηματικά Γενικής Παιδείας Γ΄Λυκείου (όλη η ύλη)
Θέματα ενδοσχολικών εξετάσεων στα μαθηματικά Γενικής Παιδείας Γ΄Λυκείου (όλη η ύλη)
Θέματα θετικής-Τεχνολογικής Κατεύθυνσης11111

και σε μορφή Word: Κάντε κλικ στους επόμενους συνδέσμους:
Τράπεζα θεμάτων εξετάσεων Β΄Λυκείου (σε Word)
Τράπεζα θεμάτων εξετάσεων Γ΄Λυκείου (σε Word)
 Τα θέματα ανανεώνονται και εμπλουτίζονται σε τακτά χρονικά διαστήματα

Σημειώσεις:
1. Για την Α΄τάξη η συλλογή σε Word θα δημοσιευθεί αμέσως μετά την ολοκλήρωση της τράπεζας θεμάτων όλων των κεφαλαίων της Άλγεβρας.
2. Απαγορεύεται η εμπορική χρήση με οποιονδήποτε τρόπο της συλλογής αυτής. Το Υ.ΠΑΙ.Θ. επιφυλάσσεται να ασκήσει τα νόμιμα δικαιώματα του, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία περί προστασίας των πνευματικών δικαιωμάτων οργανισμών και φορέων του Δημοσίου, αν υποπέσει στην αντίληψή του περιστατικό εμπορίας.

Πέμπτη 27 Μαρτίου 2014

Το βιβλίο "Μαθηματική Λογική" του Αντώνη Κυριακόπουλου

Το υπέροχο, σπάνιο και εξαντλημένο βιβλίο του Αντώνη Κυριακόπουλου το βρήκαμε ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ στο Μαθηματικό forum http://serifis.com/forum/ , του αγαπητού φίλου Κώστα Σερίφη.


1) Ο πρόλογος του συγγραφέα στον παραπάνω ιστότοπο:

Την δημοσίευση αυτή του βιβλίου μου: « Μαθηματική Λογική» την αφιερώνω στον αγαπημένο μου φίλο, σπουδαίο μαθηματικό, Κώστα Σερίφη και σε όσους θέλουν να εμβαθύνουν στα Μαθηματικά.
 

• Όπως είναι γνωστό, τα μαθηματικά θεμελιώνονται, κατανοούνται και αναπτύσσονται με τη βοήθεια της Μαθηματικής Λογικής

Αντώνης Κυριακόπουλος 
2) Για απευθείας download πατήστε εδώ

3) Σχόλια και κριτική από το site www.nsmavrogiannis.gr

Α. Κ Κυριακόπουλος

Μαθηματική Λογική
μετά μεθόδων αποδείξεως εις τα Μαθηματικά
Εκδόσεις ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΣ 1977

Πρόκειται για ένα σπάνιας αξίας βιβλίο, συμβολή στην Ελληνική βιβλιογραφία από τον καθηγητή-συγγραφέα Αντώνη Κυριακόπουλο. Στις 190 πυκνογραμμένες σελίδες του ο αναγνώστης θα μάθει τα απαραίτητα για τον προτασιακό λογισμό και τον κατηγορικό λογισμό. 'Ένα σημαντικό χαρακτηριστικό του βιβλίου αποτελούν τα πολλά παραδείγματα από οικείους κλάδους των Μαθηματικών. Περιέχει ένα κεφάλαιο για την Άλγεβρα των διακοπτών και τελειώνει με ένα κεφάλαιο για τις μεθόδους αποδείξεων στα Μαθηματικά. Κάθε μαθηματικός, παλιός ή νέος θα βρει κάτι που θα τον βοηθήσει στην δουλειά του. Χρήσιμο όχι μόνο στους μαθηματικούς αλλά και σε φυσικούς, ηλεκτρολόγους, πληροφορικούς.


Κυριακή 23 Μαρτίου 2014

Εκδήλωση-Βράβευση διακριθέντων μαθητών Ν. Κορινθίας

Ο φίλος και συνάδελφος Σταύρος Σταυρόπουλος μας ενημέρωσε για την παρακάτω εκδήλωση και είναι τιμή μας να την γνωστοποιήσουμε.

Πολύ πιθανών να είμαι παρών στην εκδήλωση οπότε θα σας μεταφέρω οποιοδήποτε μαθηματικό νέο (ή κουτσομπολιό) προκύψει!!

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Ν. ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Το Παράρτημα Κορινθίας  της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας (Ε.Μ.Ε.) διοργανώνει εκδήλωση βράβευσης των μαθητών Γυμνασίων και Λυκείων της Κορινθίας, που διακρίθηκαν στους Μαθηματικούς Διαγωνισμούς του σχολικού έτους 2013-2014. 
Στην εκδήλωση θα βραβευτούν οι εβδομήντα ένας (71) μαθητές της Β΄ Γυμνασίου ως και Γ΄ Λυκείου, οι οποίοι διακρίθηκαν στον 74ο διαγωνισμό «Θαλής», που διοργανώνει πανελλαδικά η Ε.Μ.Ε. Τέσσερεις (4) από αυτούς τους μαθητές διακρίθηκαν και στον 74ο διαγωνισμό «Ευκλείδης» της δεύτερης φάσης και συμμετείχαν στην 31η Εθνική Ολυμπιάδα Μαθηματικών «Αρχιμήδης».
Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή 06  Απριλίου 2014 και ώρα 10:30 π. μ. στο Δημοτικό Θέατρο Κορίνθου.  Ομιλητής θα είναι ο κ. Τεύκρος Μιχαηλίδης Δρ. Μαθηματικών και συγγραφέας με θέμα: «M.C.Escher: Μαθηματικός χωρίς να το ξέρει».

  Η Πρόεδρος                                                                           Ο Γ. Γραμματέας


Κακάκη Μαρία                                                                    Σταυρόπουλος Σταύρος

Παρασκευή 21 Μαρτίου 2014

Τρίτη 18 Μαρτίου 2014

Τέσσερα άτομα πρέπει να διασχίσουν μια γέφυρα...

Τέσσερα άτομα πρέπει να διασχίσουν μια γέφυρα, βράδυ με τη βοήθεια ενός φακού που έχουν μαζί τους. Μπορούν να περνούν τη γέφυρα έως δυο άτομα. Καθένας από τους παραπάνω διασχίζει τη γέφυρα σε διαφορετικό χρόνο.

Δηλαδή, ο πρώτος χρειάζεται τουλάχιστον 1 λεπτό, ο δεύτερος χρειάζεται τουλάχιστον 2 λεπτά, ο τρίτος χρειάζεται τουλάχιστον 5 λεπτά και ο τέταρτος χρειάζεται τουλάχιστον 10 λεπτά.

Με ποιόν τρόπο θα μπορέσουν να περάσουν όλοι από το ένα άκρο της γέφυρας ως το άλλο σε 17 λεπτά;

6η Διεθνής Μαθηματική Εβδομάδα - Μάρτιος 2014

Για περισσότερες λεπτομέρειες δείτε εδώ. Για το πρόγραμμα εδώ.



Σάββατο 15 Μαρτίου 2014

Υποδειγματικά λυμένα θέματα για τη Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης [2014]

Σε αυτή τη δημοσίευση θα μαζέψουμε Επαναληπτικά θέματα για να προετοιμάσουμε όσο γίνεται καλύτερα τους μαθητές της Γ΄ Λυκείου στα Μαθηματικά Κατεύθυνσης.

Τα θέματα είναι ταξινομημένα σε επίπεδο αντίστοιχο με το αυτό των Πανελλαδικών Εξετάσεων, δηλαδή σε Θέμα B, Γ ή Δ. Πολλές φορές θα δίνονται λυμένα ενώ άλλα άλυτα για να δοθεί η δυνατότητα να συμμετέχει και το κοινό που μας παρακολουθεί.

Θα παρουσιάζονται ασκήσεις από διάφορα site, καθηγητές, Φροντιστήρια, Εφημερίδες ή εξωσχολικά βιβλία και πάντα θα αναφέρεται η πηγή της άσκησης.

Επιθυμούμε την συμμετοχή σας για να γίνει ένα όμορφο και πλήρες πακέτο Επανάληψης.
Αν μπορούσαμε να είχαμε από ένα θέμα από κάθε ενεργό καθηγητή Μαθηματικών, νομίζω ότι θα είχαμε μαντέψει με ασφάλεια όλα τα θέματα των Εξετάσεων!!

Για να τα αποθηκεύσετε όλα μαζί πατήστε εδώ. 

Παρασκευή 14 Μαρτίου 2014

Αποτελέσματα διαγωνισμού SEEMOUS 2014 - Μεγάλη διάκριση της Ελλάδας

Με 11 μετάλλια 2η η Ελλάδα στη μαθηματική ολυμπιάδα - Seemous 2014 στο Ιάσιο - Πέντε μετάλλια το μαθηματικό του παν/μίου Πάτρας

Δείτε τα θέματα Προετοιμασία Ολυμπιακής ομάδας SEEMOUS και IMC

Του Θανάση Τοτόμη
Τη δεύτερη θέση ανάμεσα σε έξι χώρες και 19 παν/μια της Ν.Α. Ευρώπης, κατέκτησε η εθνική μαθηματική ομάδα της χώρας μας, στην 8η μαθηματική ολυμπιάδα Seemous 2014, που έληξε την Κυριακή στο Ιάσιο της Ρουμανίας.

Συγκεκριμένα τέσσερα χρυσά μετάλλια κέρδισαν οι φοιτητές Λευτέρης Μπόλκας, Κων/νος Ψαρομιλίγκος του μαθηματικού τμήματος Παν/μίου Αθήνας, ο Γιάννης Τσόκανος, του μαθηματικού τμήματος Παν/μίου Πάτρας και ο Νίκος Ζαρίφης του τμήματος ηλεκτρολόγων μηχανικών του ΕΜΠ.

Τέσσερα ασημένια μετάλλια κέρδισαν οι φοιτητές Ανδρέας Κωστακιώτης, Μαρία -Χριστίνα Βάν Ντέρ Βέλε, του μαθηματικού τμήματος παν/μίου Πάτρας και οι Γιώργος Δασούλας, Ανάργυρος Οικονόμου, του τμήματος ηλεκτρολόγων μηχανικών του ΕΜΠ.

Τρία χάλκινα μετάλλια κέρδισαν οι Γεωργία Σούλη, Γιάννης Βαξεβανάκης, του μαθηματικού τμήματος παν/μίου Πάτρας και ο Νίκος Καράμπελας από το μαθηματικό τμήμα του Δημοκρίτειου παν/μίου Θράκης.

Οι φοιτητές του μαθηματικού τμήματος του παν/μίου Πάτρας, κατέκτησαν συνολικά πέντε μετάλλια.

Στην πρώτη θέση, βρέθηκε η διοργανώτρια χώρα με 5 χρυσά, 12 ασημένια και 15 χάλκινα μετάλλια.

Στη διοργάνωση πήραν μέρος φοιτητές των μαθηματικών, 19 πανεπιστημίων της νοτιοανατολικής Ευρώπης.

Το πρόγραμμα της διεθνούς συνάντησης περιλάμβανε διαγωνιστική διαδικασία πέντε ημερών.

Οι τομείς εξέτασης ήταν ο απειροστικός λογισμός, η γραμμική και η βασική άλγεβρα, η πραγματική ανάλυση, η συνδυαστική και η θεωρία των αριθμών.

Τη διοργάνωση του 8ου μαθηματικού διαγωνισμού SEEMOUS 14 - South EasternEuropean Mathematics Olympiad for University Students, είχε η μαθηματική εταιρεία της Ρουμανίας και το τμήμα μαθηματικών και πληροφορικής του Τεχνικού παν/μίου του Ιασίου Γκεόργκι Ασάκι, από τις 5 έως τις 9 Μαρτίου.

Αναλυτικά τα αποτελέσματα δείτε στην ηλεκτρονική διεύθυνση:
http://math.etti.tuiasi.ro/seemous/wp-content/uploads/2014/01/SEEMOUS-2014-Final-Results.pdf 


Διαβάζουμε από τη σχολή: ΣΗΜΜΥ
Δημιουργήθηκε στις 13 Μαρτίου 2014 Τελευταία Ενημέρωση στις 13 Μαρτίου 2014 Γράφτηκε από τον/την Γραμματεία

Με ιδιαίτερη χαρά ανακοινώνουμε ότι στον φετινό διαγωνισμό SEEMOUS που διοργανώνει η Μαθηματική Εταιρεία Νοτιοανατολικής Ευρώπης και έγινε από 5 έως 9 Μαρτίου στο Ιάσιο της Ρουμανίας οι φοιτητές του Ε. Μ. Πολυτεχνείου που συμμετείχαν κατέκτησαν 1 χρυσό και 2 αργυρά μετάλλια, ως εξής:

1. Ζαρίφης Νικόλαος, ΣΗΜΜΥ, χρυσό μετάλλιο
2. Δοσούλας Γεώργιος, ΣΗΜΜΥ, αργυρό μετάλλιο
3. Οικονόμου Ανάργυρος, ΣΗΜΜΥ, αργυρό μετάλλιο


Στο διαγωνισμό συμμετείχαν 99 φοιτητές από 30 Πανεπιστήμια των χωρών της Νοτιοανατολικής Ευρώπης.

Πέμπτη 13 Μαρτίου 2014

Να επανέλθει η γεωμετρία στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα

Από το http://press-gr.blogspot.gr

Την επαναφορά του μαθήματος της γεωμετρίας σε όλες τις τάξεις της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης καθώς και στις πανελλήνιες εξετάσεις ζητά ο... βουλευτής Ιωαννίνων κ. Καλογιάννης. Όπως αναφέρει σε ερώτηση του προς τον Υπουργό Παιδείας οι μαθητές της Γ Λυκείου μπορεί να μαθαίνουν πολλά μαθηματικά όμως εν πολλοίς η γνώση τους στερείται θεμελιώσεως, αποδείξεων και εν τέλει αυστηρότητας που μόνον η γεωμετρία μπορεί να τους προσφέρει.

Ο κ. Καλογιάννης τονίζει ότι είναι ανεξήγητη η υποβάθμιση του μαθήματος της γεωμετρίας στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. «Τα τελευταία χρόνια, ενώ η γεωμετρία, έχει επανέλθει διεθνώς στην κεντρική θέση στα μαθηματικά, τόσο στην εκπαίδευση όσο και στο χώρο των θετικών επιστημών, στο ελληνικό λύκειο οι μαθητές την διδάσκονται μερικώς ενώ στη Γ λυκείου η γεωμετρία δεν διδάσκεται, ούτε αποτελεί εξεταζόμενο μάθημα στις πανελλαδικές εξετάσεις! Η γεωμετρία του Ευκλείδη» αναφέρει ο κ. Καλογιάννης, «διδάσκεται σε ολόκληρο τον κόσμο εκτός από την Ελλάδα».

Ο βουλευτής Ιωαννίνων αναρωτιέται κατά πόσο μπορούν να ανταποκριθούν στις σπουδές τους οι νέοι που επιθυμούν να γίνουν μηχανικοί, τοπογράφοι κλπ χωρίς να γνωρίζουν την τόσο απαραίτητη στην έρευνα της ψηφιακής τεχνολογίας, γεωμετρία.

Επίσης τονίζει ότι πολλοί επιστήμονες θετικών επιστημών και καθηγητές μαθηματικών καλούν σε αλλαγές του προγράμματος διδασκόμενων και εξεταζόμενων μαθημάτων ώστε να συμπεριληφθεί σε αυτά και η γεωμετρία. Οι επιστήμονες καλούν τους αρμόδιους, σύμφωνα με τον κ. Καλογιάννη, να δώσουν έμφαση στη διδασκαλία των αποδείξεων και στην καλλιέργεια της φαντασίας, όπως διδάσκει η γεωμετρία και όχι μόνο στους υπολογισμούς, όπως γίνεται σήμερα.

Μεταξύ των άλλων αναφέρεται ότι σε χώρες όπου η κλασική γεωμετρία έχει σταθερή θέση, όπως Ρωσία και Κίνα, το επίπεδο των αποφοίτων είναι πολύ υψηλό. Ο κ. Καλογιάννης ζητά να μάθει τις προθέσεις του Υπουργείου Παιδείας ως προς την επαναφορά της διδασκαλίας της γεωμετρίας ως διδασκόμενο και εξεταζόμενο μάθημα στη Γ λυκείου από το επόμενο έτος.

Δευτέρα 10 Μαρτίου 2014

36 Λυμένα Επαναληπτικά θέματα Γ΄ Λυκείου Μαθηματικών Κατεύθυνσης


Από το http://blogs.sch.gr/pavtryfon/ του αγαπητού φίλου Παύλου Τρύφων διαβάζουμε τα εξής:

* Για να κατεβάσετε τις εκφωνήσεις των θεμάτων σε μορφή Word πατήστε εδώ

* Για να κατεβάσετε τις εκφωνήσεις & (χειρόγραφες) λύσεις των θεμάτων σε μορφή pdf πατήστε εδώ

Αριθμός σελίδων: 104

Ευχαριστώ θερμά τους αγαπητούς συναδέλφους  Ασημακόπουλο Γιώργο και Μπιρμπίλη Κώστα για την ευγενική προσφορά των θεμάτων.

Επίλυση ασκήσεων: Παύλος Τρύφων


Το Θέμα Α για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις Μαθηματικών Γενικής Παιδείας

Του Βαγγέλη Νικολακάκη

Διαβάζουμε από τον πρόλογο

Οι δημοσιεύσεις θεωρίας Μαθηματικών Γενικής Παιδείας Γ Λυκείου στην βιβλιογραφία ή το Internet (και είναι αρκετές !!!) εμπεριέχουν ρίσκο και κίνδυνο σφαλμάτων που ενδεχομένως μπορούν να οδηγήσουν υποψηφίους σε λάθος απαντήσεις.
 

Στην παρούσα εργασία έχει γίνει μεγάλη προσπάθεια για σοβαρή παρουσίαση της θεωρίας ,χωρίς ακρότητες αλλά και έξω από την λογική ενός 10/σέλιδου φυλλαδίου….για μια επανάληψη ΄΄στα γρήγορα΄΄ !
 

Παρ’ολα αυτά θεωρούμε ότι βασική πηγή μελέτης της θεωρίας είναι το σχολικό βιβλίο και η παρούσα εργασία προτείνεται για επανάληψη . Κατέβασε το αρχείο ΕΔΩ

Κυριακή 2 Μαρτίου 2014

Διαγωνίσματα 2014 από το study4exams για τη Γ Λυκείου Γενικής Παιδείας

Μια νέα όμορφη συλλογή διαγωνισμάτων από το study4exams για τους μαθητές της Γ΄ Λυκείου Γενικής Παιδείας. Αντιγράφουμε τον πρόλογο

Καθ 'όλη τη διάρκεια της χρονιάς, σταδιακά μέχρι και την περίοδο πριν από τις εξετάσεις, θα αναρτώνται επαναληπτικά διαγωνίσματα, κατά τα πρότυπα των θεμάτων των πανελλαδικών εξετάσεων. Κάθε διαγώνισμα θα αναρτάται αρχικά χωρίς τις απαντήσεις των θεμάτων, οι οποίες θα δημοσιεύονται μετά από διάστημα 15-20 ημερών.

1ο Διαγώνισμα - Θέματα (Κεφάλαιο 1)
1ο Διαγώνισμα - Ενδεικτικές απαντήσεις (Κεφάλαιο 1)

2ο Διαγώνισμα - Θέματα (Κεφάλαιο 2)
2ο Διαγώνισμα - Ενδεικτικές απαντήσεις (Κεφάλαιο 2)

3ο Διαγώνισμα - Θέματα (Κεφάλαιο 1, 2)

Όλα τα Επαναληπτικά λυμένα Θέματα της Γ Λυκείου Γενικής Παιδείας από το study4exams

Moodle


Μια  πλήρης επανάληψη από το  study4exams ταξινομημένη ανά κεφάλαιο για τους μαθητές της Γ Λυκείου Γενικής Παιδείας. Τα επαναληπτικά θέματα περιλαμβάνουν ερωτήσεις και ασκήσεις που συνδυάζουν γνώσεις από ένα κεφάλαιο ή το σύνολο της ύλης του βοηθήματος.

Διαγωνίσματα 2014 από το study4exams για τη Γ Λυκείου Κατεύθυνσης

Μια νέα όμορφη συλλογή διαγωνισμάτων από το study4exams για τους μαθητές της Γ Λυκείου Κατεύθυνσης. Αντιγράφουμε τον πρόλογο

Καθ 'όλη τη διάρκεια της χρονιάς, σταδιακά μέχρι και την περίοδο πριν από τις εξετάσεις, θα αναρτώνται επαναληπτικά διαγωνίσματα, κατά τα πρότυπα των θεμάτων των πανελλαδικών εξετάσεων. Κάθε διαγώνισμα θα αναρτάται αρχικά χωρίς τις απαντήσεις των θεμάτων, οι οποίες θα δημοσιεύονται μετά από διάστημα 15-20 ημερών.

Όλα τα Επαναληπτικά λυμένα Θέματα της Γ Λυκείου Κατεύθυνσης από το study4exams

Μια πλήρης επανάληψη από το study4exams ταξινομημένη ανά κεφάλαιο για τους μαθητές της Γ Λυκείου Κατεύθυνσης. Τα επαναληπτικά θέματα περιλαμβάνουν ερωτήσεις και ασκήσεις που συνδυάζουν γνώσεις από ένα κεφάλαιο ή το σύνολο της ύλης του βοηθήματος.

Τρίτη 25 Φεβρουαρίου 2014

Θέματα Εξετάσεων Λυκείου για όλη τη διδακτέα ύλη

Δείτε συγκεντρωμένα θέματα εξετάσεων στα μαθηματικά για όλες τις τάξεις του Λυκείου κατανεμημένα σε κεφάλαια σε όλη την διδακτέα ύλη (Θεωρία και Ασκήσεις). 

Τα θέματα προέρχονται από τις εξεταστικές περιόδους 2012 και 2013 από Λύκεια του Ν. Δωδεκανήσου και η συλλογή έχει εμπλουτιστεί με επιπλέον θέματα. 

Αποτελεί μια καλή συλλογή θεμάτων για εξάσκηση των μαθητών όλων των τάξεων του Λυκείου, είτε σε επιμέρους κεφάλαια είτε, αργότερα, σε όλη την εξεταστέα ύλη με συνδυαστικά θέματα από όλα τα κεφάλαια.

Επιμέλεια: Μάρτης Μαρτάκης - Γιάννης Καραγιάννης

Πηγήhttp://blogs.sch.gr/iokaragi/

Α΄ΛΥΚΕΙΟΥ
Ερωτήσεις κλειστού τύπου Άλγεβρας Α΄Λυκείου (σε όλη την ύλη)
ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΚΛΕΙΣΤΟΥ ΤΥΠΟΥ-ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ ΤΗΣ Α ΛΥΚΕΙΟΥ(σε όλη την ύλη)
ΘΕΜΑΤΑ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ ΕΞΙΣΩΣΕΙΣ-ΑΝΙΣΩΣΕΙΣ

Β΄ΛΥΚΕΙΟΥ
Θέματα εξετάσεων Άλγεβρας B΄Λυκείου (Θεωρία+Ασκήσεις σε όλη την ύλη)
Θέματα εξετάσεων Γεωμετρίας Β΄Λυκείου (Θεωρία +Ασκήσεις σε όλη την ύλη)
Θέματα Β΄Λυκείου Θετικής και Τεχνολογικής Κατεύθυνσης (Θεωρία+Ασκήσεις σε όλη την ύλη)3

Γ΄ΛΥΚΕΙΟΥ (Ενδοσχολικές εξετάσεις)
Ερωτήσεις κλειστού τύπου-Μαθηματικά Γενικής Παιδείας Γ΄Λυκείου (σε όλη την ύλη)
Θέματα ενδοσχολικών εξετάσεων στα μαθηματικά Γενικής Παιδείας Γ΄Λυκείου (σε όλη την ύλη)
Θέματα στα Μαθηματικά θετικής και Τεχνολογικής κατεύθυνσης (Θεωρία+Ασκήσεις σε όλη την ύλη)

Άδεια Creative Commons
Αυτή η εργασία χορηγείται με άδεια Creative Commons Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 3.0 Ελλάδα .

Δευτέρα 24 Φεβρουαρίου 2014

Αρχιμήδης 2014 - Θέματα, λύσεις και αποτελέσματα

1) Δείτε τα θέματα του φετινού Αρχιμήδη 2014 αποκλειστικά σε pdf από το lisari.blogspot.com





2) Δείτε σημειώσεις Διαγωνισμών από την ΕΜΕ

3) Δείτε τα αποτελέσματα (συγχαρητήρια σε όλους τους υποψήφιους, καλή τύχη στα παιδιά που προχωρούν)

4) Η επόμενη Μαθηματική Διεθνής Ολυμπιάδα θα πραγματοποιηθεί στο Κεϊπ Τάουν της Νότιας Αφρικής (το 2015 στην Ταϋλάνδη, το 2016 στο Χόγκ Κόγκ και το 2017 στη Βραζιλία.)

5) Αξιοσημείωτη αναφορά πρέπει να γίνει για τον μαθητή της Α΄ Γυμνασίου ΜΕΛΑ (ΧΡΥΣΟΒΑΛΑΝΤΗ) ΔΗΜΗΤΡΗ που πήρε το Γ βραβείο στα θέματα των μεγάλων (!!!), δηλαδή διεκδίκησε επάξια μια θέση μεταξύ των μαθητών Λυκείου!! Μία περίπτωση που την έχουμε αναφέρει εδώ και επιτυχίες του δεν έμειναν απαρατήρητες και από τον τύπο. Θα παρακολουθούμε διακριτικά την πορεία του και ελπίζουμε να μας χαρίσει πολλά χαμόγελα και χρυσά μετάλλια στην Ελλάδα. 

6) Οι λύσεις του Αρχιμήδη 2014.

  Άδεια Creative Commons
Αυτή η εργασία χορηγείται με άδεια Creative Commons Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 3.0 Ελλάδα .

Λυμένα Επαναληπτικά Θέματα στα Μαθηματικά Γενικής Παιδείας 2014

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgamjsgBPva01vX1clRSaUbHRuTZFvGmOz0HgEjzpOBS5xiMq2eF339NHbbF8b15anQ0itY9MQFlHfURJ8PRR_2bBHKTuot5GeGxEDzQbKynYr8Lxp9Q4-w3aC8NjMZ1cafWslraFRzwkeh/s1600/%25CF%2581%25CF%2581%25CF%2581%25CF%2581%25CF%2581%25CF%2581%25CF%2581%25CF%2581%25CF%2581%25CF%2581%25CF%2581%25CF%2581%25CF%2581%25CF%2581%25CF%2581%25CF%2581%25CF%2581%25CF%2581%25CF%2581%25CF%2581%25CF%2581%25CF%2581%25CF%2581%25CF%2581%25CF%2581%25CF%2581%25CF%2581%25CF%2581%25CF%2581%25CF%2581%25CF%2581%25CF%2581%25CF%2581%25CF%2581%25CF%2581%25CF%2581%25CF%2581%25CF%2581%25CF%2581%25CF%2581%25CF%2581%25CF%2581%25CF%2581%25CF%2581%25CF%2581%25CF%2581%25CF%2581%25CF%2581%25CF%2581%25CF%2581%25CF%2581%25CF%2581%25CF%2581%25CF%2581%25CF%2581%25CF%2581%25CF%2581%25CF%2581.png 

Δείτε ένα καταπληκτικό αρχείο για τους μαθητές της Γ Λυκείου Γενικής Παιδείας που διαβάσαμε στοΜαθη...μαγικα του αγαπητού Δρούγα Αθανάσιου.

Εισαγωγή απο το blog
Το φετινό επαναληπτικό φυλλάδιο στα μαθηματικά γενικής παιδείας Γ Λυκείου ,διορθώθηκαν κάποιες αστοχίες σε νούμερα και δείκτες από το προηγούμενο και προστέθηκαν 36 επιπλέον λυμένα θέματα.Κάθε μήνα,μέχρι τις εξετάσεις θα εμπλουτίζεται με νέα θέματα.Δυστυχώς, οι περσινοί θεματοδότες μας έχουν σύρει όλους σε θέματα μαμούθ με συρραφή τριών ή τεσσάρων ασκήσεων και εκτενή χρήση αλγεβρικών τεχνασμάτων.Δεν σχολιάζω, δεν μ' αρέσει και να κακολογώ που λέει και ο Ζήκος, οι Λατίνοι το έλεγαν πιο κόσμια "me vexat pede".

Όπως και να έχει, ελπίζω να βοηθήσει στην επανάληψη σας.



Στους συνδέσμους
https://app.box.com/s/dti3ku6beuih0nkb92vo
http://www.slideshare.net/gdoubos/2014-31543639

Πέμπτη 20 Φεβρουαρίου 2014

Ο Ήλιος αλλάζει πολικότητα κάθε 11 χρόνια, το γνωρίζατε;

Ολοκληρώθηκε η αλλαγή της πολικότητας του Ήλιου, σύμφωνα με την NASA, τον Ιανουάριο του 2014. Η πολικότητα του Μαγνητικού πεδίου του Ήλιου είναι περιοδική και αντιστρέφεται κάθε 11 χρόνια! Το γνωρίζατε;

1) Πότε ξεκίνησε και πόσους μήνες κρατά;
Απάντηση
Αυτή η διαδικασία κρατά κάποιους μήνες, τρεις με τέσσερις μήνες απαντούν οι επιστήμονες κατά μέσο όρο.Ξεκίνησε τον το Νοέμβριο 2013 και ολοκληρώθηκε (κατά την ΝΑΣΑ) τον Ιανουάριο του 2014.

2) Ποια είναι τα πρώτα σημάδια που μας δείχνουν ότι φτάνει η ώρα της αντιστροφής;
Απάντηση
Οι ενδείξεις είναι πολλές, καταγράφουμε τις πιο σημαντικές
Εμφανίζονται νέες τρύπες κοντά στους πόλους με αντίθετη μαγνητική ευθυγράμμιση.
Τα πολικά μαγνητικά πεδία του Ήλιου εξασθενούν σε σημείο μηδενισμού τους

3) Πως γίνεται αυτή αλλαγή πολικότητας;
Απάντηση
Αρχικά, μια μεγάλη ηλιακή κηλίδα εξαπλώνεται, αναγκάζοντας το μαγνητικό πεδίο του άστρου να «μεταναστεύσει» από τον ισημερινό του προς ένα από τους δύο πόλους του. Καθώς αυτή η μετακίνηση λαμβάνει χώρα, η ισχύς του ηλιακού μαγνητικού πεδίου μηδενίζεται και μετά επανέρχεται, αλλά με την αντίστροφη πολικότητα. Η εξήγηση όλου του φαινομένου αποτελεί ένα μυστήριο που δεν έχουν λύσει ακόμα οι επιστήμονες, δεν έχουν αποκρυπτογραφήσει τον εσωτερικό μηχανισμό που ακολουθεί ο ήλιος και μετατοπίζει τον μαγνητικό βορρά στο νότο κάθε έντεκα χρόνια.Οι περισσότεροι ερευνητές έχουν καταλήξει στο συμπέρασμα ότι οι ηλιακές κηλίδες παίζουν σημαντικό ρόλο σε αυτή την διαδικασία αλλά με ποιο τρόπο ακόμα ερευνάται...

4) Αυτή η μαγνητική αναστροφή έχει αντίκτυπο και στη Γη;
Απάντηση
Σύμφωνα με Αμερικάνους επιστήμονες, αυτή η μαγνητική αναστροφή έχει αντίκτυπο και στη Γη, λόγω της εντονότερης ηλιακής δραστηριότητας και της αυξημένης κοσμικής ακτινοβολίας που φθάνει στον πλανήτη μας, με συνέπεια να επηρεάζεται το γήινο μαγνητικό πεδίο. Η επίδραση αυτή, με τη σειρά της, μπορεί να επηρεάσει τα ηλεκτρονικά και δορυφορικά συστήματα όπως το GPS ή τα επίγεια δίκτυα ηλεκτρισμού, καθώς επίσης να προκαλέσει πιο εκτεταμένο και θεαματικό σέλας στους γήινους πόλους.

5) Ποιος παρακολουθεί το μαγνητικό πεδίο του Ήλιου;
Απάντηση
Το Ηλιακό Παρατηρητήριο Γουίλκοξ (Wilcox) του Πανεπιστημίου Στάνφορντ των ΗΠΑ, το οποίο παρακολουθεί το μαγνητικό πεδίο του Ήλιου, σε καθημερινή βάση από το 1975.

6) Φέτος πόσο έντονο ήταν το φαινόμενο;
Απάντηση
Από το 1975 ως σήμερα, το Ηλιακό Παρατηρητήριο Wilcox έχει καταγράψει τέσσερις αντιστροφές σε τέσσερα ηλιακά μέγιστα. Το μέγιστο του 2013-2014 είναι μέχρι στιγμής ασυνήθιστα ήσυχο, και ίσως αποδειχθεί το ασθενέστερο των τελευταίων 100 ετών.

Συνήθως, σύμφωνα με τους αστρονόμους, στο αποκορύφωμα του ηλιακού κύκλου αυξάνονται οι ηλιακές κηλίδες (οι σκοτεινές περιοχές στην επιφάνεια του άστρου μας, που γεννούν τις ηλιακές εκλάμψεις και εκρήξεις), όμως φέτος έχουν παρατηρηθεί λιγότερες κηλίδες από ότι στη διάρκεια προηγούμενων ηλιακών κύκλων.

7) Υπάρχει άλλο ουράνιο σώμα στο ηλιακό μας σύστημα που να αλλάζει πολικότητα; 
Απάντηση (;)
Νομίζω ότι μόνο ο ήλιος είναι ο μοναδικός αστέρας που αλλάζει το μαγνητικό του πεδίο... έψαξα στο διαδίκτυο και δεν βρήκα κάποιο άλλο σώμα να έχει ανάλογη ιδιότητα, όποιος γνωρίζει κάτι περισσότερο να μας ενημερώσει!

Τετάρτη 19 Φεβρουαρίου 2014

Τα Θέματα Εξετάσεων Μαθηματικών Γενικής παιδείας από το 2000 έως το 2015 σε word!

Τα θέματα Γενικής Παιδείας για τα Μαθηματικά & Στοιχεία Στατιστικής Γ' Τάξης Ημερησίου Ενιαίου Λυκείου από 2000 έως το 2015 σε doc.

Ανανέωση: 14 Αυγούστου 2015
  • Τα θέματα εξετάσεων 2015 ημερήσιων ΓΕΛ (κανονικές - επαναληπτικές) σε word, μια προσφορά του Γιάννη Κάκανου από τη lisari team (αποκλειστικό). 

Σάββατο 8 Φεβρουαρίου 2014

Ένα νέο βιβλίο εκδόθηκε για τους μαθητές της Γ΄ Λυκείου !!

Οι εκλεκτοί μας φίλοι από το mathematica

1) Ζανταρίδης Νίκος

2) Ραϊκόφτσαλης Θωμάς

3) Μαυροφρύδης Βασίλης


μάζεψαν τις γνώσεις τους, τις επεξεργάστηκαν, τις ένωσαν και δημιούργησαν ένα νέο βιβλίο για τους μαθητές της Γ΄ Λυκείου Θετικής - Τεχνολογικής Κατεύθυνσης.

Είναι επαναληπτικά θέματα που σκοπό έχουν να προετοιμάσουν ,όσο μπορούν καλύτερα, τον μαθητή στα δύσκολα και απαιτητικά θέματα Γ΄ και Δ΄ των Πανελλήνιων Εξετάσεων.
Έχοντας γνώση το υλικό που περιέχει το βιβλίο, μπορώ να σας πιστοποιήσω ότι αποτελείται από ΝΕΑ και ΠΡΩΤΟΠΟΡΙΑΚΑ θέματα που δεν τα συναντούμε εύκολα στην Ελληνική ή Ξένη βιβλιογραφία. Το μεράκι και η διάθεση των αγαπητών συναδέλφων διακρίνεται σε κάθε άσκηση, η γνώση, η πείρα και το ταλέντο περισσεύει, με αποτέλεσμα να κρατάμε στα χέρια ένα μοναδικό σύγγραμμα με τόσο πλουραλισμό ασκήσεων.

Νομίζω ότι θα το χαρείτε πάρα πολύ όσοι το αποκτήσετε και πολύ πιθανών να συμφωνήσετε με τα παραπάνω σχόλια μου.

Καλορίζικο και καλοτάξιδο παιδιά, ελπίζω να ανταμειφθούν οι κόποι σας!!!


Σύμφωνα με την τελευταία ενημέρωση το βιβλίο 
θα κυκλοφορήσει τη Τετάρτη 19/2/2014 σε 2000 αντίτυπα 

Παρασκευή 7 Φεβρουαρίου 2014

Επανάληψη Γ΄ Λυκείου Κατεύθυνσης

Ένα επαναληπτικό φυλλάδιο Μαθηματικών του Κωνσταντίνου Παπασταματίου για τους μαθητές της Γ΄ Λυκείου Κατεύθυνσης.

Περιέχει
  • Θεωρία, 
  • Συνοπτική Μεθοδολογία , 
  • Θέματα Πανελληνίων, 
  • Θέματα ΕΜΕ, 
  • Συλλογή Διαφόρων Θεμάτων 
 Για άμεση αποθήκευση πατήστε εδώ.

Για το αρχείο Θεωρίας Γ Λυκείου Κατεύθυνσης σε word πατήστε εδώ.




 Άδεια Creative Commons  
Αυτή η εργασία χορηγείται με άδεια Creative Commons Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 3.0 Ελλάδα .

Τετάρτη 5 Φεβρουαρίου 2014

Η θέση της ΕΜΕ για την Τράπεζα Θεμάτων στην Α΄ Λυκείου

Πιλοτική εφαρμογή της εξέτασης με επιλογή θεμάτων από τράπεζα θεμάτων

ΕΛΛΗΝΙΚΗ  ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΗ  ΕΤΑΙΡΕΙΑ
Πανεπιστημίου (Ελευθερίου Βενιζέλου) 34
106 79   ΑΘΗΝΑ
Τηλ. 3616532 - 3617784 - Fax: 3641025
e-mail : info@hms.gr
www.hms.gr

        Αθήνα, 31 Ιανουαρίου 2014
Αρ. πρωτ. 14923/31 1-2013
Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων
κ. Κωνσταντίνο Αρβανιτόπουλο
Υφυπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων
κ. Συμεών Κεδίκογλου
Γενικό Γραμματέα Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων
κ. Αθανάσιο Κυριαζή

Κοινοποίηση: Πρόεδρο Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής κ. Σωτήρη Γκλαβά

Θέμα: Πιλοτική εφαρμογή της εξέτασης με επιλογή θεμάτων από τράπεζα θεμάτων

  Το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, όπως ανακοίνωσε, προτίθεται από φέτος να εφαρμόσει στις προαγωγικές εξετάσεις της Α΄ Λυκείου τη διαδικασία της επιλογής θεμάτων από τράπεζα θεμάτων.
   Η δημιουργία τράπεζας θεμάτων έχει πολλά θετικά στοιχεία. Η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία για περισσότερα από δέκα χρόνια έχει θεσπίσει τράπεζα θεμάτων, που είναι προσβάσιμη στους καθηγητές και μαθητές, στον ιστότοπο της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας (www.hms.gr).

  Δεκάδες μαθηματικοί έχουν απασχοληθεί όλα αυτά τα χρόνια σε εθελοντική βάση για να διατηρείται μια σύγχρονη τράπεζα θεμάτων, που να ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις κάθε φορά της Μαθηματικής Εκπαίδευσης και συνεχώς ανανεούμενη.

  Είναι προφανές από τα παραπάνω ότι η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία θα υποστήριζε το προτεινόμενο μέτρο της επιλογής θεμάτων για τις προαγωγικές της Α΄ Λυκείου από τράπεζα θεμάτων, αν οι αρμόδιοι φορείς του Υπουργείου Παιδείας είχαν πραγματοποιήσει, ως όφειλαν, μια σοβαρή προετοιμασία, όπως απαιτείται για την επιτυχία του παραπάνω μέτρου, που αφορά τους μαθητές της Α΄ Λυκείου όλης της χώρας.

Η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία :
•    θεωρεί ότι η σωστή προετοιμασία μιας ποιοτικά δομημένης τράπεζας θεμάτων απαιτεί τουλάχιστον ενός έτους προετοιμασία.
•    προτείνει τη δημιουργία συντονιστικών επιτροπών ελέγχου ανά τακτά διαστήματα της πορείας της ύλης για τα μαθήματα που προβλέπεται να εξετάζονται μέσω τράπεζας θεμάτων.
•    η πρώτη εφαρμογή ενός πανελλαδικής εμβέλειας μέτρου οφείλει να είναι πιλοτική, προκειμένου να γίνουν οι απαραίτητες προσαρμογές για την επιτυχημένη εφαρμογή του.
•    διαθέτει εκτός της τράπεζας θεμάτων και αρχείο των περιοδικών Ευκλείδη Α και Β που περιέχει υλικό, ικανό να υπερκαλύψει τις ανάγκες μιας ποιοτικής τράπεζας θεμάτων για όλες τις τάξεις.

   Πάγια θέση της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας είναι να συμβάλει και όπου κληθεί θεσμικά να συμμετάσχει με επεξεργασμένες θέσεις σε όποιες σοβαρές προσπάθειες γίνονται για τη βελτίωση της Μαθηματικής Παιδείας στη χώρα. Όλα τα χρόνια λειτουργίας της έχει καταθέσει πολλές φορές προτάσεις προς το Υπουργείο Παιδείας για τη διαμόρφωση των καταλλήλων προϋποθέσεων που βελτιώνουν το Εκπαιδευτικό Σύστημα. 

Για το Διοικητικό Συμβούλιο
της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας

    Ο Πρόεδρος                                                                      Ο Γενικός Γραμματέας
   Γεώργιος Δημάκος                                                                 Εμμανουήλ Κρητικός
Καθηγητής Πανεπιστημίου Αθηνών                              Λέκτορας Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών

Τρίτη 4 Φεβρουαρίου 2014

Ασκήσεις Ανάλυσης Γ Λυκείου - Αρχείο 286 σελίδων σε word

Ένα πλούσιο αρχείο στην Ανάλυση της Γ Λυκείου από το συνάδελφο Ροδόλφο Μπόρης.

Τα θέματα είναι χωρισμένα σε κατηγορίες και σε επίπεδο δυσκολίας Α, Β, Γ, Δ. Τα θέματα Γ, Δ είναι επιπέδου ΑΕΙ για απαιτητικούς μαθητές!

Το συστήνουμε ανεπιφύλακτα αφού η δουλειά που έχει γίνει είναι καταπληκτική!! Ο Ροδόλφος Μπόρης εμπλούτισε το αρχείο με νέες ασκήσεις, οπότε δείτε όλοι το ανανεωμένο βιβλίο Ανάλυσης μαζί με τις υποδείξεις.


Δείτε το ανανεωμένο αρχείο 03/02/2014 μαζί με τις 100 περίπου νέες ασκήσεις των κατηγοριών Γ, Δ από το mathematica.gr!! 

Μπορεί να το κατεβάσετε το νέο αρχείο εδώ (υποδείξεις) και εδώ (εκφωνήσεις)

Όλα είναι σε μορφή word!!!

Η σωστή διδασκαλία των μαθηματικών αυξάνει το ΑΕΠ των χωρών!!

Σε άρθρο που είναι δημοσιευμένο στον economist.com (το πλήρες άρθρο εδώ) και αναφέρεται στη διδασκαλία και την αξίας των μαθηματικών μεταξύ άλλων γράφει:

- Οι κυβερνήσεις εντυπωσιάστηκαν από τα στοιχεία από την Παγκόσμια Τράπεζα ότι η καλύτερη διδασκαλία των μαθηματικών αυξάνει το ΑΕΠ των χωρών.

-Η κυβέρνηση της Εσθονίας έχει αναθέσει σε ειδικούς να μελετήσουν και να προτείνουν λύσεις για τον εκσυγχρονισμό της διδασκαλίας των μαθηματικών για τους μαθητές της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

-Μερικές χώρες με καλές επιδόσεις στο διαγωνισμό της PISA επιδιώκουν επίσης μια νέα προσέγγιση στη διδασκαλία των μαθηματικών . Η Κυβέρνηση της Σιγκαπούρης ανέθεσε σε ειδικό να αξιολογήσει τη διδακτέα ύλη στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

-Το Ισραήλ πειραματίζεται με τη βοήθεια πολλών μαθηματικών από την πρώην Σοβιετική Ένωση.

-Το ένα τρίτο των μαθητών δοκιμάζονται στη Σαγκάη, η οποία βρίσκεται στην κορυφή της PISA δοκιμάζουν να εφαρμόσουν τις γνώσεις τους σε νέα και δύσκολα προβλήματα, σε σύγκριση με 2-3% στην Αμερική και την Ευρώπη

-Οι νέοι, στην Κίνα και αλλού, πρέπει να μπορούν να εκτιμήσουν κατά πόσον μια απάντηση υπολογιστή είναι σωστή .

Καλόδημος Δ. 

Πηγή: Επαγγελματικός Προσανατολισμός 

 Άδεια Creative Commons  
Αυτή η εργασία χορηγείται με άδεια Creative Commons Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 3.0 Ελλάδα .

Σάββατο 1 Φεβρουαρίου 2014

Δεύτερη γνωστή άσκηση σε γνωστό πρόβλημα + λύση

!! Καλό μήνα σε όλους !!

Σε συνέχεια από εδώ.

Βρείτε τη γωνία x.


Και αυτή η λύση δίνεται από τον αγαπητό συνάδελφο Θοδωρή Κ.


 
Άδεια Creative Commons 



Αυτή η εργασία χορηγείται με άδεια Creative Commons Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 3.0 Ελλάδα .

Τεστ για όλες τις τάξεις του Γυμνασίου για το σχολικό έτος 2013 - 14

Του αγαπητού συναδέλφου Μιχαλόπουλου Νίκου, από το Γυμνάσιο Μελιγαλά.

Γεωμετρία Β΄ Γυμνασίου



Παραγοντοποίηση Γ΄ Γυμνασίου


και



και του Σαλήμ Σάμι

Α΄ Γυμνασίου - διαγώνισμα


Β΄ Γυμνασίου


Γ΄ Γυμνασίου

 
  Άδεια Creative Commons  
Αυτή η εργασία χορηγείται με άδεια Creative Commons Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 3.0 Ελλάδα .

Τετάρτη 29 Ιανουαρίου 2014

Προτεινόμενο θέμα στα Μαθηματικά από το Πανεπιστήμιο Πειραιώς

Ένα ενδιαφέρον θέμα που προτάθηκε στις εξετάσεις της Πραγματικής Ανάλυσης στο τμήμα Στατιστικής και Ασφαλιστικής Επιστήμης.

Η άσκηση λύνεται με πολλούς τρόπους, αξίζει να τη δείτε...




 Αυτή η εργασία χορηγείται με άδεια Creative Commons Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 3.0 Ελλάδα .