Στηρίξτε το έργο μας!

Σάββατο 7 Φεβρουαρίου 2015

Το ημερολόγιο των αλλαγών της Τράπεζας θεμάτων για τη Β΄ τάξη (συνεχής ενημέρωση)


Εδώ θα καταγράφουμε όποια αλλαγή πραγματοποιηθεί στην Τράπεζα θεμάτων για τη Β΄ τάξη, στα μαθήματα Άλγεβρας, Γεωμετρίας και Ομάδας Προσανατολισμού.  

Τελευταία ενημέρωση: 18 - 03 - 2015 (συνεχής ενημέρωση)

Επιμέλεια: Γιάννης Κάκανος, Γιάννης Ζαμπέλης, Μάκης Χατζόπουλος από την lisari team


20) Στις 18 - 03 - 2015 εμφανίστηκε τελικά το θέμα 2-23344 σε αντικατάσταση του 2_22522 (διορθώθηκε το σημείο Γ στο (β) ερώτημα, από Γ(1, 12) σε Γ(11, 12)).


Άλγεβρα: 133 θέματα
Γεωμετρία: 92 θέματα
Προσανατολισμού: 108 + 1i - 1 +1 - 1 = 108 Θέματα
19) Στις 05 - 02 - 2015 προστέθηκε ένα νέο θέμα το 2-23344 όπως φαίνεται και στη παρακάτω εικόνα, στα Μαθηματικά Κατεύθυνσης. Όμως το αντίστοιχο αρχείο δεν εμφανίζεται, δεν υπάρχει επίσης στο συνολικό αρχείο και τέλος δεν έχει προσμετρηθεί στο συνολικό αριθμό των ασκήσεων!! Είναι δηλαδή μια άσκηση από τους μιγαδικού αριθμούς, φανταστική άσκηση!


Άλγεβρα: 133 θέματα
Γεωμετρία: 92 θέματα
Προσανατολισμού: 108 + 1i Θέματα

18) Στις 27 - 01 2015 προστέθηκαν δύο ασκήσεις οι 4_23341 και 2_22525,  ενώ αφαιρέθηκε η 4_22574 στα Μαθηματικά Κατεύθυνσης. Αναλυτικά,

2_22525: παλιό θέμα (20-1) που επανατοποθετήθηκε στις 27-1 χωρίς καμία αλλαγή!!!
4_22574: αφαιρέθηκε, ενώ το είχαν προσθέσει στις 23-1!!
4_23341:
η παλιά 4_22574 χωρίς καμία αλλαγή!!

Άλγεβρα: 133 θέματα
Γεωμετρία: 92 θέματα
Προσανατολισμού: 108 + 1 - 1 + 1 - 1 = 108 θέματα

17) Στις 24 - 01 2015 αφαιρέθηκε η 4_22579 και προστέθηκε η 4_23321, που είναι η ίδια, απλά η πλευρά ΒΓ έγινε ΑΒ, που ήταν αρχικά λάθος. Το περίεργο είναι ότι ενώ η άσκηση είναι ίδια και διορθωμένη, η αρίθμηση άλλαξε, γιατί;;

Άλγεβρα: 133 θέματα
Γεωμετρία: 92 θέματα
Προσανατολισμού: 108 + 1 -1 = 108 θέματα

16) Στις 23 - 01 2015 προστέθηκαν 6 νέα θέματα στη Γεωμετρία της Β΄ Λυκείου! Έχουμε 4 νέα θέματα (ένα Β θέμα και τρία Δ θέματα) και 2 διορθώσεις. Δείτε αναλυτικά:

2_22314: νέο θέμα
4_18985: αφαιρέθηκε το (α)(ii) ερώτημα
4_19037: αφαιρέθηκε το (γ) ερώτημα και το (β) ερώτημα έγινε (α) !!!
4_22290, 4_22330, 4_22331: νέα θέματα

Άλγεβρα: 133 θέματα
Γεωμετρία: 86 + 6 = 92 θέματα
Προσανατολισμού: 108 θέματα

15) Στις 23 - 01 - 2015 προστέθηκε ένα θέμα στα Μαθηματικά Κατεύθυνσης! Είναι η άσκηση 4_22574. {Στη συνέχεια η 4_22574 έγινε 4_23341, όπως θα δείτε παραπάνω}.

Άλγεβρα: 133 θέματα
Γεωμετρία: 86 θέματα
Προσανατολισμού: 107 + 1 = 108 θέματα

14) Στις 21 - 01 2015 προστέθηκαν 62 νέα θέματα στα Άλγεβρα της Β΄ Λυκείου! Έχουμε 30 νέα Β θέματα και 32 νέα Δ θέματα.

Άλγεβρα: 71 + 62 = 133 θέματα
Γεωμετρία: 86 θέματα
Προσανατολισμού: 107 θέματα

13) Στις 20 - 01 2015 προστέθηκαν 52 νέα θέματα στα Μαθηματικά Κατεύθυνσης! Έχουμε 30 νέα Β θέματα και 22 νέα Δ θέματα.

Άλγεβρα: 71 θέματα
Γεωμετρία: 86 θέματα
Προσανατολισμού: 55 + 52 = 107 θέματα

12) Στις 18 και 19 - 01 - 2015 προστέθηκαν 44 νέα θέματα στην Γεωμετρία της Β΄ Λυκείου (20 Δ και 24 Β). Αφαιρέθηκε το θέμα 4_18985, από το 9ο κεφάλαιο. 

Άρα διπλασιάστηκε το νούμερο των θεμάτων που υπήρχαν στη Γεωμετρία της Β΄ Λυκείου και λογικά κλείνει το αρχείο (αν δεν αποσυρθούν κάποιες), αφού έφτασε στο νούμερο που είχε ανακοινωθεί στο Δελτίο Τύπου, για το πάγωμα των θεμάτων.

Άλγεβρα: 71 θέματα
Γεωμετρία: 43 + 44 - 1 = 86 θέματα
Προσανατολισμού: 55 θέματα

11) Στις 18 - 01 - 2015 προστέθηκαν 9 νέα θέματα στην Άλγεβρα Β Λυκείου. Επανήλθαν τα θέματα 17843 και 17852. Προστέθηκε το ω > 0 στην εκφώνηση, ώστε να μην υπάρχει πρόβλημα για άλλη λύση, όπως είχε επισημανθεί εδώ (δείτε στα σχόλια).

Αποθηκεύσετε τα νέα 9 θέματα, πατήστε εδώ
Επιμέλεια: Γιάννης Ζαμπέλης, από την lisari team

Άλγεβρα: 62 + 9 = 71 θέματα
Γεωμετρία: 43 θέματα
Προσανατολισμού: 55 θέματα

10) Στις 23 - 12 - 2014 επανήλθε η 4_19000 (άλλαξε το ερώτημα α) και αφαιρέθηκαν τα θέματα  4_19013, 4_19020, 4_19037.

Επίσης έχουμε διαφορές στις εκφωνήσεις 
4_19039 (αλλαγή (β) ερωτήματος)
4_19029 (αφαιρέθηκε το (δ) ερώτημα)
4_19027 (αφαιρέθηκε το (δ) ερώτημα )
4_19016, έχει αλλάξει η σειρά εκφώνησης των σημείων Δ, Ε

Μάλλον κάποιος παίζει με το αρχείο της Γεωμετρίας....


Άλγεβρα: 62 θέματα
Γεωμετρία: 45 + 1 - 3 = 43 θέματα
Προσανατολισμού: 55 θέματα


9) Στις 20 – 12 – 2014 αφαιρέθηκε από την Γεωμετρία της Β΄ Λυκείου το θέμα 4_19000.

Άλγεβρα: 62 θέματα
Γεωμετρία: 46 – 1= 45 θέματα
Προσανατολισμού: 55 θέματα

8) Στις 14 - 12 - 2014 αφαιρέθηκαν 2 θέματα τα 4_17843 και 4_17852, από την Άλγεβρα της Β΄ τάξης και προστέθηκε το 4_20335 .

Για να αποθηκεύσετε το νέο θέμα 4_20335, πατήστε εδώ
Επιμελήθηκαν,  Γιάννης Ζαμπέλης και Γιάννη Κάκανος, από την lisari team.

Άλγεβρα: 63 - 2 + 1 = 62 θέματα
Γεωμετρία: 46 θέματα
Προσανατολισμού: 55 θέματα

7) Στις 30-11-2014 και προστέθηκαν 9 ασκήσεις στην Άλγεβρα της Β΄ τάξης.  Οι νέες ασκήσεις φέρουν κωδικό 2_19913, 2_20328, 2_20329, 4_20331, 4_20332, 4_20334, 4_20336, 4_20337, 4_20338

Για να αποθηκεύσετε  τα 9 νέα θέματα σε word (.doc)  πατήστε εδώ
Μια προσφορά του αγαπημένου συνεργάτη μας Γιάννη Κάκανου από τις Σέρρες.

Άλγεβρα: 54 + 9 = 63 θέματα
Γεωμετρία: 46 θέματα
Προσανατολισμού: 55 θέματα

6)  Στις 24 - 11 - 2014, προστέθηκαν 4 νέα θέματα στην Άλγεβρα.Τα θέματα είναι: 2_17664 (είχε αφαιρεθεί στις 12-11, βλ. παραπάνω, και σήμερα εισάγεται εκ νέου διορθωμένη αφού προστέθηκαν περιορισμοί για να ορίζονται οι εφαπτομένες), 2_19911, 2_19912, 2_19914.

Δείτε τα θέματα  στο site του Ι.Ε.Π. 
Για απευθείας αποθήκευση των θεμάτων σε word πατήστε εδώ
Μια προσφορά του συνεργάτη μας Γιάννη Ζαμπέλη.

Άλγεβρα: 50 + 4 = 54 θέματα
Γεωμετρία: 46 θέματα
Προσανατολισμού: 55 θέματα

5) Στις 17 και 18-11-2014, προστέθηκαν 4 νέα θέματα στην Ομάδα Προσανατολισμού, τα ακόλουθα: 2_ 20140, 4_20147, 2_20148,   2_18556, ενώ αφαιρέθηκε το θέμα  2_20067.
  • Η 2_20067 διεγράφη και αντικαταστάθηκε από την  2_20140
  •  Η 4_20147 είναι διόρθωση της 4_18619 που είχε αφαιρεθεί (δείτε πιο πάνω).
  • Η 2_18556 διεγράφη και συμπεριελήφθη εκ νέου (έχει ημερομηνία 18/11) περιέργως!
  •  Το μοναδικό νέο θέμα είναι η άσκηση 2_20148 !! 

Άλγεβρα: 50 θέματα
Γεωμετρία: 46 θέματα
Προσανατολισμού:  53 + 3 - 1 = 55 θέματα

Για να αποθηκεύσετε  τα τρία νέα θέματα σε word  πατήστε εδώ
Μια προσφορά του αγαπημένου συνεργάτη μας Γιάννη Κάκανου από τις Σέρρες.

4) Στις 15-11-2014 προστέθηκαν 22 νέα θέματα στην Ομάδα Προσανατολισμού, τα οποία είναι: από 2_ 20050 έως 2_ 20073. 

Αποθηκεύστε τα νέα θέματα σε word (.doc)
Μια προσφορά των συνεργατών μας Γιάννη Ζαμπέλη και Γιάννη Κάκανου,
από την ομάδα του lisari.

Άλγεβρα: 50 θέματα
Γεωμετρία: 46 θέματα
Προσανατολισμού: 31 + 22 = 53 θέματα

3) Στις 12-11-2014 αφαιρέθηκε το θέμα 2_17664 από την Άλγεβρα της Β΄ Λυκείου,  άρα έχουμε την εξής κατανομή:

Άλγεβρα: 51 – 1 = 50 θέματα
Γεωμετρία: 46 θέματα
Προσανατολισμού: 31 θέματα

2) Στις 11-11-2014 αφαιρέθηκε το θέμα 4_18619 από την Ομάδα Προσανατολισμού, άρα έχουμε την εξής κατανομή: 

Άλγεβρα: 51 θέματα
Γεωμετρία: 46 θέματα
Προσανατολισμού: 32 – 1 = 31 θέματα

1) Στις 8 Νοεμβρίου 2014, προστέθηκαν για πρώτη φορά τα εξής θέματα:

Άλγεβρα: 51 θέματα
Γεωμετρία: 46 θέματα
Προσανατολισμού: 32 θέματα 

Τετάρτη 4 Φεβρουαρίου 2015

Ακυκλοφόρητο βιβλίο στα Μαθηματικά της Β΄ Λυκείου

Δείτε ένα ακυκλοφόρητο βιβλίο της Β΄ Λυκείου με

α) Άλγεβρα  
β) Γεωμετρία και 
γ) Μαθηματικά Κατεύθυνσης, 

που επιμελήθηκε ο συνάδελφος από τη Σπάρτη, Στράτης Αντωνέας.

Για απευθείας αποθήκευση πατήστε εδώ.

Ένα άρτιο βιβλίο 290 σελίδων που περιέχει:

Τρίτη 3 Φεβρουαρίου 2015

Αποκλειστικό: Δύο μαθηματικοί στη νέα ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας!!!

Φημολογείται ότι δύο μαθηματικοί θα είναι στη νέα ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας.

(Αποκλειστικό): Ο πρώτος, θα είναι εκτός απροόπτου ο νέος Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων, στη θέση του Αθανάσιου Κυριαζή.

Ο Δημήτρης Χασάπης , εκτός απροόπτου, είναι ο νέος Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Παιδείας . Ο Δημήτρης Χασάπης είναι καθηγητής στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (Τμήμα ΤΕΑΠΗ).


Ο δεύτερος (όπως έχει ανακοινωθεί από διάφορα site και το e-sos) αναλαμβάνει Διευθυντής στο πολιτικό γραφείο του Υπουργού Παιδείας και είναι ο Δημήτρης Ζέρβας. 

Πέμπτη 29 Ιανουαρίου 2015

Περί Τράπεζας Θεμάτων η δυστυχία…

Του Μάκη Χατζόπουλου 

Ας ξεκινήσουμε χρονικά αντίστροφα… Ο νέος αναπληρωτής Υπουργός Παιδείας Τάσος Κουράκης δήλωσε ότι η Τράπεζα Θεμάτων καταργείται!  Όλη η προετοιμασία που είχε γίνει από μαθητές και καθηγητές πάει περίπατο, όλα τα βιβλία που γράφτηκαν γι’ αυτό το σκοπό είναι περιττά και οδηγούμαστε εκεί που ξεκινήσαμε! Οι καθηγητές θα είναι αποκλειστικά υπεύθυνοι για τα θέματα εξετάσεων.

Λάθος; Σίγουρα όχι! Σωστή κίνηση αν σκεφτούμε πώς ξεκίνησε, συνέχισε και κατέληξε αυτή η ταλαίπωρη Τράπεζα Θεμάτων…

Θα συνοψίσουμε τα βασικά σημεία της Τράπεζας Θεμάτων που μας προβλημάτισαν από την αρχή. Θα τονίσουμε διαφορετικά πράγματα από αυτά που γράφονται και έχουν επισημάνει αξιόλογοι συνάδελφοί μας. Όσα ακολουθούν, βασίζονται στην Τράπεζα θεμάτων για τα μαθηματικά, αφού έχουμε άποψη εξ’ ιδίας πείρας. Λογικά τα ίδια ισχύουν και για τα άλλα μαθήματα.

- Τα θέματα δίνονται αποκλειστικά σε pdf! Γιατί; Γιατί να μην μπορεί να τα επεξεργαστεί η εκπαιδευτική κοινότητα; Όταν δίνεται σε word το σχολικό βιβλίο Μαθηματικών Κατεύθυνσης, γιατί όχι και οι 50 σελίδες ασκήσεων;

- Τα θέματα ΔΕΝ είναι χωρισμένα ανά κεφάλαια – παραγράφους! Ο διαχωρισμός των ασκήσεων σε κεφάλαια – παραγράφους διευκολύνει το μαθητή από κάθε άποψη. Με αυτό τον τρόπο, η Τράπεζα γίνεται προέκταση του βιβλίου, το συμπληρώνει. Κατά συνέπεια, λόγω της αναγκαιότητας του εν λόγω διαχωρισμού, ο εκάστοτε εκπαιδευτικός είναι υποχρεωμένος να την κάνει μόνος του. Μέσα σε όλη την ταλαιπωρία, το αρχείο δεν είναι διαθέσιμο σε word !!

- Τα θέματα δεν είναι λυμένα‼ Τα θέματα, στα οποία θα εξεταστούν στο τέλος οι μαθητές δεν είναι λυμένα! Ποιος θα τα λύσει; Ο διδάσκων στο σχολείο; Προλαβαίνει; Περισσεύουν ώρες; Ο οδηγός σπουδών έχει προβλέψει ώρες για την επίλυση της Τράπεζας Θεμάτων; Όχι φυσικά! Άρα ποιος; Το Φροντιστήριο; Μήπως έτσι ωθούμε απροκάλυπτα τους μαθητές στην παραπαιδεία; Θεωρώ ότι έπρεπε όλα τα θέματα να συνοδεύονται από τις λύσεις τους. Συνεπώς, παρέχεται η δυνατότητα σε όσους το επιθυμούν, έχουν όρεξη και διάθεση, να τα διαβάσουν. Να επιβραβεύεται ο διαβασμένος μαθητής ακόμα κι αν αυτός ωθείται στη λεγόμενη «παπαγαλία» και όχι ο προνομιούχος που θα παρακολουθήσει ένα ταχύρυθμο τμήμα με αντικείμενο τις λύσεις κάποιων ασκήσεων.

- Τα θέματα στην Α΄ Λυκείου δημοσιεύτηκαν 2 μέρες πριν τις εξετάσεις! Ποιος ο λόγος; Προκειμένου να υπάρχει ένας εύλογος χρόνος προετοιμασίας των μαθητών, η δημοσίευση των θεμάτων πρέπει να πραγματοποιείται εγκαίρως. Ποιο είναι το ζητούμενο; Να διαβάσουν οι μαθητές, να εργαστούν! Και γι’ αυτό απαιτείται χρόνος…

- Τα θέματα της Β΄ Λυκείου, ύστερα από το Δελτίο Τύπου που ανακοινώθηκε, έπρεπε να αριθμούσαν περί τα 50, 80 ή 100 για τα διάφορα αντικείμενα των μαθηματικών.  Υπάρχει Τράπεζα με 50 θέματα; Μήπως εννοούν τα SOS; Μήπως η αποστήθιση έγινε ζητούμενο; Ευτυχώς που το Ι.Ε.Π τελευταία στιγμή αγνοεί το Δελτίο Τύπου και δημοσιεύει περίπου τα διπλάσια θέματα. Παρ’ όλα αυτά, απέχει μακράν από τις αρχικές δηλώσεις και διαθέσεις του Υπουργού για μια Τράπεζα 1000 Θεμάτων, γεγονός που οδήγησε
στην παραίτηση του Αντιπροέδρου του Δ.Σ του ΙΕΠ κ. Γ. Κουμέντου, η οποία δεν έγινε δεκτή από τον πρώην Υπουργό Α. Λοβέρδο.

- Πολλές διορθώσεις και προσθαφαιρέσεις θεμάτων! Αν κάποιος δε διατηρούσε ενημερωμένο  αρχείο προκειμένου να καταγράφει τις συνεχείς και μάλιστα ουκ ολίγες αλλαγές στην Τράπεζα Θεμάτων, εύκολα θα έχανε την επαφή. Συνεπώς, ιδιωτικές πρωτοβουλίες (site πχ. lisari.blogspot.gr) έπρεπε να συντηρούν  ένα ημερολόγιο αλλαγών

Δεδομένων όλων των παραπάνω ελλείψεων, υπήρξε επιτακτική ανάγκη να βρεθεί κάποιος ή κάποιοι που θα στηρίξουν, θα καλύψουν, θα ολοκληρώσουν το έργο αυτό. Μια ομάδα που τα έκανε όλα αυτά, είναι και η lisari team. Εκπαιδευτικοί από διάφορες γωνιές της πατρίδας μας ένωσαν τις δυνάμεις τους για ένα μοναδικό σκοπό, να παρέχουν αφιλοκερδώς τη βοήθειά τους στο μαθητή που ενδιαφέρεται, στο μαθητή που έχει όρεξη για μάθηση αλλά δεν μπορεί να ανταπεξέλθει οικονομικά. Η ανταπόκριση των μαθητών – καθηγητών ήταν πρωτόγνωρη, καθημερινά επισκέπτονταν πάνω από 1000 άτομα το σύνδεσμο της Τράπεζα θεμάτων, με τη νέα της μορφή – δομή, ως αυτή όφειλε να είναι!

Οι απόψεις που εκφράστηκαν ουδόλως κομματική χροιά έχουν. Να επισημανθεί, επιπλέον, ότι δε θίγουν κανένα εκπαιδευτικό του Ι.Ε.Π που εργάστηκε με ζήλο για τη δουλειά του. Ας όψονται οι πολιτικές αποφάσεις – οδηγίες που δεν τους άφησαν να κάνουν άρτια τη δουλειά τους.


Γλωσσική επιμέλεια: Ελευθερία Αναγνωστοπούλου 

Το κείμενο αναδημοσιεύεται και στο http://www.alfavita.gr

Κυριακή 25 Ιανουαρίου 2015

Εκλογές και μαθηματικά!!!

Επειδή τα μαθηματικά υπάρχουν παντού, όπως τα jumbo, σήμερα θα ασχοληθούμε πως  μπλέκονται στις εκλογές.

1) Εκλογές - δημοσκοπήσεις
Δεν είναι δυνατόν να έχουμε εκλογές και να μην έχουν προηγηθεί οι δημοσκοπήσεις και τα γνωστά σε όλους μας exit poll. Οι αρχές και οι μέθοδοι πως θα εκλεγεί το δείγμα ενός πληθυσμού προς εξέταση γίνεται από ένα συγκεκριμένο κλάδο των μαθηματικών την δειγματοληψία.

2) Εκλογές - Γραφικές παραστάσεις
Για καλύτερη παρουσιάσει των δεδομένων που λάβαμε από την δειγματοληψία γίνεται με τις διάφορες γραφικές παραστάσεις ή διαγράμματα.

Τα πιο συνηθισμένα είναι:

α) Ραβδόγραμμα

β) Κυκλικό διάγραμμα

γ) Χρονόγραμμα

Οι κανόνες που σχεδιάζουμε τα παραπάνω διαγράμματα είναι συγκεκριμένοι και αν κάτι δεν αποδοθεί σωστά εύκολα μπορούν να παραπλανήσουν ή να μπερδέψουν το κοινό. Κάποια πρόσφατα παραδείγματα είδαμε εδώ και εδώ.

3) Κατανομή εδρών σε πανελλαδικό επίπεδο
Πολλές φορές θα έχουμε αναρωτηθεί πως γίνεται η κατανομή εδρών, σωστά; Τα μαθηματικά μας βοηθάνε και εδώ,πως;



Σε πανελλαδικό επίπεδο η κατανομή των εδρών γίνεται με τη χρήση μιας σχετικά εύκολης εξίσωσης.  - Αρχικά πολλαπλασιάζουμε το ποσοστό του κόμματος με το 250 και στη συνέχεια διαιρούμε το γινόμενο με το συνολικό ποσοστό των εντός Βουλής κομμάτων. 
- Το αποτέλεσμα στρογυλλοποιημένο δίνει τον αριθμό των εδρών που δικαιούται σε όλη τη χώρα το συγκεκριμένο κόμμα. 

Αν το ποσοστό ενός κόμματος είναι 10% και τα κόμματα που θα μπουν στη Βουλή αθροίζουν 95%, θα πάρει 26 έδρες. Το πανελλαδικά πρώτο κόμμα λαμβάνει και τις άλλες 50 έδρες ως μπόνους για να μπορέσει να σχηματίσει κυβέρνηση.

Με αναλογικό τρόπο μοιράζονται οι 12 έδρες Επικρατείας.

Και με μαθηματικούς τύπους τα παραπάνω απεικονίζονται ως εξής (του Στέλιου Αμπράζη)

Έδρες κόμματος = [ Ποσοστό % / (100 - Α.Κ.Ε.Β.%) ] × 250
όπου, Α.Κ.Ε.Β.% = Άθροισμα Κομμάτων Εκτός Βουλής %


Το Α.Κ.Ε.Β.% του 2012 ήταν 5,98 %

π.χ. 1) Με ποσοστό 38% και Α.Κ.Ε.Β. = 6%, βρίσκουμε 101 έδρες.
π.χ. 2) Με ποσοστό 5% και Α.Κ.Ε.Β. = 6%, βρίσκουμε 13 έδρες.
π.χ. 3) Με ποσοστό 36% και Α.Κ.Ε.Β. = 11% προκύπτει ξανά το 101!
π.χ. 4) Με ποσοστό 31% και Α.Κ.Ε.Β. = 8% θα υπάρχουν 84 έδρες.


Σημείωση: Οι 50 έδρες που απουσιάζουν από την αρχή, ως γνωστόν, πάνε στον πρώτο κόμμα, ως bonus!

tips: Για κάθε 1% περισσότερο του Α.Κ.Ε.Β. αφαιρέστε 0,4% από το κόμμα, ενώ αντίστροφα, για κάθε 1% λιγότερο του Α.Κ.Ε.Β. προσθέστε 0,4% στο κόμμα και ... προκύπτουν οι ίδιες έδρες!


4)  Αναγωγή ποσοστών
Δείτε εδώ

Παρασκευή 23 Ιανουαρίου 2015

Δημοσιεύτηκαν τα νέα προγράμματα σπουδών Λυκείου 2015 -2016 για τα μαθηματικά!!!

Λογικά μεταπηδήσατε από αυτό το σύνδεσμο!
Όλα όσα διαβάσατε ήταν μυθοπλασία λόγω της 1ης Απριλίου που γιορτάζουμε κάθε χρόνο!!

Καλό μήνα παιδιά!!

Τα παρακάτω ήταν η ύλη που είχε δημοσιευτεί για να εφαρμοστεί το σχολικό έτος 2015 - 16 και τελικά δεν εφαρμόστηκε ποτέ. Για τους δικούς μας λόγους την ξανά αναφέρουμε!

 _____________________________________________________
Δημοσιεύτηκε τελικά η νέα σχολική ύλη Μαθηματικών 
της Α΄, Β΄ και Γ΄ Λυκείου για το 2015 - 16

Για απευθείας αποθήκευση πατήστε εδώ.



Με μια ματιά η ύλη για την Γ΄ Λυκείου (και οι δύο κατευθύνσεις)



Με μια ματιά η ύλη της Β΄ Λυκείου (Άλγεβρα, Γεωμετρία και Κατεύθυνση)


Με μια ματιά η ύλη της Α΄ Λυκείου (Άλγεβρα, Γεωμετρία)



Σημείωση: Η ύλη της Γ΄ Λυκείου είναι ίδια που είχαμε περιγράψει εδώ και μήνες αποκλειστικά στο lisari.  

Είχαμε αναφέρει την απουσία μιγαδικών από το Λύκειο, την απουσία των θεωρημάτων με "ξ" , την συνδυαστική και την εισαγωγή των κωνικών τομών στη Γ΄ Λυκείου. 

Δεν είναι τυχαίο ότι μόλις ανακοινώθηκε η ύλη στο lisari οι επισκέπτες που μας επισκέφτηκαν ήταν πάνω από 800 άτομα!! 

Σας ευχαριστούμε για την ανταπόκριση και την εμπιστοσύνη που μας δείχνετε!!!