Στηρίξτε το έργο μας!

Δευτέρα 30 Οκτωβρίου 2017

Εργασία στα όρια - διδακτικές προσεγγίσεις

Η εργασία (που θα ολοκληρωθεί σταδιακά) αποτελεί μια διδακτική προσέγγιση των ορίων που δεν έχει σκοπό να εισάγει νέες ερωτήσεις για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις.

Σκοπό μας είναι η σωστή ερμηνεία των εννοιών που αφορούν τα όρια και συχνά παρατηρούμε παράδοξα. 

Μια εργασία που κυριολεκτικά βγήκε μέσα από την τάξη του 1ου ΓΕΛ Πετρούπολης! 

Για απευθείας αποθήκευση πατήστε εδώ.

Ενδιαφέρον κατά τη γνώμη μου παρουσιάζει η 3η εργασία που αρκετοί καθηγητές το αμελούν. Το λάθος αυτό το βρίσκουμε κιόλας και στα περισσότερα βοηθήματα - φυλλάδια... 

Τελευταία ενημέρωση: 30/10/2017

Κυριακή 29 Οκτωβρίου 2017

Ισχυρισμοί και αντιπαραδείγματα για τη Γ Λυκείου + απαντήσεις

Επιμέλεια: Παναγιώτης Βιώνης

Ένα νέο στυλ προτάσεων εγκαινιάστηκε στις κανονικές και επαναληπτικές Πανελλαδικές εξετάσεις 2017. Οι ισχυρισμοί και τα αντιπαραδείγματα.

Πολλά γράφτηκαν και ακούστηκαν γι αυτό το νέο είδος ερωτήσεων, όπως για την διατύπωσή τους  και τις πιθανές απαντήσεις που έπρεπε να δώσουν οι υποψήφιοι. Δεν έχει νόημα να τα επαναφέρουμε ή να τα συζητήσουμε ευρέως αφού το θέμα είναι ένα, έχουμε μπροστά μια νέα κατηγορία ερωτήσεων στο Α θέμα που είμαστε υποχρεωμένοι να προετοιμαστούμε και να προετοιμάσουμε τους μαθητές μας. Ας μείνουμε εστιασμένοι σε αυτό!

Ο Παναγιώτης Βιώνης ακολουθώντας το νέο πνεύμα των προτάσεων δημιουργεί ένα αρχείο που είναι ανοικτό σε όλους. Ήδη είχα μια μικρή συμμετοχή είχα και εγώ ως προς τον τρόπο που πρέπει να τα διατυπώσουμε. Αναμένει και τη δική σας συμμετοχή και να το εμπλουτίσουμε με τις κυριότερες προτάσεις που μπορεί να ζητηθούν στο Α΄ θέμα.

Για απευθείας αποθήκευση των εκφωνήσεων πατήστε εδώ.

Για τις απαντήσεις πατήστε εδώ!


Τρίτη 24 Οκτωβρίου 2017

Ελπίζω να μην ξεχάσατε τους διαγωνισμούς μας; Πάμε για τον 31ο διαγωνισμό!

Πάλι η συμμετοχή σας ήταν τεράστια! 

Ξεπεράσαμε τις 160 συμμετοχές! 

Ξεπεράσαμε τα 1.100 κλικ!



Όλοι οι νικητές (και αναπληρωματικοί) να στείλουν στο lisari.blogspot@gmail.com τα εξής στοιχεία:

Ονοματεπώνυμο: 
Διεύθυνση: 
Περιοχή: 
Τ.Κ:
Κινητό τηλέφωνο (απαραίτητο για να παραδοθεί το δέμα με courier):


45 6 68  (45: Adreas Mavroidis και 68: Nikos Mihalopoulos)

(0)5 5 65 (05: Γιώργος Τ. και 65: Giorgos Ntantinos)

21 4 81 (21: John Papadopoulos και 1ος αναπληρωματικός 81: ΣΤΕΛΙΟΣ ΠΡΩΗΣ)

127 12 (2ος αναπληρωματικός 127: George και 3ος αναπληρωματικός: 12: harrisp)

Σε αύξουσα αρίθμηση οι 5 νικητές και 3 αναπληρωματικοί:

*12: harrisp
*127: George

όπου * είναι αναπληρωματικοί νικητές. Το δώρο θα μεταβιβαστεί κατά προτεραιότητα στους αναπληρωματικούς αν δεν αποστείλουν οι νικητές τα στοιχεία τους σε σύντομο χρονικό διάστημα. 

Το lisari μόνιμα, οι εκδοτικοί οίκοι και οι συγγραφείς 
συνεχίζουν ακάθεκτοι για 31η φορά 
να βρίσκονται στο πλευρό του μαθητή - καθηγητή! 


Ο θεσμός των διαγωνισμών όχι μόνο δεν σταματά αλλά συνεχίζει με τους ίδιους ρυθμούς. Οι αναγνώστες, οι συγγραφείς και οι εκδοτικοί οίκοι τον έχουν αγκαλιάσει και δεν γίνεται να σταματήσει!

Δηλώστε συμμετοχή για να λάβετε μέρος στην κλήρωση των 

5 δίτομων βιβλίων Άλγεβρας Β΄ Λυκείου
!
Μόλις κυκλοφόρησε!!



Είναι μια προσφορά του εκδοτικού οίκου 

"Ελληνοεκδοτική" και του συγγραφέα Γ. Μιχαηλίδη! 

Οι νικητές από Αθήνα θα παραλαμβάνουν το βιβλίο αποκλειστικά από τα γραφεία της Ελληνοεκδοτικής (Ιπποκράτους 82, Αθήνα), ενώ για τους υπόλοιπους θα σταλεί δωρεάν με courier.


Λίγα λόγια για το βιβλίο
Το βιβλίο Άλγεβρα Β΄ Λυκείου - Γενικής Παιδείας περιέχει:

• Θεωρία με παρατηρήσεις
• Υποδειγματικά λυμένες ασκήσεις με μεθοδολογία
• Εφαρμογές μετά από κάθε λυμένη άσκηση
• Ασκήσεις για λύση κλιμακούμενης δυσκολίας και ομαδοποιημένες σε αναλογία με τις λυμένες
• 43 Επαναληπτικά θέματα
• Επαναληπτικά Κριτήρια Αξιολόγησης.


Συνοδεύεται από Βιβλίο λύσεων

Άλγεβρα Β΄ Λυκείου - Λύσεις Ασκήσεων Σχολικού Βιβλίου (pdf)

Στοιχεία:
KATHΓΟΡΙΑ: Μαθηματικά
ΤΑΞΗ: Β Τάξη Γενικής Παιδείας
ΤΥΠΟΣ ΒΙΒΛΙΟΔΕΣΙΑΣ: ΜΑΛΑΚΟ ΕΞΩΦΥΛΛΟ
ΣΕΛΙΔΕΣ: 800 + 272
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ: 17 x 24 (x2)
BARCODE: 9789605631604
ISBN: 978-960-563-160-4
ΤΙΜΗ: 23,41 €


Όροι διαγωνισμού
  • Να αγαπάτε τα μαθηματικά
  • Να αγαπάτε τα βιβλία
  • Να είστε (φανερά) μέλη του lisari (τα μη μέλη δεν έχουν αξίωση στο έπαθλο)
  • Ξεκινά σήμερα, Δευτέρα 9 Οκτωβρίου 2017 και λήγει Τρίτη 24 Οκτωβρίου 2017, ώρα 21:00, λίγο πριν την κλήρωση του Λαϊκού Λαχείου (αφού η εν λόγω κλήρωση θα αναδείξει και τους νικητές, όπως έχει καθιερωθεί σε όλους τους διαγωνισμούς μας έως τώρα). 
  • Δεκτές όλες οι ηλικίες!
  • Δηλώστε συμμετοχή στα παρακάτω σχόλια της παρούσας ανάρτησης λέγοντας ότι "Αποδέχεστε τους όρους του διαγωνισμού και επιθυμείτε να συμμετέχετε στο διαγωνισμό" και μπορείτε να γράψετε ό,τι άλλο σχετικό επιθυμείτε. 
  • Δυστυχώς, η συμμετοχή των ανώνυμων που δεν αναφέρουν τα στοιχεία τους (τουλάχιστον ονοματεπώνυμο και ένα email επικοινωνίας) κρίνεται άκυρη και σβήνονται αυτόματα.
  • Οι νικητές που δεν δηλώσουν διεύθυνση κατοικίας την Αθήνα θα παραλάβουν τα βιβλία δωρεάν με ταχυδρομική αποστολή (αφού δώσουν πλήρη ονομαστικά στοιχεία και ένα κινητό τηλέφωνο για την παράδοση). Οι νικητές που δεν κατοικούν στην Ελλάδα επιβαρύνονται τα έξοδα αποστολής. Όσοι δηλώσουν διεύθυνση κατοικίας την Αθήνα πρέπει να παραλάβουν τα βιβλία από τα γραφεία της εταιρείας (Ιπποκράτους 82, Αθήνα).
  • Κάθε υποψήφιος πρέπει να έχει ΑΚΡΙΒΩΣ μία συμμετοχή στα σχόλια, αφού από εκεί θα αντληθούν οι νικητές. Πολλαπλά σχόλια του ίδιου υποψηφίου δε θα λαμβάνονται υπόψη, ενώ οι άκυρες συμμετοχές δεν λογίζονται στο μέτρημα για την ανάδειξη των νικητών. 
  • Όποιος νικητής δεν αποστείλει τα στοιχεία του το πολύ σε μία εβδομάδα από τη στιγμή της κλήρωσης το δώρο του μεταβιβάζεται αυτόματα στο 1ο διαθέσιμο αναπληρωτή.
  • Πώς κληρώνονται οι νικητές; Δείτε εδώ ένα παράδειγμα!
_____________________________________________________________________
Προς διευκόλυνσή σας, η σελίδα αυτή θα είναι σταθερά στην πλαϊνή στήλη, 
έως στις 27 Οκτωβρίου 2017.
Η μοναδική προσφορά των δίτομων βιβλίων είναι μια προσφορά του εκδοτικού οίκου "Ελληνοεκδοτική", τους οποίους ευχαριστούμε θερμά.

Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 2017

Τετάρτη 18 Οκτωβρίου 2017

Ημερίδα και διημερίδα μαθηματικών στις 21 - 22 Οκτωβρίου

Το Σαββατοκύριακο 21 και 22 Οκτωβρίου θα πραγματοποιηθούν δύο ενδιαφέρουσες εκδηλώσεις που πρέπει όλοι να συμμετάσχετε.

Και στις δύο εκδηλώσεις το lisari.blogspot.gr είναι 
Χορηγός επικοινωνίας! 

Αναλυτικά... 

 1) Διήμερο επιμορφωτικό σεμινάριο στην Ελληνογαλλική σχολή Καλαμαρί

Είναι μια διημερίδα (δύο συνεχόμενες ημέρες) μαθηματικών που αφορά μαθητές του Γυμνασίου και καθηγητές!
Το πρώτο θέμα είναι ένα επιμορφωτικό σεμινάριο για Καθηγητές στην Ανάλυση και το δεύτερο θέμα είναι μια παρουσίαση στις γεωμετρικές κατασκευές και αφορά τους μικρούς μας φίλους.

Παρουσιάζουν:

  • Γιάννης Θωμαΐδης
  • Μιχάλης Λάμπρου




2)  Ημερίδα μαθηματικών από την ΕΜΕ παράρτημα Βοιωτίας. 

Για τους "νότιους" φίλους μας έχουν μια μοναδική ευκαιρία να παρακολουθήσουν από κοντά τους εξαιρετικούς συνάδελφους όπως είναι ο 
  • Στέφανος Κεΐσογλου
  • Θωμάς Ποδηματάς
  • Μπάμπης Στεργίου
  • Νίκος Σκομπρής 
(με τη σειρά που εμφανίζονται στο πρόγραμμα).

Για να δείτε όλες τις εισηγήσεις πατήστε εδώ.


Τρίτη 17 Οκτωβρίου 2017

Γεωμετρία και Στατιστική στη Β Λυκείου;


Το είχαμε ακούσει ως σενάριο αλλά μετά από την ανάρτηση του alfavita μπορούμε να το δημοσιεύσουμε και επίσημα.

Το μάθημα "Στατιστική και Γεωμετρία" για όλους τους μαθητές της Β Λυκείου προβλέπει το νέο ωρολόγιο πρόγραμμα για το σχολικό έτος 2018 - 19!!!

Οι μαθητές της Γενικής Παιδείας θα έχουν πλέον 4 ώρες μαθηματικών. Οι σκέψεις είναι πολλές και οι προβληματισμοί περισσότεροι.

Λέτε:
1) Το βιβλίο της Στατιστικής να είναι αυτό που που υπάρχει στη Γ Λυκείου Γενικής Παιδείας;
2) Το βιβλίο Γεωμετρίας να είναι το ίδιο με το βιβλίο Γεωμετρίας της Β Λυκείου (β΄ τόμος);
3) Να δημιουργηθεί ένα νέο βοήθημα με αντιγραφή - επικόλληση από τα παραπάνω βιβλία;
4) Η ύλη λέτε να παραμείνει η ίδια που υπάρχει και τώρα για τα δύο μαθήματα;

Πηγή: www.alfavita.gr και www.ipaideia.gr

Κυριακή 15 Οκτωβρίου 2017

Ναυμαχία και καρτεσιανό επίπεδο!


Αυτό το Σαββατοκυριάκο έχουν την προσοχή μας οι μικρότεροι φίλοι μας!

Δείτε ένα διαδραστικό και κυρίως διδακτικό παιχνίδι στις βασικές έννοιες των μαθηματικών για τις μικρότερες τάξεις του Γυμνασίου και γιατί όχι του Δημοτικού!

Το παιχνίδι είναι γνωστό, αλλά η επιμέλεια και η στόχευση νομίζω ότι είναι καινούργια και παρουσιάζει ενδιαφέρον!

Οι κανόνες του παιχνιδιού είναι γνωστές, τοποθετούμε κρυφά τα 5 πλοία μας (με διαφορετικά μεγέθη) στο δικό μας πλάνο. Το ίδιο κάνει και ο "αντίπαλος" μας στο δικό του πλάνο. Στόχο του παιχνιδιού είναι να εντοπίσουμε τα πλοία του αντιπάλου και να τα βουλιάξουμε! Οι λέξεις "μπλουμ" και "μπαμ" ηχούν σε όλη την διάρκεια του παιχνιδιού!

Για απευθείας αποθήκευση και εκτύπωση (τυπώνουμε δύο φορές, μία για κάθε παίκτη) πατήστε εδώ.

Δείτε ένα παράδειγμα!


Σάββατο 14 Οκτωβρίου 2017

Εσείς ξέρετε τα ζευγάρια των αριθμών;

Έννοια: Ζευγάρια αριθμών
Τάξη: Α΄ Δημοτικού (!)
Στόχος: Πρόσθεση και ανάλυση αριθμών

Κατά τύχη βρέθηκα σε μια συζήτηση για την παραπάνω έννοια, και προσπάθησα με τη σειρά μου να αντιληφθώ τι αποκαλούν στο δημοτικό ζευγάρια αριθμών.

Μετά από μια γρήγορη επίδειξη της κόρης μου κατάλαβα ότι μιλάμε για την ανάλυση ενός φυσικού αριθμού σε άθροισμα δύο άλλων φυσικών αριθμών. Το ζητούμενο είναι να βρουν οι μαθητές όλα αυτά τα ζευγάρια! Προφανώς σε αυτή τη διαδικασία κρύβονται βασικές έννοιες των μαθηματικών όπως είναι η πρόσθεση, η αφαίρεση και η αντιμεταθετική ιδιότητα.

Για παράδειγμα ο αριθμός 2 έχεις τα εξής ζευγάρια αριθμών:

0 και 2, 2 και 0, 1 και 1

Ο αριθμός 3 έχει τα εξής ζευγάρια αριθμών:

0 και 3, 3 και 0 , 1 και 2, 2 και 1

Θα περιγράψω τη δική μου παρουσίαση και παρατήρηση για την εύρεση των ζευγαριών, που δεν ξέρω αν είναι γνωστή στο δημοτικό και αναμένω τα σχόλια από τους ειδικούς ( = δάσκαλους – ες) και μη!

Μέθοδος
Ας ασχοληθούμε τα ζευγάρια του αριθμού 5. Γράφουμε διαδοχικά όλους τους αριθμούς από το 0 έως το 5:
0, 1, 2, 3, 4, 5

Το γράφουμε ξανά με φθίνουσα σειρά δηλαδή

5, 4, 3, 2 , 1, 0

Αν τα γράψουμε το ένα κάτω από το άλλο ανακαλύψαμε όλα τα ζευγάρια του 5! Δείτε τον πίνακα:

0
1
2
3
4
5
5
4
3
2
1
0

Φαίνονται όλα τα ζευγάρια του 5 που είναι: 0 και 5, 1 και 4, 2 και 3, 3 και 2, 4 και 1, 5 και 0.

Όμοια μπορούμε να κάνουμε και για οποιοδήποτε αριθμό. Για παράδειγμα δείτε για τον αριθμό 11.

0
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
11
10
9
8
7
6
5
4
3
2
1
0

Μια χρήσιμη παρατήρηση είναι ότι το πλήθος των ζευγαριών είναι ένας αριθμός παραπάνω από τον αριθμό που αναζητούμε τα ζευγάρια του! Δηλαδή όλα τα ζευγάρια του αριθμού 5 είναι 6 σε πλήθος, τα ζευγάρια του αριθμού 11 είναι 12 σε πλήθος και τα ζευγάρια του 100 είναι 101 σε πλήθος κ.ο.κ.!

Πλέον η εύρεση των ζευγαριών είναι μια απλή υπόθεση αρκεί να γνωρίζουμε να τα γράφουμε ανάποδα!

Να ευχαριστήσω τη δασκάλα Μαριάννα Μυρσιάδη από το 6ο Δημοτικό Ν. Ιωνίας για τις χρήσιμες παρατηρήσεις που μας έστειλε. 

Τετάρτη 11 Οκτωβρίου 2017

Σάββατο 7 Οκτωβρίου 2017

Η διδακτέα ύλη μήπως ακολουθεί… τη μόδα;

Ένα άρθρο μου που αναρτήθηκε πρώτα στο εκπαιδευτικό site του alfavita. 

"Στις 3/10/2017 ανακοινώθηκε από το Υπουργείο Παιδείας η ύλη και οι οδηγίες διδασκαλίας, αν όχι για όλα τα μαθήματα, τουλάχιστον για τα περισσότερα μαθήματα του Γυμνασίου - Λυκείου.

Ως μαθηματικός της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης θα παραμείνω στα δικά μου «χωράφια» αφού τα γνωρίζω καλύτερα και έχω ξεκάθαρη άποψη για όσα θα περιγράψω. Εύχομαι να μην έχει συμβεί κάτι ανάλογο και στα υπόλοιπα μαθήματα.

Αρχικά θα ήθελα να σχολιάσω την αργοπορημένη ανακοίνωσης της ύλης από το Υπουργείο Παιδείας. Περίπου ένα μήνα, για την ακρίβεια 23 ημέρες, μετά από την έναρξη των μαθημάτων αναρτήθηκε η ύλη των μαθημάτων για τα Γυμνάσια - Λύκεια. Γιατί; Γιατί να μην υπάρχει η ύλη από το τέλος της προηγούμενης σχολικής χρονιάς; Γιατί να μην είναι έτοιμη έστω από 1η Σεπτεμβρίου; Γιατί μισούμε τον προγραμματισμό; Γιατί ο προγραμματισμός και ο σχεδιασμός να μην είναι εργαλεία της Παιδείας; Αλλά θα μου πείτε πότε γινόταν αυτό για να συμβεί τώρα;

Έτσι για να μην οδηγηθεί η συζήτηση σε θεωρητικό επίπεδο ας δούμε κάτι πιο σοβαρό κατά την γνώμη μου.

Ποια είναι η λογική των συχνών αλλαγών στην ύλη;

Τα δύο τελευταία χρόνια παρατηρείται σε μερικά μαθήματα μια σύγχυση ως προς ποια πρέπει να είναι η ύλη. Δεν μπορεί να εξηγηθεί αλλιώς όταν το σχολικό έτος 2016 – 17 κρίνουμε πχ. ότι δεν πρέπει να διδάσκεται η παράγραφος 1.1 στην Άλγεβρα Β Λυκείου και αμέσως την επόμενη σχολική χρονιά την θεωρούμε σημαντική και την επαναφέρουμε! Τι άλλαξε κύριε Υπουργέ σε ένα χρόνο και έπρεπε να την επαναφέρουμε; Τι διαπιστώσαμε κύριοι σύμβουλοι του Ι.Ε.Π και τελικά αλλάξαμε την ύλη τόσο γρήγορα σε δύο συνεχόμενα χρόνια; Και αυτό δεν έγινε μόνο στην Άλγεβρα Β Λυκείου αλλά ακολουθήθηκε και σε άλλα μαθήματα (Άλγεβρα Α΄ Λυκείου με το άθροισμα της αριθμητικής και γεωμετρικής προόδου που την μία χρονιά είναι εκτός και την επόμενη εντός). Υπάρχει σχέδιο; Υπάρχει λόγος που κάνουμε αυτές τις αλλαγές; Εγώ προσωπικά νιώθω ότι βλέπω ποδόσφαιρο και ο προπονητής κάνει αλλαγή τον παίκτη που μόλις έχει εισέλθει στον αγωνιστικό χώρο! Όσοι γνωρίζουν από ποδόσφαιρο αντιλαμβάνονται ότι ο προπονητής είτε βρίσκεται σε σύγχυση (λάθος επιλογή) είτε έγινε κάτι απρόοπτο που δεν είχε προβλέψει (πχ. τραυματίστηκε ο παίκτης). Εμείς σε ποια περίπτωση ανήκουμε; Στην σύγχυση ή στον τραυματισμό (= αστοχία προγράμματος);

Το ερώτημα όμως παραμένει: Τι είναι η ύλη και αλλάζει κάθε χρόνο; Μόδα; Αν τελικά οι σύμβουλοι και το επιτελείο του Ι.Ε.Π έκριναν τον ένα χρόνο ότι δεν πρέπει να διδάσκονται τα γραμμικά συστήματα (παράγραφος 1.1) γιατί τον επόμενο χρόνο το αναιρούν; Έκαναν λάθος; Το παραδέχονται; Και ποιος -οι θα επωμιστεί - ουν τις ευθύνες; Ποιος θα μας εξηγήσει γιατί επιλέγουμε την μία φουρνιά μαθητών να διδάσκονται την μια έννοια ή την μια παράγραφο ενώ η επόμενη φουρνιά των μαθητών όχι; Γιατί αλλάζουμε συνέχεια τα δεδομένα από την μία χρονιά στην άλλη; Έτσι δεν φέρνουμε αδικίες και ανισότητες; Μήπως αυτά γίνονται επειδή αλλάζουν οι επιτροπές κάθε χρόνο; Γιατί να μην ζητείται από κάθε επιτροπή μια συνολική πρόταση για την επόμενη πενταετία;

Να τονίσω ότι το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας σέβεται και ακολουθεί τις οδηγίες που εξαγγείλει το Υπουργείο Παιδείας αδιαμαρτύρητα. Οποιοδήποτε δημόσιο έγγραφο το δεχόμαστε όλοι οι εκπαιδευτικοί ως θέσφατο αφού προέρχεται κυρίως από άτομα κύρους καταξιωμένα στο χώρο τους. Όταν όμως κάθε χρόνο ξεκινούν οι αναιρέσεις τότε χάνουν από μόνοι τους την αξιοπιστία.
Από ένα εκπαιδευτικό σύστημα που για 15 συναπτά έτη (2000 έως 2015) δεν άλλαζε καθόλου καταλήξαμε να μεταβάλουμε την ύλη κάθε χρόνο! Για να μην θυμίσω στην εκπαιδευτική κοινότητα το ακραίο περιστατικό με τις οδηγίες που ήρθαν στις 20 Μαρτίου 2015 για την αφαίρεση κάποιων ασκήσεων στα Μαθηματικά Προσανατολισμού της Γ Λυκείου!".

Μάκης Χατζόπουλος 
Καθηγητής Μαθηματικών
1ο ΓΕΛ Πετρούπολης

Τετάρτη 4 Οκτωβρίου 2017

H ύλη και η διαχείριση της ύλης στα Μαθηματικά για το Γυμνάσιο και Λύκειο

ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2018 - 19

1) Γ Λυκείου (Πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα)
Η ύλη για τα Μαθηματικά της Γ Λυκείου που θα εξεταστούν Πανελλαδικά ανακοινώθηκε στις 10/8/2018 από το ΦΕΚ Αρ. Φύλλου 3411 και δεν υπάρχει καμία αλλαγή με την περσινή ύλη (2017 - 18) που εξετάστηκαν οι μαθητές(δείτε την πιο κάτω).

2) Διδακτέα ύλη και οδηγίες διδασκαλίας των Μαθηματικών όλων των τάξεων του Δημοτικού για το σχολικό έτος 2018 - 19 είναι εδώ.  Πηγή: www.esos.gr

ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2017 - 18

Στις 3/10/2017 ανακοινώθηκε για το σχολικό έτος 2017 - 18 η ύλη και η διαχείριση της ύλης από το Υπουργείο Παιδείας για τα Μαθηματικά του Γυμνασίου και Λυκείου.

Οι μοναδικές αλλαγές που παρατηρήθηκαν με την νέα ύλη είναι στα μαθήματα:

1) Άλγεβρα Α΄ Λυκείου: Επανήλθε το άθροισμα των ν - πρώτων όρων αριθμητικής και γεωμετρικής προόδου (χωρίς τις αποδείξεις των τύπων).

2) Άλγεβρα Β΄ Λυκείου: Επανήλθαν τα γραμμικά συστήματα (παράγραφος 1.1). Δείτε τα σχόλια μετά από τον πίνακα.

3) Μαθηματικά Γ΄ Γυμνασίου: Επανήλθαν το Θεώρημα του Θαλή, οι νόμοι των ημίτονων και συνημίτονων, ενώ αφαιρέθηκε ο λόγος εμβαδών ομοίων σχημάτων.

Προσοχή στις φετινές οδηγίες διαχείρισης της ύλης. Προστέθηκαν νέες παρατηρήσεις στα εξής μαθήματα: 

1) Γ Λυκείου Προσανατολισμού: 
  • Στην παράγραφο 1.2 (με το γινόμενο των δύο συναρτήσεων ίσο με το μηδέν), 
  • Στην παράγραφο 1.8 (σχετικά με το σύνολο τιμών συνεχούς και μονότονης συνάρτησης σε διαστήματα με άκρα μη πεπερασμένα), 
  • Στην παράγραφο 2.7 (η άσκηση Β3 σελ. 152 e^x >= x + 1 θα διδάσκεται πλέον ως εφαρμογή).
Στον παρακάτω πίνακα υπάρχει χωριστά για κάθε μάθημα και για κάθε τάξη η ύλη και η διαχείριση της ύλη. Η διαχείριση της ύλης για κάθε μάθημα έχει διαχωριστεί από το ενιαίο αρχείο που δίνεται από το Υπουργείο Παιδείας για πιο εύκολη εύρεση και μελέτη.

Για να δείτε την περσινή ύλη (2016 - 17) (για να την συγκρίνεται με την φετινή) πατήστε εδώ.

Συνεχής ανανέωση: 05/10/2017

Η ύλη και η οδηγίες για τη διαχείριση της διδασκαλίας για τις τάξεις του Γενικού Λυκείου για το σχολικό έτος 2017 – 18

Επιμέλεια: Δημήτρης Σπαθάρας (Σχολικός Σύμβουλος)

Γυμνάσιο
Α΄ Γυμνασίου
Β Γυμνασίου
Γ΄ Γυμνασίου
Α΄ Λυκείου
Άλγεβρα
Γεωμετρία
Β΄ Λυκείου
Άλγεβρα
Γεωμετρία
Προσανατολισμού
Γ΄ Λυκείου
ΓΕΛ
Γενικής Παιδείας
Διαχείριση της ύλης
Προσανατολισμού
ΕΠΑΛ
A΄ Λυκείου
Β΄Λυκείου 
ΕΠΑΛ
Γ΄ Λυκείου (Ημερ.)
Γεωμετρία Γ τάξης
Γ Λυκείου (Εσπ.)


Το μεσημέρι της 3 Οκτωβρίου 2017 το Υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε τελικά την ύλη για την Α΄ και Β΄ Λυκείου για το σχολικό έτος 2017 - 18. Περίπου 20 ημέρες μετά την έναρξη των μαθημάτων.

Το παράδοξο είναι το εξής: Τα γραμμικά συστήματα στη Β Λυκείου (παράγραφος 1.1) είναι τελικά εντός ύλης! Οι ορίζουσες κτλ. είναι εντός ύλης! Η ενημέρωση γίνεται αρχές Οκτωβρίου που έχουν ολοκληρώσει όλοι εκπαιδευτικοί το εν λόγω κεφάλαιο! Άρα απαιτείται να επιστρέψουν οι διδάσκοντες στην παράγραφο 1.1 και να διδάξουν 2 διδακτικές ώρες τα γραμμικά συστήματα και τις ορίζουσες (όχι όμως παραμετρικά) όπως προτείνουν οι οδηγίες .

Δείτε τις εικόνες με τις νέες προσθήκες στην Άλγεβρα Β΄ Λυκείου.




Επίσης, στις οδηγίες διαχείρισης της ύλης στα Μαθηματικά Προσανατολισμού της Β Λυκείου περιέχει ξανά την παρουσίαση των συστημάτων με τις ορίζουσες!!! 

Είναι ακριβώς οι ίδιες οδηγίες με πέρυσι που δεν υπήρχαν στην ύλη οι ορίζουσες στην Άλγεβρα της Β Λυκείου!


Ίσως η μόνη διαφορά των οδηγιών στο μάθημα της Άλγεβρας και στο μάθημα της Κατεύθυνσης είναι ότι στο πρώτο οι μαθητές πρέπει να τις μελετήσουν τις ορίζουσες σε ασκήσεις με αριθμητικά μεγέθη (όχι παραμετρικά), ενώ στο δεύτερο σε παραμετρικά συστήματα.

Οι οδηγίες προτείνουν όπως και πέρυσι να διδαχθεί η παράγραφος 2.2 σε έξι ώρες! Μα πέρυσι δεν λέγαμε περισσότερα;;

Τέλος οι οδηγίες καταλήγουν με την εξής πρόταση:

"Η διδακτική πορεία που θα επιλεγεί δεν θα είναι στην εξεταστέα ύλη. Οι μαθητές όμως πρέπει να γνωρίζουν και να χρησιμοποιούν σε ασκήσεις τα συμπεράσματα του παραπάνω πίνακα"

κάτι που είναι προφανές αφού οι μαθητές θα το έχουν ήδη διδαχθεί στην Άλγεβρα άρα η γνώση είναι δεδομένη!

Τα πισωγυρίσματα για την διδασκαλία στα γραμμικά συστήματα δεν είναι λύση, αφού ούτε παιδαγωγικά ορθό είναι για τον μαθητή και ούτε βγαίνει στο χρονοδιάγραμμα του εκπαιδευτικού (που ίσως αφιέρωσε λίγο περισσότερο χρόνο στην παράγραφο 1.2). Τέτοιες κινήσεις αναστάτωση φέρνουν στο έργο του εκπαιδευτικού και δεν βοηθάνε στην ομαλή διεξαγωγή του μαθήματος. 

Η ανακοίνωση της ύλης πρέπει να γίνεται κάθε χρόνο από την 1 Σεπτεμβρίου κάτι που δεν το έχουμε δει ποτέ έως τώρα.

Κυριακή 1 Οκτωβρίου 2017

Συνοπτική θεωρία εφ όλης τη ύλης στα Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής

Καλό μήνα!!

Μια μοναδική και αποκλειστική προσφορά του Σπύρου Φρόνιμου!

Οι σημειώσεις είναι νέες και αφορούν το σχολικό έτος 2017 - 18. Ας έχει "καταργηθεί" το μάθημα από τις Πανελλήνιες Εξετάσεις δεν παύει να είναι ένα μάθημα που διδάσκεται στο σχολείο και πρέπει να υπάρχει ο ανάλογος σεβασμός.

Για απευθείας αποθήκευση πατήστε εδώ.





Παρασκευή 29 Σεπτεμβρίου 2017

Μαθήματα Ανάλυσης Γ' Λυκείου από τον Νίκο Ιωσηφίδη

Ο αγαπητός Φροντιστής από τη Βέροια Νίκος Ιωσηφίδης προσφέρει σε όλους τους μαθητές (γιατί όχι και σε καθηγητές) της  Γ Λυκείου βιντεομαθήματα με θέμα: "Μαθήματα Ανάλυσης Γ΄ Λυκείου" για το σχολικό έτος 2017 - 18.

Τα βιντεομαθήματα απεικονίζουν τον ακριβή τρόπο που παραδίδει το μάθημά του ο Νίκος. Είναι μια καλή ευκαιρία για όλους τους μαθητές από όλα τα σημεία της Ελλάδας να κάνουν μια καλή επανάληψη στις πρώτες παραγράφους του 1ου κεφαλαίου.

Όσοι έχετε αδυναμίες σε κάποιες ενότητες μπορείτε να παρακολουθήσετε τα προσεγμένα βίντεο και πολύ πιθανόν να σας λυθούν όλες σας οι απορίες!

Οι βιντεοδιαλέξεις θα ανανεώνονται συνεχώς.

Πέμπτη 21 Σεπτεμβρίου 2017

Η άσκηση της ημέρας 2017 - 18

Αισίως η καρτέλα "η άσκηση της ημέρας" με συντονιστή τον Παύλο Τρύφωνα και Τάκη Τσακαλάκο στο lisari οδεύει για τον 3ο χρόνο!


Μια ιδέα που την αγαπήσατε και ασχοληθήκατε όλο το χρόνο! 

Σας δίνετε η ευκαιρία να γίνετε κατασκευαστής ή λύτης ασκήσεων! Να παρουσιάσετε αποκλειστικά την έμπνευση σας! Να προβάλλετε την δημιουργία σας μέσα από τις σελίδες του lisari.blogspot.gr! Να την καταχωρήσετε στο τελικό αρχείο μαζί με τα στοιχεία σας και την ημερομηνία που έγινε η δημοσίευση.

Η καρτέλα " η άσκηση της ημέρας" διαφέρει από όλες τις ανάλογες στήλες που υπάρχουν στο διαδίκτυο αφού οι θεματοδότες - λύτες δεν είναι οι ίδιοι. Η ύλη δεν αφορά αποκλειστικά τη Γ Λυκείου αλλά όλες τις τάξεις Γυμνασίου - Λυκείου. Όσοι συμμετέχουν συχνά λαμβάνουν στο τέλος της σχολικής χρονιάς το ετήσιο αρχείο σε word!!

Φέτος θα υπάρχει και μια έκπληξη! 

Στους τρεις πρώτους που θα συμμετέχουν περισσότερες φορές (αθροιστικά ​ως λύτες​ και ​θεματοδότες) μέχρι το τέλος της σχ. χρονιάς​ 2017 - 18 θα σταλεί ταχυδρομικώς ένα βιβλίο της lisari team κατά επιλογή τους!