Στηρίξτε το έργο μας!

Δευτέρα 11 Σεπτεμβρίου 2017

Πρωτότυπα διαγνωστικά τεστ σε Γυμνάσιο και Λύκειο από τη lisari team


Η αναγκαιότητα των διαγνωστικών…

Εικόνα: Τάκης Τσακαλάκος 

Τα διαγνωστικά τεστ τα θεωρώ απαραίτητα να γίνονται σε κάθε τάξη, σε κάθε σχολείο και από όλους τους καθηγητές της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΓΕΛ ή ΕΠΑΛ) όταν μπαίνουν για πρώτη φορά σε μία τάξη. Είναι σαν το Ιατρικό Check up που κάνουμε κάθε χρόνο για να διαγνώσουμε τα προβλήματα μας. Έτσι πρέπει να πράξουμε και με τους μαθητές μας, το check up στην περίπτωσή μας είναι το διαγνωστικό τεστ, με αυτά καταλαβαίνουμε το επίπεδο των μαθητών που έχουμε απέναντί μας, τα κενά και ελλείψεις που έχει μία τάξη σε σημαντικές έννοιες των μαθηματικών (πχ. ένα κεφάλαιο που δεν πρόλαβε ο περσινός μαθηματικός να ολοκληρώσει) και μπορούμε με εξατομικευμένη διδασκαλία να εστιάσουμε σε κάθε μαθητή.

Επίσης με τα διαγνωστικά τεστ βλέπουμε την αρχική εικόνα του μαθητή και την πορεία του μέσα στην σχολική χρονιά, δηλ. ένας μαθητής που μου γράφει τεστ 09 δεν μαρτυρά κάτι, αν αυτός ο μαθητής είχε στο διαγνωστικό τεστ 05 τότε έχει κάνει μεγάλη πρόοδο και πρέπει να του αναγνωρίσουμε. Όλοι ξέρουμε ότι ένας αδιάβαστος μαθητής που προσπέρασε τις τάξεις του Γυμνασίου και το βρίσκουμε για πρώτη φορά στην Α΄ Λυκείου ή Β΄ Λυκείου οι δυνατότητες μας για να τον καλυτερεύσουμε είναι περιορισμένες, άρα ποιος είναι ο σκοπός μας;; Να τον κινητοποιήσουμε να αυξήσει την προσπάθεια και να ανεβάσει το επίπεδο γνώσεων του, δηλαδή από 05 που ήταν να φτάσει στο 07 και στο επόμενο τεστ στο 09, να έχει μία ανοδική πορεία και ας είναι κάτω από την βάση, για μένα αυτός ο μαθητής έχει επιτύχει τον στόχο του και δεν θεωρώ ότι πρέπει στο τετράμηνο να του βάλουμε βαθμό κάτω από την βάση.

Η δομή των διαγνωστικών…
Τα διαγνωστικά τεστ πρέπει να είναι απλές, εύκολες και κατανοητές ασκήσεις που καλύπτουν ένα συγκεκριμένο φάσμα γνώσεων από τις προηγούμενες τάξεις. Επίσης πρέπει να υπάρχουν ερωτήσεις Γεωμετρίας και λογικής για να αντιληφθούμε το πλήρες φάσμα σκέψης και γνώσης του μαθητή.

Τα τα διαγνωστικά τεστ ενδείκνονται για όλες τις τάξεις του Γυμνασίου, Λυκείου αλλά επιβάλλονται για τους μαθητές που προάγονται στην Α΄ Γυμνασίου και στην Α΄ Λυκείου, στο μεταίχμιο των διαφορετικών βαθμίδων. Σε αυτές τις τάξεις ο καθηγητής διαθέτει νέους μαθητές, δεν γνωρίζει την ύλη και τα κεφάλαια που διδάχτηκαν στις προηγούμενες χρονιές και τέλος την δυναμική της τάξης.

Διαγνωστικά test. Μια επιμέλεια της lisari team

Τέλος, τα διαγνωστικά τεστ που επιμελήθηκε η ομάδα μας δεν είχαν τη ίδια δομή με αυτά που κυκλοφορούν, δεν είναι ασκήσεις, έλεγχος στις βασικές έννοιες μαθηματικών, δεν είναι ένα απαιτητικό επαναληπτικό διαγώνισμα. Δεν είχαμε σκοπό να αποδείξουμε στο μαθητή ότι δεν γνωρίζει μαθηματικά και να εγκλωβιστεί περισσότερο. Αντίθετα θέλαμε να του υποβάλλουμε ερωτήσεις που θα τον προκαλέσουν να σκεφτεί , σε μορφή γρίφων ή σπαζοκεφαλιά.

Μορφή ερωτήσεων
Θέσαμε ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής, για να απαντήσει εύκολα ο μαθητής και να μην χρειαστεί να δώσει μια λευκή κόλλα που θα του κάνει κακό στη ψυχολογία του. Το κάναμε εύκολο δίνοντας λίγες πιθανές απαντήσεις (μόλις 3, πιθανότητα 33,%), αλλά για να περιορίσουμε τη τύχη θέσαμε την αρνητική βαθμολογία.

Έρευνα
Μακάρι τα διαγνωστικά τεστ να φθάσουν σε όλα τα σχολεία, σε όλα τα Φροντιστήρια, σε όλους τους μαθητές.Αν θέλετε να συμμετέχετε στην έρευνα για το επίπεδο των μαθητών Λυκείου θα θέλαμε να συμπληρώσετε το παρακάτω πίνακα

κλίμακα     πλήθος (vi)     ποσοστό (fi%)
[0, 10)
[10, 13)
[13, 15)
[15, 18)
[18, 20]

Περιοχή: ……………………………

και στείλτε τα στο lisari.blogspot@gmail.com (με θέμα: "Ποσοστά επιτυχίας διαγνωστικών τεστ")

Αν υπάρχει ανταπόκριση, θα συγκεντρώσουμε όλα τα αποτελέσματα των μαθητών και θα αναρτηθούν στο lisari 
για συζήτηση και σχολιασμό των συμπερασμάτων. 

Για απευθείας αποθήκευση των διαγνωστικών τεστ: 

α) Από το Γυμνάσιο προς Λύκειο

β) Από την Α΄ Λυκείου προς τη Β΄ Λυκείου





Σημείωση: Τα διαγωνιστικά τεστ δημιουργήθηκαν το 2015 - 16

Σάββατο 9 Σεπτεμβρίου 2017

Επαναληπτικές Εξετάσεις + Εξετάσεις Ομογενών 2017 Μαθηματικά Γενικής Παιδείας

Με τα σημερινά θέματα πέφτουν οι τίτλοι τέλους για το μάθημα Μαθηματικά και στοιχεία Στατιστικής της Γ Λυκείου. Αν υπάρχει αδιαφορία για τα θέματα των Μαθηματικών Κατεύθυνσης στις Επαναληπτικές Εξετάσεις φανταστείτε για τα θέματα που αντικρίζουμε για τελευταία φορά!


Ζούμε ιστορικές στιγμές! Δεν μπορούσαμε να μην ασχοληθούμε την ύστατη στιγμή με ένα μάθημα που μας χάρισε όμορφες στιγμές σε ένδοξες εποχές.

Πιστεύουμε ότι η ύλη της Γενικής Παιδείας θα μας απασχολήσει και στο μέλλον... (οπότε ας μην βιαστούμε να μαζέψουμε βιβλία, σημειώσεις και αρχεία από το σκληρό μας δίσκο!!).

Ο αγαπητός φίλος Χρήστος Κανάβης και μέλος της lisari team μας προσφέρει αποκλειστικά τις λύσεις!
_____________________________________________
Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής


και λύσεις από τον Χρήστο Κανάβη

Αποθηκεύεστε τα θέματα σε word 
από τον Χρήστο Τσουκάτο
____________________________________________________

Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής

Λύσεις από τον Χρήστο Κανάβη

Αποθηκεύεστε τα θέματα σε word


από τον Χρήστο Τσουκάτο

Μια ομάδα μόνο για μαθητές!


4 - Students Only / Αποκλειστικά για μαθητές

Ξεκίνησε η κλειστή ομάδα του facebook που αφορά μόνο μαθητές! Μαθητές που θα επικοινωνούν, θα ανταλλάσσουν αρχεία, σημειώσεις και θα θέτουν ερωτήματα.

Μπείτε και συζητήστε οποιοδήποτε θέμα σας αφορά για το σχολείο σας, όπως:

1. Ύλη #yli
2. Απορίες #why
3. Καταλήψεις #kat
4. Συμπεριφορές #beh
5. Εκδρομές #super
6. Σημειώσεις #meleti
7. Φροντιστήρια #fro

Απαντήσεις θα δίνονται από τους ίδιους τους μαθητές και όπου χρειάζεται από ένα καθηγητή του κλάδου (γνώμη του ειδικού) αν το ζήτημα δεν έχει διευκρινιστεί επαρκώς.

Η ομάδα μας θα υποστηρίζει όλα τα μαθήματα!! Η βοήθεια και η συμμετοχή όλων είναι απαραίτητη!! 

Ελάτε στην διαδικτυακή παρέα μαθητών και βγείτε κερδισμένοι και ενημερωμένοι!!



Σε καθημερινή διάταξη θα υπάρχουν κληρώσεις, δημοσκοπήσεις, δώρα!! Ξεκινήστε από σήμερα και αναρτήστε μια φωτογραφία του σχολείου σας στην ομάδα μας!


Το 4 - Students Only συμμετέχει σε οτιδήποτε 
αφορά τον μαθητή! 


Νομίζω ότι οι περισσότερες ομάδες που υπάρχουν στο διαδίκτυο τις μονοπωλούν οι καθηγητές. Γράφουν, θέτουν απαιτητικά ερωτήματα και τελικά είναι εκτός της φιλοσοφίας που αναζητούν οι μαθητές. Ήρθε η ώρα να μιλήσουν οι μαθητές!!

Ας τους καλωσορίσουμε στην νέα μας ομάδα! https://www.facebook.com/groups/168873763689270/


Μια ομάδα υπό την εποπτεία της lisari junior

Πέμπτη 7 Σεπτεμβρίου 2017

30ος διαγωνισμός και κάτι διαφορετικό κληρώνουμε...


Οι νικητές!!!


13 5 54 [13: harrisp  και 54: Efthimis Dimakis ]


Αναπληρωματικοί

53 4 51 [ 53: Konstantinos Lazos  και 51: Ηλίας Καμπελής]

Όλοι οι νικητές (και αναπληρωματικοί) να στείλουν στο lisari.blogspot@gmail.com τα εξής στοιχεία:
Ονοματεπώνυμο:
Διεύθυνση:
Περιοχή:
Τ.Κ:
Κινητό τηλέφωνο (απαραίτητο για να παραδοθεί το δέμα με courier):

______________________________________________


Καλή Χρονιά σε όλους τους εκπαιδευτικούς! 


Η χρονιά των εκπαιδευτικών ξεκινάει 1/9 και όχι 1/1!!

__________________________________________________


Ένα βιβλίο που προέκυψε από τα πρακτικά μιας διημερίδας 



από τον Όμιλο Μαθηματικά και Λογοτεχνία 



του 2ου Πειραματικού ΓΕΛ Αθηνών 

______________________________________________________________
Το lisari πιστό στο ραντεβού του βρίσκεται για 30η φορά στο πλευρό του μαθητή - καθηγητή! 

Φαίνεται ότι θεσμός των διαγωνισμών όχι μόνο δεν σταματά συνεχίζει με εντατικούς ρυθμούς αφού τον έχουν αγκαλιάσει, οι αναγνώστες, οι συγγραφείς και οι εκδοτικοί οίκοι.
________________________________________________________________________
Δηλώστε συμμετοχή για τις επόμενες 7 ημέρες και πάρτε 

μέρος στην κλήρωση των 2  βιβλίων 

όπως φαίνεται στην παρακάτω εικόνα. 



"Ουσιαστικά, την ίδια στιγμή που η σχολική κοινότητα αναπτύσσει σημαντικές δράσεις εμπλουτισμού της σχολικής διαδικασίας (ύλης, μεθόδων) εκτός αναλυτικού προγράμματος –ένα τέτοιο παράδειγμα προσφέρουν τα πρακτικά διημερίδας του 2ου Πρότυπου Πειραματικού Λυκείου Αθηνών με θέμα τις θετικές επιστήμες ως πολιτισμικό αγαθό (εκδόσεις Ροπή)" απόσπασμα από το άρθρο (29/8/2017) του κ. Λάκασα στην Καθημερινή.
Λίγα λόγια για το βιβλίο

ΟΙ ΘΕΤΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΩΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟ ΑΓΑΘΟ
Προσεγγίσεις των θετικών επιστήμων εκτός αναλυτικού προγράμματος

Ο όμιλος Μαθηματικά και Λογοτεχνία του 2ου Πειραματικού ΓΕΛ Αθηνών λειτούργησε για πρώτη φορά το σχολικό έτος 2005-06 στο πλαίσιο των πολιτιστικών δραστηριοτήτων του σχολείου ως πολιτιστικό πρόγραμμα. Στόχος και σκοπός του ήταν και είναι μέσω της ανάγνωσης ενός βιβλίου μαθηματικής λογοτεχνίας η της εκλαΐκευσης της επιστήμης να έρθουν οι μαθήτριες και οι μαθητές του Λυκείου σε επαφή με την ιστορία και τη φιλοσοφία των Μαθηματικών και της Φυσικής αλλά και των άλλων θετικών επιστήμων. Να δουν την διασύνδεση τους με την εξέλιξη της κοινωνίας και να αναγνωρίσουν τον πολιτιστικό τους χαρακτήρα. H διημερίδα "Οι Θετικές Επιστήμες ως πολιτισμικό αγαθό - Προσεγγίσεις των Θετικών Επιστημών εκτός αναλυτικού προγράμματος" διοργανώθηκε με αφορμή τα δέκα χρόνια λειτουργίας του Ομίλου Μαθηματικά και Λογοτεχνία του 2ου Πειραματικού ΓΕ.Λ. Αθηνών τον Μάρτιο του 2015.
Στην Επιστημονική Επιτροπή παραβρέθηκαν οι εξής:
      1.     Στέφανος Τραχανάς, Πρόεδρος Εκδοτικής Επιτροπής Πανεπιστημιακών Εκδόσεων Κρήτης, Διδάσκων στο Πανεπιστήμιο Κρήτης
2.     Θεοδόσης Ζαχαριάδης ,Καθηγητής Πανεπιστήμιου Αθηνών
3.     Πέτρος Δελλαπόρτας, Καθηγητής Οικονομικού Πανεπιστήμιου Αθηνών
4.     Γεώργιος Κόσσυβας, Σχολικός Σύμβουλος Μαθηματικών.
Η κεντρική ομιλία της διημερίδας ήταν του Τεύκρου Μιχαηλίδη.
Στις εισηγήσεις που δημοσιεύονται σε αυτό το βιβλίο επιχειρείται να δοθεί απάντηση στο ερώτημα:
Υπάρχει η δυνατότητα προσέγγισης των θετικών επιστημών εκτός αναλυτικού προγράμματος προς την κατεύθυνση του Homo Universalis; Διερευνώνται οι διασυνδέσεις των Θετικών Επιστημών με τη Φιλοσοφία, την Ιστορία και την Τέχνη, αλλά και το πως τα μικρά μυθιστορηματικά ή πραγματικά περιστατικά μπορούν να εμπλουτίσουν τη σκέψη των εφήβων, να καλλιεργήσουν τη φαντασία τους και τελικά να τους βοηθήσουν στην κατανόηση εννοιών της Φυσικής και των Μαθηματικών.
Το βιβλίο "Οι Θετικές Επιστήμες ως πολιτισμικό αγαθό" κυκλοφορεί από σήμερα από τις εκδόσεις ΡΟΠΗ.
Επιμέλεια έκδοσης: Ηλίας Ανδριανός – Σπύρος Καρύδης
Φιλολογική επιμέλεια: Άννα Ρωμάνου
Σχεδίαση εξωφύλλου: Δανάη Παππά

Σελιδοποίηση κειμένου -Τυπογραφική επιμέλεια: Σπύρος Καρύδης

Όροι διαγωνισμού
  • Να αγαπάτε τα μαθηματικά
  • Να αγαπάτε τα βιβλία
  • Να είστε (φανερά) μέλη του lisari (τα μη μέλη δεν έχουν αξίωση στο έπαθλο)
  • Ξεκινά σήμερα, Τρίτη 29 Αυγούστου 2017  και λήγει Τρίτη 5 Σεπτεμβρίου 2017, ώρα 21:00, λίγο πριν την κλήρωση του Λαϊκού Λαχείου (αφού η εν λόγω κλήρωση θα αναδείξει και τους νικητές, όπως έχει καθιερωθεί σε όλους τους διαγωνισμούς μας έως τώρα).     
  • Δεκτές όλες οι ηλικίες!
  • Δηλώστε συμμετοχή στα παρακάτω σχόλια της παρούσας ανάρτησης λέγοντας ότι "Αποδέχεστε τους όρους του διαγωνισμού και επιθυμείτε να συμμετέχετε στο διαγωνισμό".
  • Δυστυχώς, η συμμετοχή των ανώνυμων που δεν αναφέρουν τα στοιχεία τους (τουλάχιστον ονοματεπώνυμο και ένα email επικοινωνίας) κρίνεται άκυρη και σβήνονται αυτόματα.
  • Οι νικητές θα παραλαμβάνουν τα βιβλία δωρεάν και με δωρεάν ταχυδρομική αποστολή (αφού δώσουν πλήρη ονομαστικά στοιχεία και ένα κινητό τηλέφωνο για την παράδοση). 
  • Κάθε υποψήφιος πρέπει να έχει ΑΚΡΙΒΩΣ μία συμμετοχή στα σχόλια, αφού από εκεί θα αντληθούν οι νικητές. Πολλαπλά σχόλια του ίδιου υποψηφίου δε θα λαμβάνονται υπόψη, ενώ οι άκυρες συμμετοχές δεν λογίζονται στο μέτρημα για την ανάδειξη των νικητών.  
  • Όποιος νικητής δεν αποστείλει τα στοιχεία του το πολύ σε μία εβδομάδα από τη στιγμή της κλήρωσης το δώρο του μεταβιβάζεται αυτόματα στο 1ο διαθέσιμο αναπληρωτή.

Τρίτη 5 Σεπτεμβρίου 2017

Επαναληπτικές Εξετάσεις + Εξετάσεις Ομογενών 2017


Μια εξέταση που πρέπει να είναι η πιο παραπονεμένη εξέταση. Από το ζενίθ της απήχησης και του ενδιαφέροντος για τις κανονικές εξετάσεις Μαΐου - Ιουνίου στο ναδίρ, στην απαξίωση και αδιαφορία των εξετάσεων στις Επαναληπτικές εξετάσεις.

Τελευταία ενημέρωση: 6/9/2017

Εγώ ήμουν λάτρης αυτό των εξετάσεων αφού θεωρώ ότι τις περισσότερες φορές έχουμε δει τα πιο ωραία θέματα αφού είναι απαλλαγμένα από την πίεση και τα φώτα. Φυσικά υπάρχει και η φήμη ότι τα θέματα των Επαναληπτικών εξετάσεων είναι το δείγμα για τα θέματα του επόμενου χρόνου. Αν και δεν την ασπάζομαι αυτή την εντύπωση τουλάχιστον την βρίσκω ενδιαφέρουσα και την καταγράφω.

Φέτος, για πρώτη φορά οι επαναληπτικές εξετάσεις γίνονται τον Σεπτέμβριο! Για πρώτη φορά συμπίπτουν με τις εξετάσεις των Ομογενών. Τα θέματα ΔΕΝ θα είναι τα ίδια αλλά θα υπάρχουν κοινά θέματα.

Η επιτροπή των εξετάσεων δεν γνωρίζουμε αν είναι η ίδια (και ούτε θέλουμε να μάθουμε), το πιο πιθανόν και αυτό που συνηθίζεται κατά ένα μεγάλο ποσοστό είναι διαφορετική.

Στις Επαναληπτικές Εξετάσεις κατά την γνώμη μου επειδή απασχολεί λίγους μαθητές ταιριάζουν τα "πειράματα". Έχουν μια καλή ευκαιρία να προτείνουν θέματα διαφορετικής λογικής από τα θέματα που βλέπουμε στις κανονικές εξετάσεις. Για παράδειγμα εύκολα μπορούμε να δούμε πρόβλημα, όπως και έγινε στις Επαναληπτικές Εξετάσεις 2016. Επίσης, εύκολα μπορούμε να δούμε  Σ - Λ με αιτιολόγηση κ.ο.κ!

Η ομάδα μας, η lisari team θα λύσει και φέτος (ή τουλάχιστον θα προσπαθήσει) τα θέματα των εξετάσεων όπως κάνει κάθε χρόνο, σε κάθε εξέταση σε χρόνο ρεκόρ! Δεν έχουμε σκοπό να δώσουμε τις πιο γρήγορες λύσεις (το έχουμε επιτύχει άλλες χρονιές) αλλά τις πιο πλήρεις και καλά γραμμένες, με όσο είναι εφικτό λιγότερα λάθη.

Ως ώρα έναρξης εξέτασης ορίζεται για όλα τα μαθήματα η 16.00 μ.μ. Η διάρκεια εξέτασης κάθε μαθήματος ορίζεται σε τρεις (3) ώρες. Η προσέλευση των υποψηφίων στις αίθουσες εξέτασης γίνεται 30 λεπτά τουλάχιστον πριν από την έναρξη των εξετάσεων.
___________________________________

Α. Θέματα Επαναληπτικών εξετάσεων (ώρα: 18:06)

και λύσεις από τη lisari team


Αποθηκεύεστε τα θέματα σε word 
μια προσφορά του Χρήστου Τσουκάτου (αρχείο zip)



Β. Θέματα Ελλήνων του εξωτερικού και τέκνων Ελλήνων υπαλλήλων που υπηρετούν στο εξωτερικό 2017 
(ώρα: 18:06)

και λύσεις από τη lisari team



Εκτίμηση των Επαναληπτικών θεμάτων

Κάθε χρόνο έτσι και φέτος παρατηρώ μια αδιαφορία των εκπαιδευτικών για τα θέματα των Πανελλαδικών Εξετάσεων και κυριότερα της Ε.Μ.Ε. Δεν είναι λογικό επειδή αφορούν λιγότερους μαθητές να μην μας απασχολεί. Επειδή δεν γράφουν οι μαθητές μας σε αυτά τα θέματα να γυρίζουμε την πλάτη μας. Ενώ όπου υπάρχει ντόρος και φώτα να τοποθετούμαστε. Αν εμφανιζόμαστε μόνο όπου υπάρχει κίνηση τότε δεν γίνεται για την ουσία, δεν μας ενδιαφέρει τελικά το αντικείμενο που σχολιάζουμε - παρατηρούμε. Το κάνουμε αναγκαστικά, γιατί πρέπει, γιατί πρέπει να είμαστε παρόντες στις μεγάλες εξελίξεις. 

Ξεκίνησα λίγο ανάποδα και γι αυτό κλείνω πάραυτα αυτή την παρένθεση. 

Θα προσπαθήσω να αποφύγω τις υπερβολές και τις συγκρίσεις με τα θέματα των κανονικών εξετάσεων που χύθηκε πολύ μελάνι. 

Τα σημερινά θέματα ήταν εύστοχα. Εξέταζαν όλη την ύλη του μαθήματος. Δεν υπήρχαν ακρότητες. Θα αφήσουν το στίγμα τους με τα έξυπνα και πρωτότυπα ερωτήματα όπως είναι πχ. το Γ3! Ήταν θέματα που τα αποκαλούμε SOS χωρίς να ταυτίζονται με τα διαγωνίσματα προσομοίωσης Φροντιστηρίων – σχολείων. Ήταν θέματα που υπάρχουν παντού παρόλα αυτά νιώθεις ότι τα εμπορικά βοηθήματα (αν όχι όλα) δεν μπόρεσα να ταυτιστούν με την λογικής - νοοτροπία των νέων θεμάτων. 
Τέλος, θα ήταν άδικο να μην πούμε ότι αυτά τα θέματα θα τα θέλαμε, θα τα περιμέναμε για τον Ιούνιο και αντίστροφα, τα θέματα του Ιουνίου για τον Σεπτέμβριο. Είναι άδικο ένας μαθητής με 3 μήνες παραπάνω διαβάσματος να αντιμετωπίζει πιο απλά θέματα.

Ας τα δούμε αναλυτικά.

Θέμα Α
Ζητήθηκε η πιο αναμενόμενη (ως προς τους μαθητές) απόδειξη του Ιουνίου. Επίσης δόθηκε μια πρόταση και ζητήθηκε αν είναι Αληθής ή Ψευδής. Συνεχίστηκε η ίδια διατύπωση στο επόμενο ερώτημα για την δικαιολόγηση της απάντησης. Δεν εισακούστηκαν οι διαμαρτυρίες των εκπαιδευτικών για τον ορθό τρόπο διατύπωσης και επέμεναν στην ίδια έκφραση. Έσφαλαν κατά τη γνώμη μου, αλλά πλέον οι μαθητές ήταν υποψιασμένοι για το τι ήθελαν οι θεματοδότες. 
Τέλος, είδαμε ένα νέο ερώτημα στο Α θέμα. Ερώτημα πολλαπλή επιλογής! Μπορεί να εγκαινιάστηκαν και οι ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής στο Α θέμα! Θα το δούμε στην πορεία. 
Δεν έλειψαν και οι ερωτήσεις Σ - Λ που είχαν το καθιερωμένο στυλ. Σε μερικές ερωτήσεις Σ - Λ δεν είχαν την καλύτερη διατύπωση αφού σε μερικές περιπτώσεις είναι Σωστές και σε άλλες περιπτώσεις είναι Λάθος (προφανώς και αυτές οι προτάσεις λαμβάνονται ως Λάθος). 

Θέμα Β
Το θέμα Β ήταν ένα πρόβλημα που υπάρχει ατόφιο μέσα στο σχολικό βιβλίο (άσκηση Α9/ παράγραφο 2.7).

Τα 3 από τα 4 ερωτήματα ήταν αυτούσια από το σχολικό βιβλίο. Φυσικά μας έκανε εντύπωση που ένα ερώτημα που ζητήθηκε (το Β1) δεν είχε καθόλου γνώσεις από τη Γ΄ Λυκείου. Απλά ο μαθητής έπρεπε να εφαρμόσει ένα Πυθαγόρειο Θεώρημα και αυτό ήταν όλο! Άρα εξετάσαμε αποκλειστικά τον μαθητή στο Πυθαγόρειο Θεώρημα! Είχα την εντύπωση ότι οι οδηγίες του Υπουργείου Παιδείας έλεγαν ότι θα εξετάζονται μόνο οι γνώσεις της Γ Λυκείου. Μάλλον επειδή υπάρχει και στο σχολικό βιβλίο της Γ Λυκείου να θεωρείται ότι με αυτό τον τρόπο εξετάσαμε τις γνώσεις των μαθητών σε αυτή την τάξη. Προφανώς και δεν ήταν ένα απαιτητικό ερώτημα και δεν θα σταθεί εμπόδιο σε κανένα μαθητή απλά καταγράφω την απορία μου: «μπορεί να ζητηθεί ένα ερώτημα που να λύνεται αποκλειστικά με γνώσεις Α΄ ή Β΄ Λυκείου;».

Το ερώτημα Β4 που δεν ήταν μέσα από το σχολικό βιβλίο ήταν ένα όμορφο αλλά και απαιτητικό ερώτημα για Β θέμα. Επίσης έξυπνο και διαφορετικό με τα ερωτήματα που έχουμε δει όλα αυτά τα χρόνια. Ένα ερώτημα αλγεβρικό!

Θέμα Γ
(edit): Εδώ υπάρχει βασική παράλειψη!! Ξεχάστηκε να δοθεί και ΔΕΝ ξέρω αν το παρατήρησε κανείς (εκτός από τα μέλη μας, δείτε τα σχόλια), η έκφραση "ο άξονα x΄x". 
Για την ακρίβεια, ενώ η άσκηση δίνει το εμβαδόν του χωρίου που περικλείεται μεταξύ της Cf ' και των ευθειών x = 0 και x = 3 ΔΕΝ δίνεται και ο άξονα x΄x.  Νομίζω ότι δεν έγινε ποτέ ερώτηση από μαθητή και δεν ήρθε ποτέ διευκρίνηση αφού δεν το παρατήρησε κανείς μαθητής... 

Ένα θέμα που το περίμεναν όλοι τον Ιούνιο! Είναι η κλασική άσκηση Α4 από την παράγραφο 2.7. Όμως η μορφή που δόθηκε, τα δεδομένα της άσκησης ξέφευγαν τελικά από την κλασική μορφή που κυκλοφορεί. Μια παρόμοια άσκηση δε (δεν μπορώ να αποκρύψω) υπάρχει στα βοηθήματα της ομάδα μου. Όλη η άσκηση εξέταζε αρκετά κομμάτια της ύλης. Το ερώτημα Γ3 ήταν το ερώτημα με την πιο έξυπνη και διαφορετική προσέγγιση που έχουμε δει σε ερωτήματα των Πανελλαδικών εξετάσεων. Ίσως η παρακάτω διατύπωση
«Η f δεν ικανοποιεί τις υποθέσεις του θεωρήματος ενδιάμεσων τιμών στο διάστημα [0, 3]»

να μην ήταν η καλύτερη για τους μαθητές. Ίσως η βέλτιστη διατύπωση να ήταν η εξής:

« Η f δεν ικανοποιεί το θεώρημα των ενδιαμέσων τιμών στο διάστημα [0, 3]».

Χωρίς να σημαίνει ότι αυτό ήταν προβληματικό σημείο για να επιλυθεί το Γ3. 

Ολοκληρώνεται το Γ θέμα με ένα κλασικό ερώτημα. Τον σχεδιασμό της γραφικής παράστασης της f με δεδομένη τη γραφική παράσταση της παραγώγου της. Βαθμολογείται πλέον με 4 μονάδες!

ΘΕΜΑ Δ
Πάλι στο θέμα Δ βλέπουμε μια συνάρτηση με γνωστό τύπο (οι συναρτησιακές σχέσεις τις έχουμε χάσει χρόνια τώρα). Είναι μια συνάρτηση πολλαπλού τύπου και αρχίζουμε να υποψιαζόμαστε ότι το Δ θέμα θα είναι από εδώ και στο εξής αυτής της μορφής;;
Τα ερωτήματα Δ1 και Δ2 είναι ίσως τα πιο απλά ερωτήματα που έχουμε δει για Δ θέμα. Φυσικά βαθμολογούνται από 2 μονάδες έκαστος, αλλά η ψυχολογία των μαθητών θα βρίσκεται ήδη στο ζενίθ!! 
Στο ερώτημα Δ3 είναι ένα κλασικό ερώτημα μονοτονίας που το μοναδικό δύσκολο σημείο είναι η εύρεση προσήμου της παράστασης ημx xσυνx που προήλθε από την παραγώγιση της - ημx /x. Πλέον γνωστό ερώτημα αφού υπάρχει και ως άσκηση στο σχολικό βιβλίο.
Το ερώτημα Δ4 είναι ένα ερώτημα που μπορείς να χάσει λίγο χρόνο αν δεν αντιληφθείς γρήγορα σε ποιο διάστημα πρέπει να δουλέψεις. Παρόλα αυτά δεν θα δυσκολέψει ένα μαθητή που έχει κάνει ανάλογες ασκήσεις.
Τέλος, το ερώτημα Δ5 κρύβει μια λεπτή λεπτομέρεια για μαθητικούς! Η διαγραφή των f δεν μπορεί να γίνει τόσο απλά. Η πορεία επίλυσης από κει και κάτω είναι απλή και γνωστή.

Σάββατο 26 Αυγούστου 2017

Ο διαγωνισμό του καλοκαιριού!!

Ένας νέος και πρωτότυπος διαγωνισμό ξεκίνησε στο lisari!!

Η ιδέα προήλθε όταν λάβαμε διάφορες φωτογραφίες από τις καλοκαιρινές διακοπές των φίλων του blog με το βιβλίο της ομάδα μας ανά χείρας ή σε καλοκαιρινό φόντο!

Εντυπωσιάστε μας με την φαντασία σας!! Δείτε μερικές ενδεικτικές φωτογραφίες που μας έστειλαν! 




 






Στείλτε μια δική σας φωτογραφία με ένα βιβλίο της lisari team (το φόντο και τα άτομα τα επιλέγετε εσείς) και η φωτογραφία με τα περισσότερα like κερδίζει ένα βιβλίο μαθηματικών!

Οι φωτογραφίες θα αναρτώνται ανώνυμες στο https://www.facebook.com/mak.chatzopoulos και η φωτογραφία με τα περισσότερα like κερδίζει! 

Προθεσμίες:
  1. Μέχρι 31 Αυγούστου στέλνετε τις φωτογραφίες σας στο inbox του facebook ή στο email lisari.blogspot@gmail.com. 
  2. Μπορείτε να στείλετε όσες φωτογραφίες επιθυμείτε! 
  3. Από 1 Σεπτεμβρίου μέχρι 9 Σεπτεμβρίου 2017 (23:59) ψηφίζετε στο facebook ή στα σχόλια της παρούσας ανάρτησης, την φωτογραφία που σας αρέσει. 
  4. Τα αποτελέσματα θα ανακοινωθούν την επόμενη μέρα.

Δώρο!
Ο νικητής θα επιλέξει όποιο βιβλίο επιθυμεί από τους επόμενους 3 διαγωνισμούς που θα πραγματοποιηθούν στο blog ή όποιο βιβλίο της lisari team επιθυμεί και δεν το διαθέτει.

Πέμπτη 24 Αυγούστου 2017

Ημέρα αποτελεσμάτων!!



Σήμερα ανακοινώθηκαν οι βάσεις των σχολών και γνωρίζετε σε ποια σχολή περάσατε.

Το lisari και η lisari team σας εύχεται συγχαρητήρια και καλές σπουδές!! 

Η αναγνώριση των κόπων σας ήρθε ημέρα Πέμπτη! Η ρευστοποίηση των 12 ετών στο σχολείο έγινε στις 10 το πρωί!

Αναμένουμε να μας ενημερώσετε για την σχολή που εισαχθήκατε για να μοιραστούμε με τη χαρά σας!

Πατήστε εδώ για να δείτε όλες τις βάσεις σχολών σε αρχείο excel με φίλτρα για ποιο εύκολη εύρεση! Παρακάτω δείτε μόνο τις βάσεις των μαθηματικών τμημάτων - σχολών.


Θυμάστε τις βάσεις των μαθηματικών τμημάτων 2016; Δείτε εδώ και στην παρακάτω φωτογραφία!


Συμπεράσματα

1) Όλες οι σχολές των μαθηματικών σχολών είχαν χαμηλότερη βάση από το 2016 εκτός της σχολής: "ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ (ΣΑΜΟΣ) - ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΑΝΑΛΟΓΙΣΤΙΚΩΝ-ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ" που ήταν ήδη πολύ χαμηλά και ανέβηκε σχεδόν 200 μόρια.

2) Και αυτή την χρονιά ένας "υπέρ μαθητής" με 19.427 μόρια επιλέγει ως πρώτη του επιλογή το Μαθηματικό Αθήνας. Στη συνείδηση κάποιων μαθητών οι σχολές αυτές είναι ισάξιες με την Ιατρική. Τελικά τα μαθηματικά είναι τρέλα! Τα Μαθηματικά είναι πάθος!!


Για να δούμε πόσους νέους εν δυνάμει συναδέλφους αποκτήσαμε!! 
Όσοι είστε επιτυχόντες σε Μαθηματικά τμήματα (και όχι μόνο) αναμένουμε τα στοιχεία σας στα σχόλια της παρούσας ανάρτησης!!!

Οι φοιτητές - σπουδαστές  καλό θα ήταν να δώσουν μερικές συμβουλές (πχ. διαβάζουμε από το 1ο εξάμηνο κτλ.) στους νέους που εισέρχονται στα ανάλογα τμήματα ή σχολές. 
Κάθε πληροφορία ή ενημέρωση μπορεί να είναι χρήσιμη!! 

Πέμπτη 10 Αυγούστου 2017

Καλό καλοκαίρι!!



Τα νέα και οι αναρτήσεις θα συνεχίσουν την κανονική τους ροή, σε πιο ήπιους ρυθμούς, σε ρυθμούς χαλάρωσης, σε καλοκαιρινούς ρυθμούς! Σε ρυθμούς ροζ φλαμίνγκο! 

Σας προτείνουμε να δείτε τα εξής: 

1) Μια σχετική ανάρτηση που τρέχει αυτούς τους μήνες είναι τα Καλοκαιρινά Παιχνίδια που έχει αρκετές προβολές. Μια ακυκλοφόρητη συλλογή που συμμετέχουν όλοι! Είτε ως λύτες είτε ως κατασκευαστές! Οι γνώσεις που απαιτούνται είναι οι ελάχιστες...

2) Τα αυτοσχέδια ανέκδοτα για τον Τσακ Νόρρις και τα Μαθηματικά!

3) Μαθηματικά παράδοξα από ταινίες!

4) Τετράχρονος καλεί την αστυνομία για να λύσει απορίες στα Μαθηματικά

5) Επειδή μαθηματικά δεν έχει μόνο το lisari, μια αξιόλογη συλλογή γρίφων με σπαζοκεφαλιές και παράδοξα είναι η έκδοση Παραλίας από τον ιστότοπο http://mathhmagic.blogspot.gr/ επιμέλεια: Αθανάσιου Δρούγα.

6) Μαθηματικά και ταινίες! Μια λίστα ταινιών που έχουν μαθηματικά! Τις παρουσιάζουν τα μέλη του mathematica.gr. Επίσης δείτε εδώ μια ενημερωμένη λίστα με 800 τουλάχιστον 800 ταινίες!

7) Donald in Mathmagic Land - Με Ελληνικούς υπότιτλους  (Μέρος 1 / 2).

Μας ξεναγεί ο Donald με τον δικό του γλαφυρότατο τρόπο στο τύπο της Χρυσής Τομής,

8) Donald in Mathmagic Land - Με Ελληνικούς υπότιτλους (Μέρος 2 / 2)

Σημείωση: Για τους υπότιτλους πατάτε το κουμπί - γρανάζι, κάτω δεξιά στο βίντεο και επιλέγετε (Ελληνικά).

9) Sudoko και Μαθηματικά! Μπορείτε να λύσετε το δυσκολότερο Sudoku;


11) Μερικά ενδιαφέροντα Μαθηματικά άρθρα για την παραλία

Είναι απαραίτητη η αποστασιοποίηση έστω και για λίγες μέρες του χρόνου από αυτό που αγαπάμε. Όταν επιστρέψουμε στο αντικείμενο που μας εμπνέει, στο αντικείμενο πόθου, στην αγάπη μας είναι σίγουρο ότι θα το κάνουμε με περισσότερο όρεξη και διάθεση! Δεν συμφωνείτε; 

Όσο για το lisari ήδη ανανεώνεται! 

Θα ταξινομήσει όλο το υλικό του 2017 στις καρτέλες που υπάρχουν στην κορυφή του site. Θα σβηστούν οι νεκροί σύνδεσμοι. Θα γίνει πιο χρηστική η περιήγησή σας. Θα σβήσουμε αναρτήσεις που δεν έχουν πλέον νόημα. Κάτι ανάλογο είχαμε κάνει πριν δύο χρόνια (δείτε εδώ). Φέτος θα προσπαθήσουμε να κάνουμε κάτι διαφορετικό. Δύσκολο τόλμημα αφού κάθε χρόνο πρέπει να ξεπεράσεις τον εαυτό σου... 

Επίσης, αναζητούμε ιδέες που θα κινητοποιήσουν περισσότερο τους μαθητές, νέες καρτέλες, αναρτήσεις - φυλλάδια (2017 - 18) και μαθηματικά άρθρα που μας αφορούν. Επίσης θα υπάρχουν και συνεργασίες έκπληξη με μαθηματικά site!!

Σε όλα αυτά σας θέλουμε κοντά μας, δίπλα μας, αναμένουμε τις προτάσεις σας! Θέλουμε να σας ακούσουμε!  

Όπως: 
α) Τι νέο θα θέλετε να δείτε στις σελίδες του lisari για την ερχόμενη σχολική χρονιά; 
2) Τι θεωρείτε ότι λείπει; Ποια είναι η πρότασή - ιδέα σας;

Μην διστάσετε να το γράψετε δημόσια στα σχόλια της ανάρτησης ή και να στείλετε email στο lisari.blogspot@gmail.com

Σημείωση: Δεν φιλοδοξούμε (και ούτε είναι εφικτό) να γίνουμε το Ομακοείον (ομού + ακούμε) των μαθηματικών αλλά από την άλλη δεν θα επιτρέψουμε να πέσει η υπόληψη των μαθηματικών πιο χαμηλά και από την τάφρο των Μαριανών.

Σάββατο 5 Αυγούστου 2017

Χρήσιμα προγράμματα για το Geogebra

Αποκλειστικό!

1) CAS
Δείτε το αρχείο CAS του Geogebra μια μοναδική επιμέλεια του Παύλου Τρύφωνα για τη lisari team.

Είναι ένα μοναδικό εργαλείο κατασκευής και ελέγχου ασκήσεων! Δείτε το!

Για απευθείας αποθήκευση πατήστε εδώ.


2) Εφαπτόμενη που άγεται από εξωτερικό σημείο της Cf
Έχετε επιχειρήσει στο Geogebra να φέρετε εφαπτομένη στην Cf που να άγεται από εξωτερικό σημείο (όπως ήταν και το θέμα των Πανελλαδικών Εξετάσεων); Αν ναι, θα διαπιστώσατε ότι γίνεται μόνο σε κωνικές τομές (πχ. f(x) = x2 ). Στις άλλες περιπτώσεις πώς θα το επιτύχουμε;

Τη λύση (μαζί με το πρόγραμμα) την έδωσε ο αγαπητός Σχ. Σύμβουλος Δημήτρης Ζαχαριάδης τον οποίο ευχαριστούμε θερμά αφού είναι δίπλα στην ομάδα μας σε κάθε απορία.

Για απευθείας αποθήκευση πατήστε εδώ.

Για να δείτε ένα πλήρη οδηγό βιντεομαθημάτων στο Geogebra από τον Δημήτρη Ζαχαριάδη (17/2/17) πατήστε εδώ.

3) Μοναδικά εργαλεία για το Geogebra

Ο αγαπητός φίλος Νίκος Φραγκάκης από την Ιεράπετρα μας έχεις προσφέρει μια μοναδική συλλογή εργαλείων που έχει κατασκευάσει ο ίδιος.

Δείτε την αξιόλογη προσπάθεια που θα βοηθήσει αρκετούς χρήστες του Geogebra στην επίλυση των απαιτητικών ασκήσεων της Γεωμετρίας όπως είναι η αντιστροφή και η συμμετροδιάμεσος.

Για απευθείας αποθήκευση πατήστε εδώ.


4) Σχεδιασμός μιας τυχαίας καμπύλης στο Geogebra

Από τον Νίκο Χατζημανώλη

Ποιος δεν έχει προσπαθήσει να φτιάξει μια τυχαία καμπύλη στο Geogebra και δεν γνωρίζει τον τρόπο; Νομίζω αρκετοί! Ιδίως όσοι κατασκευάζουν ασκήσεις η δυνατότητα αυτή θα τους λύσει τα χέρια. Στις ασκήσεις της Γ Λυκείου που δίνεται η γραφική παράσταση μιας συνάρτησης είναι ιδανική λύση!! Δείτε το pdf και τις αναλυτικές οδηγίες που δίνει ο Νίκος και απολαύστε τες. 

Μια δημοσίευση που αναρτήθηκε στο facebook στην ομάδα "Μαθηματικό εργαστήρι".

Για απευθείας αποθήκευση πατήστε εδώ.

Πέμπτη 3 Αυγούστου 2017

Επιστολή διαμαρτυρίας της lisari team

Οριστικό! 

Το 4ο επιστημονικό πεδίο είναι παρελθόν όπως και το μάθημα "Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής" για τη Γ΄ Λυκείου σε Πανελλαδικό επίπεδο εξετάσεων. Πλέον θα μπορεί κάποιος να γίνει Δάσκαλος χωρίς να δώσει Μαθηματικά Γ.Π. ή Ιστορία Γ.Π. 

Με αυτό τον τρόπο δωρίζονται τα Παιδαγωγικά Τμήματα στην Ανθρωπιστικών Σπουδών ώστε να υπάρχει μεγαλύτερη συμμετοχή υποψηφίων και να μειωθεί ο αριθμός των αποτυχόντων. 

(edit) Το μόνο κόμμα (αν δεν κάνω λάθος) 
που καταψήφισε το άρθρο 74 είναι η Δημοκρατική Συμπαράταξη.

Για την ψηφοφορία των κομμάτων στο άρθρο 74 του νόμου πλέον για την Παιδεία όπως μας ενημέρωσε ο αγαπητός Ομότιμος Καθηγητής του Μαθηματικού Τμήματος Πανεπιστημίου Αθηνών Στυλιανός Νεγροπόντης είναι ως εξής:

ΝΑΙ: α) Σύριζα, β) Ανελ, γ) Ένωση Κέντρου

ΟΧΙ: α) Δημοκρατική Συμπαράταξη

ΠΑΡΩΝ: α) Ν.Δ. β) Ποτάμι, γ) Κ.Κ.Ε. δ) Χρυσή Αυγή

το θέμα ΔΕΝ είναι κομματικό αλλά πολιτικό. 

Ψηφίστηκε στις 2 Αυγούστου 2017, κατά πλειοψηφία, στην Ολομέλεια της Βουλής το πολυνομοσχέδιο "σκούπα". Το πολυνομοσχέδιο αποτελείται από 115 άρθρα , τα οποία είναι αποτυπωμένα σε 135 σελίδες.


________________________________________________________________________

Διαβάστε το κείμενο διαμαρτυρίας που εξέδωσε η lisari team για μερικά παράδοξα που παρατηρούνται τα τελευταία χρόνια στο τρόπο εισαγωγής των μαθητών στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση χωρίς να εξετάζεται παράλληλα το μάθημα των μαθηματικών...

Τελευταίο κρούσμα; 
Η εισαγωγή στα Παιδαγωγικά τμήματα χωρίς να εξετάζονται οι υποψήφιοι στα Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής. 

Ψηφίζουμε, αν θέλουμε να διαμαρτυρηθούμε για τις επιλογές τους και τον συχνό τρόπο που επεξεργάζονται οι διατάξεις με αποτέλεσμα να μην μπορούν να το παρακολουθήσουν όλοι οι μαθητές και να δημιουργούνται αδικίες από χρόνο σε χρόνο.

Δείτε την διαμαρτυρία και υπογράψτε την (απαιτείται: ονοματεπώνυμο και email).


"Απαιτούμε να μην ψηφιστεί το άρθρο 74 του πολυνομοσχεδίου που κατατέθηκε στις 02/07/2017 στη Βουλή των Ελλήνων"


- Όνοματεπώνυμο

- email (δεκτά όλα: gmail, hotmail,yahoo κτλ.)

- Κλικ στο κουτί "Συμφωνώ"  και "δεν είμαι ρομπότ" και ψηφίσατε! 

Λαμβάνετε επιβεβαιωτικό email από την Google Forms 
 ότι ψηφίσατε.
Δεν χρειάζεστε να είστε μέλη του blog για να συμμετέχετε, ούτε καν φίλοι μας. Αρκεί να είστε μαθηματικοί, εκπαιδευτικοί, γονείς, άνθρωποι που έχετε επαφή με την εκπαίδευση και αυτά που βλέπετε σας ενοχλούν, σας αγγίζουν. Μια υπογραφή δηλώνει δείγμα απόγνωσης, αγανάκτησης... δεν γνωρίζουμε αν θα αλλάξει κάτι, αλλά είμαστε υποχρεωμένοι να αντιδρούμε όταν κάτι δεν ταιριάζει με την κοινή λογική. Η εκπαιδευτική κοινότητα πρέπει να είναι σύσσωμη σε θέματα παιδείας.   

Όλοι μας οφείλουμε πολλά ευχαριστώ στην Κατερίνα Ατματζίδου που δημιούργησε την φόρμα της ψηφοφορίας.

Τρίτη 1 Αυγούστου 2017

H ανανεωμένη γραμματοσειρά word με σύμβολα μαθηματικών του Α. Νικολόπουλου

Ο Θάνος Νικολόπουλος μέλος της lisari team μας προσφέρει την ανανεωμένη γραμματοσειρά του για το word με εμπλουτισμένα τα μαθηματικά σύμβολα.

Πριν από πολλά χρόνια αναζητούσα στο διαδίκτυο το σωστό σύμβολο της γν. αύξουσας συνάρτησης, κυρτής κτλ. Κάνοντας τυχαία συζήτηση με το Θάνο (ήδη γνώριμοι από τα σχολεία της Ζακύνθου) με ενημέρωσε ότι έχει ετοιμάσει κάτι ανάλογο! Δεν άργησε να την αναρτήσει στο διαδίκτυο και να γίνει η Νο1 γραμματοσειρά που χρησιμοποιούν οι μαθηματικοί! Χιλιάδες προβολές και αποθήκευση είχε η πρώτη ανάρτηση στο lisari.

Ήδη τα βιβλία της lisari team (και όχι μόνο) χρησιμοποιούν αυτή τη γραμματοσειρά. Είναι πιο εκλεπτυσμένη και ακριβής. Δείτε για παράδειγμα το σύμβολο των πραγματικών αριθμών:


O Θάνος, όντας ανήσυχος, ανανεώνει τη γραμματοσειρά του και την προσφέρει αποκλειστικά και δωρεάν σε όλους τους χρήστες του word - mathtype. 


Για περισσότερες πληροφορίες στείλτε email στoν Αθανάσιο Νικολόπουλο greenblooded@gmail.com

Και επειδή ο Θάνος έκανε πολύ καιρό, εβδομάδες για να κατασκευάσει, 
καλό θα ήταν να γράψουμε ένα σύντομο σχόλιο πριν την χρησιμοποιήσουμε, 
έτσι για την ματαιοδοξία του δημιουργού! 

Παρασκευή 21 Ιουλίου 2017

Αποτελέσματα Διευθυντών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης 2017

ΔΕΙΤΕ τις τοποθετήσεις Διευθυντών Σχολικών Μονάδων των Διευθύνσεων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης 

  1. ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ ΔΕ Α ΑΘΗΝΑΣ 2017 
  2. ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ ΔΕ Β ΑΘΗΝΑΣ 2017 
  3. ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ ΔΕ Γ ΑΘΗΝΑΣ 2017 
  4. ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ ΔΕ Δ ΑΘΗΝΑΣ 2017 
  5. ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ ΔΕ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ 2017 
  6. ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ ΔΕ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ 2017
  7. ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ ΔΕ ΠΕΙΡΑΙΑ 2017
Αναρτήθηκαν τα συγκεντρωτικά αποτελέσματα των Διευθυντών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Από τις αντίστοιχες Δευτεροβάθμιες Διευθύνσεις Εκπαίδευσης θα βρείτε τα αποτελέσματα.

Παρακάτω βλέπετε τα αποτελέσματα από την Γ Αθήνας όπως διαμορφώθηκαν μετά από την προφορική συνέντευξη.

Καλή  επιτυχία σε όλους τους Διευθυντές κυρίως του κλάδου ΠΕ03!!  Καλή τοποθέτηση! 


Δευτέρα 17 Ιουλίου 2017

Πώς; Το "σωσίβιο" ή το ροζ φλαμίνγκο της Γ΄ Λυκείου


Επιμέλεια: Δημήτρης Μοσχόπουλος

Σχ. έτος: 2017 - 18

Νέα διαδικτυακή κυκλοφορία!


Το βιβλίο που πρέπει να διαβάσουν όλοι όσοι έχουν ήδη ξεκινήσει ή θα ξεκινήσουν την προετοιμασία τους για τις πανελλήνιες εξετάσεις του 2018!

Συγκεντρώνει τα θεμέλια της Άλγεβρας από την Α΄Γυμνασίου έως και την Β΄Λυκείου! Απαντώνται τα πλέον συνηθισμένα ερωτήματα που ξεκινούν με το «Πώς;»:

• Πώς θα λύσω αυτήν την εξίσωση;
• Πώς θα λύσω αυτήν την ανίσωση;
• Πώς θα κάνω ομώνυμα κλάσματα;
• Πώς θα δουλέψω με λογάριθμους;
• Πώς θα δουλέψω με ρίζες;


Αυτά (και άλλα πολλά) θα βρείτε στις 168 σελίδες του, που μπορείτε να διαβάζετε στην όμορφη παρουσίαση ενός flip book.

Σύμφωνα με τους νέους κανονισμούς του site www.mathsteki.gr δυστυχώς δεν δίνεται η δυνατότητα πλέον τα αρχεία να αποθηκεύονται ή να εκτυπώνονται. Δείτε την ανακοίνωση που εξέδωσε το site.