Στηρίξτε το έργο μας!

Παρασκευή 11 Μαΐου 2018

Παρατηρήσεις για τα θέματα των Επαναληπτικών Εξετάσεων 2017

Δημοσίευμα: Μάκης Χατζόπουλος

Επαναληπτικές Πανελλαδικές Εξετάσεις 2017 Θέμα Β
Τι παρατηρείτε; Μια άσκηση του σχολικού βιβλίου! Σωστά;

Το Β1 είναι ακριβώς όπως είναι δοσμένο και στο σχολικό βιβλίο. Για του λόγου το αληθές δείτε την εικόνα:


Τι θέση έχει σε εξέταση της Γ Λυκείου; Δηλαδή εξετάσαμε τους μαθητές αν γνωρίζουν το Πυθαγόρειο Θεώρημα; Είναι νόμιμο; Και έδιναν 6 μονάδες; Μπορούμε δηλαδή να εξετάσουμε κομμάτι της ύλης που ΔΕΝ ανήκει στη Γ΄ Λυκείου;

Δηλαδή μπορούμε να δούμε ερώτημα της μορφής:


Και βέβαια το τελευταίο ερώτημα θα απαντήσετε! Αφού υπάρχει στο σχολικό βιβλίο!!

Δεν πάει έτσι παιδιά!

Ότι είναι στο βιβλίο δεν σημαίνει ότι είναι και πρόταση προς εξέταση. Το σχολικό βιβλίο δίνει τις ασκήσεις με διδακτική προσέγγιση και όχι προτάσεις για θέματα Πανελλαδικών Εξετάσεων κατά τη γνώμη μου.

Επίσης, το βιβλίο έχει πολλές εκφωνήσεις που αναφέρει

«… με τη βοήθεια του Θεωρήματος … να αποδείξετε ότι…» 

και όταν το βλέπουμε στις εξετάσεις αυτή η υπόδειξη λείπει (και για μένα δικαίως) ή λείπει κάποιο βοηθητικό ερώτημα. Εκεί γιατί κάναμε επεξεργασία; Εκεί γιατί κάναμε τροποποίηση της εκφώνησης του σχολικού βιβλίου;

Προσοχή για να μην παρεξηγηθώ!

Δεν λέω να μην ζητηθεί το ερώτημα ή αυτή η γνώση! Άλλωστε είμαι υπέρμαχος των ερωτήσεων που πηγάζουν από την Γεωμετρία. Καλά έκαναν! Μπράβο τους! Αλλά να υπάρχει ερώτημα που εξετάζει αποκλειστικά γνώση προηγούμενων τάξεων; Αν ζητούσαν απευθείας το Β2 ερώτημα που χρησιμοποιούμε έστω κάποιες βασικές γνώσεις της Γ΄ Λυκείου τότε για εμένα θα ήταν τέλειο και θα περιείχε και την λύση με το Πυθαγόρειο Θεώρημα.

Και αν δεχθούμε ότι είναι σωστό να υπάρχουν τέτοια ερωτήματα που εξετάζουν 100% γνώσεις των προηγούμενων τάξεων τότε γιατί δεν ζήτησαν να αποδείξουν οι μαθητές ότι και το εσωτερικό τετράπλευρο είναι τετράγωνο;  Επειδή ΔΕΝ υπάρχει στο σχολικό βιβλίο; Επειδή είναι δύσκολο θέμα για Β1; Εκεί να δείτε πόσο θα εξυμνούσαμε το μεγαλείο της Γεωμετρίας! Μήπως χάσαμε το "δάσος" κοιτάζοντας μόνο το "δέντρο" όταν ακολουθούμε παθητικά ένα μοντέλο; 

Μήπως στο τελευταίο bullet χρειάζεται η αναφορά του άξονα x΄x; Ξεχάστηκε ή δεν χρειάζεται;

Δεν έχει γίνει καμία αναφορά έως τώρα εκτός από τον αναγνώστη του lisari.

Διαγωνίσματα τεσσάρων τύπων στα Μαθηματικά της Γ΄ Λυκείου (ολοκληρώθηκαν)


Εγκαινιάζουμε μια νέα μέθοδο διαγωνισμάτων της Γ΄ Λυκείου. 


Τελευταία ενημέρωση: 15/5/2018

Δείτε αναλυτικά τους 4 νέους τύπους διαγωνισμάτων που θα ακολουθήσουμε σε όλα τα κεφάλαια της σχολικής ύλης. Έως τώρα, έχουμε παρουσιάσει 12 διαγωνίσματα που καλύπτουν τα 3/4 της ύλης και είναι μέχρι το 2015. 

Σήμερα, 10/5/2018 θα αναρτήσουμε 2 διαγωνίσματα προσομοίωσης για κάθε τύπο που θα καλύψουν τις ανάγκες των μαθητών. 

Χαρακτηριστικά των νέων τύπων διαγωνισμάτων
  • Σε όλα υπάρχει εξώφυλλο, προκειμένου να διαφυλάξουμε το περιεχόμενο από τα αδιάκριτα βλέμματα των μαθητών, πριν ξεκινήσει η εξέταση.
  • Η μορφή και η δομή τους είναι ανάλογες εκείνων των θεμάτων, στα οποία υποβάλλονται οι υποψήφιοι στις Πανελλαδικές Εξετάσεις. 
  • Ακολουθούν τη νέα εξεταστέα ύλη που ορίζει το Υπουργείο Παιδείας για το σχολικό έτος 2017 -18.
Επιμέλεια: Μάκης Χατζόπουλος

Τύπος 1: Διαγώνισμα 2* ωρών στη θεωρία.

Περιέχει τέσσερα θέματα θεωρίας αποκλειστικά από το σχολικό βιβλίο. Με αυτόν τον τρόπο εξετάζουμε κατά πόσο ο μαθητής έχει αφομοιώσει τη θεωρία. Είναι το πρώτο στάδιο που πρέπει να ξεκινήσουν από εδώ όλοι οι μαθητές. 

Διάρκεια: Έως μιάμιση ώρα

Τύπος 2: Διαγώνισμα 2* ωρών στις ασκήσεις του σχολικού βιβλίου. 

Περιέχει τέσσερα θέματα αποκλειστικά από το σχολικό βιβλίο.  Η επιλογή των θεμάτων αντλούνται από την Α΄, Β΄ ομάδα και τις Γενικές ασκήσεις.

Με αυτόν τον τρόπο εξετάζουμε κατά πόσο ο μαθητής έχει μελετήσει  όλες τις ασκήσεις του σχολικού βιβλίου.

Κατά περίπτωση, μπορούμε να προσθέσουμε κάποια ερωτήματα επιπλέον αυτών που υπάρχουν στο σχολικό βιβλίο, αν θέλουμε να εμπλουτίσουμε το διαγώνισμα. Είναι μια σκέψη που έχει ξεκινήσει από το 2015 και τελικά βγήκε προφητική! 

Ισοδύναμα, μπορούμε να φτιάξουμε ένα διαγώνισμα με ασκήσεις που έχουμε διδάξει στην τάξη, χωρίς κατ' ανάγκη να αντλούνται από το σχολικό βιβλίο.  

Διάρκεια: 2 ώρες

Τύπος 3: Διαγώνισμα 3* ωρών σε προηγούμενα θέματα εξετάσεων

Περιέχει θέματα από τις Πανελλαδικές εξετάσεις. Κυρίως από τις τελευταίες εξετάσεις. 

Καθώς τα θέματα εξετάσεων και οι πρωτότυπες ιδέες ανακυκλώνονται, εξετάζουμε αν ο μαθητής τα έχει αφομοιώσει.

Διάρκεια: 3 ώρες

Τύπος 4: Διαγώνισμα 3 ωρών - γενικό

Σε αυτό το επίπεδο ανήκουν όλα τα διαγωνίσματα που κυκλοφορούν στο διαδίκτυο, στα οποία υποβάλλονται καθημερινά οι μαθητές.

Περιέχει 4 θέματα που είναι συνήθως άγνωστα στο μαθητή. Έτσι, εξετάζουμε την αυτενέργειά του αλλά και τον τρόπο που αντιμετωπίζει σύνθετες ασκήσεις σε περιορισμένο χρόνο.

Το διαγώνισμα τύπου 4 προσομοιάζει τις συνθήκες των Πανελλαδικών Εξετάσεων (άγνωστα θέματα, πίεση χρόνου κ.τ.λ) και αποτυπώνει τελικά την απόδοση του μαθητή στο συγκεκριμένο κεφάλαιο.

Όπως θα δείτε παρακάτω, στο διαγώνισμα τύπου 4, το θέμα Α είναι εξίσου απαιτητικό. Δεν ακολουθεί πάντα τις οδηγίες του Υπουργείου Παιδείας, καθώς τα "Σωστά ή Λάθος" είναι ερωτήσεις κρίσεως (και όχι ερωτήσεις θεωρίας από το σχολικό βιβλίο -ως είθισται-). Επιπλέον, στη θεωρία ενδέχεται να υπάρχει μία αποδεικτική άσκηση που δεν εμπεριέχεται στο σχολικό βιβλίο.  Προφανώς, ο διδάσκων έχει τον τελευταίο λόγο εάν απαιτείται να αυξήσει το βαθμό δυσκολίας του θέματος Α ή όχι. 

Βαθμολογία

Εάν οι μαθητές υποβληθούν και στα 4 διαγωνίσματα, μπορεί να προκύψει ένας συνολικός βαθμός στα 100.

Πώς;

Δείτε τον παρακάτω ενδεικτικό τύπο που μας δίνει το άριστα στα 20. Έχει συντελεστή βαρύτητας 1 στα πρώτα τρία διαγωνίσματα και συντελεστή βαρύτητας 2 στο τελευταίο, δηλαδή

[(Βαθμ. διαγ. τύπου 1) + (Βαθμ. διαγ. τύπου 2) + (Βαθμ. διαγ. τύπου 3) + 2*(Βαθμ. διαγ. τύπου 4)] / 5 =

= [20 + 20 + 20 +2*20] / 5

= 100 / 5

20 (που είναι το άριστα). 

* Η διάρκεια ενός διαγωνίσματος είναι ενδεικτική και καθορίζεται κάθε φορά από το διδάσκοντα. 


# 2018 #
Τελευταία ενημέρωση: 11/5/2018

Δείτε τα νέα διαγωνίσματα "νέου τύπου" εφ'  όλης της ύλης που έχουμε ξεκινήσει εδώ και 3 έτη στο lisari!!

Τύπος 1 (μόνο θεωρία): 

Διαγώνισμα 1 - Διαγώνισμα 2 - Διαγώνισμα 3 - Διαγώνισμα 4 -  Διαγώνισμα 5*
*Επιμέλεια: Τριαντάφυλλος Πλιάτσιος

Τύπος 2 (ασκήσεις σχολικού βιβλίου - με βάση το σχολικό βιβλίο): 


Τύπος 3 (ασκήσεις από τις Πανελλαδικές Εξετάσεις 2016 έως 2017): 


Τύπος 4 (γενικά θέματα): 

Διαγώνισμα 1 (είναι το διαγώνισμα της ένωσης των blog - site. Είναι το διαγώνισμα της Σumma - Union 2018) 

Διαγώνισμα 2 (θα δοθεί αποκλειστικά σε επιλεγμένα Φροντιστήρια)


# 2015 #
Τελευταία ενημέρωση: 19-10-2015


Κεφάλαιο 2ο: Άλγεβρα - Μιγαδικοί αριθμοί
Τύπος 1 (Θεωρία)
Τύπος 2 (Ασκήσεις από το σχολικό βιβλίο)
Τύπος 3 (Πανελλαδικές εξετάσεις)
Τύπος 4 (Γενικής μορφής)

Κεφάλαιο 1ο - Ανάλυσης: Συναρτήσεις - Όρια
Τύπος 1 (Θεωρία)
Τύπος 2 (Ασκήσεις από το σχολικό βιβλίο)
Τύπος 3 (Πανελλαδικές εξετάσεις)
Τύπος 4 (Γενικής μορφής)

Κεφάλαιο 2ο - Ανάλυσης: Διαφορικός Λογισμός
Τύπος 1 (Θεωρία)
Τύπος 2 (Ασκήσεις από το σχολικό βιβλίο)
Τύπος 3 (Πανελλαδικές εξετάσεις)
Τύπος 4 (Γενικής μορφής)

Κεφάλαιο 3ο - Ανάλυσης: Ολοκληρωτικός Λογισμός
Τύπος 1 (Θεωρία)
Τύπος 2 (Ασκήσεις από το σχολικό βιβλίο)
Τύπος 3 (Πανελλαδικές εξετάσεις)
Τύπος 4 (Γενικής μορφής) (Σημείωση: Το θέμα Δ είναι νέο! Το παλιό θέμα ήταν θέμα εξετάσεων. Η αλλαγή έγινε στις 02 - 05 - 2015)

Για τα Μαθηματικά Γενικής Παιδείας (διαγωνίσματα προσομοίωσης) πατήστε εδώ

Επαναληπτικά Κριτήρια αξιολόγησης, από τον αγαπητό συνάδελφο Βασίλη Μποζατζίδη, www.askisiologio.gr  Βάση Μαθηματικού Υλικού, σε word!!

Τύπος 1 (Θεωρία)
Τύπος 2 (Ασκήσεις από το σχολικό βιβλίο)
Τύπος 3 (Πανελλαδικές εξετάσεις)
Τύπος 4 (Γενικής μορφής)






Τύπος 1 (απευθείας αποθήκευση)



Τύπος 2 (απευθείας αποθήκευση)



Τύπος 3 (απευθείας αποθήκευση)



(νέο: edit  στο Γ΄ θέμα) Τύπος 4 (απευθείας αποθήκευση)


Κυριακή 6 Μαΐου 2018

Εισηγήσεις Μαθηματικής Εβδομάδας 2018

Η Μαθηματική Εβδομάδα ολοκληρώθηκε πριν από λίγες ώρες και μας άφησε τουλάχιστον όμορφες εισηγήσεις που θα σας παρουσιάσουμε κάποιες από αυτές.

Αναζητείτε κάτι παραπάνω από την Μαθηματική Εβδομάδα;

1) Εισηγητής: Μάκης Χατζόπουλος
Θέμα: Γιατί; Why? Warum?

2) Εισηγητής: Θωμάς Ποδηματάς
Θέμα: Και όμως είναι σταθερό!

3) Εισηγητές: Νίκος Μανάρας - Δημήτρης Μπαρούτης - Γιώργος Χριστοδουλίδης
ΘέμαΣτατιστική Έρευνα Γραπτών Μαθηματικών Προσανατολισμού Θετικών και Οικονομικών Σπουδών 53ου Βαθμολογικού Κέντρου Θεσσαλονίκης

4) Εισηγητής: Πρόδρομος Ελευθερίου
ΘέμαΤι θα ήθελα να γνώριζα για τους ρητούς και άρρητους αν ήμουν μαθητής Α΄ Λυκείου

5) Εισηγητής: Ευαγγελόπουλος Αναστάσιος (Σύμβουλος Μαθηματικών Ανατολικής Θεσσαλονίκης και Νεάπολης)
Θέμα: Πανελλαδικές Εξετάσεις Μαθηματικών 2016-2017 Στατιστική Επεξεργασία της Βαθμολογίας των Γραπτών Δοκιμίων των Μαθηματικών, του 52ου Βαθμολογικού Κέντρου.

6) Εισηγητής: Ελευθεριάδης Μ. – Λόλας Κ - Ευαγγελόπουλος Αναστάσιος
ΘέμαΑντιπαράδειγμα, Αντιθετοαντιστροφήκαι γράφημα στη διδασκαλία της ανάλυσης Γ΄λυκείου

7) Εισηγητής: Ελευθεριάδης Μ. – Λόλας Κ - Ευαγγελόπουλος Αναστάσιος
Θέμα: Διερεύνηση θεμάτων - συμπληρωματικές προτάσεις μαθηματικών προσανατολισμού γ΄ λυκείου


Παρασκευή 4 Μαΐου 2018

Πέμπτη 3 Μαΐου 2018

Διαγώνισμα προσομοίωσης από τα Εκπαιδευτήρια Δούκα

Δείτε το τρίωρο διαγώνισμα των Εκπαιδευτηρίων Δούκα που πραγματοποιήθηκε αυτές τις ημέρες για τους μαθητές της Γ Λυκείου.

Ένα όμορφο διαγώνισμα που πρέπει να το μελετήσουν όλοι οι μαθητές. Το Θέμα Δ προέρχεται από το "μαύρο" βιβλίο της lisari team (εύρεση αρχικής συνάρτησης σε ένωση διαστημάτων).

Για απευθείας αποθήκευση πατήστε εδώ.

Για να παρακολουθείτε συγκεντρωτικά τα αρχεία της Α΄, Β΄ και Γ΄ Λυκείου
για το σχολικό έτος 2017 - 18 πατήστε εδώ.

Για αρχεία από τα προηγούμενα έτη πατήστε εδώ.



Για να παρακολουθείτε συγκεντρωτικά τα αρχεία της Α΄, Β΄ και Γ΄ Λυκείου
για το σχολικό έτος 2017 - 18 πατήστε εδώ.

Για αρχεία από τα προηγούμενα έτη πατήστε εδώ.

Ο 41ος διαγωνισμός είναι διπλός και πάει μέχρι την Πρωτομαγιά!!

Δείτε τους 10 νικητές! 

Οι συμμετοχές ξεπέρασαν τις 170 και τα 1.000 κλικ! 

63 2 51 (63: Χρήστος Αντώνενας  και 51: Zuccheros)
23 148 (23: ΧΑΡΑ ΔΙΑΜΑΝΤΗ  και 148: nik89 del )
(0)2 9 56 (2: Giannis Gorogias  και 56: Κατερίνα Μπαλτά)
84 και 42 (84: leon 1ος αναπληρωματικός και 42: Kostas Zigouris 2ος αναπληρωματικός ) (αφού το 08 έχει κληρωθεί)


Οι νικητές σε αύξουσα σειρά 
(οι 5 πρώτοι νικητής θα λάβουν το βιβλίο Οδός μαθηματικής σκέψης)

2: Giannis Gorogias (Γ΄ και Δ΄ θέματα)

6: liza papagrigorioy (Γ΄ και Δ΄ θέματα)

8: Κωστας Νικολετοπουλος (Γ΄ και Δ΄ θέματα)

23: ΧΑΡΑ ΔΙΑΜΑΝΤΗ  (Οδός μαθηματικής σκέψης)

39: Άγγελος Παλαμούτης  (Οδός μαθηματικής σκέψης)

42: Kostas Zigouris (2ος αναπληρωματικός)

51: Zuccheros ( (Οδός μαθηματικής σκέψης)

56: Κατερίνα Μπαλτά (Γ΄ και Δ΄ θέματα)

63: Χρήστος Αντώνενας (Οδός μαθηματικής σκέψης)

64: Νίκος Μοναχάς (Γ΄ και Δ΄ θέματα)

84: leon (1ος αναπληρωματικός)

148: nik89 del  (Οδός μαθηματικής σκέψης)


Όλοι οι νικητές (και αναπληρωματικοί) πρέπει να στείλουν σε εύλογο χρονικό διάστημα στο lisari.blogspot@gmail.com τα εξής στοιχεία:


Ονοματεπώνυμο:

Διεύθυνση:

Περιοχή:
Τ.Κ:

Κινητό:
__________________________________

Το lisari, οι εκδοτικοί οίκοι και οι συγγραφείς, για 41η φορά

βρίσκονται στο πλευρό του μαθητή - καθηγητή!


Δηλώστε συμμετοχή και πάρτε μέρος στην κλήρωση των

5 συν 5 βιβλίων των εκδόσεων Μαυρίδη που απεικονίζονται στην φωτογραφία!!

Με μια συμμετοχή συμμετέχετε και στα δύο βιβλία! 

Οι πρώτοι 5 νικητές θα κερδίσουν το βιβλίο 
"Οδός Μαθηματικής Σκέψης

και οι επόμενοι 5 νικητές θα κερδίσουν το βιβλίο 
"Γ΄ και Δ΄ θέματα με βάση το σχολικό βιβλίο και όχι μόνο". 

Με μεγάλη μου τιμή σας παρουσιάζω τα βιβλία των αγαπητών φίλων μας που έχουν διαφορετική ύλη και λογική αλλά και τα δύο είναι πολύτιμα προς μελέτη. Το καθένα είναι πολύτιμο στο είδος του και πρέπει να το διαθέτει κάθε εκπαιδευτικός. 

Ο Σχολικός Σύμβουλος Ιωάννης Θωμαΐδης είναι ο πιο ανήσυχος και δραστήριος εκπαιδευτικός που έχω γνωρίσει και τον απολαμβάνω σε κάθε ομιλία - διάλεξη που δίνει! 

Ο φίλος Γιώργος Ρίζος (που όσοι τον γνωρίζουν θα έχουν διαπιστώσει το πνευματώδης χιούμορ του) διαμένει σε ένα νησί του Ιονίου που το Πάσχα σπάνε κανάτια (και δεν είναι η Ζάκυνθος)! Ο Γιώργος έχει συγγράψει 8 βιβλία με έμφαση των τάξεων του Γυμνασίου.

Επίσης, πρέπει να συγχαρώ και δημόσια τους συναδέλφους από τον φιλικό site www.askisopolis.gr για την άρτια δουλειά που κάνουν τόσο στο site όσο και στις προσεγμένες εκδόσεις. Είναι ένα κόσμημα στο διαδίκτυο και πρέπει να το αναγνωρίζουμε για να τους δίνουμε τη δύναμη να συνεχίζουν!

Λίγα λόγια για το βιβλίο: "Οδός Μαθηματικής Σκέψης" από του συγγραφείς Ι. Θωμαΐδης και Γ. Ρίζος θα βρείτε μέσα από την προεπισκόπηση των 16 σελίδων. 

Λίγα λόγια για το βιβλίο: "Γ΄ και Δ΄ θέματα με βάση το σχολικό και όχι μόνο" από τους συγγραφείς Σ. Μιχαήλογλου, Δ. Πατσιμάς, Β. Ραμαντάνης, Ε. Τόλης θα βρείτε μέσα από την προεπισκόπηση των 18 σελίδων.

Όροι διαγωνισμού

  • Να αγαπάτε τα μαθηματικά!
  • Να αγαπάτε τα βιβλία!!
  • Να είστε (φανερά) μέλη του lisari (τα μη μέλη δεν έχουν αξίωση στο έπαθλο)
  • Ξεκινά σήμερα, Σάββατο 21 Απριλίου 2018 και λήγει Τετάρτη 2 Μαΐου 2018, ώρα 21:00, λίγο πριν την κλήρωση του Λαϊκού Λαχείου (αφού η εν λόγω κλήρωση θα αναδείξει και τους νικητές, όπως έχει καθιερωθεί σε όλους τους διαγωνισμούς μας έως τώρα). 
  • Δεκτές όλες οι ηλικίες!
  • Δηλώστε συμμετοχή στα παρακάτω σχόλια της παρούσας ανάρτησης λέγοντας ότι "Αποδέχεστε τους όρους του διαγωνισμού και επιθυμείτε να συμμετέχετε στο διαγωνισμό" και μπορείτε να γράψετε ό,τι άλλο σχετικό επιθυμείτε λόγω ημέρας κτλ. 
  • Δυστυχώς, η συμμετοχή των ανώνυμων που δεν αναφέρουν τα στοιχεία τους (τουλάχιστον ονοματεπώνυμο και ένα email επικοινωνίας) κρίνεται άκυρη και σβήνονται αυτόματα.
  • Οι νικητές θα παραλαμβάνουν το δώρο τους ταχυδρομικά χωρίς καμία χρέωση. 
  • Κάθε υποψήφιος πρέπει να έχει ΑΚΡΙΒΩΣ μία συμμετοχή στα σχόλια, αφού από εκεί θα αντληθούν οι νικητές. Πολλαπλά σχόλια του ίδιου υποψηφίου δε θα λαμβάνονται υπόψη, ενώ οι άκυρες συμμετοχές δεν λογίζονται στο μέτρημα για την ανάδειξη των νικητών. 
  • Όποιος νικητής δεν αποστείλει τα στοιχεία του το πολύ σε μία εβδομάδα από τη στιγμή της κλήρωσης το δώρο του μεταβιβάζεται αυτόματα στο 1ο διαθέσιμο αναπληρωτή.
  • Πώς κληρώνονται οι νικητές; Δείτε εδώ ένα παράδειγμα!
  • Στατιστικά όσοι δηλώνουν πιο γρήγορα συμμετοχή κερδίζουν πιο συχνά! Οι υποψήφιοι από 1 έως 99 κερδίζουν πιο συχνά από τους υποψήφιους από 100 έως 199 κατά σειρά στα σχόλια. Οπότε σπεύσατε όχι βραδέως!!  
_____________________________________________________________________

Προς διευκόλυνσή σας, η σελίδα αυτή θα είναι σταθερά στην πλαϊνή στήλη μέχρι να ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός και συγκεντρωθούν τα στοιχεία των νικητών.

Η μοναδική προσφορά των 10 βιβλίων είναι μια προσφορά του εκδοτικού οίκου "Μαυρίδη" και των συγγραφέων, τους οποίους ευχαριστούμε θερμά.