Για να δούμε τι θα δούμε και φέτος!
Ήρθε η ΜEGAλη ώρα!
Δουλεύουμε όλο το χρόνο για το αυριανό διαγώνισμα!
Το καζάνι ΠΕ03 που βράζει! |
1) Ιστορική αναδρομή
Πριν από 367 ημέρες είχαμε παρακολουθήσει τις περσινές εξετάσεις που χύθηκε αρκετό μελάνι... ευχόμαστε η επιτροπή να μην προκαλέσει χωρίς λόγο αναστάτωση.
2) Σήμερα
Όσο πλησιάζει η εξέταση του μαθήματος των μαθηματικών, τόσο πληθαίνουν τα μηνύματα στο inbox μου. Μάκη τι λες μπορεί να πέσει αυτό; Τι λες το άλλο είναι απίθανο; Έχω δεχτεί, όπως κάθε χρόνο ουκ ολίγα μηνύματα και τηλεφωνήματα. Ο γεωμετρικός τόπος όλων των τηλεφωνημάτων είναι το ίδιο πράγμα, ο ΠΑΝΙΚΟΣ.
3) SOS
Όταν με ρωτούν αν θα πέσει:
1) Ο ορισμός της ακολουθίας;
2) Ο ορισμός του διαφορικού λογισμού;
3) Η έννοια και ο ορισμός του Ορισμένου Ολοκληρώματος;
4) Ασκήσεις τύπου Φυσικής;
5) Πρόβλημα στο Β θέμα;
τους απαντάω δεν είναι εξέταση για ΑΣΕΠ! Οι θεματοδότες είναι καλοί άνθρωποι κατά βάση!
Επίσης αν τους ταπεινώσουν τους μαθητές από το Α θέμα τότε δεν νομίζω ότι θα έχει νόημα να συζητήσουμε για τα θέματα Β, Γ και Δ.
Οπότε εκτιμώ ότι τέτοια θέματα δεν θα δούμε. Επίσης, προτείνω να μην τα αναφέρουμε καν, δημιουργούμε κλίμα και κακά τα ψέματα φτάνουν στα αυτιά των μαθητών μας με απροσδιόριστα αποτελέσματα.
Καταλαβαίνω ότι ο κόσμος έχει αγχωθεί. Άδικα; Προφανώς και όχι! Όταν τα δύο τελευταία έτη παρατηρούμε ειδικά θέματα, όπως είναι το τετράγωνο συνάρτησης με ρίζας, όταν είναι η κυβική ρίζα του x^4, θέματα που πριν λίγα χρόνια και οι εκπαιδευτικοί τα αγνοούσαν (πριν γίνουν εισηγήσεις, αναρτηθούν οδηγίες σε site, δημοσιευτούν σε περιοδικά κτλ.) είναι λογικό να φοβούνται και την σκιά τους οι συνήθως καχύποπτοι μαθηματικοί.
4) Ευχές
Επομένως η φωνή που πρέπει να ακουστεί στο ισόγειο του Υπουργείου Παιδείας (ήδη έχουν ξεκινήσει να εισέρχονται στο κελί - καταφύγιο - κλουβί οι φίλοι και άξιοι συνάδελφοι μαθηματικών) είναι να μην δημιουργεί αναστάτωση χωρίς λόγο.
Δεν πρέπει να ανησυχούμε για τίποτα, αφού είναι καπνομπαρουτισμένοι καθηγητές και έχουν ψηθεί χρόνια τώρα στους πίνακες των σχολείων!
5) Επίπεδο δυσκολίας των θεμάτων
Δεν υπάρχει λόγος να τεθεί πχ. πρόβλημα στο Β, πόσο μάλλον θέμα αποκλειστικά με γνώσεις φυσικής για να μην γράψουν οι μαθητές. Όλοι γνωρίζουμε ότι και με ένα απλό πρόβλημα του στυλ (άσκηση του σχολικού βιβλίου)
x +1 =< f(x) =< x^2 + x +1 για κάθε xεR
να αποδείξετε ότι είναι συνεχής και παραγωγίσιμη στο x0 = 0 θα το αντιμετωπίσουν λίγοι μαθητές. Οι περισσότεροι παίρνουν f(x) = x +1 και f(x) = x^2 + x +1 και δουλεύουν ανάλογα. Οπότε ποιος λόγος του "μπαζούκας" (βλέπε πρόβλημα);
6) Σχολικό βιβλίο for ever!!
Την φετινή σχολική χρονιά δούλεψαν οι περισσότεροι συνάδελφοι φουλ το σχολικό βιβλίο! Αρχίζω να νιώθω ότι δεν υπάρχει άσκηση που να μην είδαμε όλες τις παραλλαγές! Και φέτος το έργο της επιτροπής είναι αρκετά δύσκολο αν θέλει να μείνει στις γραμμές του σχολικού βιβλίου.
Είμαστε πάντως της υπερβολής! Από την αδιαφορία και την απαξίωση που επικρατούσε πριν λίγα χρόνια για το σχολικό βιβλίο καταλήξαμε να κάνουμε μέχρι και την πιο ανόητη άσκησή του! Να φοβόμαστε και την τελευταία γραμμή γιατί όλα είναι πιθανά δεν είναι μια φυσιολογική κατάσταση!
7) Μορφή διαγωνίσματος (εκτίμηση)
Θα έχει πάλι αντιπαράδειγμα; Μα ήρθε αυτό το είδος ερωτήσεων μόνο για δύο εξετάσεις; Εννοείται ότι θα έχει και εκτιμώ ότι θα καθιερωθεί! ως ερώτημα!
Θα έχει 3 ορισμούς όπως στα ΕΠΑΛ; Αυτό δεν μπορεί να γίνει... πιο εύκολο είναι να δούμε ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής και να μειωθούν οι ερωτήσεις Σ - Λ παρά να το ρίξουν στους ορισμού λες και γράφουμε Βιολογία.
Η δική μου εκτίμηση είναι η εξής: Όλα θα είναι φυσιολογικά, χωρίς απρόοπτα και αιφνιδιασμούς, πιστεύω ότι θα τα απολαύσουμε.
Θέματα εξετάσεων (από το Υπουργείο Παιδείας)
και λύσεις (έκδοση 6η) από τη lisari team
Γιατί είναι λάθος η λύση στο Δ3
που έδωσαν αρκετοί συνάδελφοι και Φροντιστήρια;
Γιατί είναι λάθος η λύση στο Δ3
που έδωσαν αρκετοί συνάδελφοι και Φροντιστήρια;
Τις ενδεικτικές απαντήσεις που στέλνει το Υπουργείο Παιδείας στα εξεταστικά κέντρα μπορείτε να τις δείτε στο blog του αγαπητού φίλου Κοσόγλου Ιορδάνης
(η προεπισκόπηση ΔΕΝ έχει την ενημερωμένη έκδοση)
Οι εκφωνήσεις σε wordΕπιμέλεια: Χρήστος Τσουκάτος
Η βοήθειά σας είναι πολύτιμη!
Μόλις υποπέσουν στην αντίληψή σας τα θέματα των εξετάσεων παρακαλώ να τα αναρτήσετε στα σχόλια της παρούσας ανάρτησης. Βολεύει καλύτερα να το κάνετε σε ένα δικό σας σύνδεσμο drive και να δώσετε το link.
Γίνεται συμμέτοχοι στον αγώνα μας!
2) Δελτίου τύπου της E.M.E
Θέμα Α
Θεωρία
Θέμα Β
Ελέγχονται βασικές γνώσεις Ανάλυσης.
Θέμα Γ
Για την επιτυχή αντιμετώπιση, είναι απαραίτητες γνώσεις από τις προηγούμενες τάξεις Γυμνασίου και Λυκείου. Το ερώτημα Γ3 θα δυσκολέψει αρκετούς υποψηφίους.
Θέμα Δ
Το ερώτημα Δ4 παρουσιάζει αυξημένη δυσκολία.
ΓΕΝΙΚΑ ΣΧΟΛΙΑ
• Καλύπτεται μεγάλο μέρος της ύλης όχι όμως στο απαραίτητο εύρος.
• Υπάρχει κλιμάκωση ως προς τη δυσκολία.
• Οι υποψήφιοι έπρεπε να έχουν καλή γνώση της ύλης των Μαθηματικών των προηγούμενων τάξεων.
• Τα θέματα χαρακτηρίζονται παρόμοιας δυσκολίας μετά αντίστοιχα περσινά
3) Δελτίο τύπου της ΟΕΦΕ
Τα θέματα των Μαθηματικών Προσανατολισμού είναι απαιτητικά και σε πολλά σημεία θα δημιουργήσουν προβλήματα στα παιδιά. Έχουν δύσκολες πράξεις και δεν εξετάζουν σημαντικό τμήμα της ύλης. Η θεωρία είναι βατή για τους υποψηφίους. Το 2ο θέμα είναι μέτριας δυσκολίας με αρκετές πράξεις. Το 3ο θέμα βασίζεται σε άσκηση του σχολικού βιβλίου, έχει όμως δύσκολες πράξεις. Το 4ο θέμα είναι αρκετά δύσκολο για πολύ καλά προετοιμασμένους και με κριτική ικανότητα μαθητές. Ευχόμαστε στα παιδιά καλή συνέχεια!