Στηρίξτε το έργο μας!

Παρασκευή 8 Μαρτίου 2019

Γραπτή εξέταση στις παραμετρικές εξισώσεις ευθείας


Δείτε τη γραπτή εξέταση που υποβλήθηκαν οι μαθητές Β΄ Λυκείου Κατεύθυνσης του 1ου ΓΕΛ Αμαρουσίου.

Ύλη: Παραμετρικές εξισώσεις ευθείας 

Για απευθείας αποθήκευση πατήστε εδώ.

Για την ανάρτηση με όλα τα τεστ - διαγωνίσματα 
για το σχολικό έτος 2018 - 19
από καθηγητές, σχολεία και Φροντιστήρια πατήστε εδώ.


Πέμπτη 7 Μαρτίου 2019

Μικρά και μεγάλα ψέματα στα μαθηματικά της Γ Λυκείου


Ο αγαπητός συνάδελφος Δημήτρης Μονέζης μας προσφέρει ένα άλλο αρχείο με χρήσιμα αντιπαραδείγματα από το σχολικό βιβλίο.

Για απευθείας αποθήκευση πατήστε εδώ.

Για σημειώσεις, υλικό, αρχεία μαθηματικών 
για το σχολικό έτος 2018 - 19 πατήστε εδώ.


Διημερίδα με μαθηματικό ενδιαφέρον!



Αναλυτικά το πρόγραμμα μπορείτε να το δείτε εδώ. 

Για τις παρουσιάσεις που αφορούν τα Μαθηματικά δείτε παρακάτω.

Κυριακή 17/3 και ώρες 10:00-14:00

10:00-10:40 - Διδασκαλία βασικών οικονομικών-μαθηματικών εννοιών στο Γυμνάσιο με τη χρήση των εκπαιδευτικών εργαλείων Forms και Kahoot

10:00-10:40 - Υποθέσεις εκπαιδευτικής παρέμβασης με βάση τα αποτελέσματα της στάθμισης του MathPro Test στην Ελλάδα

10:45-11:25 - Διδάσκοντας Μαθηματικά και Οικονομικές έννοιες με χρήση του εκπαιδευτικού λογισμικού Geogebra

11:30-12:10 - Διαθεματική προσέγγιση των Μαθηματικών και εφαρμογή τους στη Μετεωρολογία με τη χρήση των εργαλείων Wolfram Alpha και Geogebra. Η μελέτη περίπτωσης του τυφώνα «ΖΟΡΜΠΑ»

12:40-13:20 - Γεωμετρικές Καλλιτεχνίες με το The Geometer’s Sketchpad
13:25-14:05 - Διδάσκοντας μαθηματικές έννοιες από το Δημοτικό μέχρι το Λύκειο με το Geogebra.

Σημείωση: Στις 10:00-10:40, η παρουσίαση για το MathPro Test από τον ερευνητή, κύριο Ιωάννη Καραγιαννάκη, αφορά την Ειδική Αγωγή.

Απαραίτητη η δήλωση συμμετοχής:
· Ηλεκτρονικά στη φόρμα δήλωσης συμμετοχής 
·       Όσοι δε δηλώσουν εγκαίρως τη συμμετοχή τους, θα έχουν τη δυνατότητα να εγγραφούν κατά τη διάρκεια της διημερίδας στη γραμματεία του σχολείου

Για να δείτε το πρόγραμμα, τις οδηγίες πρόσβασης στον χώρο του σχολείου (βρίσκεται σε απόσταση 5 λεπτών με τα πόδια από το σταθμό «Περιστέρι» του Μετρό) καθώς και για περισσότερες πληροφορίες ακολουθήστε το σύνδεσμο 

ΕΙΣΟΔΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗ
 Για οποιαδήποτε επιπλέον πληροφορία και για οποιοδήποτε πρόβλημα αφορά την ηλεκτρονική δήλωση συμμετοχής, παρακαλείσθε να απευθύνεστε στη Γραμματεία Γυμνασίου-Λυκείου στο τηλέφωνο 211.500.2300 και ώρες 09:00-15:00 (κυρία Φρεσκάκη Ειρήνη) και 17:00-20:00 (κυρία Μιχελάκη Αντιγόνη).

Τετάρτη 6 Μαρτίου 2019

Συνοπτική θεωρία με απαντήσεις στη Γ΄ Λυκείου [2019]

Ο συγγραφέας από τη Λαμία Βασίλης Γατσινάρης μας προσφέρει μια συνοπτική θεωρία για τη Γ΄ Λυκείου.

Για απευθείας αποθήκευση πατήστε εδώ. (σελ. 8)

(edit) Αν επιθυμείτε το αρχείο με τις εκφωνήσεις και τις απαντήσεις πατήστε εδώ (σελ. 34).

Για σημειώσεις, υλικό, αρχεία μαθηματικών  
για το σχολικό έτος 2018 - 19 πατήστε εδώ.

Τρίτη 5 Μαρτίου 2019

Εργασία στη Β Λυκείου Γεωμετρία

Ο αγαπητός συγγραφέας Αθανάσιος Ξένος από το ΓΕΛ Χορτιάτη μας προσφέρει μια όμορφη άσκηση.

Το μέλος της lisari team Μιχάλης Νάννος (Γυμνάσιο Σαλαμίνας) δίνει μια απλή λύση χωρίς λόγια!

Η άσκηση αυτή προτάθηκε και στους μαθητές του 1ου ΓΕΛ Αμαρουσίου. Σε μερικούς μαθητές δόθηκε χωρίς τη λύση και σε άλλους με τη λύση για να δικαιολογήσουν τα αποτελέσματα.

Για απευθείας αποθήκευση πατήστε εδώ.


Δευτέρα 4 Μαρτίου 2019

Ο 48ος διαγωνισμός μας ταξιδεύει σε Λογοτεχνία και Μαθηματικά!


Ολοκληρώθηκε και ο 48ος διαγωνισμός παρόλο που στην αρχή μας παίδεψε και μας στεναχώρησε με τη δυσκολία των σχολίων.

Οι αριθμοί που κερδίζουν από ένα βιβλίο είναι: 

21 29 (21: Χρήστος Οικονόμου και 29: ΣΤΕΛΙΟΣ ΠΡΩΗΣ)
42 0 26  (42: ΓΙΩΡΓΟΣ ΧΑΤΖΗΔΗΜΗΤΡΙΑΔΗΣ και 26: WinterWine (Γεώργαρης Κωνσταντίνος)
57 9 42 (57: ΝΙΚΟΣ ΣΠΛΗΝΗΣ και 42: ....)
43 81 (43 Σταύρος Σταυρόπουλος και 81: COE)

Και σε αύξουσα σειρά κατάταξης οι νικητές και οι επιλαχόντες: 

21: Χρήστος Οικονόμου

26: WinterWine (Γεώργαρης Κωνσταντίνος)

29:  ΣΤΕΛΙΟΣ ΠΡΩΗΣ

42:  ΓΙΩΡΓΟΣ ΧΑΤΖΗΔΗΜΗΤΡΙΑΔΗΣ

43: 1ος αναπληρωματικός Σταύρος Σταυρόπουλος

57: ΝΙΚΟΣ ΣΠΛΗΝΗΣ

81: 2ος αναπληρωματικός  COE

Όλοι οι παραπάνω να αποστείλετε τα στοιχεία σας στο email lisari.blogspot@gmail.com 

Ονοματεπώνυμο: .......................................................................
Διεύθυνση κατοικίας: ...........................................................................
Πόλη: ................
ΤΚ: ......
Κινητό τηλέφωνο για παράδοση με courier: ............................................
___________________________________________________________
Σημείωση: Το πρόβλημα έχει αποκατασταθεί! 
Έχουνε περαστεί (από τον διαχειριστή) οι συμμετοχές στα σχόλια από την παραπάνω φόρμα τη χρονική στιγμή που υποβλήθηκαν. Αν κάποιος δεν βλέπει το όνομά του να το κάνει άμεσα.

Η λίστα με τα ονόματα που συμμετείχαν στο διαγωνισμό θα αναρτηθεί πριν την κλήρωση του Λαϊκού Λαχείου (Τρίτη 5 Μαρτίου στις 21:00) και από εκεί θα γίνει η επιλογή των νικητών με το συνήθη τρόπο.
_______________________________________________________________________
Δύο χρόνια περίπου η αγαπητή φίλη και συγγραφέας Κατερίνα Καλφοπούλου επιστρέφει στο διαγωνισμό του lisari με ένα νέο της βιβλίο! Σε φάση μετάβασης! 


Η Κατερίνα Καλφοπούλου και ο εκδοτικός οίκος "Τραυλός" μας προσφέρουν 5 βιβλία για τον 48ο διαγωνισμό!! 


Λήξη διαγωνισμού: 5/3/2019

Σημείωση: Με την νέα εμφάνιση του lisari εμφανίζονται λίγα σχόλια (έως 100), οπότε υποβάλετε το σχόλιό σας ΔΕΝ χρειάζεται να το επαναλάβετε αφού έχει ήδη καταχωρηθεί και ας μην φαίνεται μερικές φορές! Υπάρχει ένα κουμπί χαμηλά που λέει "φόρτωση περισσότερων" και τότε θα δείτε και τη δική σας συμμετοχή αν δεν εμφανίζεται στις υπάρχουσες. 


Μερικά λόγια για την Κατερίνα Καλφοπούλου

Η Κατερίνα Καλφοπούλου γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη. Σπούδασε Μαθηματικά στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων και έκανε μεταπτυχιακές σπουδές στην Εκπαίδευση. Μετά από είκοσι χρόνια εργασίας στη φροντιστηριακή εκπαίδευση διδάσκει Μαθηματικά σε δημόσια σχολεία. Από το 2006, ως μέλος της Ομάδας ΘΑΛΗΣ+ΦΙΛΟΙ, έχει διοργανώσει «Σεμινάρια για τη Μέση Εκπαίδευση» στο Κέντρο Ιστορίας Θεσσαλονίκης και έχει συντονίσει πολλές μαθητικές λέσχες ανάγνωσης μαθηματικής λογοτεχνίας. Έχει διοργανώσει το «Μαθηματικό Πανηγύρι» στη Θεσσαλονίκη, από το 2009 έως το 2012, όπου συμμετείχαν σχολεία από όλη την Ελλάδα. Προσφέρει εθελοντική εργασία σε ό,τι προάγει τη φιλαναγνωσία και τα Μαθηματικά, όπως τα Πολιτιστικά Προγράμματα της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Θεσσαλονίκης, από όπου έχει βραβευτεί για τη συνολική προσφορά της. Παράλληλα υλοποιεί Περιβαλλοντικά Προγράμματα, με στόχο τη διασύνδεση των Μαθηματικών με τα προβλήματα του περιβάλλοντος και έχει βραβευτεί από την Επιτροπή Περιβάλλοντος του Α.Τ.Ε.Ι. Θεσσαλονίκης στο διαγωνισμό «Καλύτερη Περιβαλλοντική Δράση 2014-2015» για το πρόγραμμα «Η περιβαλλοντική εκπαίδευση μέσα από τη μαθηματική δραστηριότητα», που υλοποίησε στο σχολείο της. Είναι μέλος του παραρτήματος Κεντρικής Μακεδονίας της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας και της οργανωτικής επιτροπής του Συνεδρίου «Διεθνής Μαθηματική Εβδομάδα», που διοργανώνεται από το παράρτημα κάθε Μάρτιο, στη Θεσσαλονίκη. Στα ερευνητικά της ενδιαφέροντα συμπεριλαμβάνεται η μελέτη για τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι μαθητές κατά τη μετάβασή τους από το Γυμνάσιο στο Λύκειο και ειδικά για τα εμπόδια που προκύπτουν κατά την εκμάθηση της Άλγεβρας. Από το 2008 διατηρεί την ιστοσελίδα «Μαθηματικά + Λογοτεχνία».

Μερικά λόγια για το βιβλίο από τον Γιάννη Θωμαΐδη (π. Σχ. Σύμβουλος)

Η Κατερίνα Καλφοπούλου επανέρχεται δριμύτερη. Μετά τη γλαφυρή εξιστόρηση προσωπικών βιωμάτων από τις σύγχρονες σχολικές τάξεις Μαθηματικών στο βιβλίο "Ο Γιάννης που αγάπησα", θέτει τώρα τον δάκτυλον επί τον τύπον των ήλων. 
1) Γιατί τα παιδιά μας αποτυγχάνουν σε τέτοιο μεγάλο βαθμό στα Μαθηματικά; 
2) Τελικά τι βαθμολογούμε και πώς αξιολογούμε τους μαθητές μας; 
3) Πώς μπορούμε να διαχειριστούμε επιτυχώς τη μεγάλη ανομοιογένεια των τμημάτων; 
4) Και πώς να διδαχτούν οι μαθηματικές έννοιες, χωρίς να διδαχτεί ταυτόχρονα και η γλώσσα; 
Οι απαντήσεις ξεπερνούν κατά πολύ το μικρόκοσμο της σχολικής τάξης. Απαιτούν την εμπλοκή κάθε σκεπτόμενου και ενεργού πολίτη. Αυτή είναι μια μεγάλη πρόκληση και βιβλία όπως της Κατερίνας συμβάλλουν αποφασιστικά στην εγρήγορση και τη μετουσίωση των διαπιστώσεων σε πράξεις. 

Όροι διαγωνισμού

  • Να αγαπάτε τα μαθηματικά!
  • Να αγαπάτε τα βιβλία!!
  • Να είστε (φανερά) μέλη του lisari (τα μη μέλη δεν έχουν αξίωση στο έπαθλο)
  • Ξεκινά σήμερα, Τετάρτη 20 Φεβρουαρίου 2019 και λήγει Τρίτη 5 Μαρτίου 2019, ώρα 21:00, λίγο πριν την κλήρωση του Λαϊκού Λαχείου (αφού η εν λόγω κλήρωση θα αναδείξει και τους νικητές, όπως έχει καθιερωθεί σε όλους τους διαγωνισμούς μας έως τώρα). 
  • Δεκτές όλες οι ηλικίες!
  • Δηλώστε συμμετοχή στα παρακάτω σχόλια της παρούσας ανάρτησης λέγοντας ότι "Αποδέχεστε τους όρους του διαγωνισμού και επιθυμείτε να συμμετέχετε στο διαγωνισμό" και μπορείτε να γράψετε ό,τι άλλο σχετικό επιθυμείτε λόγω ημέρας κτλ. 
  • Δυστυχώς, η συμμετοχή των ανώνυμων που δεν αναφέρουν τα στοιχεία τους (τουλάχιστον ονοματεπώνυμο και ένα email επικοινωνίας) κρίνεται άκυρη και σβήνονται αυτόματα.
  • Οι νικητές θα παραλαμβάνουν τα βιβλία δωρεάν και με δωρεάν ταχυδρομική αποστολή (αφού δώσουν πλήρη ονομαστικά στοιχεία και ένα κινητό τηλέφωνο για την παράδοση). 
  • Κάθε υποψήφιος πρέπει να έχει ΑΚΡΙΒΩΣ μία συμμετοχή στα σχόλια, αφού από εκεί θα αντληθούν οι νικητές. Πολλαπλά σχόλια του ίδιου υποψηφίου δε θα λαμβάνονται υπόψη, ενώ οι άκυρες συμμετοχές δεν λογίζονται στο μέτρημα για την ανάδειξη των νικητών. 
  • Όποιος νικητής δεν αποστείλει τα στοιχεία του το πολύ σε μία εβδομάδα από τη στιγμή της κλήρωσης το δώρο του μεταβιβάζεται αυτόματα στο 1ο διαθέσιμο αναπληρωτή.
  • Πώς κληρώνονται οι νικητές; Δείτε εδώ ένα παράδειγμα!
___________________________________________________________
Η προσφορά των 5 βιβλίων είναι μια προσφορά του εκδοτικού οίκου "Τραυλός" και της συγγραφέας Κατερίνας Καλφοπούλου τους οποίους ευχαριστούμε θερμά!

Παρασκευή 1 Μαρτίου 2019

Τρεις πρωτότυπες λύσεις από ένα μαθητή του Ζωγράφου


Όταν ο μαθητής ξεφεύγει από τις κλασικές μεθοδολογίες που του προτείνει ο καθηγητής του και βρίσκει το δικό του "μονοπάτι" σκέψης τότε η διδασκαλία έχει επιτύχει το στόχο της! Ο μαθητής έχει δομήσει όλες τις έννοιες, πλέον δεν παρακολουθεί, δεν δέχεται παθητικά τις έννοιες, είναι στο επόμενο στάδιο που οργανώνει και συνθέτει τις έννοιες! Είναι πλέον ο δημιουργός!

Ο Σπύρος Βίτσος είναι μαθητής του 6ου ΓΕΛ Ζωγράφου και μας προσφέρει πολύ κομψές και διαφορετικές λύσεις σε τρεις γνωστές ασκήσεις.

Για απευθείας αποθήκευση πατήστε εδώ.


Για να δείτε και άλλες πρωτότυπες λύσεις 
από μαθητές πατήστε το σύνδεσμο "Η στήλη του math - iti"