Στηρίξτε το έργο μας!

Κυριακή 10 Μαΐου 2020

Τρεις καταξιωμένοι συγγραφείς προσφέρουν τέσσερις επαναληπτικές ασκήσεις + λύσεις για τη Γ Λυκείου

Οι αγαπημένοι και καταξιωμένοι συγγραφείς

1) Μπάμπης Στεργίου
2) Χρήστος Νάκης
3) Φάνης Μαργαρώνης

ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα του lisari και προσφέρουν στους αναγνώστες του τέσσερις επαναληπτικές ασκήσεις - σε μορφή διαγωνίσματος - μαθηματικών για τους μαθητές της Γ Λυκείου [σύμφωνα με τη νέα ύλη]. Το αρχείο περιλαμβάνει και λύσεις!

Για απευθείας αποθήκευση πατήστε εδώ.

Για να δείτε όλα τα νέα αρχεία της Γ Λυκείου 
σύμφωνα με την αναδιαμορφωμένη ύλη πατήστε εδώ.



Παρασκευή 8 Μαΐου 2020

Νέο βιβλίο από τη lisari team στη νέα ύλη της Γ Λυκείου!

Οι παραγγελίες ξεκίνησαν! Πατήστε εδώ!!

Αν και βιβλίο χωρίς λάθη, αβλεψίες και τυπογραφικά λάθη δεν υπάρχει εμείς έχουμε βάλει σκοπό να τα βρούμε όλα! 

Και ποιοι είμαστε εμείς; Αυτοί που θέλουμε να παραδώσουμε ένα απροβλημάτιστο υλικό στους μαθητές μας. 

Ό,τι λάθος εντοπίσετε μη διστάσετε να το στέλνετε στο email lisari.blogspot@gmail.com



Η lisari team πάλι πρωτοπορεί και ετοιμάζει μέσα σε λίγες εβδομάδες από την ανακοίνωση του Υπουργείου Παιδείας  με την αναδιαμορφωμένη ύλη των εξετάσεων ένα νέο βιβλίο για τη Γ΄ Λυκείου!

Μια κοπιαστική και πιεστική εργασία όπου συνεργάστηκαν 23 μέλη της ομάδας για να ολοκληρωθεί το έργο.

Η μειωμένη ύλη έφερε ένα νέο πακέτο ασκήσεων στα φετινά θέματα εξετάσεων που πρέπει να γνωρίζει ο μαθητής.

Σκοπός μας δεν ήταν να μετατρέψουμε τα ήδη υπάρχοντα θέματα σε ισοδύναμα αλλά να παράγουμε από την αρχή νέα θέματα με το σκεπτικό που θα έχει και η επιτροπή των εξετάσεων στις 17/6/20. 

Όλες οι ασκήσεις του βιβλίου είναι χωρισμένες σε Α, Β, Γ και Δ θέματα, δηλαδή σε μορφή διαγωνίσματος και με μονάδες στο κάθε ερώτημα (σύνολο 25 μονάδες). Ο καθηγητής μπορεί να επιλέξει αντίστοιχα όποιο θέμα επιθυμεί και να δημιουργήσει το προσωπικό του διαγώνισμα.

Περιέχονται 

20 Α θέματα
22 Β θέματα
37 Γ θέματα
31 Δ θέματα
Σύνολο: 110 θέματα σε 180 σελίδες!

Οι συγγραφείς του βιβλίου θα προσφέρουν ΌΛΑ τα έσοδα που θα προκύψουν από την πώληση των αντιτύπων στο μη κερδοσκοπικό Ίδρυμα "Η ΠΝΟΗ" (Φίλοι Εντατικής Θεραπείας Παιδιού).

Η έντυπη μορφή θα περιέχει και τις λύσεις των ασκήσεων. 

Για αποκλειστικές παραγγελίες μέσω Ελληνοεκδοτικής 

(λόγω της φύσης και του σκοπού της έκδοσης, το βιβλίο θα διατίθεται αποκλειστικά 
από την ΕΛΛΗΝΟΕΚΔΟΤΙΚΗ και όχι σε βιβλιοπωλεία)

(το site της Ελληνοεκδοτικής θα δέχεται παραγγελίες την Παρασκευή 8/5/20)

[Η εκτύπωση είναι ψηφιακή και κόστος του κάθε αντίτυπου είναι στα 7 ευρώ με ΦΠΑ χωρίς τα έξοδα αποστολής]. 

Προς αποθήκευση
  1. Πρόλογος
  2. Συγγραφείς και συντελεστές του έργου
  3. Εξώφυλλο - Οπισθόφυλλο

Οι συγγραφείς που πρόσφεραν το βιβλίο δημόσια και τα κέρδη τους θα προσφερθούν για ένα καλό σκοπό είναι: 


Αντωνόπουλος Ν. - Αυγερινός Β. - Βελαώρας Γ. - Βοσκάκης Σ.

Γιαννόπουλος Μ. - Γκριμπαβιώτης Π. - Ζαμπέλης Γ. - Κακαβάς Β.

Κανάβης Χ. - Κοπάδης Α. - Κουστέρης Χ. - Μανώλης Α.

Μαρούγκας Χ. - Μπαδέμης Δ. - Νικολόπουλος Α.  - Παπαμικρούλης Δ. 

Ποδηματάς Θ. - Σίσκας Χ. - Σπλήνης Ν. - Τσακαλάκος Τ.

Χαραλάμπους Σ. - Χασάπης Γ. - Χατζόπουλος Μ.

Πέμπτη 7 Μαΐου 2020

Άστοχη η ανακοίνωση του Ι.Ε.Π.



Ο Αρχιμήδης (Α) και ο Ευκλείδης (Ε) συζητάνε για το Δελτίο Τύπου που εξέδωσε το Ι.Ε.Π για την εξεταστέα ύλη των Μαθηματικών και το Θεώρημα De L Hospital.

Ο φανταστικός μας ήρωας «Ευκλείδης» έκρινε άστοχη την ανακοίνωση του Ι.Ε.Π. Ο λόγος; Ας διαβάσουμε την παρακάτω στιχομυθία.

Επιμέλεια: Μάκης Χατζόπουλος

Το παρόν κείμενο αποτελεί προϊόν μυθοπλασίας. Τα πρόσωπα, τα ονόματα και οι καταστάσεις είναι φανταστικά και οποιαδήποτε ομοιότητα είναι συμπτωματική και δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα.

Για απευθείας αποθήκευση πατήστε εδώ.


Δευτέρα 4 Μαΐου 2020

Δελτίο τύπου της Ε.Μ.Ε. για τη διαβούλευση και τα θέματα νομοθετικών ρυθμίσεων και αλλαγών στο εκπαιδευτικό σύστημα


Η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία εξέδωσε Δελτίου Τύπου για τη διαβούλευση που βρίσκεται σε εξέλιξη από το Υπουργείου Παιδείας για θέματα νομοθετικών ρυθμίσεων και αλλαγών στο εκπαιδευτικό σύστημα. 

Υπενθυμίζουμε ότι η κατάθεση των σχολίων σας γίνονται στον ιστότοπο http://www.opengov.gr/ypepth/?p=5133 και μέχρι την Τετάρτη 6 Μαΐου 2020, ώρα 08:00. 

Το άρθρο που απασχολεί περισσότερο τον κλάδο μας είναι το άρθρο 7 – Διάρθρωση εκπαιδευτικών προγραμμάτων Γενικού Λυκείου και εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αποφοίτων Γενικού Λυκείουόπου έχουν κατατεθεί τα περισσότερα σχόλια (1.082 μέχρι τώρα).

Το Δελτίο Τύπου της ΕΜΕ (για απευθείας αποθήκευση πατήστε εδώ).


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ 

Αθήνα, 4 – 5 - 2020 

Η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία 

για το Νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων

Η ενέργεια του Υπουργείου Παιδείας να εισάγει τώρα σε διαβούλευση θέματα νομοθετικών ρυθμίσεων και αλλαγών στο εκπαιδευτικό σύστημα εκτιμούμε ότι επιτείνει την εκπαιδευτική ανασφάλεια της ελληνικής κοινωνίας. Το Υπουργείο δεν θα πρέπει να υποτιμήσει τις πρωτόγνωρες συνθήκες της πανδημίας και τις ηρωικές προσπάθειες των εκπαιδευτικών και των οικογενειών των μαθητών να διατηρήσουν κάποια συνέχεια στην εκπαιδευτική δραστηριότητα και να διασφαλίσουν τη συνοχή των μαθητικών κοινοτήτων με την παιδαγωγική εποπτεία των Σχολικών Μονάδων. 

Διαπιστώνουμε ότι η ανακοίνωση του Υπουργείου Παιδείας δεν προσδιορίζει με σαφήνεια τι μέλλει γενέσθαι, οπότε υπ’ αυτές τις συνθήκες ασάφειας η ΕΜΕ θεωρεί ανακόλουθο προς τις αρχές της να μετάσχει σε αυτή τη διαδικασία διαβούλευσης.

Οφείλουμε εντούτοις να επισημάνουμε ότι:

1. Σε ό,τι αφορά τα Μαθηματικά στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση η ΕΜΕ έχει ενημερώσει το Υπουργείο Παιδείας και το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής αρκετούς μήνες νωρίτερα για τις απόψεις της σε όλο το φάσμα των Μαθηματικών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και έχει ανακοινώσει δημόσια τις προτάσεις της.

2. Πιστεύουμε ότι οι προβαλλόμενες ρυθμίσεις δεν αναδεικνύουν τη θεμελιακή επιστημολογική βαρύτητα της Μαθηματικής Εκπαίδευσης, την αναγκαιότητα, την αποτελεσματικότητα και τα όρια των συνδέσεών της με τις άλλες περιοχές της ανθρώπινης γνώσης και της τεχνολογίας.

3. Θεωρούμε ότι είναι αναγκαία η αποκατάσταση των περικοπών των τελευταίων ετών, όσον αφορά την ύλη των Μαθηματικών, και η επαναφορά του μαθήματος «Μαθηματικά Γενικής Παιδείας» στην Γ΄ Λυκείου για όλους τους μαθητές.

4. Θεωρούμε αναγκαία την επαναφορά των γραπτών εξετάσεων στα μαθήματα των Μαθηματικών της Β΄ Λυκείου που είχαν καταργηθεί, γιατί «στη συγκεκριμένη ηλικιακή/εκπαιδευτική βαθμίδα είναι κομβικό σημείο για τη μαθησιακή διεργασία και τη γνωστική ανάπτυξη, η ικανότητα ορθής ένταξης των μαθηματικών εκφράσεων σε γραπτή αναφορά της μαθηματικής επιχειρηματολογίας».

5. Με την παραποιημένη εκδοχή της τράπεζας θεμάτων, εγκλωβίζονται τα μαθήματα των Μαθηματικών σε μια παρωχημένη ασκησιολογία, χωρίς δημιουργική φαντασία και διεπιστημονικές αναφορές.

Η ΕΜΕ συγχαίρει τις και τους εκπαιδευτικούς, τις μαθήτριες, τους μαθητές και τις οικογένειές τους για τη συνεισφορά τους σε αυτή την κρίσιμη περίοδο. Υποστηρίζει τις παιδαγωγικές προσπάθειες για τη διατήρηση της ποιότητας στη Μαθηματική Εκπαίδευση όλων των παιδιών, παρέχοντας εκπαιδευτικό υλικό σε ψηφιακή μορφή, ώστε να αποτραπούν κατά το δυνατόν οι νέοι αποκλεισμοί που αναδύονται στο έκτακτο υβριδικό εκπαιδευτικό περιβάλλον.

Καλούμε το Υπουργείο να αναστείλει κάθε διαδικασία νομοθετικών παρεμβάσεων στην παρούσα, μεταβατική και ιδιαίτερα ευαίσθητη εξεταστική φάση του σχολικού μας συστήματος.

Η ΕΜΕ επιφυλάσσεται να μετάσχει ενεργά σε διαβούλευση για τον ρόλο και το περιεχόμενο της Μαθηματικής Εκπαίδευσης στις νέες συνθήκες, μόλις αρχίσει να γίνεται αντιληπτή από όλους η επόμενη μέρα με τα νέα διακυβεύματα σχετικά με τη δημοκρατική αναδιοργάνωση της προσβασιμότητας στην εκπαίδευση, με την παιδαγωγική συνοχή και με τη συμβατότητα εναλλακτικών μεθόδων και ψηφιακών εφαρμογών στο εκπαιδευτικό μας σύστημα.

        Για το Διοικητικό Συμβούλιο                                                                            Ο Γενικός Γραμματέας 
της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας                                                         της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας 
             Ο Πρόεδρος
    Ανάργυρος Φελλούρης                                                                                        Παναγιώτης Δρούτσας 
      Ομότιμος Καθηγητής
Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου                                                      Καθηγητής Φροντιστηριακής Εκπαίδευσης 








Σάββατο 2 Μαΐου 2020

Λύσεις του διαγωνίσματος του Νίκου Σούρμπη 30/4/20

Ο αγαπητός συνάδελφος Φώτης Ιορδανίδης μας προσφέρει τις λύσεις του πρόσφατου διαγωνίσματος που αναρτήσαμε σε αυτή τη θέση σε μορφή word και pdf. Το κοινό του lisari.blogspot.com έχει αποδείξει ότι προσφέρει με οποιονδήποτε τρόπο και κάθε φορά με εντυπωσιάζουν με τις κινήσεις τους. Ευχαριστώ θερμά τον Φώτη και όλους που συμμετέχετε ενεργά! 

Το lisari δεν μου ανήκει, αλλά ανήκει σε όλους τους μάχιμους και ορεξάτους μαθηματικούς! 

Δείτε τις υπερ αναλυτικές λύσεις του Φώτη σε word και pdf (edit: 7.5.20). Για τις εκφωνήσεις δείτε εδώ