Στηρίξτε το έργο μας!

Πέμπτη 8 Οκτωβρίου 2020

Διαγώνισμα Γ Λυκείου [2020 - 21] μέχρι τα όρια

Ο αγαπητός φίλος Βασίλης Βέλμαχος από την Πετρούπολη Αττικής μας προσφέρει ένα ξεχωριστό διαγώνισμα με πολύ ενδιαφέροντα ερωτήματα!

Αξίζει να το δείτε! Οι λύσεις θα αναρτηθούν σε λίγες μέρες. 

Για απευθείας αποθήκευση πατήστε εδώ. 

Για να δείτε τις λύσεις πατήστε εδώ

Για να δείτε όλα τα νέα αρχεία για το σχολικό έτος 2020 - 21 

από το Λύκειο - Γυμνάσιο και ΕΠΑΛ πατήστε εδώ

Τετάρτη 7 Οκτωβρίου 2020

Παροράματα από το σχολικό βιβλίο Στοιχεία Πιθανοτήτων και Στατιστικής 2020 - 21


Μια νέα ανάρτηση που είναι χρήσιμη για όσους καθηγητές διδάσκουν το "κόντρα" μάθημα των μαθηματικών στη Γ Λυκείου

Ένα νέο βιβλίο μαθηματικών θα διδάσκονται από φέτος [2020 - 21] οι μαθητές της Γ΄ Λυκείου στη Γενική Παιδεία. Και όπως κάθε νέα έκδοση περιέχει αναπόφευκτα μαθηματικά - αβλεψίες - τυπογραφικά λάθη κτλ. θα προσπαθήσουμε να τα εντοπίσουμε! 

Στόχος μας; Να συγκεντρώσουμε όσο γίνεται περισσότερα τέτοια λάθη και να τα προωθήσουμε στο Ι.Ε.Π για να διορθωθούν στην επόμενη έκδοση του βιβλίου. 

Όποιος θα συμμετέχει θα αναφέρεται το όνομά του στους συντελεστές του έργου: 


Συντελεστές του έργου (ανανεώνεται συνεχώς)

1) Νίκος Μιχαλόπουλος

2) New user (αναμένουμε στοιχεία)


Παροράματα σχ. βιβλίου

Σελίδα 10: ξεχάστηκαν από τον δειγματικό χώρο τα στοιχεία (πέτρα, πέτρα), (ψαλίδι, ψαλίδι), (χαρτί, χαρτί). Δεν επηρεάζει τη συνέχεια του παραδείγματος (αφού σταματάει σε αυτό το σημείο). 

Σελ. 19: Το στοιχείο (2, 5) προφανώς δεν ανήκει στο ενδεχόμενο ενδεχόμενο Α6: το άθροισμα των δύο ρίψεων είναι ίσο με 6, χωρίς να επηρεάζει τη λύση αφού το Ν(Α6) = 5 όπως αναφέρει το βιβλίο. Άρα το λάθος είναι τυπογραφικό.

σελ. 10

σελ. 19



 

Τρίτη 6 Οκτωβρίου 2020

Ο 59ος διαγωνισμός με ένα περιοδικό διαγωνισμού Δημοτικού - Γυμνασίου

Τα αποτελέσματα της κλήρωσης! 

Και τα τρία δώρα δίνονται στην Αθήνα! 

Για πρώτη φορά συμβαίνει όλα τα δώρα του διαγωνισμού να δίνονται στην ίδια πόλη! 

Οι νικητές είναι: 

48 6 83 (48: alekos sarris και 83: -  )

85 80 (85: - και 80: Joanna Dorgiaki)

24 4 96 (24: Φώτης Παυλόπουλος και 96: - ) 

10 69 (10: Sandra Gana 1η αναπληρωματικός και 69: Πάνος Φωκαΐδης  2ος αναπληρωματικός)


και σε αύξουσα σειρά

10: Sandra Gana (1η αναπληρωματικός - άντε να πείσω ότι δεν έστησα την κλήρωση)

24: Φώτης Παυλόπουλος

48: alekos sarris

69: Πάνος Φωκαΐδης (2ος αναπληρωματικός)

80: Joanna Dorgiaki


όλοι οι νικητές από Αθήνα πρέπει να παραλάβουν το δώρο τους από τα γραφεία της Ελληνοεκδοτικής (Ιπποκράτους 82, Αθήνα) την επόμενη εβδομάδα αφού στείλουν τα στοιχεία τους στο email: lisari.blogspot@gmail.com.


Οι νικητές εκτός Αθηνών θα το παραλάβουν το βιβλίο με δωρεάν αποστολή ACS Courier, επομένως πρέπει να στείλουν στο παραπάνω email τα εξής στοιχεία: 


Ονοματεπώνυμο: 

Διεύθυνση κατοικίας (που θα γίνει παράδοση): 

Περιοχή: 

ΤΚ: 

Κινητό τηλέφωνο (για παράδοση με Courier): 


Όποιος νικητής αργήσει να αποστείλει τα στοιχεία του το δώρο μεταβιβάζεται στον Αναπληρωματικό νικητή.

________________________________________

Για πρώτη φορά κληρώνουμε ένα περιοδικό της 

Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας 

Τρεις τυχεροί θα αποκτήσουν το δεύτερο τεύχος 

του περιοδικού Πυθαγόρα 

που αφορά μαθητές Δημοτικού - Γυμνασίου

Την αποκλειστική διακίνηση των περιοδικών γίνεται από την Ελληνοεκδοτική η οποία προσφέρει και τα δώρα του διαγωνισμού. 


Για απευθείας αγορά του βιβλίου (10 ευρώ) πατήστε εδώ.

Λίγα λόγια για το βιβλίο
Περιοδικό «ΠΥΘΑΓΟΡΑΣ» (τεύχος 2) από την ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ

Στόχος της περιοδικής αυτής έκδοσης σύμφωνα με όσα γράφει στο προλογικό του σημείωμα ο Πρόεδρος της Ε.Μ.Ε. κύριος Ανάργυρος Φελλούρης είναι:

«Να εμπλακούν ΟΛΟΙ οι μαθητές, ασχέτως των γνώσεων, της επίδοσης και του μαθηματικού υπόβαθρου που κατέχουν, σε μαθηματικές δράσεις με σοβαρό αλλά και διασκεδαστικό τρόπο, στις οποίες θα αξιοποιήσουν εκείνες τις ικανότητες που ανήκουν στο ευρύ φάσμα του ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΥ ΤΡΟΠΟΥ ΣΚΕΨΗΣ!».

Το περιεχόμενο του περιοδικού χωρίζεται σε δυο ενότητες:

- Η πρώτη αφορά σε Γενικά Θέματα τα οποία αναδεικνύουν τη σχέση των μαθηματικών με άλλες πτυχές της επιστήμης και της τέχνης, το μαθηματικό παιχνίδι και το χιούμορ. Επιπλέον παρουσιάζονται και δραστηριότητες που καλλιεργούν την παρατηρητικότητα και τη λογική σκέψη.

- Η δεύτερη περιέχει τις λύσεις των θεμάτων που τέθηκαν στον διαγωνισμό ΠΥΘΑΓΟΡΑΣ 2020 οι οποίες παρουσιάζονται με τέτοιο τρόπο ώστε να αναδεικνύεται η βασική ικανότητα και η αντίστοιχη στρατηγική που απαιτούνται για την επίλυσή τους.
Όροι διαγωνισμού

  • Να αγαπάτε τα μαθηματικά!
  • Να αγαπάτε τα βιβλία και τα ΠΕΡΙΟΔΙΚΑ!!
  • Να είστε (φανερά) μέλη του lisari (τα μη μέλη δεν έχουν αξίωση στο έπαθλο)
  • Ξεκινά σήμερα, Τρίτη 29 Σεπτεμβρίου 2020 και λήγει Τρίτη 6 Οκτωβρίου 2020, ώρα 21:00, λίγο πριν την κλήρωση του Λαϊκού Λαχείου (αφού η εν λόγω κλήρωση θα αναδείξει και τους νικητές, όπως έχει καθιερωθεί σε όλους τους διαγωνισμούς μας έως τώρα). 
  • Δεκτές όλες οι ηλικίες!
  • Δηλώστε συμμετοχή στα παρακάτω σχόλια της παρούσας ανάρτησης λέγοντας ότι "Αποδέχεστε τους όρους του διαγωνισμού και επιθυμείτε να συμμετέχετε στο διαγωνισμό" και μπορείτε να γράψετε ό,τι άλλο σχετικό επιθυμείτε λόγω ημέρας κτλ. 
  • Δυστυχώς, η συμμετοχή των ανώνυμων που δεν αναφέρουν τα στοιχεία τους (τουλάχιστον ονοματεπώνυμο και ένα email επικοινωνίας) κρίνεται άκυρη και σβήνονται αυτόματα.
  • Οι νικητές θα παραλαμβάνουν τα περιοδικά από τα γραφεία της Ελληνοεκδοτικής (Ιπποκράτους 82, Αθήνα) αν δηλώσουν τόπο κατοικίας την Αθήνα, διαφορετικά θα τα παραλάβουν με δωρεάν ταχυδρομική αποστολή (αφού δώσουν τα πλήρη ονομαστικά στοιχεία και ένα κινητό τηλέφωνο για την παράδοση). 
  • Κάθε υποψήφιος πρέπει να έχει ΑΚΡΙΒΩΣ μία συμμετοχή στα σχόλια, αφού από εκεί θα αντληθούν οι νικητές. Πολλαπλά σχόλια του ίδιου υποψηφίου δε θα λαμβάνονται υπόψη, ενώ οι άκυρες συμμετοχές δεν λογίζονται στο μέτρημα για την ανάδειξη των νικητών. 
  • Όποιος νικητής δεν αποστείλει τα στοιχεία του το πολύ σε μία εβδομάδα από τη στιγμή της κλήρωσης το δώρο του μεταβιβάζεται αυτόματα στο 1ο διαθέσιμο αναπληρωτή.
  • Πώς κληρώνονται οι νικητές; Δείτε εδώ ένα παράδειγμα!
  • Το lisari δεν έχει κανένα οικονομικό όφελος από τη διαφήμιση - προώθηση των βιβλίων. Μεσολαβεί να διαφημίσει δωρεάν τα βιβλία των εκδοτικών οίκων και συγγραφέων και το όφελος της προβολής επιστρέφεται ως ανταμοιβή στους αναγνώστες μας! 
  • Τα βιβλία που κερδίζουν οι νικητές αποστέλλονται απευθείας από τους εκδοτικούς οίκους ή τους συγγραφείς χωρίς να υπάρχει συμμετοχή από το blog. Το lisari προωθεί όλα τα πλήρης στοιχεία των νικητών όπως τα δηλώνουν στους εκδοτικούς οίκους ή συγγραφείς για τους αποσταλεί το δώρο και έως τούτου η συμμετοχή του blog έχει ολοκληρωθεί.
___________________________________________________________

Η μοναδική προσφορά των περιοδικών είναι μια προσφορά του εκδοτικού οίκου "Ελληνοεκδοτική" 

Δευτέρα 5 Οκτωβρίου 2020

Λάθος στο σχολικό βιβλίο Άλγεβρας Α΄ Λυκείου

Νέο σχολικό βιβλίο (λάθος η θέση των α και β στο σχήμα)


Παλαιό σχολικό βιβλίο (ίδιο λάθος απλά τα σημεία είναι ανοικτά!)

Ένα λάθος που παρατήρησε η αγαπητή συνάδελφος Σάντρα Γκανά από το Κιάτο Κορινθίας στο σχολικό βιβλίο Άλγεβρας της Α΄ Λυκείου.

Το παράδοξο είναι ότι στο παλαιό σχολικό βιβλίο υπάρχει το ίδιο λάθος στην εικόνα και τα σημεία α και β είναι ανοικτά! Στην επόμενη έκδοση έγιναν κλειστά χωρίς φυσικά να διορθωθεί το λάθος που είναι η αμοιβαία αλλαγή θέσης των α και β. 

Σημείωση: Στις οδηγίες δεν αναφέρεται το λάθος...  

Παρασκευή 2 Οκτωβρίου 2020

Θέματα στη Γεωμετρία Α΄ και Β΄ Λυκείου

Η αγαπητή Μαρία Βασιλάκογλου μας στέλνει σημειώσεις στη θεωρία και ασκήσεις στη Γεωμετρία Α και Β Λυκείου για το σχολικό έτος 2020 - 21. 

Το αρχείο εμπλουτίζεται... 

Κεφάλαιο 1ο: Βασικά Γεωμετρικά σχήματα

Κεφάλαιο 3ο: Τρίγωνα

Κεφάλαιο 4ο: Παράλληλες ευθείες

Κεφάλαιο 5ο: Παραλληλόγραμμα και Τραπέζια

Κεφάλαιο 6ο: Εγγεγραμμένα σχήματα

Κεφάλαιο 7ο: Αναλογίες

Κεφάλαιο 8ο: Όμοια πολύγωνα

Κεφάλαιο 9ο: Μετρικές σχέσεις

Κεφάλαιο 10ο: Εμβαδά 

Για να δείτε όλα τα νέα αρχεία για το σχολικό έτος 2020 - 21 

από το Λύκειο - Γυμνάσιο και ΕΠΑΛ πατήστε εδώ

Τρίτη 29 Σεπτεμβρίου 2020

Η Άλγεβρα Β΄ Λυκείου θα εξετάζεται για το σχ. έτος 2020-21 στις ενδοσχολικές εξετάσεις από όλους τους μαθητές;

Τελικά ο νόμος που είχε αναρτηθεί από την προηγούμενη κυβέρνηση να δίνουν ΜΟΝΟ οι μαθητές των Ανθρωπιστικών Σπουδών (!) ενδοσχολικές εξετάσεις στην Άλγεβρα Β Λυκείου άλλαξε! 

Ο νόμος αυτός ίσχυε την προηγούμενη σχολική χρονιά (2019 - 20) αλλά λόγω κορωνοϊού δεν έγιναν οι τελικές εξετάσεις άρα δεν τον είδαμε να πραγματοποιείται ούτε μία φορά! Άλλος ένας νόμος που δεν εφαρμόστηκε. 

Επομένως για το νέο σχολικό έτος τα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα για τις προαγωγικές εξετάσεις της Α, Β και Γ Λυκείου φαίνονται στον παρακάτω πίνακα όπως τα επιμελήθηκε ο Γιάννης Ζαμπέλης (lisari team).



Για να διαβάσετε το αναλυτικά το ΦΕΚ  πατήστε εδώ. 

Μέσα σε αυτό αναφέρεται ότι η Άλγεβρα και η Γεωμετρία Α΄ Λυκείου το δεύτερο και το τέταρτο θέμα λαμβάνονται με κλήρωση από την Τράπεζα Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας, ενώ το πρώτο και το τρίτο θέμα επιλέγονται από τους διδάσκοντες το μάθημα.

Τέλος, να αναφέρουμε ότι η Γεωμετρία Β Λυκείου ΔΕΝ θα εξετάζεται στη Β Λυκείου στις ενδοσχολικές εξετάσεις.  

Συνοπτικά το ΦΕΚ αναφέρει τα εξής: 

1. Η εξέταση στην Άλγεβρα και τη Γεωμετρία στις Α’ και Β’ τάξεις Ημερησίου και Εσπερινού Γενικού Λυκείου και στα Μαθηματικά της Ομάδας Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών της Β’ τάξης Ημερησίου και Εσπερινού Γενικού Λυκείου γίνεται ως εξής:

Ι. Στους μαθητές/-τριες δίνονται τέσσερα (4) θέματα από την εξεταστέα ύλη, με τα οποία ελέγχεται η γνώση εννοιών και ορολογίας, η δυνατότητα αναπαραγωγής γνωστικών στοιχείων, η ικανότητα εκτέλεσης γνωστών αλγορίθμων, η ικανότητα του μαθητή να αναλύει, να συνθέτει και να επεξεργάζεται δημιουργικά ένα δεδομένο υλικό, καθώς και η ικανότητα επιλογής και εφαρμογής κατάλληλης μεθόδου.

II. Τα τέσσερα θέματα που δίνονται στους μαθητές διαρθρώνονται ως εξής:

α. Το πρώτο θέμα αποτελείται από δύο μέρη. Το πρώτο μέρος περιέχει πέντε (05) ερωτήσεις αντικειμενικού τύπου (πολλαπλής επιλογής, Σωστού-Λάθους, αντιστοίχισης) με τις οποίες ελέγχεται η γνώση και η κατανόηση των βασικών εννοιών και των σπουδαιότερων συμπερασμάτων της θεωρίας σε όσο το δυνατόν ευρύτερη έκταση της εξεταστέας ύλης. Στο δεύτερο μέρος ζητείται η απόδειξη μίας απλής πρότασης (ιδιότητας, λήμματος, θεωρήματος ή πορίσματος), που είναι αποδεδειγμένη στο σχολικό εγχειρίδιο.

β. Το δεύτερο θέμα αποτελείται από μία άσκηση που είναι εφαρμογή ορισμών, αλγορίθμων ή προτάσεων (ιδιοτήτων, θεωρημάτων, πορισμάτων).

γ. Το τρίτο θέμα αποτελείται από μία άσκηση που απαιτεί από τον μαθητή/-τρια ικανότητα συνδυασμού και σύνθεσης εννοιών και αποδεικτικών ή υπολογιστικών διαδικασιών.

δ. Το τέταρτο θέμα αποτελείται από μία άσκηση ή ένα πρόβλημα που η λύση του απαιτεί από τον μαθητή/- τρια ικανότητες συνδυασμού και σύνθεσης γνώσεων, αλλά και την ανάληψη πρωτοβουλιών για την ανάπτυξη στρατηγικών επίλυσής του.

Το δεύτερο, τρίτο και τέταρτο θέμα μπορούν να αναλύονται σε επιμέρους ερωτήματα που διευκολύνουν τον μαθητή/-τρια στη λύση.

 

III. Η βαθμολογία κατανέμεται ανά εικοσιπέντε (25) μονάδες στο καθένα από τα τέσσερα (4) θέματα. Ειδικότερα, στο πρώτο θέμα το πρώτο μέρος βαθμολογείται με δέκα (10) μονάδες, ενώ το δεύτερο μέρος βαθμολογείται με δεκαπέντε (15) μονάδες. Στο δεύτερο, τρίτο και τέταρτο θέμα η κατανομή της βαθμολογίας στα επιμέρους ερωτήματα μπορεί να διαφοροποιείται ανάλογα με το βαθμό δυσκολίας τους και καθορίζεται στη διατύπωση των θεμάτων.

Στα μαθήματα της Άλγεβρας και της Γεωμετρίας της Α’ τάξης Ημερησίου και Εσπερινού Γενικού Λυκείου, το δεύτερο και το τέταρτο θέμα λαμβάνονται με κλήρωση από την Τράπεζα Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας, ενώ το πρώτο και το τρίτο θέμα επιλέγονται από τους/ τις διδάσκοντες/ουσες το μάθημα.

 

2. Για την εξέταση στα Μαθηματικά Γενικής Παιδείας και στα Μαθηματικά της Ομάδας Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών και Σπουδών Υγείας και της Ομάδας Προσανατολισμού Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής στη Γ’ τάξη Ημερησίου και Εσπερινού Γενικού Λυκείου ισχύουν τα εξής:

Στους μαθητές δίνονται τέσσερα (4) θέματα από την εξεταστέα ύλη, τα οποία μπορούν να αναλύονται σε υποερωτήματα, με τα οποία ελέγχεται η δυνατότητα αναπαραγωγής γνωστικών στοιχείων, η γνώση εννοιών και ορολογίας και η ικανότητα εκτέλεσης γνωστών αλγορίθμων, η ικανότητα του μαθητή να αναλύει, να συνθέτει και να επεξεργάζεται δημιουργικά ένα δεδομένο 45900 ΕΦΗΜΕΡΙ∆Α TΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΩΣ Τεύχος B’ 4177/28.09.2020 υλικό, καθώς και η ικανότητα επιλογής και εφαρμογής κατάλληλης μεθόδου.

Τα τέσσερα θέματα που δίνονται στους μαθητές διαρθρώνονται ως εξής:

α) Το πρώτο θέμα αποτελείται από ερωτήματα θεωρίας που αφορούν έννοιες, ορισμούς, λήμματα, προτάσεις, θεωρήματα και πορίσματα. Με το θέμα αυτό ελέγχεται η κατανόηση των βασικών εννοιών, των σπουδαιότερων συμπερασμάτων, καθώς και η σημασία τους στην οργάνωση μιας λογικής δομής.

β) Το δεύτερο και το τρίτο θέμα αποτελείται το καθένα από μία άσκηση που απαιτεί από τον/τη μαθητή/-τρια ικανότητα συνδυασμού και σύνθεσης εννοιών αποδεικτικών ή υπολογιστικών διαδικασιών. Η κάθε άσκηση μπορεί να αναλύεται σε επιμέρους ερωτήματα.

γ) Το τέταρτο θέμα αποτελείται από μία άσκηση ή ένα πρόβλημα που η λύση του απαιτεί από τον/τη μαθητή/ τρια ικανότητες συνδυασμού και σύνθεσης προηγούμενων γνώσεων, αλλά και την ανάληψη πρωτοβουλιών στη διαδικασία επίλυσής του. Το θέμα αυτό μπορεί να αναλύεται σε επιμέρους ερωτήματα, τα οποία βοηθούν τον/τη μαθητή/-τρια στη λύση. Η βαθμολογία κατανέμεται ανά είκοσι πέντε (25) μονάδες στο καθένα από τα τέσσερα θέματα.

Τέσσερα χάλκινα μετάλλια απέσπασε η Ελληνική αποστολή στη 61η ΙΜΟ 2020

0) Τι πανηγυρίζουμε;

Πανηγυρίζουμε για την εξαμελή ομάδα της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας που απέσπασε 4 χάλκινα μετάλλια και δυο εύφημες μνείες μεταξύ 105 χωρών και 616 υποψηφίων! Δεν είναι η καλύτερη θέση που έχουμε λάβει όλα αυτά τα χρόνια, αλλά είναι μια σπουδαία επιτυχία - διάκριση αφού τα θέματα δεν ευνόησαν τους Έλληνες μαθητές. 

Πέρυσι οι Έλληνες μαθητές, στον αντίστοιχο διαγωνισμό, κατέκτησαν ένα  αργυρό (Μελάς Δημήτριος), δύο χάλκινα μετάλλια και τρεις εύφημες μνείες.

Στη γενική κατάταξη η Ελλάδα πήρε την 55η θέση.

Η κατάταξη των Ελλήνων υποψηφίων και η αναλυτική βαθμολογία τους φαίνονται στον παρακάτω πίνακα.

 

1) Μερικά στοιχεία για τους μαθητές που συμμετείχαν;

Ας ξεκινήσουμε από το μικρότερο μέλος της Ελληνικής αποστολής. Τον Ορέστη Λιγνό (από Εκπαιδευτήρια «Η Ελληνική Παιδεία» ). Αν και μαθητής της Γ Γυμνασίου (!) - είχε προκριθεί ως μαθητής της Β Γυμνασίου - συμμετείχε επάξια στο διαγωνισμό που αφορά μαθητές που έχουν ολοκληρώσει τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.

Ευθύμιος Ντόκας από το 2ο Λύκειο Παλαιού Φαλήρου

Μηνάς Μαργαρίτης από το Πειραματικό Λύκειο Ηρακλείου Κρήτης

Διονύσιος Αδαμόπουλος από 3ο Λύκειο Πύργου Ηλείας

Δημήτριος Εμμανουήλ από την Ευαγγελική Σχολή Ν. Σμύρνης

Ιωάννης Δημουλιός από τα Εκπαιδευτήρια Μαντουλίδη


2) Θέλετε να δείτε τα θέματα του διαγωνισμού; Λίγα λόγια για τα θέματα;

Για να δείτε και έξι θέματα του διαγωνισμού πατήστε εδώ! Επίσημες απαντήσεις δεν αναρτώνται... 

Την πρώτη μέρα (Δευτέρα 21/9/20) τα θέματα που υπεβλήθησαν στους μαθητές ήταν τα κλασικά (Άλγεβρα – Γεωμετρία – Συνδυαστική και Θεωρία Αριθμών).

Τη δεύτερη μέρα (Τρίτη 22/9/20) έγινε η ανατροπή! 

Τα τελευταία έτη συνηθίζεται να βλέπουμε θέματα από τη θεωρία αριθμών και Γεωμετρία. Φέτος, όμως και τα τρία θέματα ήταν από τη «Συνδυαστική» (με λίγα στοιχεία από τη θεωρία αριθμών). Οι Έλληνες μαθητές (και όχι μόνο) ατύχησαν αφού τα τελευταία έτη είχαν συνηθίσει να αντιμετωπίζουν κυρίως θέματα Γεωμετρίας που είναι σε πολύ καλό επίπεδο (παρά την απαξίωση που υπάρχει στη χώρα μας). 


3) Ποιος διαγωνισμός είναι ο ΙΜΟ;

Είναι η Διεθνής (International) Μαθηματική (Mathematical) Ολυμπιάδα (Olympiad) και αποτελεί τον κορυφαίο διαγωνισμό μαθηματικών για μαθητές.

 

4) Ποια χώρα - πόλη ήταν υπεύθυνη για τη διαδικτυακή διοργάνωση;

Η Ρωσία - Αγ. Πετρούπολη  (St. Petersburg).

 

5) Πώς διεξάχθηκε ο διαγωνισμός και πότε;

Ο διαγωνισμός πραγματοποιήθηκε virtual στις 21 και 22 Σεπτεμβρίου στις χώρες των μαθητών με συντονισμό της IMO2020 από την Αγία Πετρούπολη.

 

6) Ποιες χώρες ήταν πρώτες στην συνολική κατάταξη;

Οι πρώτες πέντε σε βραβεία χώρες ήταν η Κίνα, Ρωσία, ΗΠΑ, Κορέα και Ταϊλάνδη.

 

7) Πόσα μαθητές πήραν μετάλλιο; Ποια βαθμολογία ήταν το άριστα; Σε ποιο σημείο «κόπηκαν» τα μετάλλια;

Μέγιστος δυνατός βαθμός ανά διαγωνιζόμενο ήταν το 42 (διότι είχαμε έξι θέματα από επτά μονάδες έκαστος).

Χρυσά μετάλλια (βαθμολογία ≥ 31 πόντοι) βραβεύτηκαν 49 άτομα δηλαδή το ποσοστό 7,95% .

Ασημένια μετάλλια (βαθμολογία ≥ 24 πόντοι) βραβεύτηκαν 112 άτομα δηλαδή το ποσοστό 18,2%

Χάλκινα μετάλλια (βαθμολογία ≥ 15 πόντοι) βραβεύτηκαν 155 άτομα δηλαδή το ποσοστό 25,1% .

Τιμητικές αναφορές έλαβαν 173 άτομα δηλαδή το ποσοστό 28,1% .

 

8) Υπάρχει επίσημη ιστοσελίδα για το διαγωνισμό;

Ναι, είναι η www.imo-official.org όπου μπορείτε να ενημερωθείτε για την αναλυτική κατάταξη και τα θέματα για όλες τις χώρες που συμμετείχαν.

 

Συγχαρητήρια στα παιδιά 

και στους συντελεστές αυτής της επιτυχίας.

- Oι παρακάτω φωτογραφίες είναι από το χώρο της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας κατά τη διάρκεια του διαγωνισμού (μια προσφορά του Μανόλη Κρητικού).