Επειδή συχνά αναρτώ σημεία του σχολικού βιβλίου της Γ Λυκείου που είτε χρήζουν μερικά σημεία διευκρινήσεις είτε υπάρχει κάποιο τυπογραφικό λάθος, καλό είναι να κάνουμε μια ανάρτηση και να συγκεντρώσουμε (ξανά) όποιες αβλεψίες υπό πέσουν στην αντίληψή μας.
Τέλος, ότι αβλεψία εντοπίζεται σε επίλυση άσκησης του σχολικού βιβλίου θα αναφέρεται σε αυτό το σημείο ως προέκτασή του.
Η παρουσίαση των αβλεψιών θα γίνεται με τη σειρά των σελίδων που εντοπίζονται (σε αύξουσα σειρά σελίδων) από την τελευταία έκδοση του σχολικού βιβλίου.
Απαραίτητη διευκρίνηση: Ότι σ' ένα βιβλίο εντοπίζουμε κάποια λάθη δεν σημαίνει και αυτόματα ότι δεν είναι κατάλληλο για τους μαθητές και υποθάλπουμε το κύρος των συγγραφέων. Δεν θυμάμαι φυλλάδιο μου, όποιας έκτασης και να είναι, να μην περιέχει λάθη! Επίσης, μετά από τόσες εκδόσεις που έχουν γίνει στο σχ. εγχειρίδιο αντί να μειωθούν έχουν αυξηθεί λόγω των μορφοποιήσεων και της μετακίνησης κειμένου.
Επομένως, θα παρακαλέσω με αυτό το σκεπτικό να παρουσιάζουμε τις αβλεψίες που εντοπίζετε κατά καιρούς από το σχολικό βιβλίο της Γ Λυκείου Προσανατολισμού, χωρίς αφορισμούς και μηδενισμούς!
29 σελίδα / άσκηση Β3: Λείπει το εξής κείμενο: "τετράγωνο ΒΓΔΕ"
47 σελίδα / Α4: Ενώ, η πρόταση είναι "Αληθής" οι υποδείξεις στο τέλος του βιβλίου (σελ. 248) το αναφέρουν ως "Ψευδής". Δείτε ανάρτηση.
72 σελίδα / παράδειγμα - εικόνα: Στο θεώρημα σύνθεσης συνεχών συναρτήσεων στη φωτογραφία του παραδείγματος γράφει fog αντί του ορθού που είναι gof.
81 σελίδα / Α9 ερώτημα iii: Ζητείται το πρόσημο της f για ΟΛΕΣ τις πραγματικές τιμές του x που ορίζεται στο διάστημα (-π, π). Προφανώς η εφαπτομένη ΔΕΝ ορίζεται για όλες τις τιμές του x.
Κατά τη γνώμη μας το διάστημα έπρεπε να είναι το (-π/2, π/2) και όχι το (-π, π) που δημιουργεί σύγχυση στον αναγνώστη.
106 σελίδα / κείμενο: Αντί για την παράγραφο 3.1 είναι 2.1 που είναι η κατακόρυφη εφαπτομένη (σελ. 97). Δείτε την ανάρτηση.
110 σελίδα / Α4: Λείπει από τις λύσεις η εύρεση της παραγώγου στα άκρα του διαστήματος, δηλαδή στα σημεία -2 και 9. Και επειδή η f παραγωγίζεται στα σημεία αυτά, πρέπει τα άκρα από ανοικτά να γίνουν κλειστά όπως φαίνεται στην φωτογραφία.
110 σελίδα / Β3: Εδώ υπάρχει κατά τη γνώμη μου συντακτικό λάθος. Τελειώνει η εκφώνηση της άσκησης ως εξής: "Στο σημείο Ν η κλίση της Cf είναι τετραπλάσια της κλίσης της στο Μ". Εδώ δεν φαίνεται αν είναι δεδομένο ή ζητούμενο επειδή έχει μπει τελεία και είναι μια διαφορετική πρόταση. Για να μην υπάρχουν ασάφειες για τους μαθητές καλό είναι να γίνει όπως προτείνουμε στην παρακάτω φωτογραφία.
126 σελίδα / Β4: Επειδή τα βρίσκουμε όλα, τα "σκουπίζουμε" όλα, εντοπίσαμε και ορθογραφικό λάθος! Ποιο; Τη λέξη "μπαλλόνι" που αναφέρεται σε μια άσκηση του Ρυθμού Μεταβολής.
127 σελίδα / Β6: Η κλασική άσκηση με το περιπολικό! Πόσες φορές έχουμε δει την ιδέα στις Πανελλήνιες Εξετάσεις; Ποια είναι η ένσταση; Δεν φαίνεται και κυρίως δεν σημειώνεται ότι η κίνηση των φώτων του κινητού είναι εφαπτομενική στην τροχιά του. Εκτιμούμε ότι πρέπει να σημειώνεται η παραπάνω πληροφορία και να μην απαιτούμε να το φανταστεί - σκεφτεί - ψυχανεμιστεί ο μαθητής! Ας απαιτήσουμε στο μαθητή δίνοντας ευκρινώς όλα τα δεδομένα της άσκησης να φτάσει στη λύση και όχι να φαντάζεται υποθέσεις.