Στηρίξτε το έργο μας!

Τετάρτη 11 Αυγούστου 2021

Το κρυμμένο Θεώρημα του Πλάτωνα και η Ιατρική!

Το κρυμμένο Θεώρημα του Πλάτωνα και η Ιατρική τι σχέση μπορεί να έχουν; 

Ας διαβάσουμε το παρακάτω κείμενο που βρίσκεται στο αξιόλογο βιβλίο "Υπολογιστική θεωρία αριθμών" του αγαπητού Πρόεδρου του Α.Π.Θ Δημήτρη Πουλάκη

Το 1982 ο καθηγητής του τμήματος Μαθηματικών του Πανεπιστημίου Αθηνών Ανδρέας Ζαχαρίου και η σύζυγός του Ελένη, διατύπωσαν την εικασία ότι στο βιβλίο του Πλάτωνα «Νόμοι» υπάρχει σε καλυμμένη μορφή ένα θεώρημα που αφορά την κατανομή των πρώτων αριθμών το οποίο και διατύπωσαν (Πηγή: 2 και 3).

Η εικασία αυτή αποδείχθηκε το 2003 από τον Peter Shiu. 

Μία άλλη πιο απλή απόδειξη δόθηκε το 2007 από τον πρωτοετή φοιτητή της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστήμιου Θεσσαλονίκης Γεώργιο Βελισάρη. 

Θεώρημα (κρυμμένο θεώρημα του Πλάτωνα)
Έστω οι διαδοχικοί πρώτοι αριθμοί  3 < p < q, τότε κάθε θετικός ακέραιος n < q  διαιρεί τον p! . 



Πηγές

1. Όλο το περιεχόμενο και η απόδειξη προέρχονται από το καταπληκτικό σύγγραμμα του καθηγητή (Πρόεδρου Α.Π.Θ.) Δημήτρη Πουλάκη, 2015, Υπολογιστική θεωρία αριθμών. [ηλεκτρ. βιβλ.] Αθήνα: Σύνδεσμος Ελληνικών Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών. Διαθέσιμο στο: http://hdl.handle.net/11419/1045

2. A. Zachariou and E. Zachariou. Abstracts of papers presented to the American Mathematical Society, February 1982, Issue 16, Volume 3, Number 2, pages 145-220

3. A. Vardulakis and C. Pugh, Plato’s hidden theorem on the distribution of primes, The Mathematical Intelligencer, Summer 2008, Volume 30, Issue 3, 61-63


Συμπέρασμα
Τι παρατηρήσατε; Την απόδειξη; Ότι ένα θεώρημα ήταν κρυμμένο για τόσα έτη; Ή ότι ένας πρωτοετής φοιτητής της Ιατρικής σχολής έλυσε ένα απαιτητικό πρόβλημα στη θεωρία αριθμών; 

Εγώ εντυπωσιάστηκα τουλάχιστον με το τελευταίο! 

Να υπενθυμίσουμε ότι το 2007 οι υποψήφιοι της Ιατρικής Σχολής έδιναν Πανελλαδικές εξετάσεις και στα Μαθηματικά. Από το 2016 και μέχρι σήμερα οι υποψήφιοι των Επιστημών Υγείας δεν εξετάζονται στα Μαθηματικά. Με αποτέλεσμα ικανοί και άξιοι μαθητές να μην ασχολούνται με τα μαθηματικά που είναι κόμβος σκέψης και για την Ιατρική και για τις θετικές επιστήμες. Στερούμε σε ικανούς μαθητές τη δυνατότητα να είναι καλύτεροι στην Ιατρική, στη σχολή που αγαπούν αλλά παράλληλα θα πρόσφεραν αξιόλογο έργο και στις θετικές επιστήμες. 

Σημείωση
Αναζητώ τον παραπάνω γιατρό, που αν υπολογίζω σωστά, πρέπει να είναι 32 με 33 ετών (σήμερα 2021)! Οποιαδήποτε πληροφορία μπορείτε να στείλετε στο email lisari.blogspot@gmail.com. 

Παρασκευή 23 Ιουλίου 2021

Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής + παράδοξα;

Όπως κάθε νέο σύστημα ελέγχεται στην εκτέλεσή του και στα αποτελέσματα έτσι και στην Ε.Β.Ε. παρουσιάζονται κάποιες παθογένειες όπως θα περιγράψουμε παρακάτω.

Η ανάλυση που θα κάνουμε αφορά τα Μαθηματικά τμήματα που είναι το κύριο θέμα του blog. 

Ας δούμε δύο (ακραία) υποθετικά σενάρια με την Ε.Β.Ε (Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής) για την εισαγωγή υποψηφίου στο Μαθηματικό Αθήνας.

Τα παρακάτω το εμπνεύστηκα από κάποιες δημοσιεύσεις που κυκλοφορούν στο διαδίκτυο. Το πρόγραμμα που χρησιμοποίησα για την εύρεση μορίων και την εύρεση μέσου όρου των βαθμών είναι εδώ. Όσο για την Ε.Β.Ε. για τα μαθηματικά τμήματα μπορείτε να δείτε εδώ.

Α) Υποθετικό σενάριο

Έχουμε δύο υποψήφιους που θέλουν να δηλώσουν πρώτη σχολή το Μαθηματικό τμήμα Αθήνας. Ας δούμε τους βαθμούς τους στον παρακάτω πίνακα.


Β) Συμπέρασμα

Το Μαθηματικό Αθήνας, πέρυσι (2020) είχε βάση 14.275 μόρια και φέτος ο μαθητής Α με 645 μόρια παραπάνω ΔΕΝ μπορεί καν να δηλώσει τη σχολή στο μηχανογραφικό του. Ενώ, ο μαθητής Β, με λιγότερα μόρια και με χαμηλότερο βαθμό στα μαθηματικά μπορεί να δηλώσει την αντίστοιχη σχολή! Χωρίς να σημαίνει ότι θα εισαχθεί κιόλας στη σχολή αυτή... 
 

Γ) Ερμηνεία

1) Ποια είναι η Ε.Β.Ε. του Μαθηματικού Αθήνας;

Σύμφωνα με τους πίνακες που δημοσίευσε το Υπουργείο Παιδείας η Ε.Β.Ε (η ελάχιστη βάση) για το Μαθηματικό Αθήνας ορίστηκε στο 14,38.

2) «ΝΑΙ» - «ΟΧΙ»;

Αν ο υποψήφιος έχει μέσο όρο πάνω από την Ε.Β.Ε. τότε εμφανίζεται η σχολή στο σύστημα, άρα στην τελευταία γραμμή σημειώνουμε το «ΝΑΙ».

Αν ο υποψήφιος ΔΕΝ έχει μέσο όρο πάνω από την Ε.Β.Ε., τότε δεν του εμφανίζεται η σχολή στο σύστημα, άρα στην τελευταία γραμμή σημειώνουμε το «ΟΧΙ».

3) Που τελικά εισάγεται ο υποψήφιος;

Δεν πρέπει να συγχέουμε την συμπλήρωση του μηχανογραφικού με την επιτυχία – εισαγωγή του υποψήφιου στη σχολή. Τα τελικά αποτελέσματα θα ανακοινωθούν, όπως κάθε χρόνο στο τέλος Αυγούστου. Ένα είναι το σίγουρο, ότι ο μαθητής Α δεν διεκδικεί θέσεις στο Μαθηματικό τμήμα και ας έγραψε άριστα! Ενώ ο μαθητής Β, ενώ έγραψε κάτω από τη βάση, έχει δικαίωμα στο όνειρο! Μπορεί να ελπίζει! 

Δ) Ο Ευκλείδης και ο Αρχιμήδης συζητούν για την Ε.Β.Ε.!

Ας διαβάσουμε καλύτερα τον διάλογο του Ευκλείδη με τον Αρχιμήδη! Νομίζω ότι οι αγαπητοί μας φανταστικοί φίλοι τα λένε όλα!

Ενώ οι δύο φίλοι κάνουν τις βόλτες τους στον παραλιακό δρόμο του Κιάτου έχουν πιάσει σχετική συζήτηση για τα μαθηματικά και φυσικά για το θέμα των ημερών που δεν είναι ο Αντετοκούμπο, ούτε η ήττα της ΑΕΚ με 2 - 1, αλλά η Ε.Β.Ε. 


Ας τους απολαύσουμε!


Ευκλείδης: Ποια είναι η άποψή σου Αρχιμήδη για την Ε.Β.Ε.;

Αρχιμήδης: Έχει προβλήματα... πρέπει να την αποσύρουν το συντομότερο!

Ευκλείδης: Γιατί; 

Αρχιμήδης: Μπες στο lisari και δες το παράδοξο με τον μαθητή που γράφει 19 και δεν μπορεί καν να επιλέξει το Μαθηματικό Αθήνας, ενώ ο μαθητής που έχει γράψει κάτω από τη βάση στα Μαθηματικά μπορεί!

Ευκλείδης: Ναι το διάβασα, αλλά δεν λέει όλη την αλήθεια!

Αρχιμήδης: Γιατί; 

Ευκλείδης: Γιατί και ο 2ος μαθητής που θα το δηλώσει στο μηχανογραφικό ΔΕΝ σημαίνει ότι σίγουρα θα εισαχθεί στο τμήμα αυτό.

Αρχιμήδης: Έτερον εκάτερον! Τουλάχιστον για τα ειδικά μαθήματα είναι λάθος η Ε.Β.Ε. Εκεί υπάρχει ήδη βάση. Γιατί πρέπει να τη σταθμίσουμε; 

Ευκλείδης: Νομίζω ότι εκεί τους ξέφυγε, δεν έπρεπε να υπολογίζεται η Ε.Β.Ε. στα ειδικά μαθήματα και αυτό φαίνεται ιδίως στους υποψήφιους της Αρχιτεκτονικής σχολής. Άρα ας μείνουμε στα Μαθηματικά τμήματα που είναι το θέμα μας! 

Αρχιμήδης: Ωραία! Και εσύ θεωρείς ότι είναι σωστή; 

Ευκλείδης: Ξέρεις ποια είναι η λογική της Ε.Β.Ε.; 

Αρχιμήδης: Ναι! Να μην περνάει κανείς υποψήφιος με 3.125 στο Μαθηματικό Σάμου όπως έγινε πέρυσι. Δες ανάρτηση στο lisari

Ευκλείδης: Πολύ σωστά!

Αρχιμήδης: Και γιατί Ευκλείδη δεν έθεσαν ως βάση το απόλυτο 10 για όλες τις σχολές και έθεσαν το ποσοστό; 

Ευκλείδης: Η καλύτερη ερώτηση για να σου εξηγήσω πως ξεκίνησε η συζήτηση - έρευνα στο Υπουργείο Παιδείας!

Αρχιμήδης: Σε ακούω! 

ΕυκλείδηςΗ λογική της Ε.Β.Ε. ήταν/είναι η εξής: Δεν πρέπει να επιτρέψουμε σε κανέναν υποψήφιο να εισέλθει στα Μαθηματικά τμήματα (και όχι μόνο) με πολύ χαμηλή βάση όπως έγινε το 2020, όπως πολύ σωστά σημείωσες. Έστω ότι όριζαν ως βάση, σε όλες τις σχολές το 10, τότε αν είχαν θέσει πολύ εύκολα θέματα στις Πανελλήνιες Εξετάσεις η βάση αυτή θα ήταν ένας χαμηλός βαθμός. Αντίθετα, αν είχαν θέσει πιο απαιτητικά θέματα, το 10 θα ήταν ένας πολύ υψηλός βαθμός. Το κατάλαβες;

Αρχιμήδης: Οπότε πήραν ως μέσο όρο όλων των επιδόσεων των υποψηφίων ενός επιστημονικού πεδίου και το πολλαπλασίασαν μεταξύ 80% και 120% , ανάλογα τη σχολή. Σωστά;

Ευκλείδης: Πολύ σωστά!

Αρχιμήδης: Άρα ο μέσος όρος είναι σαν λέμε ότι το μισό σου σώμα βρίσκεσαι μέσα στον φούρνο στους 60 βαθμούς και το άλλο μισό σώμα σου είναι στο ψυγείο και εσύ πρέπει να νιώθεις μια χαρά! 

Ευκλείδης: Τι εννοείς;

Αρχιμήδης: Εννοώ ότι ο μέσος όρος ΔΕΝ δείχνει την ικανότητα του υποψηφίου σε κάποιο μάθημα και για το θέμα μας στα Μαθηματικά! Άρα κάποιος που έχει γράψει καλά εκτός από Μαθηματικά, μπορεί να ελπίζει στο Μαθηματικό τμήμα. Ε;;;

Ευκλείδης: Ναι έχεις δίκιο! Αλλά γιατί να θέλει ένας υποψήφιος με τόσες αδυναμίες να επιλέξει το Μαθηματικό τμήμα; 

Αρχιμήδης: Μάλλον δεν θα το επιλέξει, αλλά εν δυνάμει μπορεί! Άρα η ΕΒΕ πως προστατεύει το κύρος των Πανεπιστημιακών Σπουδών όπως ανακοίνωσε το Υπουργείο Παιδείας; Πώς προστατεύει τον υποψήφιο να επιλέξει σχολή που δεν είναι κατάλληλη γι' αυτόν; Και πώς θα έχουμε καλύτερη ποιότητα μαθημάτων με μαθητές που θα έχουν κάτω από τη βάση; 

Ευκλείδης: Με αυτό το σκεπτικό δεν το προστατεύει.... 

Αρχιμήδης: Α γεια σου!! 

Ευκλείδης: Πάμε για γλυκό ή ποτό; 

Αρχιμήδης: Γλυκό γιατί με φούντωσες πάλι!

Ευκλείδης: Άντε πάμε στο Sorbetto (δες φώτο) κερνάω! Πολλά φαρμάκια είχες σήμερα, ΑΕΚ, Ε.Β.Ε και ακόμα δεν παίξαμε τάβλι!


Τρίτη 20 Ιουλίου 2021

Η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής (Ε.Β.Ε) στα Μαθηματικά τμήματα - Από 8,27 η ελάχιστη εισαγωγή!

Το Υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής (Ε.Β.Ε) σε όλες τις σχολές. 

Εμείς κρατήσαμε τα μαθηματικά τμήματα για ΓΕΛ και ΕΠΑΛ όπως φαίνονται στις παρακάτω εικόνες. 


Για απευθείας αποθήκευση πατήστε: ΓΕΛ και ΕΠΑΛ (για να δείτε όλες τις Ελάχιστες Βάσεις Εισαγωγής). Τα αρχεία είναι σε μορφή EXCEL. 

Αναλυτικά η διδακτέα - εξεταστέα ύλη των Μαθηματικών της Γ’ τάξης ΓΕΛ - ΕΠΑΛ 2021-2022

Τελευταία επεξεργασία: 20/7/2021

Βγήκε και επίσημα σε ΦΕΚ η διδακτέα - εξεταστέα ύλη των Πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων για την Γ΄ τάξη για ημερήσια και εσπερινά ΓΕΛ και ΕΠΑΛ 2021 - 2022

Όπως αναμέναμε τελικά δεν εισακούστηκε η άποψή μας για μειωμένη εξ' αρχής ύλη στη Γ Λυκείου. 

Για να δείτε τα ΦΕΚ με την ύλη των Πανελλαδικών Εξετάσεων για όλα τα μαθήματα για το 2021 - 22 πατήστε: ΓΕΛ και ΕΠΑΛ αντίστοιχα. 

Για τα ΓΕΛ και ΕΠΑΛ η ύλη των Μαθηματικών είναι η γνωστή όπως φαίνεται στους παρακάτω πίνακες: 

ΕΠΑΛ

ΓΕΛ

Δευτέρα 12 Ιουλίου 2021

Το 57,3% συνολικά των μαθητών έγραψε κάτω από τη βάση στα Μαθηματικά

Τελικά τα Στατιστικά του Υπουργείου Παιδείας ανακοινώθηκαν σήμερα Δευτέρα 12 Ιουλίου 2021. 

1) Ας δούμε τα συνοπτικά αποτελέσματα πάνω και κάτω από τη βάση στα Μαθηματικά. 



Συμπεράσματα

1) Το 57,3% συνολικά των μαθητών έγραψε κάτω από τη βάση στα Μαθηματικά! Μια πρόβλεψη που είχαμε αναρτήσει εδώ και μέρες στο lisari. Πέρυσι το αντίστοιχο ποσοστό ήταν 58,84%. 

2) Το 72,76% των μαθητών της Οικονομίας & Πληροφορικής έγραψαν κάτω από την βάση στα Μαθηματικά! Πέρυσι, το αντίστοιχο ποσοστό ήταν 75,59% .


2) Ας δούμε τα αναλυτικά αποτελέσματα για κάθε κλάση χωριστά και για τις δύο ομάδες προσανατολισμού (Ο.Π.)


Συμπεράσματα
1) 38.850 υποψήφιοι εξετάστηκαν συνολικά στα μαθηματικά. Πέρυσι οι μαθητές ήταν 38.440. 

2) Το 47,09% έγραψε κάτω από 5 στην Οικονομία και Πληροφορική! Δηλαδή περίπου οι μισοί δεν έχουν επαφή με το μάθημα! Απλά δηλώνουν παρών. 

3) Αντίθετα, μεταξύ 19 και 20 έγραψαν 1.506 μαθητές συνολικά δηλαδή το 0,85% στην Οικονομία & Πληροφορικής και το 8,88% οι υποψήφιοι των Θετικών Σπουδών! Πολύ μεγάλο ποσοστό! 

4) Τα θέματα ήταν πιο εύκολα από πέρυσι, το αποδεικνύουν και οι βαθμοί, λιγότεροι κάτω από τη βάση και περισσότεροι στην κλίμακα 19 - 20. 


Για να δείτε ΌΛΑ τα στατιστικά από την επίσημη ιστοσελίδα του Υπουργείου Παιδείας πατήστε εδώ.


Για να δείτε τα περσινά Στατιστικά (2020) πατήστε εδώ.


Σημείωση: Οι πρώτες πληροφορίες λένε ότι θα ανοίξουν - κλείσουν  τα μηχανογραφικά από 19 ή 20 Ιουλίου με 30 Ιουλίου περίπου. Αναμένουμε τις επίσημες ανακοινώσεις. 

Κυριακή 11 Ιουλίου 2021

Το νέο Διοικητικό Συμβούλιο της Ε.Μ.Ε.

Το νέο Δ.Σ. της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας (Ε.Μ.Ε.), που προέκυψε από τις αρχαιρεσίες της Κυριακής 27 Ιουνίου 2021 συγκροτήθηκε σε σώμα στις 9-7-2021 με την παρακάτω σύνθεση:


Μέλη Διοικητικού Συμβουλίου

Δ.Σ. ΕΜΕ 2021 - 2023

Πρόεδρος : Ιωάννης Εμμανουήλ, Καθηγητής Πανεπιστημίου Αθηνών (ΕΚΠΑ)                                       

Α’ Αντιπρόεδρος: Αλέξανδρος Παπαϊωάννου, τέως Καθηγητής ΣΕΜΦΕ, ΕΜΠ

Β’ Αντιπρόεδρος: Εμμανουήλ Κρητικός, Αναπληρωτής Καθηγητής Ο.Π.Α


Γενικός Γραμματέας : Ιωάννης Τυρλής, Καθηγητής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

Ταμίας: Γεώργιος Μπαραλής, Καθηγητής ΠΤΔΕ/ ΕΚΠΑ

Ειδικός Γραμματέας: Ευάγγελος Ζώτος, Καθηγητής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

Έφορος Βιβλιοθήκης: Μιχαήλ Χρυσοβέργης, Επίτιμος Σχολικός Σύμβουλος


Μέλη : Κωνσταντίνος Καραμπάτσας, Καθηγητής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

  Στέφανος Κεΐσογλου, τ. Σχολικός Σύμβουλος

  Σπυρίδων Φερεντίνος, τ. Σχολικός Σύμβουλος

  Κωνσταντίνος Παπαδόπουλος, Καθηγητής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

  Παναγιώτης Στεφανής, Καθηγητής Φροντιστηριακής Εκπαίδευσης

  Αθηνά Καλαμπόκα, Καθηγήτρια Φροντιστηριακής Εκπαίδευσης

  Βασίλειος Νεστορίδης, Καθηγητής Πανεπιστημίου Αθηνών

  Στυλιανός Μαρίνης, Καθηγητής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

    

Μέλη Εξελεγκτικής Επιτροπής

Η σύνθεση της Εξελεγκτικής Επιτροπής της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας (Ε.Μ.Ε.), που προέκυψε από τις αρχαιρεσίες της Κυριακής 27 Ιουνίου 2021 συγκροτήθηκε σε σώμα στις 9-7-2021 με την παρακάτω σύνθεση 


Πρόεδρος: Φελλούρης Ανάργυρος,  Ομότιμος Καθηγητής Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου

Μέλη: Δρούτσας Παναγιώτης, Καθηγητής Φροντιστηριακής Εκπαίδευσης

  Κουνιάς Ευστράτιος, Ομότιμος Καθηγητής Πανεπιστημίου Αθηνών

Για να δείτε τα συγκεντρωτικά εκλογικά αποτελέσματα εκλογών ΕΜΕ 3-7-2021 πατήστε εδώ (μέσω της επίσημης ιστοσελίδας της Ε.Μ.Ε.). 


Καλή θητεία με γόνιμο έργο! 

Πέμπτη 8 Ιουλίου 2021

Mήνυμα προς την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκη Κεραμέως

Το παρακάτω θα μπορούσε να ήταν ένα μήνυμα προς την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκη Κεραμέως.

Επειδή αυτή είναι η άποψή μου και δεν ξέρω αν εκφράζω όλους τους μαθητικούς το μήνυμα αυτό θα μείνει ως ανάρτηση στο blog.

Θέμα: Η ύλη των Πανελλαδικών εξετάσεων 2022 στα Μαθηματικά

Σε λίγες μέρες θα ανακοινωθεί από το Υπουργείο Παιδείας η ύλη των Πανελλαδικών Εξετάσεων για το μάθημα των μαθηματικών. Ενημερώνομαι ότι θα επανέλθει η προηγούμενη ύλη, δηλαδή το 3ο κεφάλαιο (Ολοκληρωτικός Λογισμός) που ήταν εκτός τα δύο τελευταία χρόνια λόγω του COVID19.

Παρόλο που είμαι ένας καθηγητής που μου αρέσει να διδάσκω στους μαθητές μου πολλές έννοιες μαθηματικών και γενικότερα να διδάσκω μια πιο διευρυμένη ύλη των μαθηματικών από αυτή που υπάρχει στα σχολεία τα τελευταία 20 έτη, δεν μπορώ να δεχθώ την επαναφορά της ύλης (των τριών κεφαλαίων) στους ταλαιπωρημένους μαθητές της Γ Λυκείου.

Οι μαθητές που θα δώσουν φέτος Πανελλαδικές Εξετάσεις 2022 δεν είναι ειδικών συνθηκών; Θεωρούμε ότι έχουν εμπεδώσει, αφομοιώσει και ολοκληρώσει την ύλη της Β Λυκείου; Έχουν δώσει προαγωγικές εξετάσεις στο Λύκειο; Έχουν εξασκηθεί στα τετραμηνιαία διαγωνίσματα; Γνωρίζουν ότι στις τελικές εξετάσεις γράφουν όλα τα θέματα και όχι κάποια από αυτά όπως έκαναν στο Γυμνάσιο;

Γιατί δεν συνεχίζουμε με την αναμορφωμένη ύλη του Κορωνοϊού; Γιατί η τακτική να ανακοινώσουμε μεσούσης περιόδου τις αλλαγές είναι καλύτερο από τον προγραμματισμό; Γιατί δεν το προαναγγέλλουμε από σήμερα αφού τα δεδομένα είναι ήδη αρνητικά για τους μαθητές;

Ας τα πάρουμε τα πράγματα από την αρχή!

Οι μαθητές της Β Λυκείου για το σχολικό έτος 2020 – 21 έκαναν αδιάλειπτα μάθημα μέσω τηλεκπαίδευσης και τους τελευταίους μήνες δια ζώσης. Όμως, όταν εμφανιζόταν επιβεβαιωμένο κρούσμα κορωνοϊού έκλεινε το τμήμα για δεκαπέντε ημέρες χωρίς να κάνει τηλεκπαίδευση άρα οι μαθητές έμεναν στάσιμοι! Με αποτέλεσμα αρκετά τμήματα, σε αρκετά σχολεία να καθυστερήσουν να επιστρέψουν για τουλάχιστον 15 ή 30 μέρες! Εγώ προσωπικά γνωρίζω τμήμα της Β Λυκείου που έκλεισε για ένα μήνα με αποτέλεσμα να μην ολοκληρωθεί η διδακτέα ύλη (δεν διδάχθηκαν οι λογάριθμοι). Να σημειώσω το προφανές ότι η ύλη της Β Λυκείου είναι απαραίτητη για την ομαλή εισαγωγή του μαθητή στην ομαλή παρακολούθηση των μαθηματικών στη Γ Λυκείου.

Φυσικά, να μην ξεχάσουμε τους μαθητές (ένα μικρό ποσοστό) που για δικαιολογημένους λόγους απείχαν από τα δια ζώσης μαθήματα του σχολείου για όλο το χρονικό διάστημα Απριλίου - Ιουνίου.

Προτείνω το Υπουργείο Παιδείας να ανακοινώσει έγκαιρα την Εξεταστέα Ύλη των Πανελλαδικών Εξετάσεων 2022 και να είναι ίδια με την περσινή και ας μην έχουμε ούτε μία μέρα καραντίνα. Έτσι και αλλιώς με πέντε μήνες τηλεκπαίδευση η ύλη δεν ήταν μικρότερη από αυτήν. Με αυτόν τον τρόπο δείχνουμε – αποδεικνύουμε ότι θεωρούμε και τους φετινούς υποψήφιους ειδικών συνθηκών.

Τέλος, πρέπει να αφαιρεθεί και από την ύλη μια σελίδα που δεν έχει νόημα να διδάσκεται. Είναι η σελίδα με την ακολουθία (ορισμός και όριο ακολουθίας) στην σελίδα 68 (δείτε παρακάτω εικόνα).




Μου θυμίζει τους λασπωτήρες (δείτε παρακάτω φωτογραφία) που υπάρχουν στην είσοδο παλαιών κτιρίων όταν οι δρόμοι ήταν χωμάτινοι. Πλέον, χωρίς τα ολοκληρώματα στην ύλη δεν υπάρχει ούτε ως δικαιολογία η έννοια της ακολουθίας στη Γ Λυκείου. Έτσι και αλλιώς ποτέ δεν έχει ζητηθεί κάτι ανάλογο στις Πανελλαδικές Εξετάσεις αφού όλοι γνωρίζουν ότι κάτι τέτοιο δεν μπορεί να εξεταστεί. Ας μην γίνει και η σελίδα 68 ένας ξεχασμένος «λασπωτήρας»….


Μάκης Χατζόπουλος
Καθηγητής Μαθηματικών στο 3ο ΓΕΛ Κηφισιάς