Σελίδες

Σάββατο 14 Μαΐου 2011

Θέματα Πανελλήνιες 2011 Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής για Ημερήσια και Εσπερινά σε μορφή word

Α) Εδώ σε αυτό το κείμενο θα αναρτηθούν τα θέματα των Μαθηματικών και Στοιχείων Στατιστικής 14/5/2011 ή πιο συνηθισμένα Μαθηματικά Γενικής Παιδείας.

Β) Για τα θέματα πατήστε εναλλακτικά και εδώ (ο σύνδεσμο του Υπουργείου Παιδείας) ή αν επιθυμείτε σε μορφή word πατήστε εδώ

Τα θέματα των Εσπερινών 2011 σε μορφή word μπορείτε να τα δείτε εδώ

Γ) Λύσεις από το Φροντιστήριο Μεθοδικό (προσέξτε τον δεύτερο τρόπο απόδειξης στο Γ1 ερώτημα που δεν χρησιμοποιείται το δεδομένο της μέσης τιμής)

*** Οι ενδεικτικές λύσεις που έδωσε η ΚΕΕ στα εξεταστικά κέντρα μπείτε  εδώ 
*** Επίσης όμορφες και κομψές λύσεις δείτε και εδώ από το mathematica.gr σε μορφή pdf.

Δ) Σχόλια - Πρώτη εκτίμηση των θεμάτων
1. Τα θέματα καθυστέρησαν πάρα πολύ να διανεμηθούν στην τάξη και ο λόγος ήταν κάποιες παρενθέσεις και δείκτες που έλειπαν ή δεν βρισκόταν στο κατάλληλο ύψος!
2. Παρόλο την καθυστέρηση παράδοσης των θεμάτων ήρθε και διευκρίνηση μία ώρα περίπου μετά από την έναρξη της διαδικασίας εξέτασης! Η διευκρίνηση όμως δεν ήταν ουσιαστική για να αλλάξει τα πλάνα-σκέψεις του μαθητή
3. Στο ερώτημα Γ1, υπάρχει ένα θέμα με τα δεδομένα. Υπάρχει τρόπος επίλυσης (με την παράλληλη ευθεία στον οριζόντιο άξονα) που δεν χρειάζεται να εφαρμόσεις τον τύπο της μέσης τιμής, δηλαδή το δεδομένο της μέσης τιμής είναι περιττό (δείτε τις λύσεις τον β΄ τρόπο)! Αν όμως πάρεις τον τύπο της μέσης τιμής τότε προκύπτει και από 'κει η λύση! Άρα ο μαθητής που κάνει τον πρώτο τρόπο επίλυσης και δεν χρησιμοποιήσει την μέση τιμή θα προβληματιστεί για την ορθότητα της λύσης του και θα αναγκαστεί να εφαρμόσει και τον δεύτερο τρόπο για να επιβεβαιώσει την λύση του, άρα θα χάσει πολύτιμο χρόνο!! 
Το υποερώτημα είναι λάθος γιατί γενικά στα μαθηματικά δίνουμε τα ελάχιστα δεδομένα για να αποδειχθεί μια τουλάχιστον λύση, όπως και στον ορισμό των εννοιών, δηλαδή για παράδειγμα να ορίσουμε το παραλληλόγραμμο, ορίζουμε ως το κυρτό τετράπλευρο που έχει τις απέναντι πλευρές παράλληλες και όχι το κυρτό τετράπλευρο που έχει τις απέναντι πλευρές παράλληλες και ίσες και οι διαγώνιες διχοτομούνται!!!

4. Γενική εκτίμηση των θεμάτων: Ήταν πιο δύσκολα από πέρυσι, οι μαθητές δεν έγραψαν αφού διαφέρει το στυλ και το επίπεδο που είχαν συνηθίσει από τα προηγούμενα θέματα εξετάσεων και τέλος κρίνονται θέματα που δεν γοήτευσαν μαθητές και πόσο μάλλον τους καθηγητές. Επίσης τα θέματα δεν ήταν κλιμακούμενης δυσκολίας, οπότε το θέμα τρίτο μπορεί να ήταν πιο δύσκολο από το θέμα τέταρτο. Επίσης στο θέμα Δ, έκρινε τους μαθητές ως προς την παράγωγο σύνθετης συνάρτησης και στις αλγεβρικές πράξεις, κάτι που δεν αρμόζει σε ένα θέμα τέταρτο Πανελληνίων. Επίσης οι Πιθανότητες ήταν παντού!!! Στο πρώτο, δεύτερο και τέταρτο θέμα, πράγμα που είναι υπερβολικό και επιπλέον χωρίς να τις εξετάζει όλες!!

Ε) Παρατήρηση ως προς το θέμα Δ: Μια ενδιαφέρουσα παρατήρηση που αφορά το θέμα Δ. Το θέμα Δ, υπάρχει ακριβώς όπως τέθηκε, με μια παραλλαγή ως προς την σταθερά, στις σημειώσεις των συναδέλφων Δημήτρη Αργυράκη και Γεράσιμο Κουτσανδρέα στο φυλλάδιο που δόθηκε σε σχολείο που διδάσκουν και είναι το θέμα 13!!  Ο σχολιασμός επαφίεται στην κρίση του αναγνώστη!

Σημείωση: Τέλος για περισσότερα σχόλια μπορείτε να δείτε εδώ 
http://www.mathematica.gr που η πολυφωνία ενός φόρουμ έχει να προσθέσει περισσότερες πληροφορίες και αντιδράσεις του κοινού.


Καλά αποτελέσματα σε όλους τους μαθητές που κόπιασαν για αυτή την ημέρα!

Ανακοίνωση της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας για τα θέματα των Πανελληνίων εξετάσεων 2011 για το μάθημα "Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής" 


Από την Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία: Δελτίο Τύπου : Σχολιασμός των θεμάτων των απολυτήριων εξετάσεων Γ' τάξης Ενιαίου Λυκείου, στο μάθημα "Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής"
Σάββατο 14 Μαϊου 2011

 
Θέμα 1
Θεωρία.
 
Θέμα 2
Το ερώτημα Β1 θα δυσκολέψει πάρα πολλούς υποψηφίους, διότι απαιτεί κριτική σκέψη, αλλά το ότι δίνεται το αποτέλεσμα, διευκολύνει στην απάντηση των επομένων ερωτημάτων.
 
Θέμα 3
Καλύπτει μεγάλο μέρος του Κεφαλαίου της Στατιστικής και η επιτυχής αντιμετώπιση προϋποθέτει πολύ καλή γνώση των εννοιών και αυξημένη προσοχή. Επισημαίνεται ότι αν ο μαθητής δεν απαντήσει σωστά στο Γ1 ερώτημα δεν μπορεί να απαντήσει στα υπόλοιπα ερωτήματα του θέματος. Το ερώτημα Γ1 μπορεί να απαντηθεί και χωρίς τη χρήση του δεδομένου της μέσης τιμής.
 
Θέμα 4
Συνδυάζει όλα τα κεφάλαια της διδακτέας ύλης.
 
Γενικά Σχόλια
Δεν υπάρχει κλιμάκωση ως προς τη δυσκολία ούτε στα πλαίσια του ίδιου θέματος ούτε και ανάμεσα στα διαφορετικά θέματα.
Είναι ατυχής η επιλογή του Β1 ερωτήματος, διότι είναι σαφώς δυσκολότερο από τα επόμενα ερωτήματα.
Τα θέματα είναι σαφώς δυσκολότερα από τα αντίστοιχα θέματα του 2010.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Εκτιμάμε τους ανθρώπους που σέβονται τους συνομιλητές τους και διδάσκουν ήθος από τα πληκτρολόγιά τους.

Το lisari είναι χώρος που ενώνει φωνές, κάνει τις διαφορετικές δυνάμεις ομόρροπες.

Είναι εδώ για να ενώσει τους μαθηματικούς και να εκφραστούν μέσα από ένα μέσο. Επομένως, οι αντεγκλήσεις και οι προσβολές δεν μας τιμούν και δεν βοηθούν το σκοπό του εγχειρήματος.

Σας ευχαριστούμε για τη συμμετοχή και το ήθος σας!

Μάκης Χατζόπουλος