Σελίδες

Σάββατο 29 Αυγούστου 2020

Πόσοι υποψήφιοι μαθητές εισάγονται στις Μαθηματικές Σχολές κάθε έτος;

Έχετε αναρωτηθεί πόσοι είναι οι νέοι φοιτητές που προστίθενται κάθε έτος στις μαθηματικές σχολές; Σε αυτό το άρθρο η διάθεση και όρεξη περίσσεψε και τους μετρήσουμε έναν προς έναν! 

Ας δούμε μερικά βασικά στοιχεία στα οποία βασιστήκαμε:

ΦΕΚ 1853/2020: Καθορισμός αριθμού εισακτέων σπουδαστών στις Σχολές, στα Τμήματα και στις Εισαγωγικές Κατευθύνσεις Τμημάτων της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης για το ακαδ. έτος 2020-2021.


Ο αριθμός των εισακτέων στα μαθηματικά τμήματα για τα τρία τελευταία έτη φαίνονται στον επόμενο πίνακα:

Τμήματα                                            2020    2019    2018

Μαθηματικό (Αθήνας):                      247      247      239

Μαθηματικό (Θεσσαλονίκης):           176      176      170

Μαθηματικό (Πάτρας):                      333      333      323

Μαθηματικό (Σάμου):                        262      262      254

Μαθηματικό (Καστοριάς):                 100      100       -

Μαθηματικό (Λαμίας):                       110      110       -

Μαθηματικό (Ιωαννίνων):                  273      273      265

Μαθηματικών και εφαρμοσμένων μαθηματικών – εφαρμοσμένων μαθηματικών (Ηράκλειο):      164      164      189

Μαθηματικών και εφαρμοσμένων μαθηματικών – μαθηματικών (Ηράκλειο):                             176      176      170

Στατιστικής και αναλογιστικών – χρηματοοικονομικών μαθηματικών (Σάμου):                          220      220      191

Ας δούμε πιο αναλυτικά τα στοιχεία για τις θέσεις των υποψηφίων ΓΕΛ – ΕΠΑΛ – ΕΣΠΕΡΙΝΩΝ (ΝΕΟ και ΠΑΛΑΙΟ σύστημα) για το 2020:

Σύνολο: 2.443


Τα συμπεράσματα που προκύπτουν αβίαστα για τα μαθηματικά τμήματα τα τελευταία έτη είναι:

1) Προστίθενται 2.443 φοιτητές στα μαθηματικά τμήματα! 

2) Ο αριθμός των εισακτέων έχει αύξουσα πορεία!

3) Η βάση των μαθηματικών σχολών έχει φθίνουσα πορεία! 

Επίσης,

4) Η ύλη των Πανελλαδικών εξετάσεων στα μαθηματικά μειώνεται τα τελευταία έτη!

5) Οι αδιόριστοι και η λίστα των αναπληρωτών ΠΕ03 αυξάνεται! 

6) Πλέον στις Παιδαγωγικές και οι Ιατρικές σχολές ΔΕΝ απαιτούνται μαθηματικά στις Πανελλαδικές Εξετάσεις.


Τελικά χρειάζονται τα μαθηματικά ή όχι; 

Είναι χρήσιμα και απαραίτητα για την κοινωνία μας όταν εισάγουμε 2.500 φοιτητές κάθε έτος αλλά αφαιρούμε ύλη και προνόμια από το μάθημα; 

Τελικά έχουμε ανάγκη από μαθηματικούς αλλά δίνουμε ανάθεση των μαθηματικών στο Γυμνάσιο σε πληροφορικούς και Φυσικούς;

Μάλλον τα Μαθηματικά είναι πιο απαραίτητα στην κοινωνία μας όταν εισάγονται 2,5 φορές παραπάνω εισακτέοι από την Ιατρική! Υπενθυμίζω ότι στην Ιατρική εισάγονται λιγότερο από 1000 φοιτητές! Δεν έχουμε ανάγκη από Ιατρούς αλλά από μαθηματικούς; Τότε ας τους αμείβουμε ανάλογα!
 
Επομένως, τι μαθηματικούς και πόσους μαθηματικούς "αντέχει" η κοινωνία μας; Πόσο αγάπη πρέπει να έχει κάποιος που σπουδάζει μαθηματικός για να τα παραβλέψει όλα αυτά; Πόσο ακόμα θα φορτώσουμε έναν κλάδο, μια επιστήμη; Πόσο "χαμηλά" θα ρίξουμε τον πήχη για να εισέλθουν όλοι στα μαθηματικά τμήματα; 

1 σχόλιο:

  1. Αυτά συμβαίνουν διότι η εκπαίδευση κ η επιστήμη είναι στο έλεος των νόμων της αγοράς της προσφοράς κ της ζήτησης λες κ είναι τρόφιμο η γκατζετ. Τα μαθηματικά είναι σαν ένας κλάδος εισηγμενος στο χρηματιστήριο κ επειδή η ζήτηση είναι μικρή ( δεν είναι από τις hot σχολές) η τιμή της μετοχής έχει φτάσει στα τάρταρα.
    Αυτή είναι η αντιμετώπιση ενός κλάδου αιχμής της γνώσης διαχρονικά.
    Να μην αναφερθώ στις υπόλοιπες αιτίες κ μακρυγωρησω. Πρέπει για να μη γίνεται μαθηματικός ο κάθε πικραμένος να υπάρχει μείωση των εισακτεων ( πολιτικό κόστος) κ επειδή αυτό δεν θα γίνει να μπει ένα πλαφόν ελάχιστου βαθμού στο μάθημα. Δεν τους αρέσει κ αυτό; Μεσα στη σχολή όποιος χρωστά πάνω από τα μισά μαθήματα του κάθε έτους δρόμο...
    όπως περίπου ισχύει με μικρές διαφοροποιήσεις σε κάθε σοβαρό πανεπιστήμιο του εξωτερικου

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Εκτιμάμε τους ανθρώπους που σέβονται τους συνομιλητές τους και διδάσκουν ήθος από τα πληκτρολόγιά τους.

Το lisari είναι χώρος που ενώνει φωνές, κάνει τις διαφορετικές δυνάμεις ομόρροπες.

Είναι εδώ για να ενώσει τους μαθηματικούς και να εκφραστούν μέσα από ένα μέσο. Επομένως, οι αντεγκλήσεις και οι προσβολές δεν μας τιμούν και δεν βοηθούν το σκοπό του εγχειρήματος.

Σας ευχαριστούμε για τη συμμετοχή και το ήθος σας!

Μάκης Χατζόπουλος