Σελίδες

Τετάρτη 9 Σεπτεμβρίου 2020

Οδηγίες κάλυψης κενών στα Μαθηματικά από το προηγούμενο έτος

Το Ι.Ε.Π. ανακοινώνει τις οδηγίες κάλυψης της ύλης για το προηγούμενο έτος στα μαθηματικά (και όχι μόνο). 

Αναμένουμε τις οδηγίες διαχείρισης της ύλης για το σχολικό έτος 2020-21 που εκεί θα αποσαφηνιστούν όλα τα κρίσιμα σημεία.

Προφανώς ο μόνο υπεύθυνος για να κρίνει αν και τι πρέπει να διδάξει είναι ο εκπαιδευτικός του κάθε τμήματος.

12 σχόλια:

  1. Μιλάμε για καθαρή αλητεία. Αφού πρώτα όλοι αυτοί οι φωστήρες της παιδείας ταίσαν κουτόχορτο όλη την εκπαιδευτική κοινότητα με τη δήθεν εξ αποστάσεως διδασκαλία και τη δήθεν κάλυψη των κενών την επόμενη χρονιά, αφού τα τέλη Αυγούστου έγιναν αρχές Σεπτεμβρίου και τελικά για να εξυπηρετήσουμε τα μεγάλα συμφέροντα που συνδέονται με τον τουρισμό πήγαμε στα μέσα Σεπτεμβρίου, μας σερβίρουν στο πιάτο πως υπέυθυνος να καλύψει τα ακάλυπτα στα περισσότερα σχολεία κενά είναι ο ίδιος ο καθηγητής (που δεν υπάρχει και δεν θα υπάρχει σε πολλά σχολεία). Η παιδεία γίνεται άλλη μια φορά εξιλαστήριο θύμα μιας αποτυχημένης διαχείρισης και για άλλη μια φορά θα γίνουμε θεατές στο ίδιο έργο και λέμε και ευχαριστώ. Ας μην απορούμε μετά γιατί με 2.000 μόρια κάποιοι μπαίνουν στις μαθηματικές σχολές. Με τις υγείες μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ΕΧΕΙΣ ΑΠΟΛΥΤΟ ΔΙΚΙΟ ΣΥΝΑΔΕΛΦΕ ΚΑΙ ΟΠΩΣ ΣΚΕΦΤΕΣΑΙ ΕΣΥ ΣΚΕΦΤΟΝΤΑΙ ΟΛΟΙ ΟΙ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΙ. ΟΛΟΙ!!!

      Διαγραφή
  2. Εκθετικη, λογαριθμική και επανάληψη τριγωνομετρία σε 10 ημέρες?
    Νομίζω ούτε στο καλύτερο ιδιαίτερο μάθημα δεν μπορεί να γίνει!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. ήθελα να ήξερα, αυτούς εκεί στο ΙΕΠ γιατί τους πληρώνουμε?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλό είναι να τεκμηριώνετε τις τοποθετήσεις σας. Δεν θα επιτρέψω τις ύβρεις... θα πρέπει να ακολουθήσετε το ύφος και τη σοβαρότητα του site.

      Διαγραφή
    2. ΔΗΛΑΔΉ ΕΣΕΝΑ ΜΑΚΗ ΣΟΥ ΦΑΙΝΟΝΤΑΙ ΛΟΓΙΚΕΣ ΑΥΤΕΣ ΟΙ ΟΔΗΓΙΕΣ? ΣΚΕΨΟΥ ΜΟΝΟ ΤΟ ΠΩΣ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΑΥΤΟ ΣΕ ΌΣΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΝ ΑΚΟΜΑ ΤΟΥΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΕΣ. ΔΕΝ ΑΡΚΕΙ ΝΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΕΙ ΤΟ ΙΕΠ ΟΔΗΓΙΕΣ. ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΣΙΜΕΣ

      Διαγραφή
  4. Εδώ που φτάσαμε, δεν βλέπω τι άλλο θα μπορούσε να προταθεί.

    Προφανώς και δεν πιστεύει κάποιος σχετικός με τον χώρο ότι καλύπτεται αυτή η ύλη σε 10 μέρες, όμως τι θα ήταν προτιμότερο; Να διδαχθούν οι ενότητες αυτές σωστά και να ολοκληρωθεί η περσινή ύλη τον Νοέμβριο;
    Αναγκαστικά, στο σχολείο θα διδαχθούν κάποια κεφάλαια εντελώς επιφανειακά.
    Δυστυχώς τα διαδικτυακά πέρσι στην πλειοψηφία των περιπτώσεων λειτούργησαν από ελάχιστα ως καθόλου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σαφώς και η ολοκλήρωση της ύλης το Νοέμβρη ταυτόχρονα με σημαντική μείωση της ύλης κάθε τάξης είναι μονόδρομος αν θέλουμε να λέμε πως έστω και προσχηματικά παρέχουμε ως πολιτεία στοιχειώδη γνώση. Ας διδαχθούν στην τελική λιγότερα πράγματα τα παιδιά, αρκεί να τα μάθουν σωστά. Εξάλλου κάθε χρόνο υπήρχαν κεφάλαια σε σχεδόν όλα τα μαθήματα που διδάσκονταν επιφανειακά. Λυσείς υπάρχουν, η βούληση, η εμπειρία δυστυχώς απουσιάζει.

      Διαγραφή
    2. Kαι γιατί η μείωση της ύλης να μην αφορά την προηγούμενη χρονιά τότε; Π.χ. τελείωσε ένα παιδί τη Γ' Γυμνασίου και δεν διδάχθηκε συστήματα και τριγωνομετρία. Τα θεωρούμε ως μη υπάρχοντα από την περσινή ύλη και ξεκινά η Α' Λυκείου κανονικά.

      Διαγραφή
    3. Θα μπορούσε να γίνει και αυτό αν δεν γινόταν λόγος από το υπουργείο και τους εκεί υπεύθυνους περί "κάλυψης κενών τη νέα σχολική χρονιά". Από τη στιγμή που έστω και προσχηματικά κάποιοι θέλουν η διδακτέα ύλη να έχει σειρά όφειλαν να καλύψουν επαρκώς τα κενά και να αναπροσαρμόσουν την ύλη της χρονιάς. Αυτό που γίνεται αυτή τη στιγμή είναι ένα ελεινό πασάλειμα και επέτρεψε μου συνάδελφε να διαφωνήσω με τη λογική "εδώ που φτάσαμε δεν υπάρχει κάτι άλλο να κάνουμε". Υπάρχουν συγκεκριμένοι λόγοι και συγκεκριμένοι υπεύθυνή για το ότι φτάσαμε εδώ. Όλοι αυτοί όμως αντί να αναλάβουν τις ευθύνες τους πετάνε το μπαλάκι στον κάθε εκπαιδευτικό ξεχωριστά.

      Διαγραφή
  5. Θεωρώ ότι και οι δύο πλευρές έχουν μερίδιο ευθυνών.
    Από τη μία η υπουργός θέλοντας προφανώς να μην έρθει σε ρήξη με τους εκπαιδευτικούς στα σχολεία, μιλούσε τόσους μήνες με τα καλύτερα λόγια για την ετοιμότητητα, την αποτελεσματικότητα και την αίσθηση ευθύνης τους. Μόνο που αυτό αφορούσε ΚΑΠΟΙΟΥΣ εκπαιδευτικούς (δεν θα αναφέρω πολλούς ή λίγους) Ξέχασε να αναφερθεί σε ένα μερος αυτών που ήταν είτε προκλητικά αδιάφοροι είτε αδυνατούσαν να εγκλιματιστούν στο διαδικτυακό μάθημα.

    Από την άλλη όμως έχουμε και μια δεδομένη μαθησιακή κατάσταση πλέον. Η κάλυψη κενών σε 10 μέρες είναι αστείο όπως προανέφερα, τουλάχιστον για κάποιον στον χώρο και εντελώς άστοχο που αναφέρθηκε. Τι γίνεται από δω και πέρα όμως;
    Κάποια παιδιά ξεκινούν αύριο π.χ. Α' Λυκείου. Αν είχε δοθεί οδηγία να καλύψουν πρώτα περσινή ύλη και να ξεκινήσει η φετινή τον Νοέμβριο όπως προτείνετε, ενδεχομένως τα παιδιά αυτά να μην προλάβουν να ακούσουν την έννοια της συνάρτησης, οπότε το πρόβλημα μεταφέρεται ΚΑΙ στη χρονιά 2021-22 και ούτω κάθε εξής.
    Εξ αυτού και ανέφερα το "εδώ που φτάσαμε, δεν βλέπω τι άλλο θα μπορούσε να προταθεί" πέρα από το μια επιγραμματική παρουσίαση της περσινής ύλη Μαρτίου - Μαίου μήπως και προλάβουμε να βάλουμε κάπως τα παιδιά αυτά σε μια μαθησιακή σειρά.
    Δεν είναι το ιδανικό. Αλλά επαναλαμβάνω. Δεν βλέπω ποιο σενάριο θα είχε λιγότερες συνέπειες μακροπορόθεσμα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εγώ δεν συμφωνώ πως και οι δύο πλεύρες έχουν μερίδιο ευθυνών ούτε πιστεύω πως υπάρχουν εκπαιδευτικοί που αρνήθηκαν να ακολουθήσουν τις όποιες οδηγίες τους δόθηκαν. Ας συμφωνήσουμε πως οι εκπαιδευτικοί δεν είναι νομοθέτες και δεν είναι αυτοί που θεσμικά θα λάβουν αποφάσεις διαχείρισης μιας κατάστασης. Το διαδικτυακό μάθημα όπως εξελίχθηκε ήταν μια παταγώδης αποτυχία της ηγεσίας του υπουργείου. Δεν συμφωνώ επίσης πως εκπαιδευτικοί ήσαν αδιάφοροι. Η τηλεκπαίδευση δεν εφαρμόζεται μέσα σε μία εβδομάδα. Σε όλες τις πολιτισμένες χώρες που εφαρμόζεται, έχει προηγηθεί πολυετής επιμόρφωση των εκπαιδευτικών. Από την άλλη, με τον μέσο όρο ηλικίας των εκπαιδευτικών μας να έχει περάσει προ πολλου τα 50 έτη εξαιτίας των ελλείψεων ή συνταξιοδοτήσεων σε σχολικές μονάδες ή όποια εμιμόρφωση γίνεται ακόμα πιο δύσκολη. Πόσο μάλλον μια "υποτυπώδης εκπαίδευση" που κράτησε λίγες μέρες το Μάρτιο.
      Στο θέμα της ύλης δε, και μιας και αναφέρθηκε η Α λυκείου, πιστεύω με αφαίρεση του κεφαλαίου των ακολουθιών που ούτως ή άλλως διδασκόταν πλαγίως και με μικρή προσαρμογή στις ασκήσεις των προηγούμενων κεφαλαίων θεωρώ πως η ύλη καλύπτεται, με δεδομένο πάντα πως όλα τα σχολεία ξεκινούν χωρίς ελλείψεις σε μαθηματικούς (λέμε τώρα). Λύσεις πάντα θα υπάρχουν.
      Συνάδελφε, η παιδεία δεν είναι προτεραιότητα σε αυτή τη χώρα. Ούτε οι εκπαιδευτικοί. Προτεραιότητα είναι οι ένστολοι και οι συνταξιούχοι. Δυστυχώς έχουμε πάψει προ πολλού να απαιτούμε και να διακδικούμε. Προτίστως σαν πολίτες και έπειτα σαν εργαζόμενοι. Εμένα περισσότερο απ' όλα με θλίβει το γεγονός πως στην παραπάνω ανακοίνωση δεν υπήρχε καμία επίσημη αντίδραση από κανέναν. Ούτε καν από εκείνους που υποτίθεται μας εκπροσωπούν σαν εκπαιδευτικούς.

      Διαγραφή

Εκτιμάμε τους ανθρώπους που σέβονται τους συνομιλητές τους και διδάσκουν ήθος από τα πληκτρολόγιά τους.

Το lisari είναι χώρος που ενώνει φωνές, κάνει τις διαφορετικές δυνάμεις ομόρροπες.

Είναι εδώ για να ενώσει τους μαθηματικούς και να εκφραστούν μέσα από ένα μέσο. Επομένως, οι αντεγκλήσεις και οι προσβολές δεν μας τιμούν και δεν βοηθούν το σκοπό του εγχειρήματος.

Σας ευχαριστούμε για τη συμμετοχή και το ήθος σας!

Μάκης Χατζόπουλος