Σελίδες

Τρίτη 11 Ιουνίου 2019

Σχολιασμός θεμάτων Μαθηματικών για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις 2019



Τελευταία ανανέωση: 11/6/2019 (ώρα: 12:45) 

Σήμερα ήμουν όλη μέρα στο Εξεταστικό κέντρο στα Βόρεια Προάστια. Ολοκληρώσαμε την εξέταση των 60 περίπου μαθητών στις 15:00 το μεσημέρι. Μια διαδικασία αρκετά ενδιαφέρουσα αλλά και κουραστική.

Μόλις άνοιξα το κινητό μου είχα αγωνία να διαπιστώσω την άποψη και άλλων συναδέλφων και φυσικά των μαθητών. Δεν ήταν λίγα τα μηνύματα, οι κλήσεις, τα email κτλ. που ζητούσαν τη θέση μου για τα θέματα.

Άνοιξα νέο post γιατί το προηγούμενο που έχει τα θέματα και τις λύσεις των θεμάτων έχει γεμίσει από μηνύματα με αποτέλεσμα να μη φορτώνει τη σελίδα!

Πάμε στα θέματα!

Γενική και ειδική άποψη

α) Ίσως τα πιο κατάλληλα θέματα για μαθητές της Γ Λυκείου που έχουμε δει έως τώρα. 

Νιώθω ότι πρώτη φορά κατάλαβε η επιτροπή ποιο είναι το κοινό της. Δεν είναι οι καθηγητές, δεν είναι τα site ή οι γονείς, αλλά οι μαθητές. Οι μαθητές που πλέον δεν έχουν το ίδιο πάθος (κατά ποσοστό) που είχαν πιο παλιά με τα μαθηματικά. Τα θέματα ούτε χαζά είναι ούτε απλά. Αντίθετα, το κάθε ερώτημα παρουσιάζει ενδιαφέρον.

β) Δεν έλειψαν τα αλγεβρικά τεχνάσματα που κάποια στιγμή άρχισαν να κουράζουν.

Φέτος, είχαν την τιμητική τους εκθετικές, λογαριθμικές και πολυωνυμικές συναρτήσεις. Ξεχάσαμε γρήγορα τις τριγωνομετρικές συναρτήσεις που ήταν στο επίκεντρο πέρυσι! Πάμε να αναβαθμίσουμε ένα νέο κεφάλαιο της Β Λυκείου!

Πάμε σε πιο λεπτά σημεία.

Ένας μαθητής που δεν θα έβλεπε ότι x^2 -2x +2 γράφεται ως (x-1)^2 +1 τότε θα βολόδερνε στις πράξεις και στην Ανάλυση. Επίσης, αν δεν έβλεπε ότι το πρώτο μέλος μιας εξίσωσης είναι θετικό άρα είναι αδύνατη τότε θα πάλευε με πράξεις και θεωρήσεις. Αν δεν είχε ασχοληθεί σοβαρά με το Κεφάλαιο 2ο από την Άλγεβρα της Β΄ Λυκείου (με τις μετατοπίσεις γραφικών συναρτήσεων) θα είχε σοβαρό θέμα να σχεδιάσει και να λάβει τις 6 μονάδες από το ερώτημα Β4.

Σήμερα ένιωσα ότι πιο πολύ εξετάζονταν οι μαθητές στην Άλγεβρα παρά στην Ανάλυση! Ένα στοιχείο που το ενισχύει είναι ότι έλειπαν οι πίνακες μεταβολών! Λόγω εύκολου προσήμου της παραγώγου τα πινακάκια που άλλοτε είχαν την τιμητική τους σε αυτό το διαγώνισμα έλειπαν!

γ) Το Α θέμα έκανε εντύπωση! 

Ήθελαν να πρωτοτυπήσουν και το έκαναν έντονα! Κανένα Σωστό - Λάθος  (που προφανώς συμφωνούμε 100%). Τέρμα οι εύκολες απαντήσεις. Για κάποιους τέρμα οι ξεκούραστοι βαθμοί, Πλέον πρέπει να γνωρίζει ο μαθητής για να πάρει παραπάνω από 2 μονάδες στα Σ-Λ.

Στο Α5 έβαλαν άσκηση; Αυτό έχουμε να το δούμε από την αρχή των Πανελλαδικών εξετάσεων με το νέο σύστημα! Δηλαδή και το Α θέμα θα έχει πλέον ασκήσεις;

Επίσης η απόδειξη για πρώτη φορά έπιανε 5 μονάδες!!! Ενώ οι ορισμοί 6 μονάδες! Σε ποιον κόσμο βαδίζουμε; Της παπαγαλίας; Και Σ - Λ με δικαιολόγηση 8 μονάδες!! Αν απαντήσεις  σωστά χωρίς δικαιολόγηση παίρνεις 2 μονάδες που τα παλιά χρόνια ένα Σ-Λ να έβρισκες τις είχες τις δύο μονάδες! Άρα πιο απαιτητικό το νέο σύστημα!

δ) Ο ορισμός της αντίστροφης υπάρχει θέμα! 
Ποιος είναι ο σωστός από το σχολικό βιβλίο; Στις λύσεις μας (lisari team) δώσαμε πλέον και τρεις διαφορετικές διατυπώσεις στον ορισμό της αντίστροφης συνάρτησης. Νομίζω ότι υπάρχει μια σύγχυση. Ποιος είναι ο σωστός; Όλοι; Και τι μπορούμε να παραλείψουμε; Αν γράφουμε την ισοδυναμία f(x) = y <=> f^ -1 (y) = x είναι σωστός; Η ΚΕΕ έχει στείλει μια οδηγία σε αυτό το σημείο... δείτε το στις λύσεις μας.

ε) Θα πέσει πολύ διχασμός με το αντιπαράδειγμα Α4 β!

Να σας εξηγήσω! Αν κάποιος μαθητής γράψει ότι είναι Λάθος, διότι ισχύει:

"f είναι συνεχής στο x0 αν και μόνο αν ισχύει limf(x) =f(x0) όταν x->x0. Οπότε σε κάθε περίπτωση δεν ισχύει ο ισχυρισμός ".

Τότε τι κάνουμε; Κόβουμε μονάδες; Όλες; Τις μισές; Γιατί όμως;

Ένα παιδί δεν γράφει διαγώνισμα στην παράγραφο 1.4 αλλά σε όλο το βιβλίο. Οπότε όταν υπάρχει ο ποσοδείκτης "Για κάθε συνάρτηση f ..." που ικανοποιεί μια σχέση τότε σημαίνει ότι ισχύει για όλες τις συναρτήσεις. Άρα λέγοντας ότι ξέρουμε μια ομάδα συναρτήσεων που δεν ισχύει ο ισχυρισμός τότε δεν καταρρίψαμε τον ισχυρισμό;

Επίσης το θέμα ζητά αιτιολόγηση και όχι απαραίτητα αντιπαράδειγμα! Επομένως, αφήνει ελεύθερο το μαθητή να απαντήσει ό,τι θέλει. Για μένα είναι ξεκάθαρο! Αν ένα παιδί γράψει επειδή το όριο μπορεί να είναι διαφορετικό από την τιμή και το έχουμε δει σε μη συνεχείς συναρτήσεις, θεωρώ ότι λαμβάνει όλες τις μονάδες.

Προσοχή! Αν ο μαθητής πει ότι:

"Αν η συνάρτηση δεν είναι συνεχής τότε  το όριο και η τιμή στο x0 δεν είναι ίσες" 

τότε προφανώς είναι λάθος!

Αλλά αν διατυπώσει το αντίθετο δηλαδή: 

"Αν το όριο δεν είναι ίσο με την τιμή τότε συμβαίνει και η συνάρτηση 
δεν είναι συνεχής στο x0εΑ".

Τότε είναι προφανές και χρησιμοποιεί τις γνώσεις της παραγράφου 1.8! Δεν έχουμε δικαίωμα να το κόψουμε! Το ερώτημα ΔΕΝ έπρεπε να είχε τεθεί έτσι! Δεν φταίει ο μαθητής γι΄ αυτό! Είναι ένα λεπτό σημείο που "κοστίζει" 3 μονάδες!

στ) Τι μου έκανε εντύπωση; 

Πολλές εφαπτόμενες (Δ1 και Δ4)! Πολύ αντίστροφη (και θεωρία + ασκήσεις), λίγα (ξανά) ολοκληρώματα, μόλις 7 μονάδες!

ζ) Εκτίμηση για τα ποσοστά

Εκτιμώ, ότι τα ποσοστά των αριστούχων θα ανέβουν πολύ, θα πενταπλασιαστούν! Λογικά θα έχουμε μεγάλη αύξηση των ποσοστών στις υψηλές βαθμολογίες (90 - 100). Όμως, το ποσοστό των μαθητών που είναι "κάτω" από τη βάση (<50) δεν είμαι σίγουρος αν θα καλυτερέψει κατά πολύ. Γιατί; Γιατί ο αδύναμος μαθητής έχασε το Α θέμα. Κάτι που δεν γινόταν τόσο εύκολα και σε τέτοια έκταση τα προηγούμενα χρόνια. Προφανώς, ο φετινός μαθητής να λάβει μονάδες από όλα τα θέματα, από όλα τα ερωτήματα και όχι μόνο από το Α και Β που γινόταν συνήθως.

η) Πάμε στις προβλέψεις μας!

Δεν νομίζω ότι πήγαμε άσχημα! Είχαμε δει - προβλέψει αρκετά από αυτά! Προφανώς είχαμε πει και άλλα 1000 που δεν έπεσαν αλλά αυτό δεν το εξετάζουμε! Το πιο βασικό που επαληθευτήκαμε 100% είναι για το επίπεδο των θεμάτων. Ότι θα είναι βατά! Μαλακά για τον υποψήφιο. Τελικά ΔΕΝ επαληθεύτηκαν οι κακές Κασσάνδρες για δύσκολα θέματα μετά από τα απαιτητικά θέματα της Έκθεση και του ΕΠΑΛ.

θ) Η άποψη της ΕΜΕ για τα θέματα

Η ανακοίνωση της ΕΜΕ είναι η εξής:


Εγώ θα διαφωνήσω με το σημειωμένο. Για μένα είναι ξεκάθαρο ότι είναι πιο απλά από πέρυσι. Λείπει το πρόβλημα που ήταν πρόβλημα για τους μαθητές. Λείπουν τα δύσκολα νούμερα που είδαμε πέρυσι. Οι μαθητές τα αποδέχτηκαν καλύτερα και πρέπει να το μετράμε - υπολογίζουμε και αυτό στη κριτική μας.

ι) Τα θέματα είναι από το σχολικό βιβλίο;

Και εδώ η θέση δεν είναι μία! Δεν είναι ξεκάθαρη! Προφανώς ότι ζητάμε στα μαθηματικά δεν γίνεται να χωράει σε ένα εγχειρίδιο.

Σκοπό του εκπαιδευτικού είναι να διδάξει στους μαθητές του πώς να πάει από το Α στο Β και από το Β στο Γ. Αν του έχει μάθει τα Α, Β και Γ να μπορεί μόνος τους να ανακαλύψει το Δ, όχι όμως και το Ω!

Αυτούσια θέματα μέσα από το σχολικό βιβλίο όχι δεν είδαμε. Μπορεί η δίκλαδη συνάρτηση να την βρούμε μέσα στο σχολικό βιβλίο αλλά δεν σημαίνει και πολλά. Ο λόγος; Πρώτη φορά όλοι οι συνάδελφοι ξεκοκάλισαν όλο το σχολικό βιβλίο. Βγήκαν βοηθήματα που είχαν βάση τις ασκήσεις του σχολικού βιβλίου. Οπότε για να αποφύγουν όλο αυτό τον πανικό από δημοσιεύσεις και αρχεία έκαναν ντρίπλα! Δεν ήθελαν να πανηγυρίσει κανείς, ήθελαν να απέχουν από βοηθήματα, site, μαθηματικές ομάδες, διαγωνίσματα προσομοίωσης Φροντιστηρίων, Ιδιωτικών σχολείων κτλ. Νομίζω ότι το κατάφεραν χωρίς να κατανοώ πλήρως αυτό τον φόβο τους.

Πρόσφατα μου έλεγε ένας συνάδελφος ότι οι σημειώσεις και τα αρχεία που αναρτώνται στο lisari κυκλοφορούν στους Φούρνους Ικαρίας! Σε απομακρυσμένα σημεία της Ελλάδας! Όλη η Ελλάδα έχει πλέον ενημέρωση και δεν είναι αποκομμένη από το επίκεντρο των εξελίξεων. Επομένως είναι οικουμενικό αυτό που γίνεται εδώ. Δεν είναι για λίγους, δεν είναι για τους εκλεκτούς, είναι για όλους! Οπότε γιατί αυτός ο φόβος; Παλιά η επιτροπή έμπαινε να βάλει θέματα και τους έδιναν ένα ντοσιέ με σημειώσεις από αποκόμματα εφημερίδων που είχαν προταθεί θέματα! 

16 σχόλια:

  1. Εν πολλοίς συμφωνούμε σ όσα πολύ εύστοχα διατυπώνεις Μάκη! Ας ελπίσουμε , με αρχή την σημερινή εξέταση, να περάσουμε σε μια νέα εποχή ως προς τα θέματα των εξετάσεων! Το έχει ανάγκη το αντικείμενο μας άλλωστε, έχουμε εξοβελιστεί από επιστήμες υγείας και και με τη βούλα , η κατάργηση των εξετάσεων στη Β κλπ, μην τα απαριθμώ... εντύπωση μου προκαλεί η ανακοίνωση της ΕΜΕ και ο χαρακτηρισμός των θεμάτων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έχεις απόλυτα δίκαιο για τη θέση της ΕΜΕ. Θα το συμπληρώσω στην ανάρτηση και θα το σχολιάσω.

      Διαγραφή
  2. Θα έχουν όντως ενδιαφέρον οι οδηγίες και αν βαθμολογηθούν το ίδιο παντού η κατά κρίση. Επίσης ένα σχόλιο, δεν νοείται"πρόχειρη" γραφική. Και εκεί θα υπάρξει σύγχυση, πόσο κόβουμε, πόσο πρόχειρη πρέπει να είναι κλπ.. τέλος...
    τώρα που κόπασε η καταιγίδα, άρχισαν να εμφανίζονται και οι συνάδελφοι που έπιασαν κ δίδαξαν (μόνο αυτοί..) τα σημερινά θέματα. Ας τους εντοπίσουμε να ξέρουμε που θα απευθυνθούμε του χρόνου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Η διαφορά των φετινών θεμάτων με προηγούμενες χρονιές νομίζω το έδειξε το πρόσωπο των μαθητών.Αν και δυσκολεύτηκαν,άλλοι περισότερο ,άλλοι λιγότερο ελάχιστοι εξέφρασαν παράπονα για τα θέματα σε αντίθεση με άλλες χρονιές που πάντα είχαμε γκρίνιες,κλάματα και όλοι λέγαμε ότι είναι θέματα που περισσότερο απευθύνονταν σε καθηγητές παρά σε μαθητές!Καλό είναι αυτό να μην το ξεχνάμε και δεν θα πω ότι ήταν πιό εύκολα ή πιό δύσκολα αλλά αίσθησή μου είναι πως αν μη τι άλλο ήταν τα πιό ορθολογικά της δεκαετίας!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Τα πιο ορθολογικα θεματα. Αυτο τα λεει ολα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Λιγα σχολια και απο εμενα.Καταρχην η επιλογη του ορισμου της αντιστροφης σηκωνει κουβεντα...ειναι δυσκολο θεμα γενικα στα μαθηματικα και ειναι κριμα να ζητειται η παπαγαλια της εκφρασης της.Γνωμη μου ειναι οτι θα πρεπει σιγα σιγα να εκλειψουν οι ορισμοι,δεν εξυπηρετουν τιποτα,καλυτερα να δινονται μινι ερωτηματα-ασκησεις που θα ελεγχουν την κατανοηση των εννοιων.Τωρα η αληθεια ειναι χρησιμοποιηθηκαν αλγεβρικα τεχνασματα στα οποια δεν ειναι εξοικοιωμενοι οι περισσοτεροι μαθητες,ομως μπορει να χρησιμοποιηθει και το προσημο της 2ης παραγωγου απλα θελει πραξεις παραπανω.Για το αντιπαραδειγμα που σχολιασετε δε συμφωνω ειναι πολυ ευκολο επι τοπου να φτιαχτει μια δικλαδη για το σκοπο αυτο χωρις να σκεφτεις τιποτα αλλο.Γενικα μου φανηκαν λιγο μονοτονα τα θεματα αλλα σιγουρα πολυ προσιτα για το 14.Αυτονοητο ειναι οτι πρεπει να αναβαθμιστει το σχολειο,οι διδασκοντες,τα σχολικα βιβλια να αρχισει να αλλαζει λιγο η αντιμετωπιση των μαθητων για τα μαθηματικα.Δεν νομιζω οτι με το να πεφτει το επιπεδο των εξετασεων οτι λυνουμε το προβλημα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Καλημέρα και καλά αποτελέσματα σε όλα τα παιδιά.Στην κριτική των θεμάτων τώρα...Θα μείνω στις αντιδράσεις των παιδιών:χθες είδα παιδιά που δεν διαμαρτυρήθηκαν,που τα είχαν με τον εαυτό τους για τα λάθη τους,που ήταν ικανοποιημένα για την προσπάθεια τους.Αυτό για εμένα λέει πολλά από μόνο του για την ποιότητα των φετινών θεμάτων.Νομίζω ότι αν στο μέλλον χτίσουμε πάνω στην λογική των φετινών θεμάτων και διορθώσουμε τα λάθη(π.χ:τι θα πει πρόχειρη γραφική παράσταση;) θα αρχίσουμε μα ξανακερδιζουμε τα παιδιά στα μαθηματικά.Εύχομαι να γίνει αυτή η εξέταση η αρχή για την ανάταξη του μαθήματος που όλοι αγαπάμε και αγωνιζόμαστε.Καλά αποτελέσματα στα παιδιά και καλό καλοκαίρι σε όλους!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Μοριοδοτηση επίσημη που μπορούμε να δούμε;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Καλημερα και απο εμενα στην ομαδα! Πιστευω πως μετα απο τοσα χρονια ειδαμε ομορφα θεματα και ποιοτικα.Δεν τα συγκρινω με τις προηγουμενες χρονιες διοτι πιστευω οτι ειναι αλλης φιλοσοφιας.Κατα την γνωμη μου δεν ηταν ουτε ευκολα ουτε δυσκολα και ειχαν ενδιαφερον οπως και το Β4 που τα παιδια επρεπε να σκεφτουν μετατοπιση καμπυλης.Σιγουρα ηταν προσιτα (εγραφε και καποιος μεχρι το 15) και ειδαμε και ερωτηματα που ηθελαν σκεψη για τους πιο δυνατους...Ετσι πιστευω πως θα ξεχωρισει ο καλος απο τον αριστο.Γενικα παντως ομορφα θεματα και προσιτα.Θα ηθελα μονο την αποψη και των υπολοιπων για κατι..Πιστευω πως αντι να ζητουσε και στις τρεις ασκησεις ευρεση παραμετρων εστω στο ενα θεμα να ζητουσε ενα αλλο πρωτο ερωτημα μια αντιπαραγωγιση ας πουμε.Αυτα απο εμενα ,καλη συνεχεια και καλη δυναμη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Η αλήθεια είναι ότι περιμένουμε αγωνιωδώς να δούμε τι θα ληφθεί τελικά ως σωστό στα ερωτήματα θεωρίας. Συμφωνώ σχεδόν με όλα τα παραπάνω αλλά προσωπικά προβληματιζομαι για το που πάμε τελικά βλέποντας το επίπεδο των μαθητών να πέφτει ή να το θέσω πιο σωστά, το ενδιαφέρον των μαθητών για τα μαθηματικά να έχει μηδενιστεί σχεδόν στο μεγαλύτερο ποσοστό. Μήπως τελικά πληρώνουμε λάθη του παρελθόντος; βάτα μεν τα θέματα, πόσοι τελικά μπορούν να τα κατανοήσουν σε βάθος και να χειριστούν μαθηματικές έννοιες;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Καλημέρα στην παρέα. Φοβάμαι πως θα διαφωνήσω με αρκετούς συναδέλφους. Εγώ δεν θεωρώ πως τα θέματα ήταν βατά. Θεωρώ πως είχαν μεγάλη έκταση και δεν εξέταζαν βασικότατα κομμάτια της ύλης όπως ακρότατα-κυρτότητα-καμπή. Πιστεύω πως οι θεματοδότες απέτυχαν για άλλη μια φορά να πρωτοτυπήσουν συνολικά αφού οδήγησαν το μαθητή σε ένα εξαντλητικό τρίωρο γράψιμο χωρίς ανάσα.
    Πιο ειδικά:
    Το Θέμα Α παρουσίαζε ενδιαφέρον ως προς τη δομή του. Ο ορισμός της αντίστροφης συνάρτησης όμως έπρεπε να λείπει αφού δεν δίνεται επαρκώς ούτε στο σχολικό βιβλίο. Το ερώτημα Α5 επίσης θα έπρεπε να λείπει χάρην συντομίας χρόνου. Πιστεύω ότι υπήρχαν αρκετοί μαθητές που φάγαν κοντά στη μία ώρα μόνο για το Α θέμα. Όσον αφορά τα Σ-Λ, θεωρώ πως ορθώς ζητήθηκε αιτιολόγηση και πάντα πρέπει να ζητείται. Όσον αφορά το δεύτερο ερώτημα που αναφέρθηκε.. Θεωρώ μαθηματικώς μη επαρκή την αιτιολόγηση βάση της συνέχειας. Και αυτό γιατί η διατύπωση του ερωτήματος δεν αποκλείει αυτές τις συναρτήσεις. ΕΠΕΙΔΗ όμως όλοι μας ίσως έχουμε μαθητές που το έγραψαν αυτό και ξέρουμε πολύ καλά τι εννοούν θεωρώ πως πρέπει να υπάρξει επιείκια και να δωθούν όλες οι μονάδες. Όλες οι μονάδες επίσης πρέπει να δωθούν αν υπάρξει δικαιολόγηση μέσω σχήματος.
    Θέμα Β και Θέμα Γ. Μόνο εγώ πιστεύω ότι σε αυτά τα θέματα κατά το ήμισι εξετάζονται τα ίδια πράγματα; Μονοτονία-εύρεση παραμέτρων-σύνολο τιμών. Άνοστα ζητήματα δίχως βάθος, ειδικά δε στην περίπτωση της κλαδωτής, ίδιος κόπος επί 2. Το ερώτημα των γραφικών παραστάσεων στο Β4 γιατί ζητήθηκε..; μάλλον ως απόδειξη για το πόσο δε χρειάζεται η Άλγεβρα της Β Λυκείου για τους μαθητές των θετικών σπουδών που δεν την εξετάζονται στο τέλος; (διερωτώμαι..)
    Τέλος το Θέμα Δ θεωρώ πως ήταν αρκετά δύσκολο με εξαίρεση το Δ1. Το ολοκλήρωμα στο Δ2 αλλά και τα υπόλοιπα ερωτήματα θεωρώ πως λίγοι μαθητές είχαν το χρόνο να τα δουλέψουν επαρκώς και ακόμα λιγότεροι το έκαναν. Θεωρώ τέλος πως έπρεπε να λείπουν επίσης ένα ερώτημα απο το Γ θέμα, Γ3 ή Γ4 και ένα από το Δ, Δ3 ή Δ4 ώστε οι μαθητές να έχουν άνεση χρόνου να δουλέψουν τα υπόλοιπα ζητήματα.
    Συνολικά: Εκτιμώ πως θα υπάρξει και πάλι πολύ μεγάλο ποσοστό βαθμών κάτω από τη βάση. Ίσως κοντά στο 65-70%. Οι υπόλοιποι βαθμοί δε, πιστεύω θα διακυμανθούν προς τα πάνω. Όσον αφορά τις αντιδράσεις των μαθητών που αναφέρθηκε, σας παραπέμπω να δείτε και να συγκρίνετε τις αντιδράσεις που λέτε με αυτές των μαθητών στα Αρχαία οι οποίες όντως αντανακλούν θέματα βατά και αναμενόμενα.
    Το ζήτημα όμως είναι γιατί τέτοια θέματα; Αυτό είναι κάτι που προσωπικά με απασχολεί πολύ τα τελευταία 4-5 χρόνια, ειδικά μετά τα θέματα του 2015. Γνώμη μου είναι ότι μεταξύ μας υπάρχει μεγάλος ανταγωνισμός. Και όταν λέω μεταξύ μας εννοώ, φροντιστηριακοί όμιλοι, οεφε, σύμβουλοι, σχολεία, ακόμη και blogs. Θεωρώ πως υπάρχει μία περιρρέουσα αντίληψη, ότι όποιος ζητήσει πιο "ψαγμένα" ή "δύσκολα" θέματα στα διαγωνίσματά του είναι και καλύτερος ή κάνει καλύτερη δουλειά. Αυτό καίει πολλά θέματα και στο τέλος κάθε χρονιάς η φαρέτρα των θεματοδοτών είναι τελείως άδεια. Πως θα γίνει η "διαλογή" των μαθητών τότε; Με ότι περίσσεψε. Κακά θέματα, λεπτομέρειες του βιβλίου, άνοστα ερωτήματα που κρίνουν το μαθητή βάση της απόδοσης του υπό συνθήκες ασφικτικής χρονικής πίεσης και όχι με βάση την κριτική του σκέψη. Και ειλικρινά το θέμα αυτό έχει φτάσει σε ένα σημείο που δεν υπάρχει περίπτωση να αλλάξει αν δεν αλλάξει ριζικά ο τρόπος εξέτασης αυτού του μαθήματος.
    Καλή συνέχεια σε όλα τα παιδιά, καλές επιδόσεις να έχουν και καλή δύναμη σε όλους τους βαθμολογητές. Ας μη ξεχνούν πως διορθώνουν γραπτά παιδιών και όχι συναδέλφων καθηγητών!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Να περιμένουμε κάποια ανάρτηση με την μοριοδοτηση από βαθμολογίκα κέντρα;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Καλησπέρα έχουμε δει και όμορφα θέματα στις πανελλήνιες.Τα συγκεκριμένα για μένα είναι ότι ποιο ανοστο,τα σώνει λίγο το πολύ καλό Α θέμα (επιτέλους αιτιολόγηση στο σωστό λάθος,μαθηματικά σημαίνει απόδειξη). Διαφωνώ με τον Μάκη για συνωστισμό στην βαθμολογία 90-100 το Δ4 πόσοι από μας θα το λύναμε ως μαθητες;;.Ο σχολιασμός της ΕΜΕ με βρίσκει σύμφωνο ως προς την δυσκολια και μόνο.Τα πεπραγμένα τους για την επιστήμη των μαθηματικών άλλωστε είναι τελευταία μόνο ο σχολιασμός.Με εκτίμηση για την πολύ καλή δουλειά που κάνετε στο site.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Εγώ θα πω και κάτι άλλο ,είτε εύκολα θέματα πέσουν είτε δύσκολα ο αριθμός των εισαχθέων σε μιά σχολή δεν αλλάζει!Τα θέματα είναι ίδια γιά όλους.Το σωστό όμως είναι να μπαίνουν θέματα τέτοια ώστε να μην αποτελούν τρόμο στους μαθητές και αποστροφή για τα μαθηματικά για τους επόμενους.Εμείς οι μαθηματικοί λοιπόν μην προσπαθούμε μόνοι μας να βγάζουμε τα μάτια μας.Νομίζω πως τα φετινά θέματα δεν το κάνουν αυτό!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Μαθητής ΕΠΑΛ εδώ.. Στο όριο συγκεκριμένα ολη την μεθοδολογία σωστη ,μια απροσεξία και λαθος υπολογισμό στο τέλος. Δηλαδή εχω ολο το όριο σωστό μονο την πράξη λάθος απο απροσεξία θα μου κοπή ολο το ερώτημα η το πολυ μια μονάδα;... Επιπλέον αν σε μια άσκηση ειναι σωστή ολη η μεθοδολογία αλλα στο τέλος λάθος πράξη κόβουν ολο το ερωτημα ή 0.5-1 μονάδα;... Ευχαριστώ!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Εκτιμάμε τους ανθρώπους που σέβονται τους συνομιλητές τους και διδάσκουν ήθος από τα πληκτρολόγιά τους.

Το lisari είναι χώρος που ενώνει φωνές, κάνει τις διαφορετικές δυνάμεις ομόρροπες.

Είναι εδώ για να ενώσει τους μαθηματικούς και να εκφραστούν μέσα από ένα μέσο. Επομένως, οι αντεγκλήσεις και οι προσβολές δεν μας τιμούν και δεν βοηθούν το σκοπό του εγχειρήματος.

Σας ευχαριστούμε για τη συμμετοχή και το ήθος σας!

Μάκης Χατζόπουλος