Σελίδες

Τετάρτη 28 Μαΐου 2014

Πανελλαδικές Εξετάσεις 2014- Οnline ενημέρωση - Μαθηματικά Γενικής Παιδείας

Όπως κάθε χρόνο έτσι και φέτος είμαστε μαζί σας και θα μοιραστούμε την αγωνία σας λίγο πριν τις εξετάσεις. Μια αγχολυτική διαδικασία που πιο πολύ γίνεται να μαζευτεί η παρέα του blog και να ανταλλάξουμε απόψεις. Επίσης, εδώ θα συγκεντρώσουμε όλα τα αρχεία που αναρτήσαμε όλο το χρόνο για τα Μαθηματικά Γενικής Παιδείας. Δεν θα ξεχάσουμε να κάνουμε τις γνωστές μας προβλέψεις, να υπενθυμίσουμε βασικές έννοιες, ασκήσεις και σκέψεις. 

Μετράμε ήδη αντίστροφα, οπότε ετοιμαζόμαστε και φέτος να καλύψουμε ζωντανά  την διαδικασία των Πανελλαδικών Εξετάσεων 2014 στο μάθημα της Γενικής Παιδείας.


Το Καφενείο των Μαθηματικών άνοιξε από τώρα και θα διανυκτερεύει...
Την Πέμπτη το βράδυ (μετά τις 22:00) θα δοθούν εκατέρωθεν τα SOS θέματα, όπως συνηθίζουν να λένε οι μαθητές. Φυσικά και δεν υπάρχουν τέτοια θέματα (εξού και ο τίτλος), γίνεται πιο πολύ να τσεκάρουμε τις γνώσεις μας, να δώσουμε αφορμή για ένα τελευταίο έλεγχο. Η αγωνία των μαθητών είναι γνωστή, όμως λίγοι γνωρίζουν ότι οι καθηγητές αγωνιούν εξίσου, ίσως και περισσότερο. Το βάρος στους ώμους μας είναι διπλό και μας βαραίνει όλο και πιο πολύ όσο περνάει η ώρα...ας το μοιραστούμε!

Πριν τις Εξετάσεις...
Εδώ δίνουμε τις σκέψεις μας, εδώ δίνουμε τα SOS! 

Μια έμπνευση, σε συνδυασμό με λογική και εμπειρία, την μοιράζομαι πολύ νωρίς μαζί σας και ας εκτεθώ, έτσι και αλλιώς δεν θα είναι η πρώτη φορά!
  • Διαβάστε πολύ καλά τις ασκήσεις του βιβλίου. Θα έχουμε στροφή στο σχολικό βιβλίο.
  • Διαβάστε πολύ καλά τα θέματα των προηγούμενων εξετάσεων, κυρίως επαναληπτικών
  • Πιστεύω ότι τα θέματα θα είναι εύκολα, θα θυμίζουν τα θέματα εξετάσεων, πριν το 2011.

Θεωρία
Οι αποδείξεις τις Στατιστικής, οι ιδιότητες της σχετικής συχνότητας κυρίως... δεν αποκλείω και την έκπληξη, να πέσει δεύτερη συνεχόμενη χρονιά η απόδειξη (x)' =1.

Ορισμοί
1. Κυκλικό διάγραμμα και ο τύπος αi
2. Χρονόγραμμα
3. Στατιστική ομαλότητα ή νόμος των μεγάλων αριθμών

Σ-Λ
1. Δύο συμπληρωματικά ενδεχόμενα είναι ξένα μεταξύ τους  (Σ)
2. Αν δύο ενδεχόμενα Α και Β είναι ξένα μεταξύ τους, τότε και τα συμπληρωματικά τους Α' και Β' είναι ξένα μεταξύ τους.    (Λ)
3. (ημx)'=συνx    (Σ)

Ασκήσεις προτεινόμενες 
Δίνω το περσινό φυλλάδιο...




Μια ημέρα πριν ... Πανελλήνιες εξετάσεις 2014
Εδώ θα παραθέτουμε το υλικό που αφορά τις Πανελλήνιες εξετάσεις 2014 για το μάθημα των Μαθηματικών και στοιχείων Στατιστικής της Γ΄ Λυκείου. Λίγα και καλά... ό,τι προλάβουμε! 

Από Θεωρία πρέπει να ξέρω...
1) Θεωρία με μορφή ερωτήσεων
2) Το Α Θέμα
3) Σωστό - Λάθος


Διαγωνίσματα 
1) Από το Study4exams
2) Από τη Βαρβάκειο Σχολή
3) Θέματα Εξετάσεων 2000 - 2013 σε word
4) ΟΕΦΕ 2014 (αν και "καίγονται" μαζί με του 2013...)
5) Πουκαμισάς 2014
6) ΟΕΦΕ από 2003 - 2012

Επαναληπτικές ασκήσεις
1) Επαναληπτικές ασκήσεις από το βοήθημα του Γιώργου Μιχαηλίδη
2) 75 Επαναληπτικά Λυμένα Θέματα
3)100 Λυμένες Επαναληπτικές ασκήσεις

Ημέρα εξέτασης - Μετά τις 10:00
  • Θέματα: Δείτε επίσημα εδώ (από την ιστοσελίδα του Υπουργείου Παιδείας) των ημερήσιων και εδώ των εσπερινών.

  • Λύσεις δείτε εδώ (mathematica)
  • Σχολιασμός θεμάτων 
Τα θέματα ήταν απλά και κατανοητά, χωρίς ασάφειες και ιδιαίτερες δυσκολίες που τα καθιστούν πετυχημένα. Επιτέλους επέστρεψε το επίπεδο δυσκολίας στα Μαθηματικά Γενικής με αυτό που επικρατεί στα άλλα μαθήματα της Γενικής... Τέλος διαπιστώσαμε μία στροφή των θεμάτων στο σχολικό βιβλίο κάτι που το θεωρούμε ιδιαίτερα θετικό.

ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΤΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ
Τα θέματα στα Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής Γενικής Παιδείας σήμερα οι υποψήφιοι, είναι συμβατά με το χαρακτήρα ενός μαθήματος Γενικής Παιδείας. Υπάρχουν ερωτήματα τα οποία δίνουν τη δυνατότητα να ξεχωρίσουν οι μαθητές που είναι καλύτερα προετοιμασμένοι.

Θέμα Α
Θεωρία

Θέμα Β
Ελέγχει βασικές γνώσεις Στατιστικής.
Είναι παρόμοιο με άσκηση του Σχολικού Βιβλίου.

Θέμα Γ
Συνδυάζει βασικές γνώσεις Πιθανοτήτων και Ανάλυσης

Θέμα Δ
Συνδυάζει όλα τα κεφάλαια της διδακτέας ύλης.

ΓΕΝΙΚΑ ΣΧΟΛΙΑ
1. Τα ερωτήματα καλύπτουν το σύνολο της ύλης.
2. Παρουσιάζουν κλιμάκωση ως προς τη δυσκολία.
3. Τα θέματα είναι συμβατά με το χαρακτήρα ενός μαθήματος Γενικής Παιδείας. Υπάρχουν ερωτήματα τα οποία δίνουν τη δυνατότητα να ξεχωρίσουν οι μαθητές που είναι καλύτερα προετοιμασμένοι.

    98 σχόλια:

    1. Γεια σας..
      Είμαι μαθήτρια τεχνολογικής και αύριο δίνω Μαθηματικά..
      Είναι πιθανό να ζητηθεί ο ορισμός ραβδογράμματος,σημειογράμματος κλπ?
      Και η απόδειξη στην σελ.19 με την εφαπτομένη είναι μες την ύλη?
      Επίσης θεωρείτε πιθανό να πέσει γεωμετρική πρόοδος?
      Συγγνώμη για τις πολλές ερωτήσεις σας ευχαριστώ εκ των προτέρων για τις απαντήσεις!

      ΑπάντησηΔιαγραφή
    2. Τατιάνα καλό κουράγιο και καλή επιτυχία.Οτιδήποτε είναι εντός ύλης μπορεί να πέσει.'Εχουν βάλει σαν θεωρία το παράδειγμα που εχει πάνω από την διακύμανση,οπότε που δεν ήταν και πολύ αξιόλογο σαν θεωρία οπότε να είσαι προετοιμασμένη για τα πάντα.Η απόδειξη της σελ.19 δεν θεωρώ ότι είναι πιθανό να μπει γιατί δεν είναι και τόσο ξεκάθαρη σαν απόδειξη.Οι τύποι α.π και γ.π θεωρούνται γνωστοί από προηγούμενες τάξεις οπότε μπορεί να χρησιμοποιηθούν στις ασκήσεις.

      ΑπάντησηΔιαγραφή
    3. Σας ευχαριστώ πολύ για την απάντηση.

      ΑπάντησηΔιαγραφή
    4. Τατιάνα καλή επιτυχία! Νομίζω ότι έχεις διαβάσει πολύ καλά και έχεις το άγχος της τελευταίας στιγμής... όλα θα πάνε καλά, θα το θυμηθείς!

      Καλή επιτυχία και με καθαρό μυαλό.

      Lazaros63 σε ευχαριστώ για την υποστήριξη, συμφωνώ σε όλα.

      ΑπάντησηΔιαγραφή
    5. ποιες ειναι οι απαντησεις στα 3 Σ-λ που δωσατε??

      ΑπάντησηΔιαγραφή
    6. geia sas . eimai kai egw ipopsifios fetos . ti pithanotita exei na pesei kapoios orismos apo mesi timi, diamesos, CV , ktl . efxaristw

      ΑπάντησηΔιαγραφή
    7. geia sas dinw kai egw aurio mathimatika mhpws ginete na mas peite ta Σ/Λ an oxi twra ti wra??? kai ti pisteuete oti tha valoun 2,3 thema (apo poio kefalaio) euxaristw

      ΑπάντησηΔιαγραφή
    8. ΑΠΟΔΕΙΞΗ ΜΑΛΛΟΝ ΑΠΟ ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΕΣ ΟΡΙΣΜΟΙ ΑΥΞΟΥΣΑ ΦΘΙΝΟΥΣΑ ΜΕΓΙΣΤΟ ΕΛΕΧΙΣΤΟ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΣΤΑΘΜΙΚΟΣ ΜΕΣΟΣ ΚΑΙ CV (ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΤΟ ΑΠΟΛΥΤΟ ΤΗΣ ΜΕΣΗΣ ΤΙΜΗΣ Σ ΑΥΤΟ ΤΟΝ ΟΡΙΣΜΟ)

      ΑπάντησηΔιαγραφή
    9. ΔΕΙΤΕ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΞΗΣ: ΤΟ ΠΟΛΥΓΩΝΟ ΣΥΧΝΟΤΗΤΩΝ ΓΙΑ 5 ΚΛΑΣΕΙΣ ΟΡΙΖΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΙΣ y=x-1 y=4 και y=-x+13 (τραπεζιο) ΝΑ ΑΠΟΔΕΙΧΘΕΙ ΟΤΙ c=2 (Η ΔΙΑΦΟΡΑ ΤΩΝ ΣΗΜΕΙΩΝ ΤΟΜΗΣ ΜΕ ΤΟΥΣ ΑΞΟΝΕΣ ΔΙΑ 6 -5 ΚΛΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΜΙΣΗ ΠΡΙΝ ΜΙΣΗ ΜΕΤΑ) ΚΑΙ ν=16 (ΠΡΟΣΟΧΗ ΕΔΩ ΤΟ ΕΜΒΑΔΟ ΜΕ c=2 ΜΟΝΑΔΙΑΙΟ ΘΕΩΡΕΙΣ ΤΗΝ ΚΑΤΩ ΒΑΣΗ 6 ΟΣΑ ΚΑΙ ΤΑ C KAI OXI 12 ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΝΩ 2)...ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΘΕΛΩ ΝΑ ΑΓΧΩΣΩ ΚΑΝΕΝΑΝ ΤΟ ΕΙΔΑ ΣΑΝ ΘΕΜΑ ΚΑΙ ΜΟΥ ΑΡΕΣΕ
      ΚΑΛΟ ΒΡΑΔΙ ΚΑΙ ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ

      ΑπάντησηΔιαγραφή
    10. Παιδιά ψυχραιμία και όλα θα πάνε καλά.Νομίζω ότι οι υποψήφιοι της παρέας πρέπει να κλείσουν τα βιβλία και να χαλαρώσουν.Από την αρχή της χρονιάς έχω ένα προαίσθημα(ή μάλλον ευσεβή πόθο μετά τα περσινά θέματα)ότι φέτος θα έχουμε εύκολα μαθηματικά γενικής.Οι φίλοι του blog τι λένε;

      ΑπάντησηΔιαγραφή
    11. ΛΑΖΑΡΕ ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ ΜΑΛΛΟΝ ΕΧΕΙΣ ΔΙΚΙΟ ΑΛΛΩΣΤΕ ΕΙΝΑΙ ΑΔΙΚΟ ΝΑ ΜΠΟΥΝ ΔΥΣΚΟΛΑ ΘΕΜΑΤΑ ΣΕ ΜΑΘΗΜΑ ΠΟΥ ΔΙΔΑΣΚΕΤΑΙ ΣΕ ΤΜΗΜΑΤΑ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΟΥ 3-4 ΜΑΘΗΤΕΣ ΕΙΝΑΙ ΥΠΟΨΗΦΙΟΙ ΚΑΙ 10-15 ΑΔΙΑΦΟΡΟΙ ΜΙΑΣ ΚΑΙ ΤΟ ΕΞΕΤΑΖΟΝΤΑΙ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΑ.ΑΥΤΕΣ ΤΙΣ ΜΙΚΡΕΣ ΑΛΛΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΕΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ ΛΕΠΤΟΜΕΡΙΕΣ ΟΙ ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΙΣ ΛΑΜΒΑΝΟΥΝ ΣΟΒΑΡΑ ΥΠ ΟΨΙΝ

      ΑπάντησηΔιαγραφή
    12. kanenas diaxeirisths re paidia na mas pei thn gnwmh toy estw ti pisteuei gia thn thewria ti na koitajoume prin kleisoume???

      ΑπάντησηΔιαγραφή
    13. Ανδρέα, νομίζω οτι θα πέσει θεωρία από πιθανότητες ( αξιωματικός ορισμός πιθανότητας ) και κάποιος από τους κανόνες παραγώγησης!Ελπίζω να πέσουν αυτά οπότε θα χρωστάς κέρασμα!!!!!!Χα,χα,χα!!!!!

      ΑπάντησηΔιαγραφή
    14. koitaje ton jerw alla oxi akrivws etci opws ton leei mesa alla eisai swsto etci opws to lew dn vgazei px allo nohma an pesei dn tha ton grapsoun poloi na to jereis!

      ΑπάντησηΔιαγραφή
    15. Μάκη φαντάζομαι πως αύριο βράδυ θα έχουμε σχολιασμό θεμάτων και ανταλλαγή απόψεων όπως πέρσι ή μήπως όχι;

      ΑπάντησηΔιαγραφή
    16. θα προτεινα στους υποψηφιους να πανε για υπνο... ο ξεκουραστος αγωνιζεται καλυτερα παντα! το άγχος αυριο να το μετατρέψετε σε εγρηγορση! αυτο να γινει και τροπος ζωής, θα σας ωφελησει περισσότερο μακροπρόθεσμα... όσο για το τί πιστεύουμε, οι καθηγητές, για τα αυριανά θέματα μονο τζόγος είναι. Μην το δέσετε ότι, ότι λεμε εδω μέσα ειναι σίγουρο θέμα... Ο σωστά προετοιμασμενος θα γράψει αυριο. Καλή τύχη στους υποψηφίους, υπομονή στους καθηγητές τους.
      Αλλά για να ποντάρω κι εγώ με τη σειρά μου... αποδειξη από το πρώτο κεφάλαιο, ερώτηση θεωρίας απο στατιστική, άσκηση όπως του σχολικού βιβλίου να δίνονται στοιχεία στατιστικού πίνακα με περιγραφη, συνδιασμός ανάλυσης-πιθανοτητες ίσως και με χρήση Vieta και γιατι όχι άσκηση με χρήση των ιδιοτήτων του αθροίσματος Σ για μέση τιμή, διακύμανση...
      Θα δείξει αυριο...

      ΑπάντησηΔιαγραφή
    17. Νίκο καλησπέρα.Συμφωνώ για άσκηση στατιστικής χρησιμοποιώντας ιδιότητες του Σ και μάλιστα τον τύπο με το Σχ2 και την διακύμανση και την μέση τιμή....

      ΑπάντησηΔιαγραφή
    18. Παρατηρώ ότι φέτος η κουβέντα δεν έχει τόσο μεγάλη συμμετοχή όπως πέρσι.Τι έγινε φέτος,όλοι πήγαν για ύπνο νωρίς;

      ΑπάντησηΔιαγραφή
    19. @lazaros : μας έφαγε η τράπεζα θεμάτων της Α φέτος. Καλή επιτυχία σε όλους, μαθητές και καθηγητές!

      ΑπάντησηΔιαγραφή
    20. Eρώτηση για όλους τους συναδέλφους;τα θέματα της τράπεζας στην γεωμετρία τα λύσατε;Εγώ στο φροντιστήριο πρόλαβα να ασχοληθώ μόνο με άλγεβρα.Τι επίπεδο δυσκολίας υπάρχει;Καλή δύναμη σε όλους μας...

      ΑπάντησηΔιαγραφή
    21. Μάκη μπράβο για την προσπάθεια που κάνεις. Καλή τύχη και επιτυχία σε όλους.

      ΑπάντησηΔιαγραφή
    22. Φέτος δεν ήθελα να συμμετέχω, άφησα την κουβέντα ελεύθερη, να την κατευθύνεται εσείς... Εγώ τοποθετήθηκα δημόσια λίγο πριν τις 22:00, οπότε ότι και να πω μετά είναι περιττό.

      Και εγώ θεωρώ ότι ο αξιωματικός ορισμός της Πιθανότητας είναι πολύ πιθανόν να το δούμε αύριο (δηλαδή σήμερα)...

      Όντως Nik μας έφαγε η Τράπεζα θεμάτων και μας ξεζούμισε...

      Λάζαρε τα SOS φέτος τα έβαλα πολύ νωρίς και δεν συμμετείχα στην κουβέντα όπως πέρυσι. Θέλω να εξηγήσω ότι τα SOS τα δίνω αργά όχι για να σας ταλαιπωρώ, αλλά για να έχει μπει η επιτροπή εξετάσεων στην αίθουσα.

      Η συζήτηση θα συνεχιστεί και την Πέμπτη όλη την ημέρα, ιδίως αν έχουμε κάποιο απρόοπτο, κάτι που δεν νομίζω...

      Καλή επιτυχία σε όλους, αλλά πιο πολύ σε αυτούς που κόπιασαν, προσπάθησαν, μόχθησαν, έψαξαν, διάβασαν, εξαντλήθηκαν....

      Σας ευχαριστώ όλους σας για την συμμετοχή σας!!!

      ΑπάντησηΔιαγραφή
    23. Για τα θέματα Γεωμετρίας δες εδώ http://www.mathematica.gr/forum/viewtopic.php?f=142&t=44444. Κάποια (τέταρτα) θέματα που είδα και έλυσα είναι μέτριας δυσκολίας. Τα περισσότερα δεύτερα θέματα είναι απλά. Γενικά τα θέματα δε ξεφεύγουν και αφορούν βασικές γνώσεις!

      ΑπάντησηΔιαγραφή
    24. Lazaros και Χρήστο ας μην μπερδεύουμε τα θέματα, ας μιλήσουμε για τα Μαθηματικά Γενικής που ξημερώνει, τι λέτε;; Όσο για την Τράπεζα, το έχει το όνομα να μας δυσκολεύει, έχουμε μέρες να τα πούμε.

      ΑπάντησηΔιαγραφή
    25. Καλή επιτυχία σε όλα τα παιδιά!

      ΑπάντησηΔιαγραφή
    26. Σε αναμονή να ανακοινώσουμε τα θέματα... νομίζω ότι θα είμαστε από τους πρώτους που θα τα ανακοινώσουμε!

      Φυσικά θα περιμένουμε τις επίσημες παραπομπές και μετά θα αναρτηθούν και εδώ, γιατί συνήθως η σελίδα του Υπουργείου πέφτει...

      ΑπάντησηΔιαγραφή
    27. Καλημέρα σε όλους και καλή επιτυχία στα παιδιά.Είμαι περίεργος για το τί θα δούμε σήμερα,αλλά ελπίζω να μήν έχουμε απρόοπτα!Πάλι κατά τις 10 περιμένουμε θέματα;

      ΑπάντησηΔιαγραφή
    28. Καλήμερα κι από Κρήτη... σε αναμονή κι εμείς. Εύχομαι τα θέματα να είναι αντάξια των προσδοκιών μας και να είναι τέτοια ώστε να ξεχωρίζει ο μέτριος από τον καλό, κι ο καλός από τον καλύτερο...

      ΑπάντησηΔιαγραφή
    29. Επειδή είναι 4 τα μαθήματα λογικά θα βγουν πιο αργά από τις 10... πέρυσι πχ. άργησαν πάρα πολύ.

      ΑπάντησηΔιαγραφή
    30. Νομίζω ότι δεν αργήσουμε να τα δούμε... έχω μια μικρή αγωνία να δω τι έβαλαν φέτος.

      ΑπάντησηΔιαγραφή
    31. Το περιμέναμε ότι θα αργήσουν.... παιδιά μην ανησυχείτε, είναι εύκολα τα θέματα από ότι ακούγεται

      ΑπάντησηΔιαγραφή
    32. Συνάδελφος που τα έχει δει , τα χαρακτήρισε αρκετά εύκολα ( καμμία σχέση με τα θέματα του 2013 ) . Η ιστοσελίδα του υπουργείου έπεσε

      ΑπάντησηΔιαγραφή
    33. Νομίζω ότι έπεσα μέσα στην πρόβλεψη για εύκολα θέματα... ίδωμεν, ας μην πανηγυρίζουμε πρόωρα σαν τα κόμματα

      ΑπάντησηΔιαγραφή
    34. Όντως "Υπουργείο off"... ψιλοχαμός!!! (Μακάρι για τα παιδιά να είναι όντως αξιόλογα τα θέματα...)

      ΑπάντησηΔιαγραφή
    35. Και 240 online εδώ μέσα... Νέο Ρεκόρ!!!!!!

      ΑπάντησηΔιαγραφή
    36. Παιδιά μην ανησυχείτε που έπεσε το site του Υπουργείου, θα τα ανεβάσω άμεσα μόλις αναρτηθούν. Όντως έσπασαν όλα τα ρεκόρ οι online επισκέπτες

      ΑπάντησηΔιαγραφή
    37. Μα ποση αγωνια πια????Ας τα δωσουν να τα δουμε...!!!!!!!!

      ΑπάντησηΔιαγραφή
    38. Μάκη για να χαλαρώσουμε λίγο από την αγωνία . Φέτος θα τα δούμε μαζί με αυτά της Κατεύθυνσης

      ΑπάντησηΔιαγραφή
    39. ποσες μπαλες βγαινουν στο γ3??

      ΑπάντησηΔιαγραφή
    40. Στο Δ3 η πιθανότητα βγαίνει 0;

      ΑπάντησηΔιαγραφή
    41. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

      ΑπάντησηΔιαγραφή
    42. στο Δ θεμα η συνάρτηση της συνολικης επιφανειας δεν θα επρεπε να είναι Ε(χ)=-χ^2+20χ+100

      ΑπάντησηΔιαγραφή
    43. και εγω 13/15 γιατι ειναι ανισωση οποτε απο το πινακακι δεκτες ειναι (5,9) χωρις το 5 και το 9

      ΑπάντησηΔιαγραφή
    44. σωστα ανισωση ειναι και οχι εξισωση

      ΑπάντησηΔιαγραφή
    45. Δίνω λύσεις...

      Θέμα Γ
      Γ1) P(Π)=5/12
      Γ2) P(Γ)=7/12, Ρ(Δ)=5/12, Ρ(Ε)=7/12
      Γ3) Ν(Ω)=48

      ΘΕΜΑ Δ
      Δ2)α) απορρίπτεται η λύση s=0,5
      β) 5

      Δ3) Ρ=Ε(5) - Ε(9) = 125- 109 = 16 άρα το x ανήκει στο (5, 9), οπότε η πιθανότητα 13/15

      ΑπάντησηΔιαγραφή
    46. Δ2 β) η μέση τιμή των τετραγώνων είναι 68

      ΑπάντησηΔιαγραφή
    47. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

      ΑπάντησηΔιαγραφή
    48. Ανάρτησα και αναλυτικές λύσεις για το Γ και Δ, έτσι όπως προτάθηκαν από το mathematica.gr

      ΑπάντησηΔιαγραφή
    49. Προφανώς το Δ2β είναι 68 και όχι 5 που έγραψα πιο πάνω...

      ΑπάντησηΔιαγραφή
    50. Γράφαμε....

      "Μια έμπνευση, σε συνδυασμό με λογική και εμπειρία, την μοιράζομαι πολύ νωρίς μαζί σας και ας εκτεθώ, έτσι και αλλιώς δεν θα είναι η πρώτη φορά!

      Διαβάστε πολύ καλά τις ασκήσεις του βιβλίου. Θα έχουμε στροφή στο σχολικό βιβλίο.
      Διαβάστε πολύ καλά τα θέματα των προηγούμενων εξετάσεων, κυρίως επαναληπτικών
      Πιστεύω ότι τα θέματα θα είναι εύκολα, θα θυμίζουν τα θέματα εξετάσεων, πριν το 2011."

      Νομίζω ότι επιβεβαιωθήκαμε 100%!

      ΑπάντησηΔιαγραφή
    51. Ναι βρε Μάκη, και μας άγχωσες για λίγο...
      Τα θέματα ήταν μια χαρά. Θύμιζαν θέματα προ 3ετίας.
      Πιστεύω ότι έγραψαν καλά οι μαθητές σε γενικές γραμμές.

      ΑπάντησηΔιαγραφή
    52. Για το Δ2β!
      Πράγματι, η έμπνευση σου για εύκολα θέματα επιβεβαιώθηκε.
      Έχεις καμιά και για τη Δευτέρα...;

      ΑπάντησηΔιαγραφή
    53. Μάκη έγραφα σήμερα. Μόλις είδα το Θέμα Γ με τις μπάλες θυμήθηκα μια παρόμοια άσκηση του σχολικού (Ασκ.1,Σελ.144). Όντως έβαλαν και κάτι από το σχολικό βιβλίο. Κατά τα άλλα εκτός του Δ3 κανένα ερώτημα δεν παρουσίαζε ιδιαίτερη δυσκολία.

      ΑπάντησηΔιαγραφή
    54. μπορειτε να μ πειτε το αποτελεσμα στο β3 το β?

      ΑπάντησηΔιαγραφή
    55. Α, ναι έχεις δίκιο Μιχάλη, το έκανα το τυπογραφικό μου μέσα σε όλα!!

      Για την Δευτέρα; Θα μιλήσουμε σε ανάλογη ανάρτηση (χαχαχα)!

      Βασίλη καλά αποτελέσματα!!!! Όντως το Δ3 ήταν το πιο ζόρικο και έδινε 9 μόρια...

      ΑπάντησηΔιαγραφή
    56. Δεν πιστεύω στο Α3 να ήθελε και τα παραδείγματα? Μόνο τις πρώτες προτάσεις?

      ΑπάντησηΔιαγραφή
    57. στο Α.4.α ετσι οπως διατυπωνεται η φραση<< η παραγωγος της f' >> δεν ειναι σαν εννοει την f'' ? ή τουλαχιστον αυτο καταλαβαινω εγω.

      ΑπάντησηΔιαγραφή
    58. Καλησπέρα σε όλους σας, χωρίς εκπλήξεις τα θέματα σταΜαθηματικά Γενικής. Οι καλά προετοιμασμένοι και καλά δασκαλεμένοι, έγραψαν! Καλή επιτυχία και στα επόμενα.
      Κουράγιο και στα πρωτάκια του Λυκείου που έχουν και την τράπεζα θεμάτων! Εκπαιδευτικοί και γονείς είμαστε δίπλα τους!

      ΑπάντησηΔιαγραφή
    59. Όχι γιατί γράφει "... και η παράγωγό της.." και έτσι με τους δύο τόνους σώζεται το νόημα της πρότασης. Έτσι το έχει φυσικά και το βιβλίο.

      ΑπάντησηΔιαγραφή
    60. Χριστίνα όμορφο μήνυμα έστειλες σε όλους, ευχαριστούμε!

      ΑπάντησηΔιαγραφή
    61. Μάκη συγχαρητήρια για την έμπνευση ως προς τη στροφή στο σχολικό βιβλίο! Πιστεύω ότι κάτι ανάλογο θα δούμε και την Δευτέρα.

      ΑπάντησηΔιαγραφή
    62. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

      ΑπάντησηΔιαγραφή
    63. ναι δικιο εχεις,τωρα τον προσεξα το 2ο τονο

      ΑπάντησηΔιαγραφή
    64. Στην ερώτηση Α4 α η σωστή απάντηση είναι " Λάθος " αντί του Σωστού που έχετε δώσει
      διότι στην εκφώνηση λέει ότι " η παράγωγος της f ΄ διατηρεί σταθερό πρόσημο "

      ΑπάντησηΔιαγραφή
    65. νικο στην λεξη παράγωγο έχει δύο τόνους. η ίδια πρόταση είναι στο σχολικό βιβλίο σελ 40 κάτω κάτω στο σχόλιο

      ΑπάντησηΔιαγραφή
    66. Καλησπέρα. Για το Α4 κατά τη γνώμη μου ΕΠΙΒΑΛΛΕΤΑΙ είτε να δοθούν τα 2 μόρια και στο Σ και στο Λ είτε να μη ληφθεί καθόλου υπόψη, ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΣ από το αν υπάρχει αυτούσιο στο σχολικό βιβλίο.
      Θα μπορούσε να διατυπωθεί ξεκάθαρα με πολλούς άλλους τρόπους χωρίς να υπάρχει καμία αμφισβήτηση για το τι εννοεί.
      Ο δεύτερος τόνος ΔΕΝ σώζει το νόημα της πρότασης, αφού χρειαζόταν και ένα κόμμα, δηλ. " η παράγωγός της, f' ..." για να διευκρινίζει αυτό που θέλουν να πουν. (άποψη δύο φιλολόγων το προηγούμενο.)
      Γιατί λοιπόν, ο μαθητής να θεωρήσει ότι τους ξέφυγε το κόμμα και να μη θεωρήσει ότι τους ξέφυγε ο δεύτερος τόνος;

      ΑπάντησηΔιαγραφή
    67. Η ορθή απάντηση στο Α4) α), έτσι ακριβώς όπως αυτό διατυπώνεται, είναι κατά την γνώμη μου "ΛΑΘΟΣ", διότι τί σημαίνει ότι "η f ' διατηρεί πρόσημο εκατέρωθεν του Χο"; H f ' διατηρεί πρόσημο στα (α,Χο), (Χο,β) όπως ΜΑΛΛΟΝ ΕΝΝΟΟΥΝ και θέλουν να καταλάβει ο εξεταζόμενος, ή ότι διατηρεί πρόσημο σε "μικρή" περιοχή του Χο, π.χ. (Χο-δ, Χο+δ) γνήσιο υποσύνολο του (α,β); Πού λέει, ή από πού προκύπτει, ότι η έκφραση "διατηρεί πρόσημο εκατέρωθεν του Χο" ισχύει για ΟΛΑ τα σημεία του διαστήματος (α,β) εκτός του Χο; Νομίζω ότι για να είναι ορθή η απάντηση "ΣΩΣΤΟ", είτε θα πρέπει να λέει η εκφώνηση ότι η διατήρηση προσήμου της f ' ισχύει για όλα τα άλλα σημεία του διαστήματος (α,β) εκτός του Χο, είτε να λέει ότι "η f δεν παρουσιάζει ακρότατο στο Χο" . Ελπίζω ότι οι διορθωτές θα θεωρήσουν σωστές και τις απαντήσεις των εξεταζομένων που έγραψαν ως απάντηση "ΛΑΘΟΣ", αλλά και αυτών που έγραψαν "ΣΩΣΤΟ".

      Χρήστος, από Χανιά.

      ΑπάντησηΔιαγραφή
    68. Καλησπέρα στην ωραία παρέα του lisari.Νομίζω ότι σήμερα μετά από αρκετά χρόνια χαμογελάσαμε λιγάκι!Καλά αποτελέσματα και καλή συνέχεια σε όλα τα παιδιά και καλό κουράγιο σε όλους εμάς που προετοιμάζουμε τα παιδιά.Μάκη νομίζω ότι και εγώ έπεσα λίγο μέσα με τον κανόνα παραγώγισης και την Σχ2(Ανδρέα χρωστάς κέρασμα χαχα)!Πότε ξεκινάμε προβλέψεις για κατεύθυνση;

      ΑπάντησηΔιαγραφή
    69. Λάζαρε εννοείται ότι έπεσες μέσα στην θεωρία... εγώ πάλι;; Καμία σχέση, μόνο το κυκλικό διάγραμμα μας ξελάσπωσε...

      Παιδιά για το ερώτημα Σ - Λ.... απόψή μου, οτιδήποτε αναφέρει το βιβλίο, όσο λάθος και αν είναι, από τη στιγμή που οι μαθητές αυτό το βιβλίο διδάσκονται, σε αυτό εξετάζονται (όχι τις σημειώσεις του Χατζόπουλου ή το βιβλίο του Μπάρλα), νομίζω ότι η ερώτηση είναι ΣΩΣΤΗ και το βιβλίο παίρνει για άλλη μία φορά μηδέν.

      ΑπάντησηΔιαγραφή
    70. Μιά ερώτηση προς όλους:πως πήγαν τα παιδιά σας σήμερα;Είχατε ψηλές βαθμολογίες;

      ΑπάντησηΔιαγραφή
    71. Νομίζω ότι θα έχουμε πόλωση βαθμών μεταξύ 15 - 18... πήγαν καλά, όχι όμως άριστα (97 - 100) όπως νομίζουμε...

      ΑπάντησηΔιαγραφή
    72. Και εγώ αυτό πιστεύω.Οι πολύ ψηλές βαθμολογίες θα είναι σπάνιες και καθοριστικές για μαθητές με υψηλές βλέψεις.Πάντως Μάκη συνδυαστικά νομίζω πως στα θέματα είχαμε 75% επιτυχία!!!!!!!!!!!!!!!

      ΑπάντησηΔιαγραφή
    73. Ναι είχαν επιτυχία Λάζαρε και θα σου πω γιατί... είναι ίδιας δυσκολίας με τα άλλα μαθήματα της Γενικής Παιδείας, τώρα είναι δίκαιο το παιχνίδι, όχι πέρυσι...

      Αυτό πρέπει να προσπαθούν οι θεματοδότες, όταν στις άλλες 3 αίθουσες ετοιμάζονται θέματα και ξέρουν ότι το ποσοστό επιτυχίας θα παίξει στο 18 - 20....

      Οπότε δεν θα το παίξω απογοητευμένος και δύσκολο πεπόνι, μια χαρά ήταν τα θέματα, τέτοια θέλουμε...

      ΑπάντησηΔιαγραφή
    74. ρε παιδιά αυτή την τρίτη γράφω ιστορία τι να διαβάσω β γυμν παω

      ΑπάντησηΔιαγραφή
    75. Σπύρο εδώ μέσα μιλάμε μόνο για μαθηματικά... σε ευχαριστούμε και καλή επιτυχία στις εξετάσεις σου, είναι τιμητικό που προσπαθείς να πάρεις πληροφορίες για το άρτιο διάβασμά σου.

      ΑπάντησηΔιαγραφή
    76. Εγώ θέλω να κάνω μια ερώτηση στο θέμα Γ2 (με τις κόκκινες, κίτρινες κτλ μπάλες), για τον υπολογισμό των ενδεχομένων Δ και E.

      Αν κάποιος μαθητής πάρει τύπους De Morgan, φυσικά χωρίς απόδειξη, πόσα μόρια θα δίνατε; Υπενθυμίζω ότι το κάθε ενδεχόμενο έπαιρνε από 3 μονάδες...

      Υπάρχει λόγος που το ρωτάω...

      ΑπάντησηΔιαγραφή
    77. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.

      ΑπάντησηΔιαγραφή
    78. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

      ΑπάντησηΔιαγραφή

    Εκτιμάμε τους ανθρώπους που σέβονται τους συνομιλητές τους και διδάσκουν ήθος από τα πληκτρολόγιά τους.

    Το lisari είναι χώρος που ενώνει φωνές, κάνει τις διαφορετικές δυνάμεις ομόρροπες.

    Είναι εδώ για να ενώσει τους μαθηματικούς και να εκφραστούν μέσα από ένα μέσο. Επομένως, οι αντεγκλήσεις και οι προσβολές δεν μας τιμούν και δεν βοηθούν το σκοπό του εγχειρήματος.

    Σας ευχαριστούμε για τη συμμετοχή και το ήθος σας!

    Μάκης Χατζόπουλος