Σελίδες

Κυριακή 15 Μαρτίου 2020

Οδηγίες μελέτης για τους μαθητές του Λυκείου


Δεν έχω την ψευδαίσθηση ότι οι μαθητές του Γυμνασίου θα διαβάσουν μέχρι να ξανά ανοίξουν τα σχολεία. Οπότε θα δώσω οδηγίες για τους μαθητές του Λυκείου που οφείλουν να είναι σε εγρήγορση.

Αν οι μαθητές του Λυκείου σταματήσουν να ασχολούνται με τα μαθήματά τους και κυρίως με τα μαθηματικά, δυστυχώς θα ξεχάσουν αρκετά και θα γυρίσουν πολύ πίσω, θα ξεχάσουν αρκετές έννοιες και ο χρόνος για να επανέλθουν στην αρχική τους κατάσταση δεν θα φτάνει από τα τέλη Μαρτίου και μετά. Μην ξεχνάμε ότι θα μεσολαβήσει και το κλείσιμο των σχολείων για τις εορτές του Πάσχα άρα οι μαθητές θα βγουν ξανά από το ρυθμό τους. Άρα το πιο πιθανό είναι να έχουν ξεκινήσει τις διακοπές από τώρα! Ό,τι πιο καταστροφικό για το μαθητή…

Δεν ξεχνάμε ότι τα σχολεία έκλεισαν όχι για να ξεκουραστούμε, ούτε να κάνουμε διακοπές αλλά για να προστατευτούμε. Οφείλουμε να είμαστε τις περισσότερες ώρες στο σπίτι μας και γιατί όχι, να μελετούμε μαθηματικά!!


Οι παρακάτω προτάσεις είναι ενδεικτικές και ο κάθε μαθητής μπορεί να κάνει την επιλογή του. Στόχος είναι η μελέτη και η επαφή με τα βιβλία για να μη χαθεί η επαφή. 


Για περισσότερα νέα αρχεία Γυμνασίου - Λυκείου για το Σχολικό έτος 2019 - 20 πατήστε εδώ.


(νέο) Προς αποθήκευση:
Τελευταία ανανέωση: 13.3.2020
Γ΄ Λυκείου
1) Αρχικά κάνουμε μια καλή επανάληψη στα τετράδια μας (Σχολείου - Φροντιστηρίου – Ιδιαιτέρων) που είναι γραμμένη η θεωρία και οι ασκήσεις. Κανονικά πρέπει να τα ξέρουμε και να τα λύνουμε όλα αυτά που έχουμε σημειώσει. Προτείνω να διαβάζουμε από το τετράδιο που είναι γραμμένα τα πάντα. Επίσης είναι προτιμότερο η θεωρία να διαβάζεται από το σχολικό βιβλίο.

2) Ελέγχουμε τις γνώσεις μας στη θεωρία. Είναι μια άριστη ευκαιρία να διαβάσουμε τη θεωρία. Πώς την ελέγχουμε; Με τα τεστ αποκλειστικά στη θεωρία που θα βρείτε στο lisari!

3) Διαβάζουμε όλες τις ερωτήσεις κατανόησης του σχολικού βιβλίου. Προσοχή στις ερωτήσεις κατανόησης του 3ου κεφαλαίου που είναι αρκετές εκτός ύλης. Εδώ θα βρείτε τις επεξεργασμένες ερωτήσεις του σχολικού βιβλίου που είναι όλες ΕΝΤΟΣ ύλης!

4) Λύνουμε αρκετά διαγωνίσματα! Όσο περισσότερα τόσο καλύτερα! Μέσα από τα διαγωνίσματα ελέγχουμε τις γνώσεις στη θεωρία, σε μια απλή άσκηση και σε πιο απαιτητικές – σύνθετες ασκήσεις. Προπονούμαστε στον έλεγχο του χρόνου και της κούραση μας.

- Διαγώνισμα Γ Λυκείου, έως ασύμπτωτες 

-  Τα διαγωνίσματα προσομοίωσης από τα Ιδιωτικά σχολεία

- Διαγώνισμα εξοικείωσης περιόδου Ιανουαρίου 2020 από τα Εκπαιδευτήρια Δούκα

5) Τέλος, διαβάζουμε τις οδηγίες που έστειλε το Υπουργείο Παιδείας. Λογικά, τα περισσότερα είναι γραμμένα στο τετράδιο που έχετε τη θεωρία, ασκήσεις, παρατηρήσεις στη θεωρία κτλ. Βλέπουμε συμπληρωματικά και τα εξής αρχεία:

- Οι βασικές ανισότητες για τη Γ Λυκείου


Β Λυκείου

Άλγεβρα

1) Κάνουμε μια επανάληψη στη θεωρία. Διαβάζουμε όλη τη θεωρία για να θυμηθούμε τις έννοιες από το 1ο κεφάλαιο μέχρι το 4ο κεφάλαιο. Η επανάληψη στη θεωρία γίνεται για να λύσουμε πιο εύκολα τις ασκήσεις που θα ακολουθήσουν στο 2ο βήμα.

2) Η καλύτερη εξάσκηση στα μαθηματικά είναι η επίλυση των ασκήσεων! Από που; Μα από το σχολικό βιβλίο! Δεν θέλουμε κάτι περισσότερο από το να γνωρίζουμε τις ασκήσεις του σχολικού βιβλίου. Είναι μια διαδικασία που για τους περισσότερους είναι διασκεδαστική.

Προτεινόμενες ασκήσεις από το σχολικό βιβλίο είναι οι εξής: 

σελ. 21: Α1, Α3, Α7             σελ. 22: Β1, Β2, Β3, Β4, Β6          σελ. 23: Β7, Β9, Β12

σελ. 27: Α1. Α2                    σελ. 28: Β2, Β5                              σελ. 38 - 39: Α1 έως Α8

σελ. 45: Α1 έως Α3              σελ. 46: Α4, Α6                              σελ. 58: Α6 
σελ. 63: Α1 έως Α6              σελ. 63: Α10                                   σελ. 64: Α11 έως Α13 
σελ. 64: Β1, Β2                    σελ. 70: Α1 έως Α6                         σελ. 71: Β1 έως Β3
σελ. 81: Α1 έως Α5             σελ. 82: Α6, Β2                                σελ. 88: Α1 έως Α6
σελ. 88: Α8 έως Α12            σελ. 89: Β1, Β3, Β5                         σελ. 131: Α3 έως Α6

σελ. 132: Α7, Β1 έως Β5     σελ. 139: Α1, Α3, Α4, Α10              σελ. 140: Β3, Β4 

3) Λύνουμε τρία διαγωνίσματα. Η καλύτερη εξάσκηση και εξέταση όσων έχουμε διαβάσει.

4) Αν έχουμε φιλοδοξίες λύνουμε - διαβάζουμε τα εξής προτεινόμενα θέματα:

- Διαγωνίσματα α΄ φάσης 2020 από το lisari.blogspot.com


Κατεύθυνση

1) Διαβάζουμε θεωρία το 1ο και 2ο κεφάλαιο. Και εδώ έχουμε την ίδια λογική. Διαβάζουμε θεωρία για να θυμηθούμε τους τύπους που θα χρησιμοποιήσουμε στις ασκήσεις. Μένουμε λίγο παραπάνω στις αποδείξεις.

2) Λύνουμε ασκήσεις! Πολλές ασκήσεις! Κυρίως από το σχολικό βιβλίο. Έχουμε χρόνο να τις λύσουμε όλες. Έτσι και αλλιώς το σχολικό βιβλίο δεν έχει πάρα πολλές. Είναι ένας εφικτός στόχος. Άρα εδώ δεν θα δώσουμε προτεινόμενες ασκήσεις, αλλά θα προτρέψουμε τους μαθητές να τις δουν όλες!

3) Λύνουμε τα εξής προτεινόμενα θέματα - διαγωνίσματα:

- 257 ενδοσχολικά θέματα εξετάσεων για τη Β΄ Λυκείου Κατεύθυνσης


Α΄ Λυκείου

Άλγεβρα

1) Διαβάζουμε πάρα πολύ καλά τη θεωρία. Από το 1ο κεφάλαιο μέχρι το 4ο (ανισώσεις). Δίνουμε μεγάλη προσοχή στις αποδείξεις και στις παρατηρήσεις.

2)  Λύνουμε ασκήσεις από το σχολικό βιβλίο. Προτείνω τις εξής ασκήσεις να δούμε οπωσδήποτε:


σελ. 52: Α1 έως Α5                     σελ. 53: Β1 – Β4                  σελ. 59: Α1 έως Α3
σελ. 60: Α4 έως Α7                    σελ. 66: Α1 έως Α5               σελ. 67: Β2 – Β3
σελ. 74: Α1 έως Α9                    σελ. 83: Α1 έως Α3               σελ. 84: Α7 έως Α14
σελ. 85: Α15 –16 και Β6 –7 –8  σελ. 87: Α1 έως Α4               σελ. 93: Α1 έως Α4
σελ. 94: Α5 –έως Α15                σελ. 96: Β10                          σελ. 104: Α1 έως Α6 και Α8 – Α9
σελ. 105: Β1 – Β2


3) Βλέπουμε και τα εξής αρχεία, αν έχουμε χρόνο και διάθεση:  

- Διδακτικά σενάρια για την εξίσωση β΄ βαθμού

- Ασκήσεις σε όλα τα κεφάλαια για ΓΕΛ και εδώ για ΕΠΑΛ

- 318 ενδοσχολικά θέματα εξετάσεων για τη Α΄ Λυκείου Άλγεβρα

- Ένα πλήρες αρχείο στο Κεφάλαιο 3ο: Εξισώσεις

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Εκτιμάμε τους ανθρώπους που σέβονται τους συνομιλητές τους και διδάσκουν ήθος από τα πληκτρολόγιά τους.

Το lisari είναι χώρος που ενώνει φωνές, κάνει τις διαφορετικές δυνάμεις ομόρροπες.

Είναι εδώ για να ενώσει τους μαθηματικούς και να εκφραστούν μέσα από ένα μέσο. Επομένως, οι αντεγκλήσεις και οι προσβολές δεν μας τιμούν και δεν βοηθούν το σκοπό του εγχειρήματος.

Σας ευχαριστούμε για τη συμμετοχή και το ήθος σας!

Μάκης Χατζόπουλος