Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Πανελλαδικές Εξετάσεις ΕΠΑΛ 2021 - Θέματα - Απαντήσεις - Σχολιασμός

 

Τα link θα ενεργοποιηθούν την ώρα που δημοσιεύονται τα θέματα και οι λύσεις το γρηγορότερο δυνατό (πληκτρολογημένες) από τη lisari team.


1) Εκφωνήσεις θεμάτων ΕΠΑΛ 17/6/2021  

Ημερήσια: pdf word*

(από το site του Υπουργείου Παιδείας)

                                      * τα αρχεία word είναι μια προσφορά του Χρήστου Τσουκάτου

Σημείωση: Υπήρξε διευκρίνηση προς τα εξεταστικά κέντρα για το ερώτημα Γ3. Η διατύπωση "το πολύ 16 έτη υπηρεσίας" έγινε "λιγότερο από 16 έτη υπηρεσίας" αφού η λέξη "πολύ" περιέχει και την τιμή 16... 

2) Απαντήσεις από τη lisari team

Ημερήσια: pdf (ώρα 10:30!!)

Σημείωση: Η ομάδα προσφέρει σε ΌΛΑ τα βαθμολογικά κέντρα (Β.Κ) τις λύσεις σε word.


3) Σχολιασμός 

Τα θέματα ήταν πιο εύκολα από τα περσινά. Δεν είχαν δύσκολα ερωτήματα, εντάσεις, παγίδες ΑΝ κάποιος φυσικά είχε διαβάσει ανάλογα θέματα. 

Λογικά η έκφραση  "η γραφική παράσταση της f τέμνει τον άξονα x′x σε σημείο με τετμημένη ίση με 1" μπορεί να προβληματίσει τους υποψήφιους. 

Επίσης, η θεωρία με την (απόλυτη) συχνότητα δεν είναι από αυτές που αναμένουν οι μαθητές. Η έξυπνη ερώτηση είναι το Δ4, αλλά προκύπτει και αλγεβρικά. 

Αναμένουμε διάφορες βαθμολογίες και η εκτίμηση του μέσου όρου είναι μη προβλέψιμη! 


Αληθινό γεγονός

Μαθητής ενώ έχει πάρει τα θέματα κατά τις 9:20 το πρωί στο εξεταστικό κέντρο, βγαίνει κατά τις 10 που είναι η δυνατή αποχώρηση. Τον ρωτάει ο καθηγητής του: 

Καθηγητής: Γιατί βγήκες τόσο νωρίς; 

Μαθητής: "Εκεί θα έμενα δάσκαλε;" 

  

Σχόλια

  1. Καλή επιτυχία να έχουν όλα τα παιδιά! Γνωρίζετε αν έχουν δοθεί στην ώρα τους τα θέματα?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Εύχομαι κάθε μαθητής να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις των θεμάτων. Επιτυχία σε όλα τα παιδιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Το εξώφυλλο του ΕΠΑΛ πετυχημένο!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ανακοινώθηκαν!! Σε λίγο θα αναρτηθούν και οι λύσεις

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Τα θέματα θεωρώ πως απευθύνονται σε μαθητές που είχαν προετοιμαστεί καλά. Το Δ θέμα σίγουρα θα δυσκολέψει τους περισσότερους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Σημείωση: Υπήρξε διευκρίνηση προς τα εξεταστικά κέντρα για το ερώτημα Γ3. Η διατύπωση "το πολύ 16 έτη υπηρεσίας" έγινε "λιγότερο από 16 έτη υπηρεσίας" αφού η λέξη "πολύ" περιέχει και την τιμή 16...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Μαθήτρια μου που στοχεύει για 100% έλυσε το Δ4 με αντικατάσταση των τιμών Xα και Χβ, βρήκε τα αντίστοιχα yα και yβ και υπολόγισε τα εμβαδά ως τιμές. Πιστεύετε ότι υπάρχει κάποιος "περίεργος" εξεταστής που θα κόψει έστω και ένα μόριο, με την προϋπόθεση ότι όλες οι πράξεις είναι σωστές;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αποκλείεται...οτιδήποτε επιστημονικά τεκμηριωμένο είναι αποδεκτό. Θεωρώ ότι πάνω από τους μισούς μαθητές που το έλυσαν θα κάνανε αντικατάσταση παρά μονοτονία.

      Διαγραφή
    2. Έχει απαντήσει απολύτως σωστά!

      Διαγραφή
    3. Είναι ολόσωστη η λύση . . . Και κάτι για τους "περίεργους" εξεταστές... Οι βαθμολογητές κάνουν πρώτα ενημέρωαη, αποφασίζουν ποιές λύσεις θα θεωρήσουν σωστές (σύμφωνα με τις οδηγίες του υπουργείου) και προχωρούν στη βαθμολόγηση προσπαθώντας να είναι ακριβοδίκαιοι (ούτε να βοηθήσουν, ούτε να κόψουν χωρίς λόγο κάποια μόρια). Μην ξεχνάμε ότι και αυτοί άνθρωποι είναι, με μαθητές τους διαγωνιζόμενους και δικά τους παιδιά που πέρασαν από το "καμίνι" των εξετάσεων...

      Διαγραφή
    4. Πρέπει να εμπιστευτείτε τους βαθμολογητές, είναι καλοί άνθρωποι και κάνουν άριστα τη δουλειά τους. Όταν έχουν μια διαφορετική λύση ασχολούνται πάρα πολλές ώρες μέχρι να διαπιστώσουν ΑΝ είναι ορθή. Οπότε κανένας φόβος ΑΝ τα έχετε γράψει όλα σωστά.

      Διαγραφή
  8. Αναφορικά με το Δ4. Δεν υπάρχει κανένας λόγος να θεωρηθεί ότι ο μαθητής που υπολόγισε τα εμβαδα με απλές πράξεις και διαπίστωσε τη σωστή διάταξη, δεν έχει απάντησει σωστά…!!! Στις προτεινόμενες απαντήσεις θα πρέπει να δώσετε και αυτή την εναλλακτική απάντηση!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Φέτος στο ΕΠΑΛ τα θέματα ήταν εύκολα,αναμένεται μεγάλη άνοδος βάσεων αν κρίνω από τα 2 πρώτα μαθήματα.θεωρω ότι ένας περσινός μαθητής του 16 φέτος έγραφε σίγουρα 2 μονάδες πάνω

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Το σκεφτόμαστε σαν καθηγητές και όχι σαν μαθητές !
    Στο Δ1 πόσοι ΜΑΘΗΤΕΣ ΕΠΑΛ νομίζετε ότι θα απάντησαν σωστά στο πεδίο ορισμού ;
    Πώς θα βαθμολογηθούν αυτοί που λανθασμένα θεώρησαν πως είναι όλο το R , αλλά έχουν κάνει σωστά την μελέτη σε αυτό ;
    Προσωπική μου άποψη ότι όταν δίνεται ο τύπος πρέπει να δίνεται και το πεδίο ορισμού.
    Σκέψη : Μήπως υπήρχε άλλη διατύπωση στο Δ1 η οποία άλλαξε τελευταία στιγμή;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το πεδίο ορισμού θα πιάσει τις μισές μονάδες από το θέμα πιστεύετε?

      Διαγραφή
    2. Το πεδίο ορισμού έπαιρνε ακριβώς τις μισές μονάδες.

      Διαγραφή
  11. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Τα φετινά θέματα των μαθηματικών για τα ΕΠΑΛ χαρακτηρίζονται βατά, αν εξαιρέσουμε δύο ερωτήματα στο θέμα Δ.
    Στο θέμα Α (θεωρία) η απόδειξη, ο ορισμός και οι ερωτήσεις κλειστού τύπου (Σωστό – Λάθος και συμπλήρωσης κενών) που ζητήθηκαν δεν είχαν κάποια ιδιαίτερη δυσκολία.
    Στο θέμα Β, τα ερωτήματα ήταν σαφή, απλά και χωρίς δύσκολες πράξεις.
    Το θέμα Γ ήρθε σωστά και έγκαιρα μία διόρθωση από την επιτροπή. Το θέμα της στατιστικής ήταν κι αυτό απλό, με συνηθισμένες ερωτήσεις και απλές πράξεις. Το ερώτημα Γ4 απαιτούσε τη γνώση μιας (σημαντικής) λεπτομέρειας από τη θεωρία, αλλά βαθμολογούνταν μόνο με 3 μόρια.
    Το Δ1 ήταν σαφώς το πιο δύσκολο θέμα των φετινών εξετάσεων. Απαιτούσε καλή γνώση γεωμετρίας και σωστή κατανόηση του προβλήματος. Ακόμα κι αν κάποιος μαθητής αδυνατούσε να απαντήσει το ερώτημα αυτό, μπορούσε με σχετική ευκολία να γράψει τα ερωτήματα Δ2 και Δ3 που απαιτούσαν βασικές δεξιότητες χωρίς και πάλι να χρειάζονται απαιτητικές πράξεις (κάτι που δυσκολεύει τους μαθητές των ΕΠΑΛ). Το ερώτημα Δ4 είχε κάποια δυσκολία αν και παρόμοια ερωτήματα έχουν ζητηθεί κι άλλες φορές τα τελευταία χρόνια και αρκετοί μαθητές ήταν εξοικειωμένοι μ’ αυτά.
    Τα θέματα, συγκριτικά με πέρυσι, ήταν ελαφρώς ευκολότερα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Καλημέρα.
    Αν στο Γ4 ένας μαθητής υπολογίσει το εμβαδό με πρακτικό τρόπο (άθροισμα εμβαδών 2 τριγώνων και 3 τραπεζίων) βρίσκει 4. Η θεωρία όμως λέει 1. Πόσες μονάδες πρέπει να πάρει ο μαθητής;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Θα θεωρηθεί λανθασμένη για 2 λόγους :

      1. δεν γνωρίζει την θεωρία σελίδα 74 σχολικού βιβλίου , που ορίζει εμβαδόν =1

      2. δεν γνωρίζει την θεωρία σελίδα 73 σχολικού βιβλίου , που ορίζει εμβαδόν του κάθε ορθογωνίου ίσο με την σχετική συχνότητα της αντίστοιχης κλάσης , άρα έχει κάνει λάθος στον υπολογισμό των εμβαδών

      Διαγραφή
    2. Στη σελίδα 73 το βιβλίο αναφέρει ότι, το εμβαδό κάθε ορθογωνίου είναι ίσο με τη συχνότητα της αντίστοιχης κλάσης και όχι με τη σχετική συχνότητα.

      Διαγραφή
    3. Εάν προσέξετε στο τέλος της 73 και αρχή της 74 σελίδας του σχολικού βιβλίου
      αναφέρει με ανάλογο τρόπο δουλεύουμε και στις σχετικές συχνότητες.

      Διαγραφή
    4. Το ξαναβλέπω. Μιλάει για ορθογώνια πλάτους c (πλάτος κλάσης) και ύψος ίσο με τη συχνότητα. Άρα το εμβαδό κάθε ορθογωνίου είναι c*νi.
      Όλα τα παραπάνω πόσο ευνόητα είναι για έναν μαθητή ΕΠΑΛ;

      Διαγραφή
    5. Εάν προσέξετε καλύτερα , το εμβαδόν κάθε ορθογωνίου είναι ίσο με vi
      (και με fi στην περίπτωση των σχετικλων συχνοτήτων).

      Διαγραφή
  15. αν κάποιος μαθητής γράψει μόνο 0<χ<40 χωρίς αιτιολόγηση παίρνει κάποια μόρια?

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Εκτιμάμε τους ανθρώπους που σέβονται τους συνομιλητές τους και διδάσκουν ήθος από τα πληκτρολόγιά τους.

Το lisari είναι χώρος που ενώνει φωνές, κάνει τις διαφορετικές δυνάμεις ομόρροπες.

Είναι εδώ για να ενώσει τους μαθηματικούς και να εκφραστούν μέσα από ένα μέσο. Επομένως, οι αντεγκλήσεις και οι προσβολές δεν μας τιμούν και δεν βοηθούν το σκοπό του εγχειρήματος.

Σας ευχαριστούμε για τη συμμετοχή και το ήθος σας!

Μάκης Χατζόπουλος

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

71 νέα θέματα (προβλήματα) προστέθηκαν στην Τράπεζα Θεμάτων Άλγεβρα Α΄ Λυκείου

Όπως είχε προαναγγείλει η Υπουργός Παιδείας, στις 24/9/2025 προστέθηκαν 71 νέα θέματα στην Τράπεζα Θεμάτων στο μάθημα της Άλγεβρας Α΄ Γενικού Λυκείου.  Τα συνολικά θέματα της Άλγεβρας Α΄ Λυκείου που έχουν αναρτηθεί στην Τράπεζα θεμάτων είναι 469. Τα θέματα είναι προβλήματα και θυμίζουν το στυλ του Ι.Β.  Δείτε τα 71 θέματα  πατώντας εδώ (τράπεζα θεμάτων από το επίσημο site του Ι.Ε.Π.). Για να κατεβάσετε όλα τα νέα αρχεία σε word (εκφωνήσεις) με ένα κλικ πατήστε εδώ.  Επιμέλεια : Ιορδάνης Κοσόγλου (lisari team) Για να κατεβάσετε όλα τα νέα αρχεία σε word (+ απαντήσεις) με ένα κλικ πατήστε εδώ.  Επιμέλεια : Τάκης Τσακαλάκος (lisari team) Σχολιασμός Ένας πρώτος σχολιασμός:  1) Αλλάζει το στυλ και το ύφος των θεμάτων της Τράπεζας θεμάτων... γιατί;  2) Ποιος έχει την ευθύνη των θεμάτων; Στα προηγούμενα γνωρίζουμε ποιοι ήταν θεματοδότες. Δεν έγινε από το Ι.Ε.Π. ποτέ ανοικτή πρόσκληση προς ενδιαφερόμενους.  3) Δεν είναι μετρήσιμα τα θέματα... πώς θα βαθ...

Μαθηματικά Α' Γυμνασίου: Φύλλα εργασίας στο 1ο κεφάλαιο

126.243  κλικ, 20 σχόλια και συνεχίζει να μονοπωλεί το ενδιαφέρον σας! Ένα φυλλάδιο που είχα παρουσιάσει στους μαθητές του 6ου Γυμνάσιου Ιλίου περίπου πριν δεκατέσσερα χρόνια (2008) παρόλα αυτά στην αρχή κάθε σχολικής χρονιάς το αρχείο αυτό είναι πρώτο στις εμφανίσεις! Ένα αρχείο που το αγαπήσατε! Το ανανεώσαμε λίγο και το αναρτούμε εκ νέου. Παρουσιάζει το πρώτο κεφάλαιο της Α΄ τάξης με θεωρία και ασκήσεις. Περιέχει 13 υποδειγματικά φύλλα εργασίας που θα τα αγαπήσουν οι μαθητές! Τελευταία ενημέρωση: 20/9/2022 Για απευθείας αποθήκευση πατήστε εδώ. Κεφάλαιο 1ο - Φύλλα εργασίας 1 μέχρι 13 from Μάκης Χατζόπουλος

Νέες οδηγίες διδασκαλίας Μαθηματικών για όλες τις τάξεις Γυμνασίου σχολικό έτος 2025 - 26

 Δείτε τις νέες οδηγίες διδασκαλίας που μοιράστηκαν στα σχολεία το Υπουργείο Παιδείας για το σχολικό έτος 2025 - 26 στα Γυμνάσια. Οι οδηγίες έχουν αλλάξει αρκετά από τις περσινές οπότε πρέπει όλοι οι καθηγητές που διδάσκουν στα Γυμνάσια να τις προσέξουν - διαβάσουν. Για ευκολία των εκπαιδευτικών, αναρτούμε παράλληλα και ένα αρχείο excel σε κάθε τάξη με τις αλλαγές που παρατηρήθηκαν από τις περσινές οδηγίες διδασκαλίας ( 2024 - 25 ).  Αποκλειστικά από το lisari.blogspot.com .  Τμήμα Οδηγίες διδασκαλίας 2025 – 26 Οδηγίες διδασκαλίας 2024 - 25 Αλλαγές από τις περσινές οδηγίες Α΄ Γυμνασίου Μαθηματικά Μαθηματικά EXCEL Β΄ Γυμνασίου Μαθηματικά Μαθηματικά EXCEL Γ ΄ Γυμνασίου Μαθηματικά Μαθηματικά EXCEL Ερωτήματα  αναγνωστών 1) Ποιοι επιμελήθηκαν τις αλλαγές; Το Ι.Ε.Π.;  2) Τι σημαίνει η νέα...