Είναι μια προσφορά της εκλεκτής φίλης και συνάδελφου Κατερίνας Καλφοπούλου και αφορά την παρουσίαση που έκανε στο 28ο Πανελλήνιο Συνέδριο της Ε.Μ.Ε., που πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα, 11 - 13 Νοεμβρίου 2011, μαζί με τον εξαίρετο Σχολικό Σύμβουλο Δυτικής Θεσαλλονίκης Θωμαΐδη Γιάννη.
Εν΄ολίγοις αφορά την ανάλυση και την διδακτική προσέγγιση ενός δύσκολου προβλήματος στην Άλγεβρα της Α΄ Λυκείου. Για όποιο επιθυμεί δίνουμε την άσκηση που δόθηκε στους μαθητές του 2 ΓΕ.Λ Αγ. Αθανασίου Θεσσαλονίκης.
Να λυθεί η εξίσωση: ${\left( {{x^2} - 5x + 5} \right)^{{x^2} - 9x + 20}} = 1$
Γεια σου Μάκη!
ΑπάντησηΔιαγραφήΌπως φάνηκε ο τρόπος που παρουσίασες την δραστηριότητά μας στο blog σου, προκάλεσε δυο σημαντικές παρονοήσεις! :)
Η πρώτη στο θέμα της εκφώνησης..
Δεν διατυπώθηκε όπως το έχεις.
Και η δεύτερη στο ό,τι δόθηκε το θεωρητικό υπόβαθρο στους μαθητές!
Αυτό προέκυψε επειδή στο παραπάνω ppt από την παρουσίαση που κάναμε στο Συνέδριο, στην ίδια διαφάνεια που υπάρχει το φύλλο εργασίας που δώσαμε στα παιδιά, σημειώσαμε -στη διαφάνεια της παρουσίασης κι όχι στο φύλλο εργασίας- το θεωρητικό υπόβαθρο...(και το είχα σκεφτεί πως μπορεί κάποιος που δεν παρακολουθεί προσεκτικά την παρουσίασή μας μπορεί να μπερδευτεί. Πόσο μάλλον τώρα που υπάρχει σκέτο το ppt, χωρίς εμάς να εξηγούμε τι κάναμε :))
Όμως από όλες αυτές τις παρανοήσεις που προέκυψαν, είχα την ευκαιρία να σκεφτώ διάφορα πράγματα και εξαιτίας αυτών να γράψω μια ανάρτηση με θέμα:τι σημαίνει διδάσκω Μαθηματικά;, την οποία δημοσίευσα και στο mathematica.gr με την ελπίδα πως κάποιοι από τους αξιόλογους συναδέλφους θα μου απαντήσουν.
Πραγματικά πολύ θα με ενδιέφερε να δω απόψεις και θεωρίες, από τους ανθρώπους του mathematica.gr.
Καλό απόγευμα. :)
Κατερίνα ελπίζω να μην δημιούργησα εγώ το πρόβλημα, είτε λόγω τίτλου, είτε λόγω του τρόπου που το παρουσίασα, είτε λόγω προώθησης σε διάφορους ιστότοπους, είτε λόγω ανάρτησης του ppt.
ΑπάντησηΔιαγραφήΌσο για την γνώμη μου στην έχω πει, ας περιμένουμε να εκφραστούν και άλλοι, εγώ δεν έχω να προσθέσω τίποτα και μεταξύ μας δεν περίμενα τέτοια στάση, με επικριτική διάθεση σε ένα τόσο όμορφο και προσεγμένο κείμενο, τι να πω, εκπλήσσομαι καθημερινά που έπαψα να εκπλήσσομαι.
Να σαι καλά Κατερίνα
Μάκη, μην το βλέπεις έτσι.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑν ένα οποιοδήποτε κείμενο δεν προκαλέσει κρίσεις και επικρίσεις, τότε τα πράγματα είναι μάλλον ανησυχητικά..:)
Δεν εισπράττουμε όλοι το ίδιο νόημα από κάθε γεγονός και γι'αυτό έχει ενδιαφέρον το όλο θέμα άλλωστε.
Μια και το συζητήσαμε πάντως, και αν σου είναι εύκολο, θα μπορούσες να γράψεις στην ανάρτησή σου αντί το "Να λυθεί η εξίσωση", "Δίνεται η εξίσωση..... Μπορείτε να βρείτε τις τιμές του χ που την επαληθεύουν;", όπως το είχαμε γραμμένο κι εμείς στο φύλλο εργασίας που δώσαμε στους μαθητές;
Να είσαι κι εσύ κάλά Μάκη.
Υ.Γ. σκεφτόμουν ότι όταν το 1997 έδινα στη Β'Λυκείου,στο φροντιστήριο τότε ένα -χειρόγραφο -φύλλο μεθοδολογίας με τίτλο: ΕΙΔΗ ΕΚΘΕΤΙΚΩΝ ΕΞΙΣΩΣΕΩΝ, όπου το τελευταίο είδος ήταν της γενικής κατηγορίας που ανήκει η παραπάνω εξίσωση, εκείνη την εποχή εσύ πρέπει να ήσουν ακόμη φοιτητής, σωστά; Είχε γίνει ένας μικρός ντόρος τότε με τον τρόπο λύσεις μεταξύ των φροντιστών..:)
Κατερίνα αν δεν σε πειράζει θα το αφήσω έτσι γιατί δεν απευθύνομαι στους μαθητές της Α΄ Λυκείου αλλά στους μαθητές Β, Γ Λυκείου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑπλά η διάλεξή σας μου έδωσε την αφορμή να δώσω αυτή την άσκηση, διατυπωμένη ΜΕ ΤΟΝ ΔΙΚΟ ΜΟΥ τρόπο και όχι ότι δόθηκε έτσι στα φύλλα εργασία σας.
Αν πιστεύεις, μετά αυτά που βλέπεις και διαβάζεις, αυτή η παρανόηση να είναι ικανή να χαλάσει τις όμορφες εντυπώσεις της ομιλίας σας, τότε το αλλάζω χωρίς καμία συζήτηση...
Όσο για το φυλλάδιο αυτό που λες (όντως φοιτητής) το έχεις ακόμα; Μήπως βρούμε καμία άλλη άσκηση το ίδιο καλή!