Σελίδες

Δευτέρα 18 Μαΐου 2015

(Εκφωνήσεις + Λύσεις) Πανελλαδικές Εξετάσεις 2015: Μαθηματικά Γενικής Παιδείας


  • Ημέρα εξέτασης 20 - 5 -2015 (μετά τις 10:00...)
     Θέματα (ώρα ανάρτησης 10:45) από το Υπουργείο Παιδείας
    και εδώ σε word από τον αγαπητό συνάδελφο Χρήστο Τσουκάτο

    Δείτε επίσημα (από την ιστοσελίδα του Υπουργείου Παιδείας) τα θέματα των Εσπερινών σχολείων. 

    (Υπάρχει πρόβλημα στο Β θέμα, δείτε το σχετικό σχόλιο στις λύσεις μας, οπότε δόθηκε διευκρίνηση ότι οι λύσεις EINAI (;) το σύνολο λύσεων και όχι ανήκουν όπως ήταν η αρχική διατύπωση. Είναι;; Δηλαδή οι αριθμοί είναι σύνολο; Άστοχη διόρθωση...)

    Διαβάστε την άποψη του αγαπητού φίλου Αντώνη Κυριακόπουλου για το επίμαχο ζήτημα. 


    Διαβάστε τη διευκρίνηση που έστειλε η ΚΕΕ για το Β θέμα. 

    Το παραπάνω έγγραφο ανήκει στον ιστότοπο xkfilippidis.blogspot.gr του  Χαράλαμπου Φιλιππίδη.



      Λύσεις από τη lisari team (ώρα ανάρτησης 11:15)

      Αναρτήσαμε τις πρώτες διαδικτυακές λύσεις σε ένα ενιαίο αρχείο pdf  (γρήγορα ναι, πρόχειρα όχι)


        Σχολιασμός θεμάτων  (ώρα ανάρτησης 11:30)

        Πρώτα σχόλια: Πολλές πράξεις, αρκετά και δύσκολα... ελέγχονται στην διατύπωση του Β θέματος. 
        Πολύ πιο δύσκολα από τα περσινά.

        Δείτε την επίσημη ανακοίνωση της Ε.Μ.Ε
        ________________________________________________________________________________

        Για 3η συνεχή χρονιά το καφενείο των μαθηματικών θα σας κάνει παρέα το βράδυ των εξετάσεων στο μάθημα Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής. Ως γνήσιο καφενείο, θα κάνουμε προβλέψεις, θα δώσουμε προγνωστικά και θα συζητήσουμε για το αγαπημένο μας μάθημα, τα Μαθηματικά Γενικής Παιδείας. 

        Μια αγχολυτική διαδικασία που έγινε συνήθεια και πλέον συνταγογραφείται από το lisari.blogspot.gr!!
          
        Φέτος θα έχουμε και τη lisari team που 
        θα συντονίζει - συμμετέχει στη συζήτηση.

        Οι λύσεις θα παρουσιαστούν από τη lisari team 
         το συντομότερο δυνατό μετά την επίσημη ανάρτηση των θεμάτων!!

        Μετράμε ήδη αντίστροφα, οπότε ετοιμαζόμαστε και φέτος να καλύψουμε ζωντανά  τη διαδικασία των Πανελλαδικών Εξετάσεων 2015 στο μάθημα των Μαθηματικών της Γενικής Παιδείας.

        Γενική Πρόσκληση
        Επιθυμούμε τη συμμετοχή και τη συνεργασία όλων σας. Η πρόσκληση απευθύνεται σε μαθηματικούς, μαθητές, site, blog και γενικότερα σε όσους έχουν μαθηματικές ανησυχίες. Σκοπός μας να περάσουμε ένα όμορφο βράδυ και να βγούμε όλοι κερδισμένοι - ενημερωμένοι! 


        Το Καφενείο των Μαθηματικών θα ανοίξει την Τρίτη πρωί και θα διανυκτερεύσει...

        Την Τρίτη το βράδυ (μετά τις 21:00) θα αναρτήσουμε τα SOS θέματα που εσείς θα έχετε προτείνει.  Φυσικά και δεν υπάρχουν θέματα SOS, πιο πολύ γίνεται για να τσεκάρουμε τις γνώσεις μας και να κάνουμε έναν τελευταίο έλεγχο.  

        Η αγωνία των μαθητών είναι γνωστή, όμως λίγοι γνωρίζουν ότι το άγχος και την αγωνία των καθηγητών, που αρκετές φορές ξεπερνούν εκείνα των μαθητών - γονιών!! Το βάρος στους ώμους τους είναι διπλό και τριπλό... κλιμακώνεται όσο περνάει η ώρα, ας το μοιραστούμε!

        • Μια ημέρα πριν... Πανελλαδικές Εξετάσεις 2015
         Το απαραίτητο υλικό για τον υποψήφιο (τελευταία ημέρα διαβάζουμε λίγα και καλά, κυρίως τη θεωρία και απλές ασκήσεις)

        - Το τελικό τρίωρο διαγώνισμα προσομοίωσης 16-5-2015 της lisari team 
        (για μαθητές που έχουν καλύψει τα πάντα και αναζητούν μια προσομοίωση σε θέματα Πανελλαδικών Εξετάσεων)


        - Τα 4 διαγωνίσματα νέου τύπου, του Μάκη Χατζόπουλου  
        (έχετε 10 ώρες ελεύθερες; Αν ναι, τότε αξίζει! Περιλαμβάνει θεωρία, ασκήσεις σχολικού βιβλίου, θέματα εξετάσεων και ένα γενικό διαγώνισμα)

        - Το διαγώνισμα προσομοίωσης του ΟΕΦΕ 2015  (εκφωνήσεις  / λύσεις)
        (τα διαγωνίσματα θεσμός, τα πιο συζητημένα και δημοφιλή θέματα του διαδικτύου... προτείνουμε να μελετήσετε και τα παλαιότερα θέματα, κρύβουν υπέροχες ιδέες)


        - Δείτε όλα τα αρχεία σε κατηγορίες (θεωρία, ασκήσεις, θέματα εξετάσεων, θέματα ΟΕΦΕ)

        • Διαβάστε τα SOS που προτείνατε και προτείνουμε...
        Η ομάδα μάσησε φύλλα δάφνης και αποφάσισε!  Για αύριο βλέπουμε:

        1) Δίκλαδη συνάρτηση
        2) Κανονική κατανομή (φημολογείται σε διάφορα στέκια)
        3) Να δίνεται σχήμα και να εξάγονται πληροφορίες μέσα από αυτό...
        4) Να ζητείται σε μια παράσταση το μέγιστο ή ελάχιστο...
        (δείτε τις ασκήσεις σχ. βιβλίου Α4,Α8, Α10  / 1.4 παράγραφος)
        5) Ανισοτική σχέση πιθανοτήτων (είτε και μέσω μονοτονίας συνάρτησης) 
        (δείτε ασκήσεις σχ. βιβλίου Γ2 / Κεφάλαιο 3ο)
        6) Η έκφραση ενδεχομένων "να πραγματοποιούνται το πολύ ένα από τα ενδεχόμενα Α και Β"

        Ηρεμία, τα θέματα προβλέπονται εύκολα (;;)!!!

        Θεωρία
        1) P(AUB) = P(A) + P(B) -P(A τομή Β)
        2) (x^2)' = 2x ή παράγωγος αθροίσματος
        3) Αν Α υποσύνολο του Β τότε Ρ(Α) =< Ρ(Β)

        Ορισμοί
        1) Διάμεσος
        2) Σταθμικός μέσος
        3) Διασπορά

        Σ-Λ
        1) (c)' = 1
        2) τοπικό μέγιστο και ελάχιστο
        3) Σημειόγραμμα, χρονοδιάγραμμα

        Προτεινόμενες ασκήσεις - ιδέες
        1) Το CV να δίνεται από το πηλίκο ενός σταθερού αριθμού (πχ. s = 2) και η μέση τιμή να είναι μια συνάρτηση του x. Να ζητείται να αποδείξουμε ότι για κάθε τιμή του x το δείγμα ΔΕΝ είναι ομοιογενές (Λύση: Θα βρούμε το μέγιστο της συνάρτησης, άρα το κλάσμα γίνεται ελάχιστο, παρόλα αυτά δεν είναι μικρότερο ή ίσο του 0,1)

        2) Δίκλαδη συνάρτηση με σταθερή τιμή για x = x_0 κάποια σχέση από τη Στατιστική

        3) Να δείξετε ότι εάν από όλες τις τιμές x1, x2, x3, x4, x5, x6 και x7 ενός δείγματος αφαιρέσουμε τη μέση τιμή τους και διαιρέσουμε με την τυπική τους απόκλιση, τότε εκείνες μετασχηματίζονται σε άλλες τιμές με μέση τιμή 0 και διασπορά 1 (άσκηση Β4 / σχ. βιβλίου)

        !!Προσοχή!!


        1. Επιτρέπεται να χρησιμοποιήσουμε De L' Hospital στα όρια 0/0 της Γενικής Παιδείας;

        2. Επιτρέπεται να χρησιμοποιήσουμε την εξίσωση της εφαπτομένης
        y f(x0) = f ' (x0)(x x0)  της γρ. παράστασης της συνάρτησης f στο σημείο x0;


        3. Επιτρέπεται να χρησιμοποιήσουμε το τύπο απόστασης σημείου από ευθεία d(M, ε); 


        4. Επιτρέπεται να χρησιμοποιήσουμε τον εξής ορισμό της παραγώγου της f στο x0

        f ' (x0) = (f(x) – f(x0)) / (x x0)

        Ναι σε όλα! Επειδή όμως υπάρχουν αρκετοί αξιόλογοι συνάδελφοι που έχουν αντίθετη άποψη, θα σας πρότεινα να τα αποφεύγετε, μόνο σε έσχατη περίπτωση τα χρησιμοποιείτε.

          106 σχόλια:

          1. Κάκανος Γιάννης - Μαθηματικός - Φροντιστής - Μέλος της lisari team19 Μαΐ 2015, 2:50:00 μ.μ.

            Θεωρία
            Α.1. Προσθετικός νόμος (δεν έχει πέσει ποτέ σε κανονικές εξετάσεις)
            Α.2. 4 συμπλήρωσης κενών, όπως ζητούνται στα ΕΠΑΛ
            Α.3. 5 σωστά λάθος

            Ασκήσεις
            1. Κανονική κατανομή.
            2. μέγιστο, ελάχιστο ρυθμού μεταβολής - συντελεστή διεύθυνσης - κλίσης της εφαπτόμενής
            3. Εφαπτόμενη που διέρχεται από σημείο εκτός της γραφικής παράστασης.
            4. Μέγιστη - Ελάχιστη τιμή πιθανότητας Ρ(Β - Α)

            Καλή επιτυχία σε όλους τους μαθητές!!!!! Όλα να πάνε καλά!!!!!
            Κάκανος Γιάννης - Μαθηματικός - Φροντιστής - Μέλος της lisari team

            ΑπάντησηΔιαγραφή
            Απαντήσεις
            1. Γιάννη σε πιάνω αδιάβαστο :) Προσθετικός έπεσε το 2005. Δεκτό όμως....έχουν περάσει και 10 χρόνια....:)

              Διαγραφή
            2. Έχεις δίκιο Χρήστο!!!!! Δεν το είχα σημειωμένο στα κιτάπια μου, είτε το πιστεύεις, είτε όχι!!!! Μέγα φάουλ, είμαι και άρρωστος με τέτοια πράγματα!!!! Χα, χα!!!!

              Διαγραφή
            3. Να χαιρετίσω με την σειρά μου την όμορφη παρέα και να σχολιάσω ότι η μοναδική απόδειξη που δεν έχει μπει ούτε στις κανονικές ούτε στις επαναληπτικές είναι η παράγωγος της x^2.

              Διαγραφή
            4. Καλησπερα! στην περιπτωση που η εφαπτομενη διερχεται απο σημειο εκτος γραφικης παραστασης ποια ειναι η μεθοδολογια ;

              Διαγραφή
          2. Ορισμοί:
            1) Μέση τιμή
            2) Διακύμανση
            3) Αιτιοκρατικό πείραμα ή πείραμα τύχης

            Απόδειξη:
            1) Η απόδειξη του Ρ(Α^' )
            2) Η απόδειξη της παραγώγου της συνάρτησης f(x)=x^2

            Προτεινόμενες ασκήσεις:
            Για θέμα Β, άσκηση από πιθανότητες όπου θα περιγράφει το πείραμα τύχης και οι μαθητές θα πρέπει να βρουν (ίσως με δεντροδιάγραμμα) τον δειγματικό χώρο και να υπολογίσουν, στην συνέχεια αρκετές πιθανότητες και ίσως και κάποια ανίσωση ή και κάποιο ερώτημα που να απαιτεί αξιωματικό ορισμό..

            Για θέμα Γ, παραδοσιακά, συμπλήρωση πίνακα, υπολογισμός μέσης τιμής, διακύμανσης κτλ. Και ίσως και κάποιο ερώτημα από κανονική κατανομή ή και κατασκευή κυκλικού διαγράμματος.

            Για θέμα Δ, πιστεύω το ίδιο στυλ με αυτό του διαγωνίσματος προσομοίωσης της lisari team (μου άρεσε πολύ). Και ίσως κάποιο ερώτημα με ρυθμό μεταβολής κάποιου εμβαδού.

            ΑπάντησηΔιαγραφή
          3. Καλησπέρα και καλή επιτυχία σε μαθητές, σε καθηγητές διδάσκοντες και ειδικά στα μέλη της επιτροπής. Μακάρι να δούμε σταθμισμένα θέματα που θα αναδείξουν κατά το δυνατόν την προετοιμασία του κάθε μαθητή.
            Έχω διαίσθηση ότι αύριο ή στην κατεύθυνση θα δούμε θέμα με βάση άσκηση σχολικού, κάτι σαν το θέμα με τη λαμαρίνα των επαναληπτικών του 2012.

            ΑπάντησηΔιαγραφή
          4. Παρολα αυτά, θα συμφωνήσω με τον κ. Κάκανο στο θέμα της απόδειξης του προσθετικού νόμου. Οι πιθανοθεωρητικές αποδείξεις έχουν νομίζω τη μικρότερη συχνότητα εμφάνισης.
            Εύχομαι επιτυχία!

            Μέλος της lisari team

            ΑπάντησηΔιαγραφή
          5. Καλησπέρα. Έχω έντονη την αίσθηση για κανονική κατανομή. Επίσης μέγιστο και ελάχιστο για πιθανότητα.
            Από θεωρία βλέπω απόδειξη από πιθανότητες.
            Καλή επιτυχία στους μαθητές μας.

            ΑπάντησηΔιαγραφή
          6. Γεια χαρα σε ολους.
            Θα ειμαι συντομος.
            Απο θεωρια -> παραγωγος της χ^2, αξιωματικος ορισμος (αν και εχει καει απο διαφορα προσομοιωσης) καποια απο των πιθανοτητων,
            2 θεμα -> κινηση σε αξονα η προβληματα ακροτατων απο οικονομια.
            Για 3 και 4 δεν θα προτεινω κατι.

            Καλη επιτυχια σε ολες-ους που διαγωνιζονται αυτες τις μερες.
            ΥΓ: συγχαρητηρια σε ολα τα μελη της lisari team για τα θεματα προσομοιωσης, ξεπερασατε σε πρωτοτυπια θεματα αρκετων βοηθηματων.
            Γιατι οχι να μαζευτειτε και να εκδωσετε και ενα πληρες βοηθημα καποια στιγμη.Ειτε με αντιτιμο ειτε χωρις.

            ΑπάντησηΔιαγραφή
          7. Καλησπέρα και καλή επιτυχία σε όλους(συναδέλφους και μαθητές).Από ορισμό αξιωματικό πιθανότητας,απόδειξη προσθετικός νόμος και μαντεψιά για άσκηση συνδυαστικό με πιθανότητα και ενδεχόμενα που προκύπτουν από διάγραμμα Venn.Καλή φώτιση στην επιτροπή με θέματα που θα δίνουν στους μαθητές αυτό που αξίζουν.

            ΑπάντησηΔιαγραφή
          8. Εγώ δεν θα προτείνω κάτι συγκεκριμένο. Πιστεύω όμως ότι τα θέματα θα είναι τα πιο εύκολα των τελευταίων ετών. Έτσι και αλλιώς από τον επόμενο χρόνο μόνο μαθητές Ανθρωπιστικών Σπουδών θα δίνουν το μάθημα.

            ΑπάντησηΔιαγραφή
            Απαντήσεις
            1. Συμφωνώ με τον Σταύρο, εκεί νομίζω θα κυμανθούν τα πράγματα...

              Διαγραφή
          9. Καλησπέρα σε όλους σας!
            Να πω κι εγώ κάποιες σκέψεις...

            1) Από απόδειξη έχω την αίσθηση ότι είναι η σειρά της πιθανότητας υποσυνόλου.
            2) Από στατιστική συμφωνώ με τους παραπάνω αρκετούς συναδέλφους που μίλησαν για κανονική κατανομή.
            3) Έχω όμως και μια ακόμα σκέψη που αφορά την στατιστική. Σταθμικός μέσος και μάλιστα σε πίνακα συχνοτήτων! Νομίζω ότι θα είναι αρκετά πρωτότυπο.

            Ας αφήσω να μαντέψουν τα υπόλοιπα θέματα και οι άλλοι συνάδελφοι! Αστειεύομαι φυσικά...!

            Καλή επιτυχία στα παιδιά που πραγματικά έχουν αγωνιστεί!

            ΑπάντησηΔιαγραφή
          10. Αν και οι προβλέψεις μου συνήθως πάνε κουβά , μήπως ήρθε η ώρα για την εφαρμογή του σχολικού βιβλίου με την κίνηση την ταχύτητα και την επιτάχυνση ή κάτι σχετικό ;

            ΑπάντησηΔιαγραφή
          11. Καλησπέρα σε όλους.
            Εύχομαι τα θέματα να είναι σχετικά εύκολα για να μην υπάρχει αδικία σε σχέση με τους μαθητές που έχουν πάρει μάθημα επιλογής βιολογία

            Αντωνόπουλος Νίκος
            Μέλος της lisari-team

            ΑπάντησηΔιαγραφή
          12. Καλησπέρα και απο εμένα, ας κάνω και εγώ μια πρόβλεψη.
            Θεωρία: Απόδειξη από το κεφάλαιο των πιθανοτήτων και ορισμός ακροτάτου
            Θέμα Β: Από πιθανότητες ίσως ένα κλασσικό με κουτί και μπάλες
            Ίσως ένα ερώτημα που να έχει να κάνει με ρυθμό μεταβολής.
            Ανισοτική σχέση με πιθανότητες που θα προκύπτει από τη μονοτονία της συνάρτησης. Και τέλος μου έχει κολλήσει ένα ερώτημα όπου να σου δίνει με αναγραφή τα σύνολα στο στυλ του τρίτου θέματος το 2007

            ΑπάντησηΔιαγραφή
            Απαντήσεις
            1. Πάνο μέσα έπεσες στην ανισοτική σχέση με πιθανότητες!! Από σένα το έκλεψα και το έβαλα στα SOS.

              Διαγραφή
          13. Καλησπέρα και απο μένα. Εύχομαι ότι καλύτερο σε όλους τους μαθητές που διαγωνίζονται αύριο. Μία πρόβλεψη για το καλό :
            Απόδειξη: πιθανότητες
            Ορισμος: διάμεσος, διασπορά, σταθμικός μέσος
            Καλή επιτυχία σε όλους
            Παπαμικρούλης Δημήτρης
            Μελος της lisari-team

            ΑπάντησηΔιαγραφή
            Απαντήσεις
            1. Ε, από το πρωί ήθελες Δημήτρη να την κάνεις την πρόβλεψή σου!!!!! Καλή επιτυχία!!!!

              Διαγραφή
          14. Kαλησπέρα και απο μένα και καλή επιτυχία σε ολα τα παιδια καθως και στους συνάδελφους που τα προετοίμασαν!!

            ΑπάντησηΔιαγραφή
          15. Καλησπέρα λοιπον κι απο μενα...
            Στο χορό του τζογου λοιπον.
            Απο θεωρία αποδειξη παραγωγου αθροισματος?
            Άσκηση με πιθανότητες και συναρτησεις και μελέτη σε κλειστό διάστημα!
            συμπληρωση πίνακα.. .
            Καλη επιτυχια σε ολους τους διαγωνιζομενους αυριο... καθηγητες και μαθητες.
            Και οι μαθητες ας μην ξεχνανε οτι δεν ειναι Η δοκιμασια αλλά ΑΛΛΗ ΜΙΑ δοκιμασια...

            ΑπάντησηΔιαγραφή
            Απαντήσεις
            1. Όταν μιλά η λεβεντογέννα Κρήτη, εμείς οι υπόλοιποι απλά παρατηρούμε!!!!!

              Διαγραφή
            2. Κανεις δε ζε φτάνει γίγαντα Γιάννη!
              Να προσθέσω οτι μου χει κατσει το 4ο απο τα επαναληπτικά του 2009...

              Διαγραφή
          16. Να πώ και εγώ τις προβλέψεις μου...
            1ο ΘΕΜΑ προσθετικός νόμος ορισμός Fischer ή στατιστική ομαλότητα,αντιστοίχιση ισως με καμύλες συχνοτήτων ,με τα σχήματα δοσμένα.
            2ο ΘΕΜΑ απλή πιθανοτήτων τύπυπου το 30% αγγλικα το 20% γαλλικα κτλ απλή και κλασσική.
            3ο ΘΕΜΑ Στατιστική με συναρτήσεις , πινακάκι με δοσμένα θέσεις ακροτάτων ελάχιστη τιμή συντελεστή διεύθυνσης κτλ... Μου χει κολλήσει δημιουργία πίνακα με διαλογή !!!
            4ο ΘΕΜΑ Πιθανότητες με συναρτήσεις και λίγη στατιστική , όλα δηλαδή , ίσως να κολλήσουν σε ερωτήματα μια άσκηση του σχολικού (δεν θυμάμαι σελίδα) που λέει αν Α ' υποσυνολο του Β ' νδο το Β υποσύνολο του Α.Και κάτι τελευταίο μέγιστη ελάχιστη πιθανότητα του Χ αλλα όχι με τα ενδεχόμενα δοσμένα ( όπως το 2007 επαναληπτ.) αλλα με τις πιθανότητες των Α και Β ως δεδομένα... (δύσκολο ε?)
            Αυτά...και πάλι καλή επιτυχία σε όλα τα παιδιά που έκαναν την προσπάθεια που έπρεπε για να πετύχουν τους στόχους τους !
            Σιδερίδης Χάρης Μαθηματικός
            Καβάλα.

            ΑπάντησηΔιαγραφή
            Απαντήσεις
            1. Σε ευχαριστούμε Χάρη που μοιράστηκες τις προβλέψεις σου!!

              Διαγραφή
            2. Να σαι καλά μακάρι να βοηθήσουν καπου.
              Καλη συνέχεια και στο lisari το οποίο μου εδωσε πολλές και πρωτότυπες ιδέες!!!

              Διαγραφή
          17. 3ο θέμα αξιωματικό ορισμό πιθανότητας

            ΑπάντησηΔιαγραφή
          18. Μάκη έχεις ώρα να κάνεις την εμφάνισή σου. Δεν πιστεύω να άφησες τις προβλέψεις και να βλέπεις EUROVISION;;;

            ΑπάντησηΔιαγραφή
          19. Καλησπέρα και από εμένα

            1) Απόδειξη νομίζω η επικρατέστερη είναι η x^2 αλλά παίζει να την δούμε στις επαναληπτικές. Αλλιώς απόδειξη από πιθανότητες (Α υποσύνολο του Β τ΄τε P(A) <= P(B) ή προσθετικό)

            2) Ορισμός συνέχειας και τυπικής απόκλισης και παραγώγου

            3) Σωστά ή λάθος ιδιότητες ορίων, όλες οι συναρτήσεις έχουν παράγωγο, τοπικό ελάχιστο μεγαλύτερο από τοπικό μέγιστο, limεφx=limεφxo όταν x->xο, τύπος για ai κυκλικό διάγραμμα, οι κανόνες λογισμού των πιθανοτήτων ισχύουν μόνο για απλά ισοδύναμα ενδεχόμενα και στην ομαδοποίηση οι κεντρικές τιμές διαφέρουν μεταξύ τους όσο το πλάτος των κλάσεων

            Ασκήσεις

            1) Άσκηση με δίκλαδη συνεχή συνάρτηση συνδυαστική με πιθανότητες - στατιστική
            2) Ορισμό παραγώγου. Δηλαδή ένα όριο που θα ισούται με την παράγωγο σε ένα σημείο xo
            3) Όριο lim(x-1/ρίζα(x-1)) όταν το χ τείνει στο 1
            4) μέγιστο - ελάχιστο ρυθμού μεταβολής -συντελεστή διεύθυνσης
            5) Υπολογισμός P(A'UB) και P(A-B')
            6) Σαν το Δ4 της προσομοίωσης που είναι έμπνευση της άσκησης του σχολικού 10 Σελ 45 σχολικό
            7) Ελάχιστη μέγιστη τιμή απόστασης
            8) Ελάχιστη τιμή σταθεράς c ώστε το δείγμα να είναι ομοιογενές (μπορεί και μέσω ακροτάτου - μονοτονίας)

            ΑπάντησηΔιαγραφή
            Απαντήσεις
            1. Έβγαλες ολόκληρο διαγώνισμα Χρήστο! Θα συμφωνήσω ιδιαίτερα με το 8 από τις προτεινόμενες ασκησεις σου

              Διαγραφή
            2. Χρήστο ήσουν καταπέλτης!! Κρατώ πολλές από τις ιδέες σου...

              Διαγραφή
            3. Το Νο1 με την δίκλαδη σε συνδυασμό με πιθανότητες είναι σαν να το βλέπω ήδη στα αυριανά θέματα!

              Διαγραφή
            4. Μακάρι....α ξέχασα και το "να δίνεται κυκλικό διάγραμμα και να συμπληρωθεί πίνακας κ.λ.π" :)

              Διαγραφή
            5. Ωραία θέματα. Νομίζω πως θα πέσει μέσα στο θεμα 1 (θεωρία Σ-Λ) και απο ασκήσεις 4, 5 και 8
              Στο Βόλο πάντως πολλοί μιλούσαν για κανονική.
              Γιώργος Ράπτης

              Διαγραφή
            6. Επειδή το κάψαμε το θέμα, με το διαγώνισμα προσομοίωσης που προτείναμε, εγώ βλέπω μια παραλλαγή με τύπους Στατιστικής....

              Διαγραφή
            7. Μάκη δεν κατάλαβα για πιο θέμα μιλάς.....

              Διαγραφή
            8. Αυτό που γράφει ο Βασίλης (askisiologio)
              Το Νο1 με την δίκλαδη σε συνδυασμό με πιθανότητες είναι σαν να το βλέπω ήδη στα αυριανά θέματα!

              Διαγραφή
            9. Το θέμα Β από το διαγώνισμα προσομοίωσης της lisari team.

              Διαγραφή
            10. Α οκ....διάβαζα το σχόλιο του Γιώργου Ράπτη για αυτό μπερδεύτηκα.....

              Διαγραφή
            11. Έτσι μπράβο, μην κουράζονται τα παιδιά! Το ψάξαμε εμείς γι αυτούς!! Πάρτε το έτοιμο;

              Διαγραφή
            12. Χρήστο έπιασες το Σ-Λ με το τοπικό μέγιστο και ελάχιστο. Μόλις το είδα μου έκανε κλικ και το πρόσθεσα στα SOS

              Διαγραφή
          20. Ανάρτησα τις σκέψεις σας... Καλή επιτυχία παιδιά!!

            ΑπάντησηΔιαγραφή
          21. Λέτε οι θεματοδοτες τώρα να διαβαζουν lisari????

            ΑπάντησηΔιαγραφή
            Απαντήσεις
            1. Όχι Χάρη, έχουν κλειστεί από τις 8 το απόγευμα και συνεδριάζουν, οπότε ό,τι λέμε δεν υπάρχει περίπτωση να εισακούεται

              Διαγραφή
          22. Καλημέρα και καλά θέματα να έχουμε!!

            ΑπάντησηΔιαγραφή
          23. καλημερα σε ολους
            καφεδακι ετοιμο και μολυβι ξυσμενο....

            ΑπάντησηΔιαγραφή
          24. Καλημέρα. Έχουμε κανενά νέο; Έμαθε κανείς τίποτα;

            ΑπάντησηΔιαγραφή
          25. Απαντήσεις
            1. Περικλή όταν δίνουν 4 μαθήματα πάντα αργούν τα θέματα να ανακοινωθούν.... και πέρυσι παρά δέκα βγήκαν

              Διαγραφή
          26. στην αριστερη μπαρα του site λεει 220 ατομα online.
            Μακη στο τελος της μερας να μας πεις ποσοι επισκεφτηκαν το blog και αν εσπασε κανα ρεκορ.
            Καλημερα σε ολες-ους.
            Περιμενουμε ολοι με αγωνια.

            ΑπάντησηΔιαγραφή
            Απαντήσεις
            1. Φτάσαμε στους 345 online κάποια στιγμή! Είναι όμορφο να κάνεις το κέφι σου και να σε παρακολουθούν...

              Διαγραφή
          27. Καλημέρα και απο μένα, καλή επιτυχία σε όλα τα παιδιά
            Ν.Ζ

            ΑπάντησηΔιαγραφή
          28. Καλημέρα Μάκη και λοιποί συνάδελφοι.

            ΑπάντησηΔιαγραφή
          29. Η ιστοσελίδα δεν είναι διαθέσιμη

            ERR_CONNECTION_TIMED_OUT

            ΑπάντησηΔιαγραφή
          30. Καλημέρα και καλή επιτυχία σε όλους τους εμπλεκόμενους

            ΑπάντησηΔιαγραφή
          31. xmmm τις πηγες του λισαρι τωρα χχαχα

            ΑπάντησηΔιαγραφή
          32. παραγωγος αθροισματος, παραγωγισιμη σε σημειο,σταθμικος μεσος.
            θεμα β.συνδιαστικο με πιαθανοτητες και συναρτησεις.
            θεμα γ. ομαδοποιοιημενα δεδομενα κανονικη κατανομη. ευρεση των fI%, ομοιογενεια. ευρεση πληθους. Υ=αχ+β,
            θεμα 4. προβλημα με εμβαδον.συναρτηση,μεγιστη τιμη,ευρεση οριου, ανισοτητα.

            Σε περιπτωση που δεν εχουν ανεβει ακομα.

            ΑπάντησηΔιαγραφή
          33. http://www.minedu.gov.gr/publications/docs2015/EXETASEIS-2015/them_mat_gen_c_hmer_no_150520.pdf

            εδω ειναι τα θεματακια.
            Απο τις 10¨30 με συνεχομενο f5 τα πηρα.

            ΑπάντησηΔιαγραφή
          34. Τελικά έπεσαν αρκετά από αυτά που λέγαμε!! Ο Σπλήνης έπεσε σε ΌΛΑ μέσα!!

            Η άσκηση που προτείναμε στα SOS ήταν το τελευταίο ερώτημα του Γ θέματος.

            ΑπάντησηΔιαγραφή
          35. Ανδρέας Μανώλης
            Πιο γρήγορα λύσεις δεν έχουν βγεί ποτέ νομίζω

            ΑπάντησηΔιαγραφή
            Απαντήσεις
            1. Έγινε τέτοιο μοίρασμα Ανδρέα, που ο καθένας έπρεπε να πληκτρολογήσει από ένα υποερώτημα!!!

              Συνολικά 12 με 15 λεπτά χρειαστήκαμε!!

              Δεν θα δώσω άλλες λεπτομέρειες της καταπληκτικής και ορεξάτης ομάδας.

              Διαγραφή
          36. συγχαρητηρια σε ολους ομαδαρααααααα

            ΑπάντησηΔιαγραφή
          37. Καλημέρα. Απαιτητικά και τα φετινά θέματα, με αρκετές πράξεις. Προσωπικά ανέμενα να δωθεί σχήμα στο 4ο Θέμα, όπως και δώθηκε. Μια ερώτηση για το Δ4. Αν ξεκινήσει κάπιοιος την απόδειξη από την δοθείσα ανισότητα και καταλήξει στην σχέση P(Α-Β)<=P(Α) θα θεωρηθεί λάθος?
            Καλή τύχη και συνέχεια σε όλους!
            Παύλος Γκαζιέρι.

            ΑπάντησηΔιαγραφή
          38. Συμφωνώ με τον "ανώνυμο" παραπάνω.
            Απαιτητικά, με αρκετές πράξεις και σαφώς πιο δύσκολα από πέρυσι. Όχι αλλοπρόσαλλα όμως όπως κάνα 2-3 χρόνια παλιότερα.
            Όσο για το ερώτημά σου, αν βάζεις ισοδυναμίες κι αν εξηγήσεις την τελευταία ανισοισότητα, δεν έχεις κανένα πρόβλημα θεωρώ.

            ΑπάντησηΔιαγραφή
          39. Προφανώς και όχι!! Εγώ έτσι το έλυσα, πήρα την ζητούμενη σχέση και με ισοδυναμίες κατέληξα σε κάτι αληθές...

            ΑπάντησηΔιαγραφή
          40. Συγχαρητήρια στην ομάδα του Lisari , οι πιο γρήγορες λυσεις.

            Για το Δ4 κάποιοι που δίνουν και μαθηματικά κατεύθυνσης το έλυσαν με ισοδυναμίες , έχοντας ευχερια με τέτοιες ανισότητες. Εφόσον υπάρχουν οι αιτιολογησεις δεν χάνονται βαθμοί.

            Για τα θέματα. Θεωρώ ότι ήταν υψηλού επιπέδου , με πολύ καλούς χειρισμούς στην άλγεβρα ,γεωμετρία(Δ1) και βέβαια δυσκολότερα από πέρσι.

            ΑπάντησηΔιαγραφή
          41. Καλησπέρα σε όλους και απο μένα .
            Κατα την γνώμη μου ,ωραια θέματα , δύσκολα αλλα με την καλή έννοια ,οχι χαζοασκήσεις , έπρεπε να γνωρίζει κάποιος καλα τις βασικές μεθόδους και να τις αναπτυξει στα ζητούμενα , μου άρεσε που είχε ερωτήματα με 2 τρόπους λύσης , γρήγορο και απλό. (πχ Γ4 ,Δ3)
            ΚΑΛΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ και καλή συνέχεις στα επόμενα!!! (Μπάβο στην ομάδα του lisari και ως προς την επιλογή των SOS) Αντε και στην κατεύθυνση!!!!

            ΑπάντησηΔιαγραφή
            Απαντήσεις
            1. Χάρη δεν υπάρχει κάτι ανάλογο... κάθε χρόνο ανεβάζουμε SOS και πετυχούμε με το ζόρι ένα με δύο υποερωτήματα, φέτος λειτούργησε πολύ καλύτερα που τα SOS δώθηκαν από σας.

              Εννοείται ότι θα συνεχίσουμε με την ίδια λογική και στη κατεύθυνση...

              Διαγραφή
            2. Προφανως , απλά η επιλογή απο τα θεματα που δίνουν οι συνάδελφοι καθως και η "καλή" αύρα συνέβαλαν στο να είναι πολυ κοντα τα θέματα με τις προβλέψεις!!!
              Παντα δυνατοι και καλο κουράγιο!!!!

              Διαγραφή
          42. Πολλά μπράβο στα μέλη της ομάδας που εργάστηκαν ακούραστα και γρήγορα (και καλή ξεκούραση)!

            Καλή συνέχεια στους μαθητές με τα υπόλοιπα μαθήματα!

            Καλή φώτιση στα μέλη των επιτροπών...!

            Δημήτρης Δούδης

            ΑπάντησηΔιαγραφή
            Απαντήσεις
            1. Δημήτρη που είσαι;;;

              Σε ευχαριστούμε, μην ξεχνάς ότι είσαι και εσύ μέλος και μάλιστα από τα κορυφαία!!!

              Διαγραφή
          43. Μιας και το διαγώνισμα προσομοίωσης της Γενικής Παιδείας ήταν αρκετά εύστοχο και εύστροφο, μήπως είναι δυνατόν το αντίστοιχο για την κατεύθυνση να δωθεί Παρασκευή; Για να έχουμε και εμείς και οι μαθητές περισσότερο χρόνο να το επεξεργαστούμε...
            Ευχαριστώ!
            Παύλος Γκαζιέρι.

            ΑπάντησηΔιαγραφή
          44. Σιάννης Νίκος20 Μαΐ 2015, 9:44:00 μ.μ.

            Συγχαρητήρια σε όλη την ομάδα κυρίως για το πρωτότυπο και εύστοχο υλικό που έδωσε! Θα συμφωνήσω κι εγώ με την παράκληση του φίλου πιο πάνω. Μήπως μπορούμε νωρίτερα να έχουμε κάτι αντίστοιχο για τα μαθηματικά Κατεύθυνσης;

            ΑπάντησηΔιαγραφή
            Απαντήσεις
            1. Νίκο και Παύλο δεν γίνεται να μην σας ικανοποιήσουμε, να μην βοηθήσουμε τους συναδέλφους μας και τους μαθητές μας, με μια προϋπόθεση να τα έχουμε έτοιμα...

              Όλα αυτά γίνονται για εσάς, θα ήταν αντιφατικό να μην σας διευκολύνουμε...

              Οπότε θα κάνουμε τους τελευταίους ελέγχους και θα τα αναρτήσουμε Παρασκευή μεσημέρι - απόγευμα.

              Διαγραφή
          45. το οριο το εκανα με ντελοπιταλ στο δ3 τη πατησα?

            ΑπάντησηΔιαγραφή
            Απαντήσεις
            1. Κανονικά και λογικά θα πιαστεί σωστό!

              Διαγραφή
            2. Να προσθέσω και εγω μια αποψη: Αρκει να αναφέρεις τις προυποθέσεις του θεωρηματος. Ειναι παντως δεκτό και εχει συζητηθεί (και συμφωνηθεί) εδω και χρονια στα βαθμολογικα κεντρα.

              Διαγραφή
            3. Αν διάβασες τις τελικές οδηγίες που δώσαμε στην ανάρτηση (τελευταίες γραμμές) αν δεν έχετε άλλη λύση κάντε D L Hospital και όσο πιάσετε.

              Τι έχει γίνει μέχρι τώρα;;
              Το λαμβάνουν σωστό!! Δίνουν δε σε πολλές περιπτώσεις και όλες τις μονάδες; Οπότε μην ξεγράψεις όλες τις μονάδες από αυτό το υποερώτημα...

              Διαγραφή
          46. Καλησπερα θα υπαρχουν εκτιμησεις και για την αυριανη εξεταση των επαλ?

            ΑπάντησηΔιαγραφή
          47. Επίσης μια προσωπική άποψη είναι ότι τα σημερινά θέματα ήταν προς δύσκολα αλλά είχαν αρκετά καλή διαβάθμιση....

            ΑπάντησηΔιαγραφή
          48. Καλησπέρα! Θα ήθελα κι εγώ να μάθω αν θα γίνει συζήτηση για το επαλ.

            ΑπάντησηΔιαγραφή
            Απαντήσεις
            1. Χριστίνα μου και φίλε jimm,y δεν θα γίνει συζήτηση για το ΕΠΑΛ, αν προσέξατε δεν βγάλαμε σχετική ανάρτηση. Αν και μας στεναχωρεί που δεν δείχνουμε την ίδια προθυμία σε όλα τα μαθήματα και δεν κρατάμε τις ίδιες αποστάσεις, δυστυχώς το κάνουμε... Πρέπει να ζητήσουμε συγνώμη από τους μαθητές του ΕΠΑΛ, τους χρωστάμε μια καλύτερη ενημέρωση.

              Διαγραφή
          49. Μπράβο στην ομάδα σας και σας ευχαριστούμε πολύ και εγώ και τα παιδιά μου που έδιναν σήμερα μαθηματικά. Τους βοήθησε πάρα πολύ το διαγώνισμά σας που το κάναμε τελευταία μέρα. Θα ήθελα να γίνω μέλος της ομάδας σας με οποιονδήποτε τρόπο , με θεωρίες και ασκήσεις κλπ. Σας ευχαριστούμε πολύ. Συνεχίστε το υπέροχο έργο σας!

            ΑπάντησηΔιαγραφή
            Απαντήσεις
            1. Σε ευχαριστούμε Πέτρο!!

              Ό,τι πιο όμορφο, να κάνεις το κέφι σου και να υπάρχει αποδοχή, ανταπόκριση και αναγνώριση.

              Όλοι που συμμετέχετε ανήκετε στην ομάδα μας...

              Διαγραφή
          50. Οκ! Ευχαριστούμε για την απάντηση!Ραντεβού στα μαθηματικά κατεύθυνσης.

            ΑπάντησηΔιαγραφή
          51. Μερικές προσωπικές απόψεις για τα σημερινά θέματα...

            ΘΕΜΑ Β θα ήταν ένα πολύ ωραίο 4ο θέμα για τις εξετάσεις τις Α λυκείου
            ΘΕΜΑ Γ απλό τετριμμένο θέμα. Ωραίο το Γ3 που είναι παρόμοιο με την άσκηση 2 σελ 103 του σχολικού και το Γ4 που ήταν μάλλον εμπνευσμένο από την άσκηση 4Β σελ 103 του σχολικού.
            ΘΕΜΑ Δ ήταν και αυτό μάλλον εμπνευσμένο από την Άσκηση 5 σελ 46 του σχολικού.
            Αρκετά έξυπνο το ερώτημα Δ3. Σύνθετο το Δ4 αλλά και εκτός φιλοσοφίας μαθηματικών γενικής.

            ΑπάντησηΔιαγραφή
          52. μια ερωτηση αν καποιος ελυνε το Β1 ερωτημα χρησιμοποιώντας τον τυπο της διακυμανσης οταν χ μεσο ειναι δεκαδικος βάζοντας το πληθος μεσα στον τύπο θα εχει προβλημα στη βαθμολογηση του επειδη ο τύπος δεν δίνεται?

            ΑπάντησηΔιαγραφή
          53. Πάντως για να μην μιζεριάζουμε και θεωρούμε ότι μόνο στο δικό μας μάθημα ήταν δύσκολα τα θέματα, μάλλον δεν έχετε αντιληφθεί τι έγινε στη Βιολογία και στη Φυσική Κατεύθυνση...

            ΑπάντησηΔιαγραφή
          54. υπαρχει προβλημα αν καποιο παιδι χρησιμοποιησε τον τύπο της διακυμανσης οταν το χ μεσο είναι δεκαδικος βγαζοντας τον αντιστοιχο παραγωγικο τυπο με f ?
            Πίτας Κωνσταντινος
            παρακολουθω χρονια το μπλογκ αλλα πρωτη φορά γράφω συγχωρεστε με αν την προηγουμενη φορα δεν εβαλα όνομα
            ΧΡΟΝΙΑ ΚΑΛΗ ΔΟΥΛΕΙΑ

            ΑπάντησηΔιαγραφή
            Απαντήσεις
            1. Γεια σου φίλε μου!! Χρόνια σου πολλά και καλά!

              Μην διστάζεις να γράφεις, αυτό που επιθυμούμε είναι μια καλή παρέα, μαθηματική παρέα, επομένως ζητάμε την συμμετοχή σας και τις παρεμβάσεις σας.

              Όσο γι αυτό που ρωτάς δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα. Απλά οι οδηγίες αναφέρουν ότι ο 2ος τύπος της διασποράς - διακύμανσης ΔΕΝ απαιτείται από τον μαθητή να τον γνωρίζει, όποιος όμως τον χρησιμοποιεί δεν χάνει καμία μονάδα.

              Διαγραφή
          55. Καλησπερα σε ολους τους αναγνωστες.
            Μαθητης ειμαι και ηθελα να ρωτησω κατι για τη λυση μου στο Γ4.
            Για τη μεση τιμη χρησιμοποιησα την εφαρμογη του βιβλιου αλλα και την διακυμανση τον ορισμο(δηλαδη την δευτερη λυση που εχετε ανεβασει). Υπαρχει περιπτωση να χασω κατι?
            (ολα τα αλλα τα εχω μια χαρα)

            ΑπάντησηΔιαγραφή
            Απαντήσεις
            1. Καλημέρα φίλε μου,
              Όχι δεν χάνεις τίποτα, μια χαρά τα έκανες!!

              Διαγραφή
            2. Ευχαριστω πολυ και πολλα μπραβο σε ολους σας για την εξαιρετικη δουλεια που εχετε κανει.
              Ωραια και τα σημερινα θεματα στα κατευθυνσης.

              Διαγραφή
          56. Αν δεν δικαιολογησαμε στο Δ1 οτι η ΑΔ ειναι διαμετρος ποσα μορια αναμενεται να χασουμε?

            ΑπάντησηΔιαγραφή

          Εκτιμάμε τους ανθρώπους που σέβονται τους συνομιλητές τους και διδάσκουν ήθος από τα πληκτρολόγιά τους.

          Το lisari είναι χώρος που ενώνει φωνές, κάνει τις διαφορετικές δυνάμεις ομόρροπες.

          Είναι εδώ για να ενώσει τους μαθηματικούς και να εκφραστούν μέσα από ένα μέσο. Επομένως, οι αντεγκλήσεις και οι προσβολές δεν μας τιμούν και δεν βοηθούν το σκοπό του εγχειρήματος.

          Σας ευχαριστούμε για τη συμμετοχή και το ήθος σας!

          Μάκης Χατζόπουλος