Σελίδες

Δευτέρα 11 Σεπτεμβρίου 2017

Πρωτότυπα διαγνωστικά τεστ σε Γυμνάσιο και Λύκειο από τη lisari team


Η αναγκαιότητα των διαγνωστικών…

Εικόνα: Τάκης Τσακαλάκος 

Τα διαγνωστικά τεστ τα θεωρώ απαραίτητα να γίνονται σε κάθε τάξη, σε κάθε σχολείο και από όλους τους καθηγητές της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΓΕΛ ή ΕΠΑΛ) όταν μπαίνουν για πρώτη φορά σε μία τάξη. Είναι σαν το Ιατρικό Check up που κάνουμε κάθε χρόνο για να διαγνώσουμε τα προβλήματα μας. Έτσι πρέπει να πράξουμε και με τους μαθητές μας, το check up στην περίπτωσή μας είναι το διαγνωστικό τεστ, με αυτά καταλαβαίνουμε το επίπεδο των μαθητών που έχουμε απέναντί μας, τα κενά και ελλείψεις που έχει μία τάξη σε σημαντικές έννοιες των μαθηματικών (πχ. ένα κεφάλαιο που δεν πρόλαβε ο περσινός μαθηματικός να ολοκληρώσει) και μπορούμε με εξατομικευμένη διδασκαλία να εστιάσουμε σε κάθε μαθητή.

Επίσης με τα διαγνωστικά τεστ βλέπουμε την αρχική εικόνα του μαθητή και την πορεία του μέσα στην σχολική χρονιά, δηλ. ένας μαθητής που μου γράφει τεστ 09 δεν μαρτυρά κάτι, αν αυτός ο μαθητής είχε στο διαγνωστικό τεστ 05 τότε έχει κάνει μεγάλη πρόοδο και πρέπει να του αναγνωρίσουμε. Όλοι ξέρουμε ότι ένας αδιάβαστος μαθητής που προσπέρασε τις τάξεις του Γυμνασίου και το βρίσκουμε για πρώτη φορά στην Α΄ Λυκείου ή Β΄ Λυκείου οι δυνατότητες μας για να τον καλυτερεύσουμε είναι περιορισμένες, άρα ποιος είναι ο σκοπός μας;; Να τον κινητοποιήσουμε να αυξήσει την προσπάθεια και να ανεβάσει το επίπεδο γνώσεων του, δηλαδή από 05 που ήταν να φτάσει στο 07 και στο επόμενο τεστ στο 09, να έχει μία ανοδική πορεία και ας είναι κάτω από την βάση, για μένα αυτός ο μαθητής έχει επιτύχει τον στόχο του και δεν θεωρώ ότι πρέπει στο τετράμηνο να του βάλουμε βαθμό κάτω από την βάση.

Η δομή των διαγνωστικών…
Τα διαγνωστικά τεστ πρέπει να είναι απλές, εύκολες και κατανοητές ασκήσεις που καλύπτουν ένα συγκεκριμένο φάσμα γνώσεων από τις προηγούμενες τάξεις. Επίσης πρέπει να υπάρχουν ερωτήσεις Γεωμετρίας και λογικής για να αντιληφθούμε το πλήρες φάσμα σκέψης και γνώσης του μαθητή.

Τα τα διαγνωστικά τεστ ενδείκνονται για όλες τις τάξεις του Γυμνασίου, Λυκείου αλλά επιβάλλονται για τους μαθητές που προάγονται στην Α΄ Γυμνασίου και στην Α΄ Λυκείου, στο μεταίχμιο των διαφορετικών βαθμίδων. Σε αυτές τις τάξεις ο καθηγητής διαθέτει νέους μαθητές, δεν γνωρίζει την ύλη και τα κεφάλαια που διδάχτηκαν στις προηγούμενες χρονιές και τέλος την δυναμική της τάξης.

Διαγνωστικά test. Μια επιμέλεια της lisari team

Τέλος, τα διαγνωστικά τεστ που επιμελήθηκε η ομάδα μας δεν είχαν τη ίδια δομή με αυτά που κυκλοφορούν, δεν είναι ασκήσεις, έλεγχος στις βασικές έννοιες μαθηματικών, δεν είναι ένα απαιτητικό επαναληπτικό διαγώνισμα. Δεν είχαμε σκοπό να αποδείξουμε στο μαθητή ότι δεν γνωρίζει μαθηματικά και να εγκλωβιστεί περισσότερο. Αντίθετα θέλαμε να του υποβάλλουμε ερωτήσεις που θα τον προκαλέσουν να σκεφτεί , σε μορφή γρίφων ή σπαζοκεφαλιά.

Μορφή ερωτήσεων
Θέσαμε ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής, για να απαντήσει εύκολα ο μαθητής και να μην χρειαστεί να δώσει μια λευκή κόλλα που θα του κάνει κακό στη ψυχολογία του. Το κάναμε εύκολο δίνοντας λίγες πιθανές απαντήσεις (μόλις 3, πιθανότητα 33,%), αλλά για να περιορίσουμε τη τύχη θέσαμε την αρνητική βαθμολογία.

Έρευνα
Μακάρι τα διαγνωστικά τεστ να φθάσουν σε όλα τα σχολεία, σε όλα τα Φροντιστήρια, σε όλους τους μαθητές.Αν θέλετε να συμμετέχετε στην έρευνα για το επίπεδο των μαθητών Λυκείου θα θέλαμε να συμπληρώσετε το παρακάτω πίνακα

κλίμακα     πλήθος (vi)     ποσοστό (fi%)
[0, 10)
[10, 13)
[13, 15)
[15, 18)
[18, 20]

Περιοχή: ……………………………

και στείλτε τα στο lisari.blogspot@gmail.com (με θέμα: "Ποσοστά επιτυχίας διαγνωστικών τεστ")

Αν υπάρχει ανταπόκριση, θα συγκεντρώσουμε όλα τα αποτελέσματα των μαθητών και θα αναρτηθούν στο lisari 
για συζήτηση και σχολιασμό των συμπερασμάτων. 

Για απευθείας αποθήκευση των διαγνωστικών τεστ: 

α) Από το Γυμνάσιο προς Λύκειο

β) Από την Α΄ Λυκείου προς τη Β΄ Λυκείου





Σημείωση: Τα διαγωνιστικά τεστ δημιουργήθηκαν το 2015 - 16

14 σχόλια:

  1. Πολυ καλο και ομορφο. Ετσι οπως θα επρεπε να ειναι. Μπραβο στην ομαδα. Μπραβο στο Χαραλαμπο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. πολύ καλή δουλειά! Μπράβο στην ομάδα και σε εσένα Μάκη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Σας ευχαριστούμε πολύ για τα καλά σας λόγια.

    Να είστε σίγουροι ότι προσπαθούμε να ανταποκριθούμε στις προσδοκίες και στην εμπιστοσύνη που μας δείχνετε καθημερινά.

    Όσο για την ομάδα μου είμαι περήφανος...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Αγαπητέ συνάδελφε, μήπως τα αρχεία σου έχουν κάποιο πρόβλημα γιατί δεν μπορώ να ανόίξω κανένα;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αγαπητή Παναγιώτα τσέκαρα ένα προς ένα τους συνδέσμους και είναι όλα μια χαρά, δεν ξέρω τι κάνεις λάθος, για ξανά δες το και πες μου αν συνεχίζεται το πρόβλημα.

      Διαγραφή
  5. ΟΙ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΤΟΥ ΔΙΑΓΝΩΣΤΙΚΟΥ ΤΕΣΤ ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Δεν έχουμε βγάλει λύσεις για ευνόητους λόγους! Θέλετε να συζητήσουμε κάποια άσκηση;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Maki kali arxi!
    Anevazeis ton pixi ton psila!
    Anemenoume akoma perissotera.

    Kostakis.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστούμε Κώστα, να είσαι καλά και καλή σχολική χρονιά!!

      Διαγραφή
  8. Συγχαρητηρια .Πολύ καλό .Να συνεχίσετε και με άλλα διαγωνισματα , τεστ κ.λ.π.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Καλή χρονιά παιδιά,ευχαριστούμε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Εξαιρετική δουλειά. Συγχαρητήρια στους εμπνευστές τους.
    Ευχαριστούμε πολύ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Εκτιμάμε τους ανθρώπους που σέβονται τους συνομιλητές τους και διδάσκουν ήθος από τα πληκτρολόγιά τους.

Το lisari είναι χώρος που ενώνει φωνές, κάνει τις διαφορετικές δυνάμεις ομόρροπες.

Είναι εδώ για να ενώσει τους μαθηματικούς και να εκφραστούν μέσα από ένα μέσο. Επομένως, οι αντεγκλήσεις και οι προσβολές δεν μας τιμούν και δεν βοηθούν το σκοπό του εγχειρήματος.

Σας ευχαριστούμε για τη συμμετοχή και το ήθος σας!

Μάκης Χατζόπουλος