Σελίδες

Δευτέρα 15 Μαΐου 2017

Ενδοσχολικές εξετάσεις ΓΕΛ 2017 και διαγωνίσματα προσομοίωσης από τα Αρσάκεια ΓΕΛ


Για 4ο συνεχόμενο έτος συγκεντρώνουμε όλα τα θέματα των ενδοσχολικών εξετάσεων και τα αναρτούμε! Δείτε το 2015 και 2016 ενδεικτικά.

Επιμέλεια: lisari team

Τελευταία ενημέρωση 26 - 11 - 2017 (ανανεώνεται συνεχώς)


Πλήθος θεμάτων: 67

 Στέφθηκε επιτυχημένη η περσινή χρονιά αφού μας στείλατε 95 θέματα εξετάσεων από Γυμνάσιο και Λύκειο. Οι συνάδελφοι δεν φοβήθηκαν, θέλησαν να δείξουν ένα μέρος της δουλειάς τους και μας τα εμπιστεύτηκαν. Έχοντας δικαίωμα στο λάθος τόλμησαν να αναρτήσουν τα θέματα που πρότειναν στο σχολείο τους. 

Αναμένουμε και φέτος οι εισηγητές των δημόσιων ή ιδιωτικών σχολείων να κοινοποιήσουν τα θέματα τους στο lisari για να υπάρχει όσο είναι δυνατόν μια ολοκληρωμένη εικόνα για το επίπεδο μαθητών και τη μορφή των θεμάτων. Η εποχή που κλειδώναμε τα θέματα εξετάσεων στα ντουλάπια ή συρτάρια πρέπει να παρέλθει, η εσωστρέφεια και ο συγκεντρωτισμός πρέπει να σταματήσει. Ο καθένας με το τρόπο του βοηθά στη εκπαίδευση, είτε έμμεσα είτε άμεσα. Αν δεν μπορούμε να βοηθήσουμε τουλάχιστον μην την εμποδίζουμε. Ας δεν μπορούμε να κάνουμε "πρόσθεση" τουλάχιστον να μην κάνουμε "αφαίρεση".

Προσκαλώ τους Σχολικούς Συμβούλους ΠΕ03 να μας παρέχουν το υλικό από τα σχολεία τους για  να το αναρτήσουμε συγκεντρωτικά στο lisari προς όφελος των μαθητών - καθηγητών. 
Θα είναι ένα μεγάλο βήμα για την εκπαίδευση και ιδίως για τον κλάδο μας 
που πρωτοπορεί σε όλα!!

Φέτος, η lisari team θα προσπαθήσει να δώσει αν όχι σε όλα αλλά στα περισσότερα θέματα των εξετάσεων υποδείξεις!! 

Κανόνες ανάρτησης ενδοσχολικών θεμάτων (δημόσιων ή ιδιωτικών σχολείων)

1. Αναρτάμε τα θέματα χωρίς διακριτικά δηλαδή χωρίς το όνομα του σχολείου, τα στοιχεία Δ/ντη και εισηγητών, χωρίς σφραγίδες και υπογραφές. Στα σχολεία θα αναγράφουμε το νομό στον οποίο ανήκουν.

2. Αν οι εισηγητές των θεμάτων θέλουν να φαίνονται και τα διακριτικά των σχολείων τους τότε δεν θα σβήνονται.

3. Τα θέματα στέλνονται σε μορφή word ή pdf  και όχι σε φωτογραφίες. 

Από το Προεδρικό Διάταγμα 46 - 2016 δεν αναφέρει να ζητείται ο ορισμός στο Α Θέμα. 
Παρατηρείται σε αρκετά σχολεία να αγνοείται αυτή η οδηγία αφού ξεκίνησε από πέρυσι
(συμπεριλαμβανομένου και του σχολείου που διδάσκω που μας ξέφυγε σε ένα μάθημα).

Α΄ Λυκείου

Α) Άλγεβρα
1) Νομός Σερρών 1
2) Νομός Σερρών 2
3) Αττική - Νότια Προάστια - Επιμέλεια λύσεων: Δημήτρης Μπαδέμης
4) Νομός Μεσσηνίας  - Δείτε τις λύσεις έτσι όπως θα αναρτηθούν στο εν λόγω σχολείο.
5) ΓΕΛ Μήλου (!)
6) 1ο ΓΕΛ Λιβαδειάς εκφωνήσεις - Επιμέλεια λύσεων: Νίκος Παπαγγελής.
7) 1ο ΓΕΛ Πετρούπολης - Επιμέλεια λύσεων: Μάκης Χατζόπουλος
8) ΓΕΛ Νομός Άρτας
9) ΓΕΛ Νομός Αττικής - εκφωνήσεις + λύσεις
10) Νομός Μαγνησίας εκφωνήσεις - λύσεις
11) Νομός Κοζάνης εκφωνήσεις
12) Νομός Δράμας εκφωνήσεις - λύσεις
13) Αμερικάνικη Γεωργική Σχολή εκφωνήσεις - λύσεις
14) ΓΕΛ Νομός Ρεθύμνου εκφωνήσεις - λύσεις (Επιμέλεια: Σήφης Βοσκάκης)
15) ΓΕΛ Νομός Σερρών 3
16) 3ο ΓΕΛ Πετρούπολης
17) ΓΕΛ Νομός Σερρών 4
18) ΓΕΛ Νομός Σερρών 5

Β) Γεωμετρία
1) Νομός Σερρών 1 εκφωνήσεις
2) Νομός Σερρών 2 εκφωνήσεις
3) 1o ΓΕΛ Πετρούπολης: εκφωνήσεις - λύσεις (Επιμέλεια λύσεων: Μάκης Χατζόπουλος)
4) Ελληνογαλλική σχολή Καλαμαρί
5) ΓΕΛ Νομός Σερρών 3
6) ΓΕΛ Νομός Σερρών 4
7) ΓΕΛ Πρότυπο Πειραματικό 1
Β΄ Λυκείου
Α) Άλγεβρα
1) ΓΕΛ Μυγδονίας
2) Αμερικάνικη Γεωργική Σχολή με εκφωνήσεις - λύσεις
3) ΓΕΛ Νομός Σερρών 1
4) ΓΕΛ Λέχαιο - Οι εκφωνήσεις σε μορφή word - pdf 
5) ΓΕΛ Νομός Σερρών 2
6) ΓΕΛ Νομός Κοζάνης 1
7) ΓΕΛ Νομός Κοζάνης 2
8) ΓΕΛ Νοτίων προαστίων Αθήνας
9) 1ο ΓΕΛ Πετρούπολης
10) 1o ΓΕΛ Λιβαδειάς
11) ΓΕΛ Δράμας με λύσεις (χειρόγραφες)

Β) Γεωμετρία
1) ΓΕΛ Νομός Ρεθύμνου 1
2) 1o ΓΕΛ Πετρούπολης
3) Πειραματικό ΓΕΛ Ηράκλειο Κρήτης

Γ) Προσανατολισμού
1) 1ο ΓΕΛ Πετρούπολης -  Επιμέλεια λύσεων: Μάκης Χατζόπουλος
2) Νομός Βοιωτίας 
3) Νομός Κοζάνης 1
4) Νομός Ρεθύμνου 1 εκφωνήσεις - λύσεις (Επιμέλεια λύσεων: Σήφης Βοσκάκης)
5) Νομός Ρεθύμνου 2 εκφωνήσεις λύσεις (Επιμέλεια λύσεων: Σήφης Βοσκάκης)
6) Νομός Σερρών 1
7) Νομός Μεσσηνίας - Δείτε τις λύσεις έτσι όπως θα αναρτηθούν στο εν λόγω σχολείο.
8) Σχολείο Β Αθήνας σε μορφή word - pdf.
9) ΓΕΛ Μήλου (!)
10) ΓΕΛ Νομού Κοζάνης 2
11) 3o ΓΕΛ Γαλατσίου σε μορφή word - pdf.
12) ΓΕΛ Λεχαίου
13) ΓΕΛ Νομός Σερρών 2
14) ΓΕΛ Νομός Σερρών 3
15) ΓΕΛ Νομός Σερρών 4
16) ΓΕΛ Μυγδονίας
17) ΓΕΛ Νομός Δράμας εκφώνηση και (χειρόγραφη) λύση

Γ΄ Λυκείου
Α) Προσανατολισμού
1) ΓΕΛ Λεχαίου σε μορφή word - pdf.
2) ΓΕΛ Μυγδονίας
3) 6ο ΓΕΛ Περιστερίου με εκφωνήσεις - λύσεις
4) 3ο ΓΕΛ Πετρούπολης εκφωνήσεις και λύση  Δ θέματος (Επιμέλεια: Μάκης Χατζόπουλος)


Β) Προσομοίωσης από Ιδιωτικά Σχολεία (αποκλειστικό)

1) 1ο ΓΕΛ Πετρούπολης - Επιμέλεια λύσεων για το Δ θέμα: Μάκης Χατζόπουλος

2) Β΄ Αρσάκειο Εκάλης αποκλειστικά από το lisari.blogspot.gr και την lisari team. Το διαγώνισμα είναι προσομοίωσης και όχι για ενδοσχολικές εξετάσεις.  Δείτε τις λύσεις

3) Β΄ Αρσάκειο Ψυχικού  αποκλειστικά από το lisari.blogspot.gr και την lisari team. Το διαγώνισμα είναι προσομοίωσης και όχι για ενδοσχολικές εξετάσεις. Δείτε τις λύσεις από τον Πάνο Γκριμπαβιώτη (lisari team).

4)  Α΄ Αρσάκειο Ψυχικού  αποκλειστικά από το lisari.blogspot.gr και την lisari team. Το διαγώνισμα είναι προσομοίωσης και όχι για ενδοσχολικές εξετάσεις.

5) Αρσάκειο Θεσσαλονίκης αποκλειστικά από το lisari.blogspot.gr και την lisari team. Το διαγώνισμα είναι προσομοίωσης και όχι για ενδοσχολικές εξετάσεις.

Γ) Γενικής Παιδείας
1) 6ο ΓΕΛ Ιλίου

Γ) ΕΠΑΛ
1) Γ Λυκείου Γ.Π: Αμερικάνικη Γεωργική Σχολή (word - pdf)  - Επιμέλεια λύσεων: Μιχάλης Γιαννόπουλος

17 σχόλια:

  1. Προσοχή! Βάσει του νόμου, δεν δημοσιοποιούνται τα θέματα των ενδοσχολικών εξετάσεων των Γυμνασίων και Λυκείων.
    https://www.esos.gr/arthra/49612/den-dimosiopoioyntai-ta-themata-ton-endosholikon-exetaseon-oyte-horigoyntai-antigrafa

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Μανόλη σε ευχαριστούμε που θέλεις να μας προστατέψεις αλλά θεωρούμε ότι υπάρχει ένα λάθος στην κατανόηση της ανάρτησης του esos. Όντως ΔΕΝ είναι υποχρεωμένα τα σχολεία να δημοσιοποιούν τα θέματα εξετάσεων που έθεσαν στις τελικές εξετάσεις τους. Αν όμως κάποιος θέλει οικειοθελώς να τα αναρτήσει τότε μπορεί!!

    Το θέμα (για την ιστορία) ανακινήθηκε όταν ένας γονιός, μαθηματικός, πήγε στο σχολείο μετά από αποτυχία του παιδιού του (προφανώς στα μαθηματικά) και απαίτησε να δει τα θέματα. Το σχολείο του αρνήθηκε και έκανε έγγραφη αναφορά στο Υπουργείο Παιδείας και αποφάσισε το Υπουργείο Παιδείας ότι ΔΕΝ είναι υποχρεωμένα τα σχολεία να δημοσιοποιούν τα θέματά τους.

    Άρα η απόφαση πάρθηκε μετά από την υποχρεώσει που θεωρούσαν κάποιοι να γνωρίζουν τα θέματα των σχολείων. Εμείς ΔΕΝ θα εμφανίζουμε τα στοιχεία των σχολείων όπως αναφέραμε αν δεν το επιθυμούν τα ίδια. Προφανώς κάτι παρόμοιο κάνουν και μερικοί σχολικοί Σύμβουλοι με καθόλα νόμιμο τρόπο.

    Η άποψή μου είναι ότι η προβολή των θεμάτων είναι προς τιμή των σχολείων και πρέπει να είναι περήφανα για την παρουσία και την προβολή τους. Εγώ μόνο τιμητικά λόγια έχω να πω για όσα σχολεία συμμετέχουν σε αυτή την πρωτοβουλία. Αν κάποιο σχολείο έχει πρόβλημα με την έμμεση ή άμεση δημοσιεύσει κάποιου αρχείου να μας ενημερώσει και θα το εξαιρέσουμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Παναγιώτη καλησπέρα! Για ποιο λόγο έσβησες το σχόλιο σου; Ήταν τόσο ωραίο, αληθινό και ανθρώπινο...

      Διαγραφή
  4. ΜΑΚΗ ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΤΟ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΣΟΥ ΕΙΝΑΙ ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΟ ΤΩΝ ΙΔΙΩΤΙΚΩΝ ΔΕΝ ΑΝΟΙΓΟΥΝ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστούμε Κώστα! Και εγώ θεωρώ ότι τα θέματα (Β Κατέ) είναι πολύ ωραία!

      Είχες δίκιο είχα ξεχάσει να προσθέσω τους συνδέσμους. Τώρα είναι οκ!

      Διαγραφή
  5. Συγχαρητήρια πολύ ωραία δουλειά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Παρατήρησα σε κάποια θέματα ότι για να απαντήσει ο μαθητής στο β ή στο γ ερώτημα θα πρέπει πρώτα να έχει λύσει το α. Αν όμως δεν καταφέρει να λύσει το α ερώτημα, τότε τον καταδικάζουμε να μην πάρει καμία μονάδα από το θέμα αυτό. Δεν είναι άδικο;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν χάνει καμία μονάδα ο υποψήφιος αν προχωρήσει με το λάθος αποτέλεσμα στα επόμενα ερωτήματα. Το λάθος το χρεώνεις εκεί που το βρίσκεις και όχι συνέχεια όπου το κουβαλάει ο εξεταζόμενος (μόνο αν αλλάξει άρδην την πορεία επίλυσης της άσκησης).

      Διαγραφή
    2. Στα δικά μου θέματα της Α Λυκειου Άλγεβρα οπου ζητούσα στο Β Θέμα επίλυση μιας εξίσωσης στο (α) ερώτημα και μιας ανίσωσης στο (β) και τις κοινές λύσεις στο (γ), σε όποιους έκαναν λάθος σε κάποιο απο τα 2 πρώτα ερωτήματα, αλλα η συνελήθευση με βάση τα δεδομένα που βρήκαν ήταν σωστή τους έδωσα το σύνολο των μονάδων στο (γ). Και πίστεψε με, ήταν πολλοί. Οπότε δεν νομίζω οτι τα λανθασμένα αποτελέσματα τους επηρέασαν

      Διαγραφή
    3. Συμφωνώ με τα όσα λες Μάκη, αλλά αναφέρθηκα σε περιπτώσεις θεμάτων που ο μαθητής δεν μπορεί να λύσει το α ερώτημα και επομένως να καταλήξει σε κάποιο αποτέλεσμα, το οποίο όμως (από την εκφώνηση) χρειάζεται ως δεδομένο για να το χρησιμοποιήσει στην επίλυση επόμενου ερωτήματος. Επομένως, καλό είναι να δίνεται το αποτέλεσμα στο α ερώτημα (π.χ. να δείξετε ότι Α=5) ώστε να το πάρει ως δεδομένο ο μαθητής και να προχωρήσει στα επόμενα ερωτήματα.

      Διαγραφή
    4. Συμφωνώ φίλε μου. Καλό θα ήταν να δίνεται...

      Διαγραφή
  7. Με βαση την παρατηρηση που εχετε οτι πλεον δεν πρεπει να ζητειται ορισμος στη θεωρια έχω να επισημάνω τα εξής. Εργαζομαι σε φροντιστηριο και παρατηρω δυστυχως οτι αρκετοι καθηγητες σε δημοσια σχολεια δεν κοιτανε καθόλου τις οδηγιες διδασκαλιας και την υλη. Εχω περιπτωσεις οπου έχουν βάλει εντός ύλης των εξετασεων το 1.1 στην Αλγεβρα Β' καθώς και η προβολη διανύσματος στα Μαθηματικα Προσανατολισμού.Σε άλλη περιπτωση καθηγητής δίδασκε κανονικα το άθροισμα όρων ΑΠ και ΓΠ, ενώ έβαλε και διαγώνισμα τετραμήνου πάνω σε αυτό!! Καλό θα ήταν να είναι πιο προσεκτικοί (για να μην χαρακτηρίσω αλλιώς..) καθώς δημιουργέιται σύγχυση στα παιδια.

    υγ. Επίσης θεωρώ απαράδεκτο να βγάζουν εκτός ύλης εξετάσεων στην Α΄ τις συναρτήσεις (ερχονται στη Γ΄ και δεν ξέρουν να δουλεύουν σε βασικά πράγματα) και να βάζουν εντός τις προόδους (αλήθεια που χρειάζονται;;)..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Στο κεφάλαιο των προόδων (και όχι μόνο) δίνεται η ευκαιρία στο μαθητή για επίλυση πραγματικών προβλημάτων, που είναι σημαντικό γιατί γίνεται αντιληπτή η εφαρμογή των μαθηματικών στην καθημερινή ζωή. Η διδασκαλία των μαθηματικών Α και Β λυκείου δεν θα πρέπει να γίνεται με μοναδικό άξονα το τι θα διδαχτεί στη Γ τάξη, αλλά πρέπει να έχει κύριο στόχο την ανάπτυξη της μαθηματικής σκέψης.

      Διαγραφή
    2. Κώστα μου καλώς ήλθες στο χώρο μας.

      Εδώ δεν καταγγέλλουμε, δεν προσβάλλουμε και δεν μειώνουμε την προσπάθεια των συναδέλφων. Απλά ενημερώνουμε, βοηθάμε και προστατεύουμε τον χώρο μας.

      Τα κακώς κείμενα υπάρχουν παντού αλλά δεν είναι όμορφο να τα περιγράφουμε γιατί δίνουμε την εικόνα στην κοινωνία ότι δεν πατάμε καλά στα πόδια μας με αποτέλεσμα να μην μας σέβονται κυρίως οι μαθητές μας και να μην μπορούμε να κάνουμε μάθημα. Όσοι έχουν περίσσεια όρεξη και ειλικρινά πίστεψέ με δεν είναι λίγοι έχουν πλέον σοβαρό πρόβλημα λόγω αυτής της κριτικής.

      Αν κάποιοι για το δικό τους λόγο κάνουν λάθη θα κριθούν από τους μαθητές τους, ας μην τους βοηθήσουμε να βγάλουν εύκολα συμπεράσματα, αντίθετα πρέπει να τους πείσουμε να σέβονται τους καθηγητές τους για να μας σέβονται και εμάς.

      Δεν θέλω να συνεχιστεί αυτή η συζήτηση αφού χάνουμε το κύριο θέμα μας: Τα Φροντιστήρια και το σχολείο αποτελούν την Παιδεία, το σώμα και το κεφάλι, ας μην επιτίθεται το ένα μέρος στο άλλο γιατί αυτό σημαίνει αυτόματα καρκίνωμα.

      Ας μην κάνουμε αφαίρεση αλλά πρόσθεση. Ευχαριστώ πολύ για την κατανόηση.

      Διαγραφή
  8. Μάκη, να θυμίσω στους συναδέλφους που διδάσκουν ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ Β ΛΚΕΙΟΥ Σύμφωνα με την αρ. πρωτ. 150652/Δ2/15-9-2016 εγκύκλιο του ΥΠ.Π.Ε.Θ τα θεωρήματα διαμέσων είναι εκτός

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Εκτιμάμε τους ανθρώπους που σέβονται τους συνομιλητές τους και διδάσκουν ήθος από τα πληκτρολόγιά τους.

Το lisari είναι χώρος που ενώνει φωνές, κάνει τις διαφορετικές δυνάμεις ομόρροπες.

Είναι εδώ για να ενώσει τους μαθηματικούς και να εκφραστούν μέσα από ένα μέσο. Επομένως, οι αντεγκλήσεις και οι προσβολές δεν μας τιμούν και δεν βοηθούν το σκοπό του εγχειρήματος.

Σας ευχαριστούμε για τη συμμετοχή και το ήθος σας!

Μάκης Χατζόπουλος