Σελίδες

Πέμπτη 30 Μαΐου 2019

Η νέα εξεταστέα ύλη για το σχολικό έτος 2019 - 20!!


Είναι γεγονός! 

Αναρτήθηκε από το Υπουργείο Παιδείας η νέα εξεταστέα ύλη για τη Γ Λυκείου για το σχολικό έτος 2019 - 20.

Για περισσότερες πληροφορίες και για την ύλη στα άλλα μαθήματα πατήστε εδώ (σύνδεσμος Υπουργείου Παιδείας).

Τα πρώτα σχόλια - εντυπώσεις (συνεχής ανανέωση) 

1) Είναι η ύλη που είχε ανακοινώσει το ΙΕΠ από τις 22/2/2019 (δείτε εδώ), άρα δεν μαθαίνουμε κάτι νέο, επικυρώνεται όσα γνωρίζαμε λίγες ώρες πριν την αλλαγή σκυτάλης.

2) Ο "Σταθμικός μέσος" αφαιρείται από την ύλη!Ένα χρήσιμο εργαλείο για εύρεση μέσο όρων με συντελεστές βαρύτητας αφαιρείται αψυχολόγητα.

Να σημειωθεί ο σταθμικός μέσος δεν υπήρχε στην ύλη και από το πρόγραμμα που είχε ανακοινώσει το ΙΕΠ .

3) Ο συντελεστής μεταβολής CV αφαιρείται από την ύλη! Ίσως γιατί έχει μεγάλη γκάμα ασκήσεων... για να περιοριστεί η ασκησολογία. Αγαπημένη έκφραση πολιτικών.

Να σημειωθεί ο συντελεστής μεταβολής δεν υπήρχε στην ύλη και από το πρόγραμμα που είχε ανακοινώσει το ΙΕΠ .

4) Παρατηρείται μια κακή διατύπωση στην παράγραφο της επικρατούσας τιμής. Έτσι όπως διατυπώνεται φαίνεται να είναι εντός η "επικρατούσα τιμή" ενώ είναι εκτός "επικρατούσα τιμή σε ομαδοποιημένα δεδομένα".

5) Η ύλη αυξάνεται κατά πολύ! Δυσανάλογα με την αύξηση της μίας ώρας! Η κυβέρνηση που αφαίρεσε τους μιγαδικούς αριθμούς για να έχουν χρόνο οι μαθητές να παίζουν, να διασκεδάζουν, να ερωτεύονται πλέον θεωρεί ότι τα έκαναν όλα αυτά και πρέπει να σκύψουν τα κεφάλια στα βιβλία!

6) Πλέον οι μαθητές και επίσημα θα διαβάζουν για τη Γ Λυκείου από την Β Λυκείου (μην πούμε και από την Α΄ Λυκείου). Τα κεφάλαια Στατιστική και Πιθανότητες μπορούν να διαβαστούν ανεξάρτητα από τα κεφάλαια της Ανάλυσης από μικρότερες τάξεις.

7) Λογικά βιβλία δεν πρέπει να έχουν τυπωθεί. Θα δίνονται δύο βιβλία, της Γενικής Παιδείας και της Κατεύθυνσης. Με επιφύλαξη αυτή η σκέψη αφού δεν προκύπτει από το κείμενο.

8) Οι πληροφορίες που έρχονταν μέχρι τελευταία στιγμή ότι η ύλη που είχε ανακοινωθεί θα μειωθεί τελικά ΔΕΝ επιβεβαιώθηκαν!

9) Επιστροφή των Μαθηματικών Γενικής Παιδείας από το παράθυρο στις Πανελλαδικές Εξετάσεις!

10) Αναμένουμε από το νέο κόμμα διακυβέρνησης να προβεί σε επίσημες ανακοινώσεις. Το ερώτημα είναι αν θα δεχθεί  το πρόγραμμα του Υπουργού Παιδείας.

36 σχόλια:

  1. "Eftyxos" gia kapoioys poy den psifizoyn oi mathites tis b lykeioy!
    allios kapoia pososta tha itan pio kato kai apo ta pososta sto (x-3s,x-2s) tis kanonikis katanomis!

    Maki siggnomi gia to politiko sxolio mou, alla pragmatika den mporesa na min to po!

    kata ta alla, den mas eipan kai kati neo!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Κάνεις λάθος, οι μαθητες της β ψηφίζουν

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. θα ηθελα να μαθω ποσες ωρες την εβδομαδα θα πρεπει να κανουν τα φροντιστηρια για να βγει αυτη η
    η νεα υλη?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κώστα είναι μια ερώτηση που την ακούω συνέχεια και όλο και πιο πολύ προβληματίζει τους Φροντιστές. Καλύτερα να μιλήσουν οι σχετικοί με το αντικείμενο...

      Διαγραφή
    2. Ωραία ερώτηση!Εγω προτείνω 4 ώρες την παλιά ύλη(λίγο πιο συμπυκνωμενα )2 ώρες τη νεα.Η επανάληψη και οι "συνδυαστικες" ασκήσεις με προβληματιζουν...

      Διαγραφή
    3. Για αρχή ΔΕΝ θα χρειάζονται συνδυαστικές ασκήσεις μεταξύ αυτών των δύο πραγμάτων

      Διαγραφή
    4. Με δεδομένη την γενικά μέτρια έως κακή ποιότητα των μαθητών, τουλάχιστον 7 την εβδομάδα για το πρώτο έτος εφαρμογής του συστήματος (δηλ 2019-2029) Ενδεχόμενη μείωση των ωρών μπορεί να γίνει μόνο με προεργασία από τις προηγούμενες τάξεις (δηλ στην Α και Β λυκείου να διδάσκονται κανονικά και πιθανότητες και στατιστική ώστε στην Γ να υπάρχει μόνο φρεσκάρισμα ασκήσεων στα εν λόγω εδάφια ώστε να δοθεί το απαραίτητο βάρος στην αχανή ανάλυση)

      Διαγραφή
    5. Με 7 ώρες... Οι ιδιοκτήτες στα φροντιστήρια θα πάθουν 7 εγκεφαλικά

      Διαγραφή
    6. Λογικό.. εγώ απάντησα με το ελάχιστο των ωρών κατά τη γνώμη μου που απαιτούνται ώστε να διδαχτεί σωστά η ύλη αυτή και να υπάρξει μία σωστή χρονικά περίοδος επαναλήψεων. Επειδή όμως γνωρίζω ήδη ότι υπάρχει ήδη γραμμή για 5 ώρες την εβδομάδα - κάπου είδα και πρόγραμμα 4,5 ωρών (!!!) προβλέπω χάος.. Δυστυχώς απ' ότι φαίνεται αυτό το σύστημα απομακρύνει τα παιδιά από τα μαθηματικά, και όσα μένουν ωθούνται προς τα ιδιαίτερα.

      Διαγραφή
    7. Επίσης ποιος μπορεί με σιγουριά να αποκλείσει τις συνδιαστικές ασκήσεις; Για μαθηματικά μιλάμε..

      Διαγραφή
  4. Καλησπέρα. Πρακτικά υπάρχει μείωση μιας ώρας στη διδακτέα ύλη. Από 7 έγιναν 6...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σωστά! Και από πλευράς ύλης, είναι εκτός ένα κεφάλαιο, το 1ο κεφάλαιο Ανάλυσης από τη Γ.Π. και εντός μια παράγραφος η 3.3 (συνδυαστική). Θεωρητικά συμψηφίζονται

      Διαγραφή
    2. το μεγαλυτερο προβλημα πιστευω ειναι το 3.3. το επιπεδο δυσκολιας μπορει να φτασει σε μεγαλο βαθμο(αν και ποτε δεν το εχουν κανει).

      Διαγραφή
    3. Μάκη, συγγνώμη, αλλά το πρώτο κεφάλαιο γενικής βγήκε "εκτός" γιατί είναι σε μεγαλύτερη έκταση στα κατεύθυνσης. Οπότε έχουμε +3 κεφάλαια και μείον μια ώρα διδασκαλίας. Είμαι περίεργος να δω πώς θα βγει η ύλη σε 150 ώρες περίπου

      Διαγραφή
  5. Οι μαθητές ήδη τα τελευταία χρονια ειχαν φόβο για τα μαθηματικα(δεδομενη δυσκολια, θεματα, βαθμολογιες)... Προβλεπω το προβλημα να μεγαλωνει.. Δυστυχως...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. θα γεμιζουν οι ταξεις με βιολογια..και με 17κ θα πιανουν "μικρες" σχολες μονο.

      Διαγραφή
  6. Λυπάμαι πολύ για αυτή την κατάσταση της παιδείας μας και τις αποφάσεις κάποιων ανευθυνων που δυστυχώς έχουν την τύχη να ορίζουν την τύχη μας. Θεωρώ ότι η ύλη είναι τεράστια και χωρίς συνέχεια. Ζητάμε από παιδιά που έμαθαν τα 1/3 στην Α Λυκείου, τα μισα στην Β (χωρίς μαθηματικα γενικής παιδειας) να μάθουν τα πάντα στην Γ. Λυπάμαι που είμαι καθηγητής τους. Καλή τύχη συνάδελφοι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Οι ώρες που θα χρειαστούν για τη σωστή διδασκαλία της ύλης θα αποτελέσει πρόβλημα τόσο για τους φροντιστές όσο και για τους γονείς. Η αύξηση των ωρών θα επιφέρει αύξηση των τιμών με αποτέλεσμα πολλοί από αυτούς να δυσκολευτούν. είχαν συνηθίσει τα τελευταία χρόνια σε χαμηλές τιμές με μικρά τμήματα. Μάλλον θα επιστρέψουμε πλέον σε χρονιές δεσμών.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Καλησπέρα σε όλους.
    Γενικά, ήμουν και είμαι θετικός στο να διδάσκονται τα παιδιά του λυκείου αρκετές διαφορετικές ενότητες μαθηματικών. Χωρίς μεγάλη εμβάθυνση. Αυτή μπορεί να γίνει αργότερα (αν χρειάζεται) στις σχολές τους.

    Αλλά, ρε γαμώτο, πρέπει να γίνει τόσο απότομα και ξεκινώντας από τη Γ Λυκείου;
    Όταν στις μικρότερες τάξεις έχουμε απαξιώσει Γεωμετρία, έχουμε βγάλει από εξετάσεις των θετικών την Άλγεβρα (ακόμη δεν μπορώ να το καταλάβω), αδιαφορούμε για Πίνακες και λοιπά...

    Δεν θα ήταν πιο σωστό να γίνει πρώτα μια ανακατανομή σε όλες τις τάξεις του Λυκείου και σε βάθος τριετίας να περάσει στη Γ Λυκείου;

    Ρητορικό ερώτημα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Και ομως εγω βλεπω κατι θετικο.Δευτερο θεμα να μπαινει απλη ασκηση πιθανοτητων ή στατιστικης.Τριτο θεμα να μπαινει το δευτερο θεμα που εχουμε συνηθισει τα τελευταια χρονια με μονοτονιες και ακροτατα.Περιμενω καλυτερες βαθμολογιες με αυτη την υλη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κάτι ανάλογο βλέπω κ γω. Στατιστική κ πιθανότητες να παίρνουν τη θέση των (πάλαι ποτέ..) μιγαδικών κ το β θέμα να γίνεται γ. Και στη θέση του δ, να παίζει ένας συνδυασμός παλιών δ κ γ.
      Υπομονή, έχουμε ένα χρόνο μπροστά μας να τα δούμε όλα αυτά.

      Διαγραφή
  10. μην αγχωνεστε τον Αυγουστο θα εχουμε νεα υλη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Μακάρι να ήταν έτσι η κατανομή των θεμάτων αλλά αν δεν το δούμε πρακτικά να συμβαίνει τίποτα δεν είναι σίγουρο.Οσο για τις ώρες πιστεύω 4 + 2 θα ήταν ικανοποιητικές .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Ο νόμος γράφει για 6 ώρες +1 υποστήριξης.. πρακτικά λοιπόν, δεν ειναι 7ωρο το μάθημα στο σχολείο?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Λογικά, αν τελικά ισχύσει αυτή η τόσο αυξημένη ύλη, θα πάμε και σε μια νέα δομή του διαγωνίσματος. Αφήνουμε στην άκρη τη γνωστή κλιμάκωση των ερωτημάτων και πάμε σε ένα άλλο στυλ ερωτήματος - θέματος όπως στην εποχή των δεσμών. Δηλαδή π.χ. το θέμα Β να έχει 2-3 ερωτήματα ανεξάρτητα μεταξύ τους, ένα σε ύλη στατιστικής, ένα πιθανοτήτων και ένα συνδυαστικής.
    Δεν βλέπω πώς αλλιώς μπορεί να καλυφθεί τόσο εκτενής ύλη σε 4 θέματα.

    Ευχής έργο θα ήταν κατά τη γνώμη μου, το υπουργείο, μέσα στο Σεπτέμβρη να ανακοινώσει ένα ενδεικτικό διαγώνισμα σε κάθε μάθημα που να είναι ανάλογης δυσκολίας και διάρθρωσης θεμάτων με αυτό που θα συναντήσουν τα παιδιά τον Ιούνιο του '20.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Λέω να ξεκινήσουμε να μαζεύουμε υπογραφές να μπουν και οι μιγαδικοί στην ύλη. Τι λέτε;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Κλασικα εικονογραφημενα...χωρις στοχο ολα αχταρμα και ολο το βαρος να πεφτει στον διδασκοντα ο οποιος ηδη οδευει για εγκεφαλικο.Βγαλανε τους μιγαδικους γιατι ηταν εκτος μοδας και βαλανε συνδυαστικη...γελανε και τα τσιμεντα.Δεν χρειαζονται πολλα σχολια οταν σε ενα συστημα μοναδικος σταθερος πυλωνας ειναι τα θρησκευτικα, τι να λεμε.Καλο κουραγιο σε ολους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Αγαπητοί Συνάδελφοι καλημέρα και καλή επιτυχία στους μαθητές μας.Ας μην κινδυνολογούμε και ας μην σπέρνουμε τον πανικό στα παιδιά γιατί στα Μαθηματικά είναι το μόνο εύκολο αυτό.Σίγουρα είμαστε σε αχαρτοφράφητα νερά αλλά ας ελπίσουμε πως ο νέος Υπουργός θα έχει επαφή με την πραγματικότητα και με τροποποιητικές εγκυκλίους το τοπίο θα ξεκαθαρίσει. Θεωρώ πως θα διατηρηθεί η νοοτροπία της ταύτισης των θεμάτων με τα σχολικά βιβλία και έτσι πρέπει.
    Καταλαβαίνετε όλοι πως πιεζόμαστε χρονικά στο να εμβαθύνουμε στην ανάλυση με συνέπειες για τα παιδιά που θα χρησιμοποιήσουν μαθηματικά στις σχολές τους. Προτείνω να γίνει μία ανάρτηση με προτάσεις ως προς τον προγραμματισμό της ύλης τόσο σε επίπεδο σχολείου όσο και σε επίπεδο φροντιστηριακό. Αυτό θα ήταν εξαιρετικά ενδιαφέρον οπότε δείτε το κ. Χατζόπουλε. Οψόμεθα ... Καλό κουράγιο στην καλοκαιρινή προετοιμασία!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. στο σαιτ του υπουργειου εξαφανιστηκε η υλη.....?????

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Εχουμε περασει και χειροτερα, οπως το νομο Αρσενη με τα 14 μαθηματα ή αργοτερα με τα 9 και μετα 6!Προφανως και ειναι εξαιρετικα προχειρο ολο αυτο και χωρις καμμια επιστημονικη βαση αλλα συμφωνω απολυτα με τον κυριο Σαμπανη!το μονο που εχουμε να κανουμε ειναι υπομονη, και να αλληλοβοηθηθουμε δημοσια και ανοιχτα αναφορικα με τον προγραμματισμο της υλης ΑΜΕΣΑ γιατι τα καλοκαιρινα ξεκινουν σε 15 μερες!!


    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Έπεσε το link, λέτε μέχρι το βράδυ να έχουμε άλλη ύλη;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαχαχα όχι Χρήστο! Την αποσύρανε γιατί είχε ορθογραφικά, συντακτικά και τυπογραφικά λάθη! Νομίζω ότι θα αναρτήσουν την ίδια το βράδυ. Τίποτα όμως ΔΕΝ αποκλείω!!!

      Διαγραφή
  20. Τελικά μεταφέρθηκε η ανάρτηση στις εσωτερικές σελίδες του Υπουργείου Παιδείας.

    https://www.minedu.gov.gr/exetaseis-2/to-thema-exetaseis

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Γιατί τόση επιμονή με τις ώρες προετοιμασίας στα φροντιστήρια και γιατί τόσες πολλές ώρες; Δηλαδή τα παιδιά στο σχολείο δεν θα μαθαίνουν τίποτα; Όλα έξω θα τα μάθουν; Γιατί να μην συμπληρώνει το φροντιστήριο τη δουλειά του σχολείου; Θεωρώ ότι οι περισσότεροι αν όχι όλοι οι συνάδελφοι στα σχολεία προσφέρουν στους μαθητές και κάνουν σωστά τη δουλειά τους. Γιατί να κάψουμε τα παιδιά με τόσες πολλές επιπλέον ώρες;Επίσης θα είναι λάθος (έγκλημα!!!) να συνδυαστεί η Ανάλυση με τα Στοχαστικά ... και όχι μόνο στην αρχή αλλά συνέχεια ... Καλό θα είναι να απαιτήσουμε και αντίστοιχες οδηγίες-διευκρινήσεις για τη μορφή των θεμάτων...

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Εκτιμάμε τους ανθρώπους που σέβονται τους συνομιλητές τους και διδάσκουν ήθος από τα πληκτρολόγιά τους.

Το lisari είναι χώρος που ενώνει φωνές, κάνει τις διαφορετικές δυνάμεις ομόρροπες.

Είναι εδώ για να ενώσει τους μαθηματικούς και να εκφραστούν μέσα από ένα μέσο. Επομένως, οι αντεγκλήσεις και οι προσβολές δεν μας τιμούν και δεν βοηθούν το σκοπό του εγχειρήματος.

Σας ευχαριστούμε για τη συμμετοχή και το ήθος σας!

Μάκης Χατζόπουλος