Μια νέα ανάρτηση που είναι χρήσιμη για όσους καθηγητές διδάσκουν το "κόντρα" μάθημα των μαθηματικών στη Γ Λυκείου.
Ένα νέο βιβλίο μαθηματικών θα διδάσκονται από φέτος [2020 - 21] οι μαθητές της Γ΄ Λυκείου στη Γενική Παιδεία. Και όπως κάθε νέα έκδοση περιέχει αναπόφευκτα μαθηματικά - αβλεψίες - τυπογραφικά λάθη κτλ. θα προσπαθήσουμε να τα εντοπίσουμε!
Στόχος μας; Να συγκεντρώσουμε όσο γίνεται περισσότερα τέτοια λάθη και να τα προωθήσουμε στο Ι.Ε.Π για να διορθωθούν στην επόμενη έκδοση του βιβλίου.
Όποιος θα συμμετέχει θα αναφέρεται το όνομά του στους συντελεστές του έργου:
Συντελεστές του έργου (ανανεώνεται συνεχώς)
1) Νίκος Μιχαλόπουλος
2) New user (αναμένουμε στοιχεία)
Παροράματα σχ. βιβλίου
Σελίδα 10: ξεχάστηκαν από τον δειγματικό χώρο τα στοιχεία (πέτρα, πέτρα), (ψαλίδι, ψαλίδι), (χαρτί, χαρτί). Δεν επηρεάζει τη συνέχεια του παραδείγματος (αφού σταματάει σε αυτό το σημείο).
Σελ. 19: Το στοιχείο (2, 5) προφανώς δεν ανήκει στο ενδεχόμενο ενδεχόμενο Α6: το άθροισμα των δύο ρίψεων είναι ίσο με 6, χωρίς να επηρεάζει τη λύση αφού το Ν(Α6) = 5 όπως αναφέρει το βιβλίο. Άρα το λάθος είναι τυπογραφικό.
σελ. 10 |
Μάκη, δεν χρειάζονται τα στοιχεία μου, καλά έκανες και έγραψες απλά "NEW USER" (Θα μπορούσα να ήμουν μαθητής)
ΑπάντησηΔιαγραφήΠρέπει να αναφέρονται οι συντελεστές και ας είναι μαθητές!
ΑπάντησηΔιαγραφήόχι όχι, δεν πειράζει, μου φτάνει που το site σου κάνει τις δημοσιεύσεις και όποιος θέλει τις βλέπει και ενημερώνεται
ΑπάντησηΔιαγραφήΘα έχεις τους λόγους που προτιμάς την ανωνυμία!
ΔιαγραφήΜάκη, ρίξε σε παρακαλώ μια ματιά σε αυτή την άσκηση και πες μου τη γνώμη σου (είναι κάτι που δεν έχω καταλάβει δεδομένου ότι έχω να κάνω φυσική από το 1ο έτος στο πανεπιστήμιο?)
ΑπάντησηΔιαγραφήΕλπίζω η ανάλυση του βίντεο να είναι ικανοποιητική
https://www.youtube.com/watch?v=AF01ycRZ7rc&feature=youtu.be
Έμεινα έκπληκτος! Το video είναι καταπληκτικό! Συγχαρητήρια! Είναι διδακτικό και πρέπει να το δείξουμε και εδώ. Ως προς την ουσία θα το μελετήσω καλύτερα και θα έχω τις λύσεις του σχολικού βιβλίου να δω καλύτερα που διαφωνείς.
ΔιαγραφήΜάκη σε ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια, δες το με την ησυχία σου και συζήτησέ το και με κανένα φυσικό (κάτι παραπάνω ξέρουν οι φυσικοί στον τομέα τους από εμάς). Εννοείται πως μπορείς να το βάλεις στο site. (αν το βάλεις στο site μην μου ζητήσεις όνομα, γράψε NEW USER)
Διαγραφήπροφανώς χρειάζεται στην διατύπωση της άσκησης να υπάρχει διευκρίνηση για τον τρόπο που αυξάνεται/μειώνεται η ταχύτητα προς τα δεξιά ή προς τα αριστερά. Το πρόβλημα βρίσκεται στο μέτρο της ταχύτητας (που είναι πάντα μη αρνητικό) μιας και η ταχύτητα είναι διανυσματικό μέγεθος και το πρόσημό της καθορίζει την φορά κίνησης
ΑπάντησηΔιαγραφήΧαρακτηριστικό παράδειγμα βιβλίου που γράφτηκε "στο πόδι". Μια δεύτερη ματιά να έριχναν πριν το τυπώσουν, θα έβρισκαν και θα διόρθωναν τις "πατάτες" που έγραψαν ...
ΑπάντησηΔιαγραφήAlex θα βοηθούσες αν σημείωνες τα λάθη που έπεφτα στην αντίληψή σου από το να λες χαρακτηρισμούς. Κάθε προσπάθεια πρέπει να ενθαρρύνεται και όχι να την γειώνουμε. Σε παρακαλώ δεν δέχομαι να είμαστε τόσο προσβλητικοί σε ένα εγχειρίδιο που είναι για μαθητές. Δεν θέλω να πείσω για το πνεύμα του site, δεν είμαστε ένα μέσο που κατηγορεί, αντίθετα συμφιλιώνει όλους τους μαθηματικούς και τις προσπάθειες. Μπορείς να συμμετέχεις σε αυτό;
ΔιαγραφήAlex η αλήθεια είναι πως το βιβλίο της κατεύθυνσης δεν έχει λάθη. Ίσως να έχει ξεφύγει κανένα λαθάκι σαν και αυτό που υπέδειξα αλλά λογικό είναι αφού τα βιβλία γράφονται από ανθρώπους. Δεν είναι εύκολο να γράψεις βιβλίο και να είναι χωρίς λάθη.
ΔιαγραφήΣε γενικές γραμμές είναι καλό βιβλίο.