Ένα κλασικό λάθος που αρκετοί το αναπαράγουν (πάλι αρκετές λύσεις που κυκλοφορούν στο διαδίκτυο έχουν κάνει κάτι ανάλογο) και το είδαμε και στις ενδεικτικές λύσεις που δίνει η ΚΕΕ (με μεγάλο άγχος και πίεση) τις πρωινές ώρες στα Εξεταστικά Κέντρα (Ε.Κ) για να εξετάσουν οι καθηγητές του Φυσικά Αδύνατους (Φ.Α) μαθητές.
Ποια είναι η απάντηση που έδωσε η ΚΕΕ στο ερώτημα Γ3 (δεν χρειάζεται να θυμάστε την εκφώνηση);
Είναι σωστή η γραφή; Προφανώς όχι! Πρέπει στο β΄ μέλος να μην υπάρχει το σύμβολο επί τοις εκατό. Ας δούμε πώς θα έπρεπε να ήταν το σωστό:
f1 + f2
+ f3 = 60!!
Καλημέρα Μάκη... Όταν σου ζητάει ποσοστό όμως δεν πρέπει να αναφέρεις και το σύμβολο "%";
ΑπάντησηΔιαγραφήΓεια σου Κώστα...
ΔιαγραφήΝαι, γι αυτό γράφουμε f1% = 20 ή θα γράψεις f1=20% αλλά ΔΕΝ θα γράψεις f1% = 20%
Αν δεις την φωτογραφία φαίνεται ότι τα f1, f2, f3 τα έχει αντικαταστήσει με 10, 30, 20 αντίστοιχα! Φάουλ!
ΑπάντησηΔιαγραφήΝαι Μάκη τώρα κατάλαβα τι εννοείς...
ΔιαγραφήΕυχαριστώ για την απάντηση!
Αν υποθέσουμε ότι στην ισότητα f1%=20% μπορούμε να διαγράψουμε το σύμβολο % και να πάρουμε f1=20 (που προφανώς δεν ισχύει) τότε είναι σαν να βλέπουμε την ισότητα ως f1/100=20/100 και διαγράφουμε τους παρονομαστές . Ανάλογα και στην ισότητα f1%=20 αν την δουμε ως f1/100=20 τότε f1=2000!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΝομίζω ότι το πρόβλημα πηγάζει από το σχολικό βιβλίο που γράφει ότι fi%=100fi. Ισως θα έπρεπε να γράφει fi=vi/v=(vi/v)100% και να χρησιμοποιείται μονο ο συμβολισμός fi για την σχετική συχνότητα είτε εκφράζεται ως ποσοστό % είτε όχι.
σύμφωνα με το σχολικό βιβλίο γενικής παιδείας των ΓΕΛ (αυτό που κυκλοφορούσε από το 2000 ως το 2019) ο σωστός τρόπος γραφής είναι f1%=10 οπότε έχει δίκιο ο Μάκης.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠάντως αν κανείς γράψει f1%=10% δεν είναι λάθος αλλά το δεύτερο % είναι πλεονασμός.
Το πρόβλημα θα υπήρχε για τους υποψηφίους αν σε ερώτηση ΣΩΣΤΟ-ΛΑΘΟΣ χωρίς αιτιολόγηση έλεγε :
"f1%=10% Σωστό ή Λάθος?"
Εκεί ο ψαγμένος μαθητής θα έγραφε Λάθος θεωρώντας πως το σωστό είναι f1%=10 και θα έχανε τις μονάδες.
Στις ασκήσεις ανάπτυξης όμως δεν πιστεύω πως θα βρεθεί βαθμολογητής να κόψει μονάδες για αυτό