Σχολικό έτος: 2022 - 23
Γ΄ Λυκείου: Σήμερα ανακοινώθηκε το ΦΕΚ με την εξεταστέα ύλη των Πανελλαδικών Εξετάσεων 2023. Καμία αλλαγή - μεταβολή από τη γνωστή φετινή ύλη. Ομοίως για τα ΕΠΑΛ. Καμία αλλαγή στην ύλη. Δείτε το έγγραφο.
Πηγή: e-sos
Όμως, δεν ισχύει κάτι ανάλογο για την ύλη που θα ανακοινώσει το Υπουργείο Παιδείας, εκτός απροόπτου, τέλη Αυγούστου με αρχές Σεπτεμβρίου για τις τάξεις Α΄ και Β΄ Λυκείου.
Η ύλη αναμένεται να είναι μειωμένη για τα Μαθηματικά Α΄ και Β΄ Λυκείου για διευκόλυνση του εκπαιδευτικού για την κάλυψη ασκήσεων από την Τράπεζα θεμάτων.
Μερικές προσωπικές εκτιμήσεις
1) Άλγεβρα Α΄ Λυκείου: Το κεφάλαιο 7ο δεν πιστεύω ότι θα το ξανά δούμε στην ύλη της Α΄ Λυκείου (έτσι και αλλιώς δεν διδάχθηκε φέτος 2021 - 22).
Θεωρητικά κινδυνεύει και το 5ο κεφάλαιο, αλλά δεν πιστεύω να "κοπεί" γιατί ο μαθητής δεν έχει την ευκαιρία να το διδαχτεί στις επόμενες τάξεις. Δεν νομίζω ότι υπάρχει κάτι άλλο να αφαιρεθεί. Όλα είναι απαραίτητα.
Ίσως μια κίνηση να ήταν η μεταφορά όλων των συναρτήσεων στην Άλγεβρα Β΄ Λυκείου. Το μόνο πρόβλημα ότι γιγαντώνεται η Άλγεβρα Β΄ Λυκείου... οπότε και αυτό το σενάριο δεν προχωράει. Εδώ είναι γρίφος τι θα κοπεί! Κατά τη γνώμη μου ΔΕΝ πρέπει να αφαιρεθεί τίποτα άλλο από την ύλη της Α΄ Λυκείου.
2) Γεωμετρία Α΄ Λυκείου: Το κεφάλαιο 6ο δεν νομίζω ότι θα προστεθεί στην εξεταστέα ύλη για την επόμενη σχολική χρονιά. Αρκετοί καθηγητές, συμπεριλαμβάνομαι και εγώ, δεν προλάβαιναν καν να μπουν στο κεφάλαιο αυτό. Πλέον με την Τράπεζα θεμάτων είναι επιβεβλημένη η κάλυψη όλων των κεφαλαίων. Επομένως, η αφαίρεσή του δεν θα αγχώσει μαθητές και καθηγητές.
Άλγεβρα Β΄ Λυκείου: Αναμένουμε με ανυπομονησία ποιο κεφάλαιο θα αφαιρεθεί! Ίσως το 1ο κεφάλαιο (συστήματα), ίσως κάποιοι παράγραφοι από την Τριγωνομετρία... Δεν γνωρίζω. Εκτιμήσεις κάνω... Ειλικρινά αναμένω με αγωνία τις ανακοινώσεις του Υπουργείου Παιδείας.
Γεωμετρία Β΄ Λυκείου: Άγνωστο! Όλα πιθανά! Θεωρητικά το κεφάλαιο 6ο κόβεται! Εκτιμώ ότι ΔΕΝ θα μεταφερθεί καν στη Β΄ Λυκείου γιατί τότε θα έχει πρόβλημα ο διδάσκοντας να ολοκληρώσει την ύλη της Β΄ τάξης! Λογικά όποια έννοια χρειαστεί ο μαθητής στα επόμενα κεφάλαια από το 6ο κεφάλαιο θα αναφέρεται εκείνη τη στιγμή.
Μαθηματικά κατεύθυνσης Β΄ Λυκείου: Τι να κόψεις σε αυτό το μάθημα; Λογικά τις τελευταίες παραγράφους: Έλλειψη και Υπερβολή (που έτσι και αλλιώς τα διδάσκαμε συνοπτικά); Θα δείξει!
Επομένως, αναμένουμε και τις ανάλογες τροποποιήσεις
και στα θέματα της Τράπεζας Θεμάτων.
Αναμένουμε τις επίσημες ανακοινώσεις,
όλα τα άλλα είναι λόγια του αέρα!
Nick Pap
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ ανακοίνωση της ύλης που αφορά στις Πανελλαδικές στις 15/7/2022 είναι ένα τραγικό ζήτημα και άλλη μια παθογένεια που ισχύει εδώ και χρόνια. Η ύλη θα έπρεπε να είναι γνωστή πριν καλά καλά λήξει η προηγούμενη χρονιά για όλες τις τάξεις, μαζί με τις οδηγίες διδασκαλίας , οι οποίες πρέπει να εναρμονίζονται πλήρως στο συνολικό πρόγραμμα σπουδών.
Έτσι θα δινόταν η δυνατότητα σε όλους τους εμπλεκόμενους να προετοιμαστούν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο από κάθε άποψη.
Δυστυχώς διαιωνίζεται μια παθογένεια ετών χωρίς ουσιαστικό λόγο κατά την άποψη μου.
Ευχαριστώ για την φιλοξενία
Κάποιες σκέψεις για ανακατατάξεις της ύλης της Άλγεβρας Α', Β' λυκείου. Το κεφ.7 της Άλγεβρας Α' θα βόλευε να μεταφερθεί στην ύλη της Β'. Ειδικά η γρ. παράσταση της συνάρτησης του τριωνύμου, βγαίνει εύκολα από την ψ=αχ^2 με χρήση μετατοπίσεων. Η διδασκαλία των συστημάτων α' βαθμού ταιριάζει να διδαχτεί στο τέλος της ύλης της άλγεβρας Α', μετά τη διδασκαλία της ευθείας ψ=αχ+β (βλ. σχετική θέση δύο ευθειών). Το κεφ.5 της άλγεβρας Α' (πρόοδοι) μπορεί να μεταφερθεί στη Β' τάξη, στο τέλος της ύλης (μετά την εκθετική-λογαριθμική συνάρτηση) και να αφαιρεθεί από την ύλη της Β' το κεφ.1 (συστήματα). Τα συστήματα β' βαθμού μπορούν να διδαχτούν εν συντομία στη Β' τάξη, μετά τη διδασκαλία της συνάρτησης του τριωνύμου. Π.χ. θα μπορούσε να είναι αφετηρία μια εφαρμογή, στην οποία, ως 1ο ερώτημα, να ζητείται η εύρεση (γραφικά) των κοινών σημείων μιας παραβολής (τριώνυμο) και μιας ευθείας (ψ=αχ+β) και μετά να γίνει αλγεβρική λύση του συστήματος ως επαλήθευση. Μελλοντικά, η μελέτη των τριγωνομετρικών συναρτήσεων θα μπορούσε να αφαιρεθεί από το κεφ. 3 της άλγεβρας Β' και να μπει στην αρχή (κεφ.1) της ύλης της Γ' (συναρτήσεις).
ΑπάντησηΔιαγραφήΠαιδιά σας ευχαριστώ για τις σκέψεις και τις προτάσεις σας. Αν μπείτε στη θέση των ιθυνόντων θα καταλάβετε πόσο δύσκολο είναι... Το έκανα μια φορά από τη εισηγητική θέση της Ελληνικής εταιρείας και δεν θέλω να το ξανά ζήσω!
ΑπάντησηΔιαγραφήΑν έχουμε δέκα μαθηματικούς θα διατυπώσουν δέκα διαφορετικά προγράμματα!!
Η δουλειά του ΙΕΠ και του Υπουργείου Παιδείας ειλικρινά είναι πολύ δύσκολη. Το λάθος που κάνουν, ίσως οι μερικοί, που δεν ακούν τους μάχιμους εκπαιδευτικούς, αυτούς που διδάσκουν χρόνια και πονάνε το μάθημα ...
Α' λυκείου, άλγεβρα: Αφαίρεση κεφ. 7 και 5 - πρόσθεση μεθόδων επίλυσης γραμμικών (μόνο) συστημάτων με απλές εφαρμογές - όχι παραμετρικά συστήματα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑ' λυκείου, γεωμετρία: Σίγουρα αφαίρεση 6ου κεφαλαίου και επιπλέον διάφορων άλλων παραγράφων που δεν υπάρχει χρόνος να συνδυαστούν με άλλα κομμάτια ύλης των μαθηματικών πλέον και κουράζουν τους μαθητές πχ σχετικές θέσεις ευθείας κύκλου, εφαπτόμενα τμήματα, κύκλοι τριγώνου κλπ
Β Λυκείου, άλγεβρα: αφαίρεση συστημάτων, πρόσθεση συναρτήσεων, μάζεμα των ασκησεων στα πολυώνυμα, αφαιρεση ασκήσεων που αφορούν νομο εκθετικής μεταβολης κλπ.
Β λυκείου, Γεωμετρία: η ύλη είναι μαζεμένη, δεν θεωρώ πως χρειάζεται πλέον περικοπή
Β Λυκείου, κατεύθυνση: Αφαίρεση όλων των κωνικών τομών πλην του κύκλου - πρόσθεση γραφικής επίλυσης συστημάτων στο κεφάλαιο της ευθείας.
Συνάδελφοι υπάρχει μεγάλο πρόβλημα με την ύλη, το επίπεδο έχει παντού πέσει κατακόρυφα, η κατάσταση ειναι κάθε πέρσι και καλύτερα. οι μαθητές μας αδιαφορούν, και το σύστημα τους απαξιώνει. Και όλα αυτά πέφτουν πάνω μας που καλούμαστε να καλύψουμε υπέρογκες ύλες σε ελάχιστο χρόνο (+ τράπεζα). Χρειάζεται γενναία περικοπή της ύλης. Ούτως η άλλως ότι επιπλέον χρειαστεί κάποια στιγμή θα διδαχθεί έστω και ακαδημαικά.
Δεν θα αναφερθώ στην Γ Λυκείου.. εκεί χρειάζεται ριζικός επανασχεδιασμός του μαθήματος κατά τη γνώμη μου.
Είναι μεγάλο θέμα και δύσκολο. Αν μπούμε στο τρυπάκι να προσαρμοστεί η ύλη στο τρέχον επίπεδο των παιδιών, υπάρχει κίνδυνος στη Γ' Λυκείου σε λίγα χρόνια να διδάσκουμε ταυτότητες και παραγοντοποίηση. Αν από την άλλη, πούμε ότι αυτό είναι το επίπεδο και όποιος αντέξει, χρόνο με τον χρόνο θα εγκαταλείπει όλο και περισσότερος λαός την προσπάθεια. Δυστυχώς αυτό δείχνει η κατάσταση...
ΔιαγραφήΊσως είναι μια λύση όντως η επανεκκίνηση του μαθήματος έστω και από τις "ταυτότητες" και ο εμπλουτισμός του ξανά σταδιακά χρόνο με το χρόνο. Είμαστε σε πολύ άσχημη κατάσταση. Με τράπεζες και "κοπτοραπτικές" μεθόδους δεν πρόκειται να αλλάξει τίποτα κατά τη γνώμη μου.
ΔιαγραφήΑυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
ΑπάντησηΔιαγραφή