Όπως είχε προαναγγείλει η Υπουργός Παιδείας, στις 24/9/2025 προστέθηκαν 71 νέα θέματα στην Τράπεζα Θεμάτων στο μάθημα της Άλγεβρας Α΄ Γενικού Λυκείου.
Τα συνολικά θέματα της Άλγεβρας Α΄ Λυκείου που έχουν αναρτηθεί στην Τράπεζα θεμάτων είναι 469.
Τα θέματα είναι προβλήματα και θυμίζουν το στυλ του Ι.Β.
Δείτε τα 71 θέματα πατώντας εδώ (τράπεζα θεμάτων από το επίσημο site του Ι.Ε.Π.).
Για να κατεβάσετε όλα τα νέα αρχεία σε word (εκφωνήσεις) με ένα κλικ πατήστε εδώ.
Επιμέλεια: Ιορδάνης Κοσόγλου (lisari team)
Για να κατεβάσετε όλα τα νέα αρχεία σε word (+ απαντήσεις) με ένα κλικ πατήστε εδώ.
Επιμέλεια: Τάκης Τσακαλάκος (lisari team)
Σχολιασμός
Ένας πρώτος σχολιασμός:
1) Αλλάζει το στυλ και το ύφος των θεμάτων της Τράπεζας θεμάτων... γιατί;
2) Ποιος έχει την ευθύνη των θεμάτων; Στα προηγούμενα γνωρίζουμε ποιοι ήταν θεματοδότες. Δεν έγινε από το Ι.Ε.Π. ποτέ ανοικτή πρόσκληση προς ενδιαφερόμενους.
3) Δεν είναι μετρήσιμα τα θέματα... πώς θα βαθμολογούνται;
4) Αναιρεί όλη την προσπάθεια της Τράπεζας θεμάτων.
5) Είναι θέματα στυλ PISA. Αν ήθελαν να προπονήσουν τους μαθητές σε αυτό το είδος γιατί δεν τα ανάρτησαν χωριστά από την Τράπεζα θεμάτων;
5) Προς στιγμήν δεν το βλέπω θετικά.... 71 νέα θέματα προστέθηκαν σε ένα θεσμό που είχε θετικό πρόσημο έως τώρα, γιατί να κάνουμε αλχημείες; Ας μην προτρέξω και πω περισσότερα, θα επανέλθω όταν τα εξετάσουμε και τα διδάξουμε στις τάξεις μας.
Mαζί με τις "αναβαθμίσεις" σε φυσική, χημεία, γλώσσα έτοιμο το πακέτο για "πανελληνίες" απο την Α λυκείου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΈχω κατεβάσει τα προηγούμενα. Ξέρει κανείς κανένα κόλπο για να κατεβάσω τα καινούργια και να μην μπερδευτώ και κατεβάσω ότι ναναι?
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ ημερομηνία είναι ενδεικτική πότε ανέβηκαν τα νέα θέματα.
ΔιαγραφήΕΥΧΑΡΙΣΤΩ
ΑπάντησηΔιαγραφήΚοιτάζω τα νέα θέματα και έχω προβληματιστεί πάρα πολύ!
ΑπάντησηΔιαγραφήΑπό τη μία καταλαβαίνω την ανάγκη να δείξουμε τις εφαρμογές των μαθηματικών σε πραγματικά προβλήματα. Από την άλλη όμως εντοπίζω σημαντικά προβλήματα πρακτικά.
1. Υπάρχει ο χρόνος να εμβαθύνουμε και στα δύο είδη ασκήσεων? (Τα παλιά και τα νέα)
2. Τα προβλήματα που τίθενται στα νέα θέματα μήπως είναι λίγο τραβηγμένα για να ταιριάξουν στην ύλη?
3. Μήπως στην προσπάθεια να κάνουμε τα προβλήματα να φαίνονται αληθοφανή και να ταιριάζουν και στην ύλη, πέφτουμε σε λάθη-παγίδες?(Για παράδειγμα κοιτούσα την άσκηση 38803 που έχει το σκύλο με το drone. Το γεγονός ότι οι τροχιές τέμνονται εξασφασφαλίζει οτι ο σκύλος θα φτάσει το drone??? O χρόνος δεν έχει κάποια σημασία?) Ξέρω ότι τ΄΄οτε θα φεύγαμε από τα ΄΄ορια της ύλης, όμως απλά θέλω να επισημάνω το γεγονός ότι ίσως δημιουργούμε νέα προβλήματα προσπαθώντας να λύσουμε άλλα.
Δεν έχω προλάβει να τα δω όλα, αλλα από καμια δεκαριά που έριξα μια ματιά, αυτη την εντύπωση έχω αποκομίσει. Τεράστιες διατυπώσεις που τρομάζουν και πιστεύω οτι απομακρύνουν και τον αναγνώστη-μαθητή.
Έχεις απόλυτο δίκιο. Πάλι προχειρότητες
ΔιαγραφήΓιώργο συμφωνούμε, έχω κάνει τον αντίστοιχο σχολιασμό. Νομίζω ότι η εκπαιδευτική κοινότητα πρέπει να τοποθετηθεί.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑπαραδεκτα θέματα κατά τη προσωπική μου άποψη. Ειδικά μερικά από αυτα τα προβλήματα είναι εκτος ελληνικής πραγματικότητας. Δε μπορώ να καταλάβω πως έγιναν αποδεκτά αυτά τα θέματα (αν έγινε κάποιος έλεγχος). Κάτι πρέπει να γίνει ώστε να τα βγάλουν εκτός τράπεζας.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑναρωτιέμαι αν κάποιοι "φωστήρες" εκεί στο ΙΕΠ έχουν μπει ποτέ σε τάξη να διδάξουν και να αντιληφθούν την πραγματικότητα ...
ΑπάντησηΔιαγραφή