Σελίδες

Δευτέρα 12 Ιουλίου 2021

Το 57,3% συνολικά των μαθητών έγραψε κάτω από τη βάση στα Μαθηματικά

Τελικά τα Στατιστικά του Υπουργείου Παιδείας ανακοινώθηκαν σήμερα Δευτέρα 12 Ιουλίου 2021. 

1) Ας δούμε τα συνοπτικά αποτελέσματα πάνω και κάτω από τη βάση στα Μαθηματικά. 



Συμπεράσματα

1) Το 57,3% συνολικά των μαθητών έγραψε κάτω από τη βάση στα Μαθηματικά! Μια πρόβλεψη που είχαμε αναρτήσει εδώ και μέρες στο lisari. Πέρυσι το αντίστοιχο ποσοστό ήταν 58,84%. 

2) Το 72,76% των μαθητών της Οικονομίας & Πληροφορικής έγραψαν κάτω από την βάση στα Μαθηματικά! Πέρυσι, το αντίστοιχο ποσοστό ήταν 75,59% .


2) Ας δούμε τα αναλυτικά αποτελέσματα για κάθε κλάση χωριστά και για τις δύο ομάδες προσανατολισμού (Ο.Π.)


Συμπεράσματα
1) 38.850 υποψήφιοι εξετάστηκαν συνολικά στα μαθηματικά. Πέρυσι οι μαθητές ήταν 38.440. 

2) Το 47,09% έγραψε κάτω από 5 στην Οικονομία και Πληροφορική! Δηλαδή περίπου οι μισοί δεν έχουν επαφή με το μάθημα! Απλά δηλώνουν παρών. 

3) Αντίθετα, μεταξύ 19 και 20 έγραψαν 1.506 μαθητές συνολικά δηλαδή το 0,85% στην Οικονομία & Πληροφορικής και το 8,88% οι υποψήφιοι των Θετικών Σπουδών! Πολύ μεγάλο ποσοστό! 

4) Τα θέματα ήταν πιο εύκολα από πέρυσι, το αποδεικνύουν και οι βαθμοί, λιγότεροι κάτω από τη βάση και περισσότεροι στην κλίμακα 19 - 20. 


Για να δείτε ΌΛΑ τα στατιστικά από την επίσημη ιστοσελίδα του Υπουργείου Παιδείας πατήστε εδώ.


Για να δείτε τα περσινά Στατιστικά (2020) πατήστε εδώ.


Σημείωση: Οι πρώτες πληροφορίες λένε ότι θα ανοίξουν - κλείσουν  τα μηχανογραφικά από 19 ή 20 Ιουλίου με 30 Ιουλίου περίπου. Αναμένουμε τις επίσημες ανακοινώσεις. 

29 σχόλια:

  1. Το μεγάλο βατερλώ για άλλη μια χρονιά στον κλάδο Οικονομίας-Πληροφορικής. Το θλιβερό είναι ότι το 47,09% έγραψε 0-5 !!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Σίγουρα τα παιδιά της Ο.Π Οικονομίας και Πληροφορικής δεν έχουν επαφή με το μαθημα. Δεν είναι πλέον επιτακτική ανάγκη να εξετάζονται σε άλλη ύλη που να είναι ίσως και πιο συμβατή με τις μετεπειτα σπουδές τους?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σίγουρα είναι θέμα προς συζήτηση το να εξετάζονται σε άλλη ύλη. Όμως, η πραγματικότητα είναι ότι μεγάλο μέρος αυτών των παιδιών πάνε στις εξετάσεις με παντελή έλλειψη γνώσεων. Αρνούνται να κοπιάσουν στο ελάχιστο. Εκεί θεωρώ πρέπει να εστιάσουμε. Πώς θα κινητοποιηθούν να προσπαθήσουν.

      Διαγραφή
    2. Για να δούμε με το νέο αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών μήπως το δούμε αυτό το σενάριο!

      Διαγραφή
  3. Το θέμα δεν είναι να φέρουμε τις εξετάσεις στο επίπεδο των παιδιών αλλά το ανάποδο..
    Αυτα τα παιδιά εχουν μπει σε όλες τις σχολές πληροφορικής στην επαρχεία
    Ακόμα και στο μαθηματικό..
    Όλα το σύστημα πλέον έχει δείξει ότι είναι λάθος
    Και θέλει αλλαγή από την αρχή..
    Έχει νόημα η λογοτεχνία στην θετική κατεύθυνση και όχι η πληροφορική?
    Ή στατιστική έπρεπε να ήταν υποχρεωτικό μάθημα σε όλες τις κατευθύνσεις
    Δεν μπορεί το 50% να είναι κάτω από 5 και να λέμε όλα καλά..
    Κάποιος έχει την ευθύνη για αυτά τα χάλια .. Γιατί για χάλια μιλάμε..
    Το θέμα είναι αν θα γίνει κάτι ή θα κάνουμε το αγαπημένο μας να πετάξουμε το μπαλάκι στον επόμενο..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. H στατιστικη να αποτελει πρωτευον μελλημα, γενικα, στο να μπει στην υλη της οικονομιας.Την εποχη των δεσμων τα πραγματα ηταν μια χαρα, ξεκαθαρα και η 4η δεσμη ηταν κατα πολυ ανακουφισμενη σε σχεση με την δυσκολια!
      Στην παρουσα φαση θεωρω πως η αλλαγη θα πρεπει να ξεκινησει απο την κατευθυνση της οικονομιας!
      Τα παιδια ζοριζονται χωρις ιδιαιτερο λογο σε κατι που δοκιμασμενα πλεον τοσα χρονια δεν λειτουργει.Ας επαναφερουν στην οικονομικη κατευθυνση τα μαθ γενικης!Εξαλλου σε ολες τις οικονομικες σχολες κυριως στατιστικες κανουν

      Διαγραφή
    2. Λες το αυτονόητο! Για να δούμε με το νέο αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών μήπως το δούμε αυτό το έργο!

      Διαγραφή
    3. Το αυτονοητο που παραμένει χρονια ανεφικτο ομως.

      Διαγραφή
    4. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.

      Διαγραφή
    5. Κύριε τίγρη, ελπίζω να είστε τίγρης σε όλα όπως και στην ορθογραφία.
      Αν το πρόβλημα σας είναι η επαρχία..
      Φοβάμαι μην είστε από τους συναδέλφους που αφήνουν τα παιδιά να διαβάζουν τα μαθήματα του φροντιστήριου την ώρα που κάθονται στην έδρα ή από αυτούς που έχουν μόνο μαθητές του 19 αφου σε όλους βάζουν από 18 και πάνω..αφου τα είπα.. Ελπίζω να κοπεί και το δικό μου σχόλιο
      Να είστε καλά τίγρη...

      Διαγραφή
    6. Τα απρεπής σχόλια προφανώς σβήνονται. Τζίμης ο τίγρης αν είσαι τίγρης, τότε δεν σχολιάζεις ορθογραφικά λάθη, αλλά λες τα επιχειρήματά σου όπως ΌΛΟΙ εδώ μέσα. Αν δεν σέβεσαι τους ανθρώπους που συμμετέχουν γιατί να δεχόμαστε τα σχόλια σου; Και ανώνυμα; Πόσο παλικαριά κρύβει κάποιος που προσβάλλει κάποιον συνάνθρωπό του ανώνυμα;

      Διαγραφή
  4. Δοκιμαστε να πειτε σε εναν γονιο οτι το παιδι δεν διαβαζει τιποτα... Σιγουρα παντα θα φταιει ο καθηγητης που το παιδι δεν το καταλαβαινει. Σε ενα μαθημα που μια μερα να χασεις διασαλευεις την σωστη ροη της γνωσης..... Και το σχολειο πυροβολαει με 20αρια...... Για το γουστο και την ηρεμια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν δέχομαι ότι όλοι οι γονείς (δεν ξέρω και ποιο ποσοστό των γονιών το κάνει) τα ρίχνουν στον καθηγητή. Όλοι ξέρουν το παιδί τους, απλά μερικές φορές βοηθάει να μην δουν την αλήθεια και να μετατοπίσουν τις ευθύνες. Γιατί ΑΝ φταίει το παιδί τους θα φταίνε ταυτόχρονα και αυτοί!

      Όσο για το σχολείο που βάζει 20 - άρια ούτε λόγος! Έχω κάνει πολλές φορές συζήτηση και με αρκετούς συναδέλφους και άκρη δεν βγάζω.... Δυστυχώς δεν κατανοούμε ότι δεν κάνουμε καλό να δίνουμε λανθασμένες εντυπώσεις...

      Διαγραφή
  5. Το ποσοστο του ~20% που έγραψε πάνω από 18 στα Μαθηματικά θετικής είναι εντυπωσιακό και καταδεικνύει τη διαφορά επιπέδου των μαθητών σε σχέση με αυτά των οικονομικών. Δεν θυμάμαι αν το έχουμε δει ξανά στο παρελθόν, σίγουρα όμως όχι τα τελευταία-αρκετά-χρόνια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μην μπερδεύεστε με τα ποσοστά. Έχουμε διαφορετικό παρονομαστή οπότε οι συγκρίσεις είναι αβάσιμες πχ 1/2 είναι το ίδιο με το 1/100 θεωρητικά

      Διαγραφή
    2. Δεν κατάλαβα τι εννοείς. Δεν είναι συγκρίσιμο το φετινό 19% με τα αντίστοιχα ποσοστά της θετικής του 2020, του 2019 κλπ ;

      Διαγραφή
    3. Όχι φυσικά . Αφού τα άτομα δεν είναι τα ίδια άρα και ο παρονομαστής του κλασματος είναι διαφορετικός. Αν τα έκανες ομώνυμα και μετά σύγκρινες τότε οκ

      Διαγραφή
    4. Μα εδώ, μιλάμε για ποσοστά. Όταν ξέρουμε ότι το 19% έγραψε από 18-20 τι σημασία έχει αν ήταν 1900 παιδιά από τα 10000 ή ας πούμε 3800 παιδιά από τα 20000 ;

      Διαγραφή
    5. Κυριάκο στα ποσοστά μπορούμε να κάνουμε συγκρίσεις! Γι' αυτό μιλάμε με ποσοστά γιατί έχει γίνει η αναγωγή (στα 100)...

      Διαγραφή
    6. Ναι εφόσον ο παρονομαστής είναι διαφορετικός δεν μπορούμε να βγάλουμε σωστά αποτελέσματα. Πχ αν 1 στους 3 έγραψε 20 δηλαδή 33% περίπου και σε μια άλλη χρονιά έγραψαν 7 στους 1000 δηλαδή 0.7% θα πούμε ότι έχουμε μείωση στα 20αρια? Όχι καθώς στο ένα έτος πήραμε πληθυσμό 3 στον παρονομαστή ενό στο άλλο 1000 άτομα

      Διαγραφή
    7. Νίκο η αύξηση του ποσοστού δεν σημαίνει αναγκαστικά ότι γράψανε και παραπάνω άτομα στην κλίμακα 19-20 μπορεί να μειώθηκε ο παρονομαστής και ανέβηκε το ποσοστό

      Διαγραφή
    8. Μα εδώ ΔΕΝ συγκρίνουμε απόλυτο αριθμό, αλλά ΠΟΣΟΣΤΑ!
      Και φυσικά, ΑΝ υποθετικά υπήρχε χρονιά, στην οποία 1 στους 3 έγραψε 20, δηλαδή 33% και σε μια άλλη χρονιά έγραψαν 7 στους 1000 δηλαδή 0.7%, τότε μπορούμε να συγκρίνουμε τις 2 χρονιές και να πούμε ότι την πρώτη είχαμε μεγαλύτερο ποσοστό στους αριστούχους.
      Άλλο παραδειγμα:
      Ένας παίκτης σουτάρει μία χρονιά 100 τρίποντα και βάζει 50. Την επόμενη χρονιά σουτάρει 10 και βάζει 8. Προφανώς και μπορούμε να συγκρίνουμε τα ποσοστά ευστοχίας του και να πούμε ότι τη 2η χρονιά είχε μεγαλύτερο ΠΟΣΟΣΤΟ ευστοχίας από την πρώτη, παρόλο που ευστόχησε σε 8 τρίποντα έναντι 50 της προηγ. χρονιάς.
      Ελπίζω να έγινε κατανοητό το σκεπτικό μου.

      Διαγραφή
    9. Έχει νόημα να συγκρίνεις ποσοστά εφόσον δεν αντιπροσωεύουν τον αριθμό των παιδιών? Ένας που θα το διαβάσει θα πει ότι γράψανε παραπάνω μαθητές κοντάστο 20 ενώ αυτό δεν είναιαναγκαία αποδεκτό. Αυτό θέλω να επισημάνω πιο πολύ

      Διαγραφή
    10. Φυσικά και έχει νόημα και ανέφερα και παράδειγμα μπασκετικό. Αν κάποιος πει αυτό που αναφέρεις, ότι δηλαδή από το ποσοστό συμπεραίνω πλήθος, μάλλον δεν έχει καταλάβει την έννοια του ποσοστού.

      Διαγραφή
    11. Κυριάκο γι' αυτό υπάρχει το ποσοστό, για να συγκρίνουμε δύο διαφορετικά δείγματα! Τέλος, για να πάω και με τα νερά σου, θα σου πω ότι το πλήθος των υποψηφίων για πέρυσι και φέτος είναι περίπου το ίδιο!

      Διαγραφή
  6. Μέσος όρος μαθηματικών Οικονομίας 6,92 (6,53 πέρσι). Βέβαια ο ΜΟ είναι από τον πίνακα συχνοτήτων. Γενικός ΜΟ 10,06 (χωρίς στάθμιση στα μαθήματα)

    Στην Θετική είναι 12,47 (12,04 πέρσι).
    Γενικός ΜΟ = 11,96

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φώτη όπως και να το διαβάσουμε έχουμε μια καλύτερη εικόνα από πέρυσι! Και με περισσότερο καιρό καραντίνα - τηλεκπαίδευση.

      Άρα τα θέματα ήταν πιο βατά. Αυτό γιατί κάποιοι διαφωνούσαν στην κρίση που είχα κάνει για τα θέματα....

      Διαγραφή
    2. Συμφωνώ απόλυτα με την γνώμη σου για τα θέματα.
      Τώρα γιατί έχουμε αυτήν την εικόνα στο οικονομικό διάβασε το πρωτοσέλιδο της Εστίας....

      Διαγραφή

Εκτιμάμε τους ανθρώπους που σέβονται τους συνομιλητές τους και διδάσκουν ήθος από τα πληκτρολόγιά τους.

Το lisari είναι χώρος που ενώνει φωνές, κάνει τις διαφορετικές δυνάμεις ομόρροπες.

Είναι εδώ για να ενώσει τους μαθηματικούς και να εκφραστούν μέσα από ένα μέσο. Επομένως, οι αντεγκλήσεις και οι προσβολές δεν μας τιμούν και δεν βοηθούν το σκοπό του εγχειρήματος.

Σας ευχαριστούμε για τη συμμετοχή και το ήθος σας!

Μάκης Χατζόπουλος