Καλώς ήρθατε στο πρώτο Μαθηματικό Καφενείο! Εφημερεύουμε γιατί πονάμε! Πάμε με ΕΠΑΛ!
Θέλω να ξεκινήσετε τις προβλέψεις και γενικά ας γίνει μια συζήτηση για τη φετινή χρονιά στα ΕΠΑ.Λ. Είναι μια πρόβα για τη Δευτέρα βράδυ 3/4/24 που θα έχουμε μεγαλύτερη συμμετοχή στα ΓΕΛ.
ΕΚΦΩΝΗΣΕΙΣ από το Υπουργείο Παιδείας
Απαντήσεις από τη lisari team
Και τα θέματα σε word από τον Χρήστος Τσουκάτο
Σχολιασμός Ε.Μ.Ε. δείτε εδώ
Σχολιασμός μέσω του διαλόγου Ευκλείδη - Αρχιμήδη
Πώς θα έπρεπε να είναι διατυπωμένο το Θέμα Γ των Πανελλαδικών Εξετάσεων ΕΠΑ.Λ 2024;
Το θέμα Γ των Πανελλαδικών Εξετάσεων 2024 το έχουμε ξανά δει;
Αρχικά, καλή δύναμη στους/στις μαθητές/τριες που επέλεξαν ΕΠΑΛιώτικο δρόμο!
ΑπάντησηΔιαγραφήΑς καταθέσω πρώτος, τις προβλέψεις μου...
Θέμα Α
Α1. Παράγωγος της f(x)=x
Α2. Πως ορίζεται η σχετική συχνότητα;
Α3 Σ/Λ
i) παράγωγος του 1/x
ii) παράγωγος σύνθετης συνάρτησης
iii) Η μονοτονία μιας συνάρτησης με αρνητική παράγωγο
iv) Το εύρος είναι μέτρο θέσης
v) Ποσοστό κατανομής στο (x-s,x+s)
Θέμα Β
Δίνονται 7 παρατηρήσεις (οι δύο έχουν παράμετρο λ) και δίνεται γνωστό όριο με το λ.
Β1. Να αποδείξετε ότι λ=1
Β2. Να βρείτε εύρος, διάμεσο μέση τιμή.
Β3. Να βρείτε διασπορά, τυπική απόκλιση.
Β4. Να αποδείξετε ότι το δείγμα δεν είναι ομοιογενές.
Θέμα Γ
Δίνεται f(x) πολυωνυμική αυστηρά 3ου βαθμού, με παράμετρο λ.
Γ1. Η εφαπτομένη σε ένα σημείο έχει γνωστή κλίση, να βρείτε το λ.
Γ2. Να αποδείξετε ότι υπάρχουν 2 εφαπτομένες παράλληλες στον x’x και να τις βρείτε.
Γ3. Να υπολογίσετε ένα όριο κλάσματα με ρίζα παραγώγου στον αριθμητή μείον έναν αριθμό και παρονομαστή κατάλληλο πολυώνυμο.
Γ4. Να συγκρίνετε δύο τιμές της παραγώγου, με χρήση μονοτονίας της παραγώγου.
Θέμα Δ
Ένα σχοινί μήκους 10 εκατοστών κόβεται σε δύο μέρη και σχηματίζουμε 2 τετράγωνα. Η συνέχεια δική σας….
Υπόδειξη:
Η συνάρτηση των εμβαδών θα είναι τριώνυμο και θα έχει ελάχιστη τιμή για χ = (-β)/2α (Μαθηματικά Γ΄ Γυμνασίου)
KOSTAKIS, αποκλειστικά για το lisari...
Αυτό με το -β/2α είναι εκτός ύλης αν θυμάμαι καλά από το Γυμνάσιο!! Γενικά η πιο σπουδαία παράγραφος είναι εκτός ύλης! Πάντως Κώστα ό,τι και να πετύχεις είναι εντυπωσιακό! Τα περιγράφεις λες και γνωρίζει τα θέματα!!
ΔιαγραφήΜάκη, και το κεφάλαιο 6 στην γεωμετρια της Β λυκειου είναι εκτός ύλης αλλά έπεσε άσκηση στις εξετάσεις από την τράπεζα θεμάτων (άσκηση 22380)
ΔιαγραφήΝομίζω δεν πήγα άσχημα! Πιάσαμε τον τύπο της συνάρτησης στο θέμα Β (εγώ το είχα δώσει Γ) και το πρόβλημα στο θέμα Δ.
ΔιαγραφήΠέρα από την πλάκα, τα θέματα ήταν βατά μέχρι το τις 10/20 μονάδες. Το θέμα Στατιστικής και το θέμα Δ ήταν για παιδιά με ευχέρεια και άνεση πράξεων, δηλαδή την μειοψηφία των παιδιών στα ΕΠΑ.Λ.
Καλά αποτελέσματα σε όλες-ους!
Πάμε να ΓΕΛ-άσουμε...
kostakis
Καλησπέρα στους αγαπητούς συναδέλφους.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠροσωπικά θα ήθελα να δω θέματα του επιπέδου των δύο τελευταίων ετών, (δηλαδή πιο βάτα των προηγούμενων) με κάποια πιο απαιτητικά ερωτήματα ως 10-15 μονάδες που να αναδεικνύουν τους πιο καλά προετοιμασμένους μαθητές.
Θεωρώ ότι τέτοια θέματα του στυλ της περσινής χρονιάς, κάνουν έστω μια μικρη μερίδα των παιδιών του ΕΠΑΛ να κάνουν τλχ μια στοιχειώδη προσπάθεια σε όλη τη χρονιά .
Καλές επιτυχίες στους μαθητές σας.
Υγ. Μάκη ελπίζω το "πονάμε " να μην απευθύνετε σε εμάς τους αεκτζηδες:pp
Κυρίως για εμάς πάει Νικόλα!! Αλλά ως πρόσφυγες έχουμε μάθει τις κακουχίες και τον πόνο μέσα στο DNA μας.... Άρα αντέχουμε!
ΔιαγραφήXαχαχα... Πες το ψέματα...
ΔιαγραφήΚαλησπέρα σε όλους και καλή δύναμη στους μαθητές. Ας κάνω και εγώ μια προσπάθεια.
ΑπάντησηΔιαγραφήΘέμα 1ο
Ορισμός : Διάμεσος
Απόδειξη : Παράγωγος αθροίσματος f+g
Σωστός - Λάθος ....
Θέμα 2ο
1.Στατιστική - Συμπλήρωση πίνακα
2.Μέση τιμή , Διάμεσο
3.Τυπική απόκλιση
4.Ερώτηση τουλάχιστον ή το πολύ για πλήθος ή ποσοστό
Θέμα 3ο
Συνάρτηση δίκλαδη
1.Αν είναι συνεχής -> εύρεση παραμέτρου α
2.Παράγωγος με τον ορισμό στο σημείο αλλαγής , πχ να δείξετε ότι f ' (2)=...
3. Εφαπτομένη στο σημείο αλλαγής
4. Τυπική απόκλιση και μέση τιμή από διάφορες τιμές της f και ερώτημα με κανονική κατανομή
Θέμα 4ο
Όπως ο KOSTAKIS πιστεύω και εγώ για ένα θέμα σε στυλ προβλήματος όπου τη συνάρτηση πρέπει να την κατασκευάσουν οι μαθητές. ( πάνε κάποιες μονάδες .... )
1.πχ συνάρτηση κέρδους...
2.Ρυθμό μεταβολής της συνάρτησης - Πότε γίνεται μέγιστη ή ελάχιστη ;
3. Σύγκριση δύο τιμών της συνάρτησης με την μονοτονία
4. Αν κάποιες τιμές αυξηθούν κατά 20% και έπειτα μειωθούν κατά 3 να υπολογίσετε τη νέα μέση τιμή ....
Καλή τύχη στους μαθητές , αύριο να βγουν με χαμόγελα και ο καθένας να έχει πάρει τους βαθμούς που αξίζει. Καλό βράδυ σε όλους.
Και εγώ το πιστεύω ή να το πω καλύτερα το φοβάμαι! Η κατασκευή προβλήματος πάντα ήταν το δύσκολο σημείο όλων των μαθητών
ΔιαγραφήΠαιδιά εγώ δεν θα κάνω προβλέψεις γιατί απέχω τα τελευταία χρόνια από τα ΕΠΑΛ. Όπως και να έχει εύχομαι καλή επιτυχία στους μαθητές και οι καθηγητές να ανταμειφθούν οι κόποι τους.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν περιμένω απαιτητικά θέματα...
Ένα με δύο ερωτήματα δύσκολα. Έως εκεί!
Στα ΓΕΛ αναμένουμε την μεγαλύτερη συμμετοχή! Θα έχουμε εκπλήξεις!
βγήκαν
ΑπάντησηΔιαγραφήTo 4o θεωρώ οτι είναι βαρύ για το επίπεδο των ΕΠΑΛ, πυθαγόρειο, ρυθμός μεταβολής, ορισμός μονοτονίας, πονηρό και το Β4.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣυμφωνώ , πολλά δύσκολα ερωτήματα - θα χαθούν μονάδες από πολλά ερωτήματα και δυστυχώς πάει το θέμα της Στατιστικής - χάθηκε. Θα δούμε χαμηλές πτήσεις θεωρώ και πολύ μεγάλο ποσοστό κάτω από τη βάση.
Διαγραφήκαλημέρα, για το Δ, είναι αρκετά απαιτητικό (λογικό ως Δ). Δ1) Το ΠΘ δεν θα το θυμούνται όλοι αν και θα έπρεπε, αλλά πιάνει μόνο 3 μόρια . . . Δεν δίνει το πεδίο ορισμού της f σε επόμενο ερώτημα μετά το Δ1, άρα αν κάποιος ξεχάσει ότι x>0 ως μήκος χάνει μόρια . . . Δ2), Δ3) υπό έλεγχο για έναν καλό μαθητή, Δ4), μπορεί και με αντικατάσταση και πράξεις να το κάνει κάποιος (θυμίζει κι άλλη μια χρονιά πριν 4-5 χρόνια), αλλιώς με μονοτονία της f που δεν την έχει ζητήσει σε προηγούμενο ερώτημα κι αυτό θα δυσκολέψει μαθητές . . .
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλημέρα συναδελφοι. Στο Γ2 δεν επρεπε να δινει οτι ολες οι θερμοκρασίες ειναι θετικές;
ΑπάντησηΔιαγραφήΑλλιως βγαινουν 2 μέσες τιμές
ΔιαγραφήΕπειδή η μέση τιμή πρέπει να είναι ανάμεσα στην κατώτερη και στην ανώτερη παρατηρηση μήπως ήθελαν οι μαθητές να δικαιολογήσουν γιατί κρατάνε το 20 και απορρίπτουν το -20?
ΔιαγραφήΌντως. Μήπως στείλανε διευκρίνιση;
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλησπέρα συναδελφοι. Αν στο Δ4 ενας μαθητής υπολογισε τα f(2.3), f(2.8) και f(3.5) και αιτιολογησε ετσι την απάντηση θα πάρει όλε τις μοναδες, ετσι δεν είναι?
ΑπάντησηΔιαγραφήΑν έχει βρει ακριβή αποτελέσματα γιατί όχι? Αν ωστόσο αρχίσει τα προφανώς (για να κάνει συγκρίσεις κλασμάτων και τα σχετικά) μάλλον όχι όλες τις μονάδες!
ΔιαγραφήΚαι εγώ έτσι λέω...! Ευχαριστώ για την απάντηση!
ΔιαγραφήTo Γ θεμα δεν στεκει αν βαλεις κ=10 το s δεν βγαινει 4
ΑπάντησηΔιαγραφήΣωστα βγαινει s=4 επι ριζα 2 πραγμα που επηρεαζει το Γ4 αν πας με τους τυπους και όχι με την εφαρμογη
ΔιαγραφήΕλπίζω να καταλάβατε το μέγεθος της ηλιθιότητάς τους στο Γ2 θέμα..
ΑπάντησηΔιαγραφήΤα πράγματα είναι σοβαρά.
ΑπάντησηΔιαγραφήΈχουν βάλει λάθος όλο το Γ (οι απαντήσεις δεν συμβαδίζουν με τα δεδομένα του θέματος)...
και δεν έχει ανοίξει ακόμα ρουθούνι!
Και το κυριότερο, δεν μπορεί να σωθεί το θέμα.
Ελπίζω η λύση που θα προτείνει το υπουργείο για το Γ2 να μην κάψει τα παιδιά
ΔιαγραφήΑίσχος! Αιδώς Αργείοι ...
ΑπάντησηΔιαγραφήΔυστυχώς η επιλογή του θέματος Γ ήταν εντελώς αποτυχημένη. Για να βρούμε θέμα που να ζητείται να αποδειχθεί κάτι που... δεν αποδεικνύεται πρέπει να πάμε πολλά χρόνια πίσω. Ας ελπίσουμε στο μέλλον να υπάρχει μεγαλύτερη προσοχη
ΑπάντησηΔιαγραφήΠολλά χρόνια πίσω.... Κάπου 21 χρόνια πανελλαδικές 2003, το 4ο θέμα. Παρόμοια "φιλοσοφία" λαθους
ΔιαγραφήΉταν το 2006....
Διαγραφή2003 Μάκη το 4ο με τα πολλά ξ. Το συζητούσα συμπτωματικά με συναδέλφους πρόσφατα.
ΔιαγραφήΑ κατάλαβα! Άλλο είπα εγώ. Ότι το ίδιο θέμα το είχαν θέσει στις Πανελλαδικές Εξετάσεις ΕΠΑΛ 2006.
Διαγραφήhttp://hms.gr/?q=node/2066
ΑπάντησηΔιαγραφήΟι θεματοδότες μάλλον είναι απόφοιτοι κάποιου κολλεγίου της Αφρικής!! Έλεος πια!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΔουλειες του ποδαριου,απο τους δηθεν αριστους, στην Ελλαδα 2.0.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλησπέρα σε όλους!
ΑπάντησηΔιαγραφήΥπάρχει περίπτωση να ακυρωθεί ερώτημα και να μοιραστούν οι μονάδες;
(Εφόσον δε γίνεται προφανώς να ακυρωθεί ολόκληρο το θέμα, παρόλο που η τυπική απόκλιση δεν επαληθεύεται πουθενά).
Ρωτάω σχετικά με τις εμπειρίες σας από παλιότερες παρόμοιες καταστάσεις.
Αντώνη θα έχουμε σύντομα επίσημη ενημέρωση
ΑπάντησηΔιαγραφή