Σάββατο 2 Αυγούστου 2025

Το νέο πρόγραμμα σπουδών για τα μαθηματικά σε αρχεία pdf και word (αποκλειστικά)

                                         

Από την επόμενη σχολική χρονιά (2026-27) θα εγκαινιάσουμε το νέο πρόγραμμα σπουδών με τα πολλαπλά βιβλία.

Λόγω μιας εισήγησης που θα κάνω τον Οκτώβριο στο «Καλαμαρί» (οι σχετικές ανακοινώσεις θα δημοσιευθούν σύντομα), ετοίμασα το νέο πρόγραμμα σπουδών και σε μορφή Word.

Κατανάλωσα πολύτιμο χρόνο για να βρω τα αρχεία στο διαδίκτυο, αλλά τελικά δεν τα εντόπισα. Ευτυχώς, μου τα προώθησαν οι καλοί φίλοι συνάδελφοι Α. Σκουρκέας, Α. Κουλούρης και Χ. Στεργίου. Θα πρέπει να προσέξετε να χρησιμοποιήσετε τη 2η έκδοση του Ι.Ε.Π.

Παρακάτω μπορείτε να βρείτε τα επικαιροποιημένα αρχεία που έχει αναρτήσει το Ι.Ε.Π. από το Δημοτικό έως και τη Γ΄ Λυκείου, διαθέσιμα σε μορφή Pdf  και Word.

 

Δημοτικό

Γυμνάσιο

Λύκειο

Πρόγραμμα σπουδών (ύλη)

pdf word

pdf word

pdf word

Οδηγός Εκπαιδευτικού (Ο.Ε.)


pdf word

pdf word

pdf word



Υπενθυμίζουμε ότι το πολλαπλό βιβλίο και το νέο πρόγραμμα σπουδών θα εφαρμοστεί πρώτα για τους μαθητές που φέτος φοιτούν στη Γ΄ Γυμνασίου. Η μετάβαση στο νέο πρόγραμμα σπουδών θα γίνει σταδιακά ως εξής:
  • Μαθητές έως Α΄ Λυκείου: σχολικό έτος 2026-27
  • Μαθητές έως Β΄ Λυκείου: σχολικό έτος 2027-28
  • Μαθητές έως Γ΄ Λυκείου: σχολικό έτος 2028-29
Οι Πανελλαδικές Εξετάσεις του 2029 θα είναι οι πρώτες που θα διεξαχθούν με τη νέα ύλη.

Σάββατο 26 Ιουλίου 2025

Τεύχος 3ο "Ο εφ0ριάκιας" : «Μαθηματικά χωρίς υπεράσπιση - Η Ε.Μ.Ε. απουσιάζει»

 

Η Παιδεία αλλάζει, το εξεταστικό επανασχεδιάζεται, και τα Μαθηματικά - αντί να ενισχύονται - υποχωρούν. Ήδη, σε περιζήτητες σχολές των θετικών επιστημών, όπου η μαθηματική σκέψη είναι θεμέλιο, δεν εξετάζονται καν για την εισαγωγή.

Και ενώ όλα αυτά συμβαίνουν…

Η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία απλώς παρατηρεί. Όχι γιατί δεν έχει φωνή. Αλλά γιατί έχει επιλέξει να μη μιλάει.

Θυμίζουμε: όταν ο τ. Υπουργός Παιδείας, Ν. Φίλης, επιχείρησε να εντάξει τα Μαθηματικά σε όλες τις θετικές σχολές, ενώ Χημεία και Βιολογία θα εξετάζονταν μαζί, οι Ενώσεις των Χημικών και Βιολόγων κινητοποιήθηκαν άμεσα. Ζήτησαν ακρόαση, πίεσαν και τελικά πέτυχαν την απόσυρση της πρότασης.
Η Ε.Μ.Ε.; Δεν εμφανίστηκε καν!

Σήμερα, με νέο εξεταστικό στα σκαριά, οι συντεχνίες των υπολοίπων επιστημονικών κλάδων είναι παρούσες, πιεστικές και οργανωμένες.

Η Μαθηματική Κοινότητα; Σε λήθαργο!

Η στάση της Ε.Μ.Ε.; Δείχνει έναν επικίνδυνο εφησυχασμό!

Η Υπουργός Παιδείας γνωρίζει την αξία των Μαθηματικών. Αλλά πώς να δώσει χώρο σε ένα αντικείμενο που δεν διεκδικεί καν την ύπαρξή του;

Η Ε.Μ.Ε. οφείλει άμεσα να ζητήσει ακρόαση.

Να διατυπώσει καθαρές θέσεις, στέρεα επιχειρήματα και να απαιτήσει ισότιμη συμμετοχή των Μαθηματικών στον σχεδιασμό της εκπαίδευσης. Αρκετά με τις τυποποιημένες, προβλέψιμες και άτολμες ανακοινώσεις της.

Δεν αξίζει στα Μαθηματικά η θέση του κομπάρσου, αλλά του πρωταγωνιστή.

Η σημερινή στάση της Ε.Μ.Ε. είναι στάση αδράνειας και αυταρέσκειας.

Όλο το βάρος έχει πέσει σε διαγωνισμούς και συνέδρια - σε έναν εσωστρεφή αλληλοθαυμασμό. Καλοί οι διαγωνισμοί, αλλά δευτερεύοντες. 

Το πρωτεύον είναι η υπεράσπιση του μαθήματος στο σχολείο.

Η θέση των Μαθηματικών στην εκπαίδευση είναι στρατηγικό - εθνικό ζήτημα.
 
Οι καθηγητές Μαθηματικών στα Λύκεια είναι - ας μην κοροϊδευόμαστε - οι φτωχοί συγγενείς των Φυσικών, των Χημικών και των Βιολόγων.

Τους θυμούνται όταν έρθει η ώρα για βαθμολογήσεις και εξετάσεις. Τους ξεχνούν όταν χαράσσονται πολιτικές.

Και η Ε.Μ.Ε.; Σιωπά από το θεωρείο.

Αναρωτιέστε γιατί οι νέοι μαθηματικοί γυρίζουν την πλάτη στην Ε.Μ.Ε.;

Ίσως γιατί δεν βλέπουν ούτε φροντίδα, ούτε στρατηγική, ούτε όραμα. Η Μαθηματική Κοινότητα πρέπει να συνειδητοποιήσει την ισχύ της.

Όταν «φτερνίζεται», το Υπουργείο Παιδείας πρέπει να «παγώνει». Αυτό σημαίνει παρουσία, τεκμηρίωση και συλλογική φωνή.

Δεν ζητάμε προνόμια. Ζητάμε δικαιοσύνη.

Δεν επιδιώκουμε εύνοια. Απαιτούμε σοβαρή εκπαιδευτική πολιτική.

Η εποχή της σιωπής πρέπει να τελειώσει. Για τα Μαθηματικά. Για τους μαθητές. Για τη χώρα.

– Ο Εφ0ριάκιας 

Σημείωση: Αν διαπιστώσετε να υπάρχει ή να συμβαίνει κάτι παράδοξο στην Παιδεία, στην εκπαίδευση και θέλετε να την περάσει μέσα από την πένα του o "Εφοριάκιας" στείλε το κείμενό σας στο lisari.blogspot@gmail.com. με τίτλο "Ανάρτηση προς τον Εφοριάκια". 

Παρασκευή 25 Ιουλίου 2025

659 κενές θέσεις στις Μαθηματικές Σχολές το 2025 !

(edit) Από 1.477 (ΓΕΛ + ΕΣΠΕΡΙΝΑ + 10% του 2024 και 10% 2023) έμειναν κενές οι 659 θέσεις στα μαθηματικά τμήματα! Περίπου το 44,6 % των θέσεων έμεινε αδιάθετο όπως και πέρυσι! 

Κάτι παρόμοιο έγινε και πέρυσι (2024).

Ένα φαινόμενο που το συναντάμε από τότε που καθιερώθηκε η Ε.Β.Ε..

Απογοητευτικό το φαινόμενο στο Μαθηματικό Σάμου! Από τις 166 θέσεις καλύφθηκαν μόνο οι 6 (ενώ πέρυσι ήταν 14)!

Λανθασμένα; Όχι φυσικά! Τι να κάνουμε έναν υποψήφιο στις αντίστοιχες σχολές με βαθμό μικρότερο από 3 στα μαθηματικά;

Τι πρέπει να γίνει; Να μειωθούν άμεσα (Σεπτέμβριο 2025) οι θέσεις των εισακτέων στις μαθηματικές σχολές. Απλό! Όπως γίνονται και στις Ιατρικές σχολές.

Οι προτιμήσεις των επιτυχόντων στα Μαθηματικά τμήματα 2025

 Αν διαβάσουμε προσεκτικά τον παρακάτω πίνακα που μας δείχνει τους επιτυχόντες των Μαθηματικών τμημάτων και τη σειρά προτίμησή τους θα καταλάβουμε πολλά! 

Τι ακριβώς; 

Δείτε την τελευταία στήλη. Δείχνει το ποσοστό των επιτυχόντων που έχουν επιλέξει έως τρίτη σχολή ένα μαθηματικό τμήμα. Όσοι αγαπούν το μάθημα των Μαθηματικών το έχουν στις πρώτες προτιμήσεις τους! Ένα μεγάλο ποσοστό επιλέγει το Μαθηματικό τμήμα στις τρεις πρώτες προτιμήσεις τους! 


Το ερώτημα είναι οι υποψήφιοι επιλέγουν τις Μαθηματικές σχολές; Ας δούμε τον παρακάτω πίνακα: 

Το συμπέρασμα προκύπτει αβίαστα.

Μεικτές τάσεις στις βάσεις των Μαθηματικών Σχολών

 Το Υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε σήμερα 24/7 (είναι μήνυμα ότι λειτουργεί το Υπουργείο Παιδείας 24 ώρες την ημέρα και 7 ημέρες την εβδομάδα) τις βάσεις των σχολών (ΓΕΛ - ΕΣΠΕΡΙΝΟ - ΕΠΑΛ).

Ας δούμε τις βάσεις των μαθηματικών σχολών για το έτος 2025.


Ας δούμε το συγκριτικό αρχείων βάσεων των μαθηματικών σχολών για τα έτη 2024 και 2025.

Γρήγορα αλλά όχι πρόχειρα συμπεράσματα

1) Μεικτές τάσεις! Υπάρχει σχολή που ανέβηκε περίπου 2.000 μόρια και σχολή που έπεσε περίπου 2.500 μόρια! Αυτό δεν είναι βάσεις αλλά τραμπάλα! 

2) Μαθητές με εικοσάρια επιλέγουν Μαθηματικό Αθήνας - Θεσσαλονίκης και ΣΕΜΦΕ! 

3) Το Μαθηματικό Λαμίας έχει την χαμηλότερη βάση για φέτος από όλα τα Μαθηματικά τμήματα. Πέρυσι ήταν το τμήμα της Καστοριάς. 

4) Μαθητής με 5,2 στα μαθηματικά εισάγεται σε μαθηματικό τμήμα!