Ας προσέξουμε την άσκηση Β12 / σελ. 23 - παράγραφος 1.1: Γραμμικά Συστήματα - όπως φαίνεται στην παρακάτω εικόνα.
Η απορία είναι εξής: Πώς πρέπει να λύσει ο μαθητής τα δύο πρώτα ερωτήματα (για το τρίτο ερώτημα ούτε λόγος, είναι εντός ύλης 100%);
Πώς γνωρίζει ο μαθητής ότι η κορυφή της παραβολής ανήκει στην ευθεία y = - β/2α όταν η παράγραφος αυτή βρίσκεται στο 4ο κεφάλαιο της Γ΄ Γυμνασίου (δείτε εικόνα 2) όπου τα τελευταία έτη είναι εκτός ύλης; Ή μήπως στην παράγραφο 7.3 στην Άλγεβρα Α΄ Λυκείου; Να τονίσουμε ότι η περσινή ύλη [2020 - 21] στην Άλγεβρα Α΄ Λυκείου τελείωνε στην παράγραφο 6.3, άρα η Μελέτη της συνάρτησης y= αx^2 +βx +γ ήταν εκτός ύλης. Έτσι και αλλιώς, δεν γνωρίζω σχολείο στην επικράτεια να έχει διδάξει το 7ο κεφάλαιο όλα αυτά τα έτη, είτε ήταν εντός είτε ήταν εκτός.
Μήπως οι οδηγίες διδασκαλίας αναφέρουμε κάτι ανάλογο και υποδεικνύουν αυτή την ανακολουθία;
Αν πάμε στις οδηγίες διδασκαλίας, θα διαπιστώσουμε ότι δεν αναφέρει τίποτα σχετικό για την άσκηση αυτή! Αντί για αυτό, μας προτείνει:
- να μην διδάξουμε τις ασκήσεις Β4, Β5 από την παράγραφο 1.2, που κατά τη γνώμη μου είναι άκρως διδακτικές,
Και όλα αυτά σε 2 συν 2 διδακτικές ώρες, δηλαδή σε 4 διδακτικές ώρες να διδαχθεί όλο το 1ο κεφάλαιο.
Εν κατακλείδι, προτείνουμε τα εξής για το κεφάλαιο των συστημάτων:
- το 1ο κεφάλαιο να διδάσκεται (τουλάχιστον) σε οκτώ διδακτικές ώρες
- να μην διδάσκονται παραμετρικά συστήματα με ορίζουσες ή τις κλασικές ασκήσεις του τύπου D = Dx + Dy που κυκλοφορούσαν σε παλαιό σχολικό βιβλίο.
- να διδάσκονται οι ασκήσεις Β4 και Β5 από την παράγραφο 1.2 (εικόνα 3η)
- να δίνονται στις ασκήσεις τι εκφράζει η κάθε εξίσωση χωρίς να απαιτούμε να το γνωρίζουν οι μαθητές. Για παράδειγμα: "Δίνεται ο κύκλος με εξίσωση x^2 + y ^2 = 13 και η υπερβολή με εξίσωση xy= 6. Να βρείτε, αν υπάρχουν, τα κοινά σημεία των δύο γραμμών".
- η άσκηση Β12 (εικόνα 1η) να διδάσκεται παραποιημένη όπως φαίνονται στο παρακάτω σχήμα.
Μπράβο αγαπητέ Μάκη για τις απόλυτα σωστές παρατηρήσεις σου!
ΑπάντησηΔιαγραφήΝα σημειωθει και οτι στα καινουργια θεματα της αλγεβρας της τραπεζας θεματων ζητανε γεωμετρικη ερμηνεια...δεν υπαρχει λογικη...
ΑπάντησηΔιαγραφήΠροσωπικά ξεκιναώ την ύλη της Β Λυκείου συνεχίζοντας το 6ο κεφάλαιο της Α Λυκείου. Μονοτονία - Ακρότατα - Μετατοπίσεις - μελέτη της συνάρτησης του τριωνύμου (αφήνω προεραιτικά την α/x της οποίας δίνω τα απαραίτητα στοιχεία συνοπτικά στην ενότητα των μη γραμμικών συστημάτων). Κατανοώ ότι αυτή η διαχείρηση απαιτεί αλλαγές στη διδασκαλία της ύλης όσον αφορά τις οδηγίες όμως θεωρώ πως δεδομένων των συνθηκών είναι ο μόνος τρόπος για να υπάρχει ομαλότητα στην ύλη και να διδαχθούν όλα όπως πρέπει.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜάκη έχεις απόλυτο δίκαιο
ΑπάντησηΔιαγραφή