Πέμπτη 13 Σεπτεμβρίου 2012

Τελικά η λύση των 500 σελίδων για την εικασία ΑΒΓ είναι σωστή;

Αν τελικά διαπιστωθεί ότι η λύση των 500 σελίδων που έδωσε στην δημοσιότητα ο Ιάπωνας Μαθηματικός του Κιότο είναι σωστή, τότε μιλάμε για ένα πολλαπλό επίτευγμα και εξηγώ γιατί:

1. Η πιο μακροσκελής λύση
2. Το τελευταίο θεώρημα Φερμά προκύπτει άμεσα από την εικασία ΑΒΓ
3. Πολλαπλά προβλήματα της Θεωρίας αριθμών θα λύνονται σύμφωνα με αυτή την θεωρία
4. Ένα άλυτο πρόβλημα 27 ετών θα έχει δοθεί λύση

Τρίτη 11 Σεπτεμβρίου 2012

Ένα ακυκλοφόρητο βιβλίο Στατιστικής από τον Αντώνη Κυριακόπουλο

Το παρακάτω βιβλίο είναι μια ευγενική προσφορά του φίλου και συνάδελφου Αντώνη Κυριακόπουλου για τους μαθητές της Γ Λυκείου.

Το μήνυμα του συγγραφέας είναι το εξής:

«Αγαπητοί συνάδελφοι .
Πριν 12 περίπου χρόνια είχα γράψει ένα βιβλίο Στατιστικής για τους μαθητές της Γ΄ τάξης Λυκείου. Για διάφορους λόγους δεν το εξέδωσα τότε. Ούτε τώρα προβλέπεται να το εκδώσω. Την θεωρία, που είναι 111 σελίδες, την έχω σκανάρει από τα χειρόγραφα και την έχω σε ηλεκτρονική μορφή. Όσων συναδέλφων έχω το e-mail τους το έχω ήδη στείλει. Ο συνάδελφος Μάκης Χατζόπουλος είχε την καλοσύνη να το αναρτήσει στην ιστοσελίδα του. Όποιος άλλος συνάδελφος ενδιαφέρεται μπορεί να το βρει εκεί. Ίσως του φανεί χρήσιμο. Επίσης, μπορεί να το χρησιμοποιήσει όπως αυτός νομίζει, ακόμα να το αναρτήσετε και σε ιστοσελίδες. Αργότερα, αν μπορέσω, θα κάνω το ίδιο και με τις ασκήσεις του βιβλίου αυτού.

   Φιλικά,
Αντώνης Κυριακόπουλος»


Κυριακή 9 Σεπτεμβρίου 2012

Μεθοδολογία γεωμετρικών τόπων, μέγιστα, ελάχιστα μέτρου μιγαδικού αριθμού

Ένα φυλλάδιο πάνω στην παράγραφο των γεωμετρικών τόπων μιγαδικών αριθμών για τους μαθητές της Γ Λυκείου κατεύθυνσης.

Δίνεται μια πλήρης μεθοδολογία εύρεσης των γεωμετρικών τόπων μιγαδικών αριθμών, καθώς και η εύρεση ή υπολογισμός του μεγίστου - ελαχίστου μέτρο μιγαδικού αριθμού.

Περιέχεται:α) Θεωρία,
β) Μεθοδολογία χωρισμένη σε κατηγορίες
γ) Άλυτες Ασκήσεις
δ) Θέματα εξετάσεων (έως το 2012) ομαδοποιημένα.

Ανανεωμένο: 1/12/2012 
Για απευθείας αποθήκευση πατήστε εδώ. 

▪ Άλγεβρα Β΄ Λυκείου: Λύσεις των ασκήσεων


Λύσεις Ασκήσεων - Κεφάλαιο 1
Λύσεις Ασκήσεων - Κεφάλαιο 2
Λύσεις Ασκήσεων - Κεφάλαιο 3
Λύσεις Ασκήσεων - Κεφάλαιο 4
Λύσεις Ασκήσεων - Κεφάλαιο 5
Λύσεις Ασκήσεων - Επαναληπτικές Ασκήσεις

Ένας συνοπτικός πίνακας για την εύρεση μέγιστων ή ελάχιστων μέτρων μιγαδικού αριθμού

Ένα πολύ όμορφο, έξυπνο και συνοπτικός πίνακας, από τον συνταξιούχο πλέον μαθηματικό Γιάννη Γεώργα, που βρίσκεις τα μέγιστα ή ελάχιστα μέτρα μιγαδικού αριθμού.

Συστήνεται κυρίως για καθηγητές, που είναι πιο απλό να το αντιληφθούν. Προφανώς δεν είναι όλες οι περιπτώσεις, αλλά καλύπτει τα θέματα που έχουν κύκλο, σημείο και ευθεία.

Απολαύστε το!


Τράπεζα θεμάτων Λυκείων του Ν. Δωδεκανήσου σχ.έτους 2011-2012 (σε word)

Δείτε την τράπεζα θεμάτων των μαθηματικών όλων των τάξεων του Λυκείου από Λύκεια του Νομού Δωδεκανήσου. Ένα πλούσιο υλικό 200 σελίδων με θέματα του σχολικού έτους 2011-2012.

Τα θέματα που δεν ήταν δυνατόν να τεθούν σε επεξεργασία θα δημοσιευτούν αργότερα σε μορφή συμπιεσμένου αρχείου. Στα περιεχόμενα των αρχείων των θεμάτων δεν έγινε καμία παρέμβαση και είναι ακριβώς όπως τέθηκαν από τους εισηγητές.

Σάββατο 8 Σεπτεμβρίου 2012

Διαγώνισμα 2ο - Μιγαδικοί αριθμοί


Ένα δεύτερο διαγώνισμα στους μιγαδικούς αριθμούς, με τις έννοιες των γεωμετρικών τόπων, τα μέγιστα ή ελάχιστα μέτρων. Ένα συμπληρωματικό διαγώνισμα στις έννοιες που συναντάμε συχνά στα θέματα των Πανελληνίων εξετάσεων.

Θα ακολουθήσουν και άλλα διαγωνίσματα. Σκοπός είναι να μαζευτούν 3 τουλάχιστον διαγωνίσματα σε κάθε κεφάλαιο, έτσι ώστε στο τέλος της σχολικής χρονιάς οι μαθητές να έχουν εξεταστεί σε 12 τουλάχιστον διαγωνίσματα.

Η μορφή των διαγωνισμάτων είναι ανάλογη με αυτή που συναντάμε στις Πανελλήνιες εξετάσεις, με παγίδες, δυσκολίες, λάθη και μη κλιμακούμενης δυσκολίας θέματα (για να φοβίσει ή να διευκολύνει τους ψύχραιμους μαθητές).

Παρασκευή 7 Σεπτεμβρίου 2012

Διαγώνισμα 1ο - Μιγαδικοί αριθμοί

Ένα πρώτο διαγώνισμα στους μιγαδικούς αριθμούς, χωρίς τις έννοιες των γεωμετρικών τόπων, τα μέγιστα ή ελάχιστα μέτρων.

Θα ακολουθήσουν και άλλα διαγωνίσματα. Σκοπός είναι να μαζευτούν 3 τουλάχιστον διαγωνίσματα σε κάθε κεφάλαιο, έτσι ώστε στο τέλος της σχολικής χρονιάς οι μαθητές να έχουν εξεταστεί σε 12 τουλάχιστον διαγωνίσματα.

Η μορφή των διαγωνισμάτων είναι ανάλογη με αυτή που συναντάμε στις Πανελλήνιες εξετάσεις, με παγίδες, δυσκολίες, λάθη και μη κλιμακούμενης δυσκολίας θέματα. 


Τετάρτη 5 Σεπτεμβρίου 2012

Θέματα εξετάσεων Γυμνασίων Ν.Δωδεκανήσου σχ.έτους 2011-2012 στα μαθηματικά

Δείτε την τράπεζα θεμάτων των μαθηματικών όλων των τάξεων του Γυμνασίου από Γυμνάσια του Νομού Δωδεκανήσου . Η τράπεζα αυτή δημιουργήθηκε με βάση τα θέματα του σχολικού έτους 2011-2012 σε όσα αρχεία θεμάτων ήταν δυνατόν να υποστούν επεξεργασία. Τα θέματα που δεν ήταν δυνατόν να τεθούν σε επεξεργασία θα δημοσιευτούν αργότερα σε μορφή συμπιεσμένου αρχείου. Στα περιεχόμενα των αρχείων των θεμάτων δεν έγινε καμία παρέμβαση και είναι ακριβώς όπως τέθηκαν από τους εισηγητές.

Την επιμέλεια της έκδοσης αυτής είχε ο Σχολικός Σύμβουλος Ν. Δωδεκανήσου Γιάννης Καραγιάννης που τον ευχαριστούμε πολύ για την προσφορά του. Θα ακολουθήσουν τα θέματα των Λυκείων και των ΕΠΑ.Λ. Τα θέματα δημοσιεύονται σε όλες τις μορφές για να μπορούν οι συνάδελφοι να τα χρησιμοποιούν και να τα επεξεργάζονται.

Κάντε κλικ στον παρακάτω σύνδεσμο: ΘΕΜΑΤΑ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ ΓΥΜΝΑΣΙΩΝ 2011-2012 (WORD)

Τρίτη 4 Σεπτεμβρίου 2012

Θέματα ομογενών εξετάσεων 2012 - Μαθηματικά Κατεύθυνσης

Τα θέματα των ομογενών εξετάσεων 2012 στα Μαθηματικά Κατεύθυνσης.

Εκφωνήσεις - Απαντήσεις (από το Φροντιστήριο Κελάφας)(2012) - (θα δωθούν μετά τις 21:00)

Σημείωση: Στο θέμα Δ4 αποδεικνύεται ότι η εξίσωση έχει ΜΙΑ ακριβώς ρίζα στο (0, 1) (και όχι μια τουλάιστον λύση όπως ζήταγε το θέμα). 

Εκφωνήσεις - Απαντήσεις (2011)

Παρασκευή 31 Αυγούστου 2012

Εδώ γελάμε...

Νέα μέθοδος για να μην αντιγράφουν οι μαθητές στα Μαθηματικά! 

Η "ολοκλήρωση" του κρασιού

Η "ολοκλήρωση" του γάλατος! Ενδιαφέρων έχει η σταθερά c!!

Κυβική ρίζα

Δευτέρα 27 Αυγούστου 2012

Οι βάσεις εισαγωγής 2012 για το Μαθηματικό σε όλες τις περιοχές

Δείτε αναλυτικά τις βάσεις εισαγωγής των σχολών του Μαθηματικού σε όλες τις περιοχές της Ελλάδος, όπως ανακοινώθηκαν επίσημα από το Υπουργείο Παιδείας.

Οι στήλες είναι ταξινομημένες ως εξής:

ΟΝΟΜΑ ΣΧΟΛΗΣ  / ΘΕΣΕΙΣ /  ΕΠΙΤΥΧΟΝΤΕΣ / ΒΑΘΜΟΣ ΠΡΩΤΟΥ /  ΒΑΘΜΟΣ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΥ

Επίσης δείτε παρακάτω τις βάσεις εισαγωγής 2012 όλων των σχολών για ΑΕΙ και ΤΕΙ, όπως τις έδωσε στην δημοσιότητα η εφημερίδα το "Βήμα".

Χρ. Αθανασούλη
Αξιοσημείωτο είναι ο βαθμός πρόσβασης του πρώτου επιτυχόντα στο Μαθηματικό Αθήνας, έχει 19883 μόρια δηλαδή βαθμό 19,88!!! Δηλαδή έπιανε όλες τις σχολές της κατεύθυνσης του, αλλά παρόλα αυτά διάλεξε το Μαθηματικό Αθήνας.

Η κοπέλα που τα κατάφερε λέγεται Χριστίνα Αθανασούλη (βλέπετε στην φώτο) και μένει στην Σαρωνίδα.

Δείτε εδώ την συνέντευξη της Χριστίνας που έδωσε στην εφημερίδα "Έθνος".

Επίσης ο δεύτερος του Μαθηματικού Αθήνας είχε 50 μόρια λιγότερα και είναι ο Αντώνης Νασιούλας από τον Βόλο. Ο Αντώνης εκτός των άλλων μου είπε χαρακτηριστικά το εξής:

"Σύμπτωση μεν, αλλά φέτος το μαθηματικό έχει δυο φοιτητές με μεγαλύτερη βαθμολογία από ότι ο πρώτος στην Ιατρική Αθηνών (που έχει 19800). Πετύχαμε μεγάλη νίκη έναντι των φυκιόριδων"

Κάτι ανάλογο συμβαίνει και στο Μαθηματικό Πάτρας (19654), Μαθηματικό Θεσσαλονίκης (19233).

Είναι άξιοι συγχαρητηρίων! Αναμένουμε νέες επιτυχίες και καλή συνέχεια, ελπίζουμε τα ονόματα τους να γίνουν ξακουστά στο πεδίο που τόσο αγαπάνε.

Παρασκευή 24 Αυγούστου 2012

Νέος ιός: Ο πρίγκιψ του μαθηματικών


Με το όνομα του «πρίγκιψ του μαθηματικών» κυκλοφορεί καλά κρυμμένος σε υπολογιστές στην Μέση Ανατολή ένας νέος ιός «που αναπτύχθηκε με κρατική χρηματοδότηση», ανακοίνωσαν τα εργαστήρια Kaspersky.

Το trojan ονομάζεται Gauss θεωρείται μοναδικό καθώς υποκλέπτει στοιχεία πρόσβασης σε τραπεζικά συστήματα και συστήματα πληρωμών, συμπεριλαμβανομένου του PayPal.

Πάντως, σύμφωνα με τους αναλυτές, προς το παρόν, παραμένει αδρανές το κέντρο επιχειρήσεων από το οποίο φαίνεται να δίνονται εντολές ελέγχου των συστημάτων που προσβλήθηκαν με τον Gauss.

Πόσοι Μαθηματικοί διορίζονται για το σχολικό έτος 2012 - 13;

Οι Μαθηματικοί που διορίζονται για το σχολικό έτος 2012-13 είναι μόνο 45.

Σημειώνουμε ότι αυτοί που αποχωρούν είναι 517 (δηλαδή 1 προς 11,5 περίπου αυτοί που έρχονται σε σχέση με αυτούς που αποχωρούν).

Αναλυτικά (Σύνολο 45)

ΑΣΕΠ: 14 άτομα

24ΜΗΝΟ: 4 άτομα

ΓΟΝΕΙΣ ΜΕ 4 ΤΕΚΝΑ ΚΑΙ ΑΝΩ: 14 άτομα

ΑΝΑΠΗΡΙΑ ΤΟΥ ΙΔΙΟΥ: 9 άτομα

ΑΝΑΠΗΡΙΑ ΤΕΚΝΟΥ: 2 άτομα

ΑΠΟΛΥΜΕΝΟΙ ΙΔΙΩΤΙΚΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ: 2 άτομα

Τρίτη 21 Αυγούστου 2012

Το νέο σχολικό βιβλίο Άλγεβρας της Β΄ Λυκείου

Δείτε το νέο σχολικό βιβλίο της Άλγεβρας Β΄ Λυκείου που μας περιμένει στα θρανία, αρχές Σεπτέμβρη, για το σχολικό έτος 2012 - 13!

Περάσαν 14 χρόνια για να έχουμε νέα επανέκδοση (από το 1998).  Είναι καλό βιβλίο, αν σκεφτούμε ότι γράφτηκε πριν 21 χρόνια (1991). Ήταν αναγκαίες οι αλλαγές μετά από το νέο σχολικό βιβλίο που παρακολούθησαν οι μαθητές της Α΄ Λυκείου κατά την περσινή σχολική χρονιά 2011 -12.

Το βιβλίο αυτό προήλθε από αναμόρφωση της έκδοσης (2010) του βιβλίου ΑΛΓΕΒΡΑ Β΄ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ, του οποίου τη συγγραφική ομάδα αποτελούν οι Σ. Ανδρεαδάκης, Β. Κατσαργύρης, Σ. Παπασταυρίδης, Γ. Πολύζος και Α. Σβέρκος.

Από το βιβλίο αυτό αφαιρέθηκε το κεφάλαιο «Πρόοδοι» και προστέθηκαν δύο κεφάλαια: το κεφάλαιο «Συστήματα» και το κεφάλαιο «Ιδιότητες Συναρτήσεων». Επίσης το κεφάλαιο «Τριγωνομετρία» του βιβλίου ΑΛΓΕΒΡΑ Β’ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ (2010), εμπλουτίστηκε με το κεφάλαιο «Τριγωνομετρία» του βιβλίου ΑΛΓΕΒΡΑ Α΄ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ (2010).

Δείτε το βιβλίο εδώ ή εδώ (αν το θέλετε ολόκληρο σ' ένα pdf).

Συχνά λάθη / επικίνδυνα σημεία στην ύλη των Μαθηματικών Γ΄ Λυκείου Κατεύθυνσης (ανανεώθηκε)

Παρουσιάζω διάφορα λάθη που συνηθίζουν οι καθηγητές (άρα και μαθητές) κυρίως από απροσεξία, αφού τα περισσότερα που θα δείξω δεν έχουν κάποια ιδιαίτερη δυσκολία.

Το πρώτο λάθος (7/7/2012) είναι στην μελέτη συνέχειας συναρτήσεων πολλαπλού τύπου. Δόθηκε  απάντηση μετά από τις σωστές απαντήσεις των μελών μας (Μάνος, Τριαντάφυλλος, Γιώργος, Θοδωρής)

Σε μια πρόσφατη συνάντηση με ομάδα Μαθηματικών έθεσα την παρακάτω ερώτηση, διαπίστωσα ότι δεν είναι τόσο απλή όσο φαίνεται και εγκυμονεί κινδύνους για πολλές παρερμηνείες και λάθη. Στην ροή του λόγου έχω πιάσει και τον εαυτό μου να κάνει το λάθος αυτό.

Το δεύτερο λάθος (11/7/2012) που έχω δει να κάνουν πολλοί συνάδελφοι είναι στην σύνθεση συναρτήσεων. Δόθηκε απάντηση μετά τις σωστές απαντήσεις των μελών μας (Νίκος και nik).

Το τρίτο λάθος (16/7/2012) προέρχεται από μια γνωστή άσκηση στον Ολοκληρωτικό λογισμό, αποκτά ενδιαφέρον χωρίς να την δείτε αν αντιλαμβάνεστε που κρύβεται το λάθος. Δόθηκε απάντηση  από τον Τριαντάφυλλο Πλιάτσιο.

Το τέταρτο λάθος (16/7/2012) προέρχεται από τις αρχικές συναρτήσεις Ολοκληρωτικού λογισμού (προφανώς προκύπτει και με γνώσεις Διαφορικού λογισμού). Δόθηκε απάντηση από τον Νίκο (Χαλκίδα).

Το πέμπτο και έκτο λάθος (17/7/2012) ανήκουν στο κεφάλαιο των μιγαδικών αριθμών.

Το έβδομο επικίνδυνο σημείο (17/7/2012) ανήκει στον διαφορικό λογισμό και αναδεικνύει ένα σημείο  που είναι ξεχασμένο στην ύλη. Υπάρχει μια απόδειξη ενός μαθητή για μια πρόταση που το λάθος δεν είναι τόσο φανερό.

To όγδοο λάθος (20/8/12) είναι πάλι από τον διαφορικό λογισμό και την συνέχεια.

Το ένατο λάθος (20/8/12) είναι μια πρόταση ενός μαθητή που την έχει αποδείξει κιόλας!! Μπορείτε να εντοπίσετε που είναι το λάθος;

Το δέκατο λάθος (20/8/2012) είναι γεωμετρικοί τόποι μιγαδικών αριθμών. Ένα λάθος που γίνεται συχνά στους γεωμετρικούς τόπους των μιγαδικών αριθμών.

Μετά από ένα εύλογο χρονικό διάστημα θα δίνονται οι απαντήσεις.

Για απευθείας αποθήκευση πατήστε εδώ.

Κυριακή 19 Αυγούστου 2012

Παγκύπριες εξετάσεις 2012 στα Μαθηματικά

Στο συνημμένο εμφανίζονται οι Παγκύπριες εξετάσεις 2012 για το μάθημα των Μαθηματικών όλων των κατευθύνσεων.

Περιέχει:
1. Εκφωνήσεις
2. Τυπολόγιο
3. Λύσεις

Για την εξεταστέα ύλη που δίνουν οι μαθητές της Κύπρου πατήστε εδώ.

Για τις αντιδράσεις μαθητών και γονιών για τα θέματα των Μαθηματικών, δείτε εδώ και εδώ.

Τετάρτη 15 Αυγούστου 2012

Αλγόριθμος εντοπίζει... επιδημίες

Πως μπορεί μια μαθηματική πράξη, ένας αλγόριθμος να έχει εφαρμογή στον εντοπισμό μιας επιδημίας; Ένας Πορτογάλος ερευνητής της Πολυτεχνικής Σχολής της Λωζάνης (EPFL) εφάρμοσε ένα μαθηματικό σύστημα που επιτρέπει τον εντοπισμό της προέλευσης μιας πληροφορίας που κυκλοφορεί στο διαδίκτυο, μιας επιδημίας, ίσως και μιας απόπειρας επίθεσης.


Παρασκευή 3 Αυγούστου 2012

Τι λέει ο Πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς για τα Μαθηματικά

Τα παρακάτω τα αναφέρει ο πρωθυπουργός της χώρας (02/08/2012) μας στους μαθητές που βραβεύτηκαν στην 53η Ολυμπιάδα μαθηματικών

Δείτε το αρχικό και πλήρες κείμενο εδώ και το video εδώ

Αντώνης Σαμαράς, Πρωθυπουργός: