Πολλά έχουν γραφτεί ως σήμερα για τον Καραθεοδωρή και άλλα τόσα για την σχέση ή μη με τον Φυσικό Αϊνστάιν.
Πρόσφατα βρήκα στο αρχείο μου, ένα άρθρο που είχα γράψει το 1998 στην Μαθηματική εφημερίδα του Πανεπιστημίου "Cοctail" για τον πασίγνωστο πλέον Μαθηματικό και την σχέση του με τον διάσημο Φυσικό.
Παραθέτω συνδέσμους που δίνουν πληροφορίες για την σχέση Καραθεοδωρή - Αϊνστάιν, στο τέλος παραθέτω και την εφημερίδα που έχει αυτούσιο το άρθρο μου.
Μια σύντομη περιήγηση στο lisari.blogspot.com
"Amat victoria curam" = η νίκη αγαπά την προετοιμασία
Googlisari
Παρασκευή 5 Αυγούστου 2011
Χαμηλή επίδοση γυναικών στα μαθηματικά. Που οφείλεται; Διαφωνώ!!!
Ένα άρθρο της Ελένη Παπουτσή, Εκπαιδευτικός - Πολιτισμολόγος (Μ.ED) που δεν συμφωνώ καθόλου!
Το παραθέτω (μαζί με τα σχόλια μου, εντός παρενθέσεων με πράσινο χρώμα) για να ακούσω τις απόψεις σας. Διαβάστε και πείτε μου...
"Μέσα στο πλαίσιο της ανάπτυξης του γυναικείου κινήματος ανεπτύχθησαν έρευνες με στόχο την εξήγηση της χαμηλής επίδοσης των γυναικών στα μαθηματικά τεστ και της χαμηλής συμμετοχής τους στα τμήματα μαθηματικών.(δηλαδή το έχουν αποδείξει ότι οι άντρες υπερτερούν από τις γυναίκες; Δηλαδή στον ίδιο αριθμό συμμετεχόντων αντρών και γυναικών, θα υπερτερούν πάντα οι άντρες; Πάντως θυμίζω ότι στο Μαθηματικό Αθήνας, εν έτη 2010, οι εγγραφόμενοι ήταν περίπου στο 50% άντρες και 50% γυναίκες. Φυσικά δεν συνέβαινε το ίδιο το 1912, όπως πολύ εύκολα αντιλαμβάνεστε. Επίσης να διαβάσετε ένα άρθρο που έχω στο blog με τους Πυθαγόρειους που αποτελούνταν κυρίως από γυναίκες)
Μελετήθηκαν εκτενώς και αυτό οδήγησε στο να διερευνηθούν οι παράγοντες που επηρεάζουν ώστε να δοθεί τουλάχιστον μια εξήγηση στους ισχυρισμούς για γυναικείο έλλειμμα στην επίδοση και τη συμμετοχή των μαθηματικών (για πότε μιλάμε; Για το 1900 που δεν επιτρεπόταν στην γυναίκα να πάει σχολείο ή να σπουδάσει;Την γυναίκα που δεν είχε θέση στην κοινωνία; Για την σημερινή γυναίκα σίγουρα δεν ισχύει ... )
Τεράστιο αρχείο ξενόγλωσσων Μαθηματικών βιβλίων και όχι μόνο
Μια καταπληκτική προσπάθεια συμμαζέματος και καταγραφή ξενόγλωσσων βιβλίων είναι το http://www.archive.org/.
Στις σελίδες http://www.archive.org/search.php?query=math&sort=-downloads θα δείτε τα καλύτερα Μαθηματικά βιβλία ή βίντεο.
Μπορείτε να αναζητήσετε ότι θέλετε, αξίζει ο κόπος.
Στις σελίδες http://www.archive.org/search.php?query=math&sort=-downloads θα δείτε τα καλύτερα Μαθηματικά βιβλία ή βίντεο.
Μπορείτε να αναζητήσετε ότι θέλετε, αξίζει ο κόπος.
14η άλυτη άσκηση: Βρείτε τις ηλικίες των παιδιών (ανανεωμένο)
Ένας πολύ ωραίος και πρωτότυπος γρίφος που τον θυμήθηκα πρόσφατα και τον είχα θέσει στο mathematica.gr. Η λύση προκύπτει με απλές γνώσεις Μαθηματικών (Δημοτικού).
Περιμένω αναλυτική απάντηση!
Α΄ εκδοχή
"Συναντιόνται δύο φίλοι ο Σωτήρης και ο Χρήστος και ακολουθεί ο παρακάτω διάλογος:
- Τι κάνεις Χρήστο; Πως είναι οι υιοί σου; Έχεις 3 γιους αν θυμάμαι καλά, όμως έχω ξεχάσει τις ηλικίες τους.
- Καλά είμαι Σωτήρη, ναι έχω τρεις γιους που το γινόμενο των ηλικιών τους είναι 36 και το άθροισμα των ηλικιών τους ισούται με το πλήθος των απέναντι παραθύρων της πολυκατοικίας.
- Ο Σωτήρης σκέπτεται και λέει: « Λυπάμαι δεν μπορώ να το βρω…»
- Με συγχωρείς λέει ο Χρήστος, ξέχασα να σου πω ότι ο μεγαλύτερος γιος μπαίνει κάθε μέρα στο lisari.blogspot.com.
- Τώρα εντάξει, μπορώ να βρω τις ηλικίες τους!"
Ποιες είναι τελικά οι ηλικίες των παιδιών του Χρήστου στην α΄ εκδοχή;
Περιμένω αναλυτική απάντηση!
Α΄ εκδοχή
"Συναντιόνται δύο φίλοι ο Σωτήρης και ο Χρήστος και ακολουθεί ο παρακάτω διάλογος:
- Τι κάνεις Χρήστο; Πως είναι οι υιοί σου; Έχεις 3 γιους αν θυμάμαι καλά, όμως έχω ξεχάσει τις ηλικίες τους.
- Καλά είμαι Σωτήρη, ναι έχω τρεις γιους που το γινόμενο των ηλικιών τους είναι 36 και το άθροισμα των ηλικιών τους ισούται με το πλήθος των απέναντι παραθύρων της πολυκατοικίας.
- Ο Σωτήρης σκέπτεται και λέει: « Λυπάμαι δεν μπορώ να το βρω…»
- Με συγχωρείς λέει ο Χρήστος, ξέχασα να σου πω ότι ο μεγαλύτερος γιος μπαίνει κάθε μέρα στο lisari.blogspot.com.
- Τώρα εντάξει, μπορώ να βρω τις ηλικίες τους!"
Ποιες είναι τελικά οι ηλικίες των παιδιών του Χρήστου στην α΄ εκδοχή;
Η Εξεταστέα ύλη των Μαθηματικών Γ΄ Λυκείου ΓΕΛ 2011-2012
Και όμως βγήκε για πρώτη φορά τόσο γρήγορα η εξεταστέα ύλη για την νέα σχολική χρονιά 2011 - 12.
Το παράδοξο είναι κάποιες αποδείξεις που είναι εντός ύλης, στην παράγραφο του Διαφορικού Λογισμού (2.2 - αποδείξεις ημιτόνου, συνημιτόνου - σελ. 224 -225), οι τύποι που χρησιμοποιούνται έχουν εξαιρεθεί από την περσινή ύλη της Β Λυκείου. Δηλαδή με λίγα λόγια, οι μαθητές δεν μπορούν να την καταλάβουν, αφού έχουν μαθησιακό κενό! Ένα είναι σίγουρο, ότι αυτοί δεν φταίνε!
Πάντως δεν παρατηρείται καμία αλλαγή από την αντίστοιχη περσινή ύλη Γενικής και Κατεύθυνσης στα Μαθηματικά Γ Λυκείου.
Το παράδοξο είναι κάποιες αποδείξεις που είναι εντός ύλης, στην παράγραφο του Διαφορικού Λογισμού (2.2 - αποδείξεις ημιτόνου, συνημιτόνου - σελ. 224 -225), οι τύποι που χρησιμοποιούνται έχουν εξαιρεθεί από την περσινή ύλη της Β Λυκείου. Δηλαδή με λίγα λόγια, οι μαθητές δεν μπορούν να την καταλάβουν, αφού έχουν μαθησιακό κενό! Ένα είναι σίγουρο, ότι αυτοί δεν φταίνε!
Πάντως δεν παρατηρείται καμία αλλαγή από την αντίστοιχη περσινή ύλη Γενικής και Κατεύθυνσης στα Μαθηματικά Γ Λυκείου.
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)