Τρίτη 22 Ιανουαρίου 2013

Επιστολή από μία συνάδελφο: Η προσπάθεια ενός κοριτσιού να επιβιώσει από την διπλή πείνα

Μια επιστολή που μας έστειλε μια συνάδελφο για μια μαθήτρια που αντιμετωπίζει δυσκολίες επιβίωσης και πρέπει να δώσει την μάχη της με το θεριό των Πανελλαδικών εξετάσεων. 


Θα ήθελα  την συμμετοχή και την γνώμη σας στην απόγνωση του εκπαιδευτικού (μαθηματικού στην περίπτωσή μας) που πρέπει να αντιμετωπίσει τις πρακτικές δυσκολίες της εκπαίδευσης και από την άλλη να στηρίξει την προσπάθεια του μαθητή να επιβιώσει 

Διαβάστε το κείμενο και δώστε στο τέλος τα σχόλια σας. 

"...με τα όρια μπορεί να παλέψει κανείς
με τις παραγώγους και τα ολοκληρώματα επίσης
με την πείνα όμως...

και μιλάω για την αληθινή πείνα...
αυτή που κάνει τα πόδια να τρέμουν και το χρώμα να φεύγει από τα μάγουλα
και το χειρότερο δεν είναι η πείνα. Είναι η αξιοπρέπεια που σταματάει το χέρι απ το να πάρει το τελευταίο κουλουράκι από το πιάτο.

και μιλάω και για μια άλλη πείνα...
την πείνα για μάθηση, την πείνα για δουλειά, την πείνα για φυγή από τη μιζέρια. Αυτή την πείνα που κάνει την καρδιά να κτυπάει ακόμα και αν το στομάχι γουργουρίζει. Αυτή την πείνα που κάνει το μυαλό να αστράφτει ακόμα και αν το κορμί τρέμει.

Και αυτές οι πείνες πάνε μαζί. Χέρι χέρι. Κι αυτό το παιδί θα γράψει πανελλήνιες (αν υπάρχουν λεφτά για βενζίνη γιατί το σχολείο είναι 18Km μακριά)

Θα περάσει κιόλας (πριν δυο χρόνια ξαναέδωσε πανελλήνιες και πέρασε αλλά δεν είχε λεφτά να πάει να γραφτεί)

Και χαλάλι η κούραση που αντέγραψε ΟΛΟ το βιβλίο της ειδικότητας με το χέρι γιατί είχε χάσει το δικό του βιβλίο.

<<Και κάνει και ένα κρυοοοοο στο σπίτι...>>


Κι εγώ κάθομαι απέναντι αντί να κάθομαι δίπλα. Και προχωράω στην ύλη και αναρωτιέμαι ποια πείνα από τις δυο θα υπερισχύσει, αυτή που μας επέβαλαν η αυτή που μας στέρησαν.
Και ντρέπομαι γιατί αυτά που έχω να προσφέρω είναι ανούσια και κανένα θεώρημα δεν εξασφαλίζει τη λύση σε αυτό το πρόβλημα".


Σας ευχαριστώ για το χρόνο σας, για το πολύ αξιόλογο site σας και για τις σημειώσεις που έχω κατά καιρούς χρησιμοποιήσει. Θα ήθελα πολύ μια συμβουλή για το πως αντιμετωπίζουμε ένα παιδί που πεινάει και με τις δυο πείνες.


    Με τιμή Σταυρούλα (Λίνα) Παναγιωτοπούλου μαθηματικός.



7ος "Μικρός Ευκλείδης" : Ηλεκτρονική Αίτηση Συμμετοχής

Για αίτηση πατήστε εδώ.

7ος Μαθητικός Διαγωνισμός "Παιχνίδι και Μαθηματικά"

Στοιχεία Δημοτικού Σχολείου


- Διεθνής Μαθηματικός Διαγωνισμός ΚΑΓΚΟΥΡΟ 2013 -

Μας κοινοποιήθηκε μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου την εκδήλωση ενδιαφέροντος (για μαθητές, γονείς και καθηγητές) και την ημερομηνία διεξαγωγής του διαγωνισμού.


"Αγαπητέ συνάδελφε ή γονέα,
 Σας γράφουμε για να σας ενημερώσουμε για τον επόμενο Διεθνή Μαθηματικό Διαγωνισμό "Καγκουρό" ο οποίος προγραμματίζεται να διεξαχθεί το Σάββατο 23 Μαρτίου 2013, στις 9 το πρωί.

Παγκοσμίως ο διαγωνισμός διεξάγεται με μεγάλη επιτυχία με πάνω από έξι εκατομμύρια μαθητές σχολείων διάσπαρτους σε 52 χώρες, μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα.


Σημειώνουμε ότι η φιλοσοφία του "Καγκουρό", είναι τελείως διαφορετική από τους γνωστούς διαγωνισμούς που ανιχνεύουν ταλαντούχους μαθητές. Βασίζεται στην αρχή ότι Μαθηματικά είναι παιδεία η οποία πρέπει να παρέχεται σε όλους. Ειδικά, δεδομένου ότι τα μαθηματικά καλλιεργούν την σκέψη και φέρνουν πνευματική ικανοποίηση, δεν πρέπει να απευθύνονται μόνο σε λίγους.


Δευτέρα 21 Ιανουαρίου 2013

Ανάρτηση ηλεκτρονικού βιβλίου Αλγεβρας Β Λυκείου

Δείτε εδώ το νέο ανανεωμένο βιβλίο Άλγεβρας Β΄ Λυκείου που ολοκληρώθηκε (18/1/2013) σε ηλεκτρονική μορφή και αναρτήθηκε στη ψηφιακή πλατφόρμα του υπουργείου Παιδείας.

Δείτε εδώ

Το περιεχόμενο του παρόντος τεύχους έχει σε γενικές ­­γραμμές ως εξής:
  • Στο 1ο Κεφάλαιο γίνεται μια επανάληψη των γραμμικών συστημάτων δύο εξισώσεων με δύο αγνώστους, τα οποία οι μαθητές έχουν μελετήσει στο Γυμνάσιο, και εισάγεται η χρήση της ορίζουσας για την επίλυση και διερεύνηση τέτοιων συστημάτων. Επίσης, επιλύονται και γραμμικά συστήματα με τρεις αγνώστους καθώς και μη γραμμικά συστήματα.
  • Στο 2ο Κεφάλαιο εξετάζονται ιδιότητες των συναρτήσεων και των γραφικών παραστάσεών τους, όπως η μονοτονία, τα ακρότατα και οι συμμετρίες μιας συνάρτησης, καθώς και η κατακόρυφη και οριζόντια μετατόπιση της γραφικής παράστασης μιας συνάρτησης.
  • Στο 3ο Κεφάλαιο επεκτείνονται οι τριγωνομετρικοί αριθμοί με την εισαγωγή του τριγωνομετρικού κύκλου και αποδεικνύονται στη γενικότητά τους οι τριγωνομετρικές ταυτότητες. Επίσης, ορίζονται οι τριγωνομετρικές συναρτήσεις, γίνεται η σύνδεση αυτών με φαινόμενα που εμφανίζουν περιοδικότητα και επιλύονται τριγωνομετρικές εξισώσεις. Τέλος χρησιμοποιούνται οι τριγωνομετρικοί αριθμοί γωνιών τριγώνου για τον υπολογισμό των στοιχείων του.
  • Στο 4ο Κεφάλαιο τίθενται οι βάσεις για μια πιο συστηματική μελέτη των πολυωνύμων και αναπτύσσονται διάφορες μέθοδοι επίλυσης πολυωνυμικών εξισώσεων και ανισώσεων.
  • Στο 5ο Κεφάλαιο εισάγονται η εκθετική και η λογαριθμική συνάρτηση, οι οποίες έχουν σημαντικές εφαρμογές σε διάφορα επιστημονικά πεδία.

Στόχοι

Με κατάλληλες δραστηριότητες οι μαθητές αναμένεται να καταστούν ικανοί να:­
  • Χρησιμοποιούν τη έννοια της περιοδικής συνάρτησης και να κατασκευάζουν­ γραφικές παραστάσεις τριγωνομετρικών συναρτήσεων.
  • Συνδέουν την περιοδικότητα φυσικών φαινομένων ή καταστάσεων με τις ­τριγωνομετρικές συναρτήσεις.
  • Επιλύουν βασικές τριγωνομετρικές εξισώσεις.
  • Εφαρμόζουν τις έννοιες και τις μεθόδους της Τριγωνομετρίας στην επίλυση πραγματικών προβλημάτων.
  • Επιλύουν πολυωνυμικές εξισώσεις και εξισώσεις που ανάγονται σε πολυωνυμικές.
  • Χρησιμοποιούν τις ιδιότητες της εκθετικής και λογαριθμικής συνάρτησης στη μελέτη προβλημάτων.

Πλήρες Φυλλάδιο στα Μαθηματικά Γ΄ Λυκείου σε word

Η παρακάτω αξιόλογη εργασία ανήκει στον συνάδελφο Βαγγέλη Νικολακάκη που δημοσιεύει στο http://cutemaths.wordpress.com/ σημειώσεις Μαθηματικών της Γ΄ Λυκείου  Κατεύθυνσης (σε 4 μέρη) σε μορφή word.

Περιεχόμενα
  • Συνοπτικά "κλειδιά" - μεθόδους
  • Ερωτήσεις - Ασκήσεις
  • Κριτήρια Αξιολόγησης
  • Θέματα Εξετάσεων
  • Λύσεις ασκήσεων
Α) ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ Γ ΛΥΚΕΙΟΥ-ΜΙΓΑΔΙΚΟΙ (ΣΕ WORD)
Β) ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ Γ ΛΥΚΕΙΟΥ-2 (ΣΕ WORD)
Γ) ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ Γ ΛΥΚΕΙΟΥ-3 (ΣΕ WORD)
Δ) ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ Γ ΛΥΚΕΙΟΥ-4 (ΣΕ WORD)

Και κάποιες άλλες σημειώσεις από τον ίδιο συγγραφέα για τους μαθητές της Γ΄ Λυκείου Κατεύθυνσης
1) ΘΕΜΑΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ Γ ΛΥΚΕΙΟΥ…και λύσεις
2) ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ Γ ΛΥΚΕΙΟΥ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΑ ΠΡΟΣΩΜΟΙΩΣΗΣ-1
3) ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ Γ ΛΥΚΕΙΟΥ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΑ ΠΡΟΣΟΜΟΙΩΣΗΣ-2
4) ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ Γ ΛΥΚΕΙΟΥ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΑ ΠΡΟΣΟΜΟΙΩΣΗΣ-3
5) ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΑ ΠΡΟΣΟΜΟΙΩΣΗΣ-2 ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ
6) ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΑ ΠΡΟΣΟΜΟΙΩΣΗΣ-3-ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ
7) ΘΕΩΡΙΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ Γ ΛΥΚΕΙΟΥ
8) ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ Γ ΛΥΚΕΙΟΥ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ
9) ΓΕΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ Γ ΛΥΚΕΙΟΥ…και ΛΥΣΕΙΣ
10) ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ Γ ΛΥΚΕΙΟΥ-ΤΟ Α ΘΕΜΑ (ΘΕΩΡΙΑ)
Σημείωση: Έχουν γίνει κάποιες βελτιώσεις από το αρχικό κείμενο λόγω της ευκολίας επεξεργασίας του word. Όποιος επιθυμεί μπορεί να κάνει τις δικές του διορθώσεις και να μας το ξαναστείλει για ανανέωση. Όλοι μαζί μπορούμε να χτίσουμε ένα καλύτερο φυλλάδιο, ένα ανοικτό φυλλάδιο που να είναι προσβάσιμο σε όλους και να συμμετέχουν όλοι. Για αρχή θα αντικαταστήσω όλες τις εικόνες των αρχείων με τύπους από το mathtype.