Googlisari

Τρέχοντα….

Εκπαιδευτικά νέα….

Τα νέα της lisari team...




1) Την Τρίτη 29 Αυγούστου αναμένεται - εκτός απροόπτου - να δημοσιοποιηθούν από το υπουργείο Παιδείας οι βάσεις εισαγωγής στα τμήματα των ΑΕΙ, καθώς και τα ονόματα των επιτυχόντων.

2) Το διδακτικό έτος αρχίζει την 1η Σεπτεμβρίου 2017 και λήγει την 21η Ιουνίου 2018 του επόμενου έτους.

Η διδασκαλία των μαθημάτων αρχίζει στις 11 Σεπτεμβρίου 2017 (ημέρα Δευτέρα) και λήγει στις 15 Ιουνίου 2018 (ημέρα Παρασκευή).

Οι χρονικές περίοδοι από 1 μέχρι 10 Σεπτεμβρίου και από 15 μέχρι και 21 Ιουνίου μπορεί να αξιοποιούνται για την υλοποίηση προγραμμάτων επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών.

Σημείωση: Όταν η 11η Σεπτεμβρίου ή η 15η Ιουνίου είναι αργία, τα μαθήματα αρχίζουν την επόμενη εργάσιμη ημέρα ή λήγουν την προηγούμενη εργάσιμη ημέρα αντίστοιχα.

3)ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΑΝΑΛΗΠΤΙΚΩΝ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ ΕΤΟΥΣ 2017 ΤΩΝ ΓΕΝΙΚΩΝ ΛΥΚΕΙΩΝ

ΔΕΥΤΕΡΑ 4-9-2017

ΓΛΩΣΣΑ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

ΤΡΙΤΗ 5-9-2017

ΑΡΧΑΙΑ + ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

ΤΕΤΑΡΤΗ 6-9-2017

ΙΣΤΟΡΙΑ + ΦΥΣΙΚΗ + ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΣΕ Π.Π

ΠΕΜΠΤΗ 7-9-2017

ΛΑΤΙΝΙΚΑ + ΧΗΜΕΙΑ + Α.Ο.Θ

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 8-9-2017

ΒΙΟΛΟΓΙΑ Γ.Π. + Ο.Π

ΣΑΒΒΑΤΟ 9-9-2017

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗΣ + ΙΣΤΟΡΙΑ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

Ως ώρα έναρξης εξέτασης ορίζεται για όλα τα μαθήματα η 16.00 μ.μ. Η προσέλευση των υποψηφίων στις αίθουσες εξέτασης γίνεται 30 λεπτά τουλάχιστον πριν από την έναρξη των εξετάσεων. Η διάρκεια εξέτασης κάθε μαθήματος ορίζεται σε τρεις (3) ώρες.


1) Το πρώτο βιβλίο της ομάδα μας για την Επανάληψη στη Γ΄ Λυκείου

(18/2/2016)! Νέα επανέκδοση (26/6/2017) χωρίς το ένθετο, εμπλουτισμένο και με τα θέματα των Πανελλαδικών εξετάσεων 2016 και 2017!


2) Με καμάρι σας παρουσιάζουμε το
2ο βήμα (20/12/2016) της ομάδα μας για τους μαθητές των ΕΠΑ.Λ στη Γ Λυκείου!


3) Έπεται και το τρίτο βήμα της ομάδας.

Κυκλοφορεί (16/3/17)!!

Ένα απαραίτητο εργαλείο για όλους τους μαθητές, ένα βιβλίο στοχευμένο στο μαθητή που έχουμε στο σχολείο, στο Φροντιστήριο στην τάξη.


(νέο) Διαβάστε την πρότασή μας για τη διδασκαλία των μαθηματικών στη Γ Λυκείου.

Το σχολικό βιβλίο με συνδυασμό των δύο βοηθημάτων της lisari team.


Τετάρτη, 28 Ιουλίου 2010

Μαθηματικά και αριστερόχειρες!

Βρήκα μια ενδιαφέρουσα διπλωματική εργασία του Δεληκανλή Παναγιώτη που κατέθεσε στο μεταπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών διδακτικής και μεθοδολογίας των Μαθηματικών.

Μου έκανε εντύπωση το θέμα το οποίο διαπραγματεύεται και είναι το εξής:

ΕΓΚΕΦΑΛΟΣ
ΣΥΜΜΕΤΡΊΑ
ΜΆΘΗΣΗ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΏΝ 

Γνωστικές διαφορές μεταξύ δεξιόχειρων και αριστερόχειρων μαθητών κατά την αντιμετώπιση μαθηματικών εννοιών και δεξιοτήτων

Η διδασκαλία των εννοιών: οριζόντια, κατακόρυφη διεύθυνση, σύστημα συντεταγμένων είναι μια πορεία αφαιρετικής διαδικασίας κατά την οποία τα αντικείμενα αφαιρούνται από το χώρο ώστε να επιτευχθεί μια οργάνωση του χώρου.

Η Εικόνα 2 έχει σχεδιαστεί από την Μαρία δεξιόχειρο κορίτσι της Β΄ Γυμνασίου 


Εικόνα 2 : Ένας άνθρωπος στην αριστερή πλευρά ενός βουνού και ένας άλλος στην δεξιά πλευρά του βουνού περπατούν πηγαίνοντας προς την κορυφή


Από  την Εικόνα 2 είναι φανερή η σωστή δόμηση της έννοιας της καθέτου που έχει κάνει η Μαρία, έχει  δημιουργήσει νοερά ένα σύστημα αναφοράς. Έχει σημειωθεί αρχικά από τον Mach ( Mach 1861)και αργότερα αποδείχθηκε σε παιδιά και πολλά είδη ζώων (Appelle 1972), ότι η επίτευξη οπτικών στόχων υπερτερεί όταν ο προσανατολισμός των ερεθισμάτων είναι κατακόρυφος ή οριζόντιος παρά όταν είναι πλάγιος. Το περιβάλλον δίνει στο παιδί το πιο απλό και φυσικό σύστημα αναφοράς, δηλαδή τις ιδέες της οριζόντιας και κατακόρυφης διεύθυνσης οι οποίες είναι φυσικές παρά μαθηματικές.

Ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι δυο επόμενες εικόνες από αριστερόχειρες μαθήτριες της Β΄ Γυμνασίου.

Η Εικόνα 3 έχει σχεδιαστεί από την Ελευθερία αριστερόχειρο κορίτσι της Β΄ Γυμνασίου 



Εικόνα 3 : Ένας άνθρωπος περπατά στην αριστερή πλευρά ενός βουνού και ένας άλλος στην δεξιά πλευρά του βουνού πηγαίνοντας προς την κορυφή


Ο άνθρωπος της δεξιάς πλευράς στο βουνό εμφανίζει μικρή έλλειψη ως προς τη σωστή διεύθυνση. Η διεύθυνση του σώματός του είναι κάθετη στις πλευρές του βουνού. Δηλαδή είναι γνωστή η έννοια της ορθής γωνίας, έννοια απαραίτητη στην ανάπτυξη ενός ορθογωνίου συστήματος συντεταγμένων.

Η Εικόνα 4 έχει σχεδιαστεί από την Θεογνωσία αριστερόχειρο κορίτσι της Β΄ Γυμνασίου 


Εικόνα 4 : Ένας άνθρωπος στην αριστερή πλευρά ενός βουνού και ένας άλλος στην δεξιά πλευρά του βουνού περπατούν πηγαίνοντας προς την κορυφή. 

Οι άνθρωποι που ανεβαίνουν το βουνό σχεδιάζονται παράλληλα στις πλευρές του βουνού, ανεβαίνουν προς την κορυφή έρποντας.
Κατά τον Piaget , το παιδί γύρω στα 9 χρόνια δημιουργεί νοερά ένα σύστημα αναφοράς δηλαδή η ανωτέρω ηλικία είναι κρίσιμη για την ανάπτυξη των χωρικών εννοιών. Όμως η Θεογνωσία της Β΄ Γυμνασίου δηλαδή στα 13-14 χρόνια της δυσκολεύεται να οριοθετήσει την έννοια της κατακόρυφης διεύθυνσης στο συγκεκριμένο πλαίσιο. Οι θέσεις των ανθρώπων στις πλευρές του βουνού δείχνουν ενσωμάτωση τοπολογικών σχέσεων και έλλειψη προσανατολισμού του χώρου.
 1η θέση σημείου Α και ευθείας ε
Προτεινόμενη επιλογή 

Δεξιόχειρας                                                                     Αριστερόχειρας
                                                                                                                            














Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

Creative Commons License Αυτό έργο χορηγείται με άδεια Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Ελλάδα.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...