Υπενθυμίζουμε ότι στις Επαναληπτικές εξετάσεις, οι μαθητές γράφουν κάθε μέρα, τις απογευματινές ώρες και τα εξεταστικά κέντρα βρίσκονται μόνο σε Αττική και Θεσσαλονίκη! Επίσης τα θέματα είθισται να είναι δυσκολότερα από τις κανονικές εξετάσεις του Μαΐου. Επομένως όσοι έχασαν τις εξετάσεις έχουν να προσπεράσουν ένα μεγάλο πλήθος δυσκολιών.
Θα παρουσιάσουμε τα θέματα, λύσεις καθώς και τα σχόλια μόλις δοθούν στην δημοσιότητα. Αναμένουμε την συμμετοχή σας.
Θέματα: Δείτε παρακάτω για τα ημερήσια και εσπερινά σχολεία. Διατίθενται σε word (ημερήσια και εσπερινά)
Λύσεις: Μέχρι τώρα δεν έχουν δοθεί λύσεις από κάποιο Φροντιστήριο, blog ή foroum, οπότε σας τις παρουσιάζουμε σε αποκλειστικότητα!Δόθηκαν λύσεις και για τα Εσπερινά σχολεία.
Επίσης δείτε παρακάτω τις εναλλακτικές λύσεις που προτείνει για τα ερωτήματα Β4, Δ1 και Δ4 ο φίλος και άξιος συνάδελφος Κακαβάς Βασίλης.
Σχόλια: Τα θέματα ως μια πρώτη αντιμετώπιση κρίνονται της ίδιας δυσκολίας με αυτά του Μαΐου. Για να γραφτεί η βάση από τους μέτριους - μη μελετηρούς μαθητές ήταν πάλι αρκετά δύσκολο έως αδύνατο, αφού το Β θέμα είχε πονηρά και απαιτητικά υποερωτήματα για ένα μαθητή που κυνηγάει την βάση. Όσο αφορά για το θέμα Γ ή Δ, παρόλο που είναι της ίδια νοοτροπίας με αυτά του Μαΐου και γνωστής μεθοδολογίας, ο μαθητής θα δυσκολευτεί να τα εφαρμόσει αφού η διατύπωση και η μορφή τους ήταν λίγο διαφορετική από την συνηθισμένη.Τέλος η δυσκολία και η έκταση των θεμάτων κάνουν τις 3 ώρες εξέτασης αρκετά λίγες.
Ως προς το μαθηματικό μέρος, το Σωστό - Λάθος Α4 (ε) των ημερησίων , δεν δίνει μονοσήμαντη απάντηση, αφού μπορεί να υπάρχουν α και β τέτοια ώστε G(α) = G (β), άρα είναι σωστή η έκφραση G(α) - G(β) ή G(β) - G(α) πχ. το ολοκλήρωμα της συνάρτησης 2x από το -1 έως το 1.
Κάτι ανάλογο ισχύει και για το υποερώτημα Α4 (γ) των εσπερινών.
Το θέμα Β1 είναι η άσκηση Β ομάδας 2/σελ. 101 σχολικού βιβλίου!! Πολύ καλή κίνηση, ελπίζουμε να συνεχιστεί!!!
Στο θέμα Β4 θα μπορούσε να αναφέρει από το θέμα ότι έχουμε μια ισοσκελή υπερβολή. Η άσκηση αυτή είναι ίδια με την άσκηση 2/σελ. 123 σχολικού βιβλίου!!
Το Γ1 υποερώτημα πάλι θυμίζει άσκηση βγαλμένη μέσα από τις προτεινόμενες του σχολικού βιβλίου.
Στο Γ3 δινόταν ότι η f είναι κυρτή συνάρτηση ενώ θα μπορούσαν να το αποδείξουν οι μαθητές από τον τύπο της, παρόλα αυτά καλά έπραξαν αφού η απόδειξη απαιτεί πολλές πράξεις, κόπο και χρόνο που δεν περισσεύει. Γενικά το θέμα "χρόνος" δεν μπόρεσαν να το οριοθετήσουν παρόλο που υπήρχαν αυτές οι πατέντες.
Στο Δ1, έχουμε δυσκολίες στην εύρεση του f(1) (που ισούται με το μηδέν) και στην επίλυση της διαφορικής εξίσωσης. Πρέπει να σημειώσουμε ότι είναι πιο εύκολη άσκηση από την αντίστοιχη του Μαΐου.
Στο Δ θέμα δίνεται ένα περιττό δεδομένο!!! Το σύνολο τιμών της συνάρτησης f! Αν δείτε τις λύσεις δεν χρειάζεται πουθενά ή πιο σωστά μπορούμε να το βρούμε εύκολα αφού βρούμε αρχικά τον τύπο της f. Ίσως να το έκαναν για να μην χάσουν και άλλο χρόνο οι μαθητές, παρόλα αυτά δεν είναι σωστή τακτική... ας αφαιρούσαν ένα υποερώτημα ή να το ζητούσαν μέσα σε ένα υπάρχων υποερώτημα και να έπιανε 1 μονάδα.
Το Δ3 είναι της ίδιας λογικής με την άσκηση του σχολικού βιβλίου (ασκ. Β5/σελ. 200), μας χαροποιεί αυτή η λογική των θεμάτων, αφού μόνο θετικά έχουμε να σημειώσουμε!
Θα παρουσιάσουμε τα θέματα, λύσεις καθώς και τα σχόλια μόλις δοθούν στην δημοσιότητα. Αναμένουμε την συμμετοχή σας.
Θέματα: Δείτε παρακάτω για τα ημερήσια και εσπερινά σχολεία. Διατίθενται σε word (ημερήσια και εσπερινά)
Λύσεις: Μέχρι τώρα δεν έχουν δοθεί λύσεις από κάποιο Φροντιστήριο, blog ή foroum, οπότε σας τις παρουσιάζουμε σε αποκλειστικότητα!Δόθηκαν λύσεις και για τα Εσπερινά σχολεία.
Επίσης δείτε παρακάτω τις εναλλακτικές λύσεις που προτείνει για τα ερωτήματα Β4, Δ1 και Δ4 ο φίλος και άξιος συνάδελφος Κακαβάς Βασίλης.
Σχόλια: Τα θέματα ως μια πρώτη αντιμετώπιση κρίνονται της ίδιας δυσκολίας με αυτά του Μαΐου. Για να γραφτεί η βάση από τους μέτριους - μη μελετηρούς μαθητές ήταν πάλι αρκετά δύσκολο έως αδύνατο, αφού το Β θέμα είχε πονηρά και απαιτητικά υποερωτήματα για ένα μαθητή που κυνηγάει την βάση. Όσο αφορά για το θέμα Γ ή Δ, παρόλο που είναι της ίδια νοοτροπίας με αυτά του Μαΐου και γνωστής μεθοδολογίας, ο μαθητής θα δυσκολευτεί να τα εφαρμόσει αφού η διατύπωση και η μορφή τους ήταν λίγο διαφορετική από την συνηθισμένη.Τέλος η δυσκολία και η έκταση των θεμάτων κάνουν τις 3 ώρες εξέτασης αρκετά λίγες.
Ως προς το μαθηματικό μέρος, το Σωστό - Λάθος Α4 (ε) των ημερησίων , δεν δίνει μονοσήμαντη απάντηση, αφού μπορεί να υπάρχουν α και β τέτοια ώστε G(α) = G (β), άρα είναι σωστή η έκφραση G(α) - G(β) ή G(β) - G(α) πχ. το ολοκλήρωμα της συνάρτησης 2x από το -1 έως το 1.
Κάτι ανάλογο ισχύει και για το υποερώτημα Α4 (γ) των εσπερινών.
Το θέμα Β1 είναι η άσκηση Β ομάδας 2/σελ. 101 σχολικού βιβλίου!! Πολύ καλή κίνηση, ελπίζουμε να συνεχιστεί!!!
Στο θέμα Β4 θα μπορούσε να αναφέρει από το θέμα ότι έχουμε μια ισοσκελή υπερβολή. Η άσκηση αυτή είναι ίδια με την άσκηση 2/σελ. 123 σχολικού βιβλίου!!
Το Γ1 υποερώτημα πάλι θυμίζει άσκηση βγαλμένη μέσα από τις προτεινόμενες του σχολικού βιβλίου.
Στο Γ3 δινόταν ότι η f είναι κυρτή συνάρτηση ενώ θα μπορούσαν να το αποδείξουν οι μαθητές από τον τύπο της, παρόλα αυτά καλά έπραξαν αφού η απόδειξη απαιτεί πολλές πράξεις, κόπο και χρόνο που δεν περισσεύει. Γενικά το θέμα "χρόνος" δεν μπόρεσαν να το οριοθετήσουν παρόλο που υπήρχαν αυτές οι πατέντες.
Στο Δ1, έχουμε δυσκολίες στην εύρεση του f(1) (που ισούται με το μηδέν) και στην επίλυση της διαφορικής εξίσωσης. Πρέπει να σημειώσουμε ότι είναι πιο εύκολη άσκηση από την αντίστοιχη του Μαΐου.
Στο Δ θέμα δίνεται ένα περιττό δεδομένο!!! Το σύνολο τιμών της συνάρτησης f! Αν δείτε τις λύσεις δεν χρειάζεται πουθενά ή πιο σωστά μπορούμε να το βρούμε εύκολα αφού βρούμε αρχικά τον τύπο της f. Ίσως να το έκαναν για να μην χάσουν και άλλο χρόνο οι μαθητές, παρόλα αυτά δεν είναι σωστή τακτική... ας αφαιρούσαν ένα υποερώτημα ή να το ζητούσαν μέσα σε ένα υπάρχων υποερώτημα και να έπιανε 1 μονάδα.
Το Δ3 είναι της ίδιας λογικής με την άσκηση του σχολικού βιβλίου (ασκ. Β5/σελ. 200), μας χαροποιεί αυτή η λογική των θεμάτων, αφού μόνο θετικά έχουμε να σημειώσουμε!
Εν αναμονή των θεμάτων...
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλησπέρα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤι ώρα περίπου τα θέματα θα δοθουν στην δημοσιότητα;
Αναμένουμε στις 18:30, αν δόθηκαν στην ώρα τους...
ΑπάντησηΔιαγραφήπου θα αναρτηθουν τα θεματα?
ΑπάντησηΔιαγραφήκαλησπερα ...γιατι εχουν αργησει?που θα αναρτηθουν?
ΑπάντησηΔιαγραφήΣε δευτερόλεπτα!! Ήδη δόθηκαν στην δημοσιότητα τα θέματα των αρχαίων!
ΑπάντησηΔιαγραφήΦοβερό!! Ανεβάζουν τα θέματα των Αρχαίων και τα αποσύρουν!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι τα ξανανεβάζουν!!
ΑπάντησηΔιαγραφήexoyn aposyrei ta themata twn arxaiwn apo to http://www.minedu.gov.gr/aexetaseis2012/themata-epanaliptikwn-imer-esper-gel-2012/
ΑπάντησηΔιαγραφήΑνεβασαν τα ιδια η ειχαν κανει λαθος?
ΑπάντησηΔιαγραφήΠροσωπικά δεν τα είδα, αφού ήταν Αρχαία!!
ΑπάντησηΔιαγραφήπάντως τα θέματα των αρχαίων δοθηκαν.
ΑπάντησηΔιαγραφήτων μαθηματικών τι περιμένουν;
Θα μας τρελάνουν... μόνοι τους δίνουν αφορμές για διάφορες σκέψεις.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕπιτέλους!! Τα δώσανε στις 19:01, ένα τέταρτο πιο μετά από τα θέματα των αρχαίων.
ΑπάντησηΔιαγραφήME TA AYTA TA THEMATA SHMERA, OI YPOPSIFIOI PISTEYW NA EXOYN KALYTERES BATHMOLOGIES.
ΑπάντησηΔιαγραφήH EPITROPH (MALLON) EPANORTHOSE?
PERISSOTERO GIA TO D1 STA THEMATA TOY MAIOY !!
Μόλις έλυσα τα θέματα για να έχω άποψη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΝομίζω ότι το Δ1 του Μαΐου ήταν πιο δύσκολο.
Παρόλα αυτά και αυτά θεωρούνται της ίδιας δυσκολίας. Νομίζω ότι οι μαθητές θα βρήκαν αρκετές δυσκολίες σε πολλά υποερωτήματα.
Ο συνάδελφος και φίλος Στέλιος Παππάς από το Περιστέρι μας έστειλε μια δεύτερη λύση για την εύρεση του f(1) στο θέμα Δ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΓια x =1 η σχέση γίνεται: f(1)+e^f(1)=0 +e^0
Θεωρώ την Κ(x) =x+e^x είναι 1-1 άρα k(f(1)=k(0) δηλ f(1)=0
Ευχαριστούμε πολύ Μάκη , που πληκτρολόγησες τις λύσεις .
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλησπέρα. Βλέποντας τα θέματα κ ενώ λύνω το 4ο, αναρωτιέμαι : "δεν είναι ειρωνεία να πέφτει σχεδόν κάθε χρόνο διαφορική εξίσωση στο 4ο θέμα, όταν η παράγραφος 3.3 είναι όλα αυτά τα χρόνια εκτός ύλης;"
ΑπάντησηΔιαγραφήΜε το να βαφτίζουμε τη διαφορική εξίσωση ως αντιπαραγώγιση, δεν νομίζω ότι αλλάζει κάτι ουσιαστικά.
Θα επανέλθω με περισσότερα σχόλια, αφού δω τα θέματα αναλυτικότερα.
Συγχαρητήρια για την παρουσίαση.
Πράγματι, περνάνε κακώς σε δεύτερη μοίρα οι επαναληπτικές.
Νικ έχεις χίλια δίκαια! Και εγώ το νομίζω ότι είναι αδικία και όλος ο κόσμος, εκτός από την επιτροπή.
ΑπάντησηΔιαγραφήΝομίζω ότι το δεδομένο που έδινε το σύνολο τιμών της συνάρτησης f στο Δ θέμα ήταν περιττό, δείτε τις λύσεις μου (Β΄ έκδοση)