Στηρίξτε το έργο μας!

Κυριακή 20 Μαΐου 2018

Μαθηματικά προσανατολισμού Γ΄ Λυκείου: Διαγώνισμα προσομοίωσης Σumma – Union 2018

Σήμερα 20/5/2018 και ώρα 22:00 αναρτούμε τις λύσεις (πατήστε εδώ)

Σας ευχαριστούμε πολύ για τη θερμή αποδοχή και την ενθάρρυνση όλων των συναδέλφων αν κρίνουμε από τα αναρίθμητα μηνύματα που δεχθήκαμε όλοι στα inbox μας. 

Τα σχόλια και οι επισημάνσεις σας μας οδήγησαν να αναρτήσουμε μια ανανεωμένη έκδοση (έκδοση 2) στις εκφωνήσεις βελτιώνοντας μερικά σημεία του διαγωνίσματος.

Οποιαδήποτε ερώτηση, ένσταση ή σημείωση θέλετε να καταθέσετε μπορείτε να το κάνετε  στο email lisari.blogspot@gmail.com.

«Η ισχύς εν τη ενώσει»

Αίσωπος, 620-560 π.Χ.

Εκφωνήσεις: Για απευθείας αποθήκευση πατήστε εδώ. 
(edit: έκδοση 2η - στην προεπισκόπηση φαίνεται η αρχική έκδοση)

____________________________________________

Τα sites – blogs που συμμετέχουν και θα αναρτήσουν το διαγώνισμα (σε αλφαβητική σειρά) προσομοίωσης είναι:

blogs.sch.gr/pavtryfon/ Επιμελητής: Παύλος Τρύφων

eisatopon.blogspot.gr/ Επιμελητής: Σωκράτης Ρωμανίδης

evripidis.freebsdgr.org/ Επιμελητής: Θεμελής Ευριπίδης 

lisari.blogspot.gr/ Επιμελητής: Μάκης Χατζόπουλος

perikentro.blogspot.gr/ Επιμελητής: Κώστας Κουτσοβασίλης

www.askisiologio.gr/ Επιμελητής: Βασίλης Μποζατζίδης

www.askisopolis.gr / Επιμελητής: Στέλιος Μιχαήλογλου

www.mathink.gr/ Επιμελητής: Πάνος Γκριμπαβιώτης

Όταν ενώνονται 8 μαθηματικά sitesblogs και μόνο αυτό είναι γεγονός! Ένα δείγμα πολιτισμού, παιδείας και ένδειξης ότι τα μαθηματικά είναι πιο πάνω από ονόματα και link! H ΣummaUnion είναι μια μάζωξη, μια ένωση μαθηματικών sites που αυθόρμητα αποφάσισαν να ενώσουν τις δυνάμεις τους και να αναρτήσουν από κοινού ένα διαγώνισμα προσομοίωσης για τους μαθητές της Γ Λυκείου. Στη Union θα βρείτε μόνο μαθηματικούς που υπηρετούν το μεράκι τους και αναζητούν νέους τρόπους προσέγγισης των μαθητών.

Το διαγώνισμα προσομοίωσης δημιουργήθηκε με την άρτια συνεργασία 8 τουλάχιστον μαθηματικών. Τελικά, προέκυψε ένα πιο απαιτητικό διαγώνισμα από αυτό που επιθυμούσαμε. Δεν έχουμε λόγο να φοβίσουμε τους μαθητές λίγες μέρες πριν τις Πανελλαδικές Εξετάσεις, δεν είναι συνειδητή η επιλογή του επιπέδου δυσκολίας αλλά όταν προκύπτει ένα όμορφο ερώτημα, όλοι οι εκπαιδευτικοί το γνωρίζουν, δεν μπορείς  να το κόψεις όσο απαιτητικό ερώτημα και να είναι!

Αν ο διδάσκοντας κρίνει ότι το διαγώνισμα είναι αρκετά απαιτητικό για τους μαθητές του τότε προτείνουμε να γίνουν τα θέματα μεμονωμένα ως ασκήσεις. Ο διδάσκοντας γνωρίζει καλύτερα το επίπεδο των μαθητών του και είναι υπεύθυνος για την καλύτερη μόρφωσή τους. 

Προφανώς τα θέματα που προτείνουμε είναι πιο απαιτητικά από τα θέματα των Πανελλαδικών Εξετάσεων με σκοπό να γίνει μια τελευταία και δυνατή προπόνηση πριν τον επίσημο αγώνα!

Οποιαδήποτε ερώτηση, ένσταση ή σημείωση θέλετε να καταθέσετε μπορείτε να το κάνετε  στο email lisari.blogspot@gmail.com.

«Η ισχύς εν τη ενώσει»
Αίσωπος, 620-560 π.Χ.

24 σχόλια:

  1. Πολλά μπράβο σε όλους σας!!! Συνεχίστε δημιουργικά με άπειρη όρεξη+ατελείωτη κούραση!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Μπράβο σε όλους εξαιρετικό ευχαριστούμε για όλα σημαντική προσφορά για μαθητές και καθηγητές .Αν γίνει και για το ΕΠΑ.Λ θα χαρώ και εγώ να προσφέρω αν μπορώ και πάλι συγχαρητήρια σε όλους

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χριστόφορε μέσα! Απλά επειδή είναι αργά προτείνω να το ετοιμάσουμε του χρόνου. Τι λε;

      Διαγραφή
    2. Ναι μέσα και τα δυο του χρόνου .Θα το δώσω στους μαθητές μου σήμερα το διαγώνισμα .καλημέρα σε όλους

      Διαγραφή
  3. maki sto a5 sto erotima me tis asimptotes, ennoeite oti sto sin apeiro den exei plagia k orizontia? i oti an exei plagia sto sin apeiro den exei orizobtia genikos?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μα στο άπειρο δεν εξετάζουμε πλάγια και οριζόντια. Σωστά; Δεν είναι φανερό;

      Διαγραφή
  4. Μακη η διατυπωση με μπερδευει.αν να εχει πλαγια στο +00. σαφως δεν εχει οριζοντια στο +00.
    ομως λεει δεν εχει οριζοντια σκετο. δεν αναφερει που. δηλαδη μπορει να την εχει την οριζοντια στο - 00.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Αν αναφεροσαστε γενικα τοτε δεν ειναι σωστα διατυπωμενο γιατι δεν εχει μονοσημαντη απαντηση. Αν ειχε μπει πανελληνιες θα φωναζαν πολλοι μαθηματικοι

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Θα συμφωνήσω μαζί σου αν και αρκετοί μαθηματικοί υποστηρίζουν το εξής:

      "αν υπάρχει έστω και μια περίπτωση της πρότασης να είναι λάθος τότε η πρόταση είναι λάθος".

      Θα το αναφέρουμε στις λύσεις.

      Διαγραφή
  6. Εξαιρετικό!!! Δε χρειάζονται περισσότερα λόγια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Πολυ καλο το διαγωνισμα...αλλα στο Δ4 για ρ=1 δεν μπορω να βρω προσημο..θα μπορουσατε να πειτε πως γινεται πριν τρελλαθω???Ευχαριστω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Δυστυχως δεν μπορω να ανεβασω αρχειο αλλά μπορω να σας περιγράψω την λύση.
    Απαλοιφη παρανομαστων και θετουμε την συνάρτηση g(x).
    Παρατηρούμε οτι g(1) ειναι το ολοκλήρωμα -2 το οποίο δείχνουμε οτι ειναι αρνητικό χρησιμοποιώντας την σχέση f(x)<2x άρα 3xf(x)<6x^2 και παίρνουμε ολοκλήρωμα στα 2 μέλη.
    Το g(2)=F(3)-2F(2) το οποίο ειναι θετικό.
    Αυτό το δείχνουμε εφαρμοζωντας ΘΜΤ στο [1,2] και στο [2,3] για την F όπου για τα ξ1 και ξ2 που προκύπτουν εφαρμόζουμε την f η οποία είναι γν. αυξουσα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Καλημέρα Μάκη και συγχαρητήρια για την προσπάθεια, πολύ όμορφα τα θέματα με πρώτη ματιά. Επειδή έχω προλάβει να ασχοληθώ μόνον με το θέμα Δ σε βάθος, έχω μια παρατήρηση και μια ερώτηση.
    Στο ερώτημα Δ4 νομίζω ότι στο ολοκλήρωμα του αριθμητή του δεύτερου κλάσματος της εξίσωσης πρέπει να μπει μεταβλητή t , αντί για x, δηλαδή να γίνει 3t f(t) dt μέσα στο ολοκλήρωμα.
    Μήπως τα ερωτήματα Δ1 και Δ2 έπρεπε να έχουν τις μονάδες βαθμολόγησης αντίστροφα???

    Θα επανέλθω αν βρω κάτι άλλο με τα θέματα Β και Γ, όταν βρω χρόνο!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γεια σου Βασίλη μου! Να είσαι καλά, πάντα με ένα καλό λόγο! Όσο γι αυτό που λες δεν είναι κακό, ίσως καλύτερα θα ήταν να το είχαμε έτσι για να μην μπερδεύονται οι μεταβλητές, οι εξαρτημένες του ολοκληρώματος με τις ανεξάρτητες της συναρτήσεις. Τώρα που το βλέπω έτσι έπρεπε να τεθεί χωρίς να είναι λάθος και αυτή η γραφή.

      Όσο για τις μονάδες την ίδια παρατήρηση μου την έκανε και μαθητής! Φυσικά με έντονο ύφος! Ξέρεις πως εκφράζονται οι μαθητές... "καλά κύριε όλο αυτό για 2 μονάδες και αυτό το μικρό 4;; Είστε καλά;;;" Οπότε ένιωσα άσχημα και το έχω διορθώσει ήδη!!!

      Επειδή και κάποια άλλα σημεία μας τα έχουν υποδείξει συνάδελφοι και κάνουν το διαγώνισμά μας πιο όμορφο θα αναρτήσουμε και μια 2η έκδοση.

      Διαγραφή
  10. Υπαρχουν κάπου λύσεις -ευχαριστω!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Ήδη παιδιά έχει αναρτηθεί η νέα έκδοση 2 μετά από τις παρατηρήσεις που κάνατε. Σας ευχαριστούμε όλους για τις διευκρινήσεις που στείλατε. Οι διορθώσεις είναι με χρώμα για να ξεχωρίζουν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Μάκη ευχαριστούμε για την έγκαιρη ανάρτηση των λύσεων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Σχόλιο νούμερο 2 (σήμερα ασχολήθηκα και με το θέμα Γ):
    Στο ερώτημα Γ3 στην εκφώνηση δίνεται (όπως και το σχολικό στην αντίστοιχη άσκηση) ότι το x μεταβάλλεται, χωρίς να προσδιορίζει αν αυξάνεται ή μειώνεται.
    Άρα μήπως πρέπει να διακρίνουμε περιπτώσεις ότι x'(t)=4 ή x'(t)=-4???
    Φιλικά και μαθηματικά, καλό βράδυ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Εκτιμάμε τους ανθρώπους που σέβονται τους συνομιλητές τους και διδάσκουν ήθος από τα πληκτρολόγιά τους.

Το lisari είναι χώρος που ενώνει φωνές, κάνει τις διαφορετικές δυνάμεις ομόρροπες.

Είναι εδώ για να ενώσει τους μαθηματικούς και να εκφραστούν μέσα από ένα μέσο. Επομένως, οι αντεγκλήσεις και οι προσβολές δεν μας τιμούν και δεν βοηθούν το σκοπό του εγχειρήματος.

Σας ευχαριστούμε για τη συμμετοχή και το ήθος σας!

Μάκης Χατζόπουλος